Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14:26

mv1

svenn15 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 07:53:
Als ik mijn airpods inheb met muziek op en ik krijg een sms binnen leest die dat telkens voor. Hoe krijg ik dit uitgezet ?
Mijn iPhone staat in het engels maar dit zijn de stappen om het uit te zetten:

Settings -> Notifications -> Announce Notification -> Off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:05
Dennisdn schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 07:55:
[...]

Het is mogelijk om niet te updaten, maar dan kan je de backup niet terugzetten.
Helder, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1

mv1

bob-nwk schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 07:54:
[...]

Is het dan ook mogelijk om niet te updaten?
wat @Dennisdn zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:41
Het is een beetje een f*ckup van Apple dat ze de beta nu op 2 sporen, 18 en 18.1 hebben lopen. Ik draai graag de beta's, maar bij de iPhone-release wil ik altijd een poosje de stabiele versie, ook omdat ik in oktober altijd veel op reis ben en dan liever even echte zekerheid heb. Maar zat je eenmaal op 18.1 moeten we nu gaan wachten tot ze 18 en 18.1 helemaal hebben gemerged. Dat kan wel een tijdje duren en dán moet je nog eens op de volgende update wachten voor je helemaal uit de beta kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:05
Dennisdn schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:02:
[...]

Het is een beetje een f*ckup van Apple dat ze de beta nu op 2 sporen, 18 en 18.1 hebben lopen. Ik draai graag de beta's, maar bij de iPhone-release wil ik altijd een poosje de stabiele versie, ook omdat ik in oktober altijd veel op reis ben en dan liever even echte zekerheid heb. Maar zat je eenmaal op 18.1 moeten we nu gaan wachten tot ze 18 en 18.1 helemaal hebben gemerged. Dat kan wel een tijdje duren en dán moet je nog eens op de volgende update wachten voor je helemaal uit de beta kan....
Ja dat is inderdaad een beetje jammer. Ik moet zeggen dat 18.1 prima draait hier, maar het voegt ook niet heel veel toe zonder Apple Intelligence. US apple account nemen vind ik ook weer zonde, omdat ik nog best wat lopende subscriptions heb met jaarabonnementen. Daarom dacht ik dat een nieuw toestel een mooi moment zou zijn om weer terug te gaan naar het non-beta spoor. Maargoed, als dat dus niet mogelijk is dan hopen we maar dat 18.1 de komende maanden ook stabiel blijft ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
bob-nwk schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:06:
[...]

Ja dat is inderdaad een beetje jammer. Ik moet zeggen dat 18.1 prima draait hier, maar het voegt ook niet heel veel toe zonder Apple Intelligence. US apple account nemen vind ik ook weer zonde, omdat ik nog best wat lopende subscriptions heb met jaarabonnementen. Daarom dacht ik dat een nieuw toestel een mooi moment zou zijn om weer terug te gaan naar het non-beta spoor. Maargoed, als dat dus niet mogelijk is dan hopen we maar dat 18.1 de komende maanden ook stabiel blijft ;)
Er zit versie beheer in iCloud backup, je hoeft dus niet perse de laatste backup gemaakt met 18.1 te gebruiken.
Dennisdn schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:02:
[...]
Dat kan wel een tijdje duren en dán moet je nog eens op de volgende update wachten voor je helemaal uit de beta kan....
Je kunt met de eerste RC al uit het beta traject, de verwachting is dat deze de komende maand al verschijnt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-09 20:37
mv1 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 07:55:
[...]

Mijn iPhone staat in het engels maar dit zijn de stappen om het uit te zetten:

Settings -> Notifications -> Announce Notification -> Off
Thx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:19
Nou ben ik wel benieuwd of de problemen met het touchscreen zijn opgelost na de update.

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Knoezelbos schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:30:
Nou ben ik wel benieuwd of de problemen met het touchscreen zijn opgelost na de update.
Ik merk duidelijk verschil (in positieve zin)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
svenn15 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 07:53:
Als ik mijn airpods inheb met muziek op en ik krijg een sms binnen leest die dat telkens voor. Hoe krijg ik dit uitgezet ?
Meldingen --> kondig meldingen aan --> kiezen waar je het wel of niet wil

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Knoezelbos schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:30:
Bij mij wel heel duidelijk verschil in positieve zin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16

SuBBaSS

-has Ryzen

Iemand hier ervaring met het 'trade in process' via apple?

Ik heb mijn 16 pro via de store besteld en aangegeven dat ik mijn 11 wel via de trade in wilde retourneren voor een kleine 'korting' (110 euro).
Mijn 16 is drie dagen terug netjes geleverd en daar zat een lege verpakking bij. Leek me logisch dat dat voor de trade in is.
Wat schetst mijn verbazing; het label op die doos is exact hetzelfde als het label van mijn verzonden 16. Dus met na "ship to" mijn adresgegevens. Met mijn boerenverstand lijkt me dan dat ik op deze manier het ding weer naar mezelf op zou sturen...
Heb er al even contact over gehad met apple support (/sales) en zij zouden me een nieuwe kit toesturen.

Denk ik hier nu te moeilijk en heeft iemand dit al eens bij de hand gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20:29
SuBBaSS schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:35:
Iemand hier ervaring met het 'trade in process' via apple?

Ik heb mijn 16 pro via de store besteld en aangegeven dat ik mijn 11 wel via de trade in wilde retourneren voor een kleine 'korting' (110 euro).
Mijn 16 is drie dagen terug netjes geleverd en daar zat een lege verpakking bij. Leek me logisch dat dat voor de trade in is.
Wat schetst mijn verbazing; het label op die doos is exact hetzelfde als het label van mijn verzonden 16. Dus met na "ship to" mijn adresgegevens. Met mijn boerenverstand lijkt me dan dat ik op deze manier het ding weer naar mezelf op zou sturen...
Heb er al even contact over gehad met apple support (/sales) en zij zouden me een nieuwe kit toesturen.

