Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:36
Cardwizard schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:34:
[...]

al 3 dagen lang....................... :P
Ja, met zwart was het maar de vraag maar gaat nog tot op heden goed gelukkig.

Sommigen hadden na een kwartier al pech dit jaar (@Donstil :+ ) Maar gelukkig ook opgelost.

[ Voor 16% gewijzigd door Jaymone op 23-09-2024 10:49 ]

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jaymone schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:48:
[...]

Ja, met zwart was het maar de vraag maar gaat nog tot op heden goed gelukkig.

Sommigen hadden na een kwartier al pech dit jaar (@Donstil :+ ) Maar gelukkig ook opgelost.
Los daarvan ben ik wel echt blij met "Black Titanium", de laatste keer dat ik een volledig zwarte iPhone had was met de 7 dus het voelt helemaal nieuw nu.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Donstil schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:51:
[...]

Los daarvan ben ik wel echt blij met "Black Titanium", de laatste keer dat ik een volledig zwarte iPhone had was met de 7 dus het voelt helemaal nieuw nu.
Ben er ook erg blij mee en mogelijk dat deze kleur voor mij een blijvertje voor de komende jaren is, maar daar is het nog te vroeg voor.

Wellicht nog een keer de upgrade naar Black Titanium met de Ultra2, maar alleen voor de kleur vind ik ook weer zonde.

[ Voor 11% gewijzigd door Jaymone op 23-09-2024 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:12
Als ik het zo lees dan klopt mijn mening wel dat dit zo’n beetje de minst sexy “upgrade” ooit is van een iPhone, de grootste verandering (ook bij mij) is de kleur.

Het was letterlijk backup er terug opzetten en tja dat was het weer…

Mijn Spigen clear case is ook weer retour, wat voelt dat plakkerig/viezig aan als je dat vast hebt, bah… altijd de lederen case van Apple gehad dat was een stuk prettiger in de hand.

Dat is nu de echte upgrade: geen hoes, dan zie je de pas hoe mooi een iPhone (nog) is

[ Voor 36% gewijzigd door Cardwizard op 23-09-2024 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:46
Donstil schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:51:
[...]

Ben blij dat ik nu juist NT heb gekozen ipv weer zwart, anders had ik écht niet het idee van een nieuw toestel gehad 😂 Moet er een soort van aan wennen dat ik niet 100x per dag de vingerafdrukken eraf hoef te vegen, dat was al een soort van automatisme geworden….

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:35:
[...]

Ben blij dat ik nu juist NT heb gekozen ipv weer zwart, anders had ik écht niet het idee van een nieuw toestel gehad 😂 Moet er een soort van aan wennen dat ik niet 100x per dag de vingerafdrukken eraf hoef te vegen, dat was al een soort van automatisme geworden….
De reden waarom ik niet voor NT gegaan ben, want dat had ik met de 15 pro.
Nog steeds wel erg fraai overigens.

Ik had Blauw titanium wel een mooie gevonden voor dit jaar, nooit iemand mee in het wild gezien maar vond de kleur in de store wel fraai maar goed Apple vond deze saaie kleuren line-up beter klaarblijkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Cardwizard schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:32:
Als ik het zo lees dan klopt mijn mening wel dat dit zo’n beetje de minst sexy “upgrade” ooit is van een iPhone, de grootste verandering (ook bij mij) is de kleur.

Dat weet ik zo nog niet, ook bij eerdere upgrades was het soms minimaal.
Persoonlijk heb ik deze ervaring nu niet. Voor mij is het scherm net weer iets groter en dat i.c.m. betere batterij en de kleur maakt het weer een net iets andere iPhone. Dit rechtvaardigt niet om vanaf een 15 Pro Max te gaan upgraden maar dat is een andere discussie en geheel persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die prijs gaat voor mij nog steeds naar de 6s. Nu hebben we nog een knop erbij, groter scherm, nieuwe zoom camera voor de non max, etc. De 6s was echt alleen maar iets sneller.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 23-09-2024 11:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:05
Donstil schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:37:
De reden waarom ik niet voor NT gegaan ben, want dat had ik met de 15 pro.
Nog steeds wel erg fraai overigens.

Ik had Blauw titanium wel een mooie gevonden voor dit jaar, nooit iemand mee in het wild gezien maar vond de kleur in de store wel fraai maar goed Apple vond deze saaie kleuren line-up beter klaarblijkelijk.
De mooiste kleur vond ik de paarse zoals de 14 Pro Max.
Zo jammer dat deze kleur niet meer terug is gekomen.

Heb nu voor White Titanium gekozen. Ik had een 15 PM Naturel Titanium, maar die vond ik wat saaiig en gelig aan de randen. De witte oogt frisser en bij de 16 PM is het witte meer zilverachtig wat ik erg fraai vind.
Heb overigens net een bericht gekregen dat deze klaar ligt op het DHL ServicePoint, straks uit mijn werk ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Tranquility schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:44:
[...]

De mooiste kleur vond ik de paarse zoals de 14 Pro Max.
Zo jammer dat deze kleur niet meer terug is gekomen.
Dat was mijn vorige ook, prachtig toestel...... maar die randen.... scherp en ontzettend vlekgevoelig. Als ze nu een paarse titanium met matte randen hadden gemaakt :9~ dan was ik nog voor naturel titanium gegaan anders was er heulemaal geen upgrade gevoel geweest haha

[ Voor 3% gewijzigd door Cardwizard op 23-09-2024 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Wat me ook aan de 16 Pro Max positief opvalt, is dat het geluid (zowel bij spraak als muziek) voller is, nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• umm2012
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-07 07:29
Ik upgrade elke jaar van Iphone en altijd van Pro max model naar de nieuwste Pro max model.

Dit jaar ben ik van 15 Pro Max naar Iphone 16 Pro Max gegaan.

Wat mij hierbij opvalt is een nieuw gate naar mijn mening, samen met andere mensen van reddit en mensen uit macrumors hebben hier last van.

IPhone scherm van 16 Pro Max is aanzienlijk lager in helderheid. Ik moet meer aan helderheid omhoog zetten wil ik de zelf helderheid bereiken als mijn oude iPhone 15 Pro Max. En beide met op volle helderheid komt iPhone 16 Pro Max zeker merkbaar tekort.

Heeft of hebben jullie hier ook last van of is dit iemand ook hier op de forum opgevallen.

