Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-05 14:53

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

MetalSonic schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 16:52:
Nog andere mensen die bij Whatsapp op de iPhone ermee te maken hebben dat als je een smilie wil kiezen het toetsenbordje blijft hangen? Ik moet dan Whatsapp afsluiten en opnieuw opstarten en dan zie ik dat de smilie die ik koos ook doorkwam vervolgens kan ik weer Whatsapp gebruiken. Beetje irritant, nu al een paar weken.

Gezien ik geen (algemeen) iphone topic zag maar hier gepost. Hier lijkt het actief te zijn ;-)
Afgezien dat ik Whatsapp een hele vervelende app vind, heb ik dat probleem wat je omschrijft niet. Misschien de app verwijderen en opnieuw installeren?

Wat ik merk wat ik vervelend vind is dat als ik foto’s gemaakt heb in Halide of Moment, en ik ga naar de gemaakte foto’s toe, ik de foto’s niet kan verwijderen. Ik kan klikken op het prullenbakje maar er gebeurd niks. Alle rechten staan goed. Ik moet dan naar de “officiële” photos app om daar de foto te verwijderen 😂

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:07
Nog andere mensen die bij Whatsapp op de iPhone ermee te maken hebben dat als je een smilie wil kiezen het toetsenbordje blijft hangen? Ik moet dan Whatsapp afsluiten en opnieuw opstarten en dan zie ik dat de smilie die ik koos ook doorkwam vervolgens kan ik weer Whatsapp gebruiken. Beetje irritant, nu al een paar weken.

Gezien ik geen (algemeen) iphone topic zag maar hier gepost. Hier lijkt het actief te zijn ;-)
Nee ik herken dit totaal niet, misschien eens de app inderdaad opnieuw installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-05 21:29
Ik kijk wel of opnieuw installeren het oplost. Bedankt voor de reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Voorlopig hiermee opgelost hopelijk blijft de bug lang weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-05 09:15

ik heb sinds een aantal weken exact hetzelfde op mijn 15 pro max, wordt vast ooit wel weer verholpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:56
Mijn iPhone 12 is inmiddels 4 jaar oud. Eerlijk gezegd werkt die nog prima. Ik hoef niet te vervangen. Dit is ook de eerste keer dat ik zolang met een toestel gedaan heb. Hiervoor had ik altijd Samsung Galaxies en na 2 jaar waren die toestellen beduidend trager en de batterij beduidend minder. Geen seconde spijt gehad toen ik de S21 dumpte. Anyway, toch zo na 4 jaar mag een nieuw toestel wel weer is. Met de release van de S25 liet ik mezelf met een goede deal verleiden om mijn abonnement te verlengen. Na een weekje toestel weer teruggestuurd, ik vind het hele Android ook gewoon niks meer.

Dus het wordt dan toch gewoon de iPhone 16? Maar, anderzijds, als ik zolang met een toestel doe, dan mag ik er toch ook wel wat meer aan uitgeven. iPhone 16 Pro dus. Sta ik gister in de Mediamarkt bij de Apple store, ligt naast die Pro ook de Pro Max. Hmmm dat formaat scherm is toch ook niet verkeerd. Dus uiteindelijk toch met lege handen vertrokken om nog eens de gedachte erover te laten gaan.

De Pro Max heeft dit jaar enkel een groter scherm en grotere accu als verschil op de Pro. Helaas is die Pro Max niet in een 128GB configuratie wat voor mij echt genoeg is, maar dat drijft de prijs nog eens extra op. Waar ik dan kwa toestel zelf een beetje mijn twijfels over blijft houden is of de grootte van het scherm in de praktijk niet te groot is om met 1 hand te bedienen. Ik had zelf het idee dat ik met mijn duim niet meer bij de bovenkant van het scherm kom. Ik heb normaal formaat handen. Ik ben dus benieuwd eigenlijk naar jullie ervaringen met het gebruik en formaat van de Pro Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Het verschil tussen de Pro en Pro max, is altijd niet meer dan scherm formaat en batterij.
Het heeft precies de zelfde extra functies, alleen het formaat en de batterij is het verschil.

Ik heb zelf ook de pro max en ja het is groot, en soms wil ik toch wel dan de normale pro(Zit ik laatste tijd over te denken).
Je kan het inderdaad niet lekker met 1 hand bedienen, zeker niet als je bijv even andere hand boodschappentas draagt ofzo even.
Ja je kan met truukje het scherm voor de helft naar beneden doen, maar dat moet je dan maar weer niet vergeten(vergeet ik wel altijd).

Verder drijft de 256gb de prijs helemaal niet extra omhoog, sinds de iphone 15 pro max is de 256gb de standaard.
Deze ging ook voor de zelfde prijs in de verkoop als de 14 pro max het jaar er voor(met 128gb opslag).

Eigenlijk moet je het ook zo zien, het grote scherm is natuurlijk leuk. maar wat doe je voornamelijk met je telefoon ?.
Regelmaat youtube/ netflix etc bekijken(Misschien gamen erop ook), of is het af en toe eens een youtube filmpje / whatsapp gestuurde media.
Bij die 1ste komt het grote scherm zich meer tot ze recht, doe je dit veel minder zou je denk ik beter voor de gewone pro kunnen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-05 21:21
JeroenNietDoen schreef op zondag 16 februari 2025 @ 10:11:
Dus het wordt dan toch gewoon de iPhone 16? Maar, anderzijds, als ik zolang met een toestel doe, dan mag ik er toch ook wel wat meer aan uitgeven. iPhone 16 Pro dus. Sta ik gister in de Mediamarkt bij de Apple store, ligt naast die Pro ook de Pro Max. Hmmm dat formaat scherm is toch ook niet verkeerd. Dus uiteindelijk toch met lege handen vertrokken om nog eens de gedachte erover te laten gaan.

De Pro Max heeft dit jaar enkel een groter scherm en grotere accu als verschil op de Pro. Helaas is die Pro Max niet in een 128GB configuratie wat voor mij echt genoeg is, maar dat drijft de prijs nog eens extra op. Waar ik dan kwa toestel zelf een beetje mijn twijfels over blijft houden is of de grootte van het scherm in de praktijk niet te groot is om met 1 hand te bedienen. Ik had zelf het idee dat ik met mijn duim niet meer bij de bovenkant van het scherm kom. Ik heb normaal formaat handen. Ik ben dus benieuwd eigenlijk naar jullie ervaringen met het gebruik en formaat van de Pro Max.
Geen iPhone Pro Max hier, maar dat heeft ook een reden. :P

Het standaardformaat iPhone is al groot genoeg en moeilijk te bedienen met één hand, al zal dat ook afhangen van de grootte van je handen. Je kunt met een beweging het scherm naar beneden halen, maar dat moet je zoals @Carlos0_0 al zegt wel onthouden. ;)

Zoals ik er naar kijk heeft het vooral zin om een Pro Max te kiezen als je de 'unique selling points' wil hebben. Dat zijn een groter scherm, langere batterijduur, enzovoorts.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-05 14:52
JeroenNietDoen schreef op zondag 16 februari 2025 @ 10:11:
Mijn iPhone 12 is inmiddels 4 jaar oud. Eerlijk gezegd werkt die nog prima. Ik hoef niet te vervangen. Dit is ook de eerste keer dat ik zolang met een toestel gedaan heb. Hiervoor had ik altijd Samsung Galaxies en na 2 jaar waren die toestellen beduidend trager en de batterij beduidend minder. Geen seconde spijt gehad toen ik de S21 dumpte. Anyway, toch zo na 4 jaar mag een nieuw toestel wel weer is. Met de release van de S25 liet ik mezelf met een goede deal verleiden om mijn abonnement te verlengen. Na een weekje toestel weer teruggestuurd, ik vind het hele Android ook gewoon niks meer.

