‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Thanks voor de uitleg. En heb je hem dan op JPEG XL Losless of Lossy staan?Waah schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 15:18:
[...]
ProRaw kán betere kwaliteit geven (want geen compressie) echter moet je zelf alle editing doen.
HEIF Max is de volledige 48MP, maar mét compressie en de edits al gedaan. Je kán nog wel aanpassingen doen.
Het is meer een gemak vs kwaliteit. En het verschil tussen kwaliteit tussen de 2 zal 99% van de mensen niet zien. Zeker niet van een smartphone-camera. Dus HEIF Max lijkt me prima.
Zelf heb ik hem op JPG XL. Maximum kwaliteit raw, met ook JPG ingebakken voor delen.
Goede vraag. Volgens mij hebben de Jpeg XL varianten ook gewoon de bewerkingen toegepast. Mijn testfoto's lijken verdomd veel op elkaar namelijk....THE_BASE schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 15:21:
[...]
Dus als ik gewoon de hoogst haalbare kwaliteit wil zonder achteraf aan te willen passen dan kies ik voor HEIF Max?
Bij HEIF Max heb je wel de mogelijkheid om de nieuwe photographic styles toe te passen. Dat kan met Jpeg XL niet. Dus met HEIF Max heb je daar een voordeel.
Vraag is vooral: Ga je de foto's door Lightroom (of iets soortgelijks) halen om de foto's te bewerken? Jpeg XL
Ga je ze níét bewerken in Lightroom? HEIF Max.
In Lightroom zie ik ook duidelijk dat HEIF Max wel compressie heeft. Niet visueel, maar wel als je gaat bewerken. Witbalans gaat bij HEIF/JPG dan helemaal mis als je dat extreem moet compenseren. Bij RAW (Jpeg XL) kan je achteraf heel simpel de witbalans corrigeren, zelfs als die er extreem naast zit.
Maar hoe vaak zit je witbalans er tegenwoordig volledig naast? Hoe vaak ga je editen?
Proraw (JPEG XL Lossy) vs HEIF Max 100% ingezoomd
/f/image/8pBdnsFrhiZBwSRuDvOcif3r.png?f=fotoalbum_large)
Ieder zijn keuze, maar HEIF Max lijkt prima en nauwelijks te verschillen. De filesize daarentegen is 1.622kb vs 15.552kb

Zelf op lossy, want percentueel lossless (oftewel, je gaat met je ogen het verschil niet zien, maar ze kunnen toch data slimmer weggooien of groeperen waardoor de afmeting kleiner is). En filesize scheelt nogal.Steven030 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 15:33:
[...]
Thanks voor de uitleg. En heb je hem dan op JPEG XL Losless of Lossy staan?
Maar ga nog wel ff testen wat ik wil gebruiken.
Lightroom past trouwens zelf ook al iets van een transformatie toe. Als ik de foto's bekijk op de telefoon (of via de photo's-app van de NAS, want geen iCloud) zijn de foto's perceptueel identiek
Als ik die twee foto's bekijk vind ik HEIF Max scherper. Bewerken doe ik niet, ik vind foto's goed zoals ze zijn of ik kies een leuk filtertje.Waah schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 15:44:
[...]
Proraw (JPEG XL Lossy) vs HEIF Max 100% ingezoomd
[Afbeelding]
Ieder zijn keuze, maar HEIF Max lijkt prima en nauwelijks te verschillen. De filesize daarentegen is 1.622kb vs 15.552kb
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Dan Heif Max. De HEIF lijkt scherper omdat ze de sharpness digitaal verhogen. Dat kan je met de JPEG XL ook doen en dan heb je hetzelfde resultaat (misschien íéts beter). Andersom kan niet.THE_BASE schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 15:48:
[...]
Als ik die twee foto's bekijk vind ik HEIF Max scherper. Bewerken doe ik niet, ik vind foto's goed zoals ze zijn of ik kies een leuk filtertje.
Maar we hebben het echt over extreem pixel-peeping. HEIF Max is prima voor 99,9% van de gebruikers. En waarschijnlijk ook voor mij. Want uiteindelijk is 48mp heel leuk, maar uiteindelijk is het glas en de kleine sensor de limiterende factor. En veel 12MP DSLR's zullen scherpere beelden produceren dan de 48MP iPhones. En dat is prima. Ik ben vooral blij dat ik niet meer 6kg aan gewicht meezeul om een foto te maken, welke ik vervolgens nog moet uitzoeken, bewerken etc.

Ben van de gewone 15 Pro overgestapt en ben ook wel teleurgesteld . Gaat net zo lang(!) mee, hopelijk wordt het met updates beter!Gin1216 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 18:13:
Ik ben van de 15 pro Max naar de 16 pro gegaan. Maar die batterij is wel een tegenvaller zeg. Heb hem sinds vrijdag dus hij zal nu toch ook wel klaar zijn updates op de achtergrond. Meer mensen hier dezelfde ervaring?
Als ik hem verbind met mijn PC (Windows 11) dan krijg ik wel de melding of ik de PC wil vertrouwen, maar iTunes weigert de iPhone te zien. Heb al gezocht naar nieuwe drivers, iTunes opniew geinstalleerd, maar niets helpt.Ook een search op Google loopt op niets uit.
[ Voor 8% gewijzigd door Tranquility op 24-09-2024 18:56 ]
Je moet de apple devices app hebben, iTunes is niet langer ondersteund.Tranquility schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 18:53:
Zijn hier meer mensen bij wie de nieuwe iPhone 16 niet wordt gezien door iTunes?