Denk ik hier nu te moeilijk en heeft iemand dit al eens bij de hand gehad?
Normaliter zit in de inruilkit het label. Die plak je vervolgens op de verpakking en stuur je terug. Heb al meermaals trade in gebruikt en bevalt me erg goed. :)

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Davidas schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:41:
[...]

Normaliter zit in de inruilkit het label. Die plak je vervolgens op de verpakking en stuur je terug. Heb al meermaals trade in gebruikt en bevalt me erg goed. :)
:o :D

Kan gelijk door naar het FUUUUUUUUUUUUU topic....

Lag hier op de grond onder de poef. 8)7

Heb er, waarschijnlijk in mijn enthousiasme over mijn nieuwe gadget, geen acht op geslagen. |:(

Nou ja, nieuwe kit is onderweg dus "mosterd na de maaltijd".
Ik wacht dat wel even af.

Dank je wel voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 21:59
Iemand al "problemen" met Face ID opgemerkt met de iPhone 16 Pro?
Ik had er geen constante in: soms werkt hij, soms werkt hij niet en moet ik mijn pin ingeven.
Als hij dan werkt, en ik lock een paar keer terug, dan lijkt hij wel te blijven werken.
Leg ik hem een tijd aan de kant, dan werkt FaceID meestal weer niet meer, en moet ik mijn pin ingeven om te unlocken.

Ik dacht dat mijn screen protector eerst het probleem was, dus heb deze verwijderd... maar ik ervaarde nog steeds hetzelfde probleem.

Nu wat zoeken, vond ik ergens op de Apple Support Fora, dat het uitzetten van "Apple awereness Features" het "probleem" kon oplossen.
Heb deze dus uitgezet en ga ik het nu even aankijken.

Iemand met dezelfde ervaring?

[ Voor 4% gewijzigd door Redondo77 op 04-10-2024 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tbr_22
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:51
Redondo77 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:38:
Iemand al "problemen" met Face ID opgemerkt met de iPhone 16 Pro?
Ik had er geen constante in: soms werkt hij, soms werkt hij niet en moet ik mijn pin ingeven.
Als hij dan werkt, en ik lock een paar keer terug, dan lijkt hij wel te blijven werken.
Leg ik hem een tijd aan de kant, dan werkt FaceID meestal weer niet meer, en moet ik mijn pin ingeven om te unlocken.

Ik dacht dat mijn screen protector eerst het probleem was, dus heb deze verwijderd... maar ik ervaarde nog steeds hetzelfde probleem.

Nu wat zoeken, vond ik ergens op de Apple Support Fora, dat het uitzetten van "Apple awereness Features" het "probleem" kon oplossen.
Heb deze dus uitgezet en ga ik het nu even aankijken.

Iemand met dezelfde ervaring?
Gaat het scherm van je telefoon vaak aan en uit zonder te unlocken? Als hij namelijk een aantal keer is aangegaan zonder succesvol een gezicht gescand te hebben dan moet je je code invullen.

[ Voor 11% gewijzigd door Tbr_22 op 04-10-2024 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 21:59
Tbr_22 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:03:
[...]

Gaat het scherm van je telefoon vaak aan en uit zonder te unlocken? Als hij namelijk een aantal keer is aangegaan zonder succesvol een gezicht gescand te hebben dan moet je je code invullen.
Nee nooit. Ik heb een Apple Watch waarop al mijn meldingen binnen komen.

Heb jij "Apple awereness Features" aan of uit staan?

[ Voor 6% gewijzigd door Redondo77 op 04-10-2024 16:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:28
Ik moet zeggen dat ik niet echt veel verbetering merk in het touchscreen gedrag. Sowieso veel beter, maar het lijkt nog steeds niet helemaal goed te klikken:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ellende bij Apple gevonden, meer mensen hier last van?

https://discussions.apple.com/thread/255771543

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reem0nN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:11
turkeyhakan schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:19:
Ik moet zeggen dat ik niet echt veel verbetering merk in het touchscreen gedrag. Sowieso veel beter, maar het lijkt nog steeds niet helemaal goed te klikken:
Ik heb ook nog steeds dat bepaalde dead spots heb op het touch screen.

Nogal irritant, waardoor ik m’n 16 PM minder vaak pak |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
@Reem0nN

op macrumors hier een topic over met inmiddels ruim 500 posts

https://forums.macrumors....-pro-max-display.2437423/

[ Voor 71% gewijzigd door _Bailey_ op 05-10-2024 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Reem0nN schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 08:40:
[...]

Ik heb ook nog steeds dat bepaalde dead spots heb op het touch screen.

Nogal irritant, waardoor ik m’n 16 PM minder vaak pak |:(
Hier hetzelfde!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Waarvan een groot gedeelte voor de release van 18.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
turkeyhakan schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:02:
[...]

Waarvan een groot gedeelte voor de release van 18.0.1
dat had ik er inderdaad wel bij kunnen zeggen :+

ik heb zelf nergens last van, ook niet tijdens 18.0
maar ik gebruik dan ook niet zo'n screenprotector.
De problemen waren er ook bij mensen zonder geloof ik.

[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 05-10-2024 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:56

ChillPascal

In the end...

Volgens mij waren er hier een aantal Tweakers die hun (nieuwe) iPhone zonder case gebruiken. Was is jullie ervaring? Hoe leggen jullie de telefoon neer, de achterkant en dus de lenzen naar beneden?

Ik vind de 16 Pro te mooi om in een case te stoppen, maar ik zit niet direct te wachten op krassen op het scherm of de lenzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ChillPascal schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:05:
Volgens mij waren er hier een aantal Tweakers die hun (nieuwe) iPhone zonder case gebruiken. Was is jullie ervaring? Hoe leggen jullie de telefoon neer, de achterkant en dus de lenzen naar beneden?

Ik vind de 16 Pro te mooi om in een case te stoppen, maar ik zit niet direct te wachten op krassen op het scherm of de lenzen.
hier geen case (ook geen screenprotector), leg altijd de iPhone met het scherm naar boven op een tafel.

