Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:19
loekf2 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:31:
Krijg hier een nieuwe iOS 18.0 update binnen voor m’n iPhone 16 Pro. Iets over bugfixes etc.
Zo te zien een nieuwere build.
Die kreeg ik ook. Speciaal voor iPhone 16 modellen

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:41

SuBBaSS

-has Ryzen

Krijgen jullie die update naar 18 gepushed tijdens het instellen? Nog voordat er een evt. backup teruggezet kan worden?

Toch voor de zekerheid maar de oude 11 eerst naar iOS 18 tillen, dan de reservekopie (laten) maken en dan op de 18 (die ook naar 18 is) overzetten?

Kan me zo voorstellen dat er wel eens compatibiliteitsproblemen op kunnen treden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb de 16 Pro gekocht vanwege 1 ding: wifi 7 met multi link operation (MLO) support. Ik heb thuis Ubiquiti spul hangen met wifi 7 en was benieuwd wat ik met deze nieuwe iPhone kon halen.

Speedtesten komen nu op rond de 1,5 Gbps:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSlyTh-XDRrN9A7Y-LzI3w6gS74=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Da8oftGHy3e2rZTowyGW2KE6.png?f=fotoalbum_large

Met MLO worden de 5 en 6 GHz wifi band gebundeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38FXuF12XglJ9HMZRmYmyN4QF_0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/16NXL1OaLsZJ0o9T4h3X5RaG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ekefHubKdoVdeX7A9Q1pBNtPMGk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/N6lGNNPj3KA2FC9VTvju6oP6.png?f=user_large

MLO is nog wel erg nieuw en moet nog wat debugged worden.

[ Voor 33% gewijzigd door robertwebbe op 20-09-2024 20:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:41
robertwebbe schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 20:31:
Ik heb de 16 Pro gekocht vanwege 1 ding: wifi 7 met multi link operation (MLO) support. Ik heb thuis Ubiquiti spul hangen met wifi 7 en was benieuwd wat ik hiermee kon halen.

[Afbeelding]

Met MLO worden de 5 als 6 GHz wifi band gebundeld:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Opzich vet dat het kan. Maar wat heb je er aan? Serieuze vraag.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-09 19:18
De 16 Pro 265Gb black titanium in huis.
Allemaal luxe problemen uiteraard; het toestel wordt nog steeds (heel) erg warm. Net zoals de 15 Pro. Dit zou allemaal beter moeten zijn, maar ik merk het nog niet echt. Een warm toestel is niet goed voor de batterij (die gaat er van achteruit) en uiteraard niet bepaald prettig in de hand.
De camera knop vind ik echt een totaal waardeloze gimmick. Het werkt niet eens soepel. Ik zie mezelf echt niet gaan staan pielen met die knop als ik even snel een fototje wil maken. Eerlijk gezegd is het een beetje innovatie om de innovatie. Misschien is het deels gewenning, maar de reviews op YouTube van de afgelopen dagen waren al duidelijk: de knop zit niet op een logische plek en het is vooral veel gekluns om iets te bereiken, wat je met een aan aanraking op het scherm direct voor elkaar kunt krijgen.
Het gewicht van de telefoon valt me nog enigszins mee, het formaat ook wel. Je merkt wel dat het groter is dan de 15 Pro en zwaarder, maar daar krijg je dan ook een fors grotere accu voor terug. Dat was voor mij een van de redenen om toch de upgrade te maken.

Het is gevaarlijk om kritisch te zijn op Apple, omdat je dan gelijk de boeman bent; maar het is een zéér incrementele upgrade tov de 15 Pro en voor de camera knop zou ik het zeker niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SE USER
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12-09 22:54
THE_BASE schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:44:
[...]

Zeker wel. Doet m’n fiets ook: laden tot 80% en tonen alsof 100%.
Ha, je zegt het zelf: "laden tot 80% en tonen alsof 100%", dus je weet dat de aanduiding niet correct is.

[ Voor 5% gewijzigd door SE USER op 20-09-2024 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reem0nN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:57
robertwebbe schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 20:31:
Ik heb de 16 Pro gekocht vanwege 1 ding: wifi 7 met multi link operation (MLO) support. Ik heb thuis Ubiquiti spul hangen met wifi 7 en was benieuwd wat ik met deze nieuwe iPhone kon halen.

[Afbeelding]

Welke app is dat als ik vragen mag?

Met MLO worden de 5 en 6 GHz wifi band gebundeld:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

MLO is nog wel erg nieuw en moet nog wat debugged worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterMarcFR
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-09 13:49
Ontzettend blij met m’n zwarte 16 Pro. Ik kom van de XS, dus is het voor mij sowieso een flinke upgrade.

Prachtig scherm met dunne randen, alles voelt lekker smooth.

Komende dagen meer ontdekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet zeggen dat ik het scherm formaat van de Pro toch verrassender vind dan ik had gedacht. 0,2” klinkt als erg weinig maar in de praktijk voelt het een stuk meer.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
MarioMark1541 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 18:11:
Stellen jullie nog een oplaad limiet in met opladen ?

