• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:41
henkna schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:43:
Hoi,

Net m’n nieuwe iPhone 16 Pro NT binnen. Erg onder de indruk weer. Wij kan mij nog even kort uitleggen welke instelling het best zijn onder de Pro-standaard instellingen voor de camera? Ik ga geen foto’s achteraf bewerken
Gewoon de automatische stand, die is speciaal gemaakt voor mensen die geen moeite willen doen voor een beter resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
henkna schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:43:
Hoi,

Net m’n nieuwe iPhone 16 Pro NT binnen. Erg onder de indruk weer. Wij kan mij nog even kort uitleggen welke instelling het best zijn onder de Pro-standaard instellingen voor de camera? Ik ga geen foto’s achteraf bewerken
Is gisteren wel enigszins besproken hier: High Efficiency, Fotomodus 24 MP, HEIF Max.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:21
https://9to5mac.com/2024/...-from-openai-google-more/

Na dit bericht knoop doorgehakt en mijn order voor een 16 pro max (512gb) geannuleerd. Jaartje extra met m’n 13 pro max kan zeker geen kwaad. Tot volgend jaar! ✌️

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Hier een 12 Pro Max en ik zie ook nog geen noodzaak om te gaan upgraden. Mijn moeder en mijn zusje gebruiken zelfs nog een XS / XS Max. Natuurlijk vind ik upgraden leuk, maar ik vind ruim 1000 euro bijleggen voor een 16 Pro Max wel wat veel. Misschien dat ik in februari wel ga upgraden, dan heb ik hem 4 jaar wat ik erg netjes vind. Een 15 Pro Max is ook nog een optie.

[ Voor 20% gewijzigd door syltheboy op 26-09-2024 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:06
syltheboy schreef op donderdag 26 september 2024 @ 19:17:
Hier een 12 Pro Max en ik zie ook nog geen noodzaak om te gaan upgraden. Mijn moeder en mijn zusje gebruiken zelfs nog een XS / XS Max. Natuurlijk vind ik upgraden leuk, maar ik vind ruim 1000 euro bijleggen voor een 16 Pro Max wel wat veel. Misschien dat ik in februari wel ga upgraden, dan heb ik hem 4 jaar wat ik erg netjes vind. Een 15 Pro Max is ook nog een optie.
In maart kijken wat prijs verschil is tussen de 15 en 16 PM, beetje verschil dan toch 16 PM ivm 4jaar mee doen

Ik upgrade in maart naar 16 PM

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Furrr schreef op donderdag 26 september 2024 @ 18:19:

Na dit bericht knoop doorgehakt en mijn order voor een 16 pro max (512gb) geannuleerd. Jaartje extra met m’n 13 pro max kan zeker geen kwaad. Tot volgend jaar! ✌️
Ik snap niet dat men zoveel waarde hecht aan Apple Intelligence in combinatie met iPhone 16. Dat kan de reden van aanschaf nooit zijn.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

THE_BASE schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:43:
[...]

Ik snap niet dat men zoveel waarde hecht aan Apple Intelligence in combinatie met iPhone 16. Dat kan de reden van aanschaf nooit zijn.
Het is voor veel mensen toch altijd een combinatie van dingen. Qua hardware zijn er geen extreme stappen meer. Qua software is er jarenlang ook niets bijzonders geweest… tot nu. Dan is AI iets waar een deel van de mensen toch wel enthousiast van wordt.

• THE_BASE
  • Niet online
Uniciteit schreef op donderdag 26 september 2024 @ 21:11:
[...]

Het is voor veel mensen toch altijd een combinatie van dingen. Qua hardware zijn er geen extreme stappen meer. Qua software is er jarenlang ook niets bijzonders geweest… tot nu. Dan is AI iets waar een deel van de mensen toch wel enthousiast van wordt.
Maar daarvoor is geen iPhone 16 (Pro) nodig. En zeker niet in dit stadium. Maar goed. Iedereen heeft andere redenen, dat is zo.

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:37
Ik ervaar problemen met m’n agenda app

Ik krijg geen agenda uitnodigingen binnen
Van Apple naar Apple wel maar als ik van iemand een Gmail Google afspraak krijg of andere soort afspraak krijg ik hier geen melding van
Enkel een mail
Bij de telefoon van m’n moeder werkt dit
Meldingen staan aan in de app/ settings

Weet iemand een oorzaak ?

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:22
MarioMark1541 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 22:15:
Ik ervaar problemen met m’n agenda app

Ik krijg geen agenda uitnodigingen binnen
Van Apple naar Apple wel maar als ik van iemand een Gmail Google afspraak krijg of andere soort afspraak krijg ik hier geen melding van
Enkel een mail
Bij de telefoon van m’n moeder werkt dit
Meldingen staan aan in de app/ settings

Weet iemand een oorzaak ?
Ik kan je niet helpen maar is dit probleem specifiek voor de iPhone 16?

Ik zag deze vraag al eerder voorbijkomen en kennelijk heeft niemand gereageerd dus misschien kun je hier beter een apart topic voor aanmaken als hulp wilt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:54
Ik moet denk ik toch een beetje terugkomen op mijn bash over de camera-knop.

Inmiddels is ie al in mijn musclememory opgenomen alsof ik altijd al die knop gebruikte om een foto te gaan maken. Het zal vast helpen dat de camerabutton hier van het lockscreen is verwijderd. Ook heb ik bij Toegankelijkheid de "swipe" ingesteld om in het menu te komen ipv zacht drukken, op de één of adere manier voelt dat natuurlijker. Zoomen enzo is nog wel wat onwennig maar ook dat zal vast snel al "gewoon" zijn.

De knop is daarmee nog steeds niets bijzonders, maar ook weer niet een slechte toevoeging :)

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 27-09-2024 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negnojneorej
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-09 20:09
Goedemorgen,

Wie weet bij welke winkels de iphone 16 in de showroom te bezichtigen is?
Twijfel nog even tussen de Pro en de Pro Max en de kleur.
Gaat toch om een hoop knaken dus zou ze even bij elkaar willen zien en vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
negnojneorej schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:25:
Goedemorgen,

Wie weet bij welke winkels de iphone 16 in de showroom te bezichtigen is?
Twijfel nog even tussen de Pro en de Pro Max en de kleur.
Gaat toch om een hoop knaken dus zou ze even bij elkaar willen zien en vasthouden.
MediaMarkt, CoolBlue en ook wel bij providers

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:21
Die batterij is wel even een dingetje. Met de 13 Pro snachts aan de stekker tot 100%. Eerste anderhalf jaar kon ik makkelijk 2 dagen met een accu doen.