Het is een gebruiksvoorwerp he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LudoS
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 15-10-2024
Kom net van de iPhone 11, daarom toch wat vragen.

Nu iPhone 16 aangeschaft.

1] Blijft hij altijd opgelicht, ook al staat hij af ?
2] Is er geen knop om geluid uit te schakelen ?

Alvast bedankt om deze twee vraagjes te beantwoorden,

LudoS _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:26

Ik leg hem neer hoe ik wil, op de camera, soms op het scherm, ik let daar niet echt op. Het is ook maar een telefoon he.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
carpebios schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:30:
[...]

Ik leg hem neer hoe ik wil, op de camera, soms op het scherm, ik let daar niet echt op. Het is ook maar een telefoon he.
Is toch zonde voor zo'n dure telefoon. Ik zie wel eens mensen met een telefoon vol krassen en heb dan gelijk een beeld bij dat soort mensen. Maar ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb mezelf aangeleerd alles met 1 hand te doen zodat mijn andere hand de telefoon te allen tijde kan vasthouden…

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

LudoS schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:27:
Kom net van de iPhone 11, daarom toch wat vragen.

Nu iPhone 16 aangeschaft.

1] Blijft hij altijd opgelicht, ook al staat hij af ?
2] Is er geen knop om geluid uit te schakelen ?

Alvast bedankt om deze twee vraagjes te beantwoorden,

LudoS _/-\o_
1) Instellingen -> Scherm en helderheid -> Altijd aan
Hier kun je ervoor kiezen dat het scherm altijd aan blijft óf alleen de tijd (+ evt meldingen) óf helemaal uit.

2) Instellingen -> Horen en voelen -> Stille modus
Dit doet hetzelfde als wat het schuifje deed op je iPhone 11. Ook toegankelijk vanuit je control center. Daarnaast eventueel te koppelen aan de action button.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik deed eerst altijd de achterkant, maar de ervaring leert dat je vroeg of laat dan toch wel slijtage plekken ziet rondom de lenzen of het frame rondom.

Met de 16 leg ik het scherm daarom voortaan naar beneden. Ik heb er wel een screenprotector op. Vroeg of laat komt daar toch wel een kras op en dan vervang ik ‘m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:06
Ik zit er ook aan te denken de 16PM zonder hoesje te gaan gebruiken, maar dan wel met screenprotector, zodat ik telefoon op scherm kan leggen.

Maar verleng pas maart’25.. dus duurt nog wel ff. Dan is tevens scherm probleem als goed is opgelost.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:03
Kozz schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:36:
[...]

Is toch zonde voor zo'n dure telefoon. Ik zie wel eens mensen met een telefoon vol krassen en heb dan gelijk een beeld bij dat soort mensen. Maar ieder zijn ding.
Wel benieuwd wat voor beeld je dan bij mij hebt. Mijn telefoon is een gebruiksvoorwerp. Dus vertel.

Ik heb dan weer een ander beeld bij mensen die hoesjes gebruiken en nog meer bij screen protectors. Wat heb je aan mooie telefoon als je er een plastic ding om heen doet? En nog grappiger: je koopt dure telefoon o.a. voor goed scherm. Waarom doe je er dan een screen protector op. Kan je beter een goedkopere tel kopen.

[ Voor 30% gewijzigd door giantgiantus op 05-10-2024 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1

mv1

Ieder z’n ding, maar ik gebruik mijn 16 Pro Max gewoon lekker zonder hoesje en screenprotector. Ding is al zwaar genoeg en heb AC+, dus als er wat is, dan loop ik even de Apple Store binnen en na een paar uur is de iPhone gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Kozz schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:36:
[...]

Sta jij ook elke dag je auto helemaal af te poetsen? Allemaal gebruiksvoorwerpen. En die van mij is echt al 10x gevallen (de oude 15) en geen kras te zien hoor. En dan na 12 maanden komt er een nieuwe.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
carpebios schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:34:
[...]

Sta jij ook elke dag je auto helemaal af te poetsen? Allemaal gebruiksvoorwerpen. En die van mij is echt al 10x gevallen (de oude 15) en geen kras te zien hoor. En dan na 12 maanden komt er een nieuwe.
Zeker, ik ben zuinig op mijn spullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:33
giantgiantus schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:14:
[...]

Wel benieuwd wat voor beeld je dan bij mij hebt. Mijn telefoon is een gebruiksvoorwerp. Dus vertel.

Ik heb dan weer een ander beeld bij mensen die hoesjes gebruiken en nog meer bij screen protectors. Wat heb je aan mooie telefoon als je er een plastic ding om heen doet? En nog grappiger: je koopt dure telefoon o.a. voor goed scherm. Waarom doe je er dan een screen protector op. Kan je beter een goedkopere tel kopen.
Telefoons zijn per definitie niet mooi. Gewoon een platte rechthoek, niks bijzonders aan. Ik heb dan weer een beeld bij mensen die een telefoon mooi moeten vinden, het over luxe hebben en bang zijn om een glazen screenprotector op hun glazen scherm te plakken omdat ze dan het dure scherm niet voelen :+

Om maar niet te spreken over de stress van velen over welk kleurtje hun telefoon is O-)

Voor mij (ymmv) is het een gebruiksvoorwerp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

_Bailey_ schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:15:
[...]

hier geen case (ook geen screenprotector), leg altijd de iPhone met het scherm naar boven op een tafel.

Het is een gebruiksvoorwerp he?
Mooi om te zien hoe mensen daarin verschillen. Ik krijg helemaal de kriebels als iemand een iPhone zonder case op tafel legt. Er zou toch maar een krasje op dat glimmende Apple-logo komen. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

carpebios schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:34:
[...]

Ja, mijn auto ziet er serieus altijd uit alsof hij net uit de showroom komt gereden. Ik hou er nou eenmaal van om mijn spullen in perfecte conditie te houden. Zo zit iedereen anders in elkaar. Leef en laat leven!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2024 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:40
Waah schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:47:
[...]

