Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-08 00:14
SuperVeloce schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 09:55:
[...]

Had hetzelfde met m’n 14PM. Mede daarom denk ik eraan om m’n 16PM zo min mogelijk in hoesje te hebben.
Ja precies. Misschien toch maar weer in zo’n “sok” achtig hoesje. Of van leer. Waar ik hem uit moet halen. Misschien ga ik te vaak naar het strand ofzo :')
Heb hem namelijk ook 24/7 in een hoesje met screenprotector. Maar de krassen komen altijd.

Ik zat trouwens te twijfelen tussen de 16 Pro of de 15 Pro. Maar de 16 is inmiddels goedkoper nieuw. Dus dan is de keuze snel gemaakt.

In retrospect, it was inevitable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:17
zer0l schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:23:
[...]
Misschien ga ik te vaak naar het strand ofzo :')
Heb hem namelijk ook 24/7 in een hoesje met screenprotector. Maar de krassen komen altijd.
Dan ga je er misschien ook wat nonchalant mee om :P
In de zomer wonen wij zo ongeveer op het strand, geen hoesjes of screenprotectors en echt nooit krasjes, ook geen haarkrasjes. Alleen een paar regels inbouwen: schone vingers en geen andere dingen doen in de zak waar de telefoon in zit.

Die laatste regel heb ik één keer gebroken, aansteker vergeten in de zak en direct een kras op de 16P van toen exact 3 dagen oud :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:39
Mijn 16 Pro zit al onder de krasjes en 'schade' aan de rand. Ik gebruik geen hoesjes. Hij is 1x zeer hard gevallen waardoor de zwarte geanodiseerde laag weg is en je nu zilver ziet. Op het scherm zitten ook al 5-10 haarkrasjes. Niet voelbaar of zichtbaar bij normaal gebruik, alleen onder een bepaalde hoek zijn ze goed zichtbaar.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Vandaag mijn nieuwe iPhone 16 pro Max naturel titanium in gebruik genomen samen met de Watch 2 ultra.

De productie datum van de IPhone is Oktober 2024.
De telefoon lag dus ruim een half jaar ‘stof’ te happen.
Dacht dat het toestel moeilijk leverbaar was destijds😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
038Robijno schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 18:48:
Vandaag mijn nieuwe iPhone 16 pro Max naturel titanium in gebruik genomen samen met de Watch 2 ultra.

Mijn 16 Pro Max heb ik sinds begin vorige maand in gebruik en hiervan is de productiedatum september 2024. Dat vond ik ook al apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
038Robijno schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 18:48:

Zit nog een heel logistiek proces tussen. De toestellen die op de eerste dagen worden uitgegeven hebben productiedata van juli :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:36
zer0l schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:23:
[...]

Ja precies. Misschien toch maar weer in zo’n “sok” achtig hoesje. Of van leer. Waar ik hem uit moet halen. Misschien ga ik te vaak naar het strand ofzo :')

Ik zat trouwens te twijfelen tussen de 16 Pro of de 15 Pro. Maar de 16 is inmiddels goedkoper nieuw. Dus dan is de keuze snel gemaakt.
Z'n sok ding lijkt mij alleen maar irritant, moet je hem er steeds uithalen(Zelfde met een klap hoesje).
Wordt je gebeld ding uit die sok frummelen voorzichtig(Dat die niet valt), eerder je hem in je hand heb is er al opgehangen :P .

Ik heb hem verder altijd in een hoesje en screenprotector, en heb nooit krassen 2 jaar later.
Tuurlijk komt er wel wat stof etc tussen, dus heel soms uit het hoesje effe schoonblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Over welke productiedatum hebben we het precies? Waar vinden jullie dat terug?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 19:55:
Over welke productiedatum hebben we het precies? Waar vinden jullie dat terug?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmkAEWIEZccubQw0CeWuGMZHqhU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Fo3QenZ4KyTg4Yoc4dJPR4Qq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
Ah ja, dat zegt toch niets over de productiedatum van de iPhone maar enkel van de batterij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 20:32:
[...]

Ah ja, dat zegt toch niets over de productiedatum van de iPhone maar enkel van de batterij?
Ja, zo kun je het ook zien. Maar ik ging van die datum uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:32
Mijn 16PM heeft batterij van januari ‘25
En een G9N scherm (Samsung), wat beste zou zijn volgens berichten op reddit

16PM voelt fijner in de hand dan de 14PM, die voelde wat scherp aan en 16PM “zacht”, heeft fijnere randen. Ik gebruik wel glazen screenprotector, hoesje zo min mogelijk voor nu.. ;)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
SuperVeloce schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 22:53:
Mijn 16PM heeft batterij van januari ‘25
En een G9N scherm (Samsung), wat beste zou zijn volgens berichten op reddit

16PM voelt fijner in de hand dan de 14PM, die voelde wat scherp aan en 16PM “zacht”, heeft fijnere randen. Ik gebruik wel glazen screenprotector, hoesje zo min mogelijk voor nu.. ;)
Waar kun je zien welk scherm je hebt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
Dennisdn schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:48:
[...]

Dan ga je er misschien ook wat nonchalant mee om :P
In de zomer wonen wij zo ongeveer op het strand, geen hoesjes of screenprotectors en echt nooit krasjes, ook geen haarkrasjes. Alleen een paar regels inbouwen: schone vingers en geen andere dingen doen in de zak waar de telefoon in zit.

Die laatste regel heb ik één keer gebroken, aansteker vergeten in de zak en direct een kras op de 16P van toen exact 3 dagen oud :+
Het zou kunnen kloppen, dat ik wat nonchalant ben ermee ;-). Maar toch. Verwacht van het hoesje en screenprotector dat hij hem beschermd. Nu beschadigd het hoesje eigenlijk de iPhone. Misschien nog meer zonder hoes… alleen hoort niet zo denk ik dan. Scherm is wel altijd krasvrij door de protector.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zer0l
Carlos0_0 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 19:54:
[...]

Z'n sok ding lijkt mij alleen maar irritant, moet je hem er steeds uithalen(Zelfde met een klap hoesje).
Wordt je gebeld ding uit die sok frummelen voorzichtig(Dat die niet valt), eerder je hem in je hand heb is er al opgehangen :P .

Ik heb hem verder altijd in een hoesje en screenprotector, en heb nooit krassen 2 jaar later.
Tuurlijk komt er wel wat stof etc tussen, dus heel soms uit het hoesje effe schoonblazen.
True hehe. Maar daar heb je wel lusjes e.d. voor. Ik ga me is even beraden. Want toch aardig wat reacties dat hij geen enkele kras heeft met hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
zer0l schreef op zondag 16 maart 2025 @ 00:39:
[...]

True hehe. Maar daar heb je wel lusjes e.d. voor. Ik ga me is even beraden. Want toch aardig wat reacties dat hij geen enkele kras heeft met hoesje.
Ik heb wel altijd originele apple Hoesjes, nooit andere merken(Prive telefoon).
Maar om mijn werk telefoon zit 1 of ander simpel siliconen hoesje van articona ofzo, ook daar geen krassen op te vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SuperVeloce
syltheboy schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 23:03:
[...]

Waar kun je zien welk scherm je hebt dan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ryLnw9ef7FQvgYr4MLxUxsJurao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5H5r7BWKEgPJ8G3c4kyvnXol.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XqXCdOBNqbzwoy79dZ_ATo_ajJg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l5dXvlBoybkOan3TSGeNsuho.jpg?f=fotoalbum_large

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 20:55
Misschien een ongelofelijk stomme vraag, maar ik heb nu al mijn foto's van de mobiel geüpload naar iCloud. Ze staan nu blijkbaar ook niet meer op de telefoon (heb ineens veel meer geheugen op de telefoon). Nu is dit op zich prima.