Nu met de 16 Pro geprobeert wat background info over de batterij te lezen en dan lees je dat de eerste 20% en laatste 20% funnest zijn voor je accu door het onder spanning zetten. Heb hem nu op 90% ingesteld maar daardoor moet ik hem wel elke dag laden in plaats van om de dag.

Zal dat dan alsnog beter zijn voor de accu dan om de dag naar 100 laden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:49
Misschien dat ik soms iets te slordig ben met m'n spullen, maar die behoefte van veel forumleden hier om hun batterijconditie zo optimaal mogelijk te houden snap ik niet. Ook een batterij met 90% conditie gaat vaak lang zat mee. Mijn iPhone 13 max is nu drie jaar oud en batterij is 86%. Gaat makkelijk een dag mee. En zo niet, dan heb je vaak overal wel even kans hem op te laden. En als dat niet lukt dan laat je er een nieuwe in zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Skinnyice schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:38:
Die batterij is wel even een dingetje. Met de 13 Pro snachts aan de stekker tot 100%. Eerste anderhalf jaar kon ik makkelijk 2 dagen met een accu doen.

Nu met de 16 Pro geprobeert wat background info over de batterij te lezen en dan lees je dat de eerste 20% en laatste 20% funnest zijn voor je accu door het onder spanning zetten. Heb hem nu op 90% ingesteld maar daardoor moet ik hem wel elke dag laden in plaats van om de dag.

Zal dat dan alsnog beter zijn voor de accu dan om de dag naar 100 laden?
Volgens de theorie wel. De vraag is of je zoveel moeite wilt doen.

Voor mij is het simpel. Ik doe niet zoveel superspannende dingen met mijn 15PM en met 90% heb ik voldoende juice en is de batterijduur prima voor mij. Ik laad gemiddeld denk ik om de 1.5 a 2 dagen. Soms als ik weet dat ik meer nodig heb even beetje bijladen.

Maar als de batterijduur mij zou gaan irriteren dan zet ik hem gewoon op 100%

Gebruiksgemak vind ik belangrijker dan batterij OCD.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Furrr schreef op donderdag 26 september 2024 @ 18:19:

Dacht er over na m'n 11 Pro te upgraden maar begin nu ook te twijfelen. Hij doet 't nog prima ondanks wat traagheid en een batterij op 78%, misschien wacht ik nog even op de 17...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisdn
Vorige week om deze tijd hadden we nog iets leuks te doen…. Nu duurt het nog 51 hele weken voor de volgende ronde :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15:03
Dennisdn schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:07:
Vorige week om deze tijd hadden we nog iets leuks te doen…. Nu duurt het nog 51 hele weken voor de volgende ronde :'(
Waar ik het meest enthousiast over ben is een nieuwe verse batterij en dat zegt heel veel. :+

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:41
Davidas schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:08:
[...]

Waar ik het meest enthousiast over ben is een nieuwe verse batterij en dat zegt heel veel. :+
Nou dit.. ik had een 12 Pro met accu die <80% health had, dat werd een probleem, echter 3 weken voor aankondiging 16 is ie gevallen en glazen achterkant stuk. Dat werd dan ineens een dure batterij. :/
Ik had prima nog minimaal een jaartje door kunnen gaan op de 12 Pro met een nieuwe accu.
O ja, de USB-c poort ben ik ook wel blij mee en ik heb nu 256GB ipv 128GB.

Maar al met al bekruitpt me toch wel een zeer underwhelming gevoel voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Catorce schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:32:
[...]

Dacht er over na m'n 11 Pro te upgraden maar begin nu ook te twijfelen. Hij doet 't nog prima ondanks wat traagheid en een batterij op 78%, misschien wacht ik nog even op de 17...
Open schroeven en nieuwe accu erin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14:41
THM0 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:20:
[...]

Nou dit.. ik had een 12 Pro met accu die <80% health had, dat werd een probleem, echter 3 weken voor aankondiging 16 is ie gevallen en glazen achterkant stuk. Dat werd dan ineens een dure batterij. :/
Ik had prima nog minimaal een jaartje door kunnen gaan op de 12 Pro met een nieuwe accu.
O ja, de USB-c poort ben ik ook wel blij mee en ik heb nu 256GB ipv 128GB.

Maar al met al bekruitpt me toch wel een zeer underwhelming gevoel voor het geld.
Ik heb uiteindelijk 500 euro bij moeten leggen om up te graden van 15 Pro naar 16 Pro, ik heb wel 256GB ipv 128GB nu anders was het nog minder geweest. Dus ik vond het uiteindelijk wel meevallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Laatst online: 07:52
MennoE schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:29:
Misschien dat ik soms iets te slordig ben met m'n spullen, maar die behoefte van veel forumleden hier om hun batterijconditie zo optimaal mogelijk te houden snap ik niet. Ook een batterij met 90% conditie gaat vaak lang zat mee. Mijn iPhone 13 max is nu drie jaar oud en batterij is 86%. Gaat makkelijk een dag mee. En zo niet, dan heb je vaak overal wel even kans hem op te laden. En als dat niet lukt dan laat je er een nieuwe in zetten.
Ja ik snap t ook niet. Ik heb altijd wel ergens een powerbankje ook liggen. Gewoon voor t geval dat. En meestal in de auto gaat die standaard aan de lader. Op werk ook altijd voordat ik met OV terug ga zorg ik dat die voor de helft vol is.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
  • Laatst online: 07:46
R4NCOR schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:26:
Ik heb ten opzichte van mijn 13 Pro nu met de 16 Pro veel meer last van dat mijn handpalm de touch van mijn duim verstoort bij het bedienen met 1 hand. Meer mensen last van? Dus in mijn rechterhand, ik tap iets aan de linkerkant van het scherm met mijn duim en daardoor raakt mijn handpalm een klein beetje het scherm aan aan de rechterkant waardoor de hele touch niet geregistreerd wordt.
Heb hetzelfde en lijkt er niet op dat het alleen de regio is die hier benoemd wordt:
https://www.reddit.com/r/...touch_unresponsive_issue/

