Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 23:12
Carlos0_0 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 17:10:
Met mijn 16 pro Max geen last van, maar gisteren wel iemand met de gewoner 16.
Die draait echter de beta's, en met de laatste beta installatie die hij gisteren deed. en extra herstart was het weg.

Maar goed dan draai je de beta, dan kan het uiteraard. geen idee of jij die ook draait ?.
Nee draai geen beta, dank voor reactie. Heb al force restart gedaan en nu herstel all instellingen gedaan.. kijken of dat oplossing biedt.. het is niet altijd en het komt altijd voor als ik precies foto moment heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetronkip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 09:11
Sinds vorige week overstap gemaakt van mijn 14 pro max naar een 16 pro.

Echter snachts als deze op de wireless (apple charger) ligt en ik heb in docking mode heb staan crasht de telefoon. Waardoor ik dus opnieuw de pincodes moet opgeven voor mijn simkaarten, best vervelend want dan ben ik snachts niet bereikbaar.

meer mensen die hier last van hebben, als je op internet zoekt zijn er genoeg maar een echte oplossing lijkt er nog niet. Inmiddels wel met apple support bezig.

Maar was toch benieuwd of er meer mensen last van hebben.

Live PVoutput 10.777 kW Tatooine | Hacking is like having sex. You get in, you get out, then you hope that you didn't leave something behind that can be traced back to you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermuskusrat
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:09
Ondanks dat ik zelf vrij handig ben met 't spul, wil ik toch even iets in de groep gooien en kijken of de geleerden hier wat mee kunnen.

Ik heb sinds release de 16 Pro, écht een vooruitgang t.o.v. mijn oude 12 Pro, echter merk ik dat de 16 wat moeite heeft met bluetooth verbindingen.

- Verbinden met de verlichting van mijn aquarium gaat "meestal" goed, maar soms moet ik BT eerst uit en aanzetten.
-Verbinden met mijn carkit gaat prima, maar na 5 minuten verliest hij verbinding en zet deze ook weer op. Indien ik BT muziek wil gebruiken in de auto moet ik wederom BT uit en aanzetten.
- Verbinding met de sonicare tandenborstel, BT uit en aan, dan synct hij weer.
- Verbinden met AirPods Pro 2, perfect, geen gekke dingen, doet 't altijd.
- Verbinding met Apple Watch 4 (ik weet het, hij mag bijna met pensioen). Meestal prima, maar soms vertikt hij het om de verbinding op te zetten zonder dart ik dat doorheb. Dan kost het zelfs een reboot van het toestel voordat de AW verschijnt.

Nu ik dit zo tik, stinkt dit ook wel een beetje naar een hardware probleem. Iemand wellicht een idee hoe ik hiermee aan kan?
Bij voorkeur geen reset, want ik heb té veel 2fa apps op die telefoon waar ik weer een dag mee bezig ben om in te stellen, maar als het niet anders is, is het niet anders.

[ Voor 0% gewijzigd door Supermuskusrat op 16-01-2025 13:30 . Reden: Tik-, typ-, en spelfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Supermuskusrat schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 12:26:
Ondanks dat ik zelf vrij handig ben met 's spul, wil ik toch even iets in de groep gooien en kijken of de geleerden hier wat mee kunnen.

Ik heb sinds release de 16 Pro, écht een voouitgang tov mijn oude 12 Pro, echter merk ik dat de 16 wat moeite heeft met bluetooth verbindingen.

- Verbinden met de verlichting van mijn aquarium gaat "meestal" goed, maar soms moet ik BT eerst uit en aanzetten.
-Verbinden met mijn carkit gaat prima, maar na 5 minuten verliest hij verbinding en zet deze ook weer op. Indien ik BT muziek wil gebruiken in de auto moet ik wederom BT uit en aanzetten.
- Verbinding met de sonicare tandenborstel, BT uit en aan, dan synct hij weer.
- Verbinden met AirPods Pro 2, perfect, geen gekke dingen, doet 't altijd.
- Verbinding met Apple Watch 4 (ik weet het, hij mag bijna met pensioen). Meestal prima, maar soms vertikt hij het om de verbinding op te zetten zonder dart ik dat doorheb. Dan kost het zelfs een reboot van het toestel voordat de AW verschijnt.

Nu ik dit zo tik, stinkt dit ook wel een beetje naar een hardwareprobleem. Iemand wellicht een idee hoe ik hiermee aan kan?
Bij voorkeur geen resets, want ik heb té veel 2fa apps op die telefoon waar ik weer een dag mee bezig ben om in te stellen, maar als het niet anders is, is het niet anders.
Zomaar een gedachte: Heb je enig idee welke Bluetooth versies er op je randapparatuur zitten? Zit daar een lijn of consistentie in? Wellicht vind je iPhone het moeilijk om met verouderde Bluetooth protocollen om te gaan.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supermuskusrat
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:09
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 12:48:
[...]

Zomaar een gedachte: Heb je enig idee welke Bluetooth versies er op je randapparatuur zitten? Zit daar een lijn of consistentie in? Wellicht vind je iPhone het moeilijk om met verouderde Bluetooth protocollen om te gaan.
Hm, interessant, nog niet aan gedacht. Ik ga eens kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glycerine00
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 09:36
Omgeschakeld van de 16 PM naar de 16 Pro.
Ik begon mij meer en meer te ergeren aan de grootte van de telefoon.
Nieuwsgierig naar de batterij, we gaan het ondervinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:39
glycerine00 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:11:
Ben benieuwd.

Heb zelf 14 PM en denk eraan in maart een 16 PM te nemen.. mja misschien de gewone Pro ook prima..

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:15

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Supermuskusrat schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 12:50:
[...]

Hm, interessant, nog niet aan gedacht. Ik ga eens kijken.
Ik loop nu ook al diverse keren tegen Bluetooth problemen aan. Dat is volgens mij echt wel een makke aan de iPhone 16. De Pro Max in mijn geval. Dat ik 's ochtends wakker wordt en dat deze dan met geen enkele apparaat kan verbinden, niet automatisch en niet handmatig. En dan heb ik het over bijvoorbeeld mijn bluetooth speaker, mijn Logitech toetsenbord maar ook mijn Apple producten zoals de Apple Watch (Ultra) en de AirPods Pro (eerste versie). Alleen het opnieuw opstarten van de telefoon zorgt ervoor dat er weer connectie gemaakt kan worden. Uit en aanzetten van de bluetooth functionaliteit is niet voldoende.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ma9ma schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:48:
[...]