Toch vraag ik me een aantal dingen af.

1) zonder internet geen iCloud, lijkt me. Tot in hoeverre kan ik een bepaald gedeelte van de foto's wel bekijken bij geen internet? Staat er altijd iets in de cache van de telefoon of hoe werkt dit? Als ik op reis ben en een x periode geen internet heb, dan kan ik ook niet alle foto’s bekijken gok ik.
2) Het valt me op dat ik mijn foto's en video's alsnog razendsnel op de telefoon kan bekijken ondanks een database van ruim 8000 foto's. Nergens geen lag. Gaat dit blijkbaar zo snel of is er het e.e.a. gecomprimeerd? Wat doet dit uiteindelijk met de hoeveelheid data die je slurpt via je provider?
3) Klopt het dat iCloud niet te gebruiken is zoals bijvoorbeeld Dropbox als in ik upload een bepaald bestand/film etc. alleen naar iCloud als soort van harde schijf. Of moet het te allen tijde ook nog ergens op een device staan? Waarom zou de upgrade van 200gb iCloud naar 2tb mij dan kunnen helpen? Het is blijkbaar geen vervanger van de opslag op de devices?

[ Voor 5% gewijzigd door henidde op 16-03-2025 11:22 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:35

amphora

Websites & Fotografie

henidde schreef op zondag 16 maart 2025 @ 11:16:

1) zonder internet geen iCloud, lijkt me. Tot in hoeverre kan ik een bepaald gedeelte van de foto's wel bekijken bij geen internet? Staat er altijd iets in de cache van de telefoon of hoe werkt dit? Als ik op reis ben en een x periode geen internet heb, dan kan ik ook niet alle foto’s bekijken gok ik.
2) Het valt me op dat ik mijn foto's en video's alsnog razendsnel op de telefoon kan bekijken ondanks een database van ruim 8000 foto's. Nergens geen lag. Gaat dit blijkbaar zo snel of is er het e.e.a. gecomprimeerd? Wat doet dit uiteindelijk met de hoeveelheid data die je slurpt via je provider?
3) Klopt het dat iCloud niet te gebruiken is zoals bijvoorbeeld Dropbox als in ik upload een bepaald bestand/film etc. alleen naar iCloud als soort van harde schijf. Of moet het te allen tijde ook nog ergens op een device staan? Waarom zou de upgrade van 200gb iCloud naar 2tb mij dan kunnen helpen? Het is blijkbaar geen vervanger van de opslag op de devices?
Er is een iCloud 'Optimaliseer iPhone-opslag' instelling. Die staat denk ik aan bij jou. Dan staat alles in de cloud en deels op je apparaat of apparaten (waaronder low res versies van foto's en video's). Je kan dan ook iCloud als een soort Dropbox gebruiken al heb je weinig controle over wat wel en wat niet offline beschikbaar is.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
syltheboy schreef op zondag 16 maart 2025 @ 12:41:
[...]

Bedankt, ik heb ook een G9N scherm.
G9P hier, die zou dus slechter moeten zijn, maar waarin of waarmee?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
Supermuskusrat schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 12:26:
Ondanks dat ik zelf vrij handig ben met 't spul, wil ik toch even iets in de groep gooien en kijken of de geleerden hier wat mee kunnen.

Ik heb sinds release de 16 Pro, écht een vooruitgang t.o.v. mijn oude 12 Pro, echter merk ik dat de 16 wat moeite heeft met bluetooth verbindingen.

- Verbinden met de verlichting van mijn aquarium gaat "meestal" goed, maar soms moet ik BT eerst uit en aanzetten.
-Verbinden met mijn carkit gaat prima, maar na 5 minuten verliest hij verbinding en zet deze ook weer op. Indien ik BT muziek wil gebruiken in de auto moet ik wederom BT uit en aanzetten.
- Verbinding met de sonicare tandenborstel, BT uit en aan, dan synct hij weer.
- Verbinden met AirPods Pro 2, perfect, geen gekke dingen, doet 't altijd.
- Verbinding met Apple Watch 4 (ik weet het, hij mag bijna met pensioen). Meestal prima, maar soms vertikt hij het om de verbinding op te zetten zonder dart ik dat doorheb. Dan kost het zelfs een reboot van het toestel voordat de AW verschijnt.
...........
Hoe is dit verder gelopen? Als ik ergens een hekel aan heb is het dit soort geintjes wel. Heb nu nog de 12 Pro maar wil graag overstappen. Alleen wil geen bluetooth connectiviteit problemen.

Ik had een paar jaar terug een nieuwe Macbook Air. Bij openklappen moest ik altijd de wifi manueel uit en aan zetten omdat het internet het anders niet deed. Natuurlijk iets kleins, maar het hoort niet. Mega irritant.

Hoor graag meer over de bluetooth verbindingen, zeker ook in de auto en met lampen e.d. in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
SgtElPotato schreef op zondag 16 maart 2025 @ 13:01:
[...]

G9P hier, die zou dus slechter moeten zijn, maar waarin of waarmee?
Wel een Samsung scherm, maar minder betrouwbaar. Zie het laatste bericht van @SuperVeloce in dit topic. Ook heeft het te maken met de kwaliteitscontrole.

[ Voor 7% gewijzigd door syltheboy op 16-03-2025 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandburger
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-09 14:49
Leuk om te zien!

Helaas heb ik de slechtste: de GH3. Tot nu toe nergens problemen mee gehad, maar het toestel is nog maar 2 maanden oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supermuskusrat
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
zer0l schreef op zondag 16 maart 2025 @ 15:11:
[...]

Hoe is dit verder gelopen? Als ik ergens een hekel aan heb is het dit soort geintjes wel. Heb nu nog de 12 Pro maar wil graag overstappen. Alleen wil geen bluetooth connectiviteit problemen.

Ik had een paar jaar terug een nieuwe Macbook Air. Bij openklappen moest ik altijd de wifi manueel uit en aan zetten omdat het internet het anders niet deed. Natuurlijk iets kleins, maar het hoort niet. Mega irritant.

Hoor graag meer over de bluetooth verbindingen, zeker ook in de auto en met lampen e.d. in huis.
Ik heb er eerlijk gezegd niet verder naar gekeken. Als ik Apple contact is het eerste wat ze zullen zeggen dat ik het toestel een factory reset moet geven, dat past mij niet ivm de grote hoeveelheid apps die ik dan opnieuw moet registreren, inrichten etc. Ik heb er dus een beetje mee leren leven, alhoewel het ook iets beter is geworden sinds een paar updates terug.

Ik denk dat ik met mijn issue niet representatief ben voor de gehele 16 pro wereld, ik heb ook los van mijzelf, niemand anders gezien of gehoord met dit issue. Koop lekker die 16 Pro, het is een toptoestel!

PS: Dat van die Macbook herken ik van mijn Air M1, die wilde altijd heel dwars aanmelden op het AP op zolder terwijl ik beneden zat, waar ook een AP hangt. Als hij dan terugschakelde naar beneden raakte hij alles even voor een minuutje kwijt, oorzaak onbekend. AP op zolder teruggeschroefd naar 25% vermogen en nooit meer problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 12:08

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Leuk om te zien. Ik heb zelf een LG GVC paneel, maar ik kan dus geen screen protector gebruiken, zonder dat het display amper reageert helaas...