Reddit topic link:

Ben heel benieuwd of dit de kinder ziekte is van het nieuwe iPhone modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
@umm2012 heb het wel ergens gelezen maar het is mij nog niet opgevallen tijdens gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:31
umm2012 schreef op maandag 23 september 2024 @ 15:41:
Ik upgrade elke jaar van Iphone en altijd van Pro max model naar de nieuwste Pro max model.

Wat mij hierbij opvalt is een nieuw gate naar mijn mening, samen met andere mensen van reddit en mensen uit macrumors hebben hier last van.

IPhone scherm van 16 Pro Max is aanzienlijk lager in helderheid. Ik moet meer aan helderheid omhoog zetten wil ik de zelf helderheid bereiken als mijn oude iPhone 15 Pro Max. En beide met op volle helderheid komt iPhone 16 Pro Max zeker merkbaar tekort.

Heeft of hebben jullie hier ook last van of is dit iemand ook hier op de forum opgevallen.

Reddit topic link:

Nou sinds iOS18 viel mij ook al een verschil op qua scherm of helderheid bij mijn 13 Pro. Kon het ook niet zo goed plaatsen. 16 Pro moet nog binnenkomen (trage werkgever), van de vrouw is er wel al (prive aanschaf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Hier inmiddels de blauwe ultramarine 16 Plus binnen!

Altijd regulier formaat gehad, dus dit zal even wennen zijn. Eerste indruk is dan ook: wat is-ie groot :+ Wordt even wennen, al past-ie wel weer prima in de broekzak.

60 Hz is jammer en wat minder camera features wisten we natuurlijk al. Op zich jammer, maar voor een besparing van €350 neem ik dat maar voor lief :9

Eerste indruk camera control
Even wennen en ik begrijp wel waarom sommigen een beetje kritisch zijn. Ik denk dat het vooral neerkomt op deze 2 punten:

1) Switchen tussen modus (bijv. van zoom naar diepte) gaat door middel van het dubbel capacitief indrukken van de knop -> dat is wat onwennig, want je doet alsof je de knop indrukt maar stiekem toch niet. Hier had ik zelf eerder een dubbel tap verwacht.

2) Maken van een foto gaat daadwerkelijk door ‘m fysiek in te drukken -> redelijk wat weerstand, omdat de knop ook relatief diep in de behuizing ligt (terwijl alle andere knoppen als het ware bovenop de behuizing liggen)

Wat mij betreft passen ze de interface iets aan: wisselen van modus door middel van een dubbel tap, bevestigen van iets (bijv. AF locken) d.m.v. de ‘capacitief indrukken’ en vervolgens daadwerkelijk fysiek de knop doordrukken voor de foto.

Qua hardware voor volgend jaar: of de knop iets minder diep in de behuizing of een knop met minder weerstand. Als alternatief: volledig capacitief. Apple heeft met hun home buttons in de oude iPhones en met de touchpads in de huidige MacBooks al bewezen dat ze een ‘dubbele’ digitale knop kunnen maken die realistisch aanvoelt als een echte knop.

Overige indrukken
- Voelt amper zwaarder aan dan de 15 Pro
- Lijkt minder snel over te verhitten (al is het nog kort dag voor een definitieve conclusie)
- De nieuwe photographic styles zijn onverwacht goed (definitieve conclusie even afwachten totdat de camera echt goed wordt gebruikt)
- Ultramarine kleur ziet er 90% van de tijd blauwer uit dan de marketingfoto’s van Apple tonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-02 21:45
Hebben jullie ook dat de touch responsiveness een stuk minder is dan de 15 op de 16 pro Max? Ik typ vaak mis, keyboard registreert vaak ook niet. Ik lees op het web dat meer mensen hier problemen mee hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Opzouten op 23-09-2024 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:49
Opzouten schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:37:
Hebben jullie ook dat de touch responsiveness een stuk minder is dan de 15 op de 16 pro Max? Ik typ vaak mis, keyboard registreert vaak ook niet. Ik lees op het web dat meer mensen hier problemen mee hebben.
Heb je een screenprotectorerop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
@Opzouten klopt dat is hier ook een issue t.o.v. de 14 PM, hopelijk is dat op te lossen met een update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:43
beyazz06 schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:33:
[...]

Dit klinkt wel tof.. Is dat enigszins easy te doen? Kan je mij wellicht op weg wijzen? :+
YouTube staat er vol mee. Had deze gisteren al gepost.

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 23-09-2024 17:41 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opzouten
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-02 21:45
Aggressor schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:39:
[...]

Heb je een screenprotectorerop?
Ja, maar dit deed ie ook al voor de screenprotector. Het is eigenlijk vrij onbruikbaar hoe het nu gaat. Vooral de snelheid van typen (ik typ snel) lijkt niet altijd tot registeren van de toets te leiden. Verder is het wel echt vervelend , m’n iPhone 6s die ik voor de bbq gebruik werkt nog sneller. Het ijkt een beetje naar de j k l te zijn dat het minder goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Iemand hier al Apple Intelligence (met iOS 18.1 beta) lekker werkend gekregen in Nederland?
De zaken die ik voorbij zie komen @ bijv. Reddit werken hier niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Tha BasZ schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:43:
Iemand hier al Apple Intelligence (met iOS 18.1 beta) lekker werkend gekregen in Nederland?
Als je in het ios18-topic kijkt dan zijn er genoeg ervaringen en een workaround om het te proberen :)
(Even snel uit mijn hoofd: alles op Engels zetten en een AppleID van buiten de EU gebruiken voor de Appstore).

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 23-09-2024 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 19:48
Opzouten schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:42:
[...]

Ja, maar dit deed ie ook al voor de screenprotector. Het is eigenlijk vrij onbruikbaar hoe het nu gaat. Vooral de snelheid van typen (ik typ snel) lijkt niet altijd tot registeren van de toets te leiden. Verder is het wel echt vervelend , m’n iPhone 6s die ik voor de bbq gebruik werkt nog sneller. Het ijkt een beetje naar de j k l te zijn dat het minder goed werkt.
Ja, dat heb ik ook. Zal het een probleem in iOS 18 zijn? @Dennisweb gebruikt altijd een beta versie, en die heeft het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
umm2012 schreef op maandag 23 september 2024 @ 15:41:

Reddit topic link:

Gisteren in de volle zon getest en bij mij is er geen verschil tussen de 15PM en 16 Pro (geen Max). Ook het witpunt is precies hetzelfde want een geler scherm vind ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tha BasZ schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:43:
Wat @Dennisdn zegt, persoonlijk zou ik de moeite niet doen. Ik heb het nu een tijdje en het kan van zichzelf al best weinig maar als je daar ook nog onze Nederlandse taal naast zet blijft er helemaal weinig over.