Soms lijkt het toestel ook niet de juiste letters te herkennen als ik op het toesenbord aan het tikken ben

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:07
MennoE schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:29:
Ik verkoop mijn iPhone elk jaar en wil daarom een zo goed mogelijke accu voor degene die hem overneemt. Zodat diegene er nog lang van kan genieten. Daarnaast vind ik het fijn om te weten dat ik bij een lange reisdag me geen zorgen hoef te maken dat m'n tel snel leeg is.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Laatst online: 27-08 22:26
SuperVeloce schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:23:
[...]

Open schroeven en nieuwe accu erin ;)
Tja, erger me niet vaak genoeg aan de brakke batterij dat ik het het waard vind om dat te doen, gezien ik veel aan bureau zit en altijd wel kan opladen indien nodig. Maar het overwegen waard!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
THE_BASE schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:43:
[...]

Als je het zo graag wil is er een work around.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Laatst online: 07:52
makooy schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:32:
[...]

Heb hetzelfde en lijkt er niet op dat het alleen de regio is die hier benoemd wordt:
https://www.reddit.com/r/...touch_unresponsive_issue/

Soms lijkt het toestel ook niet de juiste letters te herkennen als ik op het toesenbord aan het tikken ben
Ik heb soms ook momenten dat typen echt continu fout gaat. Alsof die idd net alles half registreert. Maar goed. Het lijkt mij allemaal softwarematig, dus zal vast wel goedkomen in 18.0.1

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• THE_BASE
  • Niet online
Alekz87 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 08:39:
[...]

Ik heb soms ook momenten dat typen echt continu fout gaat. Alsof die idd net alles half registreert. Maar goed. Het lijkt mij allemaal softwarematig, dus zal vast wel goedkomen in 18.0.1
Echt vreemd dat het niet bij iedereen is. Of het is alleen met Max. Ik hoor er hier thuis niemand over en ervaar het zelf ook niet.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:12

Quakie

quakelen

Komt toch hoe je hem vast houdt ? Bij twee handen tikken heb ik nergens last van. Vaak tik ik met een hand en dan soms last van het niet reageren op mijn input. Dit is een gewone pro.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:00
Hier van een 12 naar een 15 plus gegaan 2 weken geleden. Helaas kon ik niet wennen aan de grote. Onhandig met vasthouden maar de accu was wel echt geweldig!

Toch maar ingeruild voor een 16 pro. Formaat is echt weer top ook de dunne bezel en het 120hz scherm zijn top. Maar de accu valt me nog een beetje tegen… granted ik heb hem nog maar net 2 dagen, maar volgens wat duur testen moet de accu tijd van een 15 plus en 16 pro dicht bij elkaar liggen.

Tot nu toe kan ik me daar nog niet echt in vinden. Wie weet komt het nog. (Staat nog wel bij batterij dat er nog een update word uitgevoerd.)

Hier trouwens ook gewoon tot 100% laden. Mijn 12 was 4 jaar oud met 84% en kon nog een goede dag mee. Als deze ook weer 4 jaar mee gaat op dezelfde manier helemaal prima.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Dark Master schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 14:20:
(Staat nog wel bij batterij dat er nog een update word uitgevoerd.)
Als je bedoeld “Bezig met laden” dan is dat geen update. Het is een domme vertaling van de optie “Charging”.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Dark Master schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 14:20:
Hier van een 12 naar een 15 plus gegaan 2 weken geleden. Helaas kon ik niet wennen aan de grote. Onhandig met vasthouden maar de accu was wel echt geweldig!

Toch maar ingeruild voor een 16 pro. Formaat is echt weer top ook de dunne bezel en het 120hz scherm zijn top. Maar de accu valt me nog een beetje tegen… granted ik heb hem nog maar net 2 dagen, maar volgens wat duur testen moet de accu tijd van een 15 plus en 16 pro dicht bij elkaar liggen.

Tot nu toe kan ik me daar nog niet echt in vinden. Wie weet komt het nog. (Staat nog wel bij batterij dat er nog een update word uitgevoerd.)

Hier trouwens ook gewoon tot 100% laden. Mijn 12 was 4 jaar oud met 84% en kon nog een goede dag mee. Als deze ook weer 4 jaar mee gaat op dezelfde manier helemaal prima.
Die melding die je tegenkomt geeft aan dat iOS op de achtergrond nog van alles aan het doen is, dus dat kan wel enige invloed hebben.

Verder hangt het er ook heel erg vanaf wat je aan het doen bent! Gokje: waarschijnlijk ook flink wat camera features aan het uitproberen. Dat is voor de chip één van de meeste intense taken, omdat daar echt mega veel berekeningen achter zitten.
Dennisdn schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 15:25:
[...]

Als je bedoeld “Bezig met laden” dan is dat geen update. Het is een domme vertaling van de optie “Charging”.
Nee, ik denk dat hij echt een melding m.b.t. een software update bedoelt. Zit er sinds iOS 18 in: als je net de software hebt geupdatet en als hij nog op de achtergrond bezig is met indexeren, je foto's analyseren, etcetera, dan wordt dit aangegeven in de Instellingen-app onder "Batterij". :)

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik las dat sommige mensen last hadden van een minder responsive touchscreen op de 16 Pro Max. Vraag me af of er tweakers zijn dit ook op de 16 Pro ervaren. Heb er op de 16 PM zelf ook soms last van met scrollen/swipen. Het viel me direct op na de switch van de 15 PM.

https://www.reddit.com/r/iphone/s/qRg5nxFXtV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53
Executor16 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 18:31:
Ik las dat sommige mensen last hadden van een minder responsive touchscreen op de 16 Pro Max. Vraag me af of er tweakers zijn dit ook op de 16 Pro ervaren. Heb er op de 16 PM zelf ook soms last van met scrollen/swipen. Het viel me direct op na de switch van de 15 PM.