Persoonlijk spreek de 16pro mij meer aan, ik hoor goede dingen over de accu, hogere refresh, extra zoomlens, 6,3" dus wat groter. De pro max met case vind ik veel te groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Santee schreef op zondag 16 februari 2025 @ 13:04:
[...]

Persoonlijk spreek de 16pro mij meer aan, ik hoor goede dingen over de accu, hogere refresh, extra zoomlens, 6,3" dus wat groter. De pro max met case vind ik veel te groot.
Voor mij ook qua formaat.

Gisteren in bedrijf nog een 16Pro in gebruik genomen en die kwam af van een 15 Pro. Ook nog getwijfeld tussen Pro en Pro Max.

Anyway…
Ze lagen naastelkaar voor de overdracht en het scherm van de 16 Pro is marginaal groter op papier, maar het is een aanzienlijk verschil in reallife. Ook kleuren (contrast) en helderheid een behoorlijk verschil. Dus de Pro is vanaf een toestel hiervoor, en zeker een 12, al een hele grote update.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-05 21:49
Carlos0_0 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 10:46:
Het verschil tussen de Pro en Pro max, is altijd niet meer dan scherm formaat en batterij.
Het heeft precies de zelfde extra functies, alleen het formaat en de batterij is het verschil.
Meen dat de bezels op de ProMax toch echt dunner zijn dan die van de Pro...
Edit: ja dus:

16 Pro: 1.41mm (top & bottom) and 1.44mm (left & right)
16 Pro Max: 1.36mm (top, bottom, left, & right)

NB: de pro heeft geen gelijke bezels?

https://en.shiftdelete.ne...hicknesses-are-not-equal/

[ Voor 24% gewijzigd door roT- op 16-02-2025 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Mschrijver88 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 22:24:
[...]

ik heb sinds een aantal weken exact hetzelfde op mijn 15 pro max, wordt vast ooit wel weer verholpen
De "verwijder je Whatsapp" methode raad ik niet aan.

Probleem kwam helaas gewoon terug. Achja er zijn ergere dingen, maar even iets rustiger aan met de smilie toevoegingen/ reacties.

Het is het niet waard om Whatsapp ervoor te verwijderen, al je groepen zijn door de war. Groepen waar je al jaren niks meer in hebt gezegd staan helemaal bovenaan en bij de andere groepen zijn de chatberichten van de afgelopen dagen verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:03
roT- schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:23:
[...]

Meen dat de bezels op de ProMax toch echt dunner zijn dan die van de Pro...
Edit: ja dus:

16 Pro: 1.41mm (top & bottom) and 1.44mm (left & right)
16 Pro Max: 1.36mm (top, bottom, left, & right)

NB: de pro heeft geen gelijke bezels?

https://en.shiftdelete.ne...hicknesses-are-not-equal/
Dit maakt de meeste niet uit, als het ding maar doet wat die doen moet voor ze. Daarbij heb ik zelf de voorkeur voor de Pro..

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:03
Het verschil van de 15 en 16 was met 0,7 mm verschil nog te zien. Maar kunnen we 0,05 mm verschil überhaupt nog waarnemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roT-
  • Laatst online: 19-05 21:49
Nicj56 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 18:29:
[...]

Dit maakt de meeste niet uit, als het ding maar doet wat die doen moet voor ze. Daarbij heb ik zelf de voorkeur voor de Pro..
Knap dat jij dat voor de meeste weet. Mijn voorkeur gaat uit naar een promax. :P
Dennisdn schreef op zondag 16 februari 2025 @ 19:09:
Het verschil van de 15 en 16 was met 0,7 mm verschil nog te zien. Maar kunnen we 0,05 mm verschil überhaupt nog waarnemen?
Gaat zich een beetje om het principe en asymmetrisch verwacht je niet bij een telefoon van 1250 euro.

[ Voor 34% gewijzigd door roT- op 16-02-2025 20:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qpERlVnkSy8KnogObqE_UvqOuxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d2y4492yaBNfDSr5nw8NDkQA.jpg?f=fotoalbum_large

Eergisteren vanuit mijn achtertuin in het donker een foto gemaakt van de sterren. In RAW wat bijgepoetst in Lightroom, en in Topaz een noise reduction + verscherpen. Wat belachelijk veel sterren weet die in night mode vast te leggen, je gaat je bijna afvragen of die niet een trucje toepast zoals Samsung met de maan doet 😂

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-05 09:32
We hebben hier iets vreemds aan de hand. Mijn zoon heeft een iPhone 16 (zelf voor gewerkt / gespaard, deels verjaardagscadeau) en staat nog wel onder toezicht. We delen zodoende cloudopslag, betalingen, locatiebeheer maar hebben dus ook de mogelijkheid om de telefoon terug te vinden / te blokkeren bij verlies of diefstal.

Aangezien we aankopen delen moet hij voor iedere app die hij uit de Appstore wil installeren toestemming vragen. Wij hebben thuis geen Apple eco systeem dus ik heb hiervoor een iPad Pro uit 2016. De iPhone 16 heeft natuurlijk de laatste iOS versie terwijl mijn iPad het moet doen met iPadOS 16.7.10.

Nu ging dat aanvragen van apps in de eerste dagen gewoon goed. Hij vroeg een app aan en ik kon bij Berichten / iMessage klikken op "Beoordeel het verzoek". Vervolgens kon ik het verzoek goedkeuren of afwijzen. Maar sinds eind januari is er iets vreemds aan de hand. Zijn verzoek komt nog wel gewoon binnen op dezelfde manier, maar in plaats van "Beoordeel het verzoek" kan ik nu enkel klikken op "Bekijk in Store". En daar kan ik niets anders dan de app zelf bekijken of downloaden.

Nu vond ik wel een aantal tips die we geprobeerd hebben:
  • Beide apparaten gecheckt op laatst mogelijke software update.
  • Op de iPad uitloggen bij de Appstore en via Instellingen > Mijn account > Media en aankopen > opnieuw inloggen.
  • Beide apparaten opnieuw opstarten na bovenstaande stap.
  • Op de iPad via Instellingen > Berichten > iMessage > uitschakelen. Zo zouden de goedkeuringsverzoeken niet meer via Berichten binnen komen maar zou het kunnen dat ze gewoon als push meldingen op de oude manier op de iPad zouden verschijnen. In dit geval ontvang ik helemaal geen goedkeuringsverzoeken meer.
  • Gecheckt of verzoeken om extra schermtijd wel binnen komen en werken. Via Berichten komen deze wel gewoon binnen en kan ik deze gewoon goedkeuren of afwijzen.
Helaas zit de juiste oplossing hier dus nog niet bij. Heeft iemand de gouden tip wellicht?