Zo werkt het samenvatten van notificaties maar (uiteraard) niet met de Nederlandse notificaties en dat geld ook bijvoorbeeld ook voor email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:25
Tranquility schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:27:
[...]

Ik gebruik al jaren Gmail. Dat is ook mijn hoofd emailadres. Dit gebruik ik ook gewoon voor mijn Apple ID.
Voordeel van Gmail is de voortreffelijke synchronisatie met mail en agenda, die ik ook op de PC gebruik.
Nu heb ik tijdelijk een oud Android toestel in gebruik die ik hier nog had liggen omdat DHL het weer eens verkloot en ik mijn 15 Pro Max vrijdag al verstuurd heb naar de nieuwe eigenaar. Mijn nieuwe 16 Pro Max had gisteren geleverd moeten worden. Maar mail en agenda werkten direct feilloos op dat oude Android toestel.
Wat mij opviel als ik de agenda app van Apple gebruik op m’n iPhone krijg ik geen notificatie als ik een uitnodiging krijg ?
Enkel per mail.
Als ik een uitnodiging krijg via iCloud agenda zelf van een andere iPhone user krijg ik wel een pus melding.
Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

pdavie2311

Live life to the fullest..

Even een vraagje voor mijn dochter van 12..haar schermtijd geeft 9 uur schermtijd magister aan terwijl ze daar alleen op haar Chromebook opzit. Camera ook maar daar ook alleen en veel op haar Chromebook. Ik zie nu dat haar iPhone is gekoppeld aan de Chromebook. Telt dat dan mee als schermtijd op de iPhone? Totaal geen verstand van Chromebooks etc. En waarom is de iPhone gekoppeld aan dat ding. Ze weet het zelf ook niet en ik ook niet. Haha. Ik typ dit op een 16 Pro Max dus ik mag deze vraag hier stellen?! Haha….

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:08:
[...]

Wat @Dennisdn zegt, persoonlijk zou ik de moeite niet doen. Ik heb het nu een tijdje en het kan van zichzelf al best weinig maar als je daar ook nog onze Nederlandse taal naast zet blijft er helemaal weinig over.
Het enige waar ik nog een beetje op zit te wachten is dat je dingen uit foto’s kan poetsen. Heb nogal wat foto’s uit de tijd dat de flare of groene dot teveel in beeld zit. Heb collega’s dat wel eens met Google zien doen en lijkt goed te werken. Maar ook weer niet zo belangrijk dat ik geen moeite heb genomen er een app voor te installeren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisdn schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:34:
[...]

Het enige waar ik nog een beetje op zit te wachten is dat je dingen uit foto’s kan poetsen. Heb nogal wat foto’s uit de tijd dat de flare of groene dot teveel in beeld zit. Heb collega’s dat wel eens met Google zien doen en lijkt goed te werken. Maar ook weer niet zo belangrijk dat ik geen moeite heb genomen er een app voor te installeren :P
Ooh ja dat is waar, dat zit er ook in. Is alleen nog wel erg buggy.
De resultaten zijn doorgaans prima maar de app crashed erg veel merkte ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennalonso1981
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 19:43
Raar, maar mijn 16 pro LIJKT een stuk groter dan mijn 15 Pro. Lijkt alsof ik eeb Max heb. Niet vervelend ofzo,alleen een beetje wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:01
sennalonso1981 schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:48:
Raar, maar mijn 16 pro LIJKT een stuk groter dan mijn 15 Pro. Lijkt alsof ik eeb Max heb. Niet vervelend ofzo,alleen een beetje wennen.
Hij is ook iets groter he :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lcL5tBIoE_ZzxZLrk6w9SMDcluc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wUhRo15Ndj70zyvWGHMn0EQC.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACBUqCs_1rkE0vw798y9sgi7ImI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PrvOpN8u176iCNKdZQmgIFm9.png?f=user_large

[ Voor 41% gewijzigd door mprkooij op 23-09-2024 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sennalonso1981
Jaja dat snap ik 😆 Alleen hij lijkt groter dan verwacht. Typen gaat me nu ook veel makkelijker af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sennalonso1981 schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:51:
[...]

Jaja dat snap ik 😆 Alleen hij lijkt groter dan verwacht. Typen gaat me nu ook veel makkelijker af.
Moet zeggen dat ik dit ook wel had hoor de eerste uren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sennalonso1981
Donstil schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:54:
[...]

Moet zeggen dat ik dit ook wel had hoor de eerste uren.
Ik heb voorlopig een hoesje van de plaatselijke Turk(ben er zelf ook 1 haha) en die maakt de telefoon groter dan nodig is. Heb mijn spigen thin fit in bestelling ,neem ik altijd. Kan niet wachten op mijn hoesje,dan zal ie wat strakker aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:44

MazeWing

The plot thickens...

Donstil schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:38:
[...]

Die prijs gaat voor mij nog steeds naar de 6s. Nu hebben we nog een knop erbij, groter scherm, nieuwe zoom camera voor de non max, etc. De 6s was echt alleen maar iets sneller.
Je vergeet DE nieuwe functie van de 6s: 3D Touch…

Behoorlijk nutteloos in de praktijk en de support bij 3rd party apps was belabberd. Het was echt meer een probleem voor een oplossing zoeken dan andersom.

Even een vraagje mbt Apple care: kun je zelf bepalen wanneer je het toestel wil laten “repareren “ of moet er echt schade zijn.
Voorbeeld: ik heb wat kleine krasjes op het scherm en wil, met het oog op een verkoop, het scherm laten vervangen. Kan dit of zegt Apple dan: “sorry meneer maar het scherm is niet beschadigd genoeg”?

Idem trouwens voor de Apple Watch.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:04:
[...]

Je vergeet DE nieuwe functie van de 6s: 3D Touch…

Behoorlijk nutteloos in de praktijk en de support bij 3rd party apps was belabberd. Het was echt meer een probleem voor een oplossing zoeken dan andersom.
Ooh ja dat is waar ook. Helemaal vergeten al.
Even een vraagje mbt Apple care: kun je zelf bepalen wanneer je het toestel wil laten “repareren “ of moet er echt schade zijn.
Voorbeeld: ik heb wat kleine krasjes op het scherm en wil, met het oog op een verkoop, het scherm laten vervangen. Kan dit of zegt Apple dan: “sorry meneer maar het scherm is niet beschadigd genoeg”?

