Ik heb zelf ook ABN en bij mij werkte het scannen van de chip in mijn rijbewijs ook niet. Na het scannen van mijn paspoortpagina's en de chip is het wel gelukt. Vreemd dat het bij jou dan niet werkt. Leg je de telefoon gewoon op je paspoort?Claude schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:40:
Bij het inrichten van mijn iPhone 16 Pro heb ik problemen met de app van ABN.
Het is niet mogelijk om met die app de chip van mijn rijbewijs te scannen. Ook met het paspoort geprobeerd, zonder resultaat. App verwijderen en opnieuw installeren helpt niet.
Het scannen van de rijbewijs-chip met de app van een andere bank lukte eerder zonder problemen.
Het lijkt er dus op, dat ABN nog niet is voorbereid op de komst van iOS18 (of de iPhone heeft het plotseling op dat onderdeel begeven...)
Heeft iemand diezelfde ervaring?
Yep. En dan langzaam rond bewegen over het paspoort, zoals in het instructiefilmpje getoond.Cariernb schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:10:
[...]
Ik heb zelf ook ABN en bij mij werkte het scannen van de chip in mijn rijbewijs ook niet. Na het scannen van mijn paspoortpagina's en de chip is het wel gelukt. Vreemd dat het bij jou dan niet werkt. Leg je de telefoon gewoon op je paspoort?
Zonder hoesje natuurlijk.
XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
Ben rechts en als ik hem vast houdt en leg de platte kant van de duim (pijltje) op de knop dan is het best relaxt en te doen om als shutter knop te gebruiken.Mog schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:01:
[...]
Ik gok dat ze voor een compromis hebben gekozen tussen landscape en portrait. Knopje helemaal onderin is voor portrait niet te doen.
:strip_exif()/f/image/h54oe89gCQdVFmuD0Z0K0Rwu.jpg?f=fotoalbum_large)
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Rabo app was ook drama gisteren. Eindeloos zitten prutsen. DigiD was zo gedaan. Probleem bij Rabo is dat ze ook je gezicht willen scannen en vergelijken met de foto in je rijbewijs, dat is ook behoorlijk ruk.Claude schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:40:
Het is niet mogelijk om met die app de chip van mijn rijbewijs te scannen. Ook met het paspoort geprobeerd, zonder resultaat. App verwijderen en opnieuw installeren helpt niet.
Het scannen van de rijbewijs-chip met de app van een andere bank lukte eerder zonder problemen.
Het lijkt er dus op, dat ABN nog niet is voorbereid op de komst van iOS18 (of de iPhone heeft het plotseling op dat onderdeel begeven...)
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Grote handen, ‘kleine’ iPhoneDonstil schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:00:
[...]
Nou ik heb grote handen dus de plaatsing is opzich wel oké. Het knopje is alleen te klein voor mijn wijsvinger. Ik kan 1 functie swipen en dan moet ik hem alweer liften en opnieuw plaatsen. Dat maakt het ook niet zo fijn in gebruik
Maar dan ook weer draadloos of bedraad? Want dat kan ook nog een vatiabele zijnCariernb schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:36:
[...]
Ik deel dezelfde mening. Mijn iPhone 15 Pro Max heb ik vanaf het moment dat ik deze had tot maximaal 80% opgeladen (via MagSafe). Na een jaar heb ik nu nog 90% aan batterijcapaciteit. Dit jaar denk ik erover om zonder enige batterijrestricties op te laden, m.u.v. geoptimaliseerd opladen. Ik ben benieuwd naar de resultaten
[ Voor 40% gewijzigd door Jaymone op 21-09-2024 12:20 ]
Het is weer September 2025 :)
Same hier. Staat er nu nogsvenn15 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:01:
[Afbeelding]
Iemand een idee wat die update mee bedoelt word ?
Staat al van gisteren avond erop.
Ondanks dat de overstap van 15 Pro naar 16 Pro Max qua performance niet zo heel bijzonder is, ben ik toch enorm blij dat ik dit jaar voor de Max ben gegaan. Groot, zeker. Maar man de batterij is niet leeg te krijgen. Waar ik met de 15 Pro zeker moest bijladen overdag. Ook merk ik dat de 16 Pro minder warm wordt, wat ook mooi meegenomen is. De camera knop heb ik, in tegenstelling tot de action button, al best veel gebruikt. Eerste indruk is dan ook een super fijne upgrade / evolutie
.
Ik gebruik de action button voor het vergrendelen van portrait mode. Kan er verder niets voor verzinnenMartijnMartijn schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:35:
Ondanks dat de overstap van 15 Pro naar 16 Pro Max qua performance niet zo heel bijzonder is, ben ik toch enorm blij dat ik dit jaar voor de Max ben gegaan. Groot, zeker. Maar man de batterij is niet leeg te krijgen. Waar ik met de 15 Pro zeker moest bijladen overdag. Ook merk ik dat de 16 Pro minder warm wordt, wat ook mooi meegenomen is. De camera knop heb ik, in tegenstelling tot de action button, al best veel gebruikt. Eerste indruk is dan ook een super fijne upgrade / evolutie.
Ik heb via opdrachten een menuutje gemaakt waardoor ik kan kiezen tussen niet storen, zaklamp, camera en de auto voorverwarmen of koelen, maar ik gebruik hem inderdaad ook nooit...Toppe schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:42:
[...]
Ik gebruik de action button voor het vergrendelen van portrait mode. Kan er verder niets voor verzinnen
Shazam, eerst via Shortcut maar ze vonden mijn idee zo goed dat ze het in iOS 18.0 gestopt hebbenToppe schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:42:
[...]
Ik gebruik de action button voor het vergrendelen van portrait mode. Kan er verder niets voor verzinnen
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
How heb jij die mooie indeling gekregen? Met die foto bovenin en de belangrijkste functies?Donstil schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:38:
[Afbeelding]
Ik vind de combinatie van een zwarte iPhone en dan een zwart wit interface dus best wel cool.
Bij mij is het meer een opsomming van apps.
Dat zijn widgets…aljooge schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 13:07:
[...]