Telefoons zijn per definitie niet mooi. Gewoon een platte rechthoek, niks bijzonders aan. Ik heb dan weer een beeld bij mensen die een telefoon mooi moeten vinden, het over luxe hebben en bang zijn om een glazen screenprotector op hun glazen scherm te plakken omdat ze dan het dure scherm niet voelen :+

Om maar niet te spreken over de stress van velen over welk kleurtje hun telefoon is O-)

Voor mij (ymmv) is het een gebruiksvoorwerp.
Je kan foto's en filmpjes op 2 manieren bekijken. Als gebruiksvoorwerp of omdat het leuk is. Voor het laatste is het toch fijn dat de kwaliteit van die foto's en filmpjes zo mooi mogelijk is. Het uiterlijk van de telefoon zelf is ook fijn. Net als bij kleding. Je kan het kopen bij een budget store of je kan iets modieus kopen. Beide voldoen. Waarom zou je 10 keer zoveel willen uitgeven als een t-shirt van 5 euro net zo functioneel is? Misschien omdat het oog ook wat wil?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:00
Furrr schreef op donderdag 26 september 2024 @ 18:19:
https://9to5mac.com/2024/...-from-openai-google-more/

Na dit bericht knoop doorgehakt en mijn order voor een 16 pro max (512gb) geannuleerd. Jaartje extra met m’n 13 pro max kan zeker geen kwaad. Tot volgend jaar! ✌️
Zwakke broeder dat ik ben, toevallig in de Apple store Amsterdam terecht gekomen en een 16 pro max gekocht… (Note to self: “🖕🏻”)

Wilde een nieuwe accu voor mn perfecte 13 pro max scoren maar ter plekke besloten paar tientjes meer uit te geven voor een 16 pro max. Toch wel blij met mn 13 Pro max clone 😉 😂 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Verwijderd schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:16:
[...]

Ja, mijn auto ziet er serieus altijd uit alsof hij net uit de showroom komt gereden. Ik hou er nou eenmaal van om mijn spullen in perfecte conditie te houden. Zo zit iedereen anders in elkaar. Leef en laat leven!
Poeh, ik zou niet weten wanneer ik daar tijd voor moet maken. Dan leef ik om mijn auto schoon te houden, ik gebruik die tijd liever voor dingen die wel belangrijk zijn en rijd een keer per maand door de wasstraat, en laat hem 1x in het half jaar van binnen schoonmaken. Maar leef en laat leven inderdaad.

[ Voor 8% gewijzigd door carpebios op 05-10-2024 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

carpebios schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:31:
[...]

Poeh, ik zou niet weten wanneer ik daar tijd voor moet maken. Dan leef ik om mijn auto schoon te houden, ik gebruik die tijd liever voor dingen die wel belangrijk zijn en rijd een keer per maand door de wasstraat, en laat hem 1x in het half jaar van binnen schoonmaken. Maar leef en laat leven inderdaad.
Ik run een eigen bedrijf, heb een zoontje van een jaar, een aanwezige vrouw en een zeer druk sociaal leven. Ik denk dat het jou dan ook wel moet lukken. Zoveel tijd kost het niet. Het hangt er alleen vanaf of het in je zit of niet, en of je het ervoor over hebt. Ik begrijp ook helemaal dat er veel mensen zijn die daar geen zin in hebben of er geen tijd voor maken. De één hecht er wel waarde aan, de ander boeit het geen reet. That’s life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Verwijderd schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 18:30:
[...]

Ik run een eigen bedrijf, heb een zoontje van een jaar, een aanwezige vrouw en een zeer druk sociaal leven. Ik denk dat het jou dan ook wel moet lukken. Zoveel tijd kost het niet. Het hangt er alleen vanaf of het in je zit of niet, en of je het ervoor over hebt. Ik begrijp ook helemaal dat er veel mensen zijn die daar geen zin in hebben of er geen tijd voor maken. De één hecht er wel waarde aan, de ander boeit het geen reet. That’s life.
Ik spreek je dan bij je 2e kind en als ze hun zwemdiploma hebben en op sporten zitten :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

carpebios schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 18:33:
[...]

Ik spreek je dan bij je 2e kind en als ze hun zwemdiploma hebben en op sporten zitten :+
Mijn broer is van hetzelfde slag volk als ik en heeft twee kinderen. Bij hem is ook altijd alles spic en span. Alsof hij met zijn auto zo een tijdschrift uit komt rijden. Beide kids sporten, en hijzelf ook vijf keer per week. Zoals ik al zei: het is maar net of je er tijd voor maakt en of je er gelukkig van wordt. Ik word oprecht gelukkig als ik in een perfect schone auto stap.

Dat gaat overigens verder dan alleen onze auto’s en telefoons. Ook onze huizen zijn zo. Je zou denken dat we twee autisten bij elkaar zijn, maar dat valt reuze mee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Verwijderd schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 18:41:
[...]

Mijn broer is van hetzelfde slag volk als ik en heeft twee kinderen. Bij hem is ook altijd alles spic en span. Alsof hij met zijn auto zo een tijdschrift uit komt rijden. Beide kids sporten, en hijzelf ook vijf keer per week. Zoals ik al zei: het is maar net of je er tijd voor maakt en of je er gelukkig van wordt. Ik word oprecht gelukkig als ik in een perfect schone auto stap.

Dat gaat overigens verder dan alleen onze auto’s en telefoons. Ook onze huizen zijn zo. Je zou denken dat we twee autisten bij elkaar zijn, maar dat valt reuze mee. :+
Respect hoor, ik krijg dat echt niet voor elkaar helaas (ik bedoel niet de auto's he). Ik vind een schone auto ook heerlijk, maar hij hoeft echt niet brandschoon te zijn!

En een telefoon vind ik al helemaal een gebruiksvoorwerp, dus als er ooit een kras in komt, AppleCare!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 18:41:
[...]