Idem trouwens voor de Apple Watch.
Nee dat kan niet, alleen schade die het gebruik beïnvloeden. Cosmetische schade zoals krasjes op het scherm is niet gedekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
Vanmiddag mijn nieuwe 16 Pro Max opgehaald en via iCloud alles overgezet (had m'n oude 15 Pro Max vrijdag al opgestuurd naar de nieuwe eigenaar wat ik beloofd had) en de Spigen screenprotector zit er inmiddels op en heb gelukkig geen enkele last van een slecht reagerend touchscreen. Het zilvereffect van de White Titanium kleur vind ik erg fraai en mooier dan Naturel Titanium. Verder is alles, komende van een 15 Pro Max, natuurlijk erg vertrouwd. En het iets grotere scherm met de smalle bezels is heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Maar even over die zogenaamd smallere bezels van de 16 Pro hè: Wees eens even eerlijk. Is er iemand van jullie die daadwerkelijk verschil ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door joblamie op 23-09-2024 21:25 . Reden: Dubbel gepost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Donstil schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:15:
Nee dat kan niet, alleen schade die het gebruik beïnvloeden. Cosmetische schade zoals krasjes op het scherm is niet gedekt.
Dus in dat geval het scherm helemaal vernielen en voor €29 een nieuwe…. 8)7

Ik ben de afgelopen uren eens het toestel zonder hoesje aan het proberen en merk dat mijn trouwring behoorlijk vaak tegen de achterkant komt.

Meer mensen hier last van? En zorgt dit snel voor krassen?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MazeWing schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:27:
[...]

Dus in dat geval het scherm helemaal vernielen en voor €29 een nieuwe…. 8)7

Ik ben de afgelopen uren eens het toestel zonder hoesje aan het proberen en merk dat mijn trouwring behoorlijk vaak tegen de achterkant komt.

Meer mensen hier last van? En zorgt dit snel voor krassen?
Voor €29,- krijg je alleen een nieuw scherm. Voor €99,- krijg je een vervangend toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:15:
[...]

Ooh ja dat is waar ook. Helemaal vergeten al.

[...]

Dat was de laatste 2 keer bij mij wel gedekt en kreeg voor 99 euro gewoon een geheel nieuwe thuisgestuurd.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10-09 18:34
Donstil schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:30:
[...]

Voor €29,- krijg je alleen een nieuw scherm. Voor €99,- krijg je een vervangend toestel.
Is die 99 eur met een gloednieuwe behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:31:
[...]

Dat was de laatste 2 keer bij mij wel gedekt en kreeg voor 99 euro gewoon een geheel nieuwe thuisgestuurd.
Ja ze kunnen er wel vanaf wijken. Maar “ik heb krasjes en wil hem als nieuw verkopen” is in principe niet gedekt.
SamSid schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:32:
[...]

Is die 99 eur met een gloednieuwe behuizing?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5VuTQHmC9Td21EW36fUWbjOANoc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QMMhlHo9y62GnKRHFlqgk3u9.png?f=fotoalbum_large

Dit had ik even gemist. Maar je kunt dus ook andere (camera) apps aan die knop hangen.

Edit: En in de “cameras” instelling van de knop (waar je schakelt tussen de lensjes) is nu ook de front lens toegevoegd in de laatste beta.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 23-09-2024 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:28
Hebben jullie ook, dat als je bijvoorbeeld de zaklamp regelaar op het beginscherm indrukt, je een klein metaalachtig geluidje hoort? Lijkt wel of de Taptic Engine wat tegen metaal aankomt of resoneert tegen het titanium ofzo. Heel subtiel. Geen vervelend geluid. Was niet op m’n 14 pro max.

[ Voor 6% gewijzigd door Knoezelbos op 23-09-2024 21:47 ]

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 09:00
Knoezelbos schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:45:
Hebben jullie ook, dat als je bijvoorbeeld de zaklamp regelaar op het beginscherm indrukt, je een klein metaalachtig geluidje hoort? Lijkt wel of de Taptic Engine wat tegen metaal aankomt of resoneert tegen het titanium ofzo. Heel subtiel. Geen vervelend geluid. Was niet op m’n 14 pro max.
Ik Heb er op mijn 16 Pro geen last van.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:01
Knoezelbos schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:45:
Volgens mij is dat al een tijdje. Had m’n 15 Pro Max ook. Check eens of er verschil is tussen het gebruik van silent mode en de normale geluidsmodus. Zit als het goed is verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Laatst online: 12:08
joblamie schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:25:
Maar even over die zogenaamd smallere bezels van de 16 Pro hè: Wees eens even eerlijk. Is er iemand van jullie die daadwerkelijk verschil ziet?
Met hetzelfde hoesje heb ik amper t idee dat ik een andere telefoon heb. Komende van een 14Pro

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:05
Alekz87 schreef op maandag 23 september 2024 @ 23:19:
[...]

Met hetzelfde hoesje heb ik amper t idee dat ik een andere telefoon heb. Komende van een 14Pro
Ik heb een 13 PM en keek vandaag in de winkel naar de 16 PM. Leek mij ook precies dezelfde telefoon die ik al heb. In eerste instantie wat teleurstellend, maar eigenlijk ook wel mooi. De telefoon die ik heb kan alles wat ik wil en wat ik hoopte dat ooit met een telefoon kon. De zoektocht naar 'meer' en 'beter' is kennelijk voorbij. Niet meer elk jaar opnieuw het gevoel hebben dat je echt een generatie achterloopt en iets mist als je niet upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
MKBHD’s nieuwe wallpaper app.

Panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-09 17:39
Nou, mijn Iphone 16 Pro bleek vanmorgen op een zwart scherm te staan, wekker was dus ook niet afgegaan en ik krijg hem met geen mogelijkheid meer aan. andere oplader gecheckt, reset combinatie (vol + >> vol - >> zijknop) niets.

Ik baal hier echt ontzettend van. Straks apple support maar bellen, maar ik voorzie een ritje Amsterdam

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:15
Gwindorian schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 07:17:
Nou, mijn Iphone 16 Pro bleek vanmorgen op een zwart scherm te staan, wekker was dus ook niet afgegaan en ik krijg hem met geen mogelijkheid meer aan. andere oplader gecheckt, reset combinatie (vol + >> vol - >> zijknop) niets.

Ik baal hier echt ontzettend van. Straks apple support maar bellen, maar ik voorzie een ritje Amsterdam
Oh dat meen je niet. Wat vervelend! En geprobeerd je telefoon aan een computer te hangen of er dan nog leven in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-09 17:39
turkeyhakan schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 07:19:
[...]