How heb jij die mooie indeling gekregen? Met die foto bovenin en de belangrijkste functies?
Ik denk dan toch bedraad. Ik heb mijn MagSafe stand weggedaan, dus ben benieuwd hoe het dit jaar zal zijn met 'normaal' opladen' (originele usb-kabel en 20W Apple adapter).Jaymone schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:17:
[...]
Grote handen, ‘kleine’ iPhone
[...]
Maar dan ook weer draadloos of bedraad? Want dat kan ook nog een vatiabele zijn
De foto widget vind ik de belangrijkste functie van iOS, ik heb al mijn digitale foto’s nog en zitten allemaal in iCloud en daardoor is het dagelijks een trip down memory lane.aljooge schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 13:07:
[...]
How heb jij die mooie indeling gekregen? Met die foto bovenin en de belangrijkste functies?
Verder heb ik dan rechts boven twee mappen met Apps die ik dagelijks gebruik.
Links de camera en muziek die ik dagelijks meermaals gebruik en nog 2 lege plekken voor apps die tijdelijk even belangrijk zijn (TripAdvisor terwijl ik op reis ben, teams als ik aan het werk ben, etc).
De kleine widgets zijn stapels die wisselen. Weer, agenda, app van mijn auto, podcasts, etc.
Edit: De foto widget is wel een kritiekpuntje op de zwart-wit interface overigens. Die zou ik graag nog los in kleur willen hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 21-09-2024 13:12 ]
Ik ga ermee aan de slag met die indeling. De fotowidget heb ik ook, nog van de laatste grote vakantie die in de icloud staat. Nu de rest nog indelen. Kan momenteel door de vele iconen de juiste app vaak niet meer vinden en dat moet toch fraaier kunnen.Donstil schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 13:11:
[...]
De foto widget vind ik de belangrijkste functie van iOS, ik heb al mijn digitale foto’s nog en zitten allemaal in iCloud en daardoor is het dagelijks een trip down memory lane.
Verder heb ik dan rechts boven twee mappen met Apps die ik dagelijks gebruik.
Links de camera en muziek die ik dagelijks meermaals gebruik en nog 2 lege plekken voor apps die tijdelijk even belangrijk zijn (TripAdvisor terwijl ik op reis ben, teams als ik aan het werk ben, etc).
De kleine widgets zijn stapels die wisselen. Weer, agenda, app van mijn auto, podcasts, etc.
Edit: De foto widget is wel een kritiekpuntje op de zwart-wit interface overigens. Die zou ik graag nog los in kleur willen hebben.
Ik ben tot nu toe nog niet onder indruk van mijn pro maxMartijnMartijn schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:35:
Ondanks dat de overstap van 15 Pro naar 16 Pro Max qua performance niet zo heel bijzonder is, ben ik toch enorm blij dat ik dit jaar voor de Max ben gegaan. Groot, zeker. Maar man de batterij is niet leeg te krijgen. Waar ik met de 15 Pro zeker moest bijladen overdag. Ook merk ik dat de 16 Pro minder warm wordt, wat ook mooi meegenomen is. De camera knop heb ik, in tegenstelling tot de action button, al best veel gebruikt. Eerste indruk is dan ook een super fijne upgrade / evolutie.
/f/image/19riyreCkg6GVgum7HJZ7879.png?f=fotoalbum_large)
Bij mij uiteindelijk ook gelukt na veel pogingen. Wat in mijn geval hielp:MazeWing schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:05:
Wat is Whatspp toch heerlijk... heel de middag al zitten kloten om het fatsoenlijk over te zetten van Android naar iOS. Uiteindelijk na een volledige reset van de iPhone en wat kloten met de netwerkinstellingen en batterij voorkeuren in Android zelf kreeg ik connectie en heeft ie in dik 45 minuten alles qua Whatsapp overgezet.
- Alle foto's back-uppen naar de cloud, inclusief de foto's van whatsapp
- Foto's en media vanuit Whatsapp verwijderen
- Back-up maken van mijn whatsapp, die ging van 500 MB naar 32 MB.
- Transfer zelf naar IOS ging daardoor lekker snel. Ik zat alleen erg te kloten met codes en ik moest tijdens het overzetten weg van huis, toen ik later 's avonds terugkwam kwam ik erachter dat ik nog niet alle stappen had doorlopen, hele avond was ik niet bereikbaar.
Misschien handig te weten voor andere overstappers.
Eerste indruk trouwens, kom van een SGS 21 FE:
- Iets kleiner, lekker handzaam dus.
- Voelt heel erg premium aan, een erg mooi toestel.
- Mooie software, die wel wat wennen is.
- Wisselen tussen apps gaat heel snel en intuïtief
- Apple Pay instellen ging zeer eenvoudig, betalen ook.
- Naadloze integratie met Vaultwarden.
- Tekstafstand en tekstgrootte in apps is echt anders dan op Android. Wel even wennen.
- Echt een hoesje voor de achterkant nodig, ligt zonder niet fijn in mijn hand.
Yippie kayak, other buckets!
Overzetten ging echt super makkelijk vanuit iCloud back up. Nog geen 10 minuten werk. Eerste indruk is dat ik de zwarte kleur zeer mooi vind. Het ziet er strak uit. Scherm erg mooi zo met die dunnere bezels en de rest moet ik nog uitproberen zoals de camera.
Die telefoon is denk ik nog druk met vanalles :strip_exif()/f/image/IU6KzMDk4NlY2luApIglUxuR.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie ook deze melding.
Op mijn 14 PM ging de batterij ook slecht de eerste 1-2 dagen van iOS 18
(zegmaar totdat de melding weg was)
:strip_exif()/f/image/IU6KzMDk4NlY2luApIglUxuR.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie ook deze melding.