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:15
Super! Ik heb een G9P panel helaas... PS: dat bestand is ruim 350 MB. Hoe kan ik de log verwijderen? Vroeger kon dat door naar links te swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
NinjaKiwiNL schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:34:
[...]

Leuk om te zien. Ik heb zelf een LG GVC paneel, maar ik kan dus geen screen protector gebruiken, zonder dat het display amper reageert helaas...
Hier ook GVC, maar het scherm werkt oke met protector. Niet zo goed als mijn 14PM deed, maar goed genoeg om normaal mee te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 13:58
Hier een 15 pro max met G9N paneel, maar wat is nu het verschil tussen de panelen? De panelen van de S24 en S25 ultra zien er nog mooier uit als je ze naast elkaar houdt vindt ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:48
Ik heb een LG GVC paneel met screenprotector maar dat is echt een drama. Soms moet ik 3-4 keer op scherm drukker eer het reageert. Ik heb een Spigen screenprotector. Maakt het nog uit welk merk screenprotector je er op doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:42
Ben afgelopen augustus geswitcht naar een Samsung Fold6, maar ik merk toch dat ik het binnenscherm niet zoveel gebruik en ik de "handig"heid van Iphone wel mis.

Nu zit ik er dus weer over te denken om de stap te maken naar de Iphone 16 Pro Max, maar denken jullie dat er met de 17 veel verschil gaat zijn?

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08:30
sten123 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:16:
Ben afgelopen augustus geswitcht naar een Samsung Fold6, maar ik merk toch dat ik het binnenscherm niet zoveel gebruik en ik de "handig"heid van Iphone wel mis.

Nu zit ik er dus weer over te denken om de stap te maken naar de Iphone 16 Pro Max, maar denken jullie dat er met de 17 veel verschil gaat zijn?
De geruchten zeggen wel wat er het een en ander aan veranderingen komt met de 17, maar wat daar van waar is is altijd maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
sten123 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:16:

Dat is lastig te zeggen buiten eventuele wat geruchten, verder ga je het echt nodig hebben wellicht niet.
Wat ook fijn is om niet direct het nieuwste te hebben, je heb een breed aanbod aan accessoires(Hoesjes / screenprotectoren etc).
Dit is bij het begin natuurlijk nog niet zo, er is wel iets maar nog zoveel als een maand of 2/3 later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Nu online
Nilco schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:07:
Ik heb een LG GVC paneel met screenprotector maar dat is echt een drama. Soms moet ik 3-4 keer op scherm drukker eer het reageert. Ik heb een Spigen screenprotector. Maakt het nog uit welk merk screenprotector je er op doet?
Same, ik heb dat alleen bij de uiterste hoeken, verder werkt het scherm overal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 12:08

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Nachtapotheker schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:44:
[...]

Same, ik heb dat alleen bij de uiterste hoeken, verder werkt het scherm overal prima.
Ik heb ook de JETech geprobeerd van Amazon, met hetzelfde resultaat… Ik heb geen zin om €30 uit te geven, en dat het dan toch niet werkt met een duur merk screen protector.

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zer0l
Ik zie nu dat de 16 op belsimpel een “bizarre” deal heeft bij odido. Aangezien ik de 20Mbps snelheid geen probleem vind wel interessant.

Toestelprijs voor de 256 GB is dan 719 euro bij het 2 jarige abonnement. Dat is een korting van meer dan 250 euro op het losse toestel. En het abonnement is op 2 euro na even duur als mijn sim only abbo met onbeperkt data.

Edit:
Hmm. Zie nu net dat ze het ook voor het pro model hebben. Dat was gister nog niet zo.

Ik heb hem inmiddels besteld. Ben benieuwd!

[ Voor 15% gewijzigd door zer0l op 19-03-2025 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:20
Los van de geruchten: hoeveel nieuws rondom de iPhone 17 kunnen we nog verwachten, los van wat bekend is? We zitten halverwege. Valt er isfs te zeggen op basis van voorgaande jaren?

Ik hoopte op wat (geruchten van) substantiële upgrades: 256gb basismodel, verbeterde knop. Tot nu toe lijken de upgrades minimaal. En de leaks zien er niet uit.

Mijn huidige iPhone is echt op. Drie keer laden op een dag. Ik wilde het uithouden tot de iPhone 17 Pro, ik neig door de karige geruchten alsnog een 16 Pro te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@Fuujii Als ik jou was zou ik gewoon lekker die 16 Pro halen. De 17 Pro zou wel weer beter zijn, maar dat heb je elk jaar als er een nieuw model komt. Welk toestel heb je nu?

[ Voor 33% gewijzigd door syltheboy op 21-03-2025 00:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
syltheboy schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 00:07:
@Fuujii Als ik jou was zou ik gewoon lekker die 16 Pro halen. De 17 Pro zou wel weer beter zijn, maar dat heb je elk jaar als er een nieuw model komt. Welk toestel heb je nu?
Misschien doe ik dat wel. Dankzij de post hierboven zie ik ook dat Belsimpel een goede deal heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Fuujii schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 00:18:
[...]

Misschien doe ik dat wel. Dankzij de post hierboven zie ik ook dat Belsimpel een goede deal heeft.
Verschil tussen 16 Pro en 17 Pro zal minimaal zijn.
Beide hebben straks vernieuwde iOS design, dus op je scherm zie je geen verschil.
Alleen buitenkant ziet er iets anders uit.

Zou ook gewoon nu voor 16 Pro gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:05
SuperVeloce schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 00:24:
[...]

Verschil tussen 16 Pro en 17 Pro zal minimaal zijn.
Dat is al lange tijd zo. Ik kocht een 13 pro toen de 14 uit kwam. Vond die meer waard voor mijn geld (120hz scherm, extra camera. Zelfde SOC, ow, geen sataliet communicatie die alleen in VS werkt.. Niet bepaald een dealbreaker. )
Wacht je wat langer, heb je meer verschil. Ik vind juist een groot selling point van de iphone dat het zo lang mee gaat.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:25
En het geval dat iemand nog twijfelt over de waterdichtheid van de IPhone 16. Stupid me heeft vandaag zijn foon in de Pacifische Oceaan laten vallen. Had deze zo’n cheap ass waterdicht hoesje gestopt. Maar omdat het hoesje besloeg heb ik voor betere kwaliteit foto’s de foon uit het hoesje gehaald. Totdat de foon uit mijn handen glipte en op ongeveer 1,5 meter diepte op de bodem van de oceaan belandde. Totale paniek en kon deze tussen de rotsen niet meer terugvinden. 3 uur later bij eb teruggegaan en via “Find my iPhone” gelukkig redelijk gemakkelijk kunnen opsporen. Buiten een behoorlijke kras op het scherm was er niks mee aan de hand!

[ Voor 11% gewijzigd door Autonoesis op 21-03-2025 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
Autonoesis schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 03:50:
En het geval dat iemand nog twijfelt over de waterdichtheid van de IPhone 16. Stupid me heeft vandaag zijn foon in de Pacifische Oceaan laten vallen. Had deze zo’n cheap ass waterdicht hoesje gestopt. Maar omdat het hoesje besloeg heb ik voor betere kwaliteit foto’s de foon uit het hoesje gehaald. Totdat de foon uit mijn handen glipte en op ongeveer 1,5 meter diepte op de bodem van de oceaan belandde. Totale paniek en kon deze tussen de rotsen niet meer terugvinden. 3 uur later bij eb teruggegaan en via “Find my iPhone” gelukkig redelijk gemakkelijk kunnen opsporen. Buiten een behoorlijke kras op het scherm was er niks mee aan de hand!
Niet om je bang te maken, maar het is vooral ook een kwestie van of dat zo blijft. Elektronica kan vaak nadien, dagen later nog kuren gaan vertonen. Maar ik hoop dat het voor jou ook zeker niet het geval is.
Ik ben ook wel benieuwd waar dat “tot 30 minuten” waterdicht precies vandaan komt. Heb ook een simpele waterdichte camera en die kan gewoon tot 16 meter. Ongeacht de tijdsduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
zer0l schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 04:55:
[...]

