De nieuwe AirPods met noise cancelling werken voor geen meter en ze hebben de iPhone 16 Pro naar een verkeerd adres opgestuurd. Ik had ze nog wel gebeld om het adres te wijzigen
Érg strak hoor, kun je nog wat foto's maken (naast de 15 Pro die je misschien nog in je bezit hebt)?Donstil schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:21:
[Afbeelding]
Zwart stelt toch niet teleur, hij is donkerder dan ik gedacht had ook en dat is wel lekker.
Klein beetje kriebels hier, ik hou het eens een jaartje bij m'n zwarte 15 Pro, maar de 16 Pro ziet er heerlijk stealthy uit!
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
De notch is ook veel kleiner..Dennisdn schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:55:
Voor wie nog het verschil in formaat wilde zien 15P vs 16P…
[Afbeelding]
Lekker man Davidas. Ik vond hem er in de winkel bij de Coolblue wel erg roze uitzien. Misschien door het
winkellicht, idk!
Ben wel benieuwd naar je eerste indrukken tov de 15P. Ik twijfel nog steeds of ik de 15p moet nemen of 16p. Gewicht is een van de zaken wat voor mij mogelijk een doorslaggevend punt kan zijn. Kan je daar wellicht ook een oordeel over gevenDennisdn schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:55:
Voor wie nog het verschil in formaat wilde zien 15P vs 16P…
[Afbeelding]
Als je ze allebei tegelijk in handen hebt voel je het verschil wel. Maar gewoon in gebruik valt het eigenlijk al niet meer op.beyazz06 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 13:44:
[...]
Ben wel benieuwd naar je eerste indrukken tov de 15P. Ik twijfel nog steeds of ik de 15p moet nemen of 16p. Gewicht is een van de zaken wat voor mij mogelijk een doorslaggevend punt kan zijn. Kan je daar wellicht ook een oordeel over geven
Ik had ook mijn twijfels eerst nav een aantal reviews maar het is wel echt een desert kleur, achterkant heel licht en zijkant stuk donkerder. Tekent mooi af.mprkooij schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 13:36:
[...]
Lekker man Davidas. Ik vond hem er in de winkel bij de Coolblue wel erg roze uitzien. Misschien door het
winkellicht, idk!
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Jaarlijkse upgrade gedaan van 15PM naar 16PM.
Dit jaar voor het eerst het gevoel exact dezelfde telefoon in handen te hebben als afgelopen jaar.
Camera Control knopje is overigens wel een leuke toevoeging als je veel foto’s maakt maar los van die knop dus exact dezelfde ervaring (wat op zich prima is)
Dit jaar voor het eerst het gevoel exact dezelfde telefoon in handen te hebben als afgelopen jaar.
Camera Control knopje is overigens wel een leuke toevoeging als je veel foto’s maakt maar los van die knop dus exact dezelfde ervaring (wat op zich prima is)
YouTube: World's first iPhone 16 Pro Max DROP TEST! - Will it survive?
In deze droptest gaat het een stuk beter met de 16 PM
In deze droptest gaat het een stuk beter met de 16 PM
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
AntraXxX schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 13:32:
[...]
Érg strak hoor, kun je nog wat foto's maken (naast de 15 Pro die je misschien nog in je bezit hebt)?![]()
Klein beetje kriebels hier, ik hou het eens een jaartje bij m'n zwarte 15 Pro, maar de 16 Pro ziet er heerlijk stealthy uit!
:strip_exif()/f/image/3mBz8Mb3OymUt1L6qmHf4mRh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vgmvdz6IIQY0f6bc4ZrnEEYs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QtBtq8lsQryMlTV8PM3xEFET.jpg?f=fotoalbum_large)
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Nu toch wel een klein beetje spijt dat ik geen zwarte iPhone heb gekochtDonstil schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:21:
[Afbeelding]
Zwart stelt toch niet teleur, hij is donkerder dan ik gedacht had ook en dat is wel lekker.
De Spigen Glas.tR EZ Fit zit er weer snoeistrak op!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
de zwarte is idd erg sexyde Foarsitter schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:11:
[...]
Nu toch wel een klein beetje spijt dat ik geen zwarte iPhone heb gekocht
This is the Way.
Vind de Desert Titanium ook prachtig. 
Wat kleurrijker dan de Natural Titanum 15 Pro die ik heb/had.
Wat kleurrijker dan de Natural Titanum 15 Pro die ik heb/had.