Op mijn 14 PM ging de batterij ook slecht de eerste 1-2 dagen van iOS 18
[ Voor 3% gewijzigd door Nachtapotheker op 21-09-2024 13:49 ]
Ja overstappens van Android hebben er last van dat Whatsapp een andere clouddienst gebruikt dan op IOS (Google Drive). Je moet dan een 'overstappen op IOS' app gebruiken en 2-3 keer allerlei codes invoeren in exact de 'juiste' volgorde.elaho schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 13:48:
Overzetten ging echt super makkelijk vanuit iCloud back up. Nog geen 10 minuten werk. Eerste indruk is dat ik de zwarte kleur zeer mooi vind. Het ziet er strak uit. Scherm erg mooi zo met die dunnere bezels en de rest moet ik nog uitproberen zoals de camera.
Dus ik stap voorlopig niet meer over
Ik kon weer verlengen. Ik wilde eigenlijk niet omdat Apple het zo goed voor elkaar heeft. Na een kwartier is je nieuwe telefoon weer zoals je oude en heb je weer het gevoel wat is er nieuw?
:strip_exif()/f/image/SomuVMrtV4nTXtaKcwZXPE6Y.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ga van een 14 Pro naar een 16 Pro en wat valt mij op:
1. stiekem vind ik natural titanium tegenvallen en vind ik eigenlijk mijn witte mooier
2. 16pro zou groter moeten zijn, maar merk of zie het niet
3. gewicht verschil is minimaal maar toch voelt 16 pro lichter, gewicht zit niet in camera's
:strip_exif()/f/image/SomuVMrtV4nTXtaKcwZXPE6Y.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ga van een 14 Pro naar een 16 Pro en wat valt mij op:
1. stiekem vind ik natural titanium tegenvallen en vind ik eigenlijk mijn witte mooier
2. 16pro zou groter moeten zijn, maar merk of zie het niet
3. gewicht verschil is minimaal maar toch voelt 16 pro lichter, gewicht zit niet in camera's
Ik teken nergens meer voor
Ben blij dat die telefoon recht is want een ruggengraat voor die kleintjes heb ik niet meerDonstil schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 13:11:
[...]
De foto widget vind ik de belangrijkste functie van iOS, ik heb al mijn digitale foto’s nog en zitten allemaal in iCloud en daardoor is het dagelijks een trip down memory lane.

Niks speciaal.. elke nacht opladen met magsafe, that’s it.. maar merk nu wel sinds de update die ik gedaan heb gisteren met ios 18 dat de batterij sneller gaat..captainleduc schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:04:
[...]
Hoe heb je de batterij op 100% kunnen houden na bijna een jaar?
Mijn 15PM zat op 90%. Elke avond draadloos laden.
Ik hoop de 16PM batterij capaciteit iets minder snel af te breken
[/quote]
Die witte 14 Pro was ook de mooiste iPhone ooit (persoonlijke mening). Naturel is gewoon een saaie kleur…
[/quote]
Die witte 14 Pro was ook de mooiste iPhone ooit (persoonlijke mening). Naturel is gewoon een saaie kleur…
Kreeg je dieNachtapotheker schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 13:48:
Die telefoon is denk ik nog druk met vanalles [Afbeelding]
Zie ook deze melding.
Op mijn 14 PM ging de batterij ook slecht de eerste 1-2 dagen van iOS 18(zegmaar totdat de melding weg was)
Melding ook een dag op 2 op je vorige iphone ?
Ik heb de desert titanium, maar die kleur vind ik totaal niet overeenkomen met de productfoto’s van Apple. Op de site van Apple is het goud, maar in het echt is het rosé goud (en naar mijn mening heel vrouwelijk).
Ik laat mijn vrouw nu een zwarte bestellen en dan gaan we toch maar ruilen
...less is more
Net even in real life gekeken en het is echt de naam niet waard. Bij Desert denk ik niet aan roze.funk-e schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:03:
Ik heb de desert titanium, maar die kleur vind ik totaal niet overeenkomen met de productfoto’s van Apple. Op de site van Apple is het goud, maar in het echt is het rosé goud (en naar mijn mening heel vrouwelijk).
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Rabobank ging makkelijk en meteen de eerste keerClaude schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:40:
ABN was meer kloten en heb uiteindelijk het instructiefilmpje bekeken en mijn rijbewijs maar op tafel gelegd en dan de telefoon erop. Na een paar pogingen deed je het toen wel.
Snap niet dat dat soort apps, wanneer de nfc gebruikt wordt, een percentage geven en het “window” vergroten waarin je het mag proberen. Het is echt als het de eerste microseconde niet lukt dat je pech hebt en het opnieuw mag proberen…
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Tis ook net hoe je hem in het licht houdtTHE_BASE schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:20:
[...]
Net even in real life gekeken en het is echt de naam niet waard. Bij Desert denk ik niet aan roze.
Ik heb m zelf ook
Ben wel benieuwd naar andere meningen die ook de desert titanium hebben
[ Voor 11% gewijzigd door MarioMark1541 op 21-09-2024 16:42 ]
De zwarte is veel mooier! 😍Sc0tTy schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 17:25:
NT heeft toch een andere kleur dan ik had verwacht op de achterkant. Naast de zwarte vind ik hem wel mooier.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Witte is overigens echt wel de mooiste kleur dit jaar maar die heeft m'n vriendin al gekozen 🥲
Het scannen van mijn chip in mijn ID bewijs ging heel moeizaam. Na 6 pogingen lukte het. Ik denk, maar weet het niet zeker, dat de chip in de buurt van mijn foto zit op mijn ID en de NFC chip in mijn iPhone in de buurt van de camera.Claude schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:40:
Dezelfde NFC chip wordt volgens mij ook gebruikt voor Apple Pay draadloos betalen bij PIN automaten. Ik heb het gevoel dat ik de telefoon iets meer dichterbij moet houden dan mijn oude SGS 21 FE maar dat weet ik niet zeker. Ik moet nog heel erg wennen aan het vasthouden en 'handig' pinnen.
Betalen ging overigens wel moeiteloos. Ik denk dat de chip in PIN automaten een veel sterker signaal afgeeft dan een ID kaart/rijbewijs. En mogelijk is bij betalen de hoeveelheid data ook veel kleiner.