Bij m’n vorige iPhones nooit gedaan maar twijfel
Wat is raadzaam
Ik had die vraag recent op Reddit gevraagd. Dit soort batterijen doen het het best om tot 80% te laden. Natuurlijk zijner dagen dat je net even wat meer nodig hebt en dan stel je hem in op 90% of 100%, maar dit moet niet de standaard zijn. Laat dat lekker op 80% en je batterij gaat het langste mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tristan
loekf2 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:31:
Krijg hier een nieuwe iOS 18.0 update binnen voor m’n iPhone 16 Pro. Iets over bugfixes etc.
Zo te zien een nieuwere build.
Oh, ik zie hem ook als ik de software updates check

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rqqm5CKkarzFkorvLbqxTSHrleU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bqIjR6duHnxB1s8eeBkucq98.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 20:22
Er is ook wat voor te zeggen dat je hem gebruikt tot het maximale en over 3 jaar er evt 100 euro voor een nieuwe accu tegen aan gooit.

Tevens de vraag kan die beter 10-80 gaan of van 30 naar 100? (Oprecht geen idee)
Tristan schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:16:
[...]

Ik had die vraag recent op Reddit gevraagd. Dit soort batterijen doen het het best om tot 80% te laden. Natuurlijk zijner dagen dat je net even wat meer nodig hebt en dan stel je hem in op 90% of 100%, maar dit moet niet de standaard zijn. Laat dat lekker op 80% en je batterij gaat het langste mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:01
foekebooij schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:22:
Er is ook wat voor te zeggen dat je hem gebruikt tot het maximale en over 3 jaar er evt 100 euro voor een nieuwe accu tegen aan gooit.

Tevens de vraag kan die beter 10-80 gaan of van 30 naar 100? (Oprecht geen idee)

[...]
15 pro gaat altijd naar 100 en ook vaak naar 10 en nog steeds 100% capaciteit na 164 cyclus. Dus ik denk niet dat het een groot verschil zal maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tristan
foekebooij schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:22:

[...]
Van Reddit:
The battery degrades in cycles and with heat. So the idea is that if you charge limit to 80 and don't go below 20, you're only using 60% of a cycle each time you charge. Every other charge would be a full cycle after it gets to 40% on the next cycle.

So I've technically had ~100 less cycles than I would have if I'd used it at 100. If you upgrade your phone every year or 2, this really won't matter much.
The ideal percentage (per a Battery University study I found on Google) is between 70% to 80%. Their tests showed that, if we care about every percentage of battery health being maintained, that this charge range afforded the least amount of wear.

But, some of us prefer to have that extra charge available without going to 100% (which is the worst for batteries). Just like with electric vehicles, some of us may need 90% charge instead of 80% based on our daily usage patterns. In other words, we want to avoid 100% while 80% is a bit too low for our liking. We don't need ideal charge range, but just something that's less harmful than 100%.

(EVs offer similar max charge limits to drivers to pick from.)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:07
Valt precies vandaag mijn 15 pro op de grond en stuk….. alsof ie wist dat zijn dagen waren geteld :(. Baal als een stekker want moet nog paar daagjes wachten op de levering van 16 pro.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XuCk09CCjJSzVD6nGSNR85OsVaw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kVCgtCZ5xLyhMB5fzj9W0g43.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knoezelbos
PWA777 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 20:57:
De 16 Pro 265Gb black titanium in huis.
Allemaal luxe problemen uiteraard; het toestel wordt nog steeds (heel) erg warm. Net zoals de 15 Pro. Dit zou allemaal beter moeten zijn, maar ik merk het nog niet echt. Een warm toestel is niet goed voor de batterij (die gaat er van achteruit) en uiteraard niet bepaald prettig in de hand.
Daar heb ik vandaag helemaal niets van gemerkt. Installatie was zo gepiept. Oude 14 pro max ernaast gelegd en de telefoons hebben alles onderling geregeld. Er moest ongeveer 165 gb overgepompt worden en dat was binnen 25 minuten gedaan. Telefoon is niet warm geweest. En de rest van de dag ook niks aparts gevoeld.
Hoop dat het snel voorbij is bij jou.

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Zijn er hier trouwens nog mensen die bewust voor een Amerikaans Apple ID gaan, zodat ze straks ongestoord alle AI functies kunnen gebruiken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Bulligan schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:34:
Valt precies vandaag mijn 15 pro op de grond en stuk….. alsof ie wist dat zijn dagen waren geteld :(. Baal als een stekker want moet nog paar daagjes wachten op de levering van 16 pro.
[Afbeelding]
Zonden! Had je hem met of zonder hoesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13-09 08:55
Al een aantal uurtjes met de 16 Pro Max aan het spelen en het is leuk. Vanaf de 13 Pro Max niet een enorm grote upgrade, maar wel voelbaar verschil. Dit weekend maar eens opzoeken wat iOS18 allemaal met zich meebrengt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
MrAcid schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:36:
[...]

Meer mensen die problemen ervaren? Ik heb echt heel vaak een lange freeze van het scherm en dan soms/regelmatig (nu zeker 10+ keer gebeurd) een spontane reset. iPhone is nog steeds aan het restoren vanuit iCloud backup en apps aan het downloaden. Snap dat dat resources vraagt maar dit is vrij extreem…
Nadat alles gedownload is/de hele transfer is afgerond werkt hij van het ene op het andere moment perfect. Gelukkig! 🙏🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
Tristan schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:44:
[...]

