Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
ja, dat heb ik voor nu ook gedaan.Sc0tTy schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:57:
Gewoon dat menu uitzetting van de Camera Control zodat het een Camera Button wordt. Dan ist echt ideal, maak er al veel gebruik van!
Ik heb een 16 pro Max
[ Voor 15% gewijzigd door MarioMark1541 op 30-09-2024 13:21 ]
Nee, totaal niet zelfs i.t.t. eerdere modellen.MarioMark1541 schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:21:
Wordt jullie iPhone ook wat warm ? Aan de bovenkant ook in stand-by v
Ik heb een 16 pro Max
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
M'n 16 Pro blijft een stuk koeler dan m'n vorige 15 Pro.MarioMark1541 schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:21:
Wordt jullie iPhone ook wat warm ? Aan de bovenkant ook in stand-by v
Ik heb een 16 pro Max
Koeling zou dan ook verbeterd zijn bij de 16mv1 schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:50:
[...]
M'n 16 Pro blijft een stuk koeler dan m'n vorige 15 Pro.
Is niet kokend heet maar licht warm
Die van mij ook soms. Had ik ook wel bij m'n 12 en 13. Ooit contact opgenomen met klantenservice en die gaven aan dat het komt vanwege achtergrondprocessen of wanneer apps updaten.MarioMark1541 schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:37:
Hmm wat zou dat kunnen zijn dan
Is niet kokend heet maar licht warm
Heb er verder geen last van gehad in dagelijks gebruik dus ook nooit verder naar gekeken. Wat warmte is ook vrij normaal imo
[ Voor 3% gewijzigd door tweakino op 30-09-2024 16:22 ]
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ik vraag me altijd af. We vergelijken natuurlijk een jaar oud apparaat met een splinternieuw apparaat. Uiteraard dat de batterijduur beter isTHE_BASE schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:42:
Na een week van iPhone 15 Pro naar iPhone 16 Pro toch wel heel blij met de betere batterij. Gisteren om 9 uur 's ochtends met 100% van de lader en nu rond 17:00 nog op een keurige 30%. Netjes!
Zucht...
Ik heb de upgrade van 15 Pro naar 16 Pro gedaan, maar twijfel om hem te retourneren en voor de 16 Pro Max te gaan…
Ja zeker! Bevalt erg goed. Had hiervoor altijd kleine modellen op een 8 plus na.mv1 schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:26:
Zijn er hier mensen die van de 15 Pro naar de 16 Pro Max zijn gegaan?
Ik heb de upgrade van 15 Pro naar 16 Pro gedaan, maar twijfel om hem te retourneren en voor de 16 Pro Max te gaan…
Wat was de reden dat je nu voor de Max had gekozen ipv de normale pro?SL65 schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:30:
[...]
Ja zeker! Bevalt erg goed. Had hiervoor altijd kleine modellen op een 8 plus na.
Ik ben namelijk heel erg aan het twijfelen door de extra batterij en grotere scherm.
Ik merkte dat ik vaker op mijn iPhone zat als op de iPad. Dus die twee hebben nu plaats gemaakt voor een grotere iPhone.mv1 schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:36:
[...]
Wat was de reden dat je nu voor de Max had gekozen ipv de normale pro?
Ik ben namelijk heel erg aan het twijfelen door de extra batterij en grotere scherm.
Nadeel is wel dat ik niet altijd bij de bovenzijde kom met één hand. Aan de andere kant heeft de grotere maat inderdaad de genoemde andere voordelen.
Voor mij is schermgrootte en batterij ook doorslaggevend geweest. Echter, zal het bij mij niet de iPad vervangen. Pas als het foldable wordt met een fijnere (grotere) scherm daarvoor.SL65 schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:39:
[...]
Ik merkte dat ik vaker op mijn iPhone zat als op de iPad. Dus die twee hebben nu plaats gemaakt voor een grotere iPhone.
Nadeel is wel dat ik niet altijd bij de bovenzijde kom met één hand. Aan de andere kant heeft de grotere maat inderdaad de genoemde andere voordelen.
Het is weer September 2025 :)
Zou mooi zijn als ze een instelling maken waarbij je de functies binnen de Camera Control button met een toggle aan/uit kunt zetten. Zodat je zelf dit menu kunt samenstellen. Want heb eigenlijk maar 2 of 3 van die opties nodig.Sc0tTy schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:57:
Gewoon dat menu uitzetting van de Camera Control zodat het een Camera Button wordt. Dan ist echt ideal, maak er al veel gebruik van!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Die camera button (om camera te openen) gebruik ik totaal niet. Ik vind hem helemaal niet handig. Mijn vrouw heeft hem zelfs nog nooit gebruikt haha. Nutteloze toevoeging wmb, maar je moet wat als Apple zijnde. Zelfde als met de action button. Ook nutteloos voor mij.
Maar…weer lekker fris toestelletje en dit keer met AC+. Dat is voor mij de grootste update
I don't have dreams, I have goals!!
Wanneer ik Google of Reddit vind ik meerdere die dit ervaren.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Een jaar oud met een batterijconditie die normaal is en 99%. Is dus prima te vergelijken. Uiteindelijk is het feit dat deze nieuwe iPhone veel zuiniger met zijn grotere accu omgaat.SgtElPotato schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:58:
[...]