Als ik hem verbind met mijn PC (Windows 11) dan krijg ik wel de melding of ik de PC wil vertrouwen, maar iTunes weigert de iPhone te zien. Heb al gezocht naar nieuwe drivers, iTunes opniew geinstalleerd, maar niets helpt.Ook een search op Google loopt op niets uit.
https://apps.microsoft.co...p83lwlpz9k?hl=en-us&gl=US
Nothing to see here
Nu bibbert mijn gsm en paar sec later mijn horloge pas.
Iemand een idee ?
Net geinstalleerd, maar nog steeds wordt de iPhone 16 Pro Max niet gezien. Ik hoor wel het verbindingsgeluid in Windows wanneer ik de kabel aansluit en vraagt de telefoon of ik de PC wil vertrouwen, wat ik uiteraard doe, maar verder gebeurt er niks. Met de iPhone 15 Pro max had ik geen enkel probleem.itsme schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 18:59:
[...]
Je moet de apple devices app hebben, iTunes is niet langer ondersteund.
https://apps.microsoft.co...p83lwlpz9k?hl=en-us&gl=US
[edit] Mijn iPad Pro 2018 wordt gewoon gezien met dezelfde kabel, maar de iPhone verdomd het..
[ Voor 7% gewijzigd door Tranquility op 24-09-2024 19:37 ]
Ik merk met HEIF Max dat er minder HDR is waardoor ik de standaard foto beter vind. Bijvoorbeeld blauwe lucht is overbelicht bij HEIF Max en zonder is de lucht gewoon blauw.Waah schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 15:18:
[...]
ProRaw kán betere kwaliteit geven (want geen compressie) echter moet je zelf alle editing doen.
HEIF Max is de volledige 48MP, maar mét compressie en de edits al gedaan. Je kán nog wel aanpassingen doen.
Het is meer een gemak vs kwaliteit. En het verschil tussen kwaliteit tussen de 2 zal 99% van de mensen niet zien. Zeker niet van een smartphone-camera. Dus HEIF Max lijkt me prima.
Zelf heb ik hem op JPG XL. Maximum kwaliteit raw, met ook JPG ingebakken voor delen.
Laad telefoon al jaren draadloos op zonder problemen met de accu. USB poort blijft daardoor 100% goed. Denk dat de kwaliteit van de draadloze oplader belangrijk is want bij goedkope kan de telefoon erg warm worden.Redondo77 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:39:
[...]
Vandaag mijn iPhone 11 Pro verkocht. 5 jaar in gebruik, altijd tot 100% geladen, nooit iets speciaals ingesteld of gedaan. Batterijconditiie van 96%.
Draadloos laden is idd niet goed voor de batterij.
Mijn nieuwe iPhone 16 Pro ga ik daarom ook geen enkele keer draadloos laden. Zie de meerwaarde niet.
nieuws: Apple wijst update camera-app Halide af, 'cameratoegang niet goed ond...
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Wat probeer je te synchen? Ik moest de Apple Music applicatie installeren ter vervanging van iTunes én de Apple Devices app voor het synchroniseren. De laatste bleek echter buggy als maar kan, het werkt voor mij nu helemaal niet meer op Windows maar wel nog via MacOS. Niet blij mee.Tranquility schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 19:14:
[...]
Net geinstalleerd, maar nog steeds wordt de iPhone 16 Pro Max niet gezien. Ik hoor wel het verbindingsgeluid in Windows wanneer ik de kabel aansluit en vraagt de telefoon of ik de PC wil vertrouwen, wat ik uiteraard doe, maar verder gebeurt er niks. Met de iPhone 15 Pro max had ik geen enkel probleem.
[edit] Mijn iPad Pro 2018 wordt gewoon gezien met dezelfde kabel, maar de iPhone verdomd het..
Behalve het formaat en gewicht want daarom had ik de 13 mini.
Maar goed, zeer tevreden maar toch een dingetje en wel:
Als ik de Apple mail app open dan flikkert onderin
Zojuist bijgewerkt
Zoeken naar email
Verbinden
achter elkaar.
Heel soms blijft ie op zojuist bewerkt staan zoals het hoort.
Best hinderlijk als je zo'n autist als ik ben ;-)
Heb er met andere iPhones eigenlijk nooit last van gehad, zijn er nog meer mensen die er last van hebben?
Edit:
Oh ja en zag bij batterij dat het opladen een keer op 80% gestopt was vanwege warm worden iPhone ....
Dat was met magsafe.
Anderen hier last van gehad?
Nu 100% aan de laptop en geen problemen.
[ Voor 16% gewijzigd door PVD66 op 24-09-2024 20:35 . Reden: batterij dingetje toegevoegd ]
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest
Nog iemand met hetzelfde probleem of ervaring?
Bij het overzetten van de backup van mijn 15 Pro Max naar de 16 Pro Max ging alle muziek logischerwijs niet mee, dus dat wilde ik met iTunes weer syncen.Vyo schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 20:25:
Wat probeer je te synchen? Ik moest de Apple Music applicatie installeren ter vervanging van iTunes én de Apple Devices app voor het synchroniseren. De laatste bleek echter buggy als maar kan, het werkt voor mij nu helemaal niet meer op Windows maar wel nog via MacOS. Niet blij mee.
Maar ik begrijp dat Apple van iTunes is afgestapt en nu aparte apps heeft voor media en backups, e.d.. Heb net mijn 16 PM even aangesloten op mijn werklaptop en daar wordt hij wel gezien door de Apple Devices app, dus het probleem ligt duidelijk bij mijn PC.