Zonden! Had je hem met of zonder hoesje?
Zonder en helaas ook zonder apple care (was het vergeten en te laat destijds). Is ook mijn eerste toestel ooit die zo toegetakeld raakt. Heb op werk vaak wel iets eromheen, maar de laatste tijd niet en nu betaal ik de prijs. Laat het evengoed wel fixen, want deze zou naar mijn vrouw gaan die momenteel een “gewone” 15 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 23:32
@Bulligan soms dekt je inboedelverzekering het. Ik zou even goed nakijken/navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-09 19:18
De meeste slijtage bij de 16 Pro gaat denk ik gewoon weer door hitte veroorzaakt worden. Als je bovengenoemde iOS update uitvoert dan wordt het toestel echt goed heet. Dit heeft een negatief effect op de batterij; daar doet een limiet niets aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:36
Uniciteit schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:42:
Zijn er hier trouwens nog mensen die bewust voor een Amerikaans Apple ID gaan, zodat ze straks ongestoord alle AI functies kunnen gebruiken? ;)
Gewoon Nederlands Apple ID met ‘Aankopen’ ingelogd op een Amerikaanse Apple ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03:52
elaho schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:59:
@Bulligan soms dekt je inboedelverzekering het. Ik zou even goed nakijken/navragen.
Ja vaak 100 eigen risico en dan kosten daarboven worden vergoed

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thieskee
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 26-08 13:32
Wel een aardig verschil als ik hem vergelijk met mijn Iphone 11 Pro. Maar moet eerlijk bekennen als ik de 11 er naast leg dan is het ook niet perse een revolutie, eerder een goede upgrade.

Ik hoop ook zeker weer 5 jaar met deze te doen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
elaho schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:59:
Ja, was ik ook van plan. Heb drukke kinderen 🤪. Komt vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 18:35
Dennisdn schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:50:
Ik was vanmorgen met toestellen naast elkaar leggen echt binnen 10 minuten al klaar. Vodafone had er langer voor nodig om de esim te valideren, dat duurde bijna half uur. Snap niet dat die sim dan niet gewoon mee gaat met overzetten…
Bij Odido geen problemen met de esim. Bij het overzetten werd dit gelijk gevraagd en dat duurde hooguit een minuutje gelukkig!

Oh en de camera is echt een verbetering, echt een stuk sneller!

[ Voor 6% gewijzigd door SgtElPotato op 20-09-2024 23:33 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:25
Dennisweb schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 23:02:
[...]

Gewoon Nederlands Apple ID met ‘Aankopen’ ingelogd op een Amerikaanse Apple ID.
Zou je dit nog ietsjes uitgebreider toelichten. Het gaat mij iets te snel/kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 13:44
Als ik naar software update ga krijg ik nu de melding voor 18.1 beta op mijn 16 pro…
In de instellingen staan bèta’s op uit, iemand hetzelfde probleem is geval? 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:36
SamSid schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 23:49:
[...]

Zou je dit nog ietsjes uitgebreider toelichten. Het gaat mij iets te snel/kort.
Ga naar je Instellingen. Klik op je Apple ID. Klik op Media & Aankopen en klik op uitloggen. Maak bij Apple een Apple ID met Amerikaans adres aan en log deze daar in.

Zet bij Instellingen > Regio het land op Verenigde Staten en de stem op Amerikaans. Dan zou het goed moeten komen.

Let op: werkt niet als je een app abonnement hebt lopen.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:31
Wanneer komt de tweakers review van de iphone 16?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knoezelbos
Dennisweb schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 00:04:
[...]

Ga naar je Instellingen. Klik op je Apple ID. Klik op Media & Aankopen en klik op uitloggen. Maak bij Apple een Apple ID met Amerikaans adres aan en log deze daar in.

Zet bij Instellingen > Regio het land op Verenigde Staten en de stem op Amerikaans. Dan zou het goed moeten komen.

Let op: werkt niet als je een app abonnement hebt lopen.
Pffff ik wacht wel tot er hier wat in gebruik genomen wordt. Die AI functies komen echt wel. Al is het pas over 2 jaar. Veel zal ik er toch niet gebruiken. Maar goed. Iemand anders wel, en ik hoop dat het leuk is. 😊

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:17
Meer mensen last van een toch net iets minder responsive touchscreen op hun PM (Met Spigen screenprotector?

https://www.reddit.com/r/...screen_unresponsive_with/

Merkt het zelf wel met typen dat ie soms toch af en toe een letter input overslaat ofzo

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-09 20:37
QempZoR schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 01:49:
Meer mensen last van een toch net iets minder responsive touchscreen op hun PM (Met Spigen screenprotector?

Merkt het zelf wel met typen dat ie soms toch af en toe een letter input overslaat ofzo
Hier heb ik ook last van maar ik heb zelfs geen screenprotection.

Nog mensen waar de telefoon van heet word ?

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:28

Ik merkte het gisteren ook al op inderdaad! Dacht dat het even te maken had met het grotere scherm waar ik nog aan moest wennen... even goed inlezen. Thanks!