[ Voor 44% gewijzigd door Rivanov op 20-09-2024 14:20 ]
Das wel balen....alienfruit schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 13:31:
De nieuwe AirPods met noise cancelling werken voor geen meter en ze hebben de iPhone 16 Pro naar een verkeerd adres opgestuurd. Ik had ze nog wel gebeld om het adres te wijzigen
De Airpods 4 met noise cancelling werken hier prima. Ik heb een laptop die wel wat geluid maakt, maar dat geluid is gewoon weg met de noise cancelling. Doet het beter dan ik had gedacht.
Het zal niet opkunnen tegen de Pro's, of de Jabra en Sony over ear die ik heb liggen. Maar het doet meer dan ik had gedacht. Maar je "voelt" het ook wel. Misschien een kwestie van wennen, en anders kan het ook uit.
Passthrough is fijn, automatisch zachter als ik praat ook.
Wanneer je de 15 Pro en 16 Pro gelijktijdig vasthoudt, dan merk je inderdaad het gewichts verschil. Maar als je enkel de 16 Pro vasthoudt, dan merk je het totaal niet.
Maar je had tijdens bestellen niet door dat er een verkeerd adres stond?alienfruit schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 13:31:
Tijdens het bestellen was het nog het goede adres maar ben nu voor familie en de F1 in Singapore (spontaan besloten na het bestellen) dus wilde het daar thuis bezorgd hebben dus eerder deze week geprobeerd adres te veranderen. Op de website staat het goed maar toch is het bezorgd op het eerder opgegeven adres.Roos79 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:27:
Maar je had tijdens bestellen niet door dat er een verkeerd adres stond?
[ Voor 3% gewijzigd door alienfruit op 20-09-2024 14:38 ]
Zo, ik heb mijn migratie van de 12 Pro naar de 16 Pro ook afgerond en alle apps zijn weer ingelogd en geconfigureerd.
De grootste migratie nu is van 1Password migreren naar Apple Passwords.
De grootste migratie nu is van 1Password migreren naar Apple Passwords.
Mm mijn back-up wil niet echt, toestel is wel helemaal ingesteld en de settings zijn over maar er worden geen apps gedownload. Twee uur aan de lader gehangen maar niets veranderd.
16 pro max zwart binnen.
Wel een mooi donkere kleur, maar verder meer van hetzelfde.
Had nog hoop op die cameraknop, maar weinig zinvol.
Zoomen met die knop is grappig, maar dat gebruik ik normaal ook al nooit (wel de vaste zoom afstanden, maar niet die tussenliggende stappen die gewoon gecropt worden).
5x zoom vind ik ook een slecht bruikbare lengte, 3x is voor mij ideaal.
Dus deze gaat retour, hou het bij de 14PM.
Wel een mooi donkere kleur, maar verder meer van hetzelfde.
Had nog hoop op die cameraknop, maar weinig zinvol.
Zoomen met die knop is grappig, maar dat gebruik ik normaal ook al nooit (wel de vaste zoom afstanden, maar niet die tussenliggende stappen die gewoon gecropt worden).
5x zoom vind ik ook een slecht bruikbare lengte, 3x is voor mij ideaal.
Dus deze gaat retour, hou het bij de 14PM.
Haters everywhere but I don’t really care
Gewoon ff lekker een clean installDonstil schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:54:
Mm mijn back-up wil niet echt, toestel is wel helemaal ingesteld en de settings zijn over maar er worden geen apps gedownload. Twee uur aan de lader gehangen maar niets veranderd.
Ik was van plan volgende week een 16 pro te bestellen (via het werk kan ik pas vanaf komende week te bestellen); maar blijkbaar is de nieuwe telelens dus *enkel* 5x optische zoom? Ik las dat altijd (of zo werd er toch ook geïnsinueerd) dat het een verbeterd tot 5x optische zoom was (dus, dat je nog steed 3x optische zoom ook kon gebruiken).
Dat zou ik echt wel een enorme tegenvaller vinden... X3 gebruik ik eigenlijk wel erg vaak, 5 keer zoomen doe ik eigenlijk nooit... Misschien omdat het kwaliteitsverlies de dag van vandaag simpelweg te groot is met digitale zoom, en zou ik het wel meer gaan gebruiken zonder dat kwaliteitsverlies, maar daar zie ik de use-case veel minder van...
(ik zit momenteel bij de buren van Samsung; waar ik een x3 optical zoom heb, waar ik dus uiterst tevreden over ben, vandaar overwoog ik de switch naar Apple; om de Apple experience te krijgen + de x1 / x2 / x3 / x5 optische zoom, maar dat zit er blijkbaar niet in...