- Hoe makkelijk kan je (grote hoeveelheden) bestanden heen-en-weer zetten tegenwoordig (gefilmde beelden naar je computer, muziek naar je iPhone) met een aangesloten SSD? Vroeger moest je altijd klooien met iTunes, dat was niet gebruiksvriendelijk. Met name op bvb. vakantie met gefilmde beelden.
- Weet iemand toevallig waar ik test footage kan downloaden van iPhone 15/16 Pro ProRes LOG? Ik kan verbazingwekkend weinig vinden.
- Er staat dat het 128GB-model wat beperkingen heeft qua opnames. Als je een externe SSD aansluit tijdens filmen, kan het dan wel met hoogste settings?
Elke dag heb ik de 16 Pro opgeladen tot 80%. Ben de afgelopen dagen druk bezig geweest met updates en het mooi maken met inrichten met die Widgets. De meeste pagina's heb ik nu een kunstwerkje van gemaakt.Gin1216 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 18:13:
Ik ben van de 15 pro Max naar de 16 pro gegaan. Maar die batterij is wel een tegenvaller zeg. Heb hem sinds vrijdag dus hij zal nu toch ook wel klaar zijn updates op de achtergrond. Meer mensen hier dezelfde ervaring?
Ondanks al dat werk heeft de batterij het vanaf 80% de gehele dag volgehouden en is al die dagen het eindpercentage tussen 6 en 20% blijven steken rond bedtijd. Al met al houd mijn Pro het na een dag intensief gebruik vol. Het houd niet over, maar als ik ene dagje nog intensiever wil gebruiken is er nog de mogelijkheid om hem 's morgens iets voller te laden.
Bestanden overzetten: Met een aangesloten SSD en de USB-C-poort van de iPhone 15/16 Pro (non pro langzamer geloof ik, maar niet bijzonder traag) gaat het overzetten super makkelijk en snel, tot wel 10 Gbps. Geen iTunes meer nodig; alles kan via de Bestanden-app. Let op! De bijgeleverde USB C kabel is usb 2.0Fuujii schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:20:
Mijn iPhone is toe aan een upgrade. Ik twijfel nog wel over de Pro of niet. Wie kan dit voor mij verhelderen.
- Hoe makkelijk kan je (grote hoeveelheden) bestanden heen-en-weer zetten tegenwoordig (gefilmde beelden naar je computer, muziek naar je iPhone) met een aangesloten SSD? Vroeger moest je altijd klooien met iTunes, dat was niet gebruiksvriendelijk. Met name op bvb. vakantie met gefilmde beelden.
- Weet iemand toevallig waar ik test footage kan downloaden van iPhone 15/16 Pro ProRes LOG? Ik kan verbazingwekkend weinig vinden.
- Er staat dat het 128GB-model wat beperkingen heeft qua opnames. Als je een externe SSD aansluit tijdens filmen, kan het dan wel met hoogste settings?
ProRes LOG footage: Test footage is lastig te vinden, maar check YouTube-reviews en Reddit. Soms delen reviewers downloadbare bestanden.
Beperkingen 128GB-model: Klopt, 128GB kan geen ProRes 4K 60fps opnemen. Maar als je een externe SSD aansluit, kan het wél. Ideale oplossing voor meer opslagruimte tijdens het filmen.
Ik merk als ik een uitnodiging stuur van Apple naar Apple hier wel een melding komt en ik ook een notificatie krijg ?
Volgens mij werkte dit op m’n vorige iPhone wel
/f/image/ijMSQBpOa1gTePIQxQcp8vVd.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 47% gewijzigd door MarioMark1541 op 24-09-2024 21:46 ]
Super vol en warm geluid enkel de bas is logischerwijs nauwelijks aanwezig.
Vond nog onderstaande vergelijk op YouTube:
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik heb ‘m 1 dag binnen en kom tot de conclusie… hij is te groot
De 16 Plus gaat dus weer de deur uit.
Neig nu dan toch maar naar de 16 Pro.
Merk wel iets verschil maar ik gebruik de speaker ook niet veel behalve tijdens een YouTube filmpje en dan is het nooit muziek maar spraak.MazeWing schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:28:
Waarom heeft niemand het over de zeer goede speaker kwaliteit van de 16 pro Max. Dat is echt meer level en kan zich bijna meten met een kleine losse bluetooth speaker!
[YouTube: The Ultimate Speaker Showdown: iPhone 16 vs Everyone Else!]
Vind het een heftige kleur wit vergeleken met mijn 15 Pro in Natural Titanium..
Ja. Dat kan ik me wel voorstellen. Ik maakte dezelfde switch, maar dan andersom. Vorig jaar wit en nu de naturel titanium. Dat heb ik trouwens vooral op gevoel gedaan. Ik was vorig jaar jaloers op mensen met de naturel, dus nu ik de kans had om er zelf eentje te kopen, heb ik dat maar gedaan.TNSN schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 23:25:
De iPhone 16 Pro White Titanium is binnen!
Ben van tevoren wel even naar de MediaMarkt geweest voordat de pre-orders begonnen, zodat ik die kleur in het echt kon zien. Mijn broer heeft nu weer een witte titanium. Die is wel echt zilverachtig wit. Iets witter dan vorig jaar. Dus snap wel dat je daar even aan moet wennen.
Heb de afgelopen jaren de zwarte, witte en naturelkleur gehad. De zwarte was de 15 Pro Max. Die kleur viel echt zwaar tegen. Heb ‘m toen omgewisseld voor een witte. Dit jaar dus naturel titanium. Zwart heb ik nog niet in het echt gezien, maar ik heb het idee dat de diepte van de kleur nogal wisselt in het licht. Echt zwart is mooi, een rare kleur donkergrijs is vreselijk. Als hij net zo is als de AWU 2, dan is het wel mooi.