Ik lees ook dat mensen zonder screen protector hetzelfde probleem ervaren. Kan dus mogelijk iets met software zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door turkeyhakan op 21-09-2024 06:51 ]

• svenn15
Gisteren allles overgezet en tenacht aan de lader gezet,nu na een half uurtje al 5 % batterij weg.
Ik veronderstel dat hij nog wat achter grond aan doen is.
Hoelang zou dit nog duren ?

• turkeyhakan
svenn15 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 06:58:
Gisteren allles overgezet en tenacht aan de lader gezet,nu na een half uurtje al 5 % batterij weg.
Welke iPhone? En als je kijkt onder instellingen --> batterij, staat er zelfs hoeveel achtergrondactiviteit er heeft plaatsgevonden.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
svenn15 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 06:58:
Geduld. Of teruglezen. Dit topic of dat van eerder jaren.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• THE_BASE
  • Niet online

Nog niets van gemerkt. Maar wie weet komt dat nog als ik de iPhone wat vaker gebruik dit weekend.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• lisa1994
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-04 17:38
Weet iemand hoe het kan dat ik had ingesteld dat hij maximaal tot 90% mag opladen; maar vanochtend toch 100 was na een nacht op de draadloze oplader?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenn15
turkeyhakan schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 06:58:
[...]

Welke iPhone? En als je kijkt onder instellingen --> batterij, staat er zelfs hoeveel achtergrondactiviteit er heeft plaatsgevonden.
16
Pro max

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kglDacN-xgzWRpMHlE7tFH7XbqU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Jm6m8JqJbIwuUGNTKB7PTMES.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door svenn15 op 21-09-2024 07:39 ]

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:10
Ik heb een issue met m’n iPhone 16 pro Max

Van een bepaalde app krijg ik als ik mijn telefoon gewoon unlocked hebt geen notification sound

Als m’n telefoon locked is hoor ik wel een geluidje ?
Is dit een setting ?

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:50
de Foarsitter schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:47:
Al een aantal uurtjes met de 16 Pro Max aan het spelen en het is leuk. Vanaf de 13 Pro Max niet een enorm grote upgrade, maar wel voelbaar verschil. Dit weekend maar eens opzoeken wat iOS18 allemaal met zich meebrengt
Hmm… ik heb een 13 Pro Max en wilde upgraden. Is er wel veel verschil in de camera?

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:46
Hier een zeer interessante batterij vergelijkingstest met de iPhone 15 en 16 serie en een paar Android toestellen. De 16 Pro Max heeft inderdaad een significant langere batterijduur dan de iPhone 15 Pro Max! En ik vond de 15 PM al zo lang doen op één lading, dus met mijn nieuwe 16 PM, die als het goed is vandaag wordt bezorgd, wordt dat nog beter _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Tranquility op 21-09-2024 08:23 ]

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mwD8ePIVxl94J8hanz-dJyx70co=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YQR63pmElGPHv7synJd8lVSI.png?f=fotoalbum_large
Iphone 15 pro max nt 256gb.
Wat zou ik kunnen vragen? Heb hem in gebruik sinds november 23.

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03:42

Ik heb precies het zelfde, eerst dacht ik dat het kwam door het toetstel iets groter was en ik eraan moest wennen. Het typen gaat niet echt lekker man jammer.

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 16:45

Dacht dat ik gek was geworden :D. Gisteren nog even de 15 PM vast gehad om over te zetten voor diegene waar hij verkocht voor was en toen viel het me gelijk op. Fingers crossed dat het met een software update te fixen valt. Je zou haast denken van wel.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:54
Jovinho99 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 08:20:
[Afbeelding]
Je zou kunnen kijken wat Swappie, Rebuy en Sobby geven. Dan ff in V&A kijken. Als je dan ergens in het midden gaat zitten heb je een goede indicatie denk ik.

• turkeyhakan
Er is een nieuwe update beschikbaar voor de nieuwe iPhone 16 series!: turkeyhakan in "[iOS en iPadOS 18] Discussie en ervaringen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Heb toevallig een voorbeeldje dat het grotere scherm van de Pro ook écht meer schermruimte heeft. Ik heb op homescreen een menu met mijn meest gebruikte instellingen en op de 15P zat de onderkant recht onder het woord update terwijl nu een deel van het woord Kluis zichtbaar is, het hele gele stuk is er bijgekomen….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7bsXN5GenVaiQPBtP7sxzpz-Us=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2XGyU2wgVyVdhE48s07jGdJQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reem0nN
Ik heb de nieuwe updated inmiddels, maar nog steeds net een fout gehad dat het touch screen af en toe niet geregistreerd, leek ook op ProMotion lastig deed, na een reboot van de iPhone was dat weer tijdelijk opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-09 18:22
Hier kon ik de batterijconditie niet opvragen, na reboot wel en gelukkig 100% ;)
@Donstil mee eens hoor, 0.2 maakt wel degelijk verschil, helemaal bij eerste (indruk) keer gebruik en als je het naast elkaar legt. Daarna begint het weer te wennen maar wel lekker zo!

