Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 11:12

Quakie

quakelen

Nu heb ik mijn iPhone nog geen dag maar ben ook niet kapot van die camera knop.

Ik ga proberen om mezelf aan te leren dat ik gauw foto kan maken met dubbel press omdat ik bij 1 x te vaak merk dat ie niet reageert...

Ik heb camera (en lichtknop) van lock screen gehaald. En van de twee ging te vaak ongewenst aan.....

Nu heb ik gisteren uiteraard lang mijn telefoon vast gehad en ik vind eindelijk de iPhone weer fijn in de hand. Na mijn stap van een 12 Mini naar een 14Pro heb ik dat gevoel niet meer gehad. Ik vond de 14 Pro een zware telefoon met te hoge gewicht bovenin, waardoor ik continue gevoel had dat ik hem laat vallen.

Oja die 1 nits zie ik niet terug.. Het is nog steeds een bak licht in het donker...

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:04
THE_BASE schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:37:
[...]

Helemaal eens, lager kan ook niet in verband met een of ander gewricht in de pols. Maar zo is het net niet zoals het zou moeten zijn.

Meer iets van: we weten het echt niet meer met die iPhones, doe maar een knop. :+
Deze knop had de powerbutton kunnen vervangen en dan fingerprint erop

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 11:12

Quakie

quakelen

@Alekz87 haha ik had precies dezelfde gedachte. Waarom een extra knop? Er zit al een knop hoger die ik ook te vaak ongewild in druk.. verplaats uit knop naar action button of zo.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:00
Voor mij zit de Camera knop in landscape op een goeie plek.

In portrait zit ie voor selfie op de goeie plek als ik het met m'n linker hand doe. Nu hoef ik niet meer awkward met m'n duim te doen.

Voor non selfie portrait foto's is het idd niet een betere plek.

Ik heb overigens gelijk al die schuif settings uit gezet. Gewoon camera launcher en foto's maken. De rest doe ik wel op het scherm.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 19:15

vhal

ಠ_ಠ

Nou kom maar op met de hoesjes waar je die cameraknop gewoon helemaal niet meer kan gebruiken :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worker123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 12:37
even een vraagje; gisteren een dagje uit geweest en heel wat foto's/ video's gemaakt.

oa. video op 4k 60fps, echter nu in foto's op een 5K iMac (Sequoia) krijg ik bij een aantal video's rechtsboven een uitroepteken met een error.

Videostructuur niet ondersteund; De video met de volledige resolutie wordt niet ondersteund.

met een link naar een support artikel; https://support.apple.com/nl-nl/102644

iemand een idee wat de oorzaak is? 60fps?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 18:35
Donstil schreef op zondag 22 september 2024 @ 10:12:
[...]

Ik heb er gisteren wat fotos mee gemaakt en ben ook nog niet enthousiast maar als ik het toestel iets anders vast hou dan ik altijd deed kan het op zich wel handig zijn.

Vroeger had ik het toestel altijd in 1 hand, de rechter en dan geklemd tussen mijn vingers zodat ik met de duim op de sluiterknop drukte.

Nu had ik hem met twee handen vast en dan de rechter wijsvinger op de camera knop. Dat werkte wel maar vond ik vooral handig voor die momenten dat je echt even bezig gaat zijn met een foto. Als je gewoon een point-and-shoot maakt voegt het niets toe.
Dat vasthouden in je rechterhand en dan met het duim gebruiken is echt ideaal! Verder vind ik hem best praktisch, even snel een foto maken is nu veel makkelijker..

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 14:45

Saven

Administrator

Quakie schreef op zondag 22 september 2024 @ 10:33:
Nu heb ik mijn iPhone nog geen dag maar ben ook niet kapot van die camera knop.
Voelt imo ook een beetje goedkoop aan in vergelijking met de andere knoppen.
Oja die 1 nits zie ik niet terug.. Het is nog steeds een bak licht in het donker...
Als ik m'n 15 Pro en 16 Pro naast elkaar leg heb ik niet het idee dat de 16 echt donkerder is op de laagste helderheid. Geldt overigens ook voor de max helderheid, zie geen verschil - dacht dat de 16 een hogere helderheid kon behalen.

Ook stoort het scherm mij op de (mijn) 16 Pro een beetje. Ik zie dat deze unit iets warmer gekalibreerd is (lees: geler) dan m'n 15 Pro.

Normaliter wordt OLED bij slijtage juist wat geler/groener, dus je zou verwachten dat de 15 na een jaar gebruik wat geliger is dan de nieuwe 16. Maar goed, ik ga 'm er niet voor omruilen denk ik :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 15:07
Ik vind op zich de camera control button niet zo verkeerd, ik heb wel een supcase hoesje met een camera control button waardoor de knop niet verzonken is en daardoor misschien wat beter te bedienen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-09 19:18
De 1 nits merk ik ook niets van.
Hebben meer mensen last van het feit dat het scherm niet heel responsief is? Ik merk dat meerdere aanrakingen niet geregistreerd worden. Misschien raak ik het scherm aan de randen onbedoeld aan door de dunne bezels en denkt het scherm dat het onbedoelde input is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainleduc
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-09 16:01
PWA777 schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:50:
Hebben meer mensen last van het feit dat het scherm niet heel responsief is? Ik merk dat meerdere aanrakingen niet geregistreerd worden. Misschien raak ik het scherm aan de randen onbedoeld aan door de dunne bezels en denkt het scherm dat het onbedoelde input is?
Geen last van maar wellicht is je telefoon nog bezig met installaties en data indexaties op de achtergrond waardoor hij nog wat hickups vertoond door die processen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06:18
Voor degene die de gevoeligheid van de Camera Button willen aanpassen, Instellingen - Toegankelijkheid - Cameraregelaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rVxY1WK2EDlj-DHIc7cVEMQHaFU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hSQlIumutoTDK6Mwycd3RBUZ.png?f=fotoalbum_large

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:38
Ik dacht dus eerst dat die cameraknop niet fysiek in te drukken was, daar kwam ik ook pas bij aankoop achter. Dacht dat het zo’n Force Touch achtige “knop” was zoals bij de trackpads in de MacBooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 16:29
mprkooij schreef op zondag 22 september 2024 @ 12:18:
Ik dacht dus eerst dat die cameraknop niet fysiek in te drukken was, daar kwam ik ook pas bij aankoop achter. Dacht dat het zo’n Force Touch achtige “knop” was zoals bij de trackpads in de MacBooks.
Bij het indrukken van die fysieke knop heb je altijd wat beweging in de camera. Ik hoop dan dat de foto net iets later gemaakt wordt.
Ik gebruik de knop het beeldscherm altijd. De slider voor zoomen is dan wel handig

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-09 18:22
mprkooij schreef op zondag 22 september 2024 @ 12:18:
Dat dacht ik ook, verrassing!