Ik loop nu ook al diverse keren tegen Bluetooth problemen aan. Dat is volgens mij echt wel een makke aan de iPhone 16. De Pro Max in mijn geval. Dat ik 's ochtends wakker wordt en dat deze dan met geen enkele apparaat kan verbinden, niet automatisch en niet handmatig. En dan heb ik het over bijvoorbeeld mijn bluetooth speaker, mijn Logitech toetsenbord maar ook mijn Apple producten zoals de Apple Watch (Ultra) en de AirPods Pro (eerste versie). Alleen het opnieuw opstarten van de telefoon zorgt ervoor dat er weer connectie gemaakt kan worden. Uit en aanzetten van de bluetooth functionaliteit is niet voldoende.
Mijne werkt prima goed ik heb geen tandenborstel met bluetooth(vind ik een beetje onzin), geen toetsenbord of iets waarmee ik de 16 pro max gebruik.
Maar mijn airpods pro2 verbind die prima mee, en ook mijn en apple watch Ultra2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:00
ma9ma schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:48:
[...]
Kun je de zoektocht niet iets kleiner maken door proberen vast te stellen welk device het veroorzaakt? Stel bijvoorbeeld het gebeurd s' ochtends altijd nadat je s'avonds de Bluetooth-speaker hebt gebruikt o.i.d.? Of eens proberen of het met een gewipte telefoon ook gebeurd om een fail in persoonlijke instellingen e.d. uit te sluiten. Het is niet zo dat de 16 een bekend bluetooth-probleem heeft ofzo en, maar dat is dan persoonlijk, ik heb echt nog nooit een fail meegemaakt en verbind dagelijks met verschillende bluetooth-devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:15

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Dennisdn schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:09:
[...]

Kun je de zoektocht niet iets kleiner maken door proberen vast te stellen welk device het veroorzaakt? Stel bijvoorbeeld het gebeurd s' ochtends altijd nadat je s'avonds de Bluetooth-speaker hebt gebruikt o.i.d.? Of eens proberen of het met een gewipte telefoon ook gebeurd om een fail in persoonlijke instellingen e.d. uit te sluiten. Het is niet zo dat de 16 een bekend bluetooth-probleem heeft ofzo en, maar dat is dan persoonlijk, ik heb echt nog nooit een fail meegemaakt en verbind dagelijks met verschillende bluetooth-devices.
Daar ben ik al eens mee begonnen, maar zie nog geen patroon daarin. Wel valt het mij op dat ik het probleem altijd 's ochtends heb. Heb het nu bijna wekelijks. Ook op vakantie het probleem gehad en de enige 2 devices die ik mee had waren mijn Apple devices. Ik ga nu de 2 niet Apple devices verwijderen om te kijken hoe dit gaat. Maar gezien mijn vakantie heb ik daar niet heel veel vertrouwen in.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Ook hier af en toe problemen met de verbinding tussen mijn Watch en 16P. Vliegtuigmodes aan/uit lost het meestal op, maar had het probleem met mijn 13 eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DI97
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 29-08 17:10
Iemand ervaring met het bestellen via bol.com via een externe partij? Ben een beetje huiverig maar het scheelt toch bijna €30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
DI97 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:17:
Iemand ervaring met het bestellen via bol.com via een externe partij? Ben een beetje huiverig maar het scheelt toch bijna €30.
Dat wil wel eens niet dezelfde ervaring geven als Bol zelf. Al handelt Bol het bij een klacht vaak wel zelf af, geld terug en zij vechten het uit met de onderverkoper. Alleen… op een dure bestelling als een iPhone zou die paar tientjes mij niet genoeg zijn om dat risico van gedoe te nemen mocht je later de garantie nodig hebben. Dan deal ik liever met Bol dan een kleine ondernemer…

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 23-01-2025 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor 30 euro zou ik niet zo snel naar de goedkoopste grijpen, en kijken of die vanuit Bol zelf of een andere bekende winkel of webshop niet beter te bestellen is.
Als het nou echt 100 euro ofzo is oke, maar 2 of 3 tientjes, zeker met zoiets duurs zou ik niet naar de goedkoopste grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:16
Niet een iPhone zelf, maar wel met ander spul. Deel van die externe partijen zijn ook gewone winkels met een fysiek (winkel)adres. Dat vertrouw ik wel. En je hebt ook nog de ratings die wel iets zeggen.
Als iets mis gaat kun je gewoon bij Bol.com als tussenpersoon terecht. (Je kunt ook het eerst gewoon met de leverancier zelf proberen.)
Verder gebruik ik een creditcard. Dat geeft me een veilig gevoel, dat ik de CC maatschappij kan benaderen.

Maar bij grotere aankopen is er ook wel iets te zeggen om het bij een fysieke winkel te halen. Voordeel dan is dat je ook niet dat opstuur gezeur hebt als iets mis is. Maar dat is een afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09:47
agoNITE schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 14:52:
Één van m'n goede voornemens dit jaar is open staan voor verandering en opzoeken daar waar het nodig is.

Vandaar dat ik na 15 jaar Android (met een korte uitstap naar Windows Phone omdat er een Samsung Omnia door een prijsfout erg goedkoop was te krijgen) ben overgestapt naar de IPhone 16 Pro.

Na een dagje spelen voelt ik me helemaal thuis in IOS. Het scheelt dat ik voor m'n werk een MacBook Pro gebruik, eigenlijk is dit gewoon de touch versie daarvan. Met die gedachte ipv vergelijken met Android, mis ik eigenlijk niks.

ps, maanden geleden een Apple MagSafe wallet gekocht voor m'n Pixel 8 Pro, stiekem moest daar gewoon een iPhone bij ;)
Ik zit nog steeds op een Pixel 5 en overweeg overstap naar de iPhone 16 Pro.

Eerlijk gezegd is mijn voornaamste reden om niet direct tot koop over te gaan dat ik regelmatig mijn telefoon laat vallen, gewoon in dagelijks gebruik met kinderen aan de hand etc. Is echt zonde van een dikke rug aan telefoon, al die butsen en scheuren.. nu oude pixel met Spigen case echt rock solid & is dat geen enkel bezwaar!

Maar wat ik graag wil is meer snelheid, een beter scherm en camera, Apple pay, beter email client, integratie met mijn nieuwe Mac Mini etc - dus misschien moet ik er toch maar aan geloven haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

nel!s schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:50:
[...]

Ik zit nog steeds op een Pixel 5 en overweeg overstap naar de iPhone 16 Pro.

Eerlijk gezegd is mijn voornaamste reden om niet direct tot koop over te gaan dat ik regelmatig mijn telefoon laat vallen, gewoon in dagelijks gebruik met kinderen aan de hand etc. Is echt zonde van een dikke rug aan telefoon, al die butsen en scheuren.. nu oude pixel met Spigen case echt rock solid & is dat geen enkel bezwaar!

Maar wat ik graag wil is meer snelheid, een beter scherm en camera, Apple pay, beter email client, integratie met mijn nieuwe Mac Mini etc - dus misschien moet ik er toch maar aan geloven haha.
Over 2 maanden komt de nieuwe iPhone SE uit… is dat dan niet iets voor jou?

Dat wordt naar alle waarschijnlijkheid een soort hybride tussen de functies van de iPhone 16 en het ontwerp van de iPhone 14. (A18 chip, dus super snel. 1x camera, maar waarschijnlijk wel de 48 MP variant).

Gaat waarschijnlijk minder dan de helft van een 16 Pro kosten. In combinatie met een abonnement gaat er misschien nog wel €100 vanaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:59
Het hangt er sterk vanaf wat. Opzetborstels voor de elektrische tandenborstel wel. Dure elektronica niet.
Ik heb ooit eens van een Sonos apparaat (rond de 500 Euro) bij de retourvoorwaarden gezien dat hij alleen retour mocht als je hem dusdanig verpakte dat hij weer als nieuw te verkopen was.
Dan kun je hem dus niet testen, en je loopt de kans dat je een derde hands krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
Uniciteit schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:04:
[...]