Dat zou ik echt wel een enorme tegenvaller vinden... X3 gebruik ik eigenlijk wel erg vaak, 5 keer zoomen doe ik eigenlijk nooit... Misschien omdat het kwaliteitsverlies de dag van vandaag simpelweg te groot is met digitale zoom, en zou ik het wel meer gaan gebruiken zonder dat kwaliteitsverlies, maar daar zie ik de use-case veel minder van...
(ik zit momenteel bij de buren van Samsung; waar ik een x3 optical zoom heb, waar ik dus uiterst tevreden over ben, vandaar overwoog ik de switch naar Apple; om de Apple experience te krijgen + de x1 / x2 / x3 / x5 optische zoom, maar dat zit er blijkbaar niet in...
[ Voor 11% gewijzigd door Jebus4life op 20-09-2024 15:04 ]
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Als er helemaal niets wordt gedownload… misschien iets met NL/USA account gewisseld om AI te krijgen?Donstil schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:54:
Ja ik had wel expliciet mijn Amerikaanse account uitgelogd gelaten.Dennisdn schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:00:
[...]
Als er helemaal niets wordt gedownload… misschien iets met NL/USA account gewisseld om AI te krijgen?
Ik heb nog een back-up van 17.x die zal ik eens proberen.
Het gaat mij voornamelijk om een oude flitsmeister, die zit nog in mijn back-up
16 Pro 256GB zwart ook binnen. In de Apple Store hier in Milaan nog verleid tot een hoesje, maar die is er al weer af… voelt wel echt een stuk groter aan, en ook zwaarder, maar niet negatief.
Overzetten ging vlot, zelfs op de matige hotel wifi.
Overzetten ging vlot, zelfs op de matige hotel wifi.
Zucht...
Om mezelf even aan te vullen: heb de iPhone 16 Pro inmiddels binnen en in m’n handen. Dit is gelukkig in de praktijk geen issue. Ook liggend op m’n rug op de bank niet 👍R4NCOR schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:18:
Ik vraag me eigenlijk af of die camera control button niet onbedoeld ingedrukt gaat worden als je je telefoon met twee handen vasthoudt om te typen met je duimen. Zeker als ik op m’n rug op de bank lig en de telefoon op die manier vasthoudt onstaat er best wel wat pressure op die plek volgens mij. Iemand daar al iets over gehoord of gelezen in reviews?
Overzetten gaat hier gigantisch traag trouwens… estimated 6 uur.. heb maar via icloud gedaan dan is ie iig bruikbaar. Teveel apps geïnstalleerd probably
[ Voor 10% gewijzigd door R4NCOR op 20-09-2024 15:23 ]
Na een paar uur de 16 pro Max in gebruik te hebben merk ik dat de telefoon beduidend lekkerder in de hand ligt als de 14 pro Max. De camera knop is een beetje gefriemel. Weet niet of ik die heel veel ga gebruiken. Verder voelt de telefoon retesnel aan qua gebruik. Uiteindelijk is er weinig verschil met m’n vorige 14 pro max. Ben wel echt blij met de kleur naturel titanium. Pracht kleur.
Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+
Kortweg zijn 0,5x , 1x en 5x de standaard modi. Alles er tussen is een crop op een lagere resolutie, die 3x van de 15pro zo zomaar kwalitatief beter kunnen zijn dan 16pro (maar goed, dat moet nog blijken uit de diepgaande reviews van dxomark en zo...)Jebus4life schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:00:
Ik was van plan volgende week een 16 pro te bestellen (via het werk kan ik pas vanaf komende week te bestellen); maar blijkbaar is de nieuwe telelens dus *enkel* 5x optische zoom? Ik las dat altijd (of zo werd er toch ook geïnsinueerd) dat het een verbeterd tot 5x optische zoom was (dus, dat je nog steed 3x optische zoom ook kon gebruiken).
Op zich ben ik wel blij met een 5x maar als blijkt dat de kwaliteit van 1x naar 4.9x niet naar huis te schrijven is, dan kijk ik nog wel even verder. Ik verwacht geen dslr/systeemcamera kwaliteit maar ik wil er wel op vooruit tov mijn reguliere 12
[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 20-09-2024 15:37 ]
Ik heb al een paar jaar geen zwarte meer, maar nu weer eens genomen. Het is echter aan de zijkanten een mega fingerprint magnet
Ongeveer een uurtje is mijn iphone nu aant overzetten,2 iphones naast mekaar maar schiet echt helemaal niets op…
Moest eerst anderhalf uur wachten op overzetten, daarna nog een uur om Whatsapp over te zetten.... naast het gedoe om dat uberhaupt werkend te krijgen zonder iCloud. De stappen zijn vrij duidelijk, maar als die stappen niet werken.... maar na 4x proberen gelukt.
Clean install moet ik niet aan denken. Alles weer instellen, alle apps weer instellen. No thanks.