Oh dat meen je niet. Wat vervelend! En geprobeerd je telefoon aan een computer te hangen of er dan nog leven in zit?
Goede Tip ! Ik heb hem net even aan mijn laptop gehangen en ik hoor wel dat hij connect. Windows gaf wel aan "USB apparaat gebruikt meer stroom dan kan deze kan leveren"
Wat zou ik nog kunnen doen ?

Laptop is alleen corporate dus ik mag geen Itunes installeren (als dat uberhaubt nog een ding is ?) ik ga wel even googlen.

Ik heb support case aangemaakt, en de enige optie is... een terugbelverzoek achterlaten. Ja, lieve apple mensen, mijn telefoon is kapot, dus ik kan ff niet gebeld worden he ?!

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
.

[ Voor 99% gewijzigd door Alekz87 op 24-09-2024 07:46 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alekz87
$50 per jaar…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:15
Gwindorian schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 07:42:
[...]

Goede Tip ! Ik heb hem net even aan mijn laptop gehangen en ik hoor wel dat hij connect. Windows gaf wel aan "USB apparaat gebruikt meer stroom dan kan deze kan leveren"
Wat zou ik nog kunnen doen ?

Laptop is alleen corporate dus ik mag geen Itunes installeren (als dat uberhaubt nog een ding is ?) ik ga wel even googlen.

Ik heb support case aangemaakt, en de enige optie is... een terugbelverzoek achterlaten. Ja, lieve apple mensen, mijn telefoon is kapot, dus ik kan ff niet gebeld worden he ?!
Fijn dat je computer wel een connect geluidje geeft. Dus dat betekent dat er nog leven in zit.

Het kan zijn dat je scherm defect is. Geen idee...

Je kunt in de Microsoft Store Apple Devices installeren (mogelijk dat dat wel kan, omdat het een app is). Ik weet niet of je een back-up hebt van je device, maar je kunt altijd een herstel via Apple Devices proberen. Optie voor het laatst: DFU modus proberen. Maar ik gok dat je telefoon wel herkend wordt door Apple Devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
SD wallpapers zijn free. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
refused81 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:22:
[...]

Die app start bij mij nog geen eens op 🤡
Hier prima. Dus ligt bij jou. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:00

Saven

Administrator

joblamie schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:25:
Alekz87 schreef op maandag 23 september 2024 @ 23:19:
[...]

MennoE schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 00:02:
[...]

Ik heb een 13 PM en keek vandaag in de winkel naar de 16 PM. Leek mij ook precies dezelfde telefoon die ik al heb. In eerste instantie wat teleurstellend, maar eigenlijk ook wel mooi. De telefoon die ik heb kan alles wat ik wil en wat ik hoopte dat ooit met een telefoon kon. De zoektocht naar 'meer' en 'beter' is kennelijk voorbij. Niet meer elk jaar opnieuw het gevoel hebben dat je echt een generatie achterloopt en iets mist als je niet upgrade.
Ik vind het verschil tussen de 13/14 en de 16 toch wel vrij significant qua bezels, dat valt wel meteen op. Maar vergeleken met de 15 moet ik echt 3 keer kijken om te zien welke nu dunnere bezels heeft :+ Eigenlijk was het de upgrade dit jaar (van de 15 Pro naar 16 Pro) zelfs voor tech-enthousiastelingen zoals mijzelf niet waard.

[ Voor 10% gewijzigd door Saven op 24-09-2024 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Mijn Spigen clear case is ook weer retour, wat voelt dat plakkerig/viezig aan als je dat vast hebt, bah… altijd de lederen case van Apple gehad dat was een stuk prettiger in de hand.

Dat is nu de echte upgrade: geen hoes, dan zie je de pas hoe mooi een iPhone (nog) is
In mijn ervaring zorgt een case er alleen maar voor dat er mee schade ontstaat: krasjes/vlekjes/putjes in de bezels en achterkant. Komt namelijk toch zand en stof etc. tussen. Heb de 15 Pro bijna een jaar lang zonder case gehad, en verder dan de schade in de eerste paar weken die dus door de case kwamen, heb ik geen extra schade gehad. Moet je alleen oppassen dat je 'm niet op de straat uit je handen laat vallen i.v.m. risico op breken van je scherm, al loopt dat 9 van de 10 keer ook wel los :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Saven schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:36:
[...]

In mijn ervaring zorgt een case er alleen maar voor dat er mee schade ontstaat: krasjes/vlekjes/putjes in de bezels en achterkant. Komt namelijk toch zand en stof etc. tussen.
Nooit last van gehad. Heel af en toe even die iPhone er uit, beetje blazen en niets aan de hand. Ook geen last van een hoesje, legt toch makkelijker weg.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Saven schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:36:
[...]

In mijn ervaring zorgt een case er alleen maar voor dat er mee schade ontstaat: krasjes/vlekjes/putjes in de bezels en achterkant. Komt namelijk toch zand en stof etc. tussen. Heb de 15 Pro bijna een jaar lang zonder case gehad, en verder dan de schade in de eerste paar weken die dus door de case kwamen, heb ik geen extra schade gehad. Moet je alleen oppassen dat je 'm niet op de straat uit je handen laat vallen i.v.m. risico op breken van je scherm, al loopt dat 9 van de 10 keer ook wel los :P
Schade door een hoesje zou toch wel echt nieuw zijn hier, een hoes met een goede pasvorm daar komt niets tussen. En ook af en toe schoonmaken is niet verkeerd. In ieder geval bij mij: door de lederen Apple hoezen zijn mijn iPhones elk jaar perfect gebleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hahahah, wat een grap weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Rivanov schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:22:
[...]

Hier prima. Dus ligt bij jou. ;)
Lekker...op een gloednieuwe iPhone 16 werkt die dus niet ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

THE_BASE schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:43:
[...]

Nooit last van gehad. Heel af en toe even die iPhone er uit, beetje blazen en niets aan de hand. Ook geen last van een hoesje, legt toch makkelijker weg.
Cardwizard schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:55:
[...]

Schade door een hoesje zou toch wel echt nieuw zijn hier, een hoes met een goede pasvorm daar komt niets tussen. En ook af en toe schoonmaken is niet verkeerd. In ieder geval bij mij: door de lederen Apple hoezen zijn mijn iPhones elk jaar perfect gebleven.
Dat heb ik met elke telefoon gehad, altijd siliconen/tpu cases. Echt schade is misschien een beetje een groot woord, maar je kan echt wel zien dat er vlekjes/plekken op zitten die je er niet meer af krijgt.