Gisteren, eind van de middag, stond de koerier dan ook met mijn iPhone 16 (PM, NT, 256) op de stoep. Overzetten was zo gepiept. Bij mij wilde Siri niet goed 'getraind worden', de laatste paar zinnen moest ik meerdere keren herhalen. Niet eerder meegemaakt....
Kom van een iPhone 14 (PM, Wit, 128). Nieuwe scherm van de 16 vind ik érg mooi en die camera button is best goed gedaan. Kunnen weer even vooruit zo ;-).
Kom van een iPhone 14 (PM, Wit, 128). Nieuwe scherm van de 16 vind ik érg mooi en die camera button is best goed gedaan. Kunnen weer even vooruit zo ;-).
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Off topic, maar misschien leuk om er topic van te maken.
Hoe home screens in te delen en de gedachten er achter danwel te spelen met de nieuwe settings.
Veel gespeeld met kleuren, maar wat Donstil zegt soms wel zonde van foto’s (of andere apps).
@Donstil geen max dit keer? Die 0.2 inch net voldoende om een stap “terug” te doen?
Zelf max gebruiker, juist als er een leuke foto voorbij komt er even echt “ in op te gaan” (zover mogelijk met iets wat je altijd bij je hebt).
Hoe home screens in te delen en de gedachten er achter danwel te spelen met de nieuwe settings.
Veel gespeeld met kleuren, maar wat Donstil zegt soms wel zonde van foto’s (of andere apps).
@Donstil geen max dit keer? Die 0.2 inch net voldoende om een stap “terug” te doen?
Zelf max gebruiker, juist als er een leuke foto voorbij komt er even echt “ in op te gaan” (zover mogelijk met iets wat je altijd bij je hebt).
Donstil schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:38:
[Afbeelding]
Ik vind de combinatie van een zwarte iPhone en dan een zwart wit interface dus best wel cool.
Lijkt wel of iedereen de pro heeft in dit topic 😇
Net mijn Ultramarine 16 binnen…. De kleur verrast me zoals ik precies wou zijn..
Mooie blauw/paarse gloed!
Happy man 😎
Net mijn Ultramarine 16 binnen…. De kleur verrast me zoals ik precies wou zijn..
Mooie blauw/paarse gloed!
Happy man 😎
[ Voor 3% gewijzigd door refused81 op 21-09-2024 18:35 ]
StandBy modus.lexuzu schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:08:
[...]
Heb je de hele nacht met je telefoon zitten spelen ?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Kan ik met de rechterknop ook nog de telefoon uit zetten ?
Zo niet hoe zet ik Siri daar aan doordat hij naar mij gaat luisteren ?
Nu moet ik iets typen
Zo niet hoe zet ik Siri daar aan doordat hij naar mij gaat luisteren ?
Nu moet ik iets typen
Zoiets?foekebooij schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:28:
Hoe home screens in te delen
Het grote iOS Home Screen topic
Ik vind m totaal niet roze, meer beigeMarioMark1541 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:39:
[...]
Tis ook net hoe je hem in het licht houdt
Ik heb m zelf ook
Totaal niet roze. Gewoon goud / brons. Vind ‘m prachtig.MarioMark1541 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:39:
[...]
Tis ook net hoe je hem in het licht houdt
Ik heb m zelf ook
Blij mee na m’n jaartje 15 Pro in Natural Titanium.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ja klopt, hij is bij mij inmiddels weg (sinds begin vd middag) en de batterij staat nog op 60% vanaf vanmorgen 6u.svenn15 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 15:49:
[...]
Kreeg je die
Melding ook een dag op 2 op je vorige iphone ?
Ik ben man en vind m ook niet roze hoor maar idd beige achtigWorker123 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 19:05:
[...]
Ik vind m totaal niet roze, meer beige
En batterij beter nu ?Nachtapotheker schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 19:21:
[...]
Ja klopt, hij is bij mij inmiddels weg (sinds begin vd middag) en de batterij staat nog op 60% vanaf vanmorgen 6u.
Vandaag naar de iPhones Pro (Max) gekeken in MediaMarkt, het word toch weet een zwarte voor mij.
Desert is voor vrouwen, natural titanium en wit zijn te lichte telefoons, blijft het toch bij zwart.
Zwarte Ultra 2 hadden ze helaas niet.. zal wel goed matchen met zwarte 16 Pro Max
Desert is voor vrouwen, natural titanium en wit zijn te lichte telefoons, blijft het toch bij zwart.
Zwarte Ultra 2 hadden ze helaas niet.. zal wel goed matchen met zwarte 16 Pro Max
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Lastig te zeggen nu, we zullen het morgen zien
Ik moet zeggen, ondanks dat het allemaal op papier een ‘milde’ upgrade is vind ik het in de praktijk echt een flinke. 4k120 is echt super nice, een veel grotere stap dan in had verwacht. Ook de batterijduur en camera control is echt heel nice. Gekocht in Milaan, en nu ondertussen weer een stad verder, vanochtend van de lader en nu op 60% met camera gebruik etc erbij.
Tot nu toe, impressed.
Tot nu toe, impressed.
Zucht...
Snap echt totaal niet wat er "vrouwelijk" is aan een heel klein beetje rozetint onder specifiek licht but I guess thats just meSuperVeloce schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:02:
Vandaag naar de iPhones Pro (Max) gekeken in MediaMarkt, het word toch weet een zwarte voor mij.
Waar zijn de 16PM op voorraad in belgie?
Denk niet dat je het moet associeren met roze. Over het algemeen kiezen vrouwen eerder een dergelijke kleur, zoals o.a. goud kleur etc., dan mannen en zo ook met sieraden, watches e.d. Sommige delen van de wereld mss minder maar over het algemeen wel. Verklaring? Heb ik ook niet, enkel constatering.Stqrm schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:42:
[...]
Snap echt totaal niet wat er "vrouwelijk" is aan een heel klein beetje rozetint onder specifiek licht but I guess thats just me
Het is weer September 2025 :)
Heb jij ook de desert dan ?Stqrm schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:42:
[...]
