• MegaMindy
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 12:18
tweebel schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 11:24:
[...]

Eén van de eerst geleverde, uit oktober '24.
Interessant, precies dezelfde maand als mijn auto. Ga ik het bij mijn eigen auto toch nog een keer checken voor de zekerheid.
Thanks voor je reactie!

• dirixmjm
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11:35
Ik zal hier wel to dom voor zijn, maar is er een eenvoudige specifieke procedure om de deurvergrendeling te openen van binnen uit de auto?
Er zit die touch-knop in de deur met het slotje. Deze lijkt bij mij met wisselend succes te werken. Ik dacht eerst, de procedure is om de auto eerst in de parkeerstand te zetten, dat werkt, soms.
Het enige wat consistent lijkt te werken is de deur te openen.

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
dirixmjm schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 09:18:
Ik zal hier wel to dom voor zijn, maar is er een eenvoudige specifieke procedure om de deurvergrendeling te openen van binnen uit de auto?
Er zit die touch-knop in de deur met het slotje. Deze lijkt bij mij met wisselend succes te werken. Ik dacht eerst, de procedure is om de auto eerst in de parkeerstand te zetten, dat werkt, soms.
Het enige wat consistent lijkt te werken is de deur te openen.
Het is die touch knop in de deur met het slotje erop.
Zoals alle touch knoppen had ik 10x liever een fysieke knop gehad, maar je zal het er mee moeten doen.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:44
MegaMindy schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:13:
[...]

Interessant, precies dezelfde maand als mijn auto. Ga ik het bij mijn eigen auto toch nog een keer checken voor de zekerheid.
Thanks voor je reactie!
Hier ook een vroege 2025 zonder de opties voor het spoelen van de camera. Ik heb een long range, standard editie met driver ass. pack.

• bartve
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:53
leon1e schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 10:13:
[...]

Hier ook een vroege 2025 zonder de opties voor het spoelen van de camera. Ik heb een long range, standard editie met driver ass. pack.
Ik heb een Capri van dec. 2024 (LR, driver's assistance) met een knopje voor camera sproeien op het scherm in de 'R' drive mode. Wanneer ik daar op druk hoor ik kort het geluid dat lijkt op een pomp voor ruitenwisservloeistof ... maar er gebeurt niets?

Panasonic 7kW all-in-one KIT-ADC07L3E5 | Heishamon | Node-Red | Home Assistant | bgg 66 m2 vvw | 1e + 2e verd lt convectoren (Jaga) | pv 10120 wp

• Mr.Bluestar
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 24-03 12:21
Van de leasemaatschappij te horen had gekregen dat mijn Explorer zou geleverd worden op 7 maart maar nog niets gehoord dus contact opgenomen met de garage of ze al iets meer konden vertellen over een nakende levering. Droog bericht terug dat de wagen gepland was voor produktie op 25 maart en de levering dan voorzien wordt eind april.
Toch wel beetje een domper, da's 7 weken langer wachten :(

• adje123
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:48
Mr.Bluestar schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 13:18:
Van de leasemaatschappij te horen had gekregen dat mijn Explorer zou geleverd worden op 7 maart maar nog niets gehoord dus contact opgenomen met de garage of ze al iets meer konden vertellen over een nakende levering. Droog bericht terug dat de wagen gepland was voor produktie op 25 maart en de levering dan voorzien wordt eind april.
Toch wel beetje een domper, da's 7 weken langer wachten :(
Wanneer heb je hem besteld?

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:35

Boy

www.byoscoop.nl

nietorigineel schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 09:42:
[...]

Het is die touch knop in de deur met het slotje erop.
Zoals alle touch knoppen had ik 10x liever een fysieke knop gehad, maar je zal het er mee moeten doen.
Ja, wordt echt tijd dat ze een stoppen met al die touchknoppen. Na m'n ID.4 is dat een reden dat ik niet meer kies voor een auto met touchknoppen. Ik zit in dit forum omdat ik de Capri wel een gave auto vind, keuze voor die knoppen snap ik niet na bijna 6 jaar ervaring met die dingen.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Cruisix
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:41
bartve schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 10:25:
[...]

Ik heb een Capri van dec. 2024 (LR, driver's assistance) met een knopje voor camera sproeien op het scherm in de 'R' drive mode. Wanneer ik daar op druk hoor ik kort het geluid dat lijkt op een pomp voor ruitenwisservloeistof ... maar er gebeurt niets?
Paar keer achter elkaar doen. Leiding loopt wel helemaal van voor naar achter en is denk ik nog niet op druk/gevuld.

Althans dat merkte ik de eerste keer bij gebruik destijds.

• Cruisix
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:41
Boy schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 14:27:
[...]

Ja, wordt echt tijd dat ze een stoppen met al die touchknoppen. Na m'n ID.4 is dat een reden dat ik niet meer kies voor een auto met touchknoppen. Ik zit in dit forum omdat ik de Capri wel een gave auto vind, keuze voor die knoppen snap ik niet na bijna 6 jaar ervaring met die dingen.
Ben ik dan nou bijna de enige die na wat gewenning de touch knoppen wel prettig vindt? Van mij part laten ze het zo of, maar dat wordt kostbaar, kan je kiezen bij aanschaf wat je wilt.

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:35

Boy

www.byoscoop.nl

Cruisix schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 14:38:
[...]

Ben ik dan nou bijna de enige die na wat gewenning de touch knoppen wel prettig vindt? Van mij part laten ze het zo of, maar dat wordt kostbaar, kan je kiezen bij aanschaf wat je wilt.
Ik heb ze nu dik 5 jaar en het went wel, maar vind ze totaal niet prettig.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• KiberHD
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20:48
Ik vind persoonlijk de touch knoppen helemaal niet erg, waar ik meer moeite mee heb is dat het 1 groot touch vlak is waardoor ik niet blindelings kan vinden waar ik nou op druk. Die paar streepjes geven mij te weinig gevoel waar mijn vinger zit.