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:03
Betere accu, groter scherm, cameraknop…

Ik koop alleen de nieuwste IPhone zodat als iemand mij vraagt welk model ik heb, ik kan zeggen dat ik de nieuwste heb :+

Anders had ik nog steeds een IPhone 11 Pro met ondertussen een 2e nieuwe accu :9

[ Voor 9% gewijzigd door schumi1986 op 22-09-2024 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:10
Even off-topic vraagje tussendoor.

Hebben jullie een primair iCloud ID met e-mail adres van Apple en zo ja gebruiken jullie ook iCloud / mail?

Ik gebruik nu Gmail maar twijfel om te switchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:03
MarioMark1541 schreef op zondag 22 september 2024 @ 13:08:

Hebben jullie een primair iCloud ID met e-mail adres van Apple en zo ja gebruiken jullie ook iCloud / mail?

Gebruik zelf de Mail+ of hoe dat ook heet. Dan kan ik mijn eigen domein koppelen. Werkt prettig en heb er geen gedoe mee.

Heb nog wel een Microsoft mailadres en die houd ik ook gewoon aan. Het zit elkaar niet in de weg. :)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:17
PWA777 schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:50:
Ik denk dat dat idd het geval is. Als ik een touch screen test doe https://www.onlinemictest.com/touch-screen-test/ dan werkt het prefect als ik de bezels niet vast heb, maar als ik ze wel vast heb (hand raakt dan licht het scherm) wordt sporadisch input niet geregistreerd. Ze zullen wel een update doen hiervoor gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Gr4mpyC3t schreef op zondag 22 september 2024 @ 13:13:
[...]

Gebruik zelf de Mail+ of hoe dat ook heet. Dan kan ik mijn eigen domein koppelen. Werkt prettig en heb er geen gedoe mee.

Heb nog wel een Microsoft mailadres en die houd ik ook gewoon aan. Het zit elkaar niet in de weg. :)
Gebruik je dan dat e-mail adres als primaire Apple ID ?

En je hebt dus ook iCloud
Twijfel om ook iCloud aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:03
MarioMark1541 schreef op zondag 22 september 2024 @ 13:58:
[...]

Gebruik je dan dat e-mail adres als primaire Apple ID ?

En je hebt dus ook iCloud
Twijfel om ook iCloud aan te schaffen
Ik gebruik het Microsoft adres nog steeds als Apple ID. Als ik niet meer in mijn Apple ID kan dan heb ik nog een alternatief.

En ja, ook iCloud dus. Werkt ook prettig voor het opslaan van foto’s, video’s, enzovoorts.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13-09 17:59
@Donstil Ik dacht dat jij ook caseless ging altijd, hoe bevalt de zwarte kleur en hoe erg zijn de vingerafdrukken op de zijkant? Ik twijfel momenteel tussen zwart en wit en met name de reden dat ik meer naar wit neig is omdat je de vingerafdrukken beter ziet op de zwarte :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TNSN schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:16:
@Donstil Ik dacht dat jij ook caseless ging altijd, hoe bevalt de zwarte kleur en hoe erg zijn de vingerafdrukken op de zijkant? Ik twijfel momenteel tussen zwart en wit en met name de reden dat ik meer naar wit neig is omdat je de vingerafdrukken beter ziet op de zwarte :(
Ja de zwarte is wel een vingerprint magneet inderdaad. Je wrijft ze er zo weer af natuurlijk maar ze zijn er zeker vrijwel altijd :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:46

Ik gebruik al jaren Gmail. Dat is ook mijn hoofd emailadres. Dit gebruik ik ook gewoon voor mijn Apple ID.
Voordeel van Gmail is de voortreffelijke synchronisatie met mail en agenda, die ik ook op de PC gebruik.
Nu heb ik tijdelijk een oud Android toestel in gebruik die ik hier nog had liggen omdat DHL het weer eens verkloot en ik mijn 15 Pro Max vrijdag al verstuurd heb naar de nieuwe eigenaar. Mijn nieuwe 16 Pro Max had gisteren geleverd moeten worden. Maar mail en agenda werkten direct feilloos op dat oude Android toestel.

[ Voor 13% gewijzigd door Tranquility op 22-09-2024 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik heb mijn eigen domeinen aan iCloud gekoppeld en gebruik het @ Mac adres wat erbij hoort als privé hoofd adres. Je kunt heel eenvoudig je gmail doorsturen naar je iCloud en het dan een paar weken proberen.

Vind je het toch niets dan hef je die forward weer op, bevalt het wel dan kan je op die manier ook langzaam je Gmail uit faseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik ben enkele maanden geleden volledig overgestapt van Gmail naar iCloud mail. Een eigen domein eraan gehangen en bij alle instanties, webshops, etc. mijn emailadres gewijzigd. Voordeel is dat je (als je wilt) een catch-all hebt en daarmee een oneindig aantal emailadressen (wel maar 1 mailbox uiteraard). Dus all-in op het Apple ecosysteem. Werkt zoals je mag verwachten naadloos op iPhone en Macbook, behalve dat iCloud mail op Macbook duidelijk geen pushmail is, maar imap of iets dergelijks. Als je een mail verwijdert op iPhone, dan kan het zijn dat ie op je Macbook en vice versa pas weg is na een handmatige refresh. Dat is heel raar vind ik, maar ben eraan gewend geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi1986 schreef op zondag 22 september 2024 @ 12:37:
Ik koop alleen de nieuwste IPhone zodat als iemand mij vraagt welk model ik heb, ik kan zeggen dat ik de nieuwste heb :+
Ja dat is voor mij de belangrijkste functie, naast dat mensen denken dat ik stoer ben en geld heb natuurlijk :+
Het liefst zou ik een Android gebruiken maarja dan heb je dat allemaal niet :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Ik vind de afwerking van de black titanium iPhone niet zo best, hebben meer mensen dat? Er is duidelijk een coating aangebracht op het originele titanium waardoor het toestel wezenlijk anders aanvoelt dan de natural titanium die ik gewend was. Stroever, plakkeriger, warmer. Die coating is ook enorm vingerafdruk gevoelig. En als laatste, de bezels lijken dikker omdat deze overlopen in de zwarte behuizing van de iPhone.