Clean install moet ik niet aan denken. Alles weer instellen, alle apps weer instellen. No thanks.
Ik was vanmorgen met toestellen naast elkaar leggen echt binnen 10 minuten al klaar. Vodafone had er langer voor nodig om de esim te valideren, dat duurde bijna half uur. Snap niet dat die sim dan niet gewoon mee gaat met overzetten…
Oeh na mijn naturel titanium IPhone 15 Pro nu weer voor zwart gegaan met de 16 Pro en daar heb ik absoluut geen spijt van 
Voor de rest, is het gewoon weer een IPhone
Voor de rest, is het gewoon weer een IPhone
Heb zelf ook de 13 Pro maar twijfel tussen de 16 Pro en Pro Max. Ben bang dat de PM een te grote stap is. Hoe ervaar jij het verschil?Haas schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:13:
[Afbeelding]
Apple iPhone 16 Pro Max is zojuist binnengekomen via Coolblue. Wat direct opvalt is dat het gewicht veel gelijkmatiger is verdeeld t.o.v. mijn iPhone 13 Pro. Nog een paar minuten dan is het overzetten voltooid. Heel nieuwsgierig.
Waarom is de nieuwe iPhone nog steeds apps aan het downloaden als de transfer gedaan is?
Ik ga naar de 16 Plus en kom van 6.1" af. Nog niet binnen, maar heb ook getwijfeld.Plucky schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:58:
[...]
Heb zelf ook de 13 Pro maar twijfel tussen de 16 Pro en Pro Max. Ben bang dat de PM een te grote stap is. Hoe ervaar jij het verschil?
Ook veel over nagedacht en vergelijkbare topics & threads op internet gelezen. De meest voorkomende conclusie bij overgestapte twijfelaars lijkt te zijn: eerste dagen/week is het even wennen, maar daarna helemaal gewend en een goede keuze.
Wat misschien ook helpt: in de breedte hebben we het over ongeveer een halve centimeter extra. Moet goedkomen!
Voor mij overigens een extra overweging: juist als je van je huis bent wil je wel eens filmpjes kijken of foto's maken. Dan is zo'n extra groot scherm juist wel fijn.
Ik ga 'm overigens wel zonder hoesje gebruiken, dus dat scheelt ook een hoop bulk.
Wat is Whatspp toch heerlijk... heel de middag al zitten kloten om het fatsoenlijk over te zetten van Android naar iOS. Uiteindelijk na een volledige reset van de iPhone en wat kloten met de netwerkinstellingen en batterij voorkeuren in Android zelf kreeg ik connectie en heeft ie in dik 45 minuten alles qua Whatsapp overgezet.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Heel gek, ik was ook bang dat het veel te groot zou kunnen uitvallen maar ben heel erg blij dat ik deze stap heb genomen. Het grote scherm is echt een verademing en het verschil is groot als ik de 13 Pro er zo naast zie liggen.Plucky schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:58:
[...]
Heb zelf ook de 13 Pro maar twijfel tussen de 16 Pro en Pro Max. Ben bang dat de PM een te grote stap is. Hoe ervaar jij het verschil?
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Fijn, goed te horen.Haas schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:05:
[...]
Heel gek, ik was ook bang dat het veel te groot zou kunnen uitvallen maar ben heel erg blij dat ik deze stap heb genomen. Het grote scherm is echt een verademing en het verschil is groot als ik de 13 Pro er zo naast zie liggen.
Niet té groot dus. Enne, foto! 😇
Hier ook de 16 Pro Max Zwart titanium binnen!
Mijn eerste indruk:
Erg blij dat ik voor zwart ben gegaan, scherm is hierdoor 1 geheel en op de een of andere manier oogt zwart echt slanker waardoor mijn 15 Pro Max NT dikker oogt.
Extra gewicht voel ik niks van, scherm is mooi groot en voor mijn gevoel heb ik niet een grotere toestel dan de 15 Pro Max. Ben er oprecht blij mee, helemaal i.c.m. Zwarte kleur, geen randen en toch nog weer iets grotere scherm terwijl dat niet ten koste gaat van beleving met vorige versie. Wederom een goede keuze voor mij en nu genieten!
Mijn eerste indruk:
Erg blij dat ik voor zwart ben gegaan, scherm is hierdoor 1 geheel en op de een of andere manier oogt zwart echt slanker waardoor mijn 15 Pro Max NT dikker oogt.
Extra gewicht voel ik niks van, scherm is mooi groot en voor mijn gevoel heb ik niet een grotere toestel dan de 15 Pro Max. Ben er oprecht blij mee, helemaal i.c.m. Zwarte kleur, geen randen en toch nog weer iets grotere scherm terwijl dat niet ten koste gaat van beleving met vorige versie. Wederom een goede keuze voor mij en nu genieten!