Ik vraag me altijd af. We vergelijken natuurlijk een jaar oud apparaat met een splinternieuw apparaat. Uiteraard dat de batterijduur beter is
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Geef het even de tijd, nog nooit gebruikt slaat dan op... hoe lang hebben jullie de iPhones?Redondo1982 schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:15:
Die camera button (om camera te openen) gebruik ik totaal niet. Mijn vrouw heeft hem zelfs nog nooit gebruikt haha.
Ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat layer 8 de gebruiker is en dat je insinueert dat de problemen bij mijzelf liggen, maar dat is complete bullshit. Vele mensen met een iPhone > X maken maar geen screenshots meer omdat ze telkens de verkeerde buttoncombinatie gebruiken.
Mijn moeder was heel blij met haar iPad (toen die nog geen multitasking had) omdat ze daar zo lekker foto's op kon bekijken. Nu heeft ze er alleen maar ruzie mee en gebruikt ze 'm liever niet meer.
De interactie met de gebruiker is juist wat het verschil maakt en waarin Apple zich onderscheidde van de andere merken. Dat is echt wel minder geworden. Komt deels wel doordat er steeds meer functies bij komen, maar ook doordat dingen beroerd worden opgelost.
Die camera control is daar een mooi voorbeeld van. Het idee is leuk, maar het is volkomen onbruikbaar.
O trouwens nu ik erover nadenk, die action button is ook weer zo'n mooi voorbeeld. Het is wel handig om een configureerbare button te hebben, maar hij zit op de verkeerde plek, naast d volumeknoppen die als sluiter button doubleren. In plaats van een foto maken zet ik telkens mijn telefoon op stil. Gelukkig is er nu de camera control om als shutter te gebruiken. Het ene gedrocht met het andere opgelost 😄
Nou ik zag vooral “ik weet niet met welke knop hij uit moet”, “ik weet niet hoe ik een screenshot moet maken”. “We swipen onhandig”. Dat noemen ze: Layer 8.PhilipsFan schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:37:
[...]
Ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat layer 8 de gebruiker is en dat je insinueert dat de problemen bij mijzelf liggen, maar dat is complete bullshit. Vele mensen met een iPhone > X maken maar geen screenshots meer omdat ze telkens de verkeerde buttoncombinatie gebruiken.
Verder heb ik nog nooit iemand gesproken die sinds de X geen screenshots maar gemaakt heeft omdat het zo onwijs complex geworden is, maar goed als je zoekt dan ga je vast iemand vinden.
Vroeger was het twee knoppen (Home en Power), nu is het twee knoppen (Volume omhoog en Power).
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik maak meerdere screenshots per dag en vind de huidige methode juist veel makkelijker. Voorheen met de homeknop ging het niet met één hand, nu wel….Donstil schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:46:
[...]
Vroeger was het twee knoppen (Home en Power), nu is het twee knoppen (Volume omhoog en Power).
Ja eens, is een makkelijkere handeling geworden.Dennisdn schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:51:
[...]
Ik maak meerdere screenshots per dag en vind de huidige methode juist veel makkelijker. Voorheen met de homeknop ging het niet met één hand, nu wel….
Het is ook de tussenstand. Voor nu is het de tussenstand. We hebben hem beiden vanaf launch.THE_BASE schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:23:
[...]
Geef het even de tijd, nog nooit gebruikt slaat dan op... hoe lang hebben jullie de iPhones?
I don't have dreams, I have goals!!
Tot een gesprek is het gelukkig nog niet gekomen, maar ik heb ook zo ontzettend vaak dat hij niet vergrendeld is in mijn broekzak. Heel irritant en fijn om te horen dat ik niet de enige ben.Alekz87 schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:20:
Meer mensen last van broekzakgesprekken? Lijkt alsof m’n iPhone 16 pro soms niet gelockt is als ik deze snel lock+direct in m’n broekzak doe.
Wanneer ik Google of Reddit vind ik meerdere die dit ervaren.
Het is niet onwijs complex geworden, maar wel minder handig. Omdat er twee volume buttons zijn gebruik ik altijd de verkeerde. Maar dat is helemaal niet nodig, want die andere volume button doet niks samen met de power button. Dus waarom niet beide volume buttons dezelfde functie geven?Donstil schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:46:
[...]
Nou ik zag vooral “ik weet niet met welke knop hij uit moet”, “ik weet niet hoe ik een screenshot moet maken”. “We swipen onhandig”. Dat noemen ze: Layer 8.
Verder heb ik nog nooit iemand gesproken die sinds de X geen screenshots maar gemaakt heeft omdat het zo onwijs complex geworden is, maar goed als je zoekt dan ga je vast iemand vinden.
Power button: vroegah was het simpel: kort drukken is scherm uit, lang drukken is toestel uit. Heel makkelijk te onthouden. Nu is lang drukken Siri. Wat niemand gebruikt omdat Siri zelfs de meest eenvoudige opdrachten niet begrijpt in het Nederlands. Waarom niet lang drukken = toestel uit (net als vroeger). Mensen die wel Siri gebruiken, kunnen dat met de action button doen.