Je zou denken dat we twee autisten bij elkaar zijn, maar dat valt reuze mee. :+
Niets mis met autisten. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

100%! Zo bedoelde ik het ook niet. En als dat wel zo is overgekomen: excuses!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:42:
[...]

100%! Zo bedoelde ik het ook niet. En als dat wel zo is overgekomen: excuses!
No problem, als ik voor mijzelf spreek: ik kan het hebben. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ek142
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 15-07 21:36
Net een iphone 16 pro aangeschaft, komend van een IPhone 11 een enorme verbetering.

Nu viel mij iets op: als ik de volume knop indruk, welke maakt niet uit, zie ik een zwarte inkeping op het scherm ter hoogte van de knop. Zie bijgevoegde foto. Power button heeft dit ook. Mijn IPhone 11 heeft het niet, klopt dit? Of is dit een hardware fout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1

mv1

ek142 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 11:52:
Net een iphone 16 pro aangeschaft, komend van een IPhone 11 een enorme verbetering.

Nu viel mij iets op: als ik de volume knop indruk, welke maakt niet uit, zie ik een zwarte inkeping op het scherm ter hoogte van de knop. Zie bijgevoegde foto. Power button heeft dit ook. Mijn IPhone 11 heeft het niet, klopt dit? Of is dit een hardware fout?
Dit is normaal sinds iOS 18. Is een visueel iets om te laten zien dat je de knop hebt ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

ek142 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 11:52:

Zelfde updrade hier; van 11 naar 16 pro. Idd. enorme verbetering! _/-\o_
Dat even terzijde.

Dat wat je omschrijft was me nog niet eens opgevallen. :o :D
Wel fancy nu ik het zie (maar heb al die jaren prima zonder gekund, zo is het ook wel weer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:02
SuBBaSS schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:49:
[...]

Zelfde updrade hier; van 11 naar 16 pro. Idd. enorme verbetering! _/-\o_
Dat even terzijde.

Dat wat je omschrijft was me nog niet eens opgevallen. :o :D
Wel fancy nu ik het zie (maar heb al die jaren prima zonder gekund, zo is het ook wel weer).
Volgens mij wel als je iOS 18 daar op heb geïnstalleerd

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alekz87
  • Laatst online: 21:29
Een telefoon is een telefoon. Ja als je hem zo prachtig vindt en je er op kickt om m “naakt” vast te houden….ik raak opgewonden van hele andere dingen naakt ;).

Verder wil ik niet bezig zijn met een gladde telefoon of zorgen maken dat die schade kan oplopen. Dus hoesje en screenprotector erop, 1 zorg minder. Ow en met een peuter in huis is het vragen om problemen als je mooie spullen hebt ;).

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Alekz87 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 14:37:
Een telefoon is een telefoon. Ja als je hem zo prachtig vindt en je er op kickt om m “naakt” vast te houden….ik raak opgewonden van hele andere dingen naakt ;).
Het zal een manier van leven zijn. Ik heb naked nog nooit ook maar één krasje of barst gehad, mede door naleven van ingebrande gewoontes (nooit met andere spullen in de zak etc etc). Terwijl mijn collega een bumpcase heeft én een screenprotector en alsnog altijd binnen een dag beschadigingen weet te realiseren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Alekz87 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 14:37:

Verder wil ik niet bezig zijn met een gladde telefoon of zorgen maken dat die schade kan oplopen. Dus hoesje en screenprotector erop, 1 zorg minder. Ow en met een peuter in huis is het vragen om problemen als je mooie spullen hebt ;).
Voor de goede orde ik vind m’n iPhone niet mooi. Ik vind een hoesje hem dik maken en een screen protector maakt hem minder fijn in bediening.

Ook bij jou vind ik het weer grappig: je zegt “mooie spullen”. Schijnbaar vind jij je iPhone dus mooi? Als je het mooi vind waarom pak je je telefoon dan in? Want dan zie je hem niet…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Laatst online: 21:03
Dennisdn schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 15:25:
[...]

Het zal een manier van leven zijn. Ik heb naked nog nooit ook maar één krasje of barst gehad, mede door naleven van ingebrande gewoontes (nooit met andere spullen in de zak etc etc). Terwijl mijn collega een bumpcase heeft én een screenprotector en alsnog altijd binnen een dag beschadigingen weet te realiseren....
Ontzettend knap hoor (geen sarcasme)! Op een of andere manier kom ik altijd met een aantal krasjes thuis van vakantie. Het strand is echt een killer voor de iPhone. Hoe pak jij het aan in dat soort situaties?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Gr4mpyC3t schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 15:29:
[...]

Ontzettend knap hoor (geen sarcasme)! Op een of andere manier kom ik altijd met een aantal krasjes thuis van vakantie. Het strand is echt een killer voor de iPhone. Hoe pak jij het aan in dat soort situaties?
Hoe bedoel je het strand? Ik woon in Zeeland, het strand is niet echt een issue eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Laatst online: 21:03
carpebios schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 15:31:
[...]

Hoe bedoel je het strand? Ik woon in Zeeland, het strand is niet echt een issue eerlijk gezegd.
Nou ja een dag op het strand tijdens een willekeurige vakantie. Dan pak ik de iPhone er nog wel eens bij en dat fijnzand is haast niet te voorkomen. Wikkel ‘m meestal in een schone handdoek of in mijn t-shirt. En toch nog steeds een krasje hier een daar.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Gr4mpyC3t schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 15:35:
[...]

Nou ja een dag op het strand tijdens een willekeurige vakantie. Dan pak ik de iPhone er nog wel eens bij en dat fijnzand is haast niet te voorkomen. Wikkel ‘m meestal in een schone handdoek of in mijn t-shirt. En toch nog steeds een krasje hier een daar.
Oei, misschien pech? Of ik heb gewoon veel geluk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Gr4mpyC3t schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 15:29:
[...]
Zand is killing, want glas op glas. Dus goed zorgen dat handen én zakken zand vrij zijn. Is mij zelfs gelukt na een dagje zandboarden in de woestijn, dus moet lukken :)

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 06-10-2024 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knoezelbos
giantgiantus schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 15:28:
[...]