Wat toevallig daar zat ik ook naar te kijken, ik hebt met mijn Iphone 16 Pro. Ik heb het nu al een paar keer gehad dat ik geen reactie kreeg als ergens op tikte. Als je er op zoekt komen wel veel artikelen hierover :(

https://www.zdnet.com/art...screen-heres-the-problem/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

Het is een bekend probleem die rond/op de zelfde hoogte zit als de camera knop die ook 'touch sensitive' is.

Ik hoop dat ze dit fixen in een firmware update en dat ze instelmogelijkheden voor de camera knoppen beperken. Alleen een foto maken zonder met je vinger snel iets in te kunnen stellen is voor de meeste mensen prima. Het mag nooit ten kosten gaan van de werking van je scherm.

Yippie kayak, other buckets!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Geen last van op m’n 16 Pro met Spigen Glas.tR EZ Fit screenprotector.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Net als de post hierboven. Geen last. Zowel typen als swipe werkt prima. Ook spigen ez fit op mijn iPhone 16 pro

• Steven030
  • Laatst online: 22-08 09:59
Hier wel last met de Spigen ez fit op de pro Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 23:17
Ik had hier vanmiddag last van met typen (Whatsapp). Hier geen enkele bescherming. Zal wel softwarematig zijn. Nu geen last meer van.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
later vandaag (ivm vakantie) dan ook eindelijk mijn 16 Pro ophalen bij de Apple Store.

ik verwacht compleet blown away te worden van de overstap van mijn 15 Pro naar de 16 Pro! :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennisdn
_Bailey_ schreef op zondag 29 september 2024 @ 08:41:
later vandaag (ivm vakantie) dan ook eindelijk mijn 16 Pro ophalen bij de Apple Store.

ik verwacht compleet blown away te worden van de overstap van mijn 15 Pro naar de 16 Pro! :+
Zou de rest van de week maar blokken om alle nieuwtjes te kunnen gaan ontdekken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:05
Steven030 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 22:07:
Hier wel last met de Spigen ez fit op de pro Max
Weet je zeker dat de screenprotector dit veroorzaakt? Ik lees namelijk over problemen mbt nog niet optimale palm rejection, in combinatie met de extra dunne bezels van de 16 Pro serie wat hiertoe zou leiden.
Dit zou overigens in 18.0.1 opgelost moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:06
bob-nwk schreef op zondag 29 september 2024 @ 11:30:
[...]

Weet je zeker dat de screenprotector dit veroorzaakt? Ik lees namelijk over problemen mbt nog niet optimale palm rejection, in combinatie met de extra dunne bezels van de 16 Pro serie wat hiertoe zou leiden.
Ik heb er zelf geen last van als ik de telefoon ‘normaal’ gebruik. Echter zodra ik bijvoorbeeld een spelletje ga spelen en de telefoon in landscape vasthoudt gaat het vaak mis inderdaad.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Laatst online: 22-08 09:59
bob-nwk schreef op zondag 29 september 2024 @ 11:30:
[...]

Ik ga er niet vanuit dat het door de screenprotector komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:08
_Bailey_ schreef op zondag 29 september 2024 @ 08:41:

De afgelopen jaren heb je het ook overleefd :+
Have fun in ieder geval, blijft een mooie tijd van het jaar.

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennalonso1981
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 22:40
Helaas is mijn 16 pro weer verkocht. Kon maar niet wennen aan het scherm,droge ogen-druk op mijn rechteroog bal-en weer terug naar de 15 Pro.

Kon de 11 pro ook niet houden vanwege PWM,12-13-14-15 was allemaal ok en nu de 16 pro weer niet. Baal er wel van,was de perfecte grootte en weer dat nieuwe in je hand,maar goed. Blijkbaar hebben ze iets veranderd aan het scherm zodat PWM anders werkt. Nu afwachten op de 17 Pro,misschien DC dimming of hogere PWM frequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:23
Balen. Zag vanochtend kleine krasjes op het scherm. 1 week oud. Als je weet dat het er zit, trekt het zo de aandacht. Waar het vandaan komt geen idee, leg hem echt niet met het scherm naar beneden neer.

Heb het op goed geluk voor elkaar gekregen om het eraf te polijsten met Meguiars plastx.

Misschien toch een screenprotector kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
aljooge schreef op zondag 29 september 2024 @ 15:33:
Balen. Zag vanochtend kleine krasjes op het scherm. 1 week oud. Als je weet dat het er zit, trekt het zo de aandacht. Waar het vandaan komt geen idee, leg hem echt niet met het scherm naar beneden neer.

Heb het op goed geluk voor elkaar gekregen om het eraf te polijsten met Meguiars plastx.

Krasjes komen niet uit de lucht vallen…. Zandkorrels in de zak? Samen met sleutels in de tas? Dat soort dingen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:40

De nummer één reden voor mij om er vrijwel direct een screenprotector op te doen. Ja misschien niet zo’n ‘glasgevoel’, maar het is mij die storende krasjes op het scherm niet waard.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Dennisdn schreef op zondag 29 september 2024 @ 15:50:
[...]

Krasjes komen niet uit de lucht vallen…. Zandkorrels in de zak? Samen met sleutels in de tas? Dat soort dingen….
Denk inderdaad zoiets. Moet ergens in de zak of tas gebeurd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
Gr4mpyC3t schreef op zondag 29 september 2024 @ 16:09:
[...]

De nummer één reden voor mij om er vrijwel direct een screenprotector op te doen. Ja misschien niet zo’n ‘glasgevoel’, maar het is mij die storende krasjes op het scherm niet waard.
Dus je wil geen krasjes maar je stopt er iets anders op waardoor je het scherm niet ziet zoals het hoort. Juist, logisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aljooge
Gr4mpyC3t schreef op zondag 29 september 2024 @ 16:09:
[...]

Dat meguiars is wel wonderspul ertegen. Gebruikte het altijd om krassen van cd’s te verwijderen. Dit werkt ook goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
giantgiantus schreef op zondag 29 september 2024 @ 16:34:
[...]