Snap echt totaal niet wat er "vrouwelijk" is aan een heel klein beetje rozetint onder specifiek licht but I guess thats just me
Haha dat wel ja, wat mij betreft gaat ie een beetje van geel naar wit naar rozig afhankelijk van onder welk licht je 'm houdt, helemaal tevreden verder hoor
16 Pro binnen, opgehaald bij de Apple Store in Den Haag.
Flink merkbaar verschil komende vanaf de 12 die ik tijdelijk te leen had. Alles moeiteloos overgezet. Nu eens flink met de homescreens aan de gang.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Hahah ik heb m ook maar door alle reacties werd ik wat onzeker hahahStqrm schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 21:02:
[...]
Haha dat wel ja, wat mij betreft gaat ie een beetje van geel naar wit naar rozig afhankelijk van onder welk licht je 'm houdt, helemaal tevreden verder hoor
Maar ik vind m ook wel mooi en idd het kleurverschil verschilt per licht inval
Mede tweakers! Congrats allemaal met jullie nieuwe iPhones. Vraagje mbt oplaad schema. Hoe doen jullie het? Mijn afgelopen 2 iphones, 12PM en 14PM hadden na 2 jaar nog 85% capaciteit. Ik weet dat het voornamelijk komt door draadloos opladen en wireless carplay. Toestel wordt dan veelal erg heet.
Nu kun je bij de nieuwe iPhones ook een max oplaad% instellen. Vraag mij af hoe jullie ermee omgaan?
Nu kun je bij de nieuwe iPhones ook een max oplaad% instellen. Vraag mij af hoe jullie ermee omgaan?
komende van de iPhone 11 en nu een 16 pro ik ben erg onder de indruk.
Zijn er hier mensen met een KPN abonnement en werkt dat goed op de 16pro?
(Ik heb een 12pro en dus al 3 maanden gezeur met bereik, lees geen bereik en als ik overstap wil ik zeker zijn dat ik dat probleem dan over is)
(Ik heb een 12pro en dus al 3 maanden gezeur met bereik, lees geen bereik en als ik overstap wil ik zeker zijn dat ik dat probleem dan over is)
Instellen op 80% en dan hoef je er voor de rest niet meer naar om te kijken. Als je een erg lange rijsdag of iets hebt kun je dat uitzetten en dan naar 100% ladenXmoo schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 21:11:
Mede tweakers! Congrats allemaal met jullie nieuwe iPhones. Vraagje mbt oplaad schema. Hoe doen jullie het? Mijn afgelopen 2 iphones, 12PM en 14PM hadden na 2 jaar nog 85% capaciteit. Ik weet dat het voornamelijk komt door draadloos opladen en wireless carplay. Toestel wordt dan veelal erg heet.
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Dat dacht ik al ja. Net als bij EVs, niet hoger als 80 en niet lager dan 10.Sc0tTy schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 21:43:
[...]
Instellen op 80% en dan hoef je er voor de rest niet meer naar om te kijken. Als je een erg lange rijsdag of iets hebt kun je dat uitzetten en dan naar 100% laden
Onzin… gewoon geoptimaliseerd tot 100%Xmoo schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 21:49:
[...]
Dat dacht ik al ja. Net als bij EVs, niet hoger als 80 en niet lager dan 10.
Van een 11 pro Max naar de 16 pro Max. Eerste impressies:
Hardware:
Hardware:
- - Face ID is een heel stuk sneller. Bijna instant.
- - cameraknop is ideaal voor snel starten. Met kleine kinderen was ik vaak "net te laat". Nu ben ik vaak op tijd voor het moment én kan hem blind starten.
- - 4K120 lijkt heel mooi, maar moet nog bekijken op de PC.
- - Ik mis de 4K120 op de andere lenzen. Ben blij dat ik niet hoef te kiezen tussen mooi beeld of slowmotion. Maar nu moet ik nog wel kiezen tussen zoom/Ultrawide en slowmotion.
- - 5x zoom is zowel erg fijn, als heel vervelend. 5x zoom geeft mooie beelden en je kan op zo'n afstand staan dat men niet op de camera let. Maar 2x zoom mis ik nu wel.... Want dat is digitale zoom dus kan ik net zo goed achteraf croppen bij 1x camera.
- - Met 80% red ik de dag niet. Maar heb vandaag ook wel aardig gebruikt.
- - na een video maken direct terugkijken geeft soms een heel kleine video. Even later is het goed. Zal wel een bugje zijn.
- - het kunnen aanpassen van de quick toggle menu is top! Moet Home Assistant anders inrichten maar dan zou ik makkelijk het hele huis kunnen bedienen. Ook ideaal voor Miss Waah.
Ik probeer al 3 uur lang m’n nieuwe 16 Pro Max in te stellen maar loop op allerlei manieren vast. Eerst direct transfer geprobeerd vanaf mijn 15 Pro Max maar dat zou minstens 4 uur duren opeens. Nota bene via een USB-C kabel tussen de twee telefoons! Daar had ik geen zin in, dus vervolgens heb ik de telefoon herstart. Toen wilde ik uit iCloud een backup restoren maar elke menustap deed er meerdere minuten voordat ik naar de volgende kon. Toen heb ik de iPhone maar via m’n Mac gereset en meteen een update erop gezet. Toen liep alles wel weer snel dus ik denk: ik probeer toch direct transfer weer. Dat moest 3 uur duren. Ik ben toch maar herstel uit iCloud backup gaan doen, maar dat staat al 20 minuten op ‘Resterende tijd: berekenen’ zonder verder enige voortgang te zien.