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Ik heb als ik langere gesprekken voer, dus rond 15-30 min dat de overkant een robotstem krijgt en amper te volgen is. Als ik dan opnieuw bel is het probleem opgelost. Is dit een bekend probleem of een setting die ik beter kan wijzigen? Heb al geprobeerd via wifi bellen uit/aan te zetten lijkt weinig te doen
16 pro met zakelijk KPN abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Laatst online: 09:31

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Zouden de iPhone 17 generatie siliconen-carbonaatbatterijen krijgen? Ik ben jaloers op die Oppo en OnePlus batterijen van 6.000~8.000 mAh met ondersteuning voor 80W snelladen.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-05 20:43
Mog schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:09:
Zouden de iPhone 17 generatie siliconen-carbonaatbatterijen krijgen? Ik ben jaloers op die Oppo en OnePlus batterijen van 6.000~8.000 mAh met ondersteuning voor 80W snelladen.
Dat is koffiedikkijken, maar ik zou er niet op rekenen. Apple loopt niet meer voorop met innovatie, het is tegenwoordig meer kijken wat de concurrentie doet en dat pas jaren later kopiëren zodra de technologie mainstream is, maar dan (soms) net iets beter en (vaak) veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Mog schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:09:
Ik denk het niet wellicht dat wel de C1 modem er in komt, misschien alleen bij de pro modellen eerst(Zou nog een stunt kunnen zijn).
Deze C1 modem is ook zuiniger schijnbaar, waardoor de nieuwe 16e langer op zijn batterij mee gaat dan de gewone 16.

[ Voor 12% gewijzigd door Carlos0_0 op 21-02-2025 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:42
Ik denk dat de iPhone 17 minimaal 350-400 euro duurder wordt dan nu, dankzij de heffingen van president Trump. We zullen nog nooit zoveel voor een iPhone betalen. Je betaalt dus straks bijna 2000 euro voor een instap iPhone 16 Pro Max.

Als dat echt het geval is, zal ik geen nieuw toestel kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisweb op 27-02-2025 08:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Dennisweb schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:06:
Ik denk dat de iPhone 17 minimaal 350-400 euro duurder wordt dan nu, dankzij de heffingen van president Trump. We zullen nog nooit zoveel voor een iPhone betalen. Je betaalt dus straks bijna 2000 euro voor een instap iPhone 16 Pro Max.

Apple haalt altijd al een kunstje uit via de Ierland belastingroute voor Europese verkopen, dan hebben ze daar een soort van Europees hoofdkantoor (in een brievenbus) dus misschien valt het mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 27-02-2025 09:03 ]

• Carlos0_0
Dennisweb schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:06:

Even snel mocht je een nieuwe willen de 16 nemen dan, of een jaar langer door met je huidige telefoon.
En dan als de 18 uit komt de 17 kopen :P, ik heb sinds december door een ongelukje de 16 pro max net(Dus ik zit nog wel even goed).
Maar goed ben nog wel in de weer een keer voor nieuwe airpods, en een keer een nieuwe macbook air heb nog de m1).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:27
NinjaKiwiNL schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:24:
[Afbeelding]

Eergisteren vanuit mijn achtertuin in het donker een foto gemaakt van de sterren. In RAW wat bijgepoetst in Lightroom, en in Topaz een noise reduction + verscherpen. Wat belachelijk veel sterren weet die in night mode vast te leggen, je gaat je bijna afvragen of die niet een trucje toepast zoals Samsung met de maan doet 😂
Doe je het trucje niet zelf al door gebruik te maken van Topaz?

Maar goed, je kunt je foto hier aanbieden om te zien waar je nu een foto van gemaakt hebt. Als te telefoon er dingen aan bewerkt/toevoegt zal het niet werken denk ik.

Ik denk dat het wel mee valt: https://nova.astrometry.net/user_images/12079687#redgreen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09:46
Carlos0_0 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:07:
[...]

Even snel mocht je een nieuwe willen de 16 nemen dan, of een jaar langer door met je huidige telefoon.
En dan als de 18 uit komt de 17 kopen :P, ik heb sinds december door een ongelukje de 16 pro max net(Dus ik zit nog wel even goed).
Maar goed ben nog wel in de weer een keer voor nieuwe airpods, en een keer een nieuwe macbook air heb nog de m1).
Macbook Air M1 is nog prima hoor, ik ben van de M1 naar de M3 overgestapt en merk eigenlijk weinig verschil op het design na. Jammer genoeg heb ik de verhoging naar standaard 16GB RAM gemist en zit ik nog op 8GB :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Noem mij maar gek en Apple zal wel dol zijn op dit soort consumenten: maar ik overweeg hier dus van een 16 Pro naar 16e te gaan.

Vooral omdat ik de verschillen met de 16 Pro wel mee vind vallen*, terwijl ik de 16e voor 330 EUR kan krijgen. De 16 Pro verkoop ik dan en dan hou ik er nog een mooi bedrag aan over ook.

* In de kern: 3 camera’s, 120 Hz always-on scherm met notch en MagSafe.

120 Hz weegt niet zwaar voor me. Always-on heb ik al uitstaan. Camera’s… tja, eerlijk vooral nice-to-have. MagSafe zou ik wel missen :9

[ Voor 25% gewijzigd door Uniciteit op 27-02-2025 18:28 ]

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@Uniciteit Je moet doen waar je je goed bij voelt. Het lichtere gewicht kan ook erg prettig zijn. Persoonlijk merk ik 120Hz van mijn 16 Pro Max ook niet echt. Vanwaar die 330 euro?

[ Voor 19% gewijzigd door syltheboy op 27-02-2025 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Uniciteit schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:26:
Noem mij maar gek en Apple zal wel dol zijn op dit soort consumenten: maar ik overweeg hier dus van een 16 Pro naar 16e te gaan.

Vooral omdat ik de verschillen met de 16 Pro wel mee vind vallen*, terwijl ik de 16e voor 330 EUR kan krijgen. De 16 Pro verkoop ik dan en dan hou ik er nog een mooi bedrag aan over ook.

120 Hz weegt niet zwaar voor me. Always-on heb ik al uitstaan. Camera’s… tja, eerlijk vooral nice-to-have. MagSafe zou ik wel missen :9
Inderdaad je ben gek, je trekt je portemonnee om je je nog relatief nieuwe telefoon in te ruilen. voor eigenlijk voor een slechter exemplaar :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Carlos0_0 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:21:
[...]

Inderdaad je ben gek, je trekt je portemonnee om je je nog relatief nieuwe telefoon in te ruilen. voor eigenlijk voor een slechter exemplaar :P .
Maar met in the end wel weer zeker een eurotje of 500 in handen die weer voor andere gadgets gebruikt kunnen worden :9 Maar je hebt gelijk! :P
syltheboy schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:10:
@Uniciteit Je moet doen waar je je goed bij voelt. Het lichtere gewicht kan ook erg prettig zijn. Persoonlijk merk ik 120Hz van mijn 16 Pro Max ook niet echt. Vanwaar die 330 euro?
Korting op abonnement ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Uniciteit op 27-02-2025 19:26 ]

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:52
Moet de 16e niet aan dit topic worden toegevoegd?

• Santee
Uniciteit schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:25:
[...]

Maar met in the end wel weer zeker een eurotje of 500 in handen die weer voor andere gadgets gebruikt kunnen worden :9 Maar je hebt gelijk! :P

[...]

Korting op abonnement ;)
Kan je het toelichten? Als ik verleng bij KPN kost het gewoon €750.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-05 09:15
Uniciteit schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:26:

jij gaat spijt krijgen, goed kan je in september weer een 17 pro kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derKaiser29
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:56
Ik heb geprobeerd om terug te gaan naar 60hz met de aanschaf van de 16 plus (ik kwam van de 14 pro). Niet te doen. Heb daarom de 16 plus weer verkocht en een 16 pro aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
derKaiser29 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:59:
Ik heb geprobeerd om terug te gaan naar 60hz met de aanschaf van de 16 plus (ik kwam van de 14 pro). Niet te doen. Heb daarom de 16 plus weer verkocht en een 16 pro aangeschaft.
Waarom wilde je terug? Mis je het verleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
derKaiser29 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:59:
Ik heb het zelfs uit gezet op mijn pro max, gaat nu nog maar tot 60hz dus.
Ik zag totaal geen verschil, goed ik speel er geen games ofzo op.