Over 2 maanden komt de nieuwe iPhone SE uit… is dat dan niet iets voor jou?

Dat wordt naar alle waarschijnlijkheid een soort hybride tussen de functies van de iPhone 16 en het ontwerp van de iPhone 14. (A18 chip, dus super snel. 1x camera, maar waarschijnlijk wel de 48 MP variant).

Gaat waarschijnlijk minder dan de helft van een 16 Pro kosten. In combinatie met een abonnement gaat er misschien nog wel €100 vanaf!
Ja dat scheelt al een hoop, zo'n mid-range model voelt al een stuk minder precair bij intesief buitengebruik. Vraag me wel af of ik er kwa performance van het toestel veel op vooruit ga vergeleken met mijn pixel 5? Zelfde ram, wel (veel) betere chip denk ik, misschien een beter scherm hoewel kwa formaat zo ongeveer gelijk..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

nel!s schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:30:
[...]

Ja dat scheelt al een hoop, zo'n mid-range model voelt al een stuk minder precair bij intesief buitengebruik. Vraag me wel af of ik er kwa performance van het toestel veel op vooruit ga vergeleken met mijn pixel 5? Zelfde ram, wel (veel) betere chip denk ik, misschien een beter scherm hoewel kwa formaat zo ongeveer gelijk..
Ik denk dat het grote verschil vooral voor jou in Android vs iOS gaat zitten.

Qua performance wordt het waarschijnlijk de A18 chip. Die is gewoon super goed. Zelfs als het niet de A18 wordt, maar een generatie ouder, dan nog krijg je fantastische performance. Maar of je het verschil echt gaat merken? Lastig te zeggen, want eerlijk is eerlijk: de hardware is eigenlijk al jaren goed bij zowel Android toestellen als iPhone's.

En qua scherm? Ook dat is al jaren goed. Apple heeft over het algemeen wel hele goede schermen, maar een Samsung Galaxy of Google Pixel heeft ook al jaren hele goede schermen.

Het verschil gaat 'm dus vooral in het besturingssysteem zitten en dat een iPhone SE gewoon al snel meer dan 50% goedkoper zal zijn dan een iPhone 16 Pro... terwijl de kernervaring hetzelfde zal blijven.

Je weet: bij een SE zit je meer richting mid-range, er wordt heel bewust gekeken naar wat ze er in stoppen, om aan die lagere prijs te komen... maar wat je krijgt is normaal altijd wel echt goed. De chip? Vaak een van de nieuwere versies... en dus echt goede performance. Software ondersteuning? Over 5 jaar heb je gerust nog updates. Camera's? Nee, je hebt geen 3 camera's... maar die ene camera die je wel hebt zal wel heel goed zijn. En zo is het eigenlijk met alle SE-apparaten die Apple verkoopt.

Wil je toch net dat nieuwere design? Net een camera extra om iets verder in te zoomen? Enzovoort? Dan zul je naar een duurder model moeten kijken. Maar heel eerlijk: op basis van de geruchten die er nu zijn over de SE 4, denk ik dat dat voor heel veel mensen eigenlijk wel een heel aantrekkelijk model zal zijn. Het lijkt alles te hebben wat een moderne iPhone in de basis nodig heeft, voor een veel lagere prijs. De periode dat we jaar in, jaar uit, gigantische upgrades zien in de smartphone wereld zijn immers al een tijdje voorbij. :9

Edit en vergeet niet, we zitten hier in het iPhone 16-topic op een techforum. De meeste mensen hier worden wel enthousiast van een 5% snellere chip, 2% dunnere bezels, 5 W sneller kunnen laden, etc.

Als je ook zo'n type persoon ben, ga dan lekker voor de iPhone 16 Pro :9 Maar in de praktijk geeft de gemiddelde persoon niet zoveel om die kleine verbeteringen. Voor die mensen zijn de reguliere of SE modellen een veel logischere keuze.

[ Voor 23% gewijzigd door Uniciteit op 28-01-2025 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
Super, dank voor de inzichten @Uniciteit! Lijkt me echt een no brainer want 3 cameras en action buttons etc is absoluut overkill voor mij. Ik heb nog geen iPhone SE 4 topic gezien overigens, is dit dan wel het goede topic om die te bespreken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

nel!s schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:04:
Super, dank voor de inzichten @Uniciteit! Lijkt me echt een no brainer want 3 cameras en action buttons etc is absoluut overkill voor mij. Ik heb nog geen iPhone SE 4 topic gezien overigens, is dit dan wel het goede topic om die te bespreken?
Graag gedaan, hopelijk helpt het met het maken van een keuze! :) Er is verder inderdaad nog geen topic voor. Het toestel is ook nog niet aangekondigd, dus details en dergelijke zijn nog niet bekend.

Misschien is dit dan niet helemaal het juiste topic om het te bespreken, maar het is redelijk stil in dit topic en omdat het ook ging over de twijfel voor een 16 Pro lijkt het mij acceptabel genoeg :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 15:57

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

nel!s schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:04:
Wil jij een topic maken met leaks etc.

Shit happens yk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
t.w.e.a.k.e.r schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:28:
[...]

Wil jij een topic maken met leaks etc.
Naar mijn weten openen we topic's m.b.t. nieuwe producten alleen als deze daadwerkelijk zijn aangekondigd. Kan het fout hebben, maar dat is mijn ervaring binnen Tweakers Fora.

Zie: MacRumors Buyer's Guide voor eventuele leaks over de SE :)

[ Voor 15% gewijzigd door mprkooij op 28-01-2025 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

mprkooij schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:35:
[...]

Naar mijn weten openen we topic's m.b.t. nieuwe producten alleen als deze daadwerkelijk zijn aangekondigd. Kan het fout hebben, maar dat is mijn ervaring binnen Tweakers Fora.

Zie: MacRumors Buyer's Guide voor eventuele leaks over de SE :)
Lm de mods hebben het al gesloten :P

[ Voor 7% gewijzigd door t.w.e.a.k.e.r op 28-01-2025 16:42 ]

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 10:35
surfing john schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:18:
Sinds een paar dagen een iPhone 16 Pro in mijn bezit.
Wat mij opvalt is dat de Always on functie niet werkt als de functie "niet storen" ingeschakeld is, in mijn geval is dat iedere dag tussen 22.00 uur en 8.00 uur.
Vind het toch wel een handige functie, kan ik mijn wekker met te felle verlichting eindelijk de deur uit doen.
Buiten de niet storen uren blijft de always on wel zichtbaar.
Weet niet of dit ondertussen al opgelost is maar is toch gewoon een extra setting bij Focus modus?
In de niet storen focus gaan en dan onderaan focusfilters.
Daar dan always on aan/uit

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TekkenLord
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:34
Sinds 3 maanden overgestapt van Android (gebruiker sinds ongeveer 2009) naar IOS. Keuze was gevallen op de Iphone 16 Pro Max NT 512GB.
Switch naar IOS was vooral ingegeven door het slechte update beleid van Sony voor Android. Ben geen fan van Samsung telefoons en andere Chinese merken (met name bloatware). Ook Google pixels vielen af door persoonlijke keuze.
Vooraf voor mezelf alle pro en con opgesomd. Hierdoor zijn er een paar punten waar ik rekening hield:
  • overzetten van Android naar IOS
  • de terugknop bij IOS is geen standaard plaats (soms beneden vaak boven)
  • aanpassen van geluidsinstellingen bij Android is uitgebreider
  • toestenbord instellingen (met name leestekens) op IOS.
  • geen notificatie LED bij de iphone
  • geen SD card slot bij de Iphone
Het overzetten ging relatief makkelijk; ik heb google one en het overzetten van foto's en whatsapp was na 2 keer gelukt. Maar de belhistorie kon niet worden overgezet (wel jammer maar niet onoverkomelijk; heb een aparte bestand gemaakt). Ook de niet alle apps kunnen overzetten, dus ook handmatig apps geinstalleerd.