Deze foto net gemaakt van een 11 Pro die ik nog heb liggen. Heeft 2 jaar een case omheen gezeten. Tuurlijk af en toe schoongemaakt. En de foto is wel echt dichtbij genomen en het lijkt erger dan het irl is, dus ik geloof dat de meeste mensen dit in het echt niet als "schade" beschouwen als ze de telefoon zouden zien. Mogelijk zien de meesten het überhaupt niet. Maar met een case is je telefoon na 2 jaar echt niet meer zoals 'ie uit de doos kwam. Je gaat heus niemand wijsmaken dat dat bij jou met een leren case wel zo is :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LOsNYMnxL_HAXEpaVInesoFS8Zs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mpWxZoCMjcACpQZSs5FKNPLx.jpg?f=fotoalbum_medium

Mijn 15 Pro heeft een paar plekjes van een paar weken een case. Na het gebruik zonder case is er geen enkel ander plekje meer bijgekomen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Saven schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:08:
[...]

[...]

Dat heb ik met elke telefoon gehad, altijd siliconen/tpu cases. Echt schade is misschien een beetje een groot woord, maar je kan echt wel zien dat er vlekjes/plekken op zitten die je er niet meer af krijgt.....................
...................Maar met een case is je telefoon na 2 jaar echt niet meer zoals 'ie uit de doos kwam. Je gaat heus niemand wijsmaken dat dat bij jou met een leren case wel zo is :P

[Afbeelding]

Mijn 15 Pro heeft een paar plekjes van een paar weken een case. Na het gebruik zonder case is er geen enkel ander plekje meer bijgekomen ;)
Ik ga niemand iets wijsmaken, misschien iets zuiniger zijn op je spullen? speel je in de zandbak met je iPhone in een hoes of zo? die van mij zien er zo uit als ik ze laat vallen op de grond, niet van een hoes.

Nu kan ik een foto gaan maken van mijn 14PM waar werkelijk niks op te zien is maar die moeite ga ik verder niet nemen :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:45
Ik herken de “schade” door gebruik van een case ook (putjes, stukjes lak weg etc door zand / stof), ondanks regelmatig schoonmaken.

Zonder case is voor mij geen optie, of ik moet Apple Care nemen nu de schade gevallen onbeperkt zijn. Door ziekte laat ik veel vallen uit mijn handen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
refused81 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:02:
[...]

Lekker...op een gloednieuwe iPhone 16 werkt die dus niet ;)
Op een 16 Pro wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Saven schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:08:
Dat heb ik met elke telefoon gehad, altijd siliconen/tpu cases. Echt schade is misschien een beetje een groot woord, maar je kan echt wel zien dat er vlekjes/plekken op zitten die je er niet meer af krijgt.

Deze foto net gemaakt van een 11 Pro die ik nog heb liggen. Heeft 2 jaar een case omheen gezeten. Tuurlijk af en toe schoongemaakt. En de foto is wel echt dichtbij genomen en het lijkt erger dan het irl is, dus ik geloof dat de meeste mensen dit in het echt niet als "schade" beschouwen als ze de telefoon zouden zien. Mogelijk zien de meesten het überhaupt niet. Maar met een case is je telefoon na 2 jaar echt niet meer zoals 'ie uit de doos kwam. Je gaat heus niemand wijsmaken dat dat bij jou met een leren case wel zo is :P

[Afbeelding]

Dit kan ik niet beamen.
De iPhone 15 Pro Max die ik een jaar heb gehad en al die tijd in een Spigen Ultra Hybrid Crystal Clear case heeft gezeten had echt nul komma nul plekjes of schade aan de zijkanten. De iPhone 12 die ik daarvoor twee jaar heb gehad ook niet. Gisteren mijn 16 Pro Max ontvangen die ik ook weer in zo'n zelfde case heb geplaatst. Ik ben dan ook zeer blij met de Spigen case en screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10-09 18:34
iMode schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:16:
Ik herken de “schade” door gebruik van een case ook (putjes, stukjes lak weg etc door zand / stof), ondanks regelmatig schoonmaken.

Zonder case is voor mij geen optie, of ik moet Apple Care nemen nu de schade gevallen onbeperkt zijn. Door ziekte laat ik veel vallen uit mijn handen vallen.
Zou echt een uitkomst zijn wanneer Apple met poortloos komt. Dan kan je telefoon plastificeren. Komt er nooit zand tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:39
Donstil schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:26:
[...]

Hahahah, wat een grap weer.
Voor de grap die app eens gedownload, je kunt iig nog inloggen zonder account.. Maar zelfs SD wallpapers downloaden moet je 2 advertenties voor kijken en dan kun je de wallpaper unlocken 8)7

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
dan maar upgraden ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sc0tTy
Tranquility schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:21:
[...]

Dit kan ik niet beamen.
De iPhone 15 Pro Max die ik een jaar heb gehad en al die tijd in een Spigen Ultra Hybrid Crystal Clear case heeft gezeten had echt nul komma nul plekjes of schade aan de zijkanten. De iPhone 12 die ik daarvoor twee jaar heb gehad ook niet. Gisteren mijn 16 Pro Max ontvangen die ik ook weer in zo'n zelfde case heb geplaatst. Ik ben dan ook zeer blij met de Spigen case en screenprotector.
Ik heb dezelfde combo gehad met een Blauwe PM. Allemaal puntjes om de zeikant.. Daarvoor nog nooit gehad. Baal best wel enorm en is voor mij de reden om voor NT te gaan dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 22:30
Cardwizard schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:55:
[...]

Ik heb dit ook ervaren bij mijn 12PM en 14PM. Beide met originele leather case en de doorzichtige case.
Ik maak hem om de 3/4 weken schoon en zie toch altijd na 2 jaar toch wel wat puntjes/verf chips (hoe je het ook wilt noemen) aan de randen. Enige wat eigenlijk altijd een top oplossing is geweest voor mij vroeger waren dbrand skins en invisishield. Weet niet of invisishield nog bestaat, screen protectors voor zowel voor, achter als zijkanten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

SgtElPotato schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:46:
[...]

Voor de grap die app eens gedownload, je kunt iig nog inloggen zonder account.. Maar zelfs SD wallpapers downloaden moet je 2 advertenties voor kijken en dan kun je de wallpaper unlocken 8)7
De reacties zijn echt unaniem negatief. Ook de reacties onder zijn video zijn enkel negatief. Geen enkele positieve reactie.

Op Reddit vond ik een link met alle wallpapers in hun originele formaat. Kennelijk is de code van de app zo slecht dat iemand gewoon alle wallpapers eruit heeft gehaald.