Het is weer September 2025 :)
Ik ben van de 14 Pro naar de 16 Pro Max gegaan. Het verschil in schermformaat is op z'n zachtst gezegd merkbaar en dat is fijn!
Batterij ga je ook merken!turkeyhakan schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:18:
Ik ben van de 14 Pro naar de 16 Pro Max gegaan. Het verschil in schermformaat is op z'n zachtst gezegd merkbaar en dat is fijn!
Poeh dat zwart is wel gevoelig. Ik stoot per ongelijk ergens tegen aan en gelijk een spot op het frame. Ben benieuwd hoe dat er na een jaar uitziet.
Oef en dat op dag 1.Donstil schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:24:
Poeh dat zwart is wel gevoelig. Ik stoot per ongelijk ergens tegen aan en gelijk een spot op het frame. Ben benieuwd hoe dat er na een jaar uitziet.
Kan natuurlijk niet tegen verkoper zeggen zo ontvangen 😅
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Iphone aan het overzetten met begin direct thuis via de wifi,ik zou zo dadelijk even weg moeten.
Kan ik de beide gsms dan meenemen of stopt het overzetten dan ?
Kan ik de beide gsms dan meenemen of stopt het overzetten dan ?
Haha ja zonde wel, was er ook wel even een kwartiertje goed zuur van.SuperVeloce schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:25:
[...]
Oef en dat op dag 1.
Kan natuurlijk niet tegen verkoper zeggen zo ontvangen 😅
Daarom ook niet stoten. (Tip)Donstil schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:24:
Neem je direct al AC+ of later?
[ Voor 5% gewijzigd door Jaymone op 20-09-2024 16:29 ]
Vanmiddag de 16 Pro opgehaald bij de MM maar het formaat valt me echt tegen, ik had hem wel wat groter ingeschat. Ik ga hem terugbrengen en heb de PM besteld op Amazon.
Als je daar niet tegen kan moet er een hoes omDonstil schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:27:
[...]
Haha ja zonde wel, was er ook wel even een kwartiertje goed zuur van.
Ik kom ook van de 13pro en heb ook de 16pm.Plucky schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:58:
[...]
Het is wel een stuk groter, dat merk ik. Maar het valt op zich wel mee.
Al is dit pas het eerste uur wat ik ermee bezig ben.
Omdat de iPhone voor apps telkens de nieuwste versie download uit de App Store, die worden niet overgezet bij de transfer.issepower schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:01:
Waarom is de nieuwe iPhone nog steeds apps aan het downloaden als de transfer gedaan is?
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Kijken of je het AppleCare record kan breken en de eerste bent door hem na een paar uurtjes al aan te meldenDonstil schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:24:
Neemt Mediamarkt een open gemaakte doos terug? Met laptops doen ze dat niet voor zover ik weet.bronstige schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:28:
Vanmiddag de 16 Pro opgehaald bij de MM maar het formaat valt me echt tegen, ik had hem wel wat groter ingeschat. Ik ga hem terugbrengen en heb de PM besteld op Amazon.
Zo. iPhone 16 Pro 128GB Space Titanium is binnen, zwart blijft mooi. Lekker strak en ziet er uit als één blok.
Formaat is prima, vooral in de lengte en niet zozeer in de breedte en dat vind ik fijn. Alles was binnen 20 minuten over vanaf iPhone 15 Pro.
Nu nog even aan de lader tijdens het indexeren en dan de Camera Button eens testen.
Formaat is prima, vooral in de lengte en niet zozeer in de breedte en dat vind ik fijn. Alles was binnen 20 minuten over vanaf iPhone 15 Pro.
Nu nog even aan de lader tijdens het indexeren en dan de Camera Button eens testen.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Tuurlijk wel, je hebt altijd bedenk tijd.elaho schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:41:
[...]
Neemt Mediamarkt een open gemaakte doos terug? Met laptops doen ze dat niet voor zover ik weet.
De winkel is niet verplicht om geld terug te geven. Ruilen kan wel. 😊
Die transfer gaat toch wel echt vrij dramatisch bij mij... Eerste keer mislukt doordat 90GB aan data (oude telefoon) blijkbaar niet op 128GB past. Vervolgens pak je die iCloud backup optie en dat duurt echt eindeloos. Daarbij ook al zeker 10x een forced restart gehad doordat alles vastloopt (iPhone 16 Pro 128GB).