Voor de goede orde ik vind m’n iPhone niet mooi. Ik vind een hoesje hem dik maken en een screen protector maakt hem minder fijn in bediening.

Ook bij jou vind ik het weer grappig: je zegt “mooie spullen”. Schijnbaar vind jij je iPhone dus mooi? Als je het mooi vind waarom pak je je telefoon dan in? Want dan zie je hem niet…..
Ik hou ook wel van mooie spullen. Ik ben echt gek op de naturel titanium kleur maar mn telefoon zit wel in een hoesje. Ik koop dan wel een (vind ik zelf) mooi hoesje. iPhone heb ik altijd bij dus als ik em ergens op tafel leg mag dat best “mooi” ogen. Verder ben ik veel te lomp om de iPhone “naked” te gebruiken. En ik heb 2 kinderen die ook niet al te subtiel zijn aangelegd.

In de zomer gebruik ik trouwens vaak een TPU hoesje omdat ik dan veel vaker in aanraking kom met water. Zowel thuis als op m’n werk.

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Knoezelbos schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 18:05:
[...]

Ik hou ook wel van mooie spullen. Ik ben echt gek op de naturel titanium kleur maar mn telefoon zit wel in een hoesje. Ik koop dan wel een (vind ik zelf) mooi hoesje. iPhone heb ik altijd bij dus als ik em ergens op tafel leg mag dat best “mooi” ogen. Verder ben ik veel te lomp om de iPhone “naked” te gebruiken. En ik heb 2 kinderen die ook niet al te subtiel zijn aangelegd.

In de zomer gebruik ik trouwens vaak een TPU hoesje omdat ik dan veel vaker in aanraking kom met water. Zowel thuis als op m’n werk.
Wat bedoel je met je laatste zinnen? iPhone is waterdicht. En nog steeds ontgaat het me waarom je belang hecht aan het materiaal van ene iPhone als je er een hoes om heen doet. Maar zal wel aan mij liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:35
Gewoon lekker gebruiken zoals je wilt. Ik heb er soms een hoesje om als ik de stad in duik, meestal geen hoesje.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SgtElPotato schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 20:15:
Gewoon lekker gebruiken zoals je wilt. Ik heb er soms een hoesje om als ik de stad in duik, meestal geen hoesje.
Hier ook, ik gebruik hem altijd zonder hoesje maar als ik een avondje ouderwets de stad in ga dan gaat er wel eens wat omheen :P

Ik had ooit eens een gouden Nokia 8850, helemaal geïmporteerd etc, na een avondje drinken in de eerste week op de straat laten kletteren en daar heb ik nu nog trauma’s van 8)7

Gelukkig doet Apple Care wonderen maar ze zien mij weer aankomen daar…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
carpebios schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 18:33:
[...]

Ik was elke vrijdag mijn auto juist al de kleine op zwemles zit, heerlijk ff mijn hoofd leeg “wassen” #JustSaying :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Doen niet vele met AppleCare+ tegen einde contract telefoon met opzet op straat laten vallen, zodat ze vervangend toestel ontvangen?

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:08
SuperVeloce schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 21:03:
Doen niet vele met AppleCare+ tegen einde contract telefoon met opzet op straat laten vallen, zodat ze vervangend toestel ontvangen?
Dat heet verzerkingsfraude

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
WouterL schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 21:08:
[...]

Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
giantgiantus schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 19:45:
[...]

Wat bedoel je met je laatste zinnen? iPhone is waterdicht. En nog steeds ontgaat het me waarom je belang hecht aan het materiaal van ene iPhone als je er een hoes om heen doet. Maar zal wel aan mij liggen.
Oh maar dat doe ik niet voor de iPhone 😅.. die is waterdicht ja. Maar meer omdat ik niet wil dat m’n leren hoesje nat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
giantgiantus schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 15:28:
[...]

Een iPhone, de techniek, de afwerking, ja die is zeker mooi. Maar ik bedoel het meer in de zin van, dat als je iets mooi/netjes wilt houden dit erg lastig is met kinderen (in mijn geval). Zo vind ik mijn vers geverfde muur ook mooi. Echter denkt mijn peuter met z’n pindakaasvingers daar heel anders over.

Daarnaast stoot mijn vrouw elke lange autorit m’n telefoon wel een keer uit m’n MagSafe carkit.

Alleen al hierom zou ik niet zonder hoesje kunnen.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NouraA
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 12-09 21:46
Ik moet wel lachen hoor, kinderen en iphones, vrouwen die ze omstoten, schone autos en kinderen, weet waar je aan begint 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat was de vraag niet toch :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SuperVeloce schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 21:03:
Nah ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik Express Replacement nooit misbruikt heb, maar dat is allemaal ingecalculeerd door dit soort bedrijven. Voor verkoop echter niet, die moeite weegt niet op tegen die paar tientjes die je dan meer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Alekz87 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 21:56:
[...]

Daarnaast stoot mijn vrouw elke lange autorit m’n telefoon wel een keer uit m’n MagSafe carkit.
Deze gebeurd mij ook regelmatig 😬
Heb nu met tyrips een zwarte sok verbonden om de stoel-verstel-beugel van de passagiersstoel waar die dan op valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Dennisdn schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 06:09:
[...]

Deze gebeurd mij ook regelmatig 😬
Heb nu met tyrips een zwarte sok verbonden om de stoel-verstel-beugel van de passagiersstoel waar die dan op valt :)
Haha bedankt voor deze tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17:59
[...]

Ik heb nu in totaal 2 jaar AppleCare gehad bij mijn 14 Pro en 15 Pro, nog geen gebruik van hoeven maken. Ik heb ze beide verkocht aan vrienden die het niet erg vonden dat er een mini beschadiging op de rand zat. Ik draag geen hoes en wel screen protector en ik heb nog nooit krassen op de achterkant of lenzen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Alekz87 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:08:
[...]