Wat trouwens ook een ergernis van mij is: Siri reageert verschillend op verschillende apparaten. Bijvoorbeeld: "doe over 10 minuten de lamp in de woonkamer uit". Werkt perfect op de iPhone, maar niet op de Apple Watch. Why?
Nee, Apple is het allang geleden kwijtgeraakt. Jammer, want ze maken verder prima spullen.
Je Apple Watch is een stuk jonger, die zit nog in de waarom fase.PhilipsFan schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 00:25:
[...]
Wat trouwens ook een ergernis van mij is: Siri reageert verschillend op verschillende apparaten. Bijvoorbeeld: "doe over 10 minuten de lamp in de woonkamer uit". Werkt perfect op de iPhone, maar niet op de Apple Watch. Why?
Nee, Apple is het allang geleden kwijtgeraakt. Jammer, want ze maken verder prima spullen.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Ik ben zelf ondertussen gewend aan de knoppen combo's en vind bovenstaande maar onhandig.PhilipsFan schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 00:25:
[...]
Het is niet onwijs complex geworden, maar wel minder handig. Omdat er twee volume buttons zijn gebruik ik altijd de verkeerde. Maar dat is helemaal niet nodig, want die andere volume button doet niks samen met de power button. Dus waarom niet beide volume buttons dezelfde functie geven?
Power button: vroegah was het simpel: kort drukken is scherm uit, lang drukken is toestel uit. Heel makkelijk te onthouden. Nu is lang drukken Siri. Wat niemand gebruikt omdat Siri zelfs de meest eenvoudige opdrachten niet begrijpt in het Nederlands. Waarom niet lang drukken = toestel uit (net als vroeger). Mensen die wel Siri gebruiken, kunnen dat met de action button doen.
Powerbutton 1x klikken is scherm uit. 2x klikken is Wallet. Ingedrukt houden is Siri. Volume omhoog + powerbutton is screenshot. Volume omhoog en omlaag en powerbutton is telefoon uit. Al kan dat nu ook heel snel en gemakkelijk via het Control Center (rechtsbovenin).
Ik vind Siri etc heel mooi op een Apple Watch, maar het is sneller om tegen een HomePod of tegen mijn telefoon te praten dan acties uit te voeren op mijn AW. 'Lampen in de garage aan' gaat sneller als ik mijn telefoon uit mijn zak pak, unlock, knop ingedrukt houdt en het vraag.
Maarja. Ieder zijn eigen ding. De een heeft andere voorkeuren dan de ander. Kwestie van gewenning.
Zucht...
Kom er nu bij het instellen/ overzetten van mijn nieuwe 16 pro dat dat niet zomaar over te zetten is. Blijkbaar heb je daar alsnog de fysieke simkaart voor nodig.
3x raden wat ik hier nergens kan vinden....

Weet zeker dat ik die niet weggegooid heb, maar zo'n nano sim die (al dan niet met hulp van een kitten) 'op reis' is gegaan, vind die maar eens terug.
Heb dus maar even een vervangende fysieke sim aan moeten vragen.
Je zou denken dat het makkelijker kan met die e-sims maar goed, het moet natuurlijk ook niet TE makkelijk zijn (-om bijv. een nummer te kunnen "kapen").
dat lijkt mij raar, volgens mij kun je een fysieke sim niet hergebruiken, ik heb odido, en bij de nieuwe telefoon werdt tijdens het instellen gevraagd of ik de sim wou overzetten, en dat was zo klaar.SuBBaSS schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:17:
Heb een maand of wat geleden mijn fysieke kpn sim naar e-sim over laten zetten.
Kom er nu bij het instellen/ overzetten van mijn nieuwe 16 pro dat dat niet zomaar over te zetten is. Blijkbaar heb je daar alsnog de fysieke simkaart voor nodig.
Weet zeker dat ik die niet weggegooid heb, maar zo'n nano sim die (al dan niet met hulp van een kitten) 'op reis' is gegaan, vind die maar eens terug.
Je zou denken dat het makkelijker kan met die e-sims maar goed, het moet natuurlijk ook niet TE makkelijk zijn (-om bijv. een nummer te kunnen "kapen").
Ik kon het niet geloven en even gaan Googlen. Maar het is nog waar ook. Lekker handig van KPN, hiermee halen ze het hele esim-principe onderuitSuBBaSS schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:17:
Je kan in mijn KPN gewoon een nieuwe eSIM bestellen en tijdens het activeren krijg je een code op je oude eSIM op je oude telefoon, na de activatie werkt die op de nieuwe telefoon en wordt die op de oude geblokkeerd.SuBBaSS schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:17:
Of dat niet erg snel gaat kan je alleen zelf beantwoorden, wij weten je gebruik niet. En 80% is 80% dus 10x van 0% naar 80% opladen ziet hij als 8 cyclushenkna schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:44:
Heb mijn iPhone 16 pro vanaf vorige week donderdag. Vandaag heb ik er qua opladen al 5 cicly opzitten. Gaat dit niet erg snel? En als je tot 80% oplaadt, gaat het dan harder?