Het is weer September 2025 :)

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:49

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik merk nog niks van de kleinere bezels helaas op mijn pro Max. Had screenprotector besteld maar zitten daar van die irritante zwarte randen om. Gelijk volledig transparant besteld, dacht dat deze dat ook waren..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:30

Ja ik merk het ook wel, het lijkt net iets minder responsief dan ik gewend was op mijn 14 pro max. Maar het is ook niet zo dat 10% van wat ik invoer niet geregistreerd wordt. Het is echt sporadisch. Ik merkte met of zonder Spigen protector niet echt een verschil.

• Tranquility
Laten we hopen dat deze update de problemen met de touch sensitivity op lost. Ik heb hier al een Spigen screenprotector klaarliggen voor als mijn nieuwe 16 PM arriveert straks. Wil hem het liefst er wel gelijk op plakken.. :)

• Jaymone
Nachtapotheker schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 09:18:
[...]

Ja ik merk het ook wel, het lijkt net iets minder responsief dan ik gewend was op mijn 14 pro max. Maar het is ook niet zo dat 10% van wat ik invoer niet geregistreerd wordt. Het is echt sporadisch. Ik merkte met of zonder Spigen protector niet echt een verschil.
Staat me iets bij dat dit ook een onderwerp met de 15 Pro series was, voornamelijk bepaalde toetsen.
Denk dat een reboot ook kan helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:30
Jaymone schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 09:20:
[...]

Staat me iets bij dat dit ook een onderwerp met de 15 Pro series was, voornamelijk bepaalde toetsen.
Denk dat een reboot ook kan helpen.
Gisteren al paar keer gedaan, ook na de ios18 update. Ze zullen het wel fixen, komt vast goed. :)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dennisdn schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 08:32:
Heb toevallig een voorbeeldje dat het grotere scherm van de Pro ook écht meer schermruimte heeft.
Lijkt me meer gerelateerd aan de resolutie toch?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Knoezelbos
Heb ik dat nou of hebben de speakers van de iPhone 16 pro max een hoger volume dan een 14 pro max? Lijkt een enorme bak geluid uit te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:10
Knoezelbos schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:40:
[...]

Daar heb ik vandaag helemaal niets van gemerkt. Installatie was zo gepiept. Oude 14 pro max ernaast gelegd en de telefoons hebben alles onderling geregeld. Er moest ongeveer 165 gb overgepompt worden en dat was binnen 25 minuten gedaan. Telefoon is niet warm geweest. En de rest van de dag ook niks aparts gevoeld.
Hoop dat het snel voorbij is bij jou.
Mijn Iphone 14 pro max heeft er gister ook ( berekende tijd) 2 uur over gedaan om over te zetten naar de16 pro max
Is minder maar dat gaf hij aan.
Was geen 25 minuten in iedergeval .
Wel veel fotos op mn toestel dus weet niet of datr nog uitmaakt ?

Tevens nu een probleem datr ik bij een app wel een melding krijg (notificatie) , maar geen geluid bij gebruik telefoon .
Als de telefoon gelocked is, hoor ik wel geluid ?

[ Voor 14% gewijzigd door MarioMark1541 op 21-09-2024 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenn15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/djZolusUx2HtdTRm-PThSv0hLbg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iihjMHvT2OzoULYhtz59m6wl.png?f=fotoalbum_large

Iemand een idee wat die update mee bedoelt word ?
Staat al van gisteren avond erop.

• captainleduc
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-09 16:01
Jovinho99 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 08:20:
[Afbeelding]
Hoe heb je de batterij op 100% kunnen houden na bijna een jaar?

Mijn 15PM zat op 90%. Elke avond draadloos laden.

Ik hoop de 16PM batterij capaciteit iets minder snel af te breken

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:50
Mijn 15 Pro is gisterenavond ook met 100% Capacity naar m'n schoonvader gegaan. 223 Cycles.
Vanaf releasedag 15 Pro tot releasedag 16 Pro. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Rivanov op 21-09-2024 10:05 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Rivanov schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:05:
Mijn 15 Pro is gisterenavond ook met 100% Capacity naar m'n schoonvader gegaan. 223 Cycles.
Kan hier geen lijn in ontdekken, lijkt soms wel de loterij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Reem0nN schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 21:58:
[...]

UniFi (Je moet dan ook wel een UniFi Netwerk hebben).

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• captainleduc
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-09 16:01
Rivanov schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:05:
Hoe had je eea ingesteld? Max percentage? Met draad of via MagSafe opladen?

Die van mij staat op max 100% laden + geoptimaliseerd laden optie aan ingesteld en altijd MagSafe draadloos laden. Ik verdenk het dagelijks draadloos laden van de snellere afbraak

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:00
Vrij simpel door idd de 80% limiet in te stellen. Of zelfs in iOS 18 een ander percentage. Vroegah moest je dat handmatig doen wat veel lastiger was.

Ik zit hier op 99% met 178 cycles. Denk dattie door m'n wallet case wel wat warmer werd met draadloos laden. Nieuwe case op 16 heb ik dat probleem niet meer.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:44
Jaymone schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:06:
[...]

Kan hier geen lijn in ontdekken, lijkt soms wel de loterij
Klopt, je kan soms geluk hebben en heb je een accu die meer capaciteit heeft dan Apple garandeert, alleen toont de app nooit meer dan 100%. De meeste accu’s zitten er net boven vandaar dat het meestal even duurt voordat de degradatie in de app zichtbaar wordt. Er zijn geloof ik third party apps die dat kunnen uitlezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
captainleduc schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:26:
[...]