Hoe dan ook is het gestoord om zoveel geld PER JAAR te vragen voor een wallpapers app. Veel wallpapers lijken ook nog eens door AI gegenereerd te zijn. En dan te bedenken dat er er ook nog eens 60% korting gegeven wordt nu…. 7(8)7

Had dit echt niet van Marques Brownlee verwacht en vind het behoorlijk hypocriet dat het van hem komt terwijl ie normaal gesproken zeer kritisch is op bedrijven die absurde prijzen vragen voor relatief weinig content, matig product, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 13:30

Flipm0de

geen

backdrops. Daar staan ook veel van zijn achtergronden in. En gratis.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
MazeWing schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:24:
[...]

De reacties zijn echt unaniem negatief. Ook de reacties onder zijn video zijn enkel negatief. Geen enkele positieve reactie.

Op Reddit vond ik een link met alle wallpapers in hun originele formaat. Kennelijk is de code van de app zo slecht dat iemand gewoon alle wallpapers eruit heeft gehaald.

Hoe dan ook is het gestoord om zoveel geld PER JAAR te vragen voor een wallpapers app. Veel wallpapers lijken ook nog eens door AI gegenereerd te zijn. En dan te bedenken dat er er ook nog eens 60% korting gegeven wordt nu…. 7(8)7

Had dit echt niet van Marques Brownlee verwacht en vind het behoorlijk hypocriet dat het van hem komt terwijl ie normaal gesproken zeer kritisch is op bedrijven die absurde prijzen vragen voor relatief weinig content, matig product, etc.
Ja dit valt mij ook tegen, voelt als een Quick cash grab terwijl hij in mijn ogen daar juist te integer voor is.
Stapje naar beneden in de ladder des aanziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Flipm0de schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:39:
[...]

backdrops. Daar staan ook veel van zijn achtergronden in. En gratis.
Zit ook een betaalde Pro Mode in. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3SiiMjgvS_qsRgtzRNVyz4V7tTc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/j4apgdSyxC6QySKwzao4pa5X.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:42:
[...]

Ja dit valt mij ook tegen, voelt als een Quick cash grab terwijl hij in mijn ogen daar juist te integer voor is.
Achja, hij heeft ook een schoenenlijn en is Chief Creative Partner / Executive Board Member at The Ridge.

Geef 'm geen ongelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 24-09-2024 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja die schoenenlijn snapte ik ook al niet echt idd, al is dat nog een fysiek product zonder vreemd abonnement en daarmee ook weer niet echt te vergelijken natuurlijk.

Is Ridge dat ijzeren portemonneetje waarvan je de reclame wel eens moet doorspoelen? Dat vind ik ook maar een lomp Amerikaans product, handig voor mensen die dagelijks met 8 creditcards en 15 loyalty cards op pad gaan 8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:51:
[...]

Ja die schoenenlijn snapte ik ook al niet echt idd, al is dat nog een fysiek product zonder vreemd abonnement en daarmee ook weer niet echt te vergelijken natuurlijk.

Is Ridge dat ijzeren portemonneetje waarvan je de reclame wel eens moet doorspoelen? Dat vind ik ook maar een lomp Amerikaans product, handig voor mensen die dagelijks met 8 creditcards en 15 loyalty cards op pad gaan 8)7 .
Jup.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4j88mpAHGVMwvwEu3v3a62OXA7U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pyuJg8apOv5ofTlkfPf16jIm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:51:
[...]

Ja die schoenenlijn snapte ik ook al niet echt idd
Dat zeiden ze ooit ook eens over basketballers die een Nike-lijn kregen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisdn schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:57:
[...]

Dat zeiden ze ooit ook eens over basketballers die een Nike-lijn kregen :)
Nou daar is tenminste nog een connectie. Overigens lijkt die "MKBHD Schoen" ook wel weer erg op die Nike-lijn maar dat is weer een hele andere discussie en zal wel toeval zijn :P

Maar goed voor er weer een fragiel zieltje op de rapporteer knop drukt, tijd voor een "Wat brengt MKBHD allemaal uit topic" zodat we het hier weer over de Camera button kunnen hebben :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:38
iMode schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:16:

Hier ook, altijd m’n 14 PM is case. Word op elke werkdag schoongemaakt, inclusief uit hoesje halen. En toch lichte puntjes.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Sc0tTy schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:57:
Ik heb dezelfde combo gehad met een Blauwe PM. Allemaal puntjes om de zeikant.. Daarvoor nog nooit gehad. Baal best wel enorm en is voor mij de reden om voor NT te gaan dit jaar.
Wellicht dat de verf van de zwarte en de blauwe minder sterk is o.i.d. De iPhone 12 die ik had was een Product Red, maar ook daar zag je niks aan...
Heb nu de White Titanium en daar zul je helemaal niets op zien denk ik. Hetzelfde voor de NT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Interessant draadje op Reddit over welke kwaliteit de camera moet staan. Benieuwd hoe jullie daarover denken en welke setting het beste is:

https://www.reddit.com/r/...your_48mp_camera_psa_for/

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Laatst online: 12:25
Donstil schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:39:
[...]

Ja, ik heb mijn eigen domeinen aan iCloud gekoppeld en gebruik het @ Mac adres wat erbij hoort als privé hoofd adres. Je kunt heel eenvoudig je gmail doorsturen naar je iCloud en het dan een paar weken proberen.

Vind je het toch niets dan hef je die forward weer op, bevalt het wel dan kan je op die manier ook langzaam je Gmail uit faseren.
Thx voor de info

Ga het gewoon eens proberen

Klopt het dat je als je een Google account toevoegt aan je account en je krijgt een uitnodiging je hier geen melding van krijgt in de agenda app ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 21:59
Knoezelbos schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:46:
Ik heb met me zelf afgesproken dat ik het komende half jaar m’n iPhone niet verder dan 80% oplaad. Ik wil wel eens zien of het de levensduur verlengd van de batterij. M’n 14 pro max heeft na 2 jaar nog 84% over. En ik lees van anderen dat het bij hen hoger bleef… dus ik ga testen.
Vandaag mijn iPhone 11 Pro verkocht. 5 jaar in gebruik, altijd tot 100% geladen, nooit iets speciaals ingesteld of gedaan. Batterijconditiie van 96%.

Draadloos laden is idd niet goed voor de batterij.
Mijn nieuwe iPhone 16 Pro ga ik daarom ook geen enkele keer draadloos laden. Zie de meerwaarde niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
Tranquility schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:09:
[...]