Niet om je bang te maken, maar het is vooral ook een kwestie van of dat zo blijft. Elektronica kan vaak nadien, dagen later nog kuren gaan vertonen. Maar ik hoop dat het voor jou ook zeker niet het geval is.
Ik ben ook wel benieuwd waar dat “tot 30 minuten” waterdicht precies vandaan komt. Heb ook een simpele waterdichte camera en die kan gewoon tot 16 meter. Ongeacht de tijdsduur.
Juist die hoesjes schijnen vaak waterschade te veroorzaken omdat ie een hele dag in die damp ligt te sudderen.

Ik zwem er zo vaak mee sinds de iPhoneX al, nooit problemen gehad. Je moest er alleen niet direct een Lightningkabel in stoppen omdat die instant verroesten. Hoe USBC dat doet weet ik niet, omdat ik alleen nog magsave gebruik.

[ Voor 200% gewijzigd door Dennisdn op 21-03-2025 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Laatst online: 10-09 16:57
zer0l schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 04:55:
[...]

Dat heeft te maken met de test die ze uitvoeren. Ze testen niet langer en daarom zetten ze er bij 'tot 30 minuten'.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:30
Autonoesis schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 03:50:
Ìk zou hem even met zoet water goed schoonmaken. bakje water en er ff in leggen en voorzichtig schuden.

Want water is niet zo'n issue... ZOUT water, dat kan later problemen geven. Zout water geleid veel beter + roestvorming.

Je kan prima een iPhone onder water houden.... maar met zout water zou ik hem altijd ff schoonmaken met zoet water. Doe ik ook voor de actiecamera's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Had altijd nog een beetje de hoop dat de iPhone Mini een af-en-toe cyclus zou krijgen zoals de iPad Mini. Maar het is echt afgelopen: https://www.macrumors.com...lans-for-new-iphone-mini/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
Als ik ProRaw foto's schieten, hebben de 28/35mm mode en 2x zoom zin, of is het puur een crop? Ik word eerlijk gezegd niet echt wijzer van het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forto
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-09 22:05
Kun je met tone-adjustment een default instelling maken om bijvoorbeeld belichting in te regelen in de camera app? Of zijn er alleen de kleur-stijlprofielen?

[ Voor 74% gewijzigd door forto op 01-04-2025 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 28-08 17:36
Hoe kan ik apple ai / siri gebruiken? Side button drukken doet niks.

1. Iphone 16 pro
2. Nieuwe update installed
3. Engels os
4. Siri staat aan (niet op geluid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Atsiz schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 20:18:
Hoe kan ik apple ai / siri gebruiken? Side button drukken doet niks.

1. Iphone 16 pro
2. Nieuwe update installed
3. Engels os
4. Siri staat aan (niet op geluid)
Als Apple Intelligence aan staat, camera butten ingedrukt houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atsiz
SuperVeloce schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 20:50:
[...]

Staat aan maar gebeurd niks. Alleen camera gaat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Atsiz schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 21:22:
[...]

Staat aan maar gebeurd niks. Alleen camera gaat aan.
Toestel en Siri op Engels (UK of VS) ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXU8vii5VEUoPf5PS6bLY-undmY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NhlvqG4V02mnJChlRrWwUe12.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
SuperVeloce schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 21:26:
[...]

Toestel en Siri op Engels (UK of VS) ?

[Afbeelding]
Ja :(

Nogmaals gereboot. Ik heb zelfs de camera uitgeschakeld via dat knopje.

Als ik het nu indruk of ingedrukt houdt gebeurd er helemaal niks meer.

Edit: Als ik de "power" knop indruk krijg ik wel siri maar het lijkt niks met AI zaken te willen doen. Dit is gewoon siri.

[ Voor 10% gewijzigd door Atsiz op 01-04-2025 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Atsiz schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 21:48:
[...]

Ja :(

Nogmaals gereboot. Ik heb zelfs de camera uitgeschakeld via dat knopje.

Als ik het nu indruk of ingedrukt houdt gebeurd er helemaal niks meer.

Edit: Als ik de "power" knop indruk krijg ik wel siri maar het lijkt niks met AI zaken te willen doen. Dit is gewoon siri.
Het kan even duren voordat alles op zijn plek staat. Het kan soms ook nog eens helpen om een keer te switchen van taal. Duurde bij mij tijdens de DB ook even door middel van een aantal pogingen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
SgtElPotato schreef op woensdag 2 april 2025 @ 07:37:
[...]

Het kan even duren voordat alles op zijn plek staat. Het kan soms ook nog eens helpen om een keer te switchen van taal. Duurde bij mij tijdens de DB ook even door middel van een aantal pogingen.
Ook gedaan…werkt nog steeds niet :(
Knop nutteloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-09 13:25
Zijn de modellen wel gedownload? Reboot heb je vast ook al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 19:52
SuperVeloce schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 20:50:
[...]

Dit triggered ook alleen visual intelligence toch? Ik kan via de side-button de nieuwe (interface van) Siri oproepen. Met de camera-button krijg ik Visual intelligence met integratie met ChatGPT etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:12
Apple zal ongetwijfeld ook een deel van de kosten bij de Europese Unie leggen. Of de EU gaat straks ook flinke tarieven invoeren voor alles, net als Trump doet.

In Amerika wordt een iPhone in ieder geval zeer fors - honderden dollars - duurder.

https://www.macrumors.com/2025/04/04/2300-dollar-iphone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:40
Mijn vrouw en ik lopen beiden nog met een 11 pro die qua batterij wel minder wordt. Mijn idee was te gaan voor een 17 pro tzt voor beiden maar nu met de acties van Trump speelt idee om toch eerder voor 2x een 16 pro te gaan om een grote (?) prijs stijging te ontlopen van i.i.g. de 17reeks maar ook huidige line up..?

Of is m’n gedachte wellicht te veel emotie/gedachte gebaseerd en beter nog even rustig af te wachten?
Opzich doen beide telefoons het nog goed genoeg om er even mee vooruit te kunnen..

Lastig :)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
yonexfreak schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 21:40:
Mijn vrouw en ik lopen beiden nog met een 11 pro die qua batterij wel minder wordt. Mijn idee was te gaan voor een 17 pro tzt voor beiden maar nu met de acties van Trump speelt idee om toch eerder voor 2x een 16 pro te gaan om een grote (?) prijs stijging te ontlopen van i.i.g. de 17reeks maar ook huidige line up..?

Of is m’n gedachte wellicht te veel emotie/gedachte gebaseerd en beter nog even rustig af te wachten?
Opzich doen beide telefoons het nog goed genoeg om er even mee vooruit te kunnen..

Het is sowieso een emotie en gedachte, maar dat maakt het nog niet gek om daar over na te denken. ;)

Geen idee hoe het af gaat lopen met deze handelsoorlog. Trump maakt de iPhones niet duurder in de Europese Unie, dat zullen wij als unie zelf doen als reactie op de importtarieven van de VS. Of onze importtarieven voor de VS in september nog actief zijn en hoeveel dat dan is kunnen we allemaal niet voorspellen.