Zal dus de laatste zijn die zou zeggen: “ah joh, het is maar een kleur.” Ik kocht een MBP M3 Max om die reden. 😅
In positieve of negatieve zin?TNSN schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 23:25:
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik denk in negatieve zin, want White Titanium is echt wit.
Bedoel je dat positief?TNSN schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 23:25:
Het is helaas een gesneuvelde gebleken, Apple wilde hem repareren maar adviseerde om via de winkel eerst een omruiling te vragen, omdat een splinternieuw toestel repareren ook niet goed aanvoelt. Coolblue heeft me ontzettend goed geholpen, maar het toestel is niet op voorraad. dus ik heb mijn volledige aankoopbedrag nu terug, en moet het helaas nog even uitzingen op mijn Iphone 11.turkeyhakan schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 07:49:
[...]
Fijn dat je computer wel een connect geluidje geeft. Dus dat betekent dat er nog leven in zit.
Het kan zijn dat je scherm defect is. Geen idee...
Je kunt in de Microsoft Store Apple Devices installeren (mogelijk dat dat wel kan, omdat het een app is). Ik weet niet of je een back-up hebt van je device, maar je kunt altijd een herstel via Apple Devices proberen. Optie voor het laatst: DFU modus proberen. Maar ik gok dat je telefoon wel herkend wordt door Apple Devices.
Wat vervelend zeg. Het scheelt dat je het toestel los hebt gekocht. De diverse webshops goed in de gaten houden (meeste kans bij Apple) en je hebt deze week dan sowieso een nieuw toestel.Gwindorian schreef op woensdag 25 september 2024 @ 07:59:
[...]
Het is helaas een gesneuvelde gebleken, Apple wilde hem repareren maar adviseerde om via de winkel eerst een omruiling te vragen, omdat een splinternieuw toestel repareren ook niet goed aanvoelt. Coolblue heeft me ontzettend goed geholpen, maar het toestel is niet op voorraad. dus ik heb mijn volledige aankoopbedrag nu terug, en moet het helaas nog even uitzingen op mijn Iphone 11.
Dat weet ik eigenlijk nog niet, ik kreeg hem gisteravond binnen en heb hem nog niet in goed daglicht gezien. Hij is echt wit-wit zeg maar
Ik neem aan dat je naar de voorkant kijktTNSN schreef op woensdag 25 september 2024 @ 08:42:
[...]
[...]
Dat weet ik eigenlijk nog niet, ik kreeg hem gisteravond binnen en heb hem nog niet in goed daglicht gezien. Hij is echt wit-wit zeg maarHet is even wennen, ik moet er toch weer een jaar tegenaan kijken.
Ik heb zelf ook de witte (twijfelde tussen natural en white) en vind zelf het witte icm de bezels erg mooi. Niet dat ik er heel veel van zie want ik gebruik een hoesje…
Ik gebruik geen hoesje maar wel een screenprotector, het toestel ligt dus vrijwel altijd met het scherm naar beneden. Vandaar mijn eerdere opmerking dat ik er weer een jaar tegen aan moet kijkenMazeWing schreef op woensdag 25 september 2024 @ 08:56:
[...]
Ik neem aan dat je naar de voorkant kijkt![]()
Ik heb zelf ook de witte (twijfelde tussen natural en white) en vind zelf het witte icm de bezels erg mooi. Niet dat ik er heel veel van zie want ik gebruik een hoesje…
Herkenbaar. Ik doe precies hetzelfde haha.TNSN schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:01:
[...]
Ik gebruik geen hoesje maar wel een screenprotector, het toestel ligt dus vrijwel altijd met het scherm naar beneden. Vandaar mijn eerdere opmerking dat ik er weer een jaar tegen aan moet kijken
©2004
Net zo belangrijk als de 80% limiet is de 20% limiet. Je batterij blijft veel beter als je tussen de 80-20% blijft. Een volledige drain is net zo slecht.Xmoo schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:03:
Leuk stukje (en een beetje discussie) mbt batterij capaciteit na een jaar https://forums.macrumors....help-after-a-year.2438027
Ik heb op 30% een shortcut automation dattie aan de lader moet. Zelfde geld voor 20%. Na een jaar zat ik op 179 cycles met 99%
Wishfull thinking:
Helaas is er geen minimaal limiet die je in kan stellen in IOS. Ook zou ik graag nog willen dat je de 80% als 100% toont in het boven menu (netzoals 20% als 0%) om m'n OCD onder controle te houden 😅
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Ik denk wat een bepalende factor ook is, is de warmte. Maakt niet uit hoe je de warmte produceert. Als je in een jaar tijd alleen je email, korte filmpjes, whatsapp en licht browsing doet. Dan houdt je meer batterij over dan.. iemand die de telefoon zwaarder belast met gaming en dergelijke. Bij zware belasting wordt de processor warm en dus ook gehele toestel. En hoge warmte is funnest voor de batterij.Xmoo schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:03:
Leuk stukje (en een beetje discussie) mbt batterij capaciteit na een jaar https://forums.macrumors....help-after-a-year.2438027
Gelijktijdig gamen en laden lijkt me helemaal funest voor de batterij.
[ Voor 4% gewijzigd door SamSid op 25-09-2024 10:42 ]
Ik heb besloten om in ieder geval geen gebruik meer te maken van Wireless Carplay (soms ook icm Wireless opladen). Met mijn 14PM kon ik er soms een eitje op bakken.SamSid schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:26:
[...]