Ervaring met het toestel tot nu toe is toch echt positief. Je betaalt een premium maar alles doet het gewoon. Moest soms wel een app opnieuw opstarten.
Batterijduur is ook super. Haal met gemak 1 dag zonder opladen (inclusief gebruik van navigatie). Vaak zelfs anderhalve dag; en regelmatig 2 dagen.
Ook over de camera knop ben ik positief. Had het al bij de Sony en gebruik het vaker dan de onscreen optie.
Met de USB-C, kan ik ook een externe schijf op het toestel aansluiten.

Wat ik nog steeds moet wennen zijn de terugknop en het toetsenbord.

Maar alles bij elkaar opgeteld, toch een super toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
de terugknop bij IOS is geen standaard plaats (soms beneden vaak boven)

Klopt Ik gebruik die knop verder nooit zowat, of gewoon naar boven swipen(App weg), of van links naar rechts om terug te gaan.

aanpassen van geluidsinstellingen bij Android is uitgebreider

Dat zou kunnen mijn geluid staat 24/7 voor iedereen en alles uit, zelfs meldingen staan uit.
Alleen sommige contacten van familie komt bijv whatsapp door of bellen, maar dan nog is het alleen trilfunctie.

geen notificatie LED bij de iphone

Really notificatieled ?, dat is zo 2012 dat heeft 99% van de android telefoons zelfs al jaren niet meer :) (Of er moet iets functioneren al Ledje ofzo maar fysieke led lampje zie ik al jaren niet meer).
Ik moet zeggen ben in januari 2014 over gegaan, ipone 6 en miste die led al direct niet meer.

geen SD card slot bij de Iphone

Dat hebben veel android telefoons ook al niet meer ondertussen.

Maar goed dat je ervaring er verder goed mee is, heb zelf sinds december ook de 16 pro max leuk toestel.
Al ga ik denk ik de volgende keer wel voor de gewone Pro, en niet meer de max. is toch makkelijker bedienen met 1 hand(Vanmiddag ook 1 hand vol tas met boodschappen).
Ja je heb het truukje scherm half naar beneden komt enzo, maar dat vergeet ik constant. ik wil het gewoon in 1 keer overal bij kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Carlos0_0 op 01-02-2025 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:48
Snakefoodjah schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 11:54:
[...]

Weet niet of dit ondertussen al opgelost is maar is toch gewoon een extra setting bij Focus modus?
In de niet storen focus gaan en dan onderaan focusfilters.
Daar dan always on aan/uit
snap hem niet helemaal, Focusfilter/ altijd aan, staat op altijd aan, dus dat lost het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Welke kleur Iphone 16 zou ik kiezen? Black of Ultramarine en zijn er ervaringen? Alvast bedankt.

Shit happens yk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

surfing john schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 17:59:
[...]

snap hem niet helemaal, Focusfilter/ altijd aan, staat op altijd aan, dus dat lost het niet op.
Het ligt niet aan de focus.

Als je iPhone zich in een donkere ruimte bevindt en geen beweging detecteert, dan gaat het always-on scherm automatisch uit. Goede kans dat jij 's avonds in bed de lampen uit hebt staan en de iPhone stil ligt op je nachtkastje en dat is dus de oorzaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:36
t.w.e.a.k.e.r schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 18:04:
Welke kleur Iphone 16 zou ik kiezen? Black of Ultramarine en zijn er ervaringen? Alvast bedankt.
Lijkt Reddit wel, heb je ook veel posts over welke kleur zou ik nemen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

roT- wat voor een opmerking is dat nou weer er staat hier nergens dat je dat niet mag vragen.

Shit happens yk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:01
t.w.e.a.k.e.r schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:11:
roT- wat voor een opmerking is dat nou weer er staat hier nergens dat je dat niet mag vragen.
Ik vind geel mooi 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Zwart is een veilige keuze en ziet er eigenlijk altijd prima uit! Maar ook een beetje saai. Ultramarine vind ik ook mooi: blauwig, maar afhankelijk van hoe het licht valt kan het ook een beetje paarsig ogen... dus dat moet wel net je ding zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Uniciteit schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:21:
[...]

Zwart is een veilige keuze en ziet er eigenlijk altijd prima uit! Maar ook een beetje saai. Ultramarine vind ik ook mooi: blauwig, maar afhankelijk van hoe het licht valt kan het ook een beetje paarsig ogen... dus dat moet wel net je ding zijn!
Dank voor de serieuze reactie ik denk dat ik zwart zal nemen maar ik ben niet 100% zeker

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
t.w.e.a.k.e.r schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:32:
[...]

Dank voor de serieuze reactie ik denk dat ik zwart zal nemen maar ik ben niet 100% zeker
Aan de andere kant hoe vaak zie je de achterkant van je telefoon, en zal wellicht nog in een hoesje gaan ook ?.
dus de kleur zal je al niet eens goed of niet meer zien, dus koop de kleur die je mooi vind :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Carlos0_0 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:39:
[...]

Aan de andere kant hoe vaak zie je de achterkant van je telefoon, en zal wellicht nog in een hoesje gaan ook ?.
dus de kleur zal je al niet eens goed of niet meer zien, dus koop de kleur die je mooi vind :).
Hij zal in een clear case zitten en als ik zwart beu ben kan ik nog een siliconen hoesje gebruiken dankuwel

Shit happens yk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
Uit mijn ervaring is het maar een kleur waar je alleen over nadenkt op het moment dat je ’m koopt. Zo’n 98% van de tijd kijk je naar de voorkant en maakt het uiteindelijk helemaal niet meer uit. Ik loop nu zelfs rond met een roze werk-iPhone en het interesseert me echt totaal niet. Bespaar jezelf de tijd, energie en hersencapaciteit. Kies gewoon de kleur die je het meest aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Bekijk ze in de winkel

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 21:08:
[...]

Uit mijn ervaring is het maar een kleur waar je alleen over nadenkt op het moment dat je ’m koopt. Zo’n 98% van de tijd kijk je naar de voorkant en maakt het uiteindelijk helemaal niet meer uit. Ik loop nu zelfs rond met een roze werk-iPhone en het interesseert me echt totaal niet. Bespaar jezelf de tijd, energie en hersencapaciteit. Kies gewoon de kleur die je het meest aanspreekt.
Zwart dus en nu nog kopen

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Zou me nog meer laten twijfelen

Shit happens yk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Als je kan verlengen, overweeg 'm dan niet rechtstreeks te kopen maar via een provider.

https://www.mobiel.nl/sma...ck&opslagcapaciteit=128gb

Als voorbeeldje: voor nieuwe klanten bij Odido betaal je €619 voor de 128 GB iPhone 16. Scheelt aardig op de adviesprijs! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Uniciteit bedankt voor de tip maar odido hebben ze niet in het belgenland ik heb wel nog bonnetjes van bol dus zal hem daar wel bestellen ;)

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
surfing john schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 17:59:
[...]