En zelfs als dat aankomende september speelt weten we niet of Apple dit gaat compenseren of volledig door zal berekenen aan de consument.

Dus eerlijk gezegd valt er niet zo veel over te zeggen op dit moment en kun je er wat mij betreft ook geen rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@yonexfreak Als de 17 Pro er is en jullie vinden hem te duur, dan kunnen jullie alsnog voor de 16 Pro gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:22
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 21:47:
[...]

Het is sowieso een emotie en gedachte, maar dat maakt het nog niet gek om daar over na te denken. ;)

Geen idee hoe het af gaat lopen met deze handelsoorlog. Trump maakt de iPhones niet duurder in de Europese Unie, dat zullen wij als unie zelf doen als reactie op de importtarieven van de VS. Of onze importtarieven voor de VS in september nog actief zijn en hoeveel dat dan is kunnen we allemaal niet voorspellen.

En zelfs als dat aankomende september speelt weten we niet of Apple dit gaat compenseren of volledig door zal berekenen aan de consument.

Dus eerlijk gezegd valt er niet zo veel over te zeggen op dit moment en kun je er wat mij betreft ook geen rekening mee houden.
We moeten even aanzien wat in de komende tijd de consumentenprijzen van Iphones in de VS gaan doen nu sinds een paar dagen er een invoerbelasting van 54% op de in China gemaakte Iphones zit. Er zullen nog wel voorraden zijn, maar binnen een paar weken weten we hoeveel van die kostenstijging Apple voor z'n eigen rekening neemt en hoeveel ze gaan doorberekenen in de consumentenprijs. De marges van Apple zijn natuurlijk enorm op hun telefoons, maar het ligt in de verwachting dat een deel van de stijging gaat worden doorberekend. Kijkend naar de koersval van het Apple-aandeel denkt de markt dat ook.
De kans bestaat ook dat de euro-prijs gekoppeld zal blijven aan de prijs in de VS en Tim Cook ook elders in de wereld de prijs gaat verhogen, anders staat Trump een beetje in z'n hemd dat Amerika duurder en minder great aan het worden is voor z'n inwoners dan andere landen. Een prijsverhoging in de EU kan daarbij ook de pijn voor Apple in de VS verlichten.
Je kunt natuurlijk ook een nieuwe telefoon kopen van een merk waarbij deze problemen helemaal niet spelen. En die afkomstig is uit een land waar de democatie nog wel enigszins werkt.
Mijn volgende smartphone wordt daarom waarschijnlijk een Samsung. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:15
Dennisweb schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:27:
Apple zal ongetwijfeld ook een deel van de kosten bij de Europese Unie leggen. Of de EU gaat straks ook flinke tarieven invoeren voor alles, net als Trump doet.

In Amerika wordt een iPhone in ieder geval zeer fors - honderden dollars - duurder.

https://www.macrumors.com/2025/04/04/2300-dollar-iphone/
Dat zou toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:29

Idem dito, heb een 13 Pro Max die wel echt warm / langzaam begint te worden en begin wel te dubben of ik maar niet de 16 Pro haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Je kan het even afwachten uiteraard, ik ben ook afgestapt van ik moet de nieuwe direct aan het begin.
Goed ik heb mijn 16 pro max door een ongelukje met de oude, maar wel pas in December gehaald uiteindelijk.

Maar de Ultra2 heb ik gehaald vorig jaar Mei ofzo, in plaats van wachten tot september(En er ook geen nieuwe kwam op een kleur na).
De 16 is een meer dan prima toestel, je zou even kunnen wachten. misschien dat de prijzen iets gaan dalen straks als de 17 er aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Same here, onlangs nog met aanschaf MacBook Air M4. Het leek me gezien de omstandigheden een goed moment om voor die prijs van 999,- euro nu over te stappen.

Uiteindelijk niet gedaan: mijn M2 is nog goed, kan zeker nog een paar jaar mee. Het zou emotie zijn om nu snel een nieuwe aanschaf te doen, tenzij het device aan het eind van z’n latijn is.

Ik wil best graag een iPhone 17 Air, maar het kan gezien die grappenmaker met zijn Minions hoofd zomaar zijn dat ik voor het eerst langer dan een jaar ga doen met een iPhone, m’n 16 Pro is nog prima.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
THE_BASE schreef op zondag 6 april 2025 @ 08:22:
[...]

Same here, onlangs nog met aanschaf MacBook Air M4. Het leek me gezien de omstandigheden een goed moment om voor die prijs van 999,- euro nu over te stappen.

Uiteindelijk niet gedaan: mijn M2 is nog goed, kan zeker nog een paar jaar mee. Het zou emotie zijn om nu snel een nieuwe aanschaf te doen, tenzij het device aan het eind van z’n latijn is.

Ik wil best graag een iPhone 17 Air, maar het kan gezien die grappenmaker met zijn Minions hoofd zomaar zijn dat ik voor het eerst langer dan een jaar ga doen met een iPhone, m’n 16 Pro is nog prima.
Er gaat een wereld voor je open, als je eens langer dan 1 jaar met een telefoon doet.
Je merkt helemaal niks aan veranderingen na 1 jaar ;), zelfs 2 jaar is al jaren meer dan prima te doen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op zondag 6 april 2025 @ 08:24:
[...]

Er gaat een wereld voor je open, als je eens langer dan 1 jaar met een telefoon doet.
Je merkt helemaal niks aan veranderingen na 1 jaar ;), zelfs 2 jaar is al jaren meer dan prima te doen :).
Maar het is de enige hobby die ik heb? :o

Inderdaad, zou zomaar kunnen dat Apple ook een flinke klap gaat krijgen. Wat een land daar…

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
THE_BASE schreef op zondag 6 april 2025 @ 08:26:
[...]

Maar het is de enige hobby die ik heb? :o

Inderdaad, zou zomaar kunnen dat Apple ook een flinke klap gaat krijgen. Wat een land daar…
Haha ja het is lastig, maar goed wat moet je dan met je geld doen :o .
Je stelt je telefoon in oh leuk nieuw, alles doet het weer. en je gaat door alsof er niks nieuws meer aan is haha.
Tenminste dat idee heb ik altijd, zelfs na 2 jaar zie ik geen echte vernieuwingen / veranderingen meer.

Misschien dat je van Lego blokjes een Iphone jaarlijks kan gaan bouwen :+, moet zeggen het is wel grappig.
Ik heb niet veel, maar wel een mooie Mustan. en wat kleinere dingetjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op zondag 6 april 2025 @ 08:32:
[...]

geen echte vernieuwingen / veranderingen meer.
iPhone in een notendop laatste 4 a 5 jaar.

Ik heb dit jaar wat uitstapjes gemaakt in het Android landschap; Samsung Galaxy S25 Ultra, Google Pixel 9 Pro en nu de OnePlus 13.
En bij de OnePlus 13 blijf ik nu hangen; wat een onwijs fijn toestel met een subliem scherm (1ste A++ volgens DisplayMate).
Een device waar je écht kan multitasken, itt tot een iPhone waar dat simpelweg haast onmogelijk is.
6000 Mah batterij en ultrasnelladen met 100W is de cherry on the cake

Als je wat uitstapjes maakt naar andere merken smartphones merk je pas echt dat Apple al járenlang stilstaat, zoals jij eigenlijk al aangeeft.