Ik denk wat een bepalende factor ook is, is de warmte. Maakt niet uit hoe je de warmte produceert. Als je in een jaar tijd alleen je email, korte filmpjes, whatsapp en licht browsing doet. Dan houdt je meer batterij over dan.. iemand die de telefoon zwaarder belast met gaming en dergelijke. Bij zware belasting wordt de processor warm en dus ook gehele toestel. En hoge warmte is funnest voor de batterij.
Is gewoon vaag. Ene x wordt het heel warm en ander keer gewoon normaal.
Bedoel je dat je een popupje krijgt? Of wat?Sc0tTy schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:25:
[...]
Ik heb op 30% een shortcut automation dattie aan de lader moet. Zelfde geld voor 20%.
[ Voor 14% gewijzigd door Xmoo op 25-09-2024 10:43 ]
Ik ben er ook vanaf gestapt. Ook mede dat als wij met zn tweeën instapte, het omslachtig was als we moesten wisselen van wie er geconnect was. Daarnaast lijkt bedraad ook wel iets sneller en stabieler. Moet zeggen dat het nu ook een gewoonte is en ik het draadloze gedeelte helemaal niet mis.Xmoo schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:39:
[...]
Ik heb besloten om in ieder geval geen gebruik meer te maken van Wireless Carplay (soms ook icm Wireless opladen). Met mijn 14PM kon ik er soms een eitje op bakken.
Is gewoon vaag. Ene x wordt het heel warm en ander keer gewoon normaal.
©2004
Geeft een beetje het gevoel als een mooie auto kopen en hem dan alleen maar in de garage te zetten
©2004
Ferrari die van een "oud omaatje" is geweest verkoopt uiteindelijk toch voor wat tientjes extra, laten we eerlijk zijn.hk12nl schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:05:
Dat 'gedoe' met de batterij begrijp ik eigenlijk niet zo. Ik vind dan ook dat sinds we de batterijcapiciteit kunnen zien, het er niet beter op is geworden. Het neemt toch uiteindelijk een stukje plezier weg als je veel de focus hebt om de batterij zo optimaal mogelijk te houden?Ik ben zuinig op mijn spullen en hou ze graag netjes maar aan de andere kant moet je ze ook gewoon kunnen gebruiken zonder er teveel mee bezig te zijn dat het toestel zijn waarde behoud.
Geeft een beetje het gevoel als een mooie auto kopen en hem dan alleen maar in de garage te zetten
Of de Ferrari max 80 km/h laten rijden.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Nu op de 16 Pro zelfde beleid.
Kan trouwens iemand aan Apple vertellen dat die camera knop compleet waardeloos is? Matig idee met bizar slechte uitvoering.
1600 ?? WowPWA777 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:22:
1600 cycli op m’n 15 Pro na 1 jaar, altijd opgeladen tot 100%, altijd meegenomen naar strand, in auto opgeladen, aan lader laten hangen nooit ergens druk om gemaakt of stress over gehad. Accu was eind vorige week 92%
Kan trouwens iemand aan Apple vertellen dat die camera knop compleet waardeloos is? Matig idee met bizar slechte uitvoering.
Ik heb Tim toevallig dinsdag gesproken, hij was het er mee eens, maar aandeelhouders blabla...PWA777 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:22:
1600 cycli op m’n 15 Pro na 1 jaar, altijd opgeladen tot 100%, altijd meegenomen naar strand, in auto opgeladen, aan lader laten hangen nooit ergens druk om gemaakt of stress over gehad. Accu was eind vorige week 92%
Bedoel je niet 160 cycli?PWA777 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:22:
Zelfs als je het voor elkaar weet te krijgen om je telefoon drie keer per dag volledig op te laden en weer te ontladen kom je nog niet aan dat aantal..
Aangezien je van de 15 pro naar de 16pro bent gegaan (want zo een upgrade doe je echt alleen uit luxe), moet je niet zo druk maken om je batterij joh. Het is maar een voorwerp, als je maar gezond bentPWA777 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:22:
Ik moet zeggen dat ik de Camera Control erg fijn vind! Maar ik heb die half press meuk heb ik uitgezet.
Bijvoorbeeld de oplader van een notebook. en als het geen directe schade geeft, is het van impact op de accu prestaties of je snel laad of langzamer laad.
With 80% Limit enabled, your iPhone will occasionally charge to 100 percent to maintain accurate battery state-of-charge estimates.
Duidelijk dus. Wel nieuwsgierig: Laten jullie dit toe of trekken jullie hem er alsnog uit bij +- 80%?
Ik zet een stopwatch en voor de zekerheid haal ik de hoofdzekeraar van m’n huis eruit zodat er geen stroom meer richting de iPhone gaat.MisterMarcFR schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:41:
Ik heb mijn oplaadlimiet ingesteld tot 80%. Hij laadde net echter op tot 100%. Ik kwam op de Apple site dit tegen:
With 80% Limit enabled, your iPhone will occasionally charge to 100 percent to maintain accurate battery state-of-charge estimates.
Duidelijk dus. Wel nieuwsgierig: Laten jullie dit toe of trekken jullie hem er alsnog uit bij +- 80%?
Nee. Het is beter om een "oversized" oplader te gebruiken, dan een "undersized".Gwindorian schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:40:
Check vraagje: Kan het kwaad om met een oversized (te hoog vermogen) USB-C lader te gebruiken voor je Iphone ?