Ik kan prima van mijn pro max met 120hz aan, vervolgens mijn werk SE2022 pakken en daarmee verder gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Carlos0_0 op 28-02-2025 09:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:25
Ik kan mij er altijd over verbazen dat mensen het verschil niet zien tussen 60 en 120hz. Ik zou in dat opzicht echt niet terug kunnen naar een 'minder responsive' scherm. Nee, ik game niet op mijn iPhone :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FbdJ
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 19-05 19:11
Ben ik gek dat ik overweeg om te downgraden van 16 Pro max naar 16 puur omdat ik geïrriteerd raak aan het gewicht van de Pro Max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-05 14:03
FbdJ schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 19:51:
Ben ik gek dat ik overweeg om te downgraden van 16 Pro max naar 16 puur omdat ik geïrriteerd raak aan het gewicht van de Pro Max?
En 16 Pro dan?

16 170gr
16 Pro 199gr

16 Pro Max 227gr

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Zo heel zwaar vind ik de pro max ook weer niet, maar ja hij is wel groot.
Dit is natuurlijk niet altijd even handig, zeker niet bediening soms met 1 hand.

Je zal moet afwegen wat doe je er mee, veel video kijken / filmen etc(Pro serie toch betere camera's).
Vind je grote batterij echt belangrijk, die van de gewone 16 is toch een stuk kleiner.

Of is dit sporadisch zo af en toe, en is meer beetje nieuws bekijken / Whatsappje etc zeg maar.

Die 2de zou een gewone 16 ook prima kunnen, en ook die zal meer dan prima foto's kunnen maken.
Eventueel zou je nog naar de normale pro kunnen kijken, die is iets zwaarder dan de gewone 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-05 21:21
Nee hoor. Een 14 Pro ging hier destijds ook retour omdat het zo’n lomp zwaar ding was. Leek wel een baksteen en irriteerde meer dan dat het plezier opleverde. :)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Het moet qua formaat (en gewicht) inderdaad wel net je ding zijn. Als het je tegenvalt, dan is het toch een prima oplossing om voor een kleiner en lichter model te gaan? :)

Natuurlijk goed om rekening mee te houden is dat je ook een aantal andere features verliest, zoals de derde camera en ProMotion. Aan de andere kant geldt misschien wel dat je de derde camera zelden tot nooit gebruikt en je de schermen van niet-Pro iPhones nog steeds mooi vindt. In dat geval een prima keuze, want voor de iPhone modellen zijn tegenwoordig al zo ver doorontwikkeld dat voor de 'doorsnee consument' het verschil tussen een iPhone 16, 15, 14 of 13 vaak niet eens merkbaar is :)

[ Voor 14% gewijzigd door Uniciteit op 01-03-2025 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
Uniciteit schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 20:50:
[...]

Het moet qua formaat (en gewicht) inderdaad wel net je ding zijn. Als het je tegenvalt, dan is het toch een prima oplossing om voor een kleiner en lichter model te gaan? :)

Natuurlijk goed om rekening mee te houden is dat je ook een aantal andere features verliest, zoals de derde camera en ProMotion. Aan de andere kant geldt misschien wel dat je de derde camera zelden tot nooit gebruikt en je de schermen van niet-Pro iPhones nog steeds mooi vindt. In dat geval een prima keuze, want voor de iPhone modellen zijn tegenwoordig al zo ver doorontwikkeld dat voor de 'doorsnee consument' het verschil tussen een iPhone 16, 15, 14 of 13 vaak niet eens merkbaar is :)
Ik merk gewoon dat ik last van mijn arm krijg bij langdurig gebruik. Ook bij het even snel de telefoon pakken uit de zak begint het te irriteren. Ik heb die telelens echt maar 1 keer gebruikt dus nee ik gebruik hem niet wekelijks/maandelijks. De batterij daarentegen is echt geweldig maar ik merk dat ik hem toch iedere avond aan de lader doe...

Waar ik wel bang voor ben is dat ik Promotion zal missen, ondanks dat ik er aan kan wennen is het wel zo dat ik een Mac heb die ook 120Hz is.. soms denk ik misschien zit ik te veel op het gewicht te focussen en moet ik het maar laten :+. Wat betreft met een hand bedienen, opzicht lukt het mij maar daarvoor schuif ik mijn telefoon fysiek iets naar beneden dmv de top van mijn fingers haha..

[ Voor 5% gewijzigd door FbdJ op 01-03-2025 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
FbdJ schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 20:54:
[...]

Ik merk gewoon dat ik last van mijn arm krijg bij langdurig gebruik. Ook bij het even snel de telefoon pakken uit de zak begint het te irriteren. Ik heb die telelens echt maar 1 keer gebruikt dus nee ik gebruik hem niet wekelijks/maandelijks. De batterij daarentegen is echt geweldig maar ik merk dat ik hem toch iedere avond aan de lader doe...

Waar ik wel bang voor ben is dat ik Promotion zal missen, ondanks dat ik er aan kan wennen is het wel zo dat ik een Mac heb die ook 120Hz is.. soms denk ik misschien zit ik te veel op het gewicht te focussen en moet ik het maar laten :+. Wat betreft met een hand bedienen, opzicht lukt het mij maar daarvoor schuif ik mijn telefoon fysiek iets naar beneden dmv de top van mijn fingers haha..
Je kan de 120hz uitzetten, om te kijken of je het merkt en vervelend vind.

1. Open de Instellingen app op je iPhone.

2. Klik op Toegankelijkheid van de gegeven opties.

UIT ProMotion (vernieuwingsfrequentie 120 Hz) op iPhone
3. kies Beweging onder het kopje Visie.

4. Zet de schakelaar naast . aan Beperk de framesnelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FbdJ
Carlos0_0 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 21:11:
[...]

Je kan de 120hz uitzetten, om te kijken of je het merkt en vervelend vind.

1. Open de Instellingen app op je iPhone.

2. Klik op Toegankelijkheid van de gegeven opties.

3. kies Beweging onder het kopje Visie.

4. Zet de schakelaar naast . aan Beperk de framesnelheid.
Dit is niet hetzelfde als een iPhone zonder promotion. In feite slechter. Zie: https://www.reddit.com/r/iPhone13Pro/s/9M40lZze6u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
FbdJ schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 21:18:
[...]

Dit is niet hetzelfde als een iPhone zonder promotion. In feite slechter. Zie: https://www.reddit.com/r/iPhone13Pro/s/9M40lZze6u
Ik heb het al een tijdje zo staan, en ziet er meer dan prima uit vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Carlos0_0 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 21:30:
[...]

Ik heb het al een tijdje zo staan, en ziet er meer dan prima uit vind ik.
Ik snap echt niet hoe je het prima kan vinden. Ik krijg hoofdpijn en wordt er zelfs misselijk van, gewoon niet te doen zo erg…
FbdJ schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 20:54:
[...]

Ik merk gewoon dat ik last van mijn arm krijg bij langdurig gebruik. Ook bij het even snel de telefoon pakken uit de zak begint het te irriteren.
Misschien eens een training met een dumbbell doen om wat aan te sterken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Je kan ook 16 Plus overwegen, is dun en licht.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:22
Ik zou ook wel de 16 pro Max willen inruilen voor de 16 pro, maar dan moet ik nu al € 500 bijleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Drials schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 22:58:
Ik zou ook wel de 16 pro Max willen inruilen voor de 16 pro, maar dan moet ik nu al € 500 bijleggen.
Bijleggen? De 16 pro max levert 2e hands toch wel meeer op dan een 16 pro kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
Santee schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 23:23:
[...]