Staat ook ingeschakeld?

Hier werkt het probleemloos alleszins

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
Uniciteit schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 18:34:
[...]

Het ligt niet aan de focus.

Als je iPhone zich in een donkere ruimte bevindt en geen beweging detecteert, dan gaat het always-on scherm automatisch uit. Goede kans dat jij 's avonds in bed de lampen uit hebt staan en de iPhone stil ligt op je nachtkastje en dat is dus de oorzaak ;)
Dit zal het inderdaad zijn.
Effe hand voor de iPhone gehouden van boven en dan gaat always on inderdaad uit 👍🏻👍🏻

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:48
Snakefoodjah schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 23:16:
[...]

Staat ook ingeschakeld?

Hier werkt het probleemloos alleszins
Staat ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlat52
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-09 21:35
Na lang geschutter gaat ik van m'n trouwe S20fe naar een Iphone 16 Pro 128 GB.

Ik blijf echter twijfelen waar te kopen. Een fysieke winkel regio Leiden heeft m'n voorkeur. Keus uit 3 dan. Prijzen verschillen niet zoveel.

Coolblue, wel goede ervaringen mee maar repareren niet meer zelf geloof ik.

Amac, repareren wel zelf maar lees vaak dat de service niet geweldig is. Alhoewel de Leidse vestiging er beter vanaf komt op Trustpilot.

Mediamarkt Zoeterwoude, geen ervaring mee. Was tot voorkort BCC

Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

De enigste amac die vriendelijk is is in middelburg. Ik zou naar de mediamarkt gaan.

[ Voor 90% gewijzigd door t.w.e.a.k.e.r op 02-02-2025 13:32 ]

Shit happens yk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
rlat52 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 13:20:

Ik blijf echter twijfelen waar te kopen. Een fysieke winkel regio Leiden heeft m'n voorkeur. Keus uit 3 dan. Prijzen verschillen niet zoveel.

Amac, repareren wel zelf maar lees vaak dat de service niet geweldig is. Alhoewel de Leidse vestiging er beter vanaf komt op Trustpilot.

Iemand tips?
Coolblue repareert wel zelf, alleen niet in Leiden. Maakt dat iets uit? Garantie is garantie en meestal wordt je product toch opgestuurd naar de leverancier. De reparaties die ze zelf doen zijn door eigen schuld of wanneer de garantie verlopen is.

Amac koop ik sowieso niets meer, in mijn beleving doen ze er alles aan om de schuld op jou af te schuiven en de Mediamarkt vind ik klantonvriendelijk.

Maar ja, dat zijn mijn ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Iemand tips?
In principe sturen zowel Coolblue als MediaMarkt hun producten door naar een ‘Authorised Service Provider’ (binnen de fabrieksgarantie). Als je rechtstreeks bij Apple koopt en een keer garantie nodig hebt, dan kan je product (als je ‘m opstuurt) net zo goed in hetzelfde pand worden gerepareerd als dat van een Coolblue, MediaMarkt of zelfs Amac klant.

Het tweede garantiejaar zie je ook wel eens dat Amac en Coolblue zelf reparaties uitvoeren.

In principe zit je dus bij alle drie goed.

Coolblue staat er om bekend dat ze zich wat meer willen onderscheiden op service en doen daardoor vaak wat minder moeilijk bij ‘twijfelachtige’ garantie gevallen.

Amac zit wat dichter bij het vuur als het om reparaties en garantie gaat, maar toch zie je wel regelmatig verhalen voorbij komen dat de wachttijden bij Amac lang kunnen zijn als ze een product of onderdeel niet op voorraad hebben.

Mediamarkt is ook prima. Volgens mij de grootste Nederlandse elektronicaketen. Ongetwijfeld dat je bij zo’n gigant negatieve ervaringen tegenkomt op internet, maar daar staan net zo goed weer een hoop positieve ervaringen tegenover.

Lang verhaal kort: alle drie prima en ga lekker voor de winkel waar je ‘m nu het goedkoopst kunt krijgen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Uniciteit op 02-02-2025 16:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rlat52
Ok, Coolblue it is.

Amac is duurder en Mediamarkt zit wat verder weg.

Heel erg bedankt voor de (uitgebreide) reacties. Af en toe maakt een mens het zichzelf te lastig 🤡

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17:15

mv1

Iemand tips?
Heel eerlijk, ik zou m gewoon bij Apple Den Haag kopen. Iets verder reizen, maar dan weet je dat je ook in het 2e jaar als consument ook gewoon daar de reparatie kan laten uitvoeren. Vaak kan je m dezelfde dag nog ophalen.

Bovendien doet Apple aan “pricematch”. Ze kunnen dan korting op het toestel geven, waardoor je in de buurt komt van de coolblue/mediamarkt prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:59
mv1 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 18:59:
[...]

Bovendien doet Apple aan “pricematch”. Ze kunnen dan korting op het toestel geven, waardoor je in de buurt komt van de coolblue/mediamarkt prijzen.
Weer iets geleerd, want dit wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

rlat52 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 17:46:
Ok, Coolblue it is.

Amac is duurder en Mediamarkt zit wat verder weg.

Heel erg bedankt voor de (uitgebreide) reacties. Af en toe maakt een mens het zichzelf te lastig 🤡
Als je hem hebt laat je hier dan weten wat je ervan vind na een paar jaar android?

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

wjvh schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:49:
[...]

Weer iets geleerd, want dit wist ik niet.
Ja, ze adverteren er ook niet mee, maar uit ervaring weet ik dat als je aangeeft dat hij ergens anders goedkoper is en je graag bij Apple wilt kopen, ze je korting geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

antwoord hierboven ^

[ Voor 87% gewijzigd door t.w.e.a.k.e.r op 02-02-2025 19:56 ]

Shit happens yk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rlat52
[...]

Heel eerlijk, ik zou m gewoon bij Apple Den Haag kopen. Iets verder reizen, maar dan weet je dat je ook in het 2e jaar als consument ook gewoon daar de reparatie kan laten uitvoeren. Vaak kan je m dezelfde dag nog ophalen.

Had 'm ondertussen al besteld.

Goeie tip wbt pricematch. M'n ipad is binnenkort ook aan vervanging toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlat52
t.w.e.a.k.e.r schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:52:
[...]

Als je hem hebt laat je hier dan weten wat je ervan vind na een paar jaar android?
Doe ik. Wordt m'n eerste iphone, wel al een ipad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
[...]

Sinds wanneer doet Apple aan pricematchen? Wel interessant dit wist ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1

mv1

mprkooij schreef op zondag 2 februari 2025 @ 20:25:
[...]