Dus je wil geen krasjes maar je stopt er iets anders op waardoor je het scherm niet ziet zoals het hoort. Juist, logisch.
Geen idee of ik het niet zie zoals het hoort. Het is niet alsof een screenprotector alles zwart-wit maakt. Niet zo overdrijven nou ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
giantgiantus schreef op zondag 29 september 2024 @ 16:34:
[...]

Je ziet alles prima zoals het hoort. Nooit verschil gemerkt tussen kwalitatief hoogwaardig glas of zonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Kras als in zichtbaar terwijl het scherm aan is? Of alleen als het scherm uit is?

Eerste heb ik persoonlijk al jaren niet meer gehad maar zijn idd heel irritant. Tweede zijn er eigenlijk altijd wel door gebruik.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:29
Same hier, tenzij je een privacy screenprotector erop plakt zal het geen merkbaar verschil vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Donstil schreef op zondag 29 september 2024 @ 17:22:
[...]

Kras als in zichtbaar terwijl het scherm aan is? Of alleen als het scherm uit is?

Eerste heb ik persoonlijk al jaren niet meer gehad maar zijn idd heel irritant. Tweede zijn er eigenlijk altijd wel door gebruik.
Zowel aan en uit zag je het. Gelukkig goedgekomen, Heb hem net aan iemand anders laten zien en ziet er weer als nieuw uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aljooge schreef op zondag 29 september 2024 @ 17:25:
[...]

Zowel aan en uit zag je het. Gelukkig goedgekomen, Heb hem net aan iemand anders laten zien en ziet er weer als nieuw uit. :)
Ja als het scherm aan is en je ziet hem dan kan ik daar ook slecht tegen altijd, irritante glinsteringen van kleurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:22
Een weekje met de 16 Pro gespeeld en ik vond hem in het begin erg klein omdat ik een 15PM gewend ben en dacht aan terug sturen.
Toch begin ikvan gedachten te veranderen want dit kleinere formaat is best wel handig in dagelijks gebruik. Als ik nu de 15PM pak dan voelt het erg lomp en zwaar. Zo snel kun je dus ergens aan wennen.

De upgrade van 15 naar 16 vind ik nog steeds te klein maar het 6.3” formaat vind ik wel erg mooi. Heb een jaar terug ook de 15 Pro gehad maar die vond ik echt te klein.
Ik heb nog een paar dagen om te zien wat ik ga doen.

Jammer dat er levertijd op 16Pro’s zit want ik had achteraf liever een andere kleur gehad. Heb nu zwart maar vind natural titanium mooier.

Gaat de oleophobic coating er dan niet af. Ik mag graag de auto polijsten dus heb wel het een en ander thuis liggen maar ben bang dat ik die laag eraf poets.

[ Voor 30% gewijzigd door Garret1410 op 29-09-2024 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
Die extra beetje grootte van de 16P maakt de overstap echt veel fijner. Ook dezelfde batterij performance. Ik hoef niet meer terug naar m'n 15PM

[ Voor 13% gewijzigd door Sc0tTy op 29-09-2024 21:48 ]

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:08
Sc0tTy schreef op zondag 29 september 2024 @ 18:30:
Die extra beetje grootte van de 16PM maakt de overstap echt veel fijner. Ook dezelfde batterij performance. Ik hoef niet meer terug naar m'n 15PM
Eens. Sommige verklaren me voor gek maar ik vind het echt merkbaar, batterij helemaal. Scherm waardeer je wanneer je de 15 PM weer in handen neemt. Geen reden om dringend up te graden maar eenmaal ge-upgrade, jumjum :9

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op zondag 29 september 2024 @ 18:27:

Gaat de oleophobic coating er dan niet af. Ik mag graag de auto polijsten dus heb wel het een en ander thuis liggen maar ben bang dat ik die laag eraf poets.
Klopt dat gaat eraf idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 22:18
Vanmiddag mijn PM black opgehaald bij CB. Wat een verademing! Kom van een 12 pro. Lekker scherm, batterij is top. Voor de rest weinig nieuws onder de zon.

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Dat is inderdaad waar. Laten zitten was geen optie. Die laag eraf zie je niet met het display aan, die kras helaas wel. Je moet iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allissey
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-07 10:24
PhilipsFan schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:11:
[...]

Er is geen prijsverschil. Het is zelfs duurder om in de USA te kopen.
Dus je bent helemaal niet goedkoper uit, het is juist duurder. Of je moet de boel belazeren en geen BTW aangifte doen bij de douane, maar daar doen we hier niet aan...
Stel dat je wel al een iPhone 16 gekocht hebt en in gebruik hebt, werkt deze dan met esim ook bij een NL provider? Mijn dochter woont/werkt nu nog in Texas maar komt volgende maand terug. Ze overweegt nog snel te upgraden naar een Pro Max. Maar bij de Apple Watch vermeldt Apple dat de cellular versie daar gekocht niet geschikt is voor gebruik in Europa (vanwege ander gsm protocol of zo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Allissey schreef op zondag 29 september 2024 @ 19:43:
[...]

Stel dat je wel al een iPhone 16 gekocht hebt en in gebruik hebt, werkt deze dan met esim ook bij een NL provider? Mijn dochter woont/werkt nu nog in Texas maar komt volgende maand terug. Ze overweegt nog snel te upgraden naar een Pro Max. Maar bij de Apple Watch vermeldt Apple dat de cellular versie daar gekocht niet geschikt is voor gebruik in Europa (vanwege ander gsm protocol of zo).
Zou geen probleem moeten opleveren, zolang er geen simlock van een provider op zit! De Amerikaanse toeristen roamen hier immers ook prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Laatst online: 15:06
[...]

Er zijn 2 dingen waar je rekening mee moet houden: de US versie heeft geen simtray, dus die kun je alleen gebruiken met esim. Verder kunnen de frequenrtebanden verschillen. Ik heb het Canadese model bekeken en die ondersteunt alle banden die ook in Europa gebruikt worden. Je kunt dit nakijken op de site van Apple.