• Mike85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:36
Ik heb de auto nu een paar maanden. Hoewel ik redelijk gewend ben aan de knoppen op het stuur, zal dit nooit mijn voorkeur hebben. Bij mijn vorige auto (Focus 2020) vond ik de knoppen veel fijner. Wat @KiberHD zegt, het zijn geen afzonderlijke knoppen maar een geheel. Ik kan het inmiddels redelijk blind, maar geef mij maar het stuur van de Focus.

• bartve
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:53
Cruisix schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 14:29:
[...]

Paar keer achter elkaar doen. Leiding loopt wel helemaal van voor naar achter en is denk ik nog niet op druk/gevuld.

Althans dat merkte ik de eerste keer bij gebruik destijds.
Dat was 'm inderdaad, het werkt nu.

Panasonic 7kW all-in-one KIT-ADC07L3E5 | Heishamon | Node-Red | Home Assistant | bgg 66 m2 vvw | 1e + 2e verd lt convectoren (Jaga) | pv 10120 wp

• RPGP
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-03 16:51
Ford heeft een nieuwe uitvoering van de Explorer toegevoegd, de COLLECTION

Zo even snel te zien zijn de wijzigingen alleen cosmetisch, zwart dak en nieuw type zwarte velgen, verders een nieuwe kleur Cactus Grey en oranje accenten op de stoelen. Ook de zilverdelen in de bumpers zijn nu zwart.
Lijkt erop dat ze een soort van Black-Edition hebben gemaakt.

Alle details staan in de laatste prijslijst 2026.75 3747R
( wel apart dat de Collection prijslijst zelfde versienummer heeft als die van 21 Jan waar 2026.75 werd geintroduceerd )

Bij de Capri (nog) niet in de configurator.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bcMpfdQbFa_Vfbjw5jORPHJpZ1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tf6IlLeAzQI7M8Xdn1OxEIXw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door RPGP op 10-03-2026 14:22 ]

• dirixmjm
Ben er nu dus via de dealer achter dat de versies v1.0, v1.1 en v1.2 hardware gebonden zijn, en afhankelijk van de computer en andere modules die bij aflevering in de auto gemonteerd zijn. Deze zal dus niet geüpdate gaan worden tenzij er bekende problemen zijn.
De losse software pakketten (navigatie etc.) worden wel automatisch geüpdate.

• tweebel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:47
dirixmjm schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 15:00:
Ben er nu dus via de dealer achter dat de versies v1.0, v1.1 en v1.2 hardware gebonden zijn, en afhankelijk van de computer en andere modules die bij aflevering in de auto gemonteerd zijn. Deze zal dus niet geüpdate gaan worden tenzij er bekende problemen zijn.
Pfff, dat is wel een tegenvaller, en eigenlijk in deze tijd hopeloos achterhaald.
Wel bijzonder eigenlijk, omdat zelfs VW de eerste versies van de ID3/ID4 echt een stuk heeft kunnen verbeteren middels software-updates.

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:39
Helaas. Maar dit had ik ergens wel een beetje zien aankomen.

Aan de andere kant, ik heb (op v1.0) eigenlijk geen serieuze bugs of problemen met de auto. Er is uiteraard wel een en ander aan te merken op de software maar het is allemaal best stabiel en in orde.

• adje123
dirixmjm schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 15:00:
Dit had ik wel verwacht. Ik kreeg in januari de optie, of de 2026 versie van de Explorer bestellen of de 2025 nemen(was op voorraad) toen ik naar het verschil vroeg werd dit aangegeven door de dealer.
"Een volledig nieuwe HMI en besturingssysteem voor een modernere look & feel;"

Ik ben heel erg benieuwd naar de nieuwe look en feel.

• nietorigineel
  • Niet online
adje123 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 16:22:
[...]

Dit had ik wel verwacht. Ik kreeg in januari de optie, of de 2026 versie van de Explorer bestellen of de 2025 nemen(was op voorraad) toen ik naar het verschil vroeg werd dit aangegeven door de dealer.
"Een volledig nieuwe HMI en besturingssysteem voor een modernere look & feel;"

Ik ben heel erg benieuwd naar de nieuwe look en feel.
Klinkt vooral als een mooie marketingterm, maar misschien ben ik te cynisch.

• adje123
nietorigineel schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 09:21:
[...]

Klinkt vooral als een mooie marketingterm, maar misschien ben ik te cynisch.
Dit is toch geen term? Dit is toch gewoon uitleg? Ik pik deze er even uit maar ik heb een lijstje gekregen met wat er allemaal anders is tussen de 2025 en 2026 versie.

• nietorigineel
  • Niet online
Wat ik bedoel is dat 'volledig nieuw' en 'modernere look en feel' nogal rekbare begrippen zijn. Een ander lettertype en nieuwe icoontjes en ze zouden dat al kunnen zeggen, zonder dat er op de achtergrond wat veranderd. Beetje het idee van 'verbeterd recept' op een product in de supermarkt.

• adje123
nietorigineel schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 11:39:
Wat ik bedoel is dat 'volledig nieuw' en 'modernere look en feel' nogal rekbare begrippen zijn. Een ander lettertype en nieuwe icoontjes en ze zouden dat al kunnen zeggen, zonder dat er op de achtergrond wat veranderd. Beetje het idee van 'verbeterd recept' op een product in de supermarkt.
Ik verwacht ook geen volledige omschrijving van de wijzigingen. Een korte toelichting is prima. Daarnaast weet ik niet waarom een dealer mij zou inpakken met "marketing termen" terwijl ik al de auto besteld heb. Sterker nog, het was slimmer geweest als ze mij de 2025 versie hadden verkocht want die hadden ze op voorraad(het exacte model wat ik al had samengesteld) maar toch lieten ze me kiezen tussen. 2025 of 2026 omdat ik de auto in 2026 besteld heb. Nee, ik ben niet zo cynisch want daar is in dit geval geen reden voor.