Maarja, als ik weer voor natural titanium was gegaan dan voelde deze 16 Pro letterlijk identiek aan mijn 15 Pro.

En omdat de camera control button ook al een zinloze gimmick lijkt, is dit denk ik de meest underwhelming iPhone upgrade van de afgelopen jaren. Zonde wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:50

Mijn privé adres is @me.com (uit het MobileMe tijdperk) was net te laat voor het @mac.com tijdperk. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!
joblamie schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:48:
Ik vind de afwerking van de black titanium iPhone niet zo best, hebben meer mensen dat? Er is duidelijk een coating aangebracht op het originele titanium waardoor het toestel wezenlijk anders aanvoelt dan de natural titanium die ik gewend was. Stroever, plakkeriger, warmer. Die coating is ook enorm vingerafdruk gevoelig. En als laatste, de bezels lijken dikker omdat deze overlopen in de zwarte behuizing van de iPhone.
Ooh ik vind dat laatste juist niet, doordat de andere toestellen nog een zichtbare titanium rand om de bezel hebben oogt die voor mij dikker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
schumi1986 schreef op zondag 22 september 2024 @ 12:37:
Betere accu, groter scherm, cameraknop…

Anders had ik nog steeds een IPhone 11 Pro met ondertussen een 2e nieuwe accu :9
Daarom neem ik ieder jaar de kleur van dat jaar. Kunnen ze het zelf zien zonder dat ik het ze hoef te vertellen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:52:
[...]

Daarom neem ik ieder jaar de kleur van dat jaar. Kunnen ze het zelf zien zonder dat ik het ze hoef te vertellen.
Ik was gisteren ergens en daar showde iemand vol trots zijn Dessert titanium, en toen was de eerste reactie van iemand "Aah die kleur had ik op mijn XS ook" :P

Dus dat ze zomaar zien dat je de nieuwste hebt zou ik dit jaar niet zo zeker van zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:53:
[...]

Ik was gisteren ergens en daar showde iemand vol trots zijn Dessert titanium, en toen was de eerste reactie van iemand "Aah die kleur had ik op mijn XS ook" :P

Dus dat ze zomaar zien dat je de nieuwste hebt zou ik dit jaar niet zo zeker van zijn >:)
Een XS ziet er volledig anders uit dan een huidige Pro. ;)

Jij loopt met een 5/6/7 rond? :+

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 22-09-2024 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:54:
Een XS ziet er volledig anders uit dan een huidige Pro. ;)
Ja dat zien wij maar de rest natuurlijk niet, die kijken alleen naar een kleurtje.
Daarom zeg ik het er altijd bij, heb je toch die status enz :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://media1.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExbmxyaDl6M29xamg5N3M3eTAweDZsYTdpNjlkam16b3ZxaDFrazRoaCZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/3ov9jQ34k5lA3RDtq8/giphy.webp

Ik kom zo binnen, en dan roep ik heel hard "Ik heb de nieuwste iPhone"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04:14
Donstil schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:59:
[Afbeelding]

Ik kom zo binnen, en dan roep ik heel hard "Ik heb de nieuwste iPhone"
Je kunt altijd iedereen met voorgaande modellen bashen: “huh? Heb jij geen cameraknop?” :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisdn schreef op zondag 22 september 2024 @ 15:10:
[...]

Je kunt altijd iedereen met voorgaande modellen bashen: “huh? Heb jij geen cameraknop?” :P
Haha ja precies “Heb jij die onhandige knop niet joh”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:10

MazeWing

The plot thickens...

Donstil schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:41:
[...]

Ja dat is voor mij de belangrijkste functie, naast dat mensen denken dat ik stoer ben en geld heb natuurlijk :+
Het liefst zou ik een Android gebruiken maarja dan heb je dat allemaal niet :+
Dan moet je een foldable pakken. Ik heb nog nooit zoveel reacties gehad als bij de fold 3 en fold 5. 3 jaar lang wekelijks wel reacties.

Daar kan een Apple gebruiker alleen maar van dromen :+

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
joblamie schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:48:

Maarja, als ik weer voor natural titanium was gegaan dan voelde deze 16 Pro letterlijk identiek aan mijn 15 Pro.

En omdat de camera control button ook al een zinloze gimmick lijkt, is dit denk ik de meest underwhelming iPhone upgrade van de afgelopen jaren. Zonde wel!
Hier geen problemen met de afwerking en het oogt juist slanker dan de kleur NT.
Wel ervaar ik ook dat het anders aanvoelt en dat heeft denk ik dan te maken met de coating.
Nog steeds tevreden met zwart titanium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 23:32
Ik heb een 16 pro Max 512gb in Black titanium en vind het toestel er super strak uitzien. Ik gebruik wel een goede hoes om hem zo mooi mogelijk te houden en goede bescherming tegen vallen en stoten. 😊👍

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:54
elaho schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:27:
Ik heb een 16 pro Max 512gb in Black titanium en vind het toestel er super strak uitzien. Ik gebruik wel een goede hoes om hem zo mooi mogelijk te houden en goede bescherming tegen vallen en stoten. 😊👍
Dan maakt het niet uit hoe die er uitziet want dan kijk je naar stukje plastic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:31
MazeWing schreef op zondag 22 september 2024 @ 15:48:
[...]

Dan moet je een foldable pakken. Ik heb nog nooit zoveel reacties gehad als bij de fold 3 en fold 5. 3 jaar lang wekelijks wel reacties.

Daar kan een Apple gebruiker alleen maar van dromen :+
Een natte droom voor velen blijkbaar. Als je je met je foon moet bewijzen -of de aandacht wilt trekken- dan is het wel héél erg gesteld met je, erger dan menigeen denkt :F

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:19
Nu paar dagen verder en ben erg gevreden met naturel titanium. Wat een pracht afwerking. Het heeft iets mechanisch. Erg tevreden en ga niet zomaar terug naar een andere kleur denk ik.
Verder merk ik dat ik bij het uit m’n broekzak halen van de iPhone wel eens op de capture knop druk. Nog niks geks mee gebeurd. Knop lijkt onder bepaalde hoeken ook niet te reageren op het indrukken behalve als je te de iPhone horizontaal houd. Dat is prettig.