Die van mij staat op max 100% laden + geoptimaliseerd laden optie aan ingesteld en altijd MagSafe draadloos laden. Ik verdenk het dagelijks draadloos laden van de snellere afbraak
Draadloos laden zorgt nu eenmaal voor meer warmteontwikkeling en (te veel aan) warmte is een vijand voor een Li-Ion batterij, net als snelladen. Tot 80% laden helpt ook de gezondheid optimaal te houden. Mijn 15 Pro Max is gisteren naar de nieuwe eigenaar gegaan met nog 100% batterij capaciteit. Ik heb hem altijd om de dag overnight aan een 5 watt ladertje laten laden.

• Knoezelbos
Ik heb met me zelf afgesproken dat ik het komende half jaar m’n iPhone niet verder dan 80% oplaad. Ik wil wel eens zien of het de levensduur verlengd van de batterij. M’n 14 pro max heeft na 2 jaar nog 84% over. En ik lees van anderen dat het bij hen hoger bleef… dus ik ga testen.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03:04
Dagje gespeeld met de 16Pro maar denk dat deze weer retour gaat.

Komende van een 15PM valt het kleine scherm toch wel tegen. Had iets groter verwacht maar merk geen verschil met de vorige 15Pro.

Camera merk ik ook geen verschil ondanks dat deze verbeterd zou moeten zijn.
Ik merk eigenlijk totaal geen verschil met de 15PM afgezien van de grootte en de nieuwe camera knop.

Wat betreft de touchscreen response had ik juist problemen met de 15PM. Ook heb ik het probleem dat wanneer ik gebeld wordt dat ik de oproep niet kan aannemen omdat de slider niet reageert. Ik heb een Whitestone screenprotector erop en dus misschien dat het daaraan ligt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranquility
Garret1410 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:46:
Dagje gespeeld met de 16Pro maar denk dat deze weer retour gaat.

Komende van een 15PM valt het kleine scherm toch wel tegen. Had iets groter verwacht maar merk geen verschil met de vorige 15Pro.

Camera merk ik ook geen verschil ondanks dat deze verbeterd zou moeten zijn.
Ik merk eigenlijk totaal geen verschil met de 15PM afgezien van de grootte en de nieuwe camera knop.

Wat betreft de touchscreen response had ik juist problemen met de 15PM. Ook heb ik het probleem dat wanneer ik gebeld wordt dat ik de oproep niet kan aannemen omdat de slider niet reageert. Ik heb een Whitestone screenprotector erop en dus misschien dat het daaraan ligt.
Als je een Pro Max bent gewend is het altijd afkicken met een kleiner scherm. Ik heb nu één jaar de 15 Pro Max gehad en zou nooit meer terug willen naar een kleiner scherm. Ik ben dus reuze benieuwd naar het iets grotere scherm van de 16 Pro Max straks.

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Knoezelbos schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:46:
Ik heb met me zelf afgesproken dat ik het komende half jaar m’n iPhone niet verder dan 80% oplaad. Ik wil wel eens zien of het de levensduur verlengd van de batterij. M’n 14 pro max heeft na 2 jaar nog 84% over. En ik lees van anderen dat het bij hen hoger bleef… dus ik ga testen.
Ik had m’n 15 vanaf dag 1 op 80% staan. Na een jaar nog 90%

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Jaymone
Toppe schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:52:
[...]

Hier ook de ervaring dat 80% laden er niet voor zorgt dat je batterijconditie in percentage weergave ineens meer is aan het eind van de rit.

• Tranquility
Toppe schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:52:
[...]
Dat is toch wel vreemd te noemen, want laden tot 80% is wel degelijk beter voor de batterij en zorgt voor minder snelle degradatie. EV's hebben niet voor niets een 80% laden optie voor als je niet ver weg moet..
Het lijkt er in dit geval op dat de kwaliteitscontrole van Apple m.b.t. de batterijen nogal te wensen over laat. Maar ook altijd snel of draadloos laden versnelt de degradatie. Het blijft apart dat sommigen met 80% laden toch veel capaciteit verliezen waar er ook mensen zijn die tot 100% laden en na een jaar ook nog op 100% capaciteit zitten. Wazig!

• Reem0nN
Tranquility schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:46:
[...]

Draadloos laden zorgt nu eenmaal voor meer warmteontwikkeling en (te veel aan) warmte is een vijand voor een Li-Ion batterij, net als snelladen. Tot 80% laden helpt ook de gezondheid optimaal te houden. Mijn 15 Pro Max is gisteren naar de nieuwe eigenaar gegaan met nog 100% batterij capaciteit. Ik heb hem altijd om de dag overnight aan een 5 watt ladertje laten laden.
Het zegt soms niet zoveel, ik laad al jaren draadloos op, en de mijne is altijd elk jaar weer 100% batterijcapaciteit.

Het is vooral belangrijk om de je accu niet helemaal leeg te trekken tot 0% maar vooral te laden tussen 10% en 20% in mijn geval.

Ik gebruik ook optimalisatie laden dus hij laad elke nacht tot 80% en pas de laatste uren voor ik wakker wordt gaat ie langzamer laden tot de 100%

Ook heb ik soms het gevoel dat je mazzel moet hebben hoor :)

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:14
Tranquility schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:01:
[...]