Schiet voor geen meter op dus …
ingen vill veta var du köpt din tröja
Als je iets meer geduld had gehad was het al lang klaar. Die 3 uur wordt in de praktijk eerder 10-15 min.gday schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 22:02:
Ik probeer al 3 uur lang m’n nieuwe 16 Pro Max in te stellen maar loop op allerlei manieren vast. Eerst direct transfer geprobeerd vanaf mijn 15 Pro Max maar dat zou minstens 4 uur duren opeens. Nota bene via een USB-C kabel tussen de twee telefoons! Daar had ik geen zin in, dus vervolgens heb ik de telefoon herstart. Toen wilde ik uit iCloud een backup restoren maar elke menustap deed er meerdere minuten voordat ik naar de volgende kon. Toen heb ik de iPhone maar via m’n Mac gereset en meteen een update erop gezet. Toen liep alles wel weer snel dus ik denk: ik probeer toch direct transfer weer. Dat moest 3 uur duren. Ik ben toch maar herstel uit iCloud backup gaan doen, maar dat staat al 20 minuten op ‘Resterende tijd: berekenen’ zonder verder enige voortgang te zien.
Wat is iedereen zijn mening over de camera knop? Heb de iPhone 16 Pro nu een dag en ik zie mij die knop nooit gebruiken. Zit awkward geplaatst (te veel in het midden) en werkt veel trager dan gewoon op het scherm tikken (te veel gepriegel).
Ik denk zelf dat de "knop" het zelfde lot heeft als de Touch Bar van de MacBook. Dus die zien we binnen een paar jaar weer verdwijnen.
Ik denk zelf dat de "knop" het zelfde lot heeft als de Touch Bar van de MacBook. Dus die zien we binnen een paar jaar weer verdwijnen.
Het liep al een dik half uur, dus nee. En ik had inmiddels m’n 15 Pro Max nodig te bellen en kon daar niet nog 4 uur mee wachten. Ik heb dit sowieso nog nooit gehad. Ik doe al jaren elk jaar die direct transfer.giantgiantus schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 22:04:
[...]
Als je iets meer geduld had gehad was het al lang klaar. Die 3 uur wordt in de praktijk eerder 10-15 min.
Maar ik snap nu wel waarom direct transfer zo langzaam ging. Ik gebruikte de bijgesloten kabel maar die kan op max USB 2-snelheden data transfers doen.
[ Voor 8% gewijzigd door gday op 21-09-2024 22:21 ]
Geef het even de tijd, het is niet anders dan 3D Touch: soms handig, soms vergeet je dat het überhaupt kan. Maar ik deel je mening dat de knop meer naar rechts had gemogen en het sliden is ook een gepriegel.sweebee schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 22:13:
Wat is iedereen zijn mening over de camera knop? Heb de iPhone 16 Pro nu een dag en ik zie mij die knop nooit gebruiken. Zit awkward geplaatst (te veel in het midden) en werkt veel trager dan gewoon op het scherm tikken (te veel gepriegel).
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ik weet niet wat goed of slecht isrefused81 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 21:51:
[...]
Onzin… gewoon geoptimaliseerd tot 100%
Zelf heb ik daar ook enige maanden last van gehad op mijn iPhone 12. Bereik viel weg en daarna bleef de verbinding op Edge hangen totdat je een reset deed.Roos79 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 21:29:
Maar op automagische wijze heb ik er al een goede maand geen last meer van.
Volgens mij deed dit specifieke issue bij KPN ook alleen maar voor bij de iPhone 12.
[ Voor 11% gewijzigd door paul-s83 op 21-09-2024 23:01 ]
Die van mij heeft met de kabel 250GB overgezet in ongeveer 45minuten.gday schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 22:02:
Ik heb met de 15PM nooit last gehad dus ga ervan uit dat het de 16Pro niet anders is.Roos79 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 21:29:
Ik ben er ook niet weg van. Leuk om de camera op te starten en een foto te maken maar de andere functies zijn gewoon veel lastiger dan via het scherm.sweebee schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 22:13:
Ze hadden de aan/uit knop ook kunnen programmeren om de camera op te starten en een foto maken kan al met de volumeknop. Verder hebben we ook nog de Actieknop die daar ook voor gebruikt kan worden.
Naar mijn idee een gimmick maar we zullen zien. Wellicht dat de knop met Apple Intelligence meer functie heeft
Hier gaat het ook helemaal kut, ging 6 uur duren via P2P/Wifi, toen maar iCloud backup gedaan, is nog niet op de helft gekomen in de afgelopen 12 uur; dat ging vorige keer hier een stuk beter. Wist niet dat het met een kabel kon, vorige keer ook helemaal niet nodig.Xmoo schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 23:20:
[...]
Die van mij heeft met de kabel 250GB overgezet in ongeveer 45minuten.
EDIT: Shit, blijkt de WiFi hier teruggeschakeld te zijn naar 100mbit door een brakke patch-kabel, lekker met je 8gbit verbinding - dan snap ik dat het niet opschiet.
[ Voor 23% gewijzigd door ufear op 21-09-2024 23:42 ]
Nee dit keer weer niet, ben met de 13 pro naar de non max pro gestapt en bevalt eigenlijk prima. Ook dit jaar dus weer de kleinere van de twee, wel getwijfeld maar ben achteraf blij dat ik weer voor de non max gegaan ben.foekebooij schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:28:
[...]
Ik gebruik nu deze voor m’n action knop:
screenshot, copy and delete with action button
Copy a screenshot to your clipboard and paste. Won’t save to your files.
https://www.reddit.com/r/shortcuts/s/tV6mBDQ7O4
Hebben andere hier nog leuke tips?
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Ik heb de volgende:Alekz87 schreef op zondag 22 september 2024 @ 00:25:
Nieuwe agenda item
Nieuwe taak in TicTic
Ask Chatgpt
Recognize music
Switch Cellular Data (tussen beide providers)
Tempshot
Zaklamp
Was dat de meegeleverde kabel? Want ik had geen zin om een van m’n USB C-kabels te halen van m’n werkkamer dus ik heb gewoon de meegeleverd gebruikt maar die ondersteunt dus blijkbaar max USB2-snelheden. Apple being Apple.Xmoo schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 23:20:
[...]
YouTube: iPhone 16 Pro Max vs 15 Pro Max DROP Test! 50% Tougher Glass?
Betere heat handling! Fijn voor de zonnige dagen.
Betere heat handling! Fijn voor de zonnige dagen.