• RPGP
De Capri heeft nu ook een Collection edition, ben zelf meer fan van de Explorer, uitvoering hiervan die smoelt net wat beter in die versie.

Blijft nog wel de vraag of ik met m'n Explorer van OCT '24 via een OTA update nog iets van het vernieuwde infotainment systeem meekrijg. Met name grotere camera beelden van de 360 zou welkom zijn, nu blijft er veel schermruimte onbenut.

Auto doet overigens wat ie moet doen, alles werkt perfect, maar zou jammer zijn als nog geen 1,5 jaar na introductie van de Explorer de infotainment software al EOL is,

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:47
nietorigineel schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 11:39:
Blijkbaar is het nieuwe infotainment systeem nu Android based. Ik heb 1x een proef rit gemaakt van een uur dus ik heb geen uitgebreide ervaring ermee. Maar wat ik zo online lees was het een eigen Ford/VW software platform en vanaf 2026.75 dus Android.
Volgens de dealer die ik sprak heeft het nieuwe systeem ook andere (snellere) hardware. Ze hebben dinsdagochtend een briefing gehad van Ford.

Ik mag een nieuwe auto uitzoeken (lease) en ga 27 maart wat langer de Ford Explorer EV proef rijden. Mag hem dan bijna een dag meenemen.
Zijn er specifieke dingen waar ik op kan/moet letten? Eerste proef ritje beviel prima. Verder Renault, Skoa en Peugot proef gereden. De Ford wint het tot nu toe.

• bdw80
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:20
Kasper1985 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:17:
[...]

Blijkbaar is het nieuwe infotainment systeem nu Android based. Ik heb 1x een proef rit gemaakt van een uur dus ik heb geen uitgebreide ervaring ermee. Maar wat ik zo online lees was het een eigen Ford/VW software platform en vanaf 2026.75 dus Android.
Volgens de dealer die ik sprak heeft het nieuwe systeem ook andere (snellere) hardware. Ze hebben dinsdagochtend een briefing gehad van Ford.

Ik mag een nieuwe auto uitzoeken (lease) en ga 27 maart wat langer de Ford Explorer EV proef rijden. Mag hem dan bijna een dag meenemen.
Zijn er specifieke dingen waar ik op kan/moet letten? Eerste proef ritje beviel prima. Verder Renault, Skoa en Peugot proef gereden. De Ford wint het tot nu toe.
Waarop wint de Ford het van jou? :)

• nietorigineel
  • Niet online
Kasper1985 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:17:
[...]

Ah, zoals Renault ook heeft, direct via de auto zelf ipv via android auto vanaf je telefoon?

• Kasper1985
nietorigineel schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 08:04:
[...]

Ah, zoals Renault ook heeft, direct via de auto zelf ipv via android auto vanaf je telefoon?
Ja dat is wel hoe ik het begrepen heb. Ik weet niet of het ook “Android automotive” is zoals bij Renault. Maar Android wordt wel expliciet genoemd in alle pers berichten en gaf de dealer ook aan.

Enige wat ik vreemd vind is de levertijd.
Lease portal: Mei
Ford website: april-mei
Dealer: zij krijgen show/demo modellen in juni. Eerste leveringen eind Juli.
Proef rijden in een 2026.75 kan voorlopig dus nog niet. Althans niet bij deze dealer.

• Kasper1985
bdw80 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:38:
[...]

Waarop wint de Ford het van jou? :)
De Renault Scenic vond ik ook interessant. Maar het rijden viel tegen. De stoel zat niet lekker en ik zag niet zo gauw een betere stoel in de lease portal. Erg veel hendels en flippers en heen full 1 pedal drive.
Ik heb nu een tijdelijke auto met full 1 pedal drive dat is wel erg fijn. Gebruik zelden de rem nog.
Ik ga veel snelweg ritten doen, 500-1000KM per week schat ik in.
Skoda vond ik beetje saai en komt voor de long range met wat opties ook duurder uit.
Ik probeer onder het maximum lease tarief te blijven en de bijtelling op een bepaald maximum en dan kwam de Ford er ook als beste optie uit.

• nietorigineel
  • Niet online
Kasper1985 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 08:46:
[...]

De Renault Scenic vond ik ook interessant. Maar het rijden viel tegen. De stoel zat niet lekker en ik zag niet zo gauw een betere stoel in de lease portal. Erg veel hendels en flippers en geen full 1 pedal drive.
Ik heb nu een tijdelijke auto met full 1 pedal drive dat is wel erg fijn. Gebruik zelden de rem nog.
Ik ga veel snelweg ritten doen, 500-1000KM per week schat ik in.
Skoda vond ik beetje saai en komt voor de long range met wat opties ook duurder uit.
Ik probeer onder het maximum lease tarief te blijven en de bijtelling op een bepaald maximum en dan kwam de Ford er ook als beste optie uit.
Full 1 pedal drive heeft de Ford ook niet (ik rij zelf overigens liever met rempedaal, dus voor mij geen minpunt).

• Kasper1985
nietorigineel schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:12:
[...]

Full 1 pedal drive heeft de Ford ook niet (ik rij zelf overigens liever met rempedaal, dus voor mij geen minpunt).
Vanaf de 2026.75 wel. Althans dat staat in alle pers berichten. Ga ik dus helaas niet kunnen uit proberen.