Ik krijg bij het overzetten juist de melding dat het type sim niet ondersteund wordt.golden1988 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:43:
[...]
dat lijkt mij raar, volgens mij kun je een fysieke sim niet hergebruiken, ik heb odido, en bij de nieuwe telefoon werdt tijdens het instellen gevraagd of ik de sim wou overzetten, en dat was zo klaar.
En in de 11 waarvan ik hem overzet zit de sim (dus) al maanden niet meer.

Ah, makes sense.
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:54:
[...]
Je kan in mijn KPN gewoon een nieuwe eSIM bestellen en tijdens het activeren krijg je een code op je oude eSIM op je oude telefoon, na de activatie werkt die op de nieuwe telefoon en wordt die op de oude geblokkeerd.
Ik had op mijn 11 wel op de mijn kpn app gekeken (en via daar een fysieke simkaart besteld) maar er (nog) niet aan gedacht om die app ook even op mijn 16 te openen.

Dank!
Ook jij bedankt!dolopfriet schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:58:
Je moet de KPN app op je nieuwe mobiel installeren en dan kan je probleemloos je e-sim op je nieuwe telefoon zetten.
Mocht je weer kunnen overstappen, Odido heeft dit veel beter voor elkaar die gebruiken het proces van Apple.SuBBaSS schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:00:
[...]
Ik krijg bij het overzetten juist de melding dat het type sim niet ondersteund wordt.
En in de 11 waarvan ik hem overzet zit de sim (dus) al maanden niet meer.![]()
[...]
Ah, makes sense.
Ik had op mijn 11 wel op de mijn kpn app gekeken (en via daar een fysieke simkaart besteld) maar er (nog) niet aan gedacht om die app ook even op mijn 16 te openen.![]()
Dank!![]()
[...]
Ook jij bedankt!
Odido was echt een eitje, bij het instellen van de 16 Pro vroeg ie het zelf en duurde het echt 1-2 minuten en was het gefixed.Roy Tollenaar schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 21:34:
[...]
Mocht je weer kunnen overstappen, Odido heeft dit veel beter voor elkaar die gebruiken het proces van Apple.
Zucht...
Ging supersnel en makkelijk!
Wel jammer dat er zoveel haken en ogen aan zitten. Ik ben zelf nog niet overgestapt op esim bij mijn main abonnement van Vodafone, omdat ik daar nu een duosim heb. Twee exact dezelfde simkaarten. Mocht ik mijn telefoon verliezen, dan kan ik in de dichtstbijzijnde winkel een nieuwe iPhone kopen en de reserve simkaart erin duwen. Vodafone heeft aangegeven dat dit niet mogelijk is met esim, maar wellicht kan via de Vodafone app en account wel snel een nieuwe esim worden besteld, weet iemand dat?
Is het niet een kwestie van Vodafone app installeren in nieuwe phone en dan de esim opnieuw activeren op je nieuwe phone?PhilipsFan schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:03:
Ik had een esim van Nomad, die bleek niet-overzetbaar naar een nieuw toestel. Na overleg met de klantenservice hebben ze me het oude plan teruggestort als Nomad-punten en daarmee kon ik zonder bijbetalen een nieuwe esim krijgen.
Wel jammer dat er zoveel haken en ogen aan zitten. Ik ben zelf nog niet overgestapt op esim bij mijn main abonnement van Vodafone, omdat ik daar nu een duosim heb. Twee exact dezelfde simkaarten. Mocht ik mijn telefoon verliezen, dan kan ik in de dichtstbijzijnde winkel een nieuwe iPhone kopen en de reserve simkaart erin duwen. Vodafone heeft aangegeven dat dit niet mogelijk is met esim, maar wellicht kan via de Vodafone app en account wel snel een nieuwe esim worden besteld, weet iemand dat?
Bij Vodafone is het niet zo spannend. Naar telefoon winkel lopen, inloggen in de app of QR-code scannen en de esim is actief en je bent weer in de lucht.PhilipsFan schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:03:
Ik had een esim van Nomad, die bleek niet-overzetbaar naar een nieuw toestel. Na overleg met de klantenservice hebben ze me het oude plan teruggestort als Nomad-punten en daarmee kon ik zonder bijbetalen een nieuwe esim krijgen.
Natuurlijk is het deels reclame (voor de Halide app) maar toch blijf ik me soms nog verbazen hoe goed de kwaliteit kan zijn (in optimale omstandigheden).manusz schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:15:
Een uitgebreide review van de cameras van de Pro door Lux, de jongens achter Halide: klik
Zucht...
Hele toffe review, maar is Halide echt zoveel beter dan de standaard camera app?SgtElPotato schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:35:
[...]
Natuurlijk is het deels reclame (voor de Halide app) maar toch blijf ik me soms nog verbazen hoe goed de kwaliteit kan zijn (in optimale omstandigheden).
Ik ben niet echt een pro fotograaf, ik heb de Halide app wel maar gebruik hem sporadisch. De default camera app is voor mijn gevoel nog altijd de snelste optie voor point en shoot. En ik gebruik daar HEIF Max, dat voelt als de beste kwaliteit uit de default camera app zondre de absurde grootte van de foto's.THE_BASE schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:13:
[...]
Hele toffe review, maar is Halide echt zoveel beter dan de standaard camera app?