Het is wellicht ook wel de kracht van de iPhone; je weet wat je krijgt, al jaren, niets spannends/groundbreaking.
Er is een doelgroep voor een smartphone die ''gewoon wil appen, mailen, goeie foto's maken en wat nieuws lezen'' zonder toeters en bellen, dan is een iPhone prima.
Dan hoef je eigenlijk niet eens een 16 Pro te hebben, dan volstaat een iPhone 14 (Pro) of 15 (Pro) ook meer dan prima.
Die doet voor 80% exact dat wat een 16 Pro doet.

Leuk elk jaar de allersnelste SoC, maar de software houdt die supersnelle nieuwe SoC elk jaar enorm tegen.
Voelt een beetje alsof je een Ferrari rijdt en voor 80% alleen in de binnenstad van Rotterdam met dat ding rijdt ;)

Ik gebruik mijn iPhone 16 Pro niet veel meer, hoofdzakelijk de OnePlus 13 dus. Haal hier veel meer plezier uit; elke dag nog genieten van dat sublieme beeldscherm en het OS dat letterlijk butterysmooth is zonder ook maar 1 stottering.

Dit is geen rant naar iPhone/Apple; heb er oprecht jarenlang van genoten. Voor mij is deze uitstap naar Android slechts een soort van openbaring :+ geweest dat Apple echt enorm stilstaat tov (flagship) Android foons.
Op hardware gebied is Apple (met oa de iPhone) wel King, op softwaregebied in niet (meer) , imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Merk ook zowat niks van 14PM naar nu 16PM, fijnste verandering vind ik usb-c.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
_Bailey_ schreef op zondag 6 april 2025 @ 08:54:
[...]

iPhone in een notendop laatste 4 a 5 jaar.

Ik heb dit jaar wat uitstapjes gemaakt in het Android landschap; Samsung Galaxy S25 Ultra, Google Pixel 9 Pro en nu de OnePlus 13.
En bij de OnePlus 13 blijf ik nu hangen; wat een onwijs fijn toestel met een subliem scherm (1ste A++ volgens DisplayMate).
Een device waar je écht kan multitasken, itt tot een iPhone waar dat simpelweg haast onmogelijk is.
6000 Mah batterij en ultrasnelladen met 100W is de cherry on the cake

Als je wat uitstapjes maakt naar andere merken smartphones merk je pas echt dat Apple al járenlang stilstaat, zoals jij eigenlijk al aangeeft.

Het is wellicht ook wel de kracht van de iPhone; je weet wat je krijgt, al jaren, niets spannends/groundbreaking.
Er is een doelgroep voor een smartphone die ''gewoon wil appen, mailen, goeie foto's maken en wat nieuws lezen'' zonder toeters en bellen, dan is een iPhone prima.
Dan hoef je eigenlijk niet eens een 16 Pro te hebben, dan volstaat een iPhone 14 (Pro) of 15 (Pro) ook meer dan prima.
Die doet voor 80% exact dat wat een 16 Pro doet.

Leuk elk jaar de allersnelste SoC, maar de software houdt die supersnelle nieuwe SoC elk jaar enorm tegen.
Voelt een beetje alsof je een Ferrari rijdt en voor 80% alleen in de binnenstad van Rotterdam met dat ding rijdt ;)

Ik gebruik mijn iPhone 16 Pro niet veel meer, hoofdzakelijk de OnePlus 13 dus. Haal hier veel meer plezier uit; elke dag nog genieten van dat sublieme beeldscherm en het OS dat letterlijk butterysmooth is zonder ook maar 1 stottering.

Dit is geen rant naar iPhone/Apple; heb er oprecht jarenlang van genoten. Voor mij is deze uitstap naar Android slechts een soort van openbaring :+ geweest dat Apple echt enorm stilstaat tov (flagship) Android foons.
Op hardware gebied is Apple (met oa de iPhone) wel King, op softwaregebied in niet (meer) , imho
En dat is het ook voor mij intereseert die hele telefoon mij niks meer, ik wordt niet enthousiast meer van aankondiging van een nieuwe Androids of Iphones.
Ik zie ook wel eens reviews van Samsung / Oneplus en weet ik het.
Ik kijk gewoon een beetje nieuws, doe er eens een whatsapppje ofzo mee. en maak eens een foto.

Ik zou niet weten waarom ik zou moeten multi tasken, ik doe gewoon 1 ding te gelijk.
Net als dat je in whatsappp bijv je filmpje als mini speler kan doen, en dan nog wat anders tussen door. Hoezo kijk gewoon dat filmpje, en doe erna het volgende berichtje of weet ik het bekijken :+ ).

Mijn tweakers gehalte is enorm gedaalt, ik wordt helemaal niet meer happy van nieuwe smart(Home) dingen / digitale assisten.(die ik ook niet gebruik tevens/ AI etc ook niet).
Ik weet wel dat het er is, en eventueel een beetje hoe het ingezet zou kunnen worden. Want zie bijv echt wel nuttige dingen soms er voor.

Maar zelf nee niks smarts in huis, 1 jaar robot stofzuiger wel gebruikt. maar die is ook al weer weg en doe het weer met de hand.
Deur gaat alleen met de sleutel open, geen ringbel of iets om te kijken wie er voor de deur staat. geen slimme lampen / kachel / wasmachine / koelkast etc.
De Iphone 16 die ik nu heb kan dus ook weer jaren mee, want die heeft sinds december pas 27 laadcycle gehad 8) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op zondag 6 april 2025 @ 08:32:
[...]

Haha ja het is lastig, maar goed wat moet je dan met je geld doen :o .
Je stelt je telefoon in oh leuk nieuw, alles doet het weer. en je gaat door alsof er niks nieuws meer aan is haha.
Tenminste dat idee heb ik altijd, zelfs na 2 jaar zie ik geen echte vernieuwingen / veranderingen meer.

Misschien dat je van Lego blokjes een Iphone jaarlijks kan gaan bouwen :+, moet zeggen het is wel grappig.
Ik heb niet veel, maar wel een mooie Mustan. en wat kleinere dingetjes.
We hebben heel veel LEGO in huis, maar dat zijn dure sets van m'n wederhelft. Daar mag ik niet aankomen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:18:
[...]
Mijn tweakers gehalte is enorm gedaalt, ik wordt helemaal niet meer happy van nieuwe smart(Home) dingen / digitale assisten.(die ik ook niet gebruik tevens/ AI etc ook niet).
Ik weet wel dat het er is, en eventueel een beetje hoe het ingezet zou kunnen worden. Want zie bijv echt wel nuttige dingen soms er voor.

Maar zelf nee niks smarts in huis, 1 jaar robot stofzuiger wel gebruikt. maar die is ook al weer weg en doe het weer met de hand.
Deur gaat alleen met de sleutel open, geen ringbel of iets om te kijken wie er voor de deur staat. geen slimme lampen / kachel / wasmachine / koelkast etc.
Het is natuurlijk een beetje off-topic, maar deel die mening wel. Laatst een Eve Aqua gekocht, heel leuk dat je op afstand je bewatering kan instellen, maar waarom als er schema's zijn. Dus uiteindelijk gewoon Gardena dingen gekocht. We hebben in ons nieuwe huis zelfs ovens, koffiemachine en kookplaat op de wifi, ik heb werkelijk geen idee waarom ik dat zou willen.