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:18
Screenshot van de nieuwe interface uit de video van het laatste persbericht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6CJ9bz8HVdrC7G2Bialsu37I2yo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jmT75em9g0ilCCTM1lF2c553.png?f=user_large

Onderkant van het scherm lijkt min of meer hetzelfde, maar de verdeling van de panelen erboven is wel anders. Er lijkt nu ook een "standaard" Android notificatiebalk bovenaan het scherm te staan, met daaronder een paar shortcuts naar verschillende onderdelen van het systeem?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wij hebben een fors explorer als huurauto in het hoge noorden van Noorwegen.

Prima rijdende auto. Waarbij opvalt hoe snel de kachel warm is. Het is een awd model en met de spike banden is echt geen ijs weg te stijl is. Bizar wat een tractie je hebt door de combinatie van 4x4, Elektro kracht en de spike banden.

Helaas vind ik wel het interieur een beetje goedkoop er zit veel speling op de plastic delen van de midden console en het is ook gek dat er geen fullscreen climate control scherm is

De ruimte aan boord en de styling van de wagen vind ik zeker wel geslaagd, al met een 7,5

• Mike85
In de Capri kan ik wel een fullscreen climate control openen, weet je zeker dat het niet kan?

Wat is jullie ervaring met regen? Interval van de automatische ruitenwisser kan je niet instellen, dat vind ik jammer. Bij zowel mijn Focus als de Zoe kan ik het instellen, soort van druppelgrootte. Nu vind ik de wisser best hysterisch. En grote druppels uit bomen bijvoorbeeld maken veel lawaai op het dak. Kon ik niet testen bij de proefrit...

En verlichting, kan je dat alleen links op dat paneel zien? Ik mis wel de lampjes voor je, stel je tikt perongeluk grootlicht aan, zie je verder niet? Overdag dan hè.

Verder een topwagen hoor!

• MegaMindy
Mike85 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:13:
Wat is jullie ervaring met regen? Interval van de automatische ruitenwisser kan je niet instellen, dat vind ik jammer. Bij zowel mijn Focus als de Zoe kan ik het instellen, soort van druppelgrootte. Nu vind ik de wisser best hysterisch. En grote druppels uit bomen bijvoorbeeld maken veel lawaai op het dak. Kon ik niet testen bij de proefrit...
De interval bij automatische ruitenwisser kun je als het goed is wel instellen, op de knipperlicht hendel zit een schakelaar voor de ruitenwisser. Deze kun je omlaag of omhoog draaien, voor uit mijn hoofd uit / auto laag / auto hoog en daarna vermoedelijk een paar handmatige standen. De handmatige standen heb ik nog nooit gebruikt, ik wissel nog wel eens tussen auto laag en auto hoog.
Mike85 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:13:
En verlichting, kan je dat alleen links op dat paneel zien? Ik mis wel de lampjes voor je, stel je tikt perongeluk grootlicht aan, zie je verder niet? Overdag dan hè.
Groot- en dimlicht wordt op het display achter het stuur weergegeven, waar ook de snelheid en batterijpercentage etc wordt weergegeven.

• Mike85
MegaMindy schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:53:
[...]

De interval bij automatische ruitenwisser kun je als het goed is wel instellen, op de knipperlicht hendel zit een schakelaar voor de ruitenwisser. Deze kun je omlaag of omhoog draaien, voor uit mijn hoofd uit / auto laag / auto hoog en daarna vermoedelijk een paar handmatige standen. De handmatige standen heb ik nog nooit gebruikt, ik wissel nog wel eens tussen auto laag en auto hoog.
Klopt, maar bij auto laag vind ik het al te snel gaan qua wissen. Bij mijn Focus kon ik bij automatisch nog vier standen doen, nu twee.
MegaMindy schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:53:
Groot- en dimlicht wordt op het display achter het stuur weergegeven, waar ook de snelheid en batterijpercentage etc wordt weergegeven.
Dat is bij mij niet zo... of hangt dat af van welk overzicht je hebt? Zal nog eens in het boekje kijken.

• MegaMindy
Mike85 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 12:08:
[...]

Dat is bij mij niet zo... of hangt dat af van welk overzicht je hebt? Zal nog eens in het boekje kijken.
Interessant, bij mij ziet het display er uit zoals op onderstaande afbeelding (random foto van internet). Indicator wanneer het automische grootlicht aan staat, die blauw wordt als hij daadwerkelijk op grootlicht overschakelt.

https://assets.autoweek.nl/m/llzbq26mz4qv9u.jpg

Ik rijd wel altijd in ditzelfde overzicht, snelheid in het midden met links en rechts extra info.

• Mike85
MegaMindy schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 13:05:
[...]

Interessant, bij mij ziet het display er uit zoals op onderstaande afbeelding (random foto van internet). Indicator wanneer het automische grootlicht aan staat, die blauw wordt als hij daadwerkelijk op grootlicht overschakelt.

https://assets.autoweek.nl/m/llzbq26mz4qv9u.jpg

Ik rijd wel altijd in ditzelfde overzicht, snelheid in het midden met links en rechts extra info.
Maar dat is de grootlichtassistent, die heb ik uit. Ik rijd vrijwel nooit met grootlicht. Zal straks even kijken, moet zo weg met de auto, zal dan handmatig de verlichting aanzetten.

• Mike85
Ik doelde op zo'n icoon, doorgaans groen:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nzLXtwrR/media-0043.jpg
Bij de Zoe:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/m2Tr9gQ4/40d5351c-7dc8-4072-8801-b92c4789509b.jpg

• MegaMindy
Mike85 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 13:28:
Ik doelde op zo'n icoon, doorgaans groen:
Aha, dan snap ik 'm. Aangezien je een opmerking maakte over grootlicht per ongeluk aantikken en dat niet zien, ging ik er van uit dat het je daar voornamelijk om ging.