Zucht...
Via schedule start sleep als ik de gsm op mijn magsafe lader zet 's avonds and automatisch terug naar personal als ik hem er af haal. Work gaat dagelijks automatisch aan van 8:45 tot 16:45 en zet ook automatisch mijn werk sim aan en uit en silent mode uit tijdens werk uren. In personal krijg ik geen notificaties voor mijn werk apps en tijdens work krijg ik geen notificaties van social media. Werkt echt super handig, plus aangepaste lock screens en home screens afhankelijk van Focus modes
:strip_exif()/f/image/1onTJpclsXwbSY3oINEye4cL.jpg?f=fotoalbum_large)
En misschien ook nog wel een handige die ik zelf veel gebruik is een shortcut op basis van focus mode / tijd / dag. Ik heb verschillende menu's in de shortcut staan en bijvoorbeeld op mijn werk gaat ie naar de werk focus en krijg ik een totaal ander menu te zien (mail / agenda / wat werk apps en sites) als ik op de action button druk dan wanneer bijvoorbeeld de slaap focus is ingeschakeld (lampen uit, tv uit etc).boosterbosch schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:26:
Sinds iOS 18 eens beginnen spelen met Focus modes ... heb er 4 (DND gebruik ik nooit dus die tel ik niet mee): Sleep, Personal, Work en MCO (Voor komende vakantie).
Via schedule start sleep als ik de gsm op mijn magsafe lader zet 's avonds and automatisch terug naar personal als ik hem er af haal. Work gaat dagelijks automatisch aan van 8:45 tot 16:45 en zet ook automatisch mijn werk sim aan en uit en silent mode uit tijdens werk uren. In personal krijg ik geen notificaties voor mijn werk apps en tijdens work krijg ik geen notificaties van social media. Werkt echt super handig, plus aangepaste lock screens en home screens afhankelijk van Focus modes
[Afbeelding]
Om je nog wat meer werk / pesonalisatie te geven haha.
Zucht...
haha ... op mijn lijst gezet om verder te bekijken. Shortcuts in combinatie met automations is zo krachtig.SgtElPotato schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:07:
[...]
En misschien ook nog wel een handige die ik zelf veel gebruik is een shortcut op basis van focus mode / tijd / dag. Ik heb verschillende menu's in de shortcut staan en bijvoorbeeld op mijn werk gaat ie naar de werk focus en krijg ik een totaal ander menu te zien (mail / agenda / wat werk apps en sites) als ik op de action button druk dan wanneer bijvoorbeeld de slaap focus is ingeschakeld (lampen uit, tv uit etc).
Momenteel ben ik aan het proberen en herhalend item in mijn kalender te zetten en het lukt deels, maar niet helemaal. Payday is de voorlaatste werkdag van elke maand, maar als die dag op het weekend valt, dan is het de vrijdag ervoor. Net dat laatste krijg ik niet voor elkaar en ben ook niet zeker of het mogelijk is.
Ik denk dat het af hangt van wat je doet met je foto’s.THE_BASE schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:13:
[...]
Hele toffe review, maar is Halide echt zoveel beter dan de standaard camera app?
Als de bestemming social media of het familiealbum is heb je waarschijnlijk wel genoeg aan de Apple camera app.
Als je iets op groot formaat wil afdrukken voor aan de muur (en je hebt lol in nabewerking) wil je misschien een app met meer mogelijkheden en Halide is daar één van.
[ Voor 3% gewijzigd door manusz op 02-10-2024 12:25 ]
Ik vind het een prima toestel maar geen waardige upgrade vanaf de 15 Pro die ik hiervoor had, dat had ik overigens ook niet verwacht. iPhones worden ook niet gemaakt om na 1 jaar al weer te vervangen. Ik vond het gewicht van de 15 Pro wel wat prettiger maar verder merk ik eigenlijk geen verschillen so far.
Het is dat het een hobby is om elk jaar de nieuwste te kopen maar dit jaar had best overgeslagen kunnen worden
Ik wacht met smart op een update die het touch screen probleem verhelpt..TNSN schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:06:
Bijna 2 weken later, wat vinden we allemaal van de 16 Pro (Max)?
Ik vind het een prima toestel maar geen waardige upgrade vanaf de 15 Pro die ik hiervoor had, dat had ik overigens ook niet verwacht. iPhones worden ook niet gemaakt om na 1 jaar al weer te vervangen. Ik vond het gewicht van de 15 Pro wel wat prettiger maar verder merk ik eigenlijk geen verschillen so far.
Het is dat het een hobby is om elk jaar de nieuwste te kopen maar dit jaar had best overgeslagen kunnen worden
Ik heb op mijn pm nt geen last met een spigen screenprotector er op. Heb de phone een week in bezit nu. Is het een zondagsmodel?turkeyhakan schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:11:
[...]
Ik wacht met smart op een update die het touch screen probleem verhelpt..
Idem hier, ook Spigen screenprotector erop en nergens last van.SamSid schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:13:
[...]
Ik heb op mijn pm nt geen last met een spigen screenprotector er op. Heb de phone een week in bezit nu. Is het een zondagsmodel?