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:10

MazeWing

The plot thickens...

Redondo1982 schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:32:
[...]

Een natte droom voor velen blijkbaar. Als je je met je foon moet bewijzen -of de aandacht wilt trekken- dan is het wel héél erg gesteld met je, erger dan menigeen denkt :F
Het is op zich wel leuk als je een reactie krijgt als je iets nieuws hebt, maar voor mij echt geen reden om iets nieuws te kopen.

Ik had een mannelijke collega die kocht die iPhone 6 in die roze/paarse kleur puur zodat iedereen kon zien dat het een nieuwe telefoon was…

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:54
MazeWing schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:52:
[...]

Het is op zich wel leuk als je een reactie krijgt als je iets nieuws hebt, maar voor mij echt geen reden om iets nieuws te kopen.

Ik had een mannelijke collega die kocht die iPhone 6 in die roze/paarse kleur puur zodat iedereen kon zien dat het een nieuwe telefoon was…
Lol bestaat dit echt? Ik zou het buitengewoon irritant vinden als mensen zouden kijken naar welke devices ik zou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
issepower schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:42:
iPhone 16 pro max : Waarom krijg ik maar 480mbps snelheid als ik met Image Capture op de Macbook Pro M1 Max een groot bestand wil importeren? Verschillende kabels gebruikt. Een file kopiëren van de iPhone naar een USB C ssd gaat dan weer wel snel.
Weet je zeker dat het TB3, TB4 of USB4 kabels waren ? Die zijn wat dikker en stugger dan een USB2 kabel.

Ik heb hier via eBay deze:

https://www.ebay.nl/itm/1...et_ver=artemis&media=COPY

beetje prijzig, maar wel de beste. Meet ook de weerstand in de kabel.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:13

Toppe

Oké ✅

MazeWing schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:52:
[...]

Toen ik op de zaak kwam na de Keynote was het eerste wat ik te horen kreeg: ook dit jaar weer?

Kijk, dat zijn collega’s 8)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
[...]

Liever met een telefoon dan je onderbroek te hoog optrekken / broek te laag op je kont hangen om te laten zien dat je Calvin Klein / Björn Borg draait of whatever. Een f*cking onderbroek….

Laat mensen gewoon in ieders waarde en laat ze doen wat ze willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:19
Donstil schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:39:
[...]

Ja, ik heb mijn eigen domeinen aan iCloud gekoppeld en gebruik het @ Mac adres wat erbij hoort als privé hoofd adres. Je kunt heel eenvoudig je gmail doorsturen naar je iCloud en het dan een paar weken proberen.

Vind je het toch niets dan hef je die forward weer op, bevalt het wel dan kan je op die manier ook langzaam je Gmail uit faseren.
joblamie schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:41:
Ik ben enkele maanden geleden volledig overgestapt van Gmail naar iCloud mail. Een eigen domein eraan gehangen en bij alle instanties, webshops, etc. mijn emailadres gewijzigd. Voordeel is dat je (als je wilt) een catch-all hebt en daarmee een oneindig aantal emailadressen (wel maar 1 mailbox uiteraard). Dus all-in op het Apple ecosysteem. Werkt zoals je mag verwachten naadloos op iPhone en Macbook, behalve dat iCloud mail op Macbook duidelijk geen pushmail is, maar imap of iets dergelijks. Als je een mail verwijdert op iPhone, dan kan het zijn dat ie op je Macbook en vice versa pas weg is na een handmatige refresh. Dat is heel raar vind ik, maar ben eraan gewend geraakt.
Zijn er voor jullie nog keerzijden aan iCloud-mail? Ik gebruik Outlook en letterlijk 80% van alle legit mails komt in spam terecht, dus ik overweeg ‘m te peren daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Toppe schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:35:
[...]

Toen ik op de zaak kwam na de Keynote was het eerste wat ik te horen kreeg: ook dit jaar weer?

Haha, dat was bij mij ook. Zelfs vrijdag de 13e om 13:55 even melden dat het bijna tijd was. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jixreme schreef op zondag 22 september 2024 @ 19:09:
[...]

[...]

Zijn er voor jullie nog keerzijden aan iCloud-mail? Ik gebruik Outlook en letterlijk 80% van alle legit mails komt in spam terecht, dus ik overweeg ‘m te peren daar.
Ja de mail app op iOS/macOS, die is niet in sync en dat blijft heel irritant.
Als je op je iPhone een mail leest dan is die op de mac nog ongelezen en omgekeerd.

Voor mij niet de moeite waard om naar een andere dienst over te stappen maar irritant is het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:35:
[...]

Haha ja hier ook, soms ook collega’s die je 1x per jaar spreekt en dat is de dag na de iPhone Keynote :P
Ik vind het wel grappig altijd, leeft toch nog wel ook al doet het internet ons graag geloven dat dit niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:31
Super blij met mijn 16 pro maar vandaag liep ik ineens tegen een organisatorisch lightning dingetje aan :-) In mijn auto (Kia Niro SG2) gebruik ik CarPlay bedraad (wireless niet aanwezig). Dus plug ik altijd de lightning kabel in mijn iPhone, dat gaat nu nogal lastig. De kant van de auto heeft USB A dus daar lukt het niet mee als ik de meegeleverde usb C kabel gebruik. Natuurlijk kan ik snel een kabeltje bestellen bij Amazon of iets dergelijks maar misschien hebben mensen tips welke goed werkt en ook stevig is?

ps best gek eigenlijk dat de, toch wel moderne, auto nog werkt met USB A terwijl de auto vol zit met USB C aansluitingen, behalve dan voor de poort die gekoppeld is aan CarPlay....die "slikt" alleen A :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
laredo schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:12:
Super blij met mijn 16 pro maar vandaag liep ik ineens tegen een organisatorisch lightning dingetje aan :-) In mijn auto (Kia Niro SG2) gebruik ik CarPlay bedraad (wireless niet aanwezig). Dus plug ik altijd de lightning kabel in mijn iPhone, dat gaat nu nogal lastig. De kant van de auto heeft USB A dus daar lukt het niet mee als ik de meegeleverde usb C kabel gebruik. Natuurlijk kan ik snel een kabeltje bestellen bij Amazon of iets dergelijks maar misschien hebben mensen tips welke goed werkt en ook stevig is?

ps best gek eigenlijk dat de, toch wel moderne, auto nog werkt met USB A terwijl de auto vol zit met USB C aansluitingen, behalve dan voor de poort die gekoppeld is aan CarPlay....die "slikt" alleen A :-(
Je kan ook voor draadloze CarPlay gaan. Ik gebruik zelf deze sinds ruim een jaar, aardig tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 22:13

Toppe

Oké ✅

Jixreme schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:14:
[...]