Volgens mij heb je gelijk over normale verlichting, ik zie in de handleiding online dat er enkel een icoon wordt weergegeven wanneer de verlichting handmatig is uitgeschakeld.

• Mike85
MegaMindy schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 13:42:
[...]

Aha, dan snap ik 'm. Aangezien je een opmerking maakte over grootlicht per ongeluk aantikken en dat niet zien, ging ik er van uit dat het je daar voornamelijk om ging.

Volgens mij heb je gelijk over normale verlichting, ik zie in de handleiding online dat er enkel een icoon wordt weergegeven wanneer de verlichting handmatig is uitgeschakeld.
Zojuist gekeken, maar er brand inderdaad geen icoon/ lampje wanneer de verlichting is ingeschakeld. Vind ik een bijzondere keuze.

Wanneer je bijvoorbeeld met mist rijdt, zie je het zelf niet goed. Dan wil ik weten of de verlichting is ingeschakeld. Moet je dus op dat paneel kijken. Waarom niet gewoon op het informatie display, zoals het vrijwel altijd gebeurd... is dat een VW iets?

• adje123
Skit3000 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:31:
Screenshot van de nieuwe interface uit de video van het laatste persbericht:

[Afbeelding]

Onderkant van het scherm lijkt min of meer hetzelfde, maar de verdeling van de panelen erboven is wel anders. Er lijkt nu ook een "standaard" Android notificatiebalk bovenaan het scherm te staan, met daaronder een paar shortcuts naar verschillende onderdelen van het systeem?
SYNC Move Infotainment System Updates

Explorer’s SYNC Move connected infotainment system has a 14.6-inch moveable screen with wireless Apple CarPlay 8 and Android Auto 8 compatibility as standard, and is now powered by new Android-based software for smoother operation.

The design theme has been refreshed for increased clarity and ease of use, with the ability to add apps to folders or combine them, so the driver can organise the most important apps however they want, just as you would with a smartphone. The layout of the navigation and parking assist screens has also been improved to make it easier to operate at a glance, with the map area, camera portal, and parking sensor displays all made larger.

The new Explorer range, including the Explorer Collection, is available to order from today.
Ben zooooo blij dat ik voor de 2026 versie ben gegaan, de Explorer vind ik een geweldige auto maar het i infotainment systeem vond ik tijdens de proefrit echt ruk.

• ReneAP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:46
Goedemorgen, afgelopen donderdag een nieuwe Ford Explorer EV besteld bij Dekker autogroep in Alkmaar. Verachte levering tussen April en Juni. Deze auto is dus een update van het eerste model. Jammer is wel dat deze Extended range geen nieuwe batterij heeft zoals de gewone standaard range modellen. Waarschijnlijk heeft dit met het gewicht te maken. De voornaamste veranderingen zijn: De auto kan via een stopcontact in de bagageruimte externe apparaten opladen met een vermogen van 2200 watt en 3600 watt piek. Ook heeft dit nieuwe model one padel driving gekregen. En natuurlijk de update. van het informatie systeem. Bij de Amerikaanse Explorer zijn ook de materialen van het interieur verbeterd maar daar kan ik niks over vinden. Wel zal. het erg wennen worden, kom van een Kuga PHEV zeker wat betreft de rijstanden en handrem dit gaat nu allemaal met een handel op het stuur. Hoe zijn daar de ervaringen mee?

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ReneAP schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 08:42:
Goedemorgen, afgelopen donderdag een nieuwe Ford Explorer EV besteld bij Dekker autogroep in Alkmaar. Verachte levering tussen April en Juni. Deze auto is dus een update van het eerste model. Jammer is wel dat deze Extended range geen nieuwe batterij heeft zoals de gewone standaard range modellen. Waarschijnlijk heeft dit met het gewicht te maken. De voornaamste veranderingen zijn: De auto kan via een stopcontact in de bagageruimte externe apparaten opladen met een vermogen van 2200 watt en 3600 watt piek. Ook heeft dit nieuwe model one padel driving gekregen. En natuurlijk de update. van het informatie systeem. Bij de Amerikaanse Explorer zijn ook de materialen van het interieur verbeterd maar daar kan ik niks over vinden. Wel zal. het erg wennen worden, kom van een Kuga PHEV zeker wat betreft de rijstanden en handrem dit gaat nu allemaal met een handel op het stuur. Hoe zijn daar de ervaringen mee?
Je hoeft minder handelingen te doen, instappen, voet op de rem en auto in D. Auto in P en gewoon uitstappen. Het is onwijs handig dat je niet meer handmatig de auto aan en uit hoeft te zetten. Ook kan je instellen dat je airco aan wilt hebben zodra de auto opengaat.

De hendel aan het stuur went snel, Mercedes heeft al sinds jaar en dag de automaat bediening achter het stuur zitten.

• Mike85
Mee eens. Even snel switchen van B/D is ook handig.

Ik vind de keuze van de plaatsing van de USB-C-poorten wel bijzonder; achter het scherm. Mijn mobiel kan niet draadloos laden maar leg ik toch graag in dat vakje.

• bluebug
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:37
Of je hebt 'auto hold' ingeschakeld, trapt de rem goed in zodat hij niet wegrijdt, laat hem in D staan en stapt gewoon uit. Dan gaat hij vanzelf op P en uit 😉

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

bluebug schreef op zondag 15 maart 2026 @ 15:25:
[...]