Wat bedoel je met kleinere variant? ik heb een PM NT 256. Jij hebt een 512 of 1tb?turkeyhakan schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:19:
@SamSid en @TNSN ik heb ook een Spigen screenprotector en onze beide toestellen hebben er last van. Betreft een 16 Pro Max. Dus het kan zijn dat jullie wellicht een kleinere variant hebben.
Ik heb een 16 Pro inderdaad.turkeyhakan schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:19:
@SamSid en @TNSN ik heb ook een Spigen screenprotector en onze beide toestellen hebben er last van. Betreft een 16 Pro Max. Dus het kan zijn dat jullie wellicht een kleinere variant hebben.
Overheen gelezen, excuses. Ik heb een 512GB inderdaad, maar het andere toestel is 256GB dus het maakt niet uit.SamSid schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:25:
[...]
Wat bedoel je met kleinere variant? ik heb een PM NT 256. Jij hebt een 512 of 1tb?
Is een bekend probleem (zie het internet en dit topic).
Merk elke dag wel dat de helderheid niet mee werkt met licht binnen of licht buiten en dat ik het dan handmatig hoger moet zetten. Meer ervaringen mee? Er zit een Spigen EZ Fit Glass Protector op wat misschien het euvel zou kunnen zijn, maar nooit eerder gehad...
Ik probeer dit ook al een tijdje voor elkaar te krijgen maar dat lukt me nog niet haha. Hoe krijg jij het voor elkaar om het action button menu op basis van een bepaalde focus te activeren?SgtElPotato schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:07:
[...]
En misschien ook nog wel een handige die ik zelf veel gebruik is een shortcut op basis van focus mode / tijd / dag. Ik heb verschillende menu's in de shortcut staan en bijvoorbeeld op mijn werk gaat ie naar de werk focus en krijg ik een totaal ander menu te zien (mail / agenda / wat werk apps en sites) als ik op de action button druk dan wanneer bijvoorbeeld de slaap focus is ingeschakeld (lampen uit, tv uit etc).
Ik heb een 15PM en kan vrij voordelig upgraden naar de 16PMTNSN schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:06:
Is er een merkbaar snelheidsverschil? Ik vermoed van niet?
Ik denk dat ik sowieso upgrade, want de upgrade kost me eigenlijk niks (als ik de restwaarde in rekening neem van mijn 15PM)
https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com
Is dit een vraag als je zelf het antwoord al hebt gegeven?spoonman schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:32:
[...]
Ik heb een 15PM en kan vrij voordelig upgraden naar de 16PM
Ik denk dat ik sowieso upgrade, want de upgrade kost me eigenlijk niks (als ik de restwaarde in rekening neem van mijn 15PM)
Gewoon doen!spoonman schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:32:
[...]
Ik heb een 15PM en kan vrij voordelig upgraden naar de 16PM
Vreemd. Hier twee iPhones die niet lekker meewerken met auto brightness.MaZo schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:30:
Ik heb een 16 Pro i.c.m. Spigen EZ Fit Glass Protector en ondervind geen problemen.
Even beknopt, het zijn verschillende if statements.henkjan101 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 17:45:
[...]
Ik probeer dit ook al een tijdje voor elkaar te krijgen maar dat lukt me nog niet haha. Hoe krijg jij het voor elkaar om het action button menu op basis van een bepaalde focus te activeren?
Ongeveer zo:
Als
Focus is ‘slaap’
Toon menu
‘Menu opties’
Anders
Als
Focus is ‘werk’
Toon menu
‘Menu opties’
Anders
Als
Focus is ‘xx’
Etc.
Als je er niet uitkomt laat maar weten dan upload ik wel ergens mijn shortcut zodat je hem kan importeren.
Zucht...

Gulfstream G650
Ja, die was eigenlijk vanaf het begin al beschikbaar.SalimRMAF schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 02:21:
Ik snap het niet. Mijn nieuwe Pro Max, met iOS18, kreeg zojuist een "softwareupdate" met... iOS 18.0?
Vast omdat ze al even in de doos zitten.
Euh, ja, ik vraag dus of er een voelbaar snelheidsverschil is?THE_BASE schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:02:
[...]
Is dit een vraag als je zelf het antwoord al hebt gegeven?
https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com
In een blinde test merk je er absoluut helemaal niets vanspoonman schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 07:37:
[...]
Euh, ja, ik vraag dus of er een voelbaar snelheidsverschil is?
Precies nul verschil tov de 15 Prospoonman schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 07:37:
[...]
14 pro maar 16 pro was zeker voelbaar. Maar nu 2 weken verder merk ik daar precies 0,0 meer van. Gister m’n 14pro geleegd en opgestuurd, dus had m even in de hand en dacht….mwa magertjes verschil om eerlijk te zijn. Dus vanaf de 15 zou voor mij echt kansloos zijn. Die nieuwe camera knop is meer onhandig dan handig.spoonman schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 07:37:
[...]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Is al veel eerder gemeld in dit topic. Maar waarom je dan op je hoofd moet bonken is mij een raadsel.. je krijgt waarschijnlijk deze week of begin volgende week ook al weer een update. Ga je dan ook weerSalimRMAF schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 02:21:
Ik snap het niet. Mijn nieuwe Pro Max, met iOS18, kreeg zojuist een "softwareupdate" met... iOS 18.0?