Sinds wanneer doet Apple aan pricematchen? Wel interessant dit wist ik niet.
Ik weet dat ze dit in de winkel al een tijd doen. Als er net een nieuwe release is, kan het soms even duren voor ze dit doen.

Max 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:51
mv1 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 20:27:
[...]

Ik weet dat ze dit in de winkel al een tijd doen. Als er net een nieuwe release is, kan het soms even duren voor ze dit doen.

Max 10%.
Ik wist dit ook niet. Wordt dan wel interessant om alsnog via Apple te bestellen. Dan scheelt het bijna niets met bijvoorbeeld Coolblue.

Kan iemand beschrijven hoe dit in z'n werk gaat?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 06:41
hk12nl schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:42:
[...]

Ik wist dit ook niet. Wordt dan wel interessant om alsnog via Apple te bestellen. Dan scheelt het bijna niets met bijvoorbeeld Coolblue.

Hier ook wel benieuwd naar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1

mv1

hk12nl schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:42:
[...]

Aangeven dat ie bij een andere partij goedkoper is en die moeten ‘m op voorraad hebben, dan geven ze vaak wel die korting. Anders moet je er even om vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:51
mv1 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 13:38:
[...]

Aangeven dat ie bij een andere partij goedkoper is en die moeten ‘m op voorraad hebben, dan geven ze vaak wel die korting. Anders moet je er even om vragen.
Het kan soms zo simpel zijn :D

©2004

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mv1

mv1

hk12nl schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:51:
[...]

Het kan soms zo simpel zijn :D
Heb dit vorig jaar voor m’n AirPods weten te regelen, staat zelfs op de bon dat t price match is.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sjrVYxddKIQUZuJ_ao-VQa7T6mQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AGuSmzMrlIml6CqWw9T8SE06.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Vanmiddag heb ik de overstap gemaakt van een 12 Pro Max (blauw) naar een 16 Pro Max (zwart).

Mijn oom heeft mijn ‘oude’ toestel overgenomen, hij komt vanaf een 8 Plus. Het overzetten van alle gegevens ging vlekkeloos. Toch vind ik dat hij er meer op vooruit is gegaan dan ik. Vanaf de X vind ik dat er sowieso weinig is vernieuwd.

Toch ben ik blij met mijn 16 Pro Max. ProMotion vind ik wel erg prettig, aangezien ik dit al gewent was van mijn andere Apple-devices. Verder vind ik de kleur zwart persoonlijk erg mooi, al ga ik hem zeker niet zonder hoesje gebruiken.

Ik heb daarom een Apple Silicone Case (denim-kleur) besteld. Ook een duopack screenprotectors van Spigen is onderweg. Leer vind ik fijner, maar dat kan ik later nog besluiten. Pitaka maakt ook hele mooie hoesjes, alleen niet van leer en ik vind ze een beetje duur.

[ Voor 59% gewijzigd door syltheboy op 04-02-2025 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:30

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

syltheboy schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:36:

Ik heb daarom een Apple Silicone Case (denim-kleur) besteld. Ook een duopack screenprotectors van Spigen is onderweg. Leer vind ik fijner, maar dat kan ik later nog besluiten. Pitaka maakt ook hele mooie hoesjes, alleen niet van leer en ik vind ze een beetje duur.
Ik ben benieuwd of die screen protectors gaan werken. Vandaag mijn 16 Pro Max binnen gehad en die Spigen screenprotector geinstalleerd. Maar mijn hele scherm reageert echt aanzienlijk slechter, toen kwam ik reddit vol tegen over touchscreen problemen icm screenprotectors. Nu mijn screenprotector eraf gehaald en het scherm reageert gelukkig voor zover goed, wel echt een baal moment om nu zonder screenprotector verder te moeten. Al maanden hopen mensen op een update vanuit Apple, maar tot nu toe nog niks helaas..

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NinjaKiwiNL schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 20:55:
[...]

Ik ben benieuwd of die screen protectors gaan werken. Vandaag mijn 16 Pro Max binnen gehad en die Spigen screenprotector geinstalleerd. Maar mijn hele scherm reageert echt aanzienlijk slechter, toen kwam ik reddit vol tegen over touchscreen problemen icm screenprotectors. Nu mijn screenprotector eraf gehaald en het scherm reageert gelukkig voor zover goed, wel echt een baal moment om nu zonder screenprotector verder te moeten. Al maanden hopen mensen op een update vanuit Apple, maar tot nu toe nog niks helaas..
Heb op werk altijd screenprotectors van Otterbox, en privé Belkin werken prima.
Ook nu op mijn 16 pro max, ja het kost wat. Maar dan heb je ook wat :).

[ Voor 3% gewijzigd door Carlos0_0 op 04-02-2025 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Carlos0_0 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:39:
[...]

Heb op werk altijd screenprotectors van Otterbox, en privé Belkin werken prima.
Ook nu op mijn 16 pro max, ja het kost wat. Maar dan heb je ook wat :).
Wat ik tot nu toe gelezen heb, is dat het niet uitmaakt wat voor merk screen protector je erop hebt zitten, en dat dit een issue is bij best een aantal mensen. Op mijn 14 pro Max altijd Spiegen glas gehad, nooit enig probleem hiermee. Macrumors 77 pagina’s vol, Reddit nog veel meer.

[ Voor 4% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 05-02-2025 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien dat de kwaliteit niet zo goed is, van de gene die ze voor de 16 maken ?.
Zoals gezegd ik heb altijd otterbox/ Belkin, dus zal sneller weer daar 1 van kopen.
Deze zijn duurder dan Spiegen, daar heb je er net 1 voor 25 euro ongeveer(met geluk en bij Apple nog veel duurder), en geen 2 voor 18 euro.

Zoals jij een goede ervaring had met Spiegen, dus te snappen dat je hem weer koopt.
Misschien dat de problemen per merk verschillen, geen idee wat er op reddit verder staat(valt eens uit te zoeken mocht je een andere willen kopen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Laatst online: 15:50
Carlos0_0 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:09:
Misschien dat de kwaliteit niet zo goed is, van de gene die ze voor de 16 maken ?.
Zoals gezegd ik heb altijd otterbox/ Belkin, dus zal sneller weer daar 1 van kopen.
Deze zijn duurder dan Spiegen, daar heb je er net 1 voor 25 euro ongeveer(met geluk en bij Apple nog veel duurder), en geen 2 voor 18 euro.

Zoals jij een goede ervaring had met Spiegen, dus te snappen dat je hem weer koopt.
Misschien dat de problemen per merk verschillen, geen idee wat er op reddit verder staat(valt eens uit te zoeken mocht je een andere willen kopen).
Ik koop zelf al een aantal jaren de goedkope van Jettech, 8 euro voor 3 stuks en voor mij perfect: https://amzn.eu/d/ay1YoiJ

Voor de 16 serie heb ik.hier nog.geen ervaring mee echter.

[ Voor 3% gewijzigd door Santee op 05-02-2025 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
NinjaKiwiNL schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 06:29:
[...]

Wat ik tot nu toe gelezen heb, is dat het niet uitmaakt wat voor merk screen protector je erop hebt zitten, en dat dit een issue is bij best een aantal mensen. Op mijn 14 pro Max altijd Spiegen glas gehad, nooit enig probleem hiermee. Macrumors 77 pagina’s vol, Reddit nog veel meer.
Blijft toch merkwaardig die touch problemen op de 16pro en 16promax. Ik weet niet of dit nog speelt zoals een paar maanden terug, maar voor mij was de oplossing ios18.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

roT- schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:05:
[...]