Dat is toch wel vreemd te noemen, want laden tot 80% is wel degelijk beter voor de batterij en zorgt voor minder snelle degradatie. EV's hebben niet voor niets een 80% laden optie voor als je niet ver weg moet..
Het lijkt er in dit geval op dat de kwaliteitscontrole van Apple m.b.t. de batterijen nogal te wensen over laat. Maar ook altijd snel laden versnelt de degradatie. Blijft apart dat sommigen met 80% laden toch veel capaciteit verliezen waar er ook mensen zijn die tot 100% laden en na een jaar ook nog op 100% capaciteit zitten.
Wazig!
Niks wazig aan, het hangt allemaal af van hoe intens iemand zijn telefoon gebruikt.

Mijn vrouw doet 3 dagen met haar iPhone, ik moet die van mij soms in de avond alweer opladen.
Na 1 jaar is die van mij veel vaker opgeladen dus ook meer capaciteit verlies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
Reem0nN schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:06:
[...]
Het zegt soms niet zoveel, ik laad al jaren draadloos op, en de mijne is altijd elk jaar weer 100% batterijcapaciteit.

Het is vooral belangrijk om de je accu niet helemaal leeg te trekken tot 0% maar vooral te laden tussen 10% en 20% in mijn geval.

Ik gebruik ook optimalisatie laden dus hij laad elke nacht tot 80% en pas de laatste uren voor ik wakker wordt gaat ie langzamer laden tot de 100%

Ook heb ik soms het gevoel dat je mazzel moet hebben hoor :)
Het klopt dat je een batterij nooit helemaal leeg moet trekken. Li-Ion voelt zich het lekkerst tussen 20% en 80% zeg maar. En geoptimaliseerd laden is ook goed, want dan laad je ook tot 80%, alleen vlak voor het opstaan laad die dan tot 100%. Als je hem dan meteen gaat gebruiken is er niet zo veel aan de hand. Het is vooral het lang "wegzetten" van een tot 100% geladen batterij wat slecht is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik vond dat zoomen op de camera button maar irritant eigenlijk, omdat er ook digitaal zoomen tussen zit wat ik niet wil gebruiken.

Alleen nu kom ik er achter dat je ook “cameras” kunt gebruiken op die knop, dan schakel je dus tusssn 0,5/1/2/5 enz.

Edit: Verder moet ik nog maar zien hoe vaak ik dat ga gebruiken. Vind het nu vooral matig werken.

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 21-09-2024 11:11 ]

• Tranquility
iMode schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:07:
Niks wazig aan, het hangt allemaal af van hoe intens iemand zijn telefoon gebruikt.

Mijn vrouw doet 3 dagen met haar iPhone, ik moet die van mij soms in de avond alweer opladen.
Na 1 jaar is die van mij veel vaker opgeladen dus ook meer capaciteit verlies.
Het aantal cyclussen telt inderdaad natuurlijk ook mee, maar afgezien daarvan is de batterij consistentie bij Apple niet zoals het zou moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• manusz
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08:44
DxOMark heeft de cameratest online staan: klik
En geen zwarte kabel in de doos joh, die kreeg ik bij de zwarte iPad Pro dan weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Tranquility schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:01:
[...]
Het blijft apart dat sommigen met 80% laden toch veel capaciteit verliezen waar er ook mensen zijn die tot 100% laden en na een jaar ook nog op 100% capaciteit zitten. Wazig!
Volgens mij is het meest rustgevende om te denken: een batterij slijt nou eenmaal en je kunt pech of geluk hebben. Een hele nieuwe verse batterij kost amper 10% van de prijs van het toestel....

Ik denk nog steeds dat die feature is bedacht door een Apple-medewerker met humor die bij een meeting heeft geopperd: kijken hoe gek we de mensen kunnen krijgen... :)

• Worker123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 12:37
svenn15 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:01:
[Afbeelding]

Iemand een idee wat die update mee bedoelt word ?
Staat al van gisteren avond erop.
Ja precies, staat bij mij ook al anderhalve dag op het scherm 🤷‍♂️

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Dennisdn schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:21:
[...]

Volgens mij is het meest rustgevende om te denken: een batterij slijt nou eenmaal en je kunt pech of geluk hebben. Een hele nieuwe verse batterij kost amper 10% van de prijs van het toestel....

Ik denk nog steeds dat die feature is bedacht door een Apple-medewerker met humor die bij een meeting heeft geopperd: kijken hoe gek we de mensen kunnen krijgen... :)
… zodat we meer iPhone-batterijen kunnen slijten (pun intended). Hoeveel mensen vervangen nu de batterij omdat er ‘nog maar 90%’ capaciteit in zit? :)

Have you tried turning it off and on again?

• Tranquility
Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:23:
Hoeveel mensen vervangen nu de batterij omdat er ‘nog maar 90%’ capaciteit in zit? :)
Ik denk maar heel weinig. Pas bij 80% of lager zou ik hem laten vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Donstil schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:09:
Ik vond dat zoomen op de camera button maar irritant eigenlijk, omdat er ook digitaal zoomen tussen zit wat ik niet wil gebruiken.