een oplossing voor een probleem dat er nooit was (wat betreft foto's schieten)Alekz87 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 08:11:
[...]
Die nieuwe camera knop is meer onhandig dan handig.
heb dit keer de witte Pro kleur gekozen. Weer een stuk witter (bestaat dat? witter dan wit
Ik vind deze witte 16 Pro erg mooi.
[ Voor 26% gewijzigd door _Bailey_ op 03-10-2024 08:28 ]
Zal wel RAL9016 zijn._Bailey_ schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 08:25:
[...]
een oplossing voor een probleem dat er nooit was (wat betreft foto's schieten)
heb dit keer de witte Pro kleur gekozen. Weer een stuk witter (bestaat dat? witter dan wit), doet me echt denken aan de 4S witte iPhone.
Snelheid is wat mij betreft niks sneller als m’n oude 14 pro max. Camera knop is een nutteloos ding waarbij je snel vergeet dat ie er überhaupt zit. Was eerst beetje verbolgen dat m’n hoesje geen goede uitsparing had voor de knop maar nu ben ik er zelfs best blij mee. Ik las ergens (weet even niet meer waar) dat de de knop later waarschijnlijk een AI functie gaat krijgen waardoor je er meer mee (kunt) gaan doen. Dus tot die tijd zit ie mooi verstopt.
Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+
Ik heb ook wit, erg mooi!_Bailey_ schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 08:25:
[...]
een oplossing voor een probleem dat er nooit was (wat betreft foto's schieten)
heb dit keer de witte Pro kleur gekozen. Weer een stuk witter (bestaat dat? witter dan wit), doet me echt denken aan de 4S witte iPhone.
Klinkt zo best logisch en simpel haha, alleen zie ik niet waar ik focus kan selecteren bij het eerste “als voorwaarde”SgtElPotato schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 22:56:
[...]
Even beknopt, het zijn verschillende if statements.
Ongeveer zo:
Als
Focus is ‘slaap’
Toon menu
‘Menu opties’
Anders
Als
Focus is ‘werk’
Toon menu
‘Menu opties’
Anders
Als
Focus is ‘xx’
Etc.
Als je er niet uitkomt laat maar weten dan upload ik wel ergens mijn shortcut zodat je hem kan importeren.
/f/image/3US3GU2QpTULndU4WWq17lch.png?f=fotoalbum_large)
Oh wacht, mijn fout... Ik ben een stap vergeten. Je moet eerst de huidige focus ophalen en aan de hand daarvan kun je dingen bepalen. Heb maar even een kort voorbeeldje aangemaakt: https://www.icloud.com/sh...ea16a489bbf50a59372897056henkjan101 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 09:37:
[...]
Klinkt zo best logisch en simpel haha, alleen zie ik niet waar ik focus kan selecteren bij het eerste “als voorwaarde”
[Afbeelding]
Zucht...
Mijn scenario is, dat ik in het buitenland zit en geen toegang heb tot mijn oude toestel en/of een Vodafone winkel.Dennisdn schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:29:
[...]
Bij Vodafone is het niet zo spannend. Naar telefoon winkel lopen, inloggen in de app of QR-code scannen en de esim is actief en je bent weer in de lucht.
Yes, hebbes! Dank!SgtElPotato schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 09:41:
[...]
Oh wacht, mijn fout... Ik ben een stap vergeten. Je moet eerst de huidige focus ophalen en aan de hand daarvan kun je dingen bepalen. Heb maar even een kort voorbeeldje aangemaakt: https://www.icloud.com/sh...ea16a489bbf50a59372897056
Ik heb het zelf aan de hand gehad toen mijn iPhone werd gejat in het buitenland dus ik denk te snappen wat je bedoeld. Alleen ergens een (openbare) wifi is voldoende om in te loggen en de esim op nieuwe toestel te installeren.PhilipsFan schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:13:
[...]
Mijn scenario is, dat ik in het buitenland zit en geen toegang heb tot mijn oude toestel en/of een Vodafone winkel.
Veel plezier! Shortcuts is stiekem best een krachtige app. Ben nog steeds een beetje alles aan het finetunen. Je hebt ook plugins die extra opties toevoegen zodat je meer voorwaardes toe kunt voegen. Bijvoorbeeld op basis van tijd of op basis als je telefoon gelocked is of niet.
Zucht...
Edit: Geinstalleerd, het is wel een ander buildnummer maar toch allebei hetzelfde versienummer (18.0). Bugfix release zonder version bump blijkbaar? Kan me niet herinneren dat eerder gezien te hebben bij iOS.
[ Voor 61% gewijzigd door R4NCOR op 03-10-2024 12:49 ]
heb ik idd ook gehad. heb m maar laten doen haha.R4NCOR schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:36:
Krijg hier een update voor iOS 18 terwijl ik al iOS 18 heb, vaag.
zojuist mijn eerste ''probleem'' ervaren met de 16 pro max 256gb: normaal ''open'' je de telefoon door vanaf onder naar boven te swipen. ineens werkte dat niet meer. hij deed prima unlocken, kon in camera komen en door fotos swipen via het icoontje links onder. maar openen niet. Twijfelde of het aan het ( ali express ) glaasje kwam die er tijdelijk op zit, maar ook in landscape mode wilde hij niet unlocken.
uiteindelijk doormiddel van uit-inschakelen begon het weer te werken gelukkig.
turkeyhakan schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 08:15:
[...]