Of je hebt 'auto hold' ingeschakeld, trapt de rem goed in zodat hij niet wegrijdt, laat hem in D staan en stapt gewoon uit. Dan gaat hij vanzelf op P en uit 😉
Vind het wel een nadeel dat als je in de kou als bestuurder uitstapt om bijv even een foto te maken je passagiers direct in de kou zitten omdat de auto uit gaat. Stap je weer in dan moeten alle systemen weer opnieuw moeten opstarten en connectie maken...

• Kasper1985
Dit is/wordt mijn eerste ervaring met het bestellen van een nieuwe auto.

Ik ben bij 3 dealers geweest. Alle 3 geven een andere lever tijd. De lease maatschappij geeft aan mei. Als ik op de website van Ford kijkt staat er april-mei (collection editie dus geen voorraad model).
Dealers geven aan juni-eind juli.
Ik heb Ford gemaild en die verwijzen mij weer door naar dealer/lease maatschappij.
Ik reken nu maar op wat de dealer zegt.
Ik heb dealer vrije keuze. Maar zit er voor mij ook voordeel aan het kiezen van een dealer? Ze kunnen geen korting bieden of gratis opties weggeven. Want alles ligt vast binnen het protocol van Ford zeggen ze.
Ik wil de auto graag zsm hebben want ik rij nu in een pool auto dus dat wordt door werkgever ook gewaardeerd.

• lbakker
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18:20
Kasper1985 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 19:34:

Ik ben bij 3 dealers geweest. Alle 3 geven een andere lever tijd. De lease maatschappij geeft aan mei. Als ik op de website van Ford kijkt staat er april-mei (collection editie dus geen voorraad model).
Ik heb Ford gemaild en die verwijzen mij weer door naar dealer/lease maatschappij.
Ik heb dealer vrije keuze. Maar zit er voor mij ook voordeel aan het kiezen van een dealer? Ze kunnen geen korting bieden of gratis opties weggeven. Want alles ligt vast binnen het protocol van Ford zeggen ze.
Ik wil de auto graag zsm hebben want ik rij nu in een pool auto dus dat wordt door werkgever ook gewaardeerd.
Ik rij nu een Explorer, hiervoor 2x een mondeo en daarvoor een Focus, allemaal leaseauto's en nog nooit zijn ze geleverd in de maand die Ford aangegeven heeft. Altijd minimaal een maand later (en daarna staat hij meestal eerst nog een week bij de dealer voordat jij hem krijg).

Voor mijn vrouw hebben we een Poema ev via private lease besteld en die zou 2 weken geleden geleverd worden en we hebben nog niets.

Reken er dus maar op dat de levering wat langer gaat duren.

• Dowdoon
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14:40

Ik rij zelf ook een Explorer en heb een voorraad model gekozen. Die kwam uit de Europese Ford voorraad en was met 3-4 weken geleverd. Dit had ik via de dealer geregeld.

• bluebug
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:37
Brilsmurfffje schreef op zondag 15 maart 2026 @ 19:37:
[...]

Vind het wel een nadeel dat als je in de kou als bestuurder uitstapt om bijv even een foto te maken je passagiers direct in de kou zitten omdat de auto uit gaat. Stap je weer in dan moeten alle systemen weer opnieuw moeten opstarten en connectie maken...
Als ik langer dan "even" uit de auto moet met passagiers erin, klik ik eerst de gordel los en maak hem dan achter mijn rug langs weer vast. De auto blijft dan aan. Dan zet ik hem overigens wel in P.

• MegaMindy

Mijn Explorer kwam uiteindelijk 4 weken eerder dan de gecommuniceerde leverdatum vanuit Ford. Was wel een pre-order, dus weet niet hoe representatief dat is voor levertermijn van dit moment.

• ReneAP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:46
Dowdoon schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 08:35:
[...]
De dealers hebben genoeg voorraad maar dat zijn niet de nieuwe modellen die komen pas in April-Juni 2026.

Ik rij zelf ook een Explorer en heb een voorraad model gekozen. Die kwam uit de Europese Ford voorraad en was met 3-4 weken geleverd. Dit had ik via de dealer geregeld.

• Chaoss
  • Laatst online: 22:39

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Klopt het dat de facelift explorer nu gebruik maakt van Google Automotive als besturingssysteem?

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 19-03-2026 21:36 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• adje123
Chaoss schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 21:36:
Klopt het dat de facelift explorer nu gebruik maakt van Google Automotive als besturingssysteem?
Dat klopt. Het schijnt een moderner en vlotter systeem te zijn.

• Chaoss
  • Laatst online: 22:39

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Slimme actie dat was voor mij 1 van de redenen om destijds voor de Scenic te kiezen

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Udrene
  • Laatst online: 21:30
Google zou voor mij één van de redenen om een auto niet te kopen :+

Ik zie trouwens dat je nu in de app kunt zien of de auto vergrendeld is of niet. Eindelijk!

• Mike85
Udrene schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 08:44:
Google zou voor mij één van de redenen om een auto niet te kopen :+

Ik zie trouwens dat je nu in de app kunt zien of de auto vergrendeld is of niet. Eindelijk!
Omdat het vakje nu wit is? Dat is wel een fijne toevoeging inderdaad. Verder vind ik de app tegenvallen, je kan er weinig mee. Wat jullie?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:49

M2M

medicijnman

Mike85 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 08:47:
[...]

Omdat het vakje nu wit is? Dat is wel een fijne toevoeging inderdaad. Verder vind ik de app tegenvallen, je kan er weinig mee. Wat jullie?
Ik wil in een app kunnen zien of het ding op slot is, het op slot kunnen zetten en de auto kunnen laten afkoelen / verwarmen. Kunnen zien hoe ver het opladen is is ook wel praktisch. Maar that's it eigenlijk... Misschien als bonus dat je de laadlimiet in kunt stellen, maar dan heb je het ook wel gehad denk ik.