[ Voor 3% gewijzigd door MrAcid op 20-09-2024 16:49 ]
Bij aankoop in de winkel geeft MM (althans in België) een waardebon ipv geld terug. Enkel online heb je geld-terug-garantie.Drials schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:45:
[...]
Tuurlijk wel, je hebt altijd bedenk tijd.
[ Voor 4% gewijzigd door bibi2205 op 20-09-2024 16:48 ]
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Echt wel. waar lees jij dat dit niet zo is?elaho schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:47:
:strip_exif()/f/image/E7IUMX3zuhLNKE3um2kxjIyr.jpg?f=fotoalbum_large)
M’n eerste en m’n huidige iPhone… Als ik terugdenk was ik het blijste met de eerste iPhone die ik kocht (in de MM in Antwerpen omdat de 4 niet los verkocht werd in NL)
Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+
Dat nooit!WouterL schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:29:
[...]
Als je daar niet tegen kan moet er een hoes om
Bij een aankoop in de winkel hoeven ze geen geld terug te geven en is een waardebon al coulant, want dan heb je er in principe in de winkel even aan kunnen ruiken en proeven volgens de wet.bibi2205 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:48:
[...]
Bij aankoop in de winkel geeft MM (althans in België) een waardebon ipv geld terug. Enkel online heb je recht op geld.
Maar ben wel benieuwd hoe dat dan zit bij online bestellen en betalen en alleen afhalen in de winkel… de koop is dan online gesloten.
Wat een onzin. Natuurlijk krijg je dan je geld terug. Je hebt 30 dagen bedenktijd. "Alle producten die bij MediaMarkt in Nederland zijn gekocht, kunnen binnen 30 dagen worden geretourneerd. Een product retourneer je in nieuwstaat, compleet en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking."elaho schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:47:
[ Voor 28% gewijzigd door bronstige op 20-09-2024 16:51 ]
Exact.Dennisdn schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:50:
[...]
Bij een aankoop in de winkel hoeven ze geen geld terug te geven en is een waardebon al coulant, want dan heb je er in principe in de winkel even aan kunnen ruiken en proeven volgens de wet.
Hoe het zit met een online besteld-en-betaald maar afgehaald in de winkel weet ik niet. Vermoed dat je daar wel het aankoopbedrag zal kunnen terugkrijgen aangezien het product gekocht is voordat je het hebt kunnen bekijken.
Pfoe, wat een tijd was dat! Op relatief jonge leeftijd nog een brief naar Vodafone gestuurd dat mijn nieuwe iPhone 4 geen 3G-bereik had op mijn adres.Knoezelbos schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:48:
[Afbeelding]
M’n eerste en m’n huidige iPhone… Als ik terugdenk was ik het blijste met de eerste iPhone die ik kocht (in de MM in Antwerpen omdat de 4 niet los verkocht werd in NL)
Netjes opgelost en via KPN een iPhone 4S besteld. Die kwam toevallig twee weken later uit. Wist ik veel.
Ongelofelijk hoe ver de iPhone is gekomen..
Have you tried turning it off and on again?
Ik heb de bestelling van m'n iPhone 16 Pro Max geannuleerd vanwege de lange levertijd opeens. Maar het Torras hoesje met handige stand had ik wel al binnen. Nu heb ik het maar gebruikt voor mijn iPhone 13 Pro Max, waarvan het hoesje beschadigd was. Past best aardig 😄
Echt hè.. ik kwam van een HTC rammelbak met uitschuif toetsenbord en Windows mobile erop.. en dan een iPhone 4 in handen. Wat een intens genot was dat.Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:59:
[...]
Pfoe, wat een tijd was dat! Op relatief jonge leeftijd nog een brief naar Vodafone gestuurd dat mijn nieuwe iPhone 4 geen 3G-bereik had op mijn adres.
Netjes opgelost en via KPN een iPhone 4S besteld. Die kwam toevallig twee weken later uit. Wist ik veel.![]()
Ongelofelijk hoe ver de iPhone is gekomen..

Started there and never looked back.Knoezelbos schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 17:03:
[...]
Echt hè.. ik kwam van een HTC rammelbak met uitschuif toetsenbord en Windows mobile erop.. en dan een iPhone 4 in handen. Wat een intens genot was dat.
Have you tried turning it off and on again?
Dat is wel heel erg zonde :’( . Ik ben altijd zo autistisch hierin, dat ik met de iPhone in de doos naar de badkamer loop om direct een screenprotector te plakken en hem in de case te doen. Schade vergeef ik mezelf echt niet…Donstil schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:24:
Daarom heb ik altijd AppleCare, geen gezeik snel vervangen. Ik heb 3 jonge kids en in anderhalf jaar 2x gebruik van moeten maken waarvan 1x omdat de kids iets met mijn telefoon hadden uitgespookt (net wanneer je hem even laat slingeren) 1x zelf laten vallen van 30cm en totaal verbrijzelde achterkant.RiccardoNL schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 17:16:
[...]