En je moet inderdaad een exemplaar hebben zonder simlock. Maar als je eentje haalt in een Apple winkel, zonder abonnement, dan is dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Ik weet niet wat jullie van de nieuwe camera control vinden. Ik kan er niet aan wennen. Tijdens het maken van een foto of het bewegen van je toestel om de juiste compositie te krijgen, beweeg je automatisch ook je vinger. Dus ik heb constant foto's op 1,1 of 0,9x zoom, het is echt irritant. Ik heb die control al op EV gezet, want een iets te donkere of lichte foto is minder erg dan 1,1x zoom, omdat je dan digitaal aan het zoomen bent. Nog liever zou ik die vinger-schuif-functie functie helemaal uitschakelen. Wat een teleurstelling, hebben ze bij Apple geen usability testers meer? Het gaat hard achteruit sinds de dood van Steve.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
PhilipsFan schreef op maandag 30 september 2024 @ 04:51:
Ik weet niet wat jullie van de nieuwe camera control vinden.
dit is gewoon éxact TouchBar (van de Mac) all over again.
En die is ook een langzame dood tegemoet gegaan.
Ik geef de (totaal onpraktische) camera control button op de iPhone hooguit 2 a 3 jaar en dan is ie weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Het gaat hard achteruit sinds de dood van Steve.
Wat de Camera Button betreft ben ik het met je eens, maar overdrijven is ook een vak.

De beste man is inmiddels 13 jaar niet meer onder ons en er zijn toch echt ook behoorlijk goede producten uitgekomen zonder de visie van Jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08:55
Heb een laadlimiet ingesteld op 80% maar mijn iPhone is afgelopen nacht wel tot 100% opgeladen. Vreemd :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Dat kan hoor, zoals hierboven al vermeld moet je een e-sim gebruiken maar alle banden worden netjes ondersteund.

Afgelopen jaar had ik een 15 Pro uit de US en niets gemerkt.

Dat van de watch klopt, als je die wilt gebruiken met 5G dan kan dat niet, de frequentie band van de Amerikaanse is anders. Gebruiken zonder is uiteraard geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik weet niet wat jullie van de nieuwe camera control vinden. Ik kan er niet aan wennen. Tijdens het maken van een foto of het bewegen van je toestel om de juiste compositie te krijgen, beweeg je automatisch ook je vinger. Dus ik heb constant foto's op 1,1 of 0,9x zoom, het is echt irritant. Ik heb die control al op EV gezet, want een iets te donkere of lichte foto is minder erg dan 1,1x zoom, omdat je dan digitaal aan het zoomen bent. Nog liever zou ik die vinger-schuif-functie functie helemaal uitschakelen. Wat een teleurstelling, hebben ze bij Apple geen usability testers meer? Het gaat hard achteruit sinds de dood van Steve.
Ik heb hem op het schakelen tussen de camera’s staan, dan “zoom” je toch maar is het niet digitaal.

Vind dat opzich best handig, al had voor de plaatsing van mijn vingers de knop op een iets andere plek gemogen.

Het voelt alsof ze met de camera graag een stap weg van alleen maar “point and shoot” willen maken, ProRaw, ProRes, Log, dat soort spul en de aandacht ervoor tijdens de presentaties. In die gedachte past de knop wel goed.

Kijk er vooral naar uit wanneer manuel focus met de knop mogelijk wordt, dat is op het scherm nu vaak onhandig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
THE_BASE schreef op maandag 30 september 2024 @ 07:32:
[...]

Wat de Camera Button betreft ben ik het met je eens, maar overdrijven is ook een vak.

De beste man is inmiddels 13 jaar niet meer onder ons en er zijn toch echt ook behoorlijk goede producten uitgekomen zonder de visie van Jobs.
Ik overdrijf graag, en er zijn zeker goede producten verschenen. Maar de gebruikersvriendelijkheid van de producten holt wel degelijk hard achteruit. Deels komt dat doordat er meer functies worden toegevoegd, een apparaat wordt nu eenmaal ingewikkelder om te bedienen naarmate het meer kan. Maar er zijn wel een paar 'design principles' waar Steve Jobs altijd erg op lette. Bijvoorbeeld:
  • De power button. Sinds de home button verdwenen is hebben ze er een rommeltje van gemaakt. Als ik mijn iPhone wil uitzetten moet ik de power button tegelijk met 1 van de volume buttons ingedrukt houden. Maar ik vergeet steeds welke.
  • Screenshots. Eigenlijk hetzelfde probleem. Elke keer als ik snel even een screenshot wil maken, gebruik ik de verkeerde volume button. Steve was altijd streng tegen dubbel gebruik van knoppen, en terecht.
  • Multitasking op de iPad. Het is mooi dat die functie er gekomen is, ik gebruik het vaak. Maar voor mijn moeder is het een ramp. Ze swiped vaak wat onhandig bij het bekijken van foto's en dan swiped ze bijvoorbeeld vanaf de rand naar binnen (ipv gewoon naar links). Er komt dan een slideover (bv Safari) en ze weet dan niet hoe ze dat weer weg krijgt. Ik had graag een optie gezien om al die multitasking te kunnen uitschakelen.
de Foarsitter schreef op maandag 30 september 2024 @ 07:33:
Heb een laadlimiet ingesteld op 80% maar mijn iPhone is afgelopen nacht wel tot 100% opgeladen. Vreemd :/
Dat is normaal. Volgens mij wordt dat ook gezegd als je dat instelt. Hij laadt tot 80%, maar soms laadt hij toch tot 100% zodat de accu gecalibreerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08:55
PhilipsFan schreef op maandag 30 september 2024 @ 07:46:

[...]

Dat is normaal. Volgens mij wordt dat ook gezegd als je dat instelt. Hij laadt tot 80%, maar soms laadt hij toch tot 100% zodat de accu gecalibreerd kan worden.
Ah, oké. Ik schrok al even. Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 30 september 2024 @ 07:32:
[...]

redelijk met je eens, kijk bijvoorbeeld eens naar AirPods Pro. Toch wel 1 van de beste producten na het
post-Jobs tijdperk.

Tegelijkertijd lijkt het mij zeer sterk dat Jobs dit zou goedkeuren als minimalist; ''zo, de iPhone heeft inmiddels 4 knoppen nu, laten we er nog eens een 5e bij doen..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
_Bailey_ schreef op maandag 30 september 2024 @ 07:57:
[...]

redelijk met je eens, kijk bijvoorbeeld eens naar AirPods Pro. Toch wel 1 van de beste producten na het
post-Jobs tijdperk.