Of je moet het echt fancy maken met automatisch uit een parkeervak rijden zodat je gemakkelijk kunt instappen.

-_-

• Mike85
M2M schreef op zondag 22 maart 2026 @ 21:41:
[...]

Ik wil in een app kunnen zien of het ding op slot is, het op slot kunnen zetten en de auto kunnen laten afkoelen / verwarmen. Kunnen zien hoe ver het opladen is is ook wel praktisch. Maar that's it eigenlijk... Misschien als bonus dat je de laadlimiet in kunt stellen, maar dan heb je het ook wel gehad denk ik.

Of je moet het echt fancy maken met automatisch uit een parkeervak rijden zodat je gemakkelijk kunt instappen.
Ik mis vooral dat ik het limiet niet kan wijzigen. Dus een keer naar 100 ipv 80. Daarnaast ervaar ik veel vertraging. Als ik op klimaatregeling druk, duurt dat even. Ook de lading bij het opladen is soms vertraagd.
Ok, first world problems, maar ik vind het toch wel matig. Betaal wel 50k voor de auto...

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:49

M2M

medicijnman

Mike85 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 22:30:
[...]

Ik mis vooral dat ik het limiet niet kan wijzigen. Dus een keer naar 100 ipv 80. Daarnaast ervaar ik veel vertraging. Als ik op klimaatregeling druk, duurt dat even. Ook de lading bij het opladen is soms vertraagd.
Ok, first world problems, maar ik vind het toch wel matig. Betaal wel 50k voor de auto...
ik reed hiervoor in een Kia e-Niro. Die standaard app was veel uitgebreider, gemakkelijk in gebruik en later geupgrade naar een nog betere app. Maar de vertraging was nog steeds significant aanwezig. Het unlocken duurde toch zeker 15+ seconden voordat de auto reageert op het commando. Maargoed, van alle functies op dat ding gebruik ik er misschien 3?

-_-

• nkijkuit
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-03 09:39
Pfftt ik wordt wel een beetje moe van alle kinderziektes in deze auto. Als hij rijdt rijdt hij heerlijk. Maar remmen wordt al weer vervelend want een hele irritante piep bij het intrappen van de rem. Al een keer gesmeerd, mechanisme al volledig vervangen maar zonder verbetering.

Piepen doet de auto toch graag: als ik om de auto heenloop met een van de sleutels piept het alarm steeds. Ook na het plaatsen van nieuwe batterijen.

En sinds een week ben ik alle verbindingen met de buitenwereld kwijt (hoewel display zegt dat er verbinding is). De navigatie verwelkomt me steeds in België als ik thuis kom in Beverwijk. Verkeersbord herkenning e.d.. werkt ook niet meer. Op zich jammer maar CarPlay heeft toch betere navigatie. Ik wordt alleen gek van al die waarschuwingen dat de boel kapot is. Ik snap de keuze voor een ander systeem wel.

En sinds een paar dagen ook de melding dat een service beurt nodig is (interval is 2 jaar toch??)

8-10 keer naar de garage in een jaar. Best veel voor een auto die weinig onderhoud nodig zou moeten hebben.

• dirixmjm
Mike85 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 22:30:
[...]

Als ik me niet vergis is het mogelijk als de auto eerst tot 80% laad deze vervolgens door op "laden hervatten" te drukken deze naar 100% te laten gaan. Dit is me reeds al eens gelukt.

Wat ik erg spijtig vind is dat het niet mogelijk is bij een oplaad locatie hem vast te zetten op 100%, zelfs dan schakelt de auto automatisch terug naar 80%. Dat maak het automatiseren van het laden 80 of 100% via bijvoorbeeld EVCC niet mogelijk.

• tweebel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:47
nkijkuit schreef op maandag 23 maart 2026 @ 08:37:
Pfftt ik wordt wel een beetje moe van alle kinderziektes in deze auto. Als hij rijdt rijdt hij heerlijk. Maar remmen wordt al weer vervelend want een hele irritante piep bij het intrappen van de rem. Al een keer gesmeerd, mechanisme al volledig vervangen maar zonder verbetering.

Piepen doet de auto toch graag: als ik om de auto heenloop met een van de sleutels piept het alarm steeds. Ook na het plaatsen van nieuwe batterijen.

En sinds een week ben ik alle verbindingen met de buitenwereld kwijt (hoewel display zegt dat er verbinding is). De navigatie verwelkomt me steeds in België als ik thuis kom in Beverwijk. Verkeersbord herkenning e.d.. werkt ook niet meer. Op zich jammer maar CarPlay heeft toch betere navigatie. Ik wordt alleen gek van al die waarschuwingen dat de boel kapot is. Ik snap de keuze voor een ander systeem wel.

En sinds een paar dagen ook de melding dat een service beurt nodig is (interval is 2 jaar toch??)

8-10 keer naar de garage in een jaar. Best veel voor een auto die weinig onderhoud nodig zou moeten hebben.
Als ik dit zo allemaal lees, lijkt dat meer op een structureel probleem met een deel vd electronica aan boord (muv de remmen). Ik herken eigenlijk niets van de storingen die je meldt.

• Mike85
nkijkuit schreef op maandag 23 maart 2026 @ 08:37:

Ow dat is wel vervelend. Ik heb vrijwel geen problemen na ruim 2 maanden.
Gisteren viel de radio uit en werkte de slider van het volume niet. Op het stuur wel, maar die onder het scherm niet. Rit later werkte het weer.

Ik vind het hooguit simpel dat het systeem in de voorruit achter de binnenspiegel zo snel van slag is met kou/vocht. Had mijn Focus geen last van...

• Mike85
dirixmjm schreef op maandag 23 maart 2026 @ 09:02:
[...]