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Ik snap dat niet, heeft Apple ein-de-lijk USB-3 snelheden op z'n telefoons, stoppen ze er een (wel mooie) brakke USB-2 kabel bij. Als ze niet een paar cent hadden willen besparen op de kabel had je die bestanden binnen een minuut kunnen overzetten.Xmoo schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 23:20:
[...]
Maar misschien is dit wel de wraak van Apple naar de EU. "Hahaha jullie eisen een betere aansluiting, dan geven wij jullie die, maar we stoppen er een speciale kabel bij zodat onze kopers toch gewoon lekker op Lightning-snelheden blijven hangen!"
Als je het iPhone15 topic erbij pakt en terug gaat naar om-en-nabij deze tijd vorig jaar dan komen er heel veel toffe uitprobeersels voorbijAlekz87 schreef op zondag 22 september 2024 @ 00:25:
Nee, was een eigen kabel (3rd party)gday schreef op zondag 22 september 2024 @ 00:52:
[...]
Was dat de meegeleverde kabel? Want ik had geen zin om een van m’n USB C-kabels te halen van m’n werkkamer dus ik heb gewoon de meegeleverd gebruikt maar die ondersteunt dus blijkbaar max USB2-snelheden. Apple being Apple.
Ik heb de 1m USB-C (30W) en 2m versie (dikker, 240W, meer stroom) even doorgemeten. Beide zijn USB2, ik zie alleen een D+ en D-. Je zal dus een TB3 of USB4 kabel moeten hebben. Beetje flauw van Apple dat ze die niet mee leveren.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Tot nu toe geen problemen gezien.Roos79 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 21:29:
Ik vind de camera knop ook echt totaal zinloos. Dit hebben ze er echt in gestopt omdat ze om welke reden dan ook nog geen nieuw design wilden introduceren, maar toch IETS moesten doen om hem te onderscheiden van de vorige generatie iPhones. Maar het is gewoon écht niet interessant, het voelt onjuist geplaatst (veel te veel naar het midden) en daarmee zeer krampachtig om te gebruiken. En gewoon overbodig. Jammer.sweebee schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 22:13:
Nu je het zegt. Als je op de “old skool” manier een foto wilt maken met die knop, moet je je hand net even te ver/raar manoeuvreren. Kan er ook niet aan wennen nog.joblamie schreef op zondag 22 september 2024 @ 08:52:
[...]
Ik vind de camera knop ook echt totaal zinloos. Dit hebben ze er echt in gestopt omdat ze om welke reden dan ook nog geen nieuw design wilden introduceren, maar toch IETS moesten doen om hem te onderscheiden van de vorige generatie iPhones. Maar het is gewoon écht niet interessant, het voelt onjuist geplaatst (veel te veel naar het midden) en daarmee zeer krampachtig om te gebruiken. En gewoon overbodig. Jammer.
Ook swipe ik vaak en verander instellingen terwijl ik een foto ermee probeer te maken.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Als ik heel eerlijk ben ga ik hier ook in mee. Alsof ze al teveel richten op de iPhone17 Air en bij een teammeeting iemand heeft geopperd: “We hebben die ene knop nog op de plank liggen van toen we twijfelde over de Actionbutton of cameraknop”…joblamie schreef op zondag 22 september 2024 @ 08:52:
[...]
Dit hebben ze er echt in gestopt omdat ze om welke reden dan ook nog geen nieuw design wilden introduceren, maar toch IETS moesten doen om hem te onderscheiden van de vorige generatie iPhones.
Maar is het nu niet heel lastig om van die knop af te komen? Of kun je in een volgend design gewoon die knop eruit gooien? Lijkt me raar als Apple volgend jaar zegt, die capturebutton? Die is weg, en dan weer on screen capture promoten.
Of misschien hebben ze het er volgend jaar niet eens over en doen ze alsof het er nooit was. Of zeggen ze, we moesten de iPhone zo dun maken dat een aantal knoppen “plaats” hebben moeten maken voor….
Of misschien hebben ze het er volgend jaar niet eens over en doen ze alsof het er nooit was. Of zeggen ze, we moesten de iPhone zo dun maken dat een aantal knoppen “plaats” hebben moeten maken voor….
[ Voor 30% gewijzigd door mprkooij op 22-09-2024 09:03 ]
Alekz87 schreef op zondag 22 september 2024 @ 00:25:
Die camera button lijkt net zo'n goed idee als de touchbar op de Macbook Pro. Dat is een bevlieging van Apple om de sales de vergroten, immers verder is er weinig nieuws onder de zon. Dat knopje is met een jaar of wat wel weer verdwenen.mprkooij schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:00:
Maar is het nu niet heel lastig om van die knop af te komen? Of kun je in een volgend design gewoon die knop eruit gooien? Lijkt me raar als Apple volgend jaar zegt, die capturebutton? Die is weg, en dan weer on screen capture promoten.
Nouja, ik snap wel dat ie op zich handig kan zijn als je veel foto’s maakt. Maar ik vind de uitvoering echt niet-Apple. Hij zit net te ver weg vanaf de hoek en de bediening is ook niet heel handig. Terwijl het normaal bij Apple “simpel maar goed” is….
Ja en ook op oogpunt van duurzaamheid is dit niet heel goed. Zo'n USB 2 kabel raakt eerder verouderd(als dat het nu niet al is) en het is feitelijk gewoon afvalproductie wat Apple doet. Klanten die veel met data transfer willen doen gaan de kabel van Apple vervangen.Of-Aaargh schreef op zondag 22 september 2024 @ 07:50:
[...]
Ik snap dat niet, heeft Apple ein-de-lijk USB-3 snelheden op z'n telefoons, stoppen ze er een (wel mooie) brakke USB-2 kabel bij. Als ze niet een paar cent hadden willen besparen op de kabel had je die bestanden binnen een minuut kunnen overzetten.
Maar misschien is dit wel de wraak van Apple naar de EU. "Hahaha jullie eisen een betere aansluiting, dan geven wij jullie die, maar we stoppen er een speciale kabel bij zodat onze kopers toch gewoon lekker op Lightning-snelheden blijven hangen!"