Tegelijkertijd lijkt het mij zeer sterk dat Jobs dit zou goedkeuren als minimalist; ''zo, de iPhone heeft inmiddels 4 knoppen nu, laten we er nog eens een 5e bij doen..."
Interessant wel hoor. De technologie (en Apple) is in die 13 jaar ook sterk veranderd natuurlijk. De iPhone is inmiddels uitontwikkeld en hoe houd je als Apple de winst op peil? Dan ga je knoppen en andere dingen toevoegen om het nog een beetje spannend te houden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 30 september 2024 @ 07:43:
[...]

Ik heb hem op het schakelen tussen de camera’s staan, dan “zoom” je toch maar is het niet digitaal.

Vind dat opzich best handig, al had voor de plaatsing van mijn vingers de knop op een iets andere plek gemogen.

Het voelt alsof ze met de camera graag een stap weg van alleen maar “point and shoot” willen maken, ProRaw, ProRes, Log, dat soort spul en de aandacht ervoor tijdens de presentaties. In die gedachte past de knop wel goed.

Kijk er vooral naar uit wanneer manuel focus met de knop mogelijk wordt, dat is op het scherm nu vaak onhandig.
Misschien is het nog steeds een kwestie van wennen, nog niet veel foto's gemaakt. Het opstarten van de camera op die plek is nog niet eens zo'n gek idee.

Alleen de UI die tevoorschijn komt, die is mij te klein. Ik zie prima, maar het komt over als gepriegel. Je zou in de settings moeten aangeven welke opties je daar wilt zien. Dat maakt het alweer wat overzichtelijker. Wie weet wat iOS 18.2 brengt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:47
de Foarsitter schreef op maandag 30 september 2024 @ 07:33:
Dat is heel normaal. Om de zoveel keer wordt de iPhone naar 100% geladen om de capaciteit van de batterij te bepalen en deze te calibreren. Niets om je zorgen over te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Donstil schreef op maandag 30 september 2024 @ 07:43:
[...]

Maar die focus op de camera is er toch ook omdat er eigenlijk geen ontwikkeling meer is? En al die termen werken altijd beetje op mijn lachspieren. Het maakt allemaal weinig uit als er relatief simpele en kleine chips en lenzen worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:48
ik heb ook besloten om de iphone te retourneren.
Nu wil ik hem van mijn account halen.

Dit heb ik gedaan, maar wordt pas over 30 dagen gedaan ...
Kan je hem dan wel retourneren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14:26

mv1

Aggressor schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:18:

Als je hem wist en je logt uit van iCloud, dan is dat al prima. Meer dan dat hoef je niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op maandag 30 september 2024 @ 08:49:
[...]

Maar die focus op de camera is er toch ook omdat er eigenlijk geen ontwikkeling meer is? En al die termen werken altijd beetje op mijn lachspieren. Het maakt allemaal weinig uit als er relatief simpele en kleine chips en lenzen worden gebruikt.
Nah dat valt allemaal wel mee, "De beste camera is de camera die je bij je hebt" en met dat in het achterhoofd is het fijn dat de sensoren ook op de Smartphones toch steeds beter worden en de software steeds meer features krijgt, of dat marginaal is of komt door dat er geen/weinig andere ontwikkeling is doet er voor mij helemaal niet toe.

Natuurlijk neem ik liever een Canon R3 mee als ik echt foto's ga maken maar doorgaans maak ik met de iPhone ook echt wel indrukwekkende foto's.
THE_BASE schreef op maandag 30 september 2024 @ 08:22:
[...]

Misschien is het nog steeds een kwestie van wennen, nog niet veel foto's gemaakt. Het opstarten van de camera op die plek is nog niet eens zo'n gek idee.

Alleen de UI die tevoorschijn komt, die is mij te klein. Ik zie prima, maar het komt over als gepriegel. Je zou in de settings moeten aangeven welke opties je daar wilt zien. Dat maakt het alweer wat overzichtelijker. Wie weet wat iOS 18.2 brengt. :)
Ja dat zullen ze ongetwijfeld gaan tweaken, met 18.1 beta zit er al de schakeling naar de selfie cam in bijvoorbeeld.
Maar het is een beetje als alle knoppen van mijn grote camera, daar moet ik ook altijd even goed wennen om die weer blind te kunnen vinden als ik een camera upgrade gedaan heb. Met de iPhone zal dat niet anders zijn en verwachten dat het na 1 dag gelijk helemaal in je systeem zit lijkt mij onrealistisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
_Bailey_ schreef op maandag 30 september 2024 @ 06:35:
[...]

Ik geef de (totaal onpraktische) camera control button op de iPhone hooguit 2 a 3 jaar en dan is ie weg.
Totaal onpraktisch vind ik de knop niet, maar ik snap de toegevoegde waarde er ook weer niet echt van. Via je touchscherm doen we al sinds jaar en dag en is net zo snel of zelfs juist al sneller? Begin mij ook oud te voelen als er nieuwe knoppen etc worden geïntroduceerd. Vooral omdat je gewoon al jaren een bepaalde handeling om dezelfde manier uitvoert. En als het dan ineens anders kan/moet dan vergeet ik het gewoon het uberhaupt zo te doen. Wss idem met die camera control button, ben nu zo gewend om via het lockscreen op het camera icoon te drukken als ik deze direct nodig heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Donstil schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:34:
[...]

Nah dat valt allemaal wel mee, "De beste camera is de camera die je bij je hebt" en met dat in het achterhoofd is het fijn dat de sensoren ook op de Smartphones toch steeds beter worden en de software steeds meer features krijgt, of dat marginaal is of komt door dat er geen/weinig andere ontwikkeling is doet er voor mij helemaal niet toe.