Dat is wel heel erg zonde :’( . Ik ben altijd zo autistisch hierin, dat ik met de iPhone in de doos naar de badkamer loop om direct een screenprotector te plakken en hem in de case te doen. Schade vergeef ik mezelf echt niet…
Hoe is het met de minimale scherpstel afstand van de main camera, is deze nog steeds redelijk ver? Op mijn 14 Pro Max blijf ik dit een punt van irritatie vinden.
De 3x tele ga ik niet missen, ik vind de kwaliteit daarvan toch om te huilen. En zo te zien is de 5x ook niet echt beter 😂 Als ik wat wil zoomen dan maak ik wel een 48mp foto met een crop.
Ik kan in januari pas verlengen dus ik geniet mee met de ervaringen van anderen hier
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Voor wie ondertussen is uitgekeken op de 16 en ook uit kijkt naar de 17 Air: goed nieuws! 120 Hz en AOD
https://9to5mac.com/2024/...des-heres-what-to-expect/
[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 20-09-2024 17:47 ]
Dennisdn schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 17:46:
Voor wie ondertussen is uitgekeken op de 16 en ook uit kijkt naar de 17 Air: goed nieuws! 120 Hz en AODhttps://9to5mac.com/2024/...des-heres-what-to-expect/
Plucky schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:08:
[...]
Fijn, goed te horen.
Niet té groot dus. Enne, foto! 😇
:strip_exif()/f/image/Mn25XKx0dUNXqK1VtKnq92Ig.jpg?f=fotoalbum_large)
Links de iPhone 13 Pro en rechts de iPhone 16 Pro Max. Het verschil is aanzienlijk en ik wil niet meer terug.
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Als je de cameraknop ingedrukt houdt gaat ie filmen… maar moeten jullie dan ook de knop in blijven houden? Want zodra ik hem los laat stopt ie met filmen. Of doe ik iets verkeerd?
Stellen jullie nog een oplaad limiet in met opladen ?
Bij m’n vorige iPhones nooit gedaan maar twijfel
Wat is raadzaam
Wat is raadzaam
Mijn 14 Pro Max is binnen 20 maanden naar 79 procent gesprongen (sinds vanmorgen). Laden vaak met Magsafe. Ik stel dus 90 of 95% in. Kan pas vanaf de 15 toch? Sinds vanmorgen 09:06 (specifiek he) de 16 Pro Max 256gb, mooi apparaat. Scheelt weinig met de 14 Pro Max en helemaal weinig met de 15. Was iOS 18 al een beetje aan het wennen sinds deze week.MarioMark1541 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 18:11:
Wat is raadzaam
Ben vooral benieuwd naar iOS 18.1 en hopelijk wat AI dingen. Accu gaat wel snel met alle downloads (140gb+ al), zoals photothumnails, 40gb aan Whatsapp backups, Spotify nummers.
Typisch is overigens dat ik normaal echt een dikke anderhalve dag doe met mijn Watch Ultra 2, en vanmorgen van de lading, nu nog 19%. Zal dus ook wel veel syncen...
[ Voor 40% gewijzigd door Kecin op 20-09-2024 18:14 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ik kwam er de dag van de week niet mee door, ondanks het advies van Apple. iPhone 15 Pro zit nu op 99% dus ik vind het wel welletjes.MarioMark1541 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 18:11:
Wat is raadzaam
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ik doe 'm voor mijn "normale" dagen op 80%. Dan red ik nog steeds prima de dag. Voor 'minder normale' dagen (bijv. vakanties e.d.) haal ik de limiet eraf.MarioMark1541 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 18:11:
Wat is raadzaam
Oké dus jij laad gewoon tot 100%THE_BASE schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 18:12:
[...]
Ik kwam er de dag van de week niet mee door, ondanks het advies van Apple. iPhone 15 Pro zit nu op 99% dus ik vind het wel welletjes.
Jep, met geoptimaliseerd opladen. Ik vind het ook 'irritant' dat hij in het balkje dan ook maar tot 80% laadt en niet volledig opgevuld.
De camera knop is wel wennen zeg. Maak m’n meeste foto’s in portrait. En dat werkt niet echt lekker nog. Moet ik dan m’n duim gebruiken of een wijsvinger of juist de ringvinger van de hand waarmee je het toestel vast hebt. En je moet echt drukken. Ik dacht even licht aanraken.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Bijzonder dat er zoveel mensen zijn met transfer issues. Phone to Phone ging bij mij binnen een kwartier. Alles perfect overgezet.