Bijleggen? De 16 pro max levert 2e hands toch wel meeer op dan een 16 pro kost?
Bij de bekende bedrijven krijg ik er rond de € 1200 voor (1tb) nieuwe Pro is rond de € 1800 (1tb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Drials schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 23:27:
[...]

Bij de bekende bedrijven krijg ik er rond de € 1200 voor (1tb) nieuwe Pro is rond de € 1800 (1tb)
Maar is een 1tb opslag niet een beetje overdreven?, uiteraard moet je het zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Drials schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 23:27:
[...]

V&A krijg je er wsl meer voor en icm abbo is die pro vanaf 1450 te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FbdJ
Even nagedacht maar blijf toch bij de Pro max, economisch gezien niet slim om te downgraden en geld te verliezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
FbdJ schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:53:
Even nagedacht maar blijf toch bij de Pro max, economisch gezien niet slim om te downgraden en geld te verliezen...
Denk niet dat je er echt geld op verliest, je zal wat geld wel overhouden.
Licht er uiteraard wel aan hoe je toestel eruit ziet, en hoe en waar je hem zou verkopen(Marktplaats/ tweakers of bijv gewoon inruilen via Coolblue ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
Carlos0_0 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 11:20:
[...]

Denk niet dat je er echt geld op verliest, je zal wat geld wel overhouden.
Licht er uiteraard wel aan hoe je toestel eruit ziet, en hoe en waar je hem zou verkopen(Marktplaats/ tweakers of bijv gewoon inruilen via Coolblue ofzo).
Ik heb het berekend...

iPhone 16 Pro Max op release gekocht bij coolblue (met 155 euro korting omdat er een mini krasje zat). dat is 1324? momenteel geeft Coolblue 950 voor de 16 Pro max 256GB daarboven komt nog 90 euro bij (deal) dus 1040. 1320 - 1040 = 280. Ik krijg dus 280 minder voor de 16PM dan bij aankoop. Of denk ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
FbdJ schreef op zondag 2 maart 2025 @ 11:34:
[...]

Ik heb het berekend...

iPhone 16 Pro Max op release gekocht bij coolblue (met 155 euro korting omdat er een mini krasje zat). dat is 1324? momenteel geeft Coolblue 950 voor de 16 Pro max 256GB daarboven komt nog 90 euro bij (deal) dus 1040. 1320 - 1040 = 280. Ik krijg dus 280 minder voor de 16PM dan bij aankoop. Of denk ik verkeerd?
Oh zo bereken ik het niet, dat je er minder voor krijgt is logisch(En niet meer of evenveel).
Het is namelijk geen nieuw maar gebruikt product ondertussen.
Ik denk dan zo

Ik verkoop mijn telefoon aan Coolblue en ik krijg 950 euro
Ik koop bij Coolblue een telefoon voor zeg 719 euro(128gb versie)

950 euro - 719 euro= ik houd 231 euro over op mijn rekening(Die zij terug storten), waar ik weer andere dingen van kan doen/ of kopen.
Als je echt kiet wil proberen te spelen, en dus meer er voor terug wil krijgen(Richting je orginele aankoopwaarde). Moet je hem op marktplaats / tweakers of iets verkopen.
Nu houd je nog steeds geld over op deze manier, alleen op een andere manier van berekenen van het bedrag.

[ Voor 17% gewijzigd door Carlos0_0 op 02-03-2025 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FbdJ
Carlos0_0 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 11:43:
[...]

Oh zo bereken ik het niet, dat je er minder voor krijgt is logisch(En niet meer of evenveel).
Het is namelijk geen nieuw maar gebruikt product ondertussen.
Ik denk dan zo

Ik verkoop mijn telefoon aan Coolblue en ik krijg 950 euro
Ik koop bij Coolblue een telefoon voor zeg 719 euro(128gb versie)

950 euro - 719 euro= ik houd 231 euro over op mijn rekening(Die zij terug storten), waar ik weer andere dingen van kan doen/ of kopen.
Als je echt kiet wil proberen te spelen, en dus meer er voor terug wil krijgen(Richting je orginele aankoopwaarde). Moet je hem op marktplaats / tweakers of iets verkopen.
Nu houd je nog steeds geld over op deze manier, alleen op een andere manier van berekenen van het bedrag.
Goed punt. Misschien toch even naar Coolblue zo om de 16 te bekijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FbdJ
Nou even langs geweest en ben echt onder de indruk van de 16 hoe dichtbij hij komt met de Pro Max. De ververssnelheid is voor mij een heel klein beetje te merken. Maar goed dan staan ze naast elkaar. De kleinere formaat en gewicht vind ik echt fijn. Ik heb ‘m gehaald en heb 30 dagen bedenktijd voordat ik ‘m of ruil of retourneer. Wat betreft de camera heel identiek op 0,5x 1x en 2x. Scherm kleuren lijkt de 16 betere kleuren te hebben? Iets veller.

En dan nog het volgende de kleuren van de 16 zijn feller dan de Pro max. Ja helderheid op 100% en Truetone aan. Misschien dat het komt door de screenprotector op de Max?

Ik typ ook veel sneller/beter op de 16

Edit: ook even een foto toegevoegd links iPhone 16 rechts Pro max. Beide Truetone uit en 100% helderheidAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UFCu0oaRfReVBCiK_kEMO_eURWY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UkUhwCftEcDVUWyA9zjolQon.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door FbdJ op 02-03-2025 13:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• glycerine00
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23:23
Ik heb zelf mijn 16PM ingeruild voor een 16 Pro.
Ervoor steeds een 15 Pro Max gebruikt maar om 1 of andere reden was de 16 Pro Max net iets onhandiger.

Ik zie dat je de 16 heb gehaald, moest je niet gewend raken aan het 60hz scherm is misschien de 16 Pro iets voor je. Enige waar je mijn inziens op verliest is batterijcapaciteit, maar mogelijkheden genoeg om dat op te lossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FbdJ
glycerine00 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 14:49:
[...]

Ik heb zelf mijn 16PM ingeruild voor een 16 Pro.
Ervoor steeds een 15 Pro Max gebruikt maar om 1 of andere reden was de 16 Pro Max net iets onhandiger.

Ik zie dat je de 16 heb gehaald, moest je niet gewend raken aan het 60hz scherm is misschien de 16 Pro iets voor je. Enige waar je mijn inziens op verliest is batterijcapaciteit, maar mogelijkheden genoeg om dat op te lossen.
Ik was dus bang dat ik 120Hz zou missen. Als ik ze naast elkaar zet dan merk ik dat de PM effetjes wat vloeiender is. Maar zodra ik direct alleen naar de iPhone 16 kijk ben ik het al vergeten / mis ik het niet. Ik heb 30 dagen tijd om een keuze te maken.. ik laat het over 2 weken wel weten :)

Maar het is geen dag en nacht verschil voor mij ondanks dat ik 60/120Hz merk. De 16 is zelfs met een clear hoesje lichter dan de Pro Max zonder hoes. Heel fijn om weer een lichte telefoon te hebben.

Overigens zeggen veel mensen online dat je via settings de frame rate kunt limiteren om zo 60Hz te ervaren op een Pro max. Maar dit is totaal niet hetzelfde als 60Hz op een gewone model zie: https://www.reddit.com/r/iPhone13Pro/s/9M40lZze6u en dat merk ik echt zelf ook hoor. Ik weet niet hoe apple het doet maar scrollen is best vloeiend op een 60Hz base model als ik dit vergelijk met een 60Hz android telefoon.