Natuurlijk neem ik liever een Canon R3 mee als ik echt foto's ga maken maar doorgaans maak ik met de iPhone ook echt wel indrukwekkende foto's.
Helemaal eens hoor. Ik heb niets anders meer dan een iPhone. Maar ik heb het gevoel (en ben zeker geen kenner) dat de verbeteringen meer en meer marginaal van aard zijn. Maak jij op je 16pro nu echt mooiere foto's dan op een pak en beet 13 pro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
_Bailey_ schreef op maandag 30 september 2024 @ 06:35:
[...]

Ik vind hem heerlijk om eerlijk te zijn. Het is nu een stuk makkelijker om met één hand een foto te maken, iets wat ik echt wel miste voorheen. In de linkerhand met de knop naar onder zodat ik hem met mijn duim in kan drukken (favoriete houding) of in de rechterkant en met m'n wijsvinger. In het begin was het even wennen en bewogen de foto's soms nog wel, maar dat gebeurt nu vrijwel niet meer.

Ik ben iemand die ook de Touchbar met fysieke ESC knop heerlijk vond.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:45:
[...]

Helemaal eens hoor. Ik heb niets anders meer dan een iPhone. Maar ik heb het gevoel (en ben zeker geen kenner) dat de verbeteringen meer en meer marginaal van aard zijn. Maak jij op je 16pro nu echt mooiere foto's dan op een pak en beet 13 pro?
Absoluut! Al kijk ik dan wel puur naar mijzelf, als fotograaf kan ik hier wel hele fijne dingen mee.
Als je dat toestel als Point and Shoot gebruikt dan is het al een stuk minder.

Al is sinds de 15 pro 24MP wel de default dus 13Pro t.o.v. 16Pro ga je ook wel zien met Point and Shoot om die reden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
SgtElPotato schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:55:
[...]

Ik vind hem heerlijk om eerlijk te zijn. Het is nu een stuk makkelijker om met één hand een foto te maken, iets wat ik echt wel miste voorheen. In de linkerhand met de knop naar onder zodat ik hem met mijn duim in kan drukken (favoriete houding) of in de rechterkant en met m'n wijsvinger. In het begin was het even wennen en bewogen de foto's soms nog wel, maar dat gebeurt nu vrijwel niet meer.

Ik ben iemand die ook de Touchbar met fysieke ESC knop heerlijk vond.
Je kon toch altijd al een foto maken met de volume knopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
giantgiantus schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:59:
[...]

Je kon toch altijd al een foto maken met de volume knopjes?
Klopt, maar de locatie van de Camera Button is wel wat idealer. Plus je kunt er ook gemakkelijk mee switchen van lens bijvoorbeeld.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
SgtElPotato schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:18:
[...]

Klopt, maar de locatie van de Camera Button is wel wat idealer. Plus je kunt er ook gemakkelijk mee switchen van lens bijvoorbeeld.
Maar dan klopt je punt over met 1 hand foto's maken toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:22:
[...]

Maar dan klopt je punt over met 1 hand foto's maken toch niet?
Hij zegt dan ook "een stuk makkelijker" niet dat het hiervoor niet mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Donstil schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:25:
[...]

Hij zegt dan ook "een stuk makkelijker" niet dat het hiervoor niet mogelijk was.
Maar ik snap niet waarom het makkelijker is. Heb het geprobeerd maar ik vind eigenlijk volume knopje duidelijker voelen? Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14:41
Aggressor schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:18:

Wat is de reden dat je hem gaat retourneren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:27:
[...]

Maar ik snap niet waarom het makkelijker is. Heb het geprobeerd maar ik vind eigenlijk volume knopje duidelijker voelen? Zie ik iets over het hoofd?
Je moet de uitleg van zijn toestel houding erbij pakken. Als je hem zo vasthoud dan kan je (met 1 hand) niet, of veel minder makkelijk, bij de volume knop maar wel makkelijker bij de Camera Button.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 09:21
Dit jaar ben ik ook weer van de partij, alleen pas gisteren besteld, dus moeten nog even wachten voor de 16 Pro in Natural Titanium

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:48
TNSN schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:31:
[...]

Wat is de reden dat je hem gaat retourneren?
Hiervoor altijd android gehad.
Apple is ff wennen,
Maar het scherm reageert niet altijd, persoonlijk vind ik android toch wat fijner.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
PhilipsFan schreef op maandag 30 september 2024 @ 07:46:
[...]

Ik overdrijf graag, en er zijn zeker goede producten verschenen. Maar de gebruikersvriendelijkheid van de producten holt wel degelijk hard achteruit. Deels komt dat doordat er meer functies worden toegevoegd, een apparaat wordt nu eenmaal ingewikkelder om te bedienen naarmate het meer kan. Maar er zijn wel een paar 'design principles' waar Steve Jobs altijd erg op lette. Bijvoorbeeld:
  • De power button. Sinds de home button verdwenen is hebben ze er een rommeltje van gemaakt. Als ik mijn iPhone wil uitzetten moet ik de power button tegelijk met 1 van de volume buttons ingedrukt houden. Maar ik vergeet steeds welke.
  • Screenshots. Eigenlijk hetzelfde probleem. Elke keer als ik snel even een screenshot wil maken, gebruik ik de verkeerde volume button. Steve was altijd streng tegen dubbel gebruik van knoppen, en terecht.
  • Multitasking op de iPad. Het is mooi dat die functie er gekomen is, ik gebruik het vaak. Maar voor mijn moeder is het een ramp. Ze swiped vaak wat onhandig bij het bekijken van foto's en dan swiped ze bijvoorbeeld vanaf de rand naar binnen (ipv gewoon naar links). Er komt dan een slideover (bv Safari) en ze weet dan niet hoe ze dat weer weg krijgt. Ik had graag een optie gezien om al die multitasking te kunnen uitschakelen.
Allemaal layer-8 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Aggressor schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:21:
[...]

Hiervoor altijd android gehad.
Apple is ff wennen,
Maar het scherm reageert niet altijd, persoonlijk vind ik android toch wat fijner.
Denk dat je het even wat meer tijd had moeten geven. Dat het scherm niet altijd reageert is al meerdere keregn terug gekomen en wordt ongetwijfeld met een fix verholpen door Apple.

Pagina: 1 ... 18 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de ervaringen met de iPhone 16. Voor levertijden en beschikbaarheid is:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.