Je kan ook voor draadloze CarPlay gaan. Ik gebruik zelf deze sinds ruim een jaar, aardig tevreden over.
Idem. Moet voor de vrouw straks ook wat anders halen :9

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennalonso1981
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:00
Batterij valt me tegen op mijn 16 Pro. Had wat meer verwacht. Hopelijk op te lossen met een update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 03:33
Donstil schreef op zondag 22 september 2024 @ 19:39:
[...]

Haha ja hier ook, soms ook collega’s die je 1x per jaar spreekt en dat is de dag na de iPhone Keynote :P
Ik vind het wel grappig altijd, leeft toch nog wel ook al doet het internet ons graag geloven dat dit niet zo is.
Ik weet niet of dat een compliment is als ze je alleen daarom spreken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-09 20:37
sennalonso1981 schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:25:
Batterij valt me tegen op mijn 16 Pro. Had wat meer verwacht. Hopelijk op te lossen met een update.
Dacht ik gisterne ook van mijn max maar vandaag wel goed,temorgend uit de lader om 06:15 en nu nog 67%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NouraA
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 12-09 21:46

Simpel op te lossen met bijv een Buddi dongle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13-09 07:35

Zoals eerder vermeld, is het ook mogelijk om over te stappen op draadloze CarPlay via een dock, los van de kabelverbinding. Zelf maak ik al enkele maanden gebruik van een USB-A naar USB-C kabel van Ugreen, en tot nu toe werkt dit perfect. Ik vermoed echter dat elke standaard USB-kabel dit zou kunnen doen, om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennalonso1981
svenn15 schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:35:
[...]

Dacht ik gisterne ook van mijn max maar vandaag wel goed,temorgend uit de lader om 06:15 en nu nog 67%
Hmmm,heb m wel nog niet 100% opgeladen,misschien leert ie nog ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
sennalonso1981 schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:40:
[...]

Hmmm,heb m wel nog niet 100% opgeladen,misschien leert ie nog ofzo.
Ik vind het ook gek dat de Pro volgens Apple een betere batterijduur zou hebben dan de 16, maar dat ze het in veel tests zo goed als even lang volhouden. Of heeft Apple in hun berekening het display van de Pro maar even op 60Hz gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennalonso1981
Jixreme schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:46:
[...]

Ik vind het ook gek dat de Pro volgens Apple een betere batterijduur zou hebben dan de 16, maar dat ze het in veel tests zo goed als even lang volhouden. Of heeft Apple in hun berekening het display van de Pro maar even op 60Hz gezet?
Snap ik ook niet. Uit test blijkt dat de 16 pro bijna even lang meegaat als de 15 Pro max maar ik zie daar niets van. Lijkt even lang als mijn 15 pro te gaan,wel teleurstellend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Jixreme schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:46:
[...]

Op zich niet heel raar dat de 16 Pro niet echt (veel) sterker uit de praktijktests blijkt te komen.

Als Apple accuduur cijfers geeft, dan doen ze dat vrijwel altijd op basis van 2 statistieken: video kijken + audio afspelen.

Dat verbruikt allemaal relatief weinig: de A18 chip wordt amper belast, het scherm binnen heeft een vaste helderheid en voor de Pro modellen geldt dat de refreshrate variabel omlaag wordt geschroefd naar 24-30 fps… want dat is nou eenmaal de framerate van 99% van alle films en tv series.

Dan krijg je dus ijzersterke resultaten. De reguliere modellen doen immers ten allen tijden 60 fps.

De praktijktests van verschillende YouTubers is vaak echter een combinatie van alles wat: social media gebruik, daadwerkelijk bellen, buiten gebruik met hogere helderheid, foto’s en filmpjes maken (waarvoor juist extreem veel processorkracht nodig is), misschien even een half uur gamen (wederom: processorkracht), etc.

In die gevallen kan de frame rate niet worden gecapt op 24-30 fps.

Met batterijen die qua capaciteit bijna identiek zijn aan elkaar is het dan dus niet meer dan logisch dat de 16 + 16 Pro en de 16 Plus + 16 Pro Max qua werkelijke accuduur dicht bij elkaar liggen.

TLDR: de accuduur cijfers die Apple zijn primair op basis van video + audio afspelen. Juist de situaties die het meest energiezuinig zijn - zeker op de Pro modellen. En dit jaar met nog zuinigere chips dan vorig jaar. Dat voordeel valt volledig weg zodra je zo’n beetje van alles met de telefoon doet behalve Netflix kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Uniciteit op 22-09-2024 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Uniciteit schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:00:
[...]

Op zich niet heel raar dat de 16 Pro niet echt (veel) sterker uit de praktijktests blijkt te komen.

Als Apple accuduur cijfers geeft, dan doen ze dat vrijwel altijd op basis van 2 statistieken: video kijken + audio afspelen.

Dat verbruikt allemaal relatief weinig: de A18 chip wordt amper belast, het scherm binnen heeft een vaste helderheid en voor de Pro modellen geldt dat de refreshrate variabel omlaag wordt geschroefd naar 24-30 fps… want dat is nou eenmaal de framerate van 99% van alle films en tv series.

Dan krijg je dus ijzersterke resultaten. De reguliere modellen doen immers ten allen tijden 60 fps.

De praktijktests van verschillende YouTubers is vaak echter een combinatie van alles wat: social media gebruik, daadwerkelijk bellen, buiten gebruik met hogere helderheid, foto’s en filmpjes maken (waarvoor juist extreem veel processorkracht nodig is), misschien even een half uur gamen (wederom: processorkracht), etc.