Blijft toch merkwaardig die touch problemen op de 16pro en 16promax. Ik weet niet of dit nog speelt zoals een paar maanden terug, maar voor mij was de oplossing ios18.2.
Ik had dit ook totaal niet verwacht, en dat het al zolang speelt. Op Reddit en Macrumers heb ik veel merken voorbij zien komen van screen protectors die niet goed lijken te functioneren, Belkin, Spigen ect. En om nu te zeggen ik ga weer even €25-30 uitgeven om te testen vind ik ook nogal wat… Maar ik weet ook dat ik makkelijk krassen krijg op deze toestellen. Nou was ik wel van plan Apple Care te kopen, maar dan nog…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Santee schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:52:
[...]

Ik koop zelf al een aantal jaren de goedkope van Jettech, 8 euro voor 3 stuks en voor mij perfect: https://amzn.eu/d/ay1YoiJ

Voor de 16 serie heb ik.hier nog.geen ervaring mee echter.
Die had ik ook voor mijn 12 Pro Max en die zat er prima op. Ik had er toen 2 van Spigen, maar 1e moest eraf voor batterijvervanging en de 2e moest eraf omdat de screenprotector na een val iets beschadigd was. Dus toen die 3-pack van Jettech gekocht, waarvan er nu 2 reserves voor de volgende eigenaar zijn.

Nu Spigen voor mijn 16 Pro Max, maar mochten deze kapot gaan of hierdoor het touchscreen niet goed functioneren dan ga ik denk ik weer voor Jettech.

[ Voor 11% gewijzigd door syltheboy op 05-02-2025 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:01
Zijn er nog mensen die van een 13 Pro Max komen? Ik merk toch dat hij wat trager is, en met batterijcap van 82% twijfel ik of ik voor de 16 pro ga, of wacht op de 17. Kan er nog 250€ voor krijgen, en bij KPN is een 16 Pro nu 1014€.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
sacaji schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:19:
twijfel ik of ik voor de 16 pro ga, of wacht op de 17
Als je verder niet echt haast hebt zou ik nu in ieder geval even wachten op de presentatie van de 17. We zitten al in het 2e halve jaar van het iPhone-seizoen, de 16 was niet heel spannend en de 17 gaat dat wellicht wél zijn met een iPhone Air en updates voor de Pro om het prijsverschil met de Air goed te praten. Mocht je het na de presentatie niet zo interessant vinden dan is de 16Pro vast alweer nog iets goedkoper geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:54
Dennisdn schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:40:
[...]

Als je verder niet echt haast hebt zou ik nu in ieder geval even wachten op de presentatie van de 17. We zitten al in het 2e halve jaar van het iPhone-seizoen, de 16 was niet heel spannend en de 17 gaat dat wellicht wél zijn met een iPhone Air en updates voor de Pro om het prijsverschil met de Air goed te praten. Mocht je het na de presentatie niet zo interessant vinden dan is de 16Pro vast alweer nog iets goedkoper geworden :)
Even tussenhaakjes, ik ben wel erg benieuwd naar de Air mocht die er gaan komen. Niet dat ik de huidige te dik vind of te groot, maar dat camera eiland over de hele breedte zou echt een verademing zijn..

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
SgtElPotato schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:59:
[...]

Even tussenhaakjes, ik ben wel erg benieuwd naar de Air mocht die er gaan komen. Niet dat ik de huidige te dik vind of te groot, maar dat camera eiland over de hele breedte zou echt een verademing zijn..
De geruchten zijn nu zo consequent dat ik er vanuit ga dat die echt komt. Eerste de reguliere modellen en dan weer eens een echte “one more thing”….

En denk dat het zelfs slechts een tussenstapje is: eerst zo dun mogelijk maken zodat er een basis is voor een fold in 2026. Want een fold heeft alleen zin als ie ingeklapt niet 2x zo dik is als de huidige iPhone.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 05-02-2025 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
syltheboy schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:58:
[...]

Die had ik ook voor mijn 12 Pro Max en die zat er prima op. Ik had er toen 2 van Spigen, maar 1e moest eraf voor batterijvervanging en de 2e moest eraf omdat de screenprotector na een val iets beschadigd was. Dus toen die 3-pack van Jettech gekocht, waarvan er nu 2 reserves voor de volgende eigenaar zijn.

Nu Spigen voor mijn 16 Pro Max, maar mochten deze kapot gaan of hierdoor het touchscreen niet goed functioneren dan ga ik denk ik weer voor Jettech.
Van de Spigen heb ik er 1 verprutst, doordat er op de plaklaag een haartje zat. De 2e zit bijna perfect. Het monteren ging supergoed. Die van Jettech ga ik binnenkort bestellen, altijd handig wat reserve screenprotectors. Ik besef me nu dat ik in het verkeerde topic zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:37
Ik heb de 16PM sinds release en heb stiekem wel spijt van de aankoop. Het scherm reageert nog steeds niet zoals het zou moeten.

Sinds de 12 Pro serie heb ik telkens het idee dat ik er op achteruit ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik vind het wel meevallen eigenlijk, misschien iets minder gevoelig. Maar ik vind het acceptabel. Het is wel zo dat de overstap van de 12PM naar de 16PM niet heel veel verschil merk. De batterij is wel beduidend beter.

[ Voor 38% gewijzigd door syltheboy op 05-02-2025 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aq_vzgFkNjhmngvmBqOkJ3PQrkg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5p3qfHbtRcmPgwToLfXHSPaG.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen nacht aan mijn draadloze lader gehad, stand-by scherm was gewoon aan, maar heeft niet geladen 😅 Ik hoop dat er niet meer verrassingen gaan komen na touchscreen gezeur, en dit…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
NinjaKiwiNL schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:04:
[Afbeelding]

Afgelopen nacht aan mijn draadloze lader gehad, stand-by scherm was gewoon aan, maar heeft niet geladen 😅 Ik hoop dat er niet meer verrassingen gaan komen na touchscreen gezeur, en dit…
Dat is wel apart, geeft wel aan dat iPhone aan het laden is ⚡️ (of laad langzamer dan verbruik 😅)

[ Voor 3% gewijzigd door SuperVeloce op 07-02-2025 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roT-
NinjaKiwiNL schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:04:
[Afbeelding]

Even uitsluiten of het aan het laadblok ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik zou zeggen dat de verkeerde stekker is gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

SURFivor schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 21:43:
Ik zou zeggen dat de verkeerde stekker is gebruikt
Ik gebruik de Anker MagGo Qi2 charger 15w, al een jaar lang zonder problemen. Mijn Watch was wel gewoon opgeladen. We gaan het zien komende nacht 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

NinjaKiwiNL schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 22:12:
[...]

Ik gebruik de Anker MagGo Qi2 charger 15w, al een jaar lang zonder problemen. Mijn Watch was wel gewoon opgeladen. We gaan het zien komende nacht 😊
En?

