iPhone in een notendop laatste 4 a 5 jaar.
Ik heb dit jaar wat uitstapjes gemaakt in het Android landschap; Samsung Galaxy S25 Ultra, Google Pixel 9 Pro en nu de OnePlus 13.
En bij de OnePlus 13 blijf ik nu hangen; wat een onwijs fijn toestel met een subliem scherm (1ste A++ volgens DisplayMate).
Een device waar je écht kan multitasken, itt tot een iPhone waar dat simpelweg haast onmogelijk is.
6000 Mah batterij en ultrasnelladen met 100W is de cherry on the cake
Als je wat uitstapjes maakt naar andere merken smartphones merk je pas echt dat Apple al járenlang stilstaat, zoals jij eigenlijk al aangeeft.
Het is wellicht ook wel de kracht van de iPhone; je weet wat je krijgt, al jaren, niets spannends/groundbreaking.
Er is een doelgroep voor een smartphone die ''gewoon wil appen, mailen, goeie foto's maken en wat nieuws lezen'' zonder toeters en bellen, dan is een iPhone prima.
Dan hoef je eigenlijk niet eens een 16 Pro te hebben, dan volstaat een iPhone 14 (Pro) of 15 (Pro) ook meer dan prima.
Die doet voor 80% exact dat wat een 16 Pro doet.
Leuk elk jaar de allersnelste SoC, maar de software houdt die supersnelle nieuwe SoC elk jaar enorm tegen.
Voelt een beetje alsof je een Ferrari rijdt en voor 80% alleen in de binnenstad van Rotterdam met dat ding rijdt
Ik gebruik mijn iPhone 16 Pro niet veel meer, hoofdzakelijk de OnePlus 13 dus. Haal hier veel meer plezier uit; elke dag nog genieten van dat sublieme beeldscherm en het OS dat letterlijk butterysmooth is zonder ook maar 1 stottering.
Dit is geen rant naar iPhone/Apple; heb er oprecht jarenlang van genoten. Voor mij is deze uitstap naar Android slechts een soort van openbaring

geweest dat Apple echt enorm stilstaat tov (flagship) Android foons.
Op hardware gebied is Apple (met oa de iPhone) wel King, op softwaregebied in niet (meer) , imho