In die gevallen kan de frame rate niet worden gecapt op 24-30 fps.

Met batterijen die qua capaciteit bijna identiek zijn aan elkaar is het dan dus niet meer dan logisch dat de 16 + 16 Pro en de 16 Plus + 16 Pro Max qua werkelijke accuduur dicht bij elkaar liggen.

TLDR: de accuduur cijfers die Apple zijn primair op basis van video + audio afspelen. Juist de situaties die het meest energiezuinig zijn - zeker op de Pro modellen. En dit jaar met nog zuinigere chips dan vorig jaar. Dat voordeel valt volledig weg zodra je zo’n beetje van alles met de telefoon doet behalve Netflix kijken.
Bij gelijk gebruik van de 15 Pro en 16 Pro in real life, bezit de 16 Pro over een iets grotere accu - de 15 Pro had een accu met 3274mAh m, de 16 Pro 3582mAh. Dat is 9,5% meer capaciteit.

Dus je mag verwachten dat je een kleine 10% meer juice uit de 16 Pro kunt halen. Dat zal geen wereld van verschil maken (3 weken zonder lader zoals je oude Nokia) maar als jij je telefoon normaal in 10 uur leeg trekt (m.a.w. gemiddeld verbruik van 327mAh en accu van 100% naar 0%) dan heb je met de 16 Pro nog zo’n 55 accu minuten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:14

Ik had hetzelfde en heb deze van Anker gekocht. Werkt perfect.

https://amzn.eu/d/2ihTVJg

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:31
Cariernb schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:40:
[...]

Zoals eerder vermeld, is het ook mogelijk om over te stappen op draadloze CarPlay via een dock, los van de kabelverbinding. Zelf maak ik al enkele maanden gebruik van een USB-A naar USB-C kabel van Ugreen, en tot nu toe werkt dit perfect. Ik vermoed echter dat elke standaard USB-kabel dit zou kunnen doen, om eerlijk te zijn.
Heb voor 6,40€ bij Amazon een kabeltje besteld. Kan me dan even op m’n gemak verdiepen in die dongles. Had er ook al een aantal op Pepper voorbij zien komen. Mooie hunt voor black friday.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
Rivanov schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:39:
[...]

Liever met een telefoon dan je onderbroek te hoog optrekken / broek te laag op je kont hangen om te laten zien dat je Calvin Klein / Björn Borg draait of whatever. Een f*cking onderbroek….

Laat mensen gewoon in ieders waarde en laat ze doen wat ze willen.
Ik weet niet wat jij hebt gebruikt, maar lijkt me fantastisch spul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:03
[...]

Begrijpen wanneer een opmerking sarcastisch is, kan heel fijn zijn tijdens een gesprek. Blijkbaar is een :+ emoji nog niet voldoende om dit te beseffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
schumi1986 schreef op zondag 22 september 2024 @ 23:24:
[...]

Begrijpen wanneer een opmerking sarcastisch is, kan heel fijn zijn tijdens een gesprek. Blijkbaar is een :+ emoji nog niet voldoende om dit te beseffen?
Ik haakte gewoon in op de random discussie. Had die van jou wel gelezen hoor. Helaas is het echt zo voor een aantal mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:07

Even kabeltje bij ikea halen voor 2-3 euro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Ligt dus niet aan de screenprotector.

https://9to5mac.com/2024/...-taps-and-swipes-ignored/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:28
Nee, daar ging ik ook al van uit inderdaad.. zal deze week wel een nieuwe sw update komen gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
turkeyhakan schreef op maandag 23 september 2024 @ 06:20:
[...]

Nee, daar ging ik ook al van uit inderdaad.. zal deze week wel een nieuwe sw update komen gok ik zo.
Heb er zelf overigens geen last van. Met de iPhone 15 Pro merkte ik het wel vaak. Maar met de 16 Pro niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Rivanov schreef op maandag 23 september 2024 @ 06:21:
[...]

Heb er zelf overigens geen last van. Met de iPhone 15 Pro merkte ik het wel vaak. Maar met de 16 Pro niet.
Ik heb er wel last van (helaas). Nu moet ik zeggen dat ik op dit moment ook niet echt afhankelijk ben van mijn telefoon. Dus het wordt wel weer opgelost..

Ben wel erg tevreden over de 16 PM in vergelijking tot mijn oude 14 Pro. Lekker groot scherm en het formaat valt mij reuze mee, als je ruime broekzakken hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:18
Mijn 16 Pro Max heeft dit ook...... ik stond al op het punt om de screen protector er af te halen................

Zwaar irritant overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
joblamie schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:41:
Klinkt wel oké

Gebruik je dat e-mail adres dan ook als primair Apple id
Ik ben een beetje klaar met Google (Gmail) vandaar de vraag
Denk dat alles in t Apple exp systeem beter is en veiliger
Alleen stel als ik ooit geen iPhone meer neem dan zit ik nog wel met het mail adres kan ik dat blijven gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mm gaat niet helemaal goed met mijn pro. Derde nacht op rij dat hij niet vol is einde nacht, dit keer 77%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Alweer? Vorig jaar ook al.. Binnenkort kunnen we dus een update verwachten.
Donstil schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:19:
Mm gaat niet helemaal goed met mijn pro. Derde nacht op rij dat hij niet vol is einde nacht, dit keer 77%
Zou niet moeten hoeven maar kalibratie van batterij proberen mss?
turkeyhakan schreef op maandag 23 september 2024 @ 06:24:
[...]

Ik heb er wel last van (helaas). Nu moet ik zeggen dat ik op dit moment ook niet echt afhankelijk ben van mijn telefoon. Dus het wordt wel weer opgelost..

Ben wel erg tevreden over de 16 PM in vergelijking tot mijn oude 14 Pro. Lekker groot scherm en het formaat valt mij reuze mee, als je ruime broekzakken hebt.
Goed om te horen en zelfde geldt ook voor mij, niks te klagen vwb scherm en batterij. Wel moet ik nog steeds wennen aan de nieuwe camera button. Gebruik jij een case trouwens?

[ Voor 61% gewijzigd door Jaymone op 23-09-2024 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:14
laredo schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:00:
[...]