Is al veel eerder gemeld in dit topic. Maar waarom je dan op je hoofd moet bonken is mij een raadsel.. je krijgt waarschijnlijk deze week of begin volgende week ook al weer een update. Ga je dan ook weer

Gulfstream G650
Hoe denk je dat beta's worden uitgebracht? Juist: different buildnumbers.SalimRMAF schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:44:
[...]
![]()
Hoe kun je een van iOS 18.0 upgraden naar iOS 18.0. Dat is mijn vraag.
![]()
![]()
![]()

Inmiddels de telefoon 13 dagen in gebruik (komende van 3 jaars Galaxy Fold’s) en het bevalt me eigenlijk super. Had verwacht dat ik het grotere scherm meer zou missen…
Enige probleem dat ik heb is dat wanneer ik een foto maak en de foto dan in de galerij bekijk de laatste foto als een soort zwart vierkant vanuit de onderkant van het scherm tevoorschijn komt en dan weer verdwijnt. Alsof de foto nog niet helemaal verwerkt is ofzo. Ik zie de foto wel al en het lijkt echt een bug in een animatie ofzo. Anderen ook dit probleem?
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ga hetzelfde doen. Heb de Iphone 16 Pro nu 2 weken in gebruik, maar kan er niet aan wennen. Naast het soms niet goed reageren van het scherm, vind ik de kwaliteit van foto's ook minder dan sommige high-end Android toestellen.Aggressor schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:21:
[...]
Hiervoor altijd android gehad.
Apple is ff wennen,
Maar het scherm reageert niet altijd, persoonlijk vind ik android toch wat fijner.
Even begrijpend lezen a.u.b..turkeyhakan schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:49:
[...]
Hoe denk je dat beta's worden uitgebracht? Juist: different buildnumbers.![]()
De iPhone 16 kwam binnen met iOS 18.0, om vervolgens een softwareupdate te krijgen van 10 minuten met... 18.0.
Geen beta, maar van 18 naar 18, en niet 18.0.1 ofzo.

Gulfstream G650
This update provides important bug fixes and security updates for your iPhone including: - Touch screen may be temporarily unresponsive in certain circumstances on iPhone 16 and iPhone 16 Pro models
- Camera may freeze when recording macro mode video on the Ultra Wide camera in 4K with HDR turned off on iPhone 16 Pro models
- Messages may unexpectedly quit when replying to a message with a shared Apple Watch face
Kijk het geeft natuurlijk niet als je zelf niet weet hoe het werkt maar dan is de sneer over begrijpend lezen wel een beetje misplaatst natuurlijk.SalimRMAF schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 23:00:
[...]
Even begrijpend lezen a.u.b..
De iPhone 16 kwam binnen met iOS 18.0, om vervolgens een softwareupdate te krijgen van 10 minuten met... 18.0.
Geen beta, maar van 18 naar 18, en niet 18.0.1 ofzo.![]()
Hoe kan dat?
Maar goed om antwoord op je vraag te geven: het kan omdat 18.0 alleen het nummer is voor de bühne, Zoals @turkeyhakan al aangeeft gaat het om het build nummer en die wijzigde wel degelijk, namelijk van 22A3351 naar 22A3354
[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 03-10-2024 23:48 ]
Ik draai nu 18.1 op mijn iPhone 15 PM namelijk, maar vlieg volgende week naar de VS (waar mijn nieuwe 16PM al voor mij klaar ligt dan
Moet ik op deze dan eerst 18.1 installeren om te kunnen restoren of zal ik ook kunnen restoren vanaf een 18.1 backup?
Na het selecteren van de back-up wordt gevraagd of je de iPhone eerst wilt laten updaten naar 18.1. Zodra de update is gedaan, dan wordt daarna de back-up teruggezet.bob-nwk schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 07:48:
Weet iemand hier of het mogelijk is om een backup van 18.1 te restoren naar een device dat op 18.0 draait?
Ik draai nu 18.1 op mijn iPhone 15 PM namelijk, maar vlieg volgende week naar de VS (waar mijn nieuwe 16PM als voor mij klaar ligt dan). Deze zal out of the box op 18.0 draaien.
Moet ik op deze dan eerst 18.1 installeren om te kunnen restoren of zal ik ook kunnen restoren vanaf een 18.1 backup?
Is het dan ook mogelijk om niet te updaten?mv1 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 07:54:
[...]
Na het selecteren van de back-up wordt gevraagd of je de iPhone eerst wilt laten updaten naar 18.1. Zodra de update is gedaan, dan wordt daarna de back-up teruggezet.
Het is mogelijk om niet te updaten, maar dan kan je de backup niet terugzetten.bob-nwk schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 07:54:
[...]
Is het dan ook mogelijk om niet te updaten?
Dit topic gaat over de ervaringen met de iPhone 16. Voor levertijden en beschikbaarheid is:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.