Wellicht dat de verf van de zwarte en de blauwe minder sterk is o.i.d. De iPhone 12 die ik had was een Product Red, maar ook daar zag je niks aan...
Heb nu de White Titanium en daar zul je helemaal niets op zien denk ik. Hetzelfde voor de NT.
De Witte lijkt wel een iets andere kleur te hebben als de NT dus zou me niet verbazen dat deze ook een coating heeft. Maar tov de Black en Desert zal het een stuk minder opvallen denk ik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Redondo77 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:39:
[...]

Vandaag mijn iPhone 11 Pro verkocht. 5 jaar in gebruik, altijd tot 100% geladen, nooit iets speciaals ingesteld of gedaan. Batterijconditiie van 96%.

Mijn nieuwe iPhone 16 Pro ga ik daarom ook geen enkele keer draadloos laden. Zie de meerwaarde niet.
Same. Laad nooit draadloos op, nergens voor nodig, kabeltje er in en laden maar.

We spreken elkaar over 3 jaar wel weer. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:30
Donstil schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:42:
[...]

Stapje naar beneden in de ladder des aanziens.
Elke influencer die bij een Apple-event wordt uitgenodigd moet je IMHO zien als niet 100% integer O-) want zodra je écht kritiek op Apple uit, ben je nooit meer welkom O-)

Hij doet goede dingen, zoals de blinde cameratest enzo. Maar ook genoeg dingetjes waar je vraagtekens bij kan zetten. Dit... is zo'n voorbeeld.

Zeker aangezien er artiesten de wallpapers maken, en hij 50%(!) van de inkomsten binnenharkt O-)
Ik kan alleen maar hopen dat dat inclusief de 30% apple fee is.... en niet eerst de apple fee eraf, en dan 50%....

EDIT: "Now launching our own developed app!"
https://x.com/LeakerApple/status/1838405155487912302

Gewoon een oude app, uit 2021 die hij nu "zijn" app noemt. _O-

Verder mogen de "artists" zelf weten hoeveel AI ze gebruiken... Wat de vraag rijst: Zijn er wel artists of is het grotendeels AI generated O-)

[ Voor 46% gewijzigd door Waah op 24-09-2024 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Laatst online: 22-08 09:59
THE_BASE schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:11:
Interessant draadje op Reddit over welke kwaliteit de camera moet staan. Benieuwd hoe jullie daarover denken en welke setting het beste is:

https://www.reddit.com/r/...your_48mp_camera_psa_for/
Ik had foto’s altijd op ProRaw Max staan, maar blijkbaar is HEIF Max beter als ik dit zo lees

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:30
Steven030 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 15:14:
[...]

Ik had foto’s altijd op ProRaw Max staan, maar blijkbaar is HEIF Max beter als ik dit zo lees
ProRaw kán betere kwaliteit geven (want geen compressie) echter moet je zelf alle editing doen.
HEIF Max is de volledige 48MP, maar mét compressie en de edits al gedaan. Je kán nog wel aanpassingen doen.

Het is meer een gemak vs kwaliteit. En het verschil tussen kwaliteit tussen de 2 zal 99% van de mensen niet zien. Zeker niet van een smartphone-camera. Dus HEIF Max lijkt me prima.

Zelf heb ik hem op JPG XL. Maximum kwaliteit raw, met ook JPG ingebakken voor delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:57

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Redondo77 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:39:
[...]

Netjes! Mijn iPhone 14 Pro Max was van 100% naar 92 gezakt door een slechte draadloze lader binnen 10 maanden. Nu een goede Qi2 lader van Anker (ook al ondersteund de 14 dit niet) is de warmte ontwikkeling minimaal en is mijn batterij na bijna een jaar nog 100%

Ik vind het zo irritant's avonds in het donker de kabel zoeken en ook nog in het gaatje proberen te krijgen 🤪
Waah schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:43:
[...]

Verder mogen de "artists" zelf weten hoeveel AI ze gebruiken... Wat de vraag rijst: Zijn er wel artists of is het grotendeels AI generated O-)
Tegenwoordig noemen mensen zich AI “art” designer, zo lang het maar cool klinkt :+

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 15:18:
[...]

ProRaw kán betere kwaliteit geven (want geen compressie) echter moet je zelf alle editing doen.
HEIF Max is de volledige 48MP, maar mét compressie en de edits al gedaan. Je kán nog wel aanpassingen doen.

Het is meer een gemak vs kwaliteit. En het verschil tussen kwaliteit tussen de 2 zal 99% van de mensen niet zien. Zeker niet van een smartphone-camera. Dus HEIF Max lijkt me prima.

Zelf heb ik hem op JPG XL. Maximum kwaliteit raw, met ook JPG ingebakken voor delen.
Dus als ik gewoon de hoogst haalbare kwaliteit wil zonder achteraf aan te willen passen dan kies ik voor HEIF Max?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:43:
[...]

Elke influencer die bij een Apple-event wordt uitgenodigd moet je IMHO zien als niet 100% integer O-) want zodra je écht kritiek op Apple uit, ben je nooit meer welkom O-)

Hij doet goede dingen, zoals de blinde cameratest enzo. Maar ook genoeg dingetjes waar je vraagtekens bij kan zetten. Dit... is zo'n voorbeeld.

Zeker aangezien er artiesten de wallpapers maken, en hij 50%(!) van de inkomsten binnenharkt O-)
Ik kan alleen maar hopen dat dat inclusief de 30% apple fee is.... en niet eerst de apple fee eraf, en dan 50%....

EDIT: "Now launching our own developed app!"
https://x.com/LeakerApple/status/1838405155487912302

Gewoon een oude app, uit 2021 die hij nu "zijn" app noemt. _O-

[Afbeelding]
Slechte zet van hem, krijgt een hoop drek over zich heen op X en Reddit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:39
MazeWing schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:24:
[...]

Wat ook komisch is is dat hij eerst 'beloofde' alleen door artiesten gemaakte 'kunst' zou laten zien in de app, nu komt er dus ook gewoon AI rommel bij. Ik geef alle comments groot gelijk onder de video inderdaad.

Een snelle Reddit search naar het topic waar Panels besproken is en je kunt inderdaad de wallpapers zo vinden...

En voor legit door artiesten gemaakte wallpapers wil ik heus wel 50 cent of misschien wel een euro betalen. Maar dit soort paywalls (gratis variant voor 2x ads bekijken en dan ook nog een LQ versie krijgen..) ben ik het echt niet mee eens.

[ Voor 17% gewijzigd door SgtElPotato op 24-09-2024 15:26 ]

Zucht...

Pagina: 1 ... 16 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de ervaringen met de iPhone 16. Voor levertijden en beschikbaarheid is:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.