Heb voor 6,40€ bij Amazon een kabeltje besteld. Kan me dan even op m’n gemak verdiepen in die dongles. Had er ook al een aantal op Pepper voorbij zien komen. Mooie hunt voor black friday.
Ik heb ook over zo’n dongle nagedacht, maar eigenlijk zie ik nog geen meerwaarde. Voordeel van kabel is dat de iPhone ook meteen wordt opgeladen.
En het is 1 seconde werk om hem in de pluggen.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op maandag 23 september 2024 @ 06:44:
[...]

Klinkt wel oké

Gebruik je dat e-mail adres dan ook als primair Apple id
Ik ben een beetje klaar met Google (Gmail) vandaar de vraag
Denk dat alles in t Apple exp systeem beter is en veiliger
Alleen stel als ik ooit geen iPhone meer neem dan zit ik nog wel met het mail adres kan ik dat blijven gebruiken ?
Volgens mij kun je je Apple ID op elk moment wijzigen naar elk willekeurig emailadres. Ikzelf heb die nooit gewijzigd, maar niet bewust ofzo. Dat kun je dus zelf bepalen.

Als je geen iPhone meer neemt kun je het emailadres blijven gebruiken door deze op je Android handmatig te configureren en je kunt deze blijven benaderen via webmail (https://mail.icloud.com denk ik). Ik heb er wel bewust een eigen domein aan gehangen zodat als ik ooit volledig wil van Apple, ik dezelfde mailbox weer zou kunnen opzetten bij een andere maildienst.

Houd wel rekening met wat @Donstil zei:
Ja de mail app op iOS/macOS, die is niet in sync en dat blijft heel irritant.
Als je op je iPhone een mail leest dan is die op de mac nog ongelezen en omgekeerd.
Het is bizar dat Apple dit voor notabene zijn eigen maildienst na jaren nog steeds niet op orde heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door joblamie op 23-09-2024 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jaymone schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:20:
Zou niet moeten hoeven maar kalibratie van batterij proberen mss?
Daarvoor moet hij naar 0% uitvallen en dan volledig opladen in 1x toch?

Want dat heb ik gisteren gedaan, althans hij had dan deze nacht naar 100% moeten dat is hem niet gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Jaymone schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:20:
Goed om te horen en zelfde geldt ook voor mij, niks te klagen vwb scherm en batterij. Wel moet ik nog steeds wennen aan de nieuwe camera button. Gebruik jij een case trouwens?
Ik gebruik een Spigen Ultra Hybrid case inderdaad. Ik moet ook wennen aan de plek waar de camera button zit, maar het is niet storend gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Serena schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:21:
[...]

Ik heb ook over zo’n dongle nagedacht, maar eigenlijk zie ik nog geen meerwaarde. Voordeel van kabel is dat de iPhone ook meteen wordt opgeladen.
In mijn auto zit er bij de USB (2x usb-c) poorten ook een draadloze lader, dus bij mij doet hij dubbel dienst. Dan zou zo’n dongel nog prima zijn O-)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Serena schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:21:
[...]

Ik had ook nooit moeite met bekabeld Carplay maar nu is er 1 iPhone met USB-C en 1 met Lightning, dat is niet handig....

Kan alleen niet zo snel vinden of je meerdere iPhones kunt koppelen met zo'n dongle anders is het weer onhandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Knoezelbos schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:40:
[...]

Daar heb ik vandaag helemaal niets van gemerkt. Installatie was zo gepiept. Oude 14 pro max ernaast gelegd en de telefoons hebben alles onderling geregeld. Er moest ongeveer 165 gb overgepompt worden en dat was binnen 25 minuten gedaan. Telefoon is niet warm geweest. En de rest van de dag ook niks aparts gevoeld.
Hoop dat het snel voorbij is bij jou.
Het heeft niets met een iCloud backup te maken. De hitte performance van het apparaat is nog steeds slecht. Neem maar eens 5 foto’s snel achter elkaar en upload die via 5G naar iCloud. Dit soort intensieve bewerkingen en het (intensief) gebruik van 5G zorgen nog steeds voor enorme hitte ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
PWA777 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 20:57:
De 16 Pro 265Gb black titanium in huis.
Allemaal luxe problemen uiteraard; het toestel wordt nog steeds (heel) erg warm. Net zoals de 15 Pro. Dit zou allemaal beter moeten zijn, maar ik merk het nog niet echt. Een warm toestel is niet goed voor de batterij (die gaat er van achteruit) en uiteraard niet bepaald prettig in de hand.
De camera knop vind ik echt een totaal waardeloze gimmick. Het werkt niet eens soepel. Ik zie mezelf echt niet gaan staan pielen met die knop als ik even snel een fototje wil maken. Eerlijk gezegd is het een beetje innovatie om de innovatie. Misschien is het deels gewenning, maar de reviews op YouTube van de afgelopen dagen waren al duidelijk: de knop zit niet op een logische plek en het is vooral veel gekluns om iets te bereiken, wat je met een aan aanraking op het scherm direct voor elkaar kunt krijgen.
Het gewicht van de telefoon valt me nog enigszins mee, het formaat ook wel. Je merkt wel dat het groter is dan de 15 Pro en zwaarder, maar daar krijg je dan ook een fors grotere accu voor terug. Dat was voor mij een van de redenen om toch de upgrade te maken.

Het is gevaarlijk om kritisch te zijn op Apple, omdat je dan gelijk de boeman bent; maar het is een zéér incrementele upgrade tov de 15 Pro en voor de camera knop zou ik het zeker niet doen.
Ik merk juist dat het toestel veel koeler blijft dan mijn 14 Pro. Ook tijdens het overzetten van mijn iCloud back-up van 250 GB (heeft 4 uur geduurd) en tijdens het overzetten van foto's van PC naar iPhone (1,5 uur duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Donstil schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:29:
[...]

Daarvoor moet hij naar 0% uitvallen en dan volledig opladen in 1x toch?

Want dat heb ik gisteren gedaan, althans hij had dan deze nacht naar 100% moeten dat is hem niet gelukt.
Volgens mij naar de 100% en paar uur aan lader en vervolgens idd naar 0% maar dat gaat hier niet op aangezien je het niet naar 100% kan laden. Dan wist ik het wel, terug met deze iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:17
Nachtapotheker schreef op zondag 22 september 2024 @ 13:29:
[...]