Bijvoorbeeld de oplader van een notebook. en als het geen directe schade geeft, is het van impact op de accu prestaties of je snel laad of langzamer laad.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Eigenlijk is een lader geen lader maar een adapter. Het laadcircuit zit immers in de telefoon en die bepaalt de laadsnelheid. Dus als je een "oversized" adapter gebruikt kan de telefoon het maximale laden en bij een "undersized" adapter laadt de telefoon uiteraard wat de adapter maximaal kan leveren.Rivanov schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:00:
Nee. Het is beter om een "oversized" oplader te gebruiken, dan een "undersized".
Blijkbaar kan dat op sommige iphones ook komen doordat je de camera control aanraakt waardoor het hele scherm neit meer op touch reageert. Mijn iPhone 16 Pro heeft er geen last van.R4NCOR schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:26:
Ik heb ten opzichte van mijn 13 Pro nu met de 16 Pro veel meer last van dat mijn handpalm de touch van mijn duim verstoort bij het bedienen met 1 hand. Meer mensen last van? Dus in mijn rechterhand, ik tap iets aan de linkerkant van het scherm met mijn duim en daardoor raakt mijn handpalm een klein beetje het scherm aan aan de rechterkant waardoor de hele touch niet geregistreerd wordt.
https://9to5mac.com/2024/...-taps-and-swipes-ignored/
Ik kijk niet naar de batterij. Ik upgrade elke 2 jaar. En het boeit mij dan niet of m’n accu nog 90% is of 85%MisterMarcFR schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:41:
Ik heb mijn oplaadlimiet ingesteld tot 80%. Hij laadde net echter op tot 100%. Ik kwam op de Apple site dit tegen:
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Ja heb ik ook last van. Hoop dat ze t snel updaten.R4NCOR schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:26:
Ik heb ten opzichte van mijn 13 Pro nu met de 16 Pro veel meer last van dat mijn handpalm de touch van mijn duim verstoort bij het bedienen met 1 hand. Meer mensen last van? Dus in mijn rechterhand, ik tap iets aan de linkerkant van het scherm met mijn duim en daardoor raakt mijn handpalm een klein beetje het scherm aan aan de rechterkant waardoor de hele touch niet geregistreerd wordt.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
giantgiantus schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:58:
[...]
Ik zet een stopwatch en voor de zekerheid haal ik de hoofdzekeraar van m’n huis eruit zodat er geen stroom meer richting de iPhone gaat.

I don't have dreams, I have goals!!
Netjes netjes, respect, 4x per dag accu leegtrekkenPWA777 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:22:
1600 cycli op m’n 15 Pro na 1 jaar
Ik quote mezelf even.Alekz87 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:43:
[...]
Ik kijk niet naar de batterij. Ik upgrade elke 2 jaar. En het boeit mij dan niet of m’n accu nog 90% is of 85%
Maar daarnaast kijk ik niet echt naar überhaupt slijtage. Ja ik heb een hoesje en screenprotector. Maar dat is omdat ik geen schade wil na het vallen. M’n telefoon klappert regelmatig in de auto alle kanten op en thuis vliegt deze soms op t bed net de rand over. Eerste maand babysit ik m, daarna is t lekker gooien en smijten.
Is het de extra centjes waard t.o.v. de 15 pro?
Wil graag upgraden vanaf een 14, maar twijfel toch wat...
Het prijsverschil tussen de 15 en 16 is gering. Ik zou voor de 16 gaan..Beammmmm schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:26:
Wat is het algemene stigma rondom de 16 pro?
Maar komende van een 14 Pro kan ik je vertellen dat een 14 Pro ook nog zeker 2 jaar mee kan...
[ Voor 12% gewijzigd door turkeyhakan op 25-09-2024 15:30 ]
67 pagina’s aan ervaringen in dit topic…Beammmmm schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:26:
Dit zie ik:
YouTube: A001 09211400 C043
Lekker.. dan heb ik dus alsnog die Desert niet kunnen zien.. zucht. Moet ik alsnog naar " de grote stad" om ding te bekijken, dan bestellen.. ben ik 6 weken verder. Overal lopen de levertijden op
Bij release was mijn 11 nog in orde en kon ik wel even wachten, maar sinds gister heeft ding kuren (zoals opeens zwart scherm).. zucht.. dus nu moet ik alsnog redelijk snel switchen (ja ja. luxe probleem ik weet het)
** zeur modus uit **
Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor
100% voor de 16 pro gaan als je toch een nieuwe wilt. En als je twijfelt of je überhaupt moet upgraden. Dan zou ik nog jaartje wachten. AI is grootste toevoeging en die komt voorlopig toch niet naar de EU.Beammmmm schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:26:
Maar op 1 of andere manier pakt ie de USB c kabel niet met deze telefoon. Heb ik een verkeerde kabel? Die ik nu gebruik is gewoon een simpele USB c naar USB a kabel. Moet ik een speciale hebben?
Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+
Ik heb dit veel erger met de standaard camera app. Maar alleen in specifieke situaties. In mijn woonkamer ‘s avonds met gedimd licht wat reflecteert in de lamellen en met een foto op de achtergrond. Ik denk dat de camera dan even niet weet welke lens hij moet gebruiken. De 15 PM heeft het niet.Furfoot schreef op woensdag 25 september 2024 @ 17:31:
Zou iemand met de black magic camera app in 4k en de 5x lens willen kijken of het beeld soms gaat schokken op een 16 pro?