[ Voor 17% gewijzigd door FbdJ op 02-03-2025 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tja, ieder voor zich, maar ik zou echt niet meer terug willen naar 60Hz, irriteert me er al op m’n iPad aan. Er zijn ook weinig fabrikanten die displays maken van 60Hz voor deze prijs. Apple loopt daarop ook echt achter.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
THE_BASE schreef op zondag 2 maart 2025 @ 15:44:
Tja, ieder voor zich, maar ik zou echt niet meer terug willen naar 60Hz, irriteert me er al op m’n iPad aan. Er zijn ook weinig fabrikanten die displays maken van 60Hz voor deze prijs. Apple loopt daarop ook echt achter.
Ik zou het ook missen op een iPad. Een iPad heeft een veel groter scherm en daar is het veel meer te merken. Zo heb ik dat ook op een Mac. Misschien scrol je minder dan op een iPad maar door de grootte zie ik het effect veel meer?.. Ik kan goed begrijpen dat sommige niet zonder kunnen. Als ik de Pro Max er weer erbij pak, dan zie het Promotion effect weer even, maar daar blijft het ook bij... Ik merk dat ik een hele lichte iPhone veel meer waardeer. Zoals je zegt, ieder voor zich. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Daarom heb je de de keuze uit 5 verschillende iPhone-modellen, voor elk wat wils. Persoonlijk zou ik niet zo gauw meer terugwillen naar een kleiner model dan de 16 Pro Max. Vooral de batterijduur vind ik erg prettig. Verder zijn m’n ogen nog erg goed, dus een kleiner scherm zal ook voldoen.

[ Voor 26% gewijzigd door syltheboy op 02-03-2025 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
FbdJ schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:57:
Nou even langs geweest en ben echt onder de indruk van de 16 hoe dichtbij hij komt met de Pro Max. De ververssnelheid is voor mij een heel klein beetje te merken. Maar goed dan staan ze naast elkaar. De kleinere formaat en gewicht vind ik echt fijn. Ik heb ‘m gehaald en heb 30 dagen bedenktijd voordat ik ‘m of ruil of retourneer. Wat betreft de camera heel identiek op 0,5x 1x en 2x. Scherm kleuren lijkt de 16 betere kleuren te hebben? Iets veller.

En dan nog het volgende de kleuren van de 16 zijn feller dan de Pro max. Ja helderheid op 100% en Truetone aan. Misschien dat het komt door de screenprotector op de Max?

Ik typ ook veel sneller/beter op de 16

Edit: ook even een foto toegevoegd links iPhone 16 rechts Pro max. Beide Truetone uit en 100% helderheid[Afbeelding]
Wat kreeg je voor de 16 Max bij Coolblue?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SuperVeloce
Nou de 16 PM besteld, 12-13 maart binnen. Overzetten en dan 14 PM de verkoop in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
Drials schreef op zondag 2 maart 2025 @ 19:56:
[...]

Wat kreeg je voor de 16 Max bij Coolblue?
Ik moet hem nog inleveren (heb 30 dagen) maar als ik online de berekening doe (uit ervaring is deze 1:1) krijg ik 950 + 90 extra inruilwaarde omdat ik de 16 heb gehaald. dus in totaal 1040..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Een vraag die eigenlijk niet hier thuis hoort, maar jullie hebben veel ervaring en het is ook weer niet belangrijk genoeg om er een heel topic over te gaan starten:

De geruchten over een 17 Air zijn hardnekkig genoeg om ervanuit te gaan dat die komt. Eén van de geruchten is dat er geen SIMslot meer in past en alleen nog maar ESIM. Nu heb ik van mijn werk een Odido-SIM. Nu werk ik voor een fantastisch bedrijf, maar de afdeling die over de telefoons gaat is vrij onbereikbaar, zitten aan de andere kant van de wereld en gaan zich niet verdiepen in een kleine wens van één van de 15k medewerkers.

Ik heb al ontdekt dat ik in de Odido-app de SIM eenvoudig zou moeten kunnen omzetten naar ESIM. Maar kan ik dat zonder hulp van de "echte" eigenaar van het abonnement? Met alleen de SIMkaart zelf?

Om het dan toch ontopic te fietsen: kan ik dat nu al doen op de iPhone16 Pro, m.a.w. kunnen er twee ESIMS tegelijk in de lucht zijn of is het nog steeds één harde SIM en één ESIM tegelijk?

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 03-03-2025 07:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:52
Dennisdn schreef op maandag 3 maart 2025 @ 06:58:
Een vraag die eigenlijk niet hier thuis hoort, maar jullie hebben veel ervaring en het is ook weer niet belangrijk genoeg om er een heel topic over te gaan starten:

De geruchten over een 17 Air zijn hardnekkig genoeg om ervanuit te gaan dat die komt. Eén van de geruchten is dat er geen SIMslot meer in past en alleen nog maar ESIM. Nu heb ik van mijn werk een Odido-SIM. Nu werk ik voor een fantastisch bedrijf, maar de afdeling die over de telefoons gaat is vrij onbereikbaar, zitten aan de andere kant van de wereld en gaan zich niet verdiepen in een kleine wens van één van de 15k medewerkers.

Ik heb al ontdekt dat ik in de Odido-app de SIM eenvoudig zou moeten kunnen omzetten naar ESIM. Maar kan ik dat zonder hulp van de "echte" eigenaar van het abonnement? Met alleen de SIMkaart zelf?

Om het dan toch ontopic te fietsen: kan ik dat nu al doen op de iPhone16 Pro, m.a.w. kunnen er twee ESIMS tegelijk in de lucht zijn of is het nog steeds één harde SIM en één ESIM tegelijk?
Dan kun je zelf doen ook gaat de Odido eSIM vanzelf mee naar je nieuwe toestel (dat is bij andere providers nog niet zo). Vanaf de iPhone 13 is het al mogelijk om 2 eSIMs tegelijk actief te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Roy Tollenaar schreef op maandag 3 maart 2025 @ 07:08:
[...]

Dan kun je zelf doen ook gaat de Odido eSIM vanzelf mee naar je nieuwe toestel (dat is bij andere providers nog niet zo). Vanaf de iPhone 13 is het al mogelijk om 2 eSIMs tegelijk actief te hebben.
Top! Dan ga ik het gewoon vast proberen.
Kan ik alvast één overweging wegstrepen tussen 17Air of 17Pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Dennisdn schreef op maandag 3 maart 2025 @ 06:58:

Dat ze aan de andere kant van de wereld zitten maakt toch niet uit, je kan toch een ticket inschieten(een specifiek persoon bereiken is sowieso niet handig).
Zal vast een helpdesk bellen worden, en je vraag bij de it bij je werk neerleggen :) (of zij jou sim kunnen vervangen met een Esim).

Maar goed om ontopic verder te gaan, ja dat kan nu ook al.
Je kan 2 Esims tegelijk actief hebben op een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09:46
Nee dat is niet gek, toen ik van de 15 Pro naar de 16 Pro ging viel het gewicht mij ook erg tegen, het deed me denken aan de 14 Pro.

Ik heb het 3 maanden geprobeerd maar het stoorde me dusdanig dat ik de 16 Pro heb verkocht en een nieuwe 15 Pro heb gekocht, ik vond het verschil toch al minimaal en ik vind de 15 Pro écht veel fijner in gebruik.