Alleen nu kom ik er achter dat je ook “cameras” kunt gebruiken op die knop, dan schakel je dus tusssn 0,5/1/2/5 enz.

Edit: Verder moet ik nog maar zien hoe vaak ik dat ga gebruiken. Vind het nu vooral matig werken.
Idem. Even wennen anders weer gewoon old school.

• Dennisdn
Ik moet zeggen dat het bedienen van de cameraknop begint te wennen na een tijdje spelen. Maar ligt het aan mij en heb ik te korte vinders of hebben ze hem echt te ver naar links gezet in landscape-houding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13-09 07:35
Jaymone schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:54:
[...]

Hier ook de ervaring dat 80% laden er niet voor zorgt dat je batterijconditie in percentage weergave ineens meer is aan het eind van de rit.
Ik deel dezelfde mening. Mijn iPhone 15 Pro Max heb ik vanaf het moment dat ik deze had tot maximaal 80% opgeladen (via MagSafe). Na een jaar heb ik nu nog 90% aan batterijcapaciteit. Dit jaar denk ik erover om zonder enige batterijrestricties op te laden, m.u.v. geoptimaliseerd opladen. Ik ben benieuwd naar de resultaten

• Claude
  • Niet online
Bij het inrichten van mijn iPhone 16 Pro heb ik problemen met de app van ABN.
Het is niet mogelijk om met die app de chip van mijn rijbewijs te scannen. Ook met het paspoort geprobeerd, zonder resultaat. App verwijderen en opnieuw installeren helpt niet.

Het scannen van de rijbewijs-chip met de app van een andere bank lukte eerder zonder problemen.

Het lijkt er dus op, dat ABN nog niet is voorbereid op de komst van iOS18 (of de iPhone heeft het plotseling op dat onderdeel begeven... 8)7)

Heeft iemand diezelfde ervaring?

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

giantgiantus schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 20:37:
[...]
Opzich vet dat het kan. Maar wat heb je er aan? Serieuze vraag.
Kennis en ervaring opdoen. Ik geef trainingen over dit onderwerp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Reem0nN schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 21:58:
[...]

Dit zijn Ubiquiti apps: WiFiman voor de speedtest en UniFi Network voor de instellingen en diagnostics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Mark
  • Nu online
Dennisdn schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:21:
[...]

Een batterij is uiteindelijk een chemisch pakketje waar meer variabiliteit zit tussen verschillende exemplaren en meer variabelen in het gebruik bij het individu, waardoor na een jaar vergelijken er uiteraard grote verschillen ontstaan.

Bij EV's is het ook redelijk gebruikelijk bij Li-Ion batterijen de lading zoveel mogelijk tussen de 20 en 80% te houden voor langere periodes en af en toe opladen tot 100% zodat de BMC weer eens kan meten wat de maxima zijn per cel.

Als gebruiker kan je best er niet zoveel mee bezig houden en het apparaat gewoon gebruiken zoals het in jouw use-case uitkomt. Als dat betekent dat je na 2,5 jaar de batterij wil vervangen voor 120 euro is dat ook niet een mega ramp en dan voelt de capaciteit weer als nieuw.

Bij een EV zal dat moment voor de meesten misschien nooit voorkomen in de lifecycle, omdat lang niet iedereen 80% van de batterij elke dag gebruikt, zoals bij een smartphone (365x per jaar).

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:50
captainleduc schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:26:
[...]

Draad. Heb nog nooit draadloos opgeladen (behalve Apple Watch dan)
Heb altijd Optimized Charging gebruikt en pas de laatste twee weken max 90% charging geactiveerd.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Hier ook binnen (sinds gister), zwarte 16 Pro. Overzetten ging zoals altijd goed, enkel de eSim van Vodafone was even geklooi. Verder weinig nieuws komende vanaf de 14 Pro. Die action button is nieuw voor mij, maar blijft op mute/unmute staan. De camera control valt mij wat tegen. Het is fijn dat er een dedicated knop is, maar de opties die eronder zitten werken nog niet heel intuïtief.
Dennisdn schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:35:
Ik moet zeggen dat het bedienen van de cameraknop begint te wennen na een tijdje spelen. Maar ligt het aan mij en heb ik te korte vinders of hebben ze hem echt te ver naar links gezet in landscape-houding?
Nou ik heb grote handen dus de plaatsing is opzich wel oké. Het knopje is alleen te klein voor mijn wijsvinger. Ik kan 1 functie swipen en dan moet ik hem alweer liften en opnieuw plaatsen. Dat maakt het ook niet zo fijn in gebruik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenn15
Ben nog niet overweldigd over mijn batterij van mlijn 16 pro max.
Kan het zijn dat het wat paar dagen nodig heeft ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dennisdn schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:35:
Ik gok dat ze voor een compromis hebben gekozen tussen landscape en portrait. Knopje helemaal onderin is voor portrait niet te doen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!
svenn15 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:01:
Ben nog niet overweldigd over mijn batterij van mlijn 16 pro max.
Kan het zijn dat het wat paar dagen nodig heeft ?
Ja dat heeft het sowieso.

Pagina: 1 ... 13 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de ervaringen met de iPhone 16. Voor levertijden en beschikbaarheid is:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.