Dit zie ik:
Ik weet dat er data en niet data kabels zijn mbt usb CKnoezelbos schreef op woensdag 25 september 2024 @ 17:59:
Hmmm.. ik merk dat mijn autolader niet meer werkt op iPhone 16 pro max. Ik kwam van een iPhone 14 Pro Max en die had lightning. Deze werd keurig opgeladen op de USB A poort van mijn auto en hiermee had ik ook connectie om muziek af te spelen etc. (Nee ik heb nog geen CarPlay 😥).
Maar op 1 of andere manier pakt ie de USB c kabel niet met deze telefoon. Heb ik een verkeerde kabel? Die ik nu gebruik is gewoon een simpele USB c naar USB a kabel. Moet ik een speciale hebben?
Heb dat in een eerdere post van mij ook opgemerkt. Ben het helemaal mee eensMazeWing schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:28:
Waarom heeft niemand het over de zeer goede speaker kwaliteit van de 16 pro Max. Dat is echt meer level en kan zich bijna meten met een kleine losse bluetooth speaker!
[YouTube: The Ultimate Speaker Showdown: iPhone 16 vs Everyone Else!]
Het is weer September 2025 :)
Die heb ik ook al een paar keer gehad in de standaard camera inderdaad. Nu nergens meer last van (tot nu toe).Furfoot schreef op woensdag 25 september 2024 @ 17:31:
Zou iemand met de black magic camera app in 4k en de 5x lens willen kijken of het beeld soms gaat schokken op een 16 pro?
Dit zie ik:
Zucht...
Ik dacht dat ik mijn screenprotector goed had geplakt. Het is een nudient premium versie en die komt met een zwarte randje.. Je raadt het al.. Apple heeft scherm rand zo dun gemaakt dat ik hem met mijn dikke vingers ernaast hebt geplakt. Ook tweede keer ging het mis.. Ik heb nu weer dikke bezel zoals bij mijn iPhone 14 Pro maar dan aan 1 kant.. k%T apple
Ik teken nergens meer voor
Nee ik lach helemaal niet. Het is zo zonde. Voortaan een screenprotector die wordt geleverd met een mal. Je plaats de mal op de phone en daarna de protector in de mal. Je kan nooit verkeerd plakken.Quakie schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:55:
pff een klacht die hopelijk een lach bij iemand brengt..
Ik dacht dat ik mijn screenprotector goed had geplakt. Het is een nudient premium versie en die komt met een zwarte randje.. Je raadt het al.. Apple heeft scherm rand zo dun gemaakt dat ik hem met mijn dikke vingers ernaast hebt geplakt. Ook tweede keer ging het mis.. Ik heb nu weer dikke bezel zoals bij mijn iPhone 14 Pro maar dan aan 1 kant.. k%T apple
Zonde om het mooie scherm te vernachelen met een extra glazen scherm. Er af trekken en gebruik maken van het goede scherm!SamSid schreef op woensdag 25 september 2024 @ 22:05:
[...]
Nee ik lach helemaal niet. Het is zo zonde. Voortaan een screenprotector die wordt geleverd met een mal. Je plaats de mal op de phone en daarna de protector in de mal. Je kan nooit verkeerd plakken.
Ook een hoesje van ze binnen en die is niet 100% strak .. Hoekje zit speling op. Ik heb drie 14 hoesjes van ze en die hebben het niet... Toendertijd zat er ook een doosje om heen met stappen plan. Nu in plastic zakje.. Ander niet merk van helft het geld had een beter verpakking maar dat terzijde.
Nu kreeg ik ook gelijk een reactie (virus) van 1 van de 2 hoesjes, dus maar voor het eerst voor apple care gegaan en ga ik ga nu zonder hoesje.
@giantgiantus wat is er vernachelen aan>? Ik heb het erop geplakt omdat ik spijkerbroeken heb met van die knoppen bij zakken.. Hierdoor komt telefoon diverse keren er tegen en wil krassen voorkomen.
Ceramic Shield blijft glas, dus ik vermoed dat er nog steeds krassen komen dan..
[ Voor 17% gewijzigd door Quakie op 25-09-2024 22:47 ]
Van glas heb je toch geen las(t)?giantgiantus schreef op woensdag 25 september 2024 @ 22:07:
[...]
Zonde om het mooie scherm te vernachelen met een extra glazen scherm. Er af trekken en gebruik maken van het goede scherm!
In mijn omgeving zijn er wel wat mensen met een screen protector en bij allemaal denk ik ‘waarom?’ Extra spiegeling, lelijke randen of lunchtbellen. Er zijn misschien betere opties en is mijn bubbel gewoon te krenterig om een fatsoenlijke te kopen maar ik ga liever voor kaal vooralsnog.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Laten we het dan maar op je bubbel (pun intended?) gooien.amphora schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:21:
[...]
In mijn omgeving zijn er wel wat mensen met een screen protector en bij allemaal denk ik ‘waarom?’ Extra spiegeling, lelijke randen of lunchtbellen. Er zijn misschien betere opties en is mijn bubbel gewoon te krenterig om een fatsoenlijke te kopen maar ik ga liever voor kaal vooralsnog.
Zijn zat fabrikanten die een malletje meeleveren. Even goed schoonmaken, malletje er op en je hebt een super strakke screenprotector er op zitten. Ze kosten wel wat meer dan de Action screenprotectors.
Zag gisteren nog de nieuwe DBrand screenprotectors. Is zelfs nog makkelijker dan een malletje waar je 'm zelf in moet leggen. Maar ja, kost dan wel 35 dollar.
Have you tried turning it off and on again?
Spigen Ez.Fit kost 20 euro voor een 2-pack met een malletje. Je hebt het over een stuk glas van 10 euro. Ga je toch niet moeilijk doen met Action spul?Gr4mpyC3t schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:53:
[...]