Het enige hier wat wel prettig is: de deurbel en wat camera's, de robotstofzuiger en de HomeWizard metertjes. En Hue, heel veel Hue. Maar verder ben ik klaar met koppelen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
SuperVeloce schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:05:
Merk ook zowat niks van 14PM naar nu 16PM, fijnste verandering vind ik usb-c.
Hier van 12PM naar 16PM en zelfs dan merk je maar weinig verschil. De accu is wel een stuk verbeterd en verder vind ik het scherm wat mooier. De toename van de grootte van het scherm vind ik niet merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
syltheboy schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:54:
[...]

Hier van 12PM naar 16PM en zelfs dan merk je maar weinig verschil. De accu is wel een stuk verbeterd en verder vind ik het scherm wat mooier. De toename van de grootte van het scherm vind ik niet merkbaar.
En nou ja de accu is wat verbeterd, uiteindelijk zal jou 14 batterij iets versleten zijn.
Dus ga je echt verschil merken, als je de 14 en de 16 nieuw naast elkaar zal gebruiken met accu gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
[quote]THE_BASE schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:38:
[...]
We hebben in ons nieuwe huis zelfs ovens, koffiemachine en kookplaat op de wifi, ik heb werkelijk geen idee waarom ik dat zou willen.
Maar waarom heb je het dan, moest je het instellen om het apparaat te kunnen gebruiken ?
En als het was om eens een keer te kijken, kan je vast de functie wel weer uitzetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:12
Zou de 16 serie de aankomende 6 maanden duurder worden i.v.m. Trump ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
WiLLoW_TieN schreef op zondag 6 april 2025 @ 17:40:
Zou de 16 serie de aankomende 6 maanden duurder worden i.v.m. Trump ?
Las gister dat Apple o.a. de productie naar Brazilië aan het verplaatsen is om alles te omzeilen. Ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen.
https://9to5mac.com/2025/...-assembly-brazil-tariffs/

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 06-04-2025 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:14
Vraagje over kabels, ik zie door de bomen het bos niet.. Op dit moment is alles lightning, maar met de 16 komt usb-c.

In de auto gebruik ik voor carplay nu een usb-a naar lightning. Zowel usb-c als lightning gaat nodig zijn. Daar moet natuurlijk data en laden over. Handigste oplossing zou een verloopje zijn.. Maar de apple adapter is €35-.. Alternatief is tussen kabels wisselen. Alleen heb ik dan weer een usb-a naar c nodig. Die heeft ikea voor een zeer schappelijke prijs. Ik heb zelfs nog een soort poppetje (link) dat als multi-adapter kan fungeren, maar die heb ik eigenlijk nooit durven te gebruiken. Terecht?

Ik heb de nodige horror verhalen gelezen over niet-Apple kabels.. vandaar mijn terughoudendheid.
In hoeverre is dit relevant bij bijv. zo'n Ikea kabel, een usb-a/usb-c kabel die bij mijn Jabra headset/ mijn powerbank zat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op zondag 6 april 2025 @ 17:23:
[quote]THE_BASE schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:38:
[...]

[...]

Maar waarom heb je het dan, moest je het instellen om het apparaat te kunnen gebruiken ?
En als het was om eens een keer te kijken, kan je vast de functie wel weer uitzetten :).
Geen idee, zat bij het huis. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
gelukkie schreef op zondag 6 april 2025 @ 17:53:
Vraagje over kabels, ik zie door de bomen het bos niet.. Op dit moment is alles lightning, maar met de 16 komt usb-c.

In de auto gebruik ik voor carplay nu een usb-a naar lightning. Zowel usb-c als lightning gaat nodig zijn. Daar moet natuurlijk data en laden over. Handigste oplossing zou een verloopje zijn.. Maar de apple adapter is €35-.. Alternatief is tussen kabels wisselen. Alleen heb ik dan weer een usb-a naar c nodig. Die heeft ikea voor een zeer schappelijke prijs. Ik heb zelfs nog een soort poppetje (link) dat als multi-adapter kan fungeren, maar die heb ik eigenlijk nooit durven te gebruiken. Terecht?

Ik heb de nodige horror verhalen gelezen over niet-Apple kabels.. vandaar mijn terughoudendheid.
In hoeverre is dit relevant bij bijv. zo'n Ikea kabel, een usb-a/usb-c kabel die bij mijn Jabra headset/ mijn powerbank zat?
Niet Apple kabels werken meer dan prima, ik gebruik de kabel bij mijn telefoon nooit(Al jaren).
Ik heb 1 of 2 kabels gekocht van Baseus via Aliexpress(Via de Baseus store), 1 op de bank en 1 in de werkrugzak werken prima.
Ook de ac stekker die voorheen bij de telefoon zat, deze bleef altijd nieuw in de doos. gebruik die van baseus 65w voor mijn MacBook / iPad en 2 iPhones(werk en privé).
Om mijn Apple Watch te laden heb ik van Anker een 3 -1 lader op het nachtkastje,

https://www.bestbuy.ca/en...th-magsafe-black/17667774

Hiermee wordt de watch altijd geladen wanneer nodig, de lader van de Apple Watch zit nog in de doos ongebruikt.
Zo zie je dat niet apple kabels / laders meer dan prima zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
gelukkie schreef op zondag 6 april 2025 @ 17:53:

Voor carplay gebruik ik een usb stick. Heb nu draadloze carplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:05
Dennisdn schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:29:
[...]

Bij Vodafone is het niet zo spannend. Naar telefoon winkel lopen, inloggen in de app of QR-code scannen en de esim is actief en je bent weer in de lucht.
Ik heb vandaag gebeld met Vodafone en dit lijkt toch niet te werken. Je kunt inderdaad de app installeren op je nieuwe toestel en dan de esim daarop zetten, maar om de esim te activeren moet je een sms ontvangen op je oude sim.

Mijn use case was, dat je ergens in het buitenland je telefoon kwijtraakt en gewoon een nieuwe kunt kopen en dan verder bellen met je eigen abonnement. Dus via de app en je Vodafone account een esim aanmaken leek ideaal. Maar helaas gaat dat dus niet werken. Of heb jij een andere ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
PhilipsFan schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:42:
[...]

Ik heb vandaag gebeld met Vodafone en dit lijkt toch niet te werken. Je kunt inderdaad de app installeren op je nieuwe toestel en dan de esim daarop zetten, maar om de esim te activeren moet je een sms ontvangen op je oude sim.

Mijn use case was, dat je ergens in het buitenland je telefoon kwijtraakt en gewoon een nieuwe kunt kopen en dan verder bellen met je eigen abonnement. Dus via de app en je Vodafone account een esim aanmaken leek ideaal. Maar helaas gaat dat dus niet werken. Of heb jij een andere ervaring?
Het is mij alleen een keer gebeurd toen op Ibiza m’n telefoon werd gejat. Maar dat was nog net voor de esim-tijd. Was toen binnen 15 minuten weer up-and-running omdat Vodafone mij naar een winkeltje verwees waar ze een sim konden aanmaken op mijn eigen nummer. Even snel gekeken en Vodafone zegt in 200 landen service te verlenen dus moet je wel erg pech hebben als het niet in een vodafoneland gebeurd.

Een workarround zou kunnen zijn te zorgen dat je op reis altijd een oud voda simkaartje in je koffer hebt zitten, want ze kunnen oude kaarten op afstand eenvoudig activeren. Zo ben ik thuis eens geholpen. Toen hebben ze een willekeurig prepaid-sim die ik nog had liggen omgezet naar mijn abonnement-nummer.

Maar aan de andere kant: hoe groot is het probleem nog in de huidige tijd…. De iCloud-backup terugzetten is het belangrijkst. Al moet je de vakantie uitzitten met een lokale simkaart: alles loopt tegenwoordig toch via Whatsapp, Signal, whatever….