Ik heb net 72 foto’s gemaakt omdat ik wilde proberen hoe je het menu bediend maar telkens verkeerd druk. Het voelt nog niet helemaal “Apple” die knop…Flipm0de schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:16:
De camera knop is wel wennen zeg. Maak m’n meeste foto’s in portrait. En dat werkt niet echt lekker nog. Moet ik dan m’n duim gebruiken een wijsvinger en juist de ringvinger van de hand waarmee je het toestel vast hebt. En je moet echt drukken. Ik dacht even ligt aanraken.
Werkt terugzetten vanuit iCloud back-up wel goed? Of zijn daar wat problemen mee?
Krijg hier een nieuwe iOS 18.0 update binnen voor m’n iPhone 16 Pro. Iets over bugfixes etc.
Zo te zien een nieuwere build.
Zo te zien een nieuwere build.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ok, die knop zien we dus niet meer terug op de 17 :-)
Meer mensen die problemen ervaren? Ik heb echt heel vaak een lange freeze van het scherm en dan soms/regelmatig (nu zeker 10+ keer gebeurd) een spontane reset. iPhone is nog steeds aan het restoren vanuit iCloud backup en apps aan het downloaden. Snap dat dat resources vraagt maar dit is vrij extreem…MrAcid schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:47:
Die transfer gaat toch wel echt vrij dramatisch bij mij... Eerste keer mislukt doordat 90GB aan data (oude telefoon) blijkbaar niet op 128GB past. Vervolgens pak je die iCloud backup optie en dat duurt echt eindeloos. Daarbij ook al zeker 10x een forced restart gehad doordat alles vastloopt (iPhone 16 Pro 128GB).
Dat zou ook niet logisch zijn hé.THE_BASE schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 18:54:
[...]
Ik vind het ook 'irritant' dat hij in het balkje dan ook maar tot 80% laadt en niet volledig opgevuld.
[ Voor 5% gewijzigd door SE USER op 20-09-2024 19:40 ]
Zeker wel. Doet m’n fiets ook: laden tot 80% en tonen alsof 100%.
Ja, veel beter die opgerekte icoontjes!Haas schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 18:00:
[...]
[Afbeelding]
Links de iPhone 13 Pro en rechts de iPhone 16 Pro Max. Het verschil is aanzienlijk en ik wil niet meer terug.
I don't have dreams, I have goals!!
Échte foto's maak je in landscape, dus is een feature van Apple om je verstandiger te makenFlipm0de schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:16:
De camera knop is wel wennen zeg. Maak m’n meeste foto’s in portrait. En dat werkt niet echt lekker nog. Moet ik dan m’n duim gebruiken of een wijsvinger of juist de ringvinger van de hand waarmee je het toestel vast hebt. En je moet echt drukken. Ik dacht even licht aanraken.
Duurt bij mij al een uur op dit moment en nog een uur te gaan. Best bizar...Rivanov schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:17:
Bijzonder dat er zoveel mensen zijn met transfer issues. Phone to Phone ging bij mij binnen een kwartier. Alles perfect overgezet.
Ik heb een clean install gedaan maar whatsapphistorie laat ik wel overzetten. De oude en nieuwe iPhone liggen nu al ruim een uur naast elkaar om het over te zetten
Waar vind je meer mensen met issues? Want in dit topic heb ik juist het idee dat ik alleen ben. 😅 Op Twitter ook niet direct meldingen na een korte zoekpoging.Rivanov schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:17:
Ik kan elke keer 15-20ste dingen bedienen en dan schiet ‘ie in een freeze. Soms komt ‘ie daar na 30sec uit en soms krijg ik dan een harde restart. Erg irritant. Hoop dat het over is na volledige restore maar anders heb ik vrees ik een defect model.
Wat is het voordeel van een clean installde Foarsitter schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:50:
Ik heb een clean install gedaan maar whatsapphistorie laat ik wel overzetten. De oude en nieuwe iPhone liggen nu al ruim een uur naast elkaar om het over te zetten
Kan je achteraf dan ook nog je backup terug zetten ?
En Apple Watch koppelen en back up
Hier laden de Apps gewoon niet door? Backup iCloud terug gezet en veel aan de praat maar vele apps blijven hangen waaronder whatsapp. Erg vervelend…
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Let op:
Dit topic gaat over de ervaringen met de iPhone 16. Voor levertijden en beschikbaarheid is:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
Dit topic gaat over de ervaringen met de iPhone 16. Voor levertijden en beschikbaarheid is:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.