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-j35n_pC5buJy4tYQIMpbhqKuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tzdG6MwfmpQ6yJt4FIRcoV6M.jpg?f=fotoalbum_large

Hij laadde niet op met mijn andere draadloze lader, maar later zag ik deze melding erbij komen, dit is een hele oude draadloze lader. Op mijn Anker heb ik ook een pad met een 5w lader voor AirPods, deze geprobeerd, en toen laadde mijn telefoon wel meteen op. Oké dus geen draadloos probleem? Oude s7 op de anker gelegd, en die laadde wel op…. Toen mijn telefoon zonder hoesje geprobeerd, dit werkte meteen, en met hoesje laad die dus niet op, echt een wtf momentje 🤯 Ik had dit niet verwacht van een Spigen hoesje…

Hoe kan ik ipv bericht wijzigen optie zo’n aanvulling erop doen, welke optie is dat?

[ Voor 92% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 08-02-2025 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:21
Bij mijn batterij instellingen heb ik een oplaadlimiet van 80% ingesteld. Geoptimaliseerd opladen staat uit.
Toch laadt de batterij regelmatig op tot ver boven de 80%. Nu zelfs tot 100%.
Is dit een softwarefout? Of hoort dit zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Remus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 06:31
Nilco schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:06:
Bij mijn batterij instellingen heb ik een oplaadlimiet van 80% ingesteld. Geoptimaliseerd opladen staat uit.
Toch laadt de batterij regelmatig op tot ver boven de 80%. Nu zelfs tot 100%.
Is dit een softwarefout? Of hoort dit zo?
is normaal
Als je 'Oplaadlimiet' hebt ingesteld op minder dan 100 procent, laadt je iPhone af en toe op tot 100 procent om nauwkeurige schattingen van de oplaadstatus van de batterij te behouden.
https://support.apple.com/nl-nl/108055

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:19
Vinden jullie het ook jammer dat de meeste goede apps tegenwoordig betaald zijn of zelfs een abonnement vereisen ( voor mijn gevoel is dit op IOS nog erger dan android ) Ik dacht misschien is het leuk om wat goede gratis ( iets minder bekende ) apps te delen.

Ik zal even aftrappen:
  • KNMI, prima nieuwe weer app.
  • Justwatch, heel handige app waarmee je kan zoeken op welke streaming dienst een specifieke film of serie op dit moment te kijken is.
  • Letterboxd, een hulpje om te onthouden welke films je al gezien hebt en andere films te vinden die je ook leuk vindt op basis van je voorkeuren.
  • Blackmagic camera, Prachtige en goed werkende (film)camera app.
  • Coloroid, leuke camera app met filters
  • Infuse, goed alternatief voor plex
  • Feedly, een soort nieuws app die je zelf in kan richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mschrijver88 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:07:
Vinden jullie het ook jammer dat de meeste goede apps tegenwoordig betaald zijn of zelfs een abonnement vereisen ( voor mijn gevoel is dit op IOS nog erger dan android ) Ik dacht misschien is het leuk om wat goede gratis ( iets minder bekende ) apps te delen.

Ik zal even aftrappen:
  • Justwatch, heel handige app waarmee je kan zoeken op welke streaming dienst een specifieke film of serie op dit moment te kijken is.
  • Letterboxd, een hulpje om te onthouden welke films je al gezien hebt en andere films te vinden die je ook leuk vindt op basis van je voorkeuren.
Tvtime: Alternatief voor justwatch, gratis een rustigere/fijnere app(vind ik) en doet films en series.

Maar heb verder geen last van dat apps betaald zijn, of een abbo nodig hebben.
Ik heb niet 1 app die betaald is, of een abonnement nodig heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Carlos0_0 op 12-02-2025 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:01
Apps worden telkens minder relevant voor mijn gevoel. Meeste gewoon via safari.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
giantgiantus schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:52:
Apps worden telkens minder relevant voor mijn gevoel. Meeste gewoon via safari.
Heb ik ook wel, of onze behoeftes worden kleiner.
Waarom een aparte weer app bijv, Apple weer app doet het zelfde als knmi.
Camera app meer dan prima, vandaag super mooie foto’s gemaakt weer(complimenten van andere gekregen ook).
Nieuwssites kan ook wel bezoeken, in plaats van alles samenvatten in een app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:54
Mschrijver88 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:07:

Ik zal even aftrappen:
Voor mijn gevoel niet erger dan eerst. Ik heb zeker een paar abo's lopen van enkele euro's per maand, maar imo is dat het bij sommige wel waard. Ook omdat ik dan het gevoel heb dat de dev mijn data niet nodig heeft om te verkopen maar gewoon netjes wat betaald krijgt.

Ik heb bijvoorbeeld 1Password, Infuse, HomeWizard, MyFitnessPal, Carrot Weather lopen via de App Store. Af en toe neem ik een maandje Halide, bijvoorbeeld in de zomermaanden als ik op vakantie ben ofzo. De rest van de apps die ik gebruik hebben geen betaalde optie of het zijn een soort companion apps waar ik dan weer via de PC of PS etc voor betaald (of apps zoals Hue waar je dan fysieke producten van hebt gekocht).

Ik vind het wel ideaal dat ik alles makkelijk kan beheren via de App Store, scheelt weer gezeik met losse accounts overal ook al zou het een paar euro per maand kunnen schelen..

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glycerine00
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 09:36
glycerine00 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:11:
Even mezelf quoten. Een kleine maand later en ik vind de grootte van de 16 Pro perfect. De batterij is inderdaad minder als je al twee jaar een Pro Max gewoon bent, maar dat neem ik erbij. Ik kan makkelijk overdag bijladen indien nodig zou zijn.

Blij mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
glycerine00 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:30:
[...]

Even mezelf quoten. Een kleine maand later en ik vind de grootte van de 16 Pro perfect. De batterij is inderdaad minder als je al twee jaar een Pro Max gewoon bent, maar dat neem ik erbij. Ik kan makkelijk overdag bijladen indien nodig zou zijn.

Blij mee :)
Mooi om te horen! Persoonlijk vind ik de grotere batterij van de 16 Pro Max wel erg prettig, hij gaat een stuk langer mee dan de 12 Pro Max die ik hiervoor had. Maar zo heeft iedereen zijn / haar persoonlijke afwegingen. Soms verlang ik wel naar een kleiner toestel, maar ik ben toch blij dat ik weer voor de Max ben gegaan.

Ik ben van plan om hier weer 4 jaar (of langer) mee te doen. Wellicht na 2/3 jaar een nieuwe batterij, maar dat zie ik tegen die tijd wel.

[ Voor 8% gewijzigd door syltheboy op 14-02-2025 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:50
Nog andere mensen die bij Whatsapp op de iPhone ermee te maken hebben dat als je een smilie wil kiezen het toetsenbordje blijft hangen? Ik moet dan Whatsapp afsluiten en opnieuw opstarten en dan zie ik dat de smilie die ik koos ook doorkwam vervolgens kan ik weer Whatsapp gebruiken. Beetje irritant, nu al een paar weken.

Gezien ik geen (algemeen) iphone topic zag maar hier gepost. Hier lijkt het actief te zijn ;-)
Pagina: 1 ... 26 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de ervaringen met de iPhone 16. Voor levertijden en beschikbaarheid is:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.