Zijn zat fabrikanten die een malletje meeleveren. Even goed schoonmaken, malletje er op en je hebt een super strakke screenprotector er op zitten. Ze kosten wel wat meer dan de Action screenprotectors.
Nee eens! Zit in jouw kamp hoor.THE_BASE schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:39:
[...]
Spigen Ez.Fit kost 20 euro voor een 2-pack met een malletje. Je hebt het over een stuk glas van 10 euro. Ga je toch niet moeilijk doen met Action spul?
Have you tried turning it off and on again?
Hoe bevalt die nudient premium screenprotector? Twijfel nog om de Nudient Thin Case MagSafe te bestellen incl. 'gratis' premium screen protector. Weet alleen niet wat/of het zwarte randje überhaupt iets toevoegd? En of een Spigen Glas.tR EZ Fit niet gewoon beter is (qua feel en/of bescherming).Quakie schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:55:
pff een klacht die hopelijk een lach bij iemand brengt..
amphora schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:21:
[...]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Je hebt bij Action ook een screenprotector met een malletje en die past perfect en zit er superstrak op.. Heb al heel wat verschillende (dure) screenprotectors gehad, maar die van de Action is een van de betere tot nu toe.THE_BASE schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:39:
[...]
Spigen Ez.Fit kost 20 euro voor een 2-pack met een malletje. Je hebt het over een stuk glas van 10 euro. Ga je toch niet moeilijk doen met Action spul?
[ Voor 13% gewijzigd door M@cer op 26-09-2024 10:18 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Link onderin dit topic...
Mee eens. Er is niet voor niets een (prijs)verschil. natuurlijk kunnen die goedkope dingen goed zitten als ze goed zijn aangebracht, maar een screenprotector bestaat niet alleen maar uit een enkel soort glas. De sterkte, meerlagen glas, kras/barstbestendigheid en anti-reflectiecoatingen en dergelijke kunnen echt het verschil maken. En op een telefoon van 1479 euro ga ik geen screenprotecor van Ali of Action van drie euro plakken..THE_BASE schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:39:
Edit: heb de 16 pro
[ Voor 3% gewijzigd door Jimijames75 op 26-09-2024 10:41 ]
iemand nog ideeën?
Klopt, deze staat er al vanaf launch day en is alleen voor de pro volgens mij. Ik vond het ook bijzonder dat deze 18.0 als nummer kreeg terwijl 18.0 al geïnstalleerd was.Jimijames75 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:40:
Even wat anders dan screenprotectors, ik kreeg vanmorgen een update van iOS 18.0 wat mij een beetje bevreemdde. Aangezien een fix meestal 18.01 is of zoiets. Stond wel bij dat het een beveiliging/verbeterings update was. Is dit een fix voor de problemen met de camera knop/touch screen?
Edit: heb de 16 pro
...less is more
Zwarte rand voegt naar mijn idee niks toe en geeft alleen maar grotere kans dat je hem slecht plakt. Ik zit er net naast. Rand is nu klein dus ruimte voor fouten is minimaal. Ik zou dus voor andere gaan met een mal. Stuk glas is wel met bolling. Als je hem strak plakt loopt het wel mooi over met rand.mussov schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:08:
[...]
Hoe bevalt die nudient premium screenprotector? Twijfel nog om de Nudient Thin Case MagSafe te bestellen incl. 'gratis' premium screen protector. Weet alleen niet wat/of het zwarte randje überhaupt iets toevoegd? En of een Spigen Glas.tR EZ Fit niet gewoon beter is (qua feel en/of bescherming).
Zelfde als hun hoesje. Mijn nieuwe hoesje zit niet zo strak als mijn oude Nudient. Dat kan toeval zijn. Maar ook hoe het tegenwoordig verpakt zit. Het straalt niet meer luxe en premium uit.
Ik weet natuurlijk niet welk hoesje van Nudient je hebt. Maar mijn Nudient Thin Case zit nog altijd net zo straks als de eerste enkele jaren terug. Ondertussen bestel ik elk jaar bij de nieuwe iPhones een Nudient case en ben ik nog altijd zeer tevreden er over.Quakie schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:16:
[...]
Zelfde als hun hoesje. Mijn nieuwe hoesje zit niet zo strak als mijn oude Nudient. Dat kan toeval zijn. Maar ook hoe het tegenwoordig verpakt zit. Het straalt niet meer luxe en premium uit.
Eens, viel mij ook op toen afgelopen dinsdag mijn Nudient Thin hoesje voor de 16 Pro Max was afgeleverd. Verpakking is niet meer zo chic. Hoesje zit wel strak trouwens!Quakie schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:16:
[...]
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Valt mij in positieve zin op dat dit ontzettend meevalt en bij mij zelfs op de achterkant nauwelijks tot niet aanwezig is. Zijkanten wel wat meer zichtbaar maar ook dat valt wel mee. Dit was trouwens met de kleur NT ook niet anders.
Denk trouwens dat schone of vette vingers/handen hierbij natuurlijk wel uit zal maken en dat je het (vetten) dan op zwart wellicht eerder ziet dan wit of NT.
Het is weer September 2025 :)
Net m’n nieuwe iPhone 16 Pro NT binnen. Erg onder de indruk weer. Wij kan mij nog even kort uitleggen welke instelling het best zijn onder de Pro-standaard instellingen voor de camera? Ik ga geen foto’s achteraf bewerken
Dit topic gaat over de ervaringen met de iPhone 16. Voor levertijden en beschikbaarheid is:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.