Als de 17 Pro weer hetzelfde gewicht als de 16 Pro hanteert is dat voor mij een reden om niet meer up te graden. Vele zullen mij voor gek verklaren, maar ik ben blij dat ik het heb gedaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FbdJ
We zijn een paar dagen verder en ben super happy met de iPhone 16. lekker licht formaat en heb aan t einde van de dag gewoon 38% batterij over. Tot zo ver merk ik niet dat mijn oplaad gedrag anders is dan de Pro Max. Dit zal uiteraard op bijv vakantie anders zijn maar worth it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:56
Sinds Dinsdag een iPhone 16 Pro. Flinke upgrade komende van de iPhone 12 :Y Het enige wat ik erg irritant vind is dat ik het volume voor meldingen niet apart kan inregelen van beltoon. Ik heb het idee dat dit er ingekomen is via IOS18 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Naar mijn idee heb ik nog nooit 2 schuif balkjes gezien voor volume, en is dit altijd 1 instelling gezamelijk geweest.
Goed kan het verkeerd hebben want ik gebruik geen geluid, mijn telefoon staat de hele dag door op stil voor alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Carlos0_0 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:34:
Naar mijn idee heb ik nog nooit 2 schuif balkjes gezien voor volume, en is dit altijd 1 instelling gezamelijk geweest.
Goed kan het verkeerd hebben want ik gebruik geen geluid, mijn telefoon staat de hele dag door op stil voor alles.
Ja idd, het is of ringtone volume aanpassen met knopjes of media.

Ik heb knopjes beltoon volume en quick panel media volume

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-05 19:31
JeroenNietDoen schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:19:
Sinds Dinsdag een iPhone 16 Pro. Flinke upgrade komende van de iPhone 12 :Y Het enige wat ik erg irritant vind is dat ik het volume voor meldingen niet apart kan inregelen van beltoon. Ik heb het idee dat dit er ingekomen is via IOS18 :?
Hey dat is leuk. Ik ook op dinsdag en precies hetzelfde gedaan. Wat een verschil hé? Weer een vlotte tel en mooie camera (opties) 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ik ben in de markt voor mijn eerste iPhone. Denk dat het de 'simpele' 16 ( 128GB ) wordt.
Heb een Macbook Air 13" ( M3 ) en heb net een Apple Watch SE ( 44mm ) gekocht.
Zo ; WiLLoW_TieN in "Centraal Aanbiedingentopic V2.0"
Waar kan ik het voordeligst zo een iPhone16 kopen ? Of komen er binnenkort nog acties ? Of nieuwere modellen uit waardoor de 16 ( en evt. 16e ) verder zakken ?
Dit ; https://tweakers.net/pricewatch/compare/2167900;2110434/

[ Voor 18% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 07-03-2025 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:52:
Ik ben in de markt voor mijn eerste iPhone. Denk dat het de 'simpele' 16 ( 128GB ) wordt.
Heb een Macbook Air 13" ( M3 ) en heb net een Apple Watch SE ( 44mm ) gekocht.
Waar kan ik het voordeligst zo een iPhone16 kopen ? Of komen er binnenkort nog acties ? Of nieuwere modellen uit waardoor de 16 ( en evt. 16e ) verder zakken ?
Voor iphones is het eigenlijk heel simpel, het nieuwe model komt uit in September.
Voor de SE was dit altijd Maart/April, en de 16e is eigenlijk een soort SE als nog onder een nieuwe naam.
Het is nog steeds een combinatie telefoon van onderdelen uit andere modellen ook, en een beetje nieuwe onderdelen.

Dus acties ga je voorlopig nog niet zien denk ik, het kan altijd maar dat is lastig te zeggen.
Het is gewoon kijken waar er een leuke prijs voor jou nu bij zit

uitvoering: Apple iPhone 16, 128GB opslag Groen

De groene lijkt iets goedkoper te zijn dan andere kleuren

product: Apple iPhone 16

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pLabel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03:17
Mijn 16 Pro komt vandaag binnen ter vervanging van 13 Pro, ben erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18-05 06:40

mv1

In de geluidsinstellingen moet je waarschijnlijk het onderstaande schuifje aanzetten.

Als je dit hebt gedaan, dan zou je het volume kunnen aanpassen als er geluid af aan het spelen is.

Als er geen geluid aan het afspelen is, dan regel je het volume van de beltoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPeq-NQ7BEtfKtq1SVSa9AP_F0s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y2x3CCxusfSeEmDSc8xdKDhJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DuK6cjEwWsM0HPq6cWFIqtGEdCw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sor7DU6ZM00RfXLJVRHgg0Gl.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Voor het eerst een close-up foto gemaakt met mijn 16 Pro Max (5min geleden) van een zeldzame 5 eurocent munt, erg indrukwekkend moet ik zeggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iXAiraDbdMabYGO9PWbaaXuVMf0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zUQ9WOfKQFdiHcJPmV8YrQo1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door syltheboy op 09-03-2025 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Carlos0_0 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:58:
[...]

Voor iphones is het eigenlijk heel simpel, het nieuwe model komt uit in September.
Voor de SE was dit altijd Maart/April, en de 16e is eigenlijk een soort SE als nog onder een nieuwe naam.
Het is nog steeds een combinatie telefoon van onderdelen uit andere modellen ook, en een beetje nieuwe onderdelen.

Dus acties ga je voorlopig nog niet zien denk ik, het kan altijd maar dat is lastig te zeggen.
Het is gewoon kijken waar er een leuke prijs voor jou nu bij zit

uitvoering: Apple iPhone 16, 128GB opslag Groen

De groene lijkt iets goedkoper te zijn dan andere kleuren

product: Apple iPhone 16
Stel....ik kan een gesealde nieuwe ( Odido? ) iPhone 15 128GB zwart kopen voor €550 ?
Is dat dan een slimme zet ? Deze heeft meen ik nog de 'oude' A16 CPU :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
WiLLoW_TieN schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:15:
[...]

Stel....ik kan een gesealde nieuwe ( Odido? ) iPhone 15 128GB zwart kopen voor €550 ?
Is dat dan een slimme zet ? Deze heeft meen ik nog de 'oude' A16 CPU :?
iPhone 15 is nog meer dan prima toestel, en zal nog jareeen mee gaan.
Het enige is hij krijgt geen ai functies, dat was bij de 15 alleen nog voor de pro modellen.
De 15 voor 550 euro is niet gek duur, aangezien die voor in de 700 euro nog verkocht wordt of meer.

Op mijn werk lopen we ook altijd 1 model achter, dus we kopen nu pas net de 15 en geen 16.
Scheelt in de kosten en toestel is meer dan prima, en rond oktober ofzo wisselen we wel weer eens naar de 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
*snip* geen V&A op het forum.

[ Voor 77% gewijzigd door Daedalus op 10-03-2025 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repcak
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13-05 13:11
Zijn er meer mensen waarbij genmoji crasht sinds de laatste 18.4 public beta? Twijfel of het aan mn telefoon ligt (16 pro max)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05:01
Carlos0_0 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 18:04:
[...]

Het enige is hij krijgt geen ai functies, dat was bij de 15 alleen nog voor de pro modellen.
De 15 voor 550 euro is niet gek duur, aangezien die voor in de 700 euro nog verkocht wordt of meer.

Op mijn werk lopen we ook altijd 1 model achter, dus we kopen nu pas net de 15 en geen 16.
Scheelt in de kosten en toestel is meer dan prima, en rond oktober ofzo wisselen we wel weer eens naar de 16.
Ik pik hier en daar op (Genius Bar podcast) dat de 16 series ook helemaal geen AI (of iig AI icm Siri) lijken te halen terwijl daar wel mee werd geadverteerd. Wilde de 16e halen maar zag daar toch vanaf omdat het teveel uitgekleed is voor dat geld. Mss toch een 15 of 15 pro.