Als ik me niet vergis is het mogelijk als de auto eerst tot 80% laad deze vervolgens door op "laden hervatten" te drukken deze naar 100% te laten gaan. Dit is me reeds al eens gelukt.

Wat ik erg spijtig vind is dat het niet mogelijk is bij een oplaad locatie hem vast te zetten op 100%, zelfs dan schakelt de auto automatisch terug naar 80%. Dat maak het automatiseren van het laden 80 of 100% via bijvoorbeeld EVCC niet mogelijk.
Ik zal eens proberen of hervatten werkt. Ik laad veelal tot 80% thuis, maar soms voor een lange rit wel naar 100 zodat ik onderweg niet hoef te laden. Range wordt steeds beter!

• KiberHD
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20:48
Volgens mij kwestie van battery care uitzetten die drukt hem steeds weer terug naar max 80%

• BatteryBoost
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 20:27
dirixmjm schreef op maandag 23 maart 2026 @ 09:02:
[...]

Ik heb de auto altijd op 100% staan. Dat kan dus toch wel, wellicht de care optie uit te zettten, wat KiberHD zegt. In Home Assistant beperk ik met een automatisering zelf het maximum op bijvoorbeeld 80% door mijn laadpaal te stoppen.

• funkademic
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 25-03 10:36
dag iedereen !

Heeft iemand hier de nieuwe V2L adapter al aangeschaft en uitgeprobeerd? Artikel 2 879 230.
V2L adapter voor Europa, met uitzondering van het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Zwitserland
168,00 €1

De V2L-adapter (vehicle to load) wordt aangesloten op de laadpoort van uw elektrische auto (BEV) en maakt gebruik van de ingebouwde hoogspanningsaccu om u te voorzien van wisselstroom (230 V/50 Hz), waardoor u een breed aanbod aan elektrische apparaten kunt gebruiken, zoals elektrisch gereedschap, laptops, waterkokers, kachels, haardrogers, enz. Ideaal voor wanneer u kampeert of werkt op een locatie zonder stroom.

Spanning: 230V/50Hz
Kleur: blauw en zwart met Ford-logo op adapter
Continu vermogen beschikbaar met contact aan of uit
Tot 50 kWh energie beschikbaar
Tot 3,6 kW piekvermogen beschikbaar
Tot 3 kW continu vermogen beschikbaar
Status-LED bij aansluiting
Te bedienen via voertuig-HMI (activering, energieverbruik, laadstatus van de hoogspanningsaccu)
Verander je auto in een groene powerbank op wielen
Ideaal voor het opladen van e-bikes
Afmetingen: 4040 x 1230 x 700 mm (l x b x h)
Weight: circa 1kg
https://nl.ford-accessoir...lity/v2l-adapter/2879230/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qc-0q3i4yXwcmeGph0AwPNJAjNg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eF0Y04oraDFRAMxIcGcVXkVc.png?f=fotoalbum_large

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:18
Ik heb interesse in de V2L adapter, maar terwijl onder de link Zie compatible auto's staat dat het beschikbaar is voor de Explorer model 03/2024, staat in de tekst zelf specifiek "vanaf 13/04/2026 onwards".

Zodra iemand weet of/dat deze adapter werkt op het eerste model, schaf ik er een aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gb-__kqhW-DYHrElm0lOmtltbbk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/80sktm6fD1odsWvioWGIE6qR.png?f=fotoalbum_large

• funkademic
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 25-03 10:36
Terechte opmerking, ik zag het ook.. Ik heb het nagevraagd bij mijn garage en ze gaven aan dat het bij mijn Ford moet lukken. Mijn Explorer is van oktober 2024.

Bij het ophalen, ga ik de adapter meteen testen. Ik zal laten weten wat het resultaat is.

• whooptiedoe
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18:22
Ik zag net ook dat (als je dat wilt) de stickers kan bestellen die horen bij de Capri Collection
https://ford-accessoires....l=electriccapri&year=2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_g_aFFuul3ldGOKVNV3HgXp7Aw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0B2DKIK76pO5xnzibxaTszQr.png?f=fotoalbum_large

Daar staat ook bij dat vanaf 13/04/2026 en later is. Zou dat dan wellicht niet de leverdatum zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jh3RhEUKHyWhjwCDCxNs8R_74e0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C2KvvzTmF6QiAG8xjpNzwf7w.png?f=fotoalbum_large

• RPGP
whooptiedoe schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:11:
Daar staat ook bij dat vanaf 13/04/2026 en later is. Zou dat dan wellicht niet de leverdatum zijn?
Volgens mij start de productie van het nieuwe 2026 model in Keulen op Maandag 13 Apr 2026.
Met een beetje geluk zouden dan de eerste leveringen in NL 3-4 weken later moeten zijn.

De leverttijd van de standaard range versie met de nieuwe 58 KwH LFP accu schijnt aardig op te lopen, gauw 5-8 maanden.

• Ljsvv
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:34
Is er al iemand die live data voor elkaar gekregen heeft in ABRP? Ook hier weer bijzonder dat alle VW modellen vlekkeloos werken maar dat in de Capri er niet eens een OBD optie is (Explorer wel namelijk).

De developers van ABRP beweren dat de live Ota data die ze vanuit ford krijgen niet compatible is.

Nee wat dat betreft is de Explorer of Capri niet de beste keuze voor tweakers onder ons…

• Kasper1985
RPGP schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 16:51:
[...]

Volgens mij start de productie van het nieuwe 2026 model in Keulen op Maandag 13 Apr 2026.
Met een beetje geluk zouden dan de eerste leveringen in NL 3-4 weken later moeten zijn.

De leverttijd van de standaard range versie met de nieuwe 58 KwH LFP accu schijnt aardig op te