En het is ook niet netjes om een telefoon van +1300 euro af te leveren met een kabel die minder snel is dan de telefoon zelf.
Helemaal eens, lager kan ook niet in verband met een of ander gewricht in de pols. Maar zo is het net niet zoals het zou moeten zijn.Dennisdn schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:12:
Nouja, ik snap wel dat ie op zich handig kan zijn als je veel foto’s maakt. Maar ik vind de uitvoering echt niet-Apple. Hij zit net te ver weg vanaf de hoek en de bediening is ook niet heel handig. Terwijl het normaal bij Apple “simpel maar goed” is….
Meer iets van: we weten het echt niet meer met die iPhones, doe maar een knop.
Na twee dagen gebruik kan ik wel stellen dat die camera knop echt prut is. Dit voelt dermate erg als een bewuste sales gimmick dat ik mij er aan stoor. In die korte tijd had ik het toestel nu heb merk je dat de knop niet op de juiste plek zit, en dat de bediening sterk te wensen over laat. Soms reageert de knop helemaal niet, dan schiet hij weer ver voorbij de beoogde setting. It just doesn’t work.
Dit najaar komt er nog een software update waarbij je de knop half in kunt drukken om te focussen. Ik ben bang voor alleen maar meer frustratie; temeer omdat je gewoon met 1 tik op het scherm de camera kunt focussen op het onderwerp wat je wilt fotograferen.
De meerwaarde van die knop is per saldo negatief (gewicht, kosten, extra gat in behuizing waar stof in kan komen).
In de toekomst wordt het wellicht TouchID met de front facing camera onder het scherm?? Dan heeft het in ieder geval nog nut.
Dit najaar komt er nog een software update waarbij je de knop half in kunt drukken om te focussen. Ik ben bang voor alleen maar meer frustratie; temeer omdat je gewoon met 1 tik op het scherm de camera kunt focussen op het onderwerp wat je wilt fotograferen.
De meerwaarde van die knop is per saldo negatief (gewicht, kosten, extra gat in behuizing waar stof in kan komen).
In de toekomst wordt het wellicht TouchID met de front facing camera onder het scherm?? Dan heeft het in ieder geval nog nut.
iPhone 16 pro max : Waarom krijg ik maar 480mbps snelheid als ik met Image Capture op de Macbook Pro M1 Max een groot bestand wil importeren? Verschillende kabels gebruikt. Een file kopiëren van de iPhone naar een USB C ssd gaat dan weer wel snel.
Ik had ook wat meer van die knop verwacht alhoewel ik denk dat het ook kwestie van wennen is. Qua positie is het in portrait mode wel prima.PWA777 schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:37:
Na twee dagen gebruik kan ik wel stellen dat die camera knop echt prut is. Dit voelt dermate erg als een bewuste sales gimmick dat ik mij er aan stoor. In die korte tijd had ik het toestel nu heb merk je dat de knop niet op de juiste plek zit, en dat de bediening sterk te wensen over laat. Soms reageert de knop helemaal niet, dan schiet hij weer ver voorbij de beoogde setting. It just doesn’t work.
Het grootste probleem voor mij is dat het “gevoel” niet helemaal klopt. Er is echt te weinig fysieke ruimte om een halve press te maken. De beste oplossing zou gewoon hetzelfde systeem als ze bij hun trackpads gebruiken. Maar dat zal wel niet gaan vanwege een gebrek aan ruimte.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Het zou ook zo kunnen zijn dat ze dezelfde kabel voor elke iPhone 16 gebruiken, zodat ze geen verschillende USB-C naar USB-C kabels op voorraad hoeven te hebben en elke dezelfde is. Aangezien de non-Pro iPhone 16’s maar USB-2 hebben.Of-Aaargh schreef op zondag 22 september 2024 @ 07:50:
[...]
Ik snap dat niet, heeft Apple ein-de-lijk USB-3 snelheden op z'n telefoons, stoppen ze er een (wel mooie) brakke USB-2 kabel bij. Als ze niet een paar cent hadden willen besparen op de kabel had je die bestanden binnen een minuut kunnen overzetten.
Als ze die nu ook USB-3 maken, dan zal het kabeltje vast een versie hoger ondersteunen
Het zal qua prijs echt een verschil zijn van enkele centen…Bram22 schreef op zondag 22 september 2024 @ 10:06:
[...]
Het zou ook zo kunnen zijn dat ze dezelfde kabel voor elke iPhone 16 gebruiken, zodat ze geen verschillende USB-C naar USB-C kabels op voorraad hoeven te hebben en elke dezelfde is. Aangezien de non-Pro iPhone 16’s maar USB-2 hebben.
Als ze die nu ook USB-3 maken, dan zal het kabeltje vast een versie hoger ondersteunen
Het is gewoon die gierigheid van Apple en helemaal niets anders!
Ik heb er gisteren wat fotos mee gemaakt en ben ook nog niet enthousiast maar als ik het toestel iets anders vast hou dan ik altijd deed kan het op zich wel handig zijn.Dennisdn schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:12:
Vroeger had ik het toestel altijd in 1 hand, de rechter en dan geklemd tussen mijn vingers zodat ik met de duim op de sluiterknop drukte.
Nu had ik hem met twee handen vast en dan de rechter wijsvinger op de camera knop. Dat werkte wel maar vond ik vooral handig voor die momenten dat je echt even bezig gaat zijn met een foto. Als je gewoon een point-and-shoot maakt voegt het niets toe.
Zijn er hier mensen die de Belkin Magsafe 3-1 stand hebben I.c.m. De iPhone 16 pro?
Ik heb de eerste variant daarvan maar telefoon is nu voor de tweede nacht maar tot 67% geladen. Aan de kabel wel netjes naar 100%.
Ik heb de eerste variant daarvan maar telefoon is nu voor de tweede nacht maar tot 67% geladen. Aan de kabel wel netjes naar 100%.
Let op:
Dit topic gaat over de ervaringen met de iPhone 16. Voor levertijden en beschikbaarheid is:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
Dit topic gaat over de ervaringen met de iPhone 16. Voor levertijden en beschikbaarheid is:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.