[ Voor 3% gewijzigd door nwnc op 10-03-2025 21:00 ]

Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19-05 15:45

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb vorige week ook binnen gehad die 15 en vriendin heef 16e. Wat ben ik blij dat ik de 15 genomen heb :) :)

5 euro op je muil gauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
syltheboy schreef op zondag 9 maart 2025 @ 22:06:
Voor het eerst een close-up foto gemaakt met mijn 16 Pro Max (5min geleden) van een zeldzame 5 eurocent munt, erg indrukwekkend moet ik zeggen.
[Afbeelding]
Zeker een mooie munt, erg indrukwekkend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Redondo1982 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 23:41:
[...]

Zeker een mooie munt, erg indrukwekkend :+
Is dat sarcastisch bedoeld? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:24
Carlos0_0 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 18:04:
[...]

Dat de 15 geen AI krijgt is niet het enige nadeel. Ook dat de soc twee generaties ouder is (A16) ten opzichte van de 16(e) (A18) kan op de lange termijn wel een rol gaan spelen. Ik kan natuurlijk niet in ieders portemonnee kijken, maar dit kan wel een afweging zijn om voor een 16e te gaan of de circa € 100 meer uit te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
syltheboy schreef op maandag 10 maart 2025 @ 23:45:
[...]

Is dat sarcastisch bedoeld? :P
Ironisch :Y)

Nee, ben geheel met je eens. Wat zo’n apparaat af en toe voor foto’s maakt en waar je het allemaal voor gebruikt, te bizar als je erbij stilstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
rclahsen schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 07:08:
[...]

Dat de 15 geen AI krijgt is niet het enige nadeel. Ook dat de soc twee generaties ouder is (A16) ten opzichte van de 16(e) (A18) kan op de lange termijn wel een rol gaan spelen. Ik kan natuurlijk niet in ieders portemonnee kijken, maar dit kan wel een afweging zijn om voor een 16e te gaan of de circa € 100 meer uit te geven.
Echter heeft de 16e geen volwaardige soc, deze heeft een core minder.
Verder ga je dit totaal niet merken, telefoons zijn tegenwoordig zo snel.

De iphone15 gaat nog minstens tot 2028 mee aan software updates, waarbij we zien dat Apple oudere toestellen nu al steeds iets langer dan 5 jaar voorziet van updates.
Daarna kan je nog zeker wel 2 jaar van security updates ontvangen, dus je zit zeker tot 2030 nog goed.

Dus het is nog meer dan een prima aankoop deze dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Carlos0_0 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:27:
[...]

Echter heeft de 16e geen volwaardige soc, deze heeft een core minder.
Verder ga je dit totaal niet merken, telefoons zijn tegenwoordig zo snel.

De iphone15 gaat nog minstens tot 2028 mee aan software updates, waarbij we zien dat Apple oudere toestellen nu al steeds iets langer dan 5 jaar voorziet van updates.
Daarna kan je nog zeker wel 2 jaar van security updates ontvangen, dus je zit zeker tot 2030 nog goed.

Dus het is nog meer dan een prima aankoop deze dagen.
Ik zei ook niet dat een iPhone 15 een slechte aankoop was. Wil je een 15 kopen dan wens ik je echt veel plezier toe met je aankoop! Hij heeft wel een twee generaties oudere SOC. Bovendien heeft de 16e alleen een GPU-core minder, maar qua CPU-cores is hij niet gebinned. Dat maakt de 16e wel een telefoon die niet alleen in de nabije toekomst snel is, maar ook in de wat verdere toekomst minder snel veroudert dan een 15. En dat is wel iets wat je moet afwegen als je overweegt een iPhone 15 of 16e te kopen. En dat is een bredere afweging dan alleen 'de 15 heeft geen Apple Intelligence, maar dat heb ik niet nodig, dus de 15 is voldoende'.

[ Voor 8% gewijzigd door rclahsen op 11-03-2025 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

rclahsen schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:37:
[...]
En dat is een bredere afweging dan alleen 'de 15 heeft geen Apple Intelligence, maar dat heb ik niet nodig, dus de 15 is voldoende'.
Los daarvan, nu is de behoefte voor Apple Intelligence er misschien niet (snap ik, kan nu nog weinig) maar over twee jaar is dat doorontwikkeld en dan baal je misschien dat je telefoon het niet ondersteunt.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
amphora schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:37:
[...]

Los daarvan, nu is de behoefte voor Apple Intelligence er misschien niet (snap ik, kan nu nog weinig) maar over twee jaar is dat doorontwikkeld en dan baal je misschien dat je telefoon het niet ondersteunt.
Veel mensen zijn hun telefoon (iPhone) na 2 jaar toch al zat, sommigen na 1 jaar al. Zelf heb ik 4 jaar met mijn 12 Pro Max gedaan, zag er nog uit als nieuw. Met mijn 16 Pro Max probeer ik dat ook.

[ Voor 15% gewijzigd door syltheboy op 11-03-2025 19:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rclahsen
syltheboy schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 18:59:
[...]

Veel mensen zijn hun telefoon (iPhone) na 2 jaar toch al zat, sommigen na 1 jaar al. Zelf heb ik 4 jaar met mijn 12 Pro Max gedaan, zag er nog uit als nieuw. Met mijn 16 Pro Max probeer ik dat ook.
Mijn anekdotische waarneming bij SE-gebruikers om mij heen is dat zij hun SE echt gebruiken totdat die van ellende uit elkaar valt. Zonder mensen tekort te willen doen, is dat echt een andere groep gebruikers die degenen die elk jaar de nieuwste Pro kopen (en dan hun oude verkopen of doorschuiven binnen de familie) of een nieuwe iPhone nemen omdat ze hun mobiele contract kunnen verlengen.

Maar goed, laat dit het laatste zijn wat ik zeg over de afweging bij de aanschaf van een 15 of 16e. Behalve nog ‘one more thing’: Volgens mij is er dan ook nog een pluspuntje voor de 16e ten opzichte van de 15: de 16e heeft meer RAM (8 versus 6 GB). Dat is geen verwaarloosbaar verschil wanneer je van plan bent om een telefoon voor meerdere jaren te gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door rclahsen op 12-03-2025 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:28
syltheboy schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 18:59:
[...]

Ik heb tot nu toe echter wel met al mijn iPhones gehad dat er toch zand/partikels in het hoesje komen waardoor er krasjes/beschadigingen aan de randen/achterkant zitten. Hoe voorkom jij dit?

In retrospect, it was inevitable

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
zer0l schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 04:34:
[...]

Ik heb tot nu toe echter wel met al mijn iPhones gehad dat er toch zand/partikels in het hoesje komen waardoor er krasjes/beschadigingen aan de randen/achterkant zitten. Hoe voorkom jij dit?
Had hetzelfde met m’n 14PM. Mede daarom denk ik eraan om m’n 16PM zo min mogelijk in hoesje te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@zer0l Ik had die van mij 24/7 in verschillende hoesjes, maar de leren hoesjes van Apple zelf gebruikte ik het meeste. Ik wisselde niet vaak af. Verder gebruik ik altijd screenprotectors. Ik had nooit last dat er wat tussen het hoesje kwam.

@SuperVeloce Ik ben juist bang voor krassen zonder hoesje. Ik heb ook voor de magnetische back-cover gekeken van Nomad, maar dan zijn de zijkanten niet beschermd.

[ Voor 36% gewijzigd door syltheboy op 15-03-2025 11:20 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 29 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de ervaringen met de iPhone 16. Voor levertijden en beschikbaarheid is:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.