Haha bedankt voor deze tip.
Het is het enige nadeeltje van de magsave houder, maar weegt niet op tegen door voordelen ervan :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanSneeuw
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 09:37

Ik heb nog nooit in m’n leven een telefoon hoesje of screenprotector gehad. Ik heb de 15 pro nu inmiddels een jaar en hij is volledig kras vrij, ook bij reflecterend licht is er geen minuscuul krasje zichtbaar. Ik laat hem uiteraard niet vallen en leg hem vrijwel nooit op het scherm.

Ik snap heel goed dat als je 1200+ betaalt voor een telefoon, je hem niet in een goedkope plastic verpakking wilt verhullen. Dus zolang je hem niet vaak laat vallen of kleine kinderen hebt zou ik die case lekker achterwege laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:35
JanSneeuw schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:00:
[...]

Ik heb nog nooit in m’n leven een telefoon hoesje of screenprotector gehad. Ik heb de 15 pro nu inmiddels een jaar en hij is volledig kras vrij, ook bij reflecterend licht is er geen minuscuul krasje zichtbaar. Ik laat hem uiteraard niet vallen en leg hem vrijwel nooit op het scherm.

Ik snap heel goed dat als je 1200+ betaalt voor een telefoon, je hem niet in een goedkope plastic verpakking wilt verhullen. Dus zolang je hem niet vaak laat vallen of kleine kinderen hebt zou ik die case lekker achterwege laten.
N=1. Een klein korreltje zand in je zakken en een krasje is zo gemaakt!

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Ik merk dat ik een telefoon zonder hoesje ook niet lekker vast vind houden. Ik mis dan echt grip. Uiteindelijk is en allemaal een persoonlijke keuze.

Zo is de 1 is ook als een malle bezig om de accu te besparen. Ik gooi m zo vaak aan de lader als kan wanneer ik er zin in heb. Let echt nergens op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca92
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 23-02 10:49
Zojuist 18.1 bèta 3 geïnstalleerd op 16 PM Scherm/toetsenbord lijkt nu te reageren zoals het hoort. Hoop dat het zo blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:51
JanSneeuw schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:00:
[...]

Wat heeft het bedrag ermee te maken om hem niet in een plastic case te stoppen? Ik zie de relatie niet.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lygun
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-01 20:15
Ik heb het probleem dat mijn scherm niet automatisch uit/in standby (always on) gaat. Is dat een Iphone 16 en/of IOS 18.0 bug?

Verder had ik van de week links onderin mijn scherm opeens een grijs langwerpig vlak wat niet meer weg ging. Na een reset van de Iphone was het gelukkig weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:22
Ben heel benieuwd naar de ervaringen van degene die dit jaar van de Pro naar de Pro Max zijn geswitcht en andersom ook. Hoe bevalt deze keuze?

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1

mv1

Jaymone schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:38:
Ben heel benieuwd naar de ervaringen van degene die dit jaar van de Pro naar de Pro Max zijn geswitcht en andersom ook. Hoe bevalt deze keuze?
Had de 15 Pro, toen de 16 Pro aangeschaft, maar toch maar omgeruild voor een 16 Pro Max en moet eerlijk zeggen dat het prima bevalt. De grootte is voor mij wel te doen. Grotere scherm + batterij vind ik echt heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:22
mv1 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:15:
[...]

Had de 15 Pro, toen de 16 Pro aangeschaft, maar toch maar omgeruild voor een 16 Pro Max en moet eerlijk zeggen dat het prima bevalt. De grootte is voor mij wel te doen. Grotere scherm + batterij vind ik echt heerlijk.
Goed om te lezen. Met name batterij vind ik dit jaar een enorme vooruitgang.

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1

mv1

Jaymone schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:22:
[...]

Goed om te lezen. Met name batterij vind ik dit jaar een enorme vooruitgang.
Toen ik van de 15 pro naar de 16 pro ging had ik t idee dat de 16 pro qua batterij gelijk was aan de 15 pro, dus vond dat geen upgrade, maar ben wel erg tevreden met de batterij van de 16 pro max!

06:30 van de lader, dual sim, best wel wat gebruikt en nu nog 68% over. Erg netjes wat mij betreft!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• manusz
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:08
Voor de foto/videografen onder ons: Amateur Photographer heeft een review van de camera's on line staan: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Blijkbaar hebben veel mensen stof op de telephoto lens. Op basis van een post op Reddit en Macrumors zelf ook maar gecontroleerd en heb ik ook een aantal stofjes op de lens.
Dit is overigens al mn 2e 16PM. De eerste had vlekken op het titanium 😅:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fca66mftAgIUGgMabxdOJPUsBPY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PqrqFfWczzu8zNvLyk4wByPA.jpg?f=fotoalbum_large

En nu dus stofjes op de lens.

Weet niet wat er met Apple aan de hand is maar in de afgelopen paar jaar had ik met elk Apple product wel iets (lees: kras op macbook pro m1 pro, omgeruild en toen wederom een deuk in de behuizing, 3e zat ook een krasje op maar heb dat maar voor lief genomen. Verder lijm resten op zwarte grill airpods pro. iPad pro ook een stevige kras op de achterkant, ook omgeruild.)

Ben hier wel een beetje klaar mee tbh.

Andere mensen met stof op de telephoto lens (de lens onder de flits)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Furrr schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:56:
Blijkbaar hebben veel mensen stof op de telephoto lens. Op basis van een post op Reddit en Macrumors zelf ook maar gecontroleerd en heb ik ook een aantal stofjes op de lens.
Dit is overigens al mn 2e 16PM. De eerste had vlekken op het titanium 😅:

[Afbeelding]

En nu dus stofjes op de lens.