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 08-04-2025 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:04
Dennisdn schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 21:29:
[...]

Het is mij alleen een keer gebeurd toen op Ibiza m’n telefoon werd gejat. Maar dat was nog net voor de esim-tijd. Was toen binnen 15 minuten weer up-and-running omdat Vodafone mij naar een winkeltje verwees waar ze een sim konden aanmaken op mijn eigen nummer. Even snel gekeken en Vodafone zegt in 200 landen service te verlenen dus moet je wel erg pech hebben als het niet in een vodafoneland gebeurd.

Een workarround zou kunnen zijn te zorgen dat je op reis altijd een oud voda simkaartje in je koffer hebt zitten, want ze kunnen oude kaarten op afstand eenvoudig activeren. Zo ben ik thuis eens geholpen. Toen hebben ze een willekeurig prepaid-sim die ik nog had liggen omgezet naar mijn abonnement-nummer.

Maar aan de andere kant: hoe groot is het probleem nog in de huidige tijd…. De iCloud-backup terugzetten is het belangrijkst. Al moet je de vakantie uitzitten met een lokale simkaart: alles loopt tegenwoordig toch via Whatsapp, Signal, whatever….
Telefoonnummer is je 2e verificatie als je geen ander apparaat mee hebt voor je Apple id 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
giantgiantus schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:14:
[...]

Telefoonnummer is je 2e verificatie als je geen ander apparaat mee hebt voor je Apple id 😀
Een beetje Tweaker heeft 3 of 4 Apple devices bij zich toch? 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Dennisdn schreef op woensdag 9 april 2025 @ 06:55:
[...]

Een beetje Tweaker heeft 3 of 4 Apple devices bij zich toch? 😬
Haha als je op vakantie gaat niet, dan heb je hooguit een iPad bij je.
Je Apple Watch is leuk, maar die is gekoppeld met je Apple Watch(dus heb je dan ook niks aan😂).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisdn
Carlos0_0 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 07:10:
[...]

Haha als je op vakantie gaat niet, dan heb je hooguit een iPad bij je.
Je Apple Watch is leuk, maar die is gekoppeld met je Apple Watch(dus heb je dan ook niks aan😂).
Het was ook een beetje cynisch omdat ik regelmatig bij de douane uitgelachen word met 2 iPads, een laptop, een MacBook, een Watch, m’n normale iPhone en een oude SE die volledig in m’n ecosysteem is opgenomen voor noodgevallen 🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:12
Dennisdn schreef op zondag 6 april 2025 @ 17:43:
[...]

Las gister dat Apple o.a. de productie naar Brazilië aan het verplaatsen is om alles te omzeilen. Ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen.
https://9to5mac.com/2025/...-assembly-brazil-tariffs/
W T F ; https://finance.yahoo.com...5642117.html?guccounter=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forto
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-09 22:05
Ik ben toch benieuwd hoe de foto’s van de 16 worden ervaren. Komende van een iPhone 15 vind ik de standaard plaatjes uit de 16 toch minder indrukwekkend, vooral qua kleur/saturatie en belichting/contrast.
Voor mijn gevoel moet ik steeds zoeken en tweaken met o.a. undertones voor een mooi resultaat. Hoe gaan jullie daarmee om? Heeft men uiteindelijk een default undertone gevonden, blijft men ook steeds tweaken of gewoon op standaard schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusz
  • Registratie: November 2022
  • Nu online
forto schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 22:54:
Ik ben toch benieuwd hoe de foto’s van de 16 worden ervaren.
[…]
of gewoon op standaard schieten?
Met mijn 16 Pro schiet ik alleen maar raw en ik doe de nabewerking in Photomator op de Mac. De telefoon vervangt zo langzamerhand mijn “echte” camera meer dan 90% van de tijd……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
forto schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 22:54:
Ik ben toch benieuwd hoe de foto’s van de 16 worden ervaren. Komende van een iPhone 15 vind ik de standaard plaatjes uit de 16 toch minder indrukwekkend, vooral qua kleur/saturatie en belichting/contrast.
Voor mijn gevoel moet ik steeds zoeken en tweaken met o.a. undertones voor een mooi resultaat. Hoe gaan jullie daarmee om? Heeft men uiteindelijk een default undertone gevonden, blijft men ook steeds tweaken of gewoon op standaard schieten?
Standaard schieten, niks instellen aanpassen klaar.
Ik komt dan van 15 pm af, en heb door ongeluk met dat toestel een 16pm.
Maar ik vind het niet gek dat je weinig tot geen verschil ziet naar 1 jaar, dit ga je pas naar een paar jaar merken.

Sowieso zijn camera’s al zo goed tegenwoordig, dat je zeker na 1 jaar echt geen verschil ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BSW35GRpOewCsBbW9sOCzp0Wgp4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4CCPG8oz9Z8ncYpEwiDBs4E6.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.rtl.nl/nieuws...phones-computers-china-vs

Vooralsnog spreken ze alleen over voor VS-burgers. Dus nog niet echt duidelijkheid voor ons.

[ Voor 71% gewijzigd door Dennisdn op 12-04-2025 19:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Dennisdn schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 19:57:
[Afbeelding]

https://www.rtl.nl/nieuws...phones-computers-china-vs

Vooralsnog spreken ze alleen over voor VS-burgers. Dus nog niet echt duidelijkheid voor ons.
Hoezo niet echt duidelijk voor ons? Er was altijd al sprake van import richting de VS. Voor de EU maakt het niets uit, tenzij de EU zelf importheffingen oplegt.

Het enige wat. had kunnen gebeuren is dat ze wereldwijd prijzen zouden verhogen om enkel en alleen de kosten binnen de VS op te vangen. Dat lijkt hiermee wel volledig van de baan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Uniciteit schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 20:48:
[...]

Hoezo niet echt duidelijk voor ons? Er was altijd al sprake van import richting de VS. Voor de EU maakt het niets uit, tenzij de EU zelf importheffingen oplegt.

Het enige wat. had kunnen gebeuren is dat ze wereldwijd prijzen zouden verhogen om enkel en alleen de kosten binnen de VS op te vangen. Dat lijkt hiermee wel volledig van de baan.
Ik ben er niet zo mee bezig maar een boel Tweakers maken zich er zorgen over in de forums, vandaar ik het ff deelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-09 05:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cGhy21PL0hjlZp140R08FdsGnuI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZCbPD7g0V9h0aRaQGHQaE2J1.png?f=fotoalbum_large
Sinds ik de update heb gedaan gaat de batterij merkbaar sneller leeg , nog mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Nee ik zie al sinds donderdag avond 8 uur op de batterij te draaien, en heb nog 48% over.

Maar na een update kan je telefoon aan het indexeren etc zijn, dan gaat je batterij tijdelijk even wat sneller leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:10
Ik heb sinds gisteren een Iphone 16 pro 265Gb als vervanger voor mijn oude 14 pro 256Gb.
Ik had gisteren alles overgezet. Alle gmail krijg ik gewoon binnen via de mail app van apple zelf. Alleen kan ik opeens niet meer inloggen op de gmail app zelf.
Athans die 2 stap authenticatie lukt niet, omdat ik geen notificatie krijg, want die krijg je in de gmail app zelf op dat account. Ik wil juist opnieuw inloggen met dat account. Soort kip ei verhaal dus.
Iemand anders toevallig tegen dat probleem aangelopen?
Pagina: 1 ... 28 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de ervaringen met de iPhone 16. Voor levertijden en beschikbaarheid is:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.