Ik denk dat dat idd het geval is. Als ik een touch screen test doe https://www.onlinemictest.com/touch-screen-test/ dan werkt het prefect als ik de bezels niet vast heb, maar als ik ze wel vast heb (hand raakt dan licht het scherm) wordt sporadisch input niet geregistreerd. Ze zullen wel een update doen hiervoor gok ik.
https://www.reddit.com/r/...touch_unresponsive_issue/

Lijkt me dat dit met een update wel op te lossen moet zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jaymone schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:27:
[...]

Volgens mij naar de 100% en paar uur aan lader en vervolgens idd naar 0% maar dat gaat hier niet op aangezien je het niet naar 100% kan laden. Dan wist ik het wel, terug met deze iPhone.
Net contact gehad met support, komt een Express replacement unit aan, anders had ik het met Vodafone moeten regelen en daar had ik gezien de levertijden dan weer geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:38
Donstil schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:29:
[...]

Net contact gehad met support, komt een Express replacement unit aan, anders had ik het met Vodafone moeten regelen en daar had ik gezien de levertijden dan weer geen zin in.
Komt dit door Apple Care dat ze dit zo snel regelen? Of gaat dit standaard zo bij Apple in dit soort gevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Donstil schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:29:
[...]

Nergens meer tegenaan stoten nu............ poging 2............ >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 17:56

ChillPascal

In the end...

Komend vanaf een iPhone 12 Mini wordt het intussen wel tijd om te upgraden. Afgelopen weekend de lokale CoolBlue winkel bezocht. In tegenstelling tot mijn verwachting vind ik de zwarte iPhone 16 Pro het mooiste.

In verband met de grootte en de gave uitstraling zou ik de iPhone zonder hoesje willen gebruiken. Hoe is jullie ervaring hiermee? Krast de behuizing snel en is dit niet extra goed zichtbaar op de zwarte uitvoering? Daarnaast vraag ik me af of de cameralenzen niet snel beschadigen als je de telefoon neerlegt. Het camera-eiland steekt namelijk wel erg ver uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:01
ChillPascal schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:14:
Komend vanaf een iPhone 12 Mini wordt het intussen wel tijd om te upgraden. Afgelopen weekend de lokale CoolBlue winkel bezocht. In tegenstelling tot mijn verwachting vind ik de zwarte iPhone 16 Pro het mooiste.

In verband met de grootte en de gave uitstraling zou ik de iPhone zonder hoesje willen gebruiken. Hoe is jullie ervaring hiermee? Krast de behuizing snel en is dit niet extra goed zichtbaar op de zwarte uitvoering? Daarnaast vraag ik me af of de cameralenzen niet snel beschadigen als je de telefoon neerlegt. Het camera-eiland steekt namelijk wel erg ver uit.
Met de 14 pro geen enkel probleem. Ja hij is een keer gevallen dus heb een klein putje in de behuizing. Maar met gewoon neerleggen etc zie je weinig 'schade'. Hangt er natuurlijk wel vanaf hoe je er mee omgaat. Ik kijk altijd wel waar ik hem neerleg en waarop.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
ChillPascal schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:14:

Mijn 15 Pro Max NT zonder case gebruikt, netjes mee omgegaan en geen enkel schade oid.
Dit jaar de 16 Pro Max zwart in gebruik en tot op heden gaat dat ook nog volgens verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 03:33
Een telefoon zonder hoesje, dat is echt een utopie voor mij. heb deze nog niet laten vallen, maar al wel bijna.
* Waah mompelt iets over ADHD

Gisteren wat getest met video. Heb geprobeerd met Blackmagic Camera in ProRes te filmen, en dat werkt (zonder externe SSD trouwens). Maar het van de telefoon afhalen is best lastig, omdat het niet in de camera roll wordt opgeslagen. Dus die nog niet bekeken.

Wel heb ik 1x zoom en 2x zoom in video vergeleken. Want er is een 2x zoomknop, maar geen 2x camera op de pro. Dus dacht is dat digitale zoom, of doen ze iets er mee zodat het toch beter lijkt?
Mijn eerste voorzichtige conclusie: de 2x zoom is wel scherper/meer detail dan 1x zoom en dan croppen. Dus dat is op zich een fijne gedachte dat ik de 2x zoom wel kan gebruiken voor video. Ik ben benieuwd of ze gewoon het midden van de sensor pakken bij 2x zoom.

Verder de 4K120 al gebruikt en erg gaaf. Maar mis hem wel op de 5x en 2x. Het omzetten van 60/120fps naar slowmotion werkt ook makkelijk nu. Al blijft het aanpassen van het deel slowmotion nog altijd onhandig met die handles. Ik zou liever gewoon een in- en outpoint instellen dan slepen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cardwizard schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:58:
[...]

Nergens meer tegenaan stoten nu............ poging 2............ >:)
Haha ja dat is dan wel een bijkomstigheid.
mprkooij schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:55:
[...]

Komt dit door Apple Care dat ze dit zo snel regelen? Of gaat dit standaard zo bij Apple in dit soort gevallen?
Apple Care inderdaad, had ik gelukkig al afgesloten.

Andere opties waren, terug naar Vodafone (dat is de verkopende partij in mijn geval), batterij laten vervangen in de store.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Waah schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:24:
Een telefoon zonder hoesje, dat is echt een utopie voor mij. heb deze nog niet laten vallen, maar al wel bijna.
* Waah mompelt iets over ADHD
Wel heb ik 1x zoom en 2x zoom in video vergeleken. Want er is een 2x zoomknop, maar geen 2x camera op de pro. Dus dacht is dat digitale zoom, of doen ze iets er mee zodat het toch beter lijkt?
2x is een crop op de Widesensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
MartijnMartijn schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:47:
[...]

Ik heb via opdrachten een menuutje gemaakt waardoor ik kan kiezen tussen niet storen, zaklamp, camera en de auto voorverwarmen of koelen, maar ik gebruik hem inderdaad ook nooit...
Dit klinkt wel tof.. Is dat enigszins easy te doen? Kan je mij wellicht op weg wijzen? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
Jaymone schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:17:
[...]

Dit jaar de 16 Pro Max zwart in gebruik en tot op heden gaat dat ook nog volgens verwachting.
al 3 dagen lang....................... :P
Pagina: 1 ... 15 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de ervaringen met de iPhone 16. Voor levertijden en beschikbaarheid is:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.