Weet niet wat er met Apple aan de hand is maar in de afgelopen paar jaar had ik met elk Apple product wel iets (lees: kras op macbook pro m1 pro, omgeruild en toen wederom een deuk in de behuizing, 3e zat ook een krasje op maar heb dat maar voor lief genomen. Verder lijm resten op zwarte grill airpods pro. iPad pro ook een stevige kras op de achterkant, ook omgeruild.)

Ben hier wel een beetje klaar mee tbh.

Andere mensen met stof op de telephoto lens (de lens onder de flits)?
Stof komt elk jaar weer terug als gespreksonderwerp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
turkeyhakan schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:52:
[...]

Stof komt elk jaar weer terug als gespreksonderwerp
Is niet oke toch?
Ik heb mn 13 pro max, 11 pro max en 8 plus hier nog liggen en geen hebben stof op de lens.

Is niet acceptabel imo.

Morgen weer terug naar de Appel store , toestel inleveren en een maand of twee wachten I guess. Maak maar even een aanname dat de launch modellen meer issues hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Furrr schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:56:

Weet niet wat er met Apple aan de hand is maar in de afgelopen paar jaar had ik met elk Apple product wel iets
Moet er dan wat met Apple aan de hand zijn? Met de aantallen die Apple produceert kan het niet anders (en mag je 'ook voor de premium prijs' niet verwachten dat alle producten 100% zuiver zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Executor16 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:50:
[...]

Bij mij wel heel duidelijk verschil in positieve zin :)
Update met betrekking tot het touch screen probleem: Ik heb het idee dat de update wel geholpen heeft maar dat het toch niet on par is in vergelijking met mijn 15PM ernaast. Inmiddels ook mijn Case en Spigen Glas.tR EZ Fit beiden eraf gehaald en merk nog steeds dat er soms bedoelde acties op het scherm compleet worden genegeerd.

Als ik zo op het internet lees lijkt het probleem zich alleen voor te doen bij de 16PM modellen en niet de normale 16 en 16P.

Iemand hier zelf nog nieuwe ervaringen mee? Ik twijfel om een swap aan te vragen nu het nog kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Furrr
THE_BASE schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:50:
[...]

Moet er dan wat met Apple aan de hand zijn? Met de aantallen die Apple produceert kan het niet anders (en mag je 'ook voor de premium prijs' niet verwachten dat alle producten 100% zuiver zijn.
Maar natuurlijk.100% is niet realistisch.

Mijn punt is vooral dat het toenemend lijkt te zijn.
Ik ben 44 jaar oud en koop sinds mn 16e jaar Apple producten. Ben redelijk merktrouw (maar ook fanboy) en zit stevig in het Apple ecosysteem.

Dat ik nu al meerdere keren aaneengesloten met dit soort zaken te maken heb is niet louter toeval.
Mijn idee is dan ook dat de QC van nu niet gelijk is aan dat van een paar jaar geleden. Wellicht dat het retourneringsrecht van vandaag de dag daar ook een rol in speelt, dont know. En volgens mij sta ik niet alleen hierin. Maar Apple is in mijn ogen niet de Apple meer van een jaar of 5 a 10 geleden.
Ook softwarematig slaan ze de ene flater na de andere en is het geregeld een bugfest.

Verder is het tegenwoordig op de een of andere manier moeilijk om je online negatief uit te laten over Apple zonder dat mensen met blinde fanatisme je vanuit elke hoek aanvallen.

Any way, stof op de lens is een no go, niet goed te praten en lijken een hoop mensen daar last van te hebben.

😘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Furrr schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:27:
[...]

Maar natuurlijk.100% is niet realistisch.

Mijn punt is vooral dat het toenemend lijkt te zijn.
Ik ben 44 jaar oud en koop sinds mn 16e jaar Apple producten. Ben redelijk merktrouw (maar ook fanboy) en zit stevig in het Apple ecosysteem.

Dat ik nu al meerdere keren aaneengesloten met dit soort zaken te maken heb is niet louter toeval.
Mijn idee is dan ook dat de QC van nu niet gelijk is aan dat van een paar jaar geleden. Wellicht dat het retourneringsrecht van vandaag de dag daar ook een rol in speelt, dont know. En volgens mij sta ik niet alleen hierin. Maar Apple is in mijn ogen niet de Apple meer van een jaar of 5 a 10 geleden.
Ook softwarematig slaan ze de ene flater na de andere en is het geregeld een bugfest.

Verder is het tegenwoordig op de een of andere manier moeilijk om je online negatief uit te laten over Apple zonder dat mensen met blinde fanatisme je vanuit elke hoek aanvallen.

Any way, stof op de lens is een no go, niet goed te praten en lijken een hoop mensen daar last van te hebben.

😘
Oh, nee hoor, ik ben nog altijd fan van Apple producten: software en hardware zitten goed in elkaar en blijven perfect op elkaar afgestemd.

En ook ik zie de bugs en vreemde bewegingen, zonder daar diep op in te gaan. Blijf bij je leest, verfijn de prachtige producten die je hebt. Maar aandeelhouders…

Kortom: je hebt een punt, ik koop ook al bijna 20 jaar Apple devices, maar ook daar werken mensen en het blijven apparaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:55
Is er ergens een soort van tool waarmee je de nieuwigheden / verbeteringen kunt zien komende van een oudere iPhone?

Meestal wordt er vergeleken met het vorig model.

Heb nu een iPhone 13 Pro en goede aanbieding via werk voor een iPhone 16 Pro te nemen. Enkel doet men iPhone 13 Pro het eigenlijk nog goed. 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:14
Jaymone schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:38:
Ik ben van de Max naar de Pro gegaan. Omdat de camera’s tegenwoordig hetzelfde zijn zag ik geen meerwaarde mee voor de Max.
Moest heel even wennen aan een iets kleiner toetsenbord, maar dat was het dan ook.
En het past veel makkelijker in je broekzak.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Pagina: 1 ... 20 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de ervaringen met de iPhone 16. Voor levertijden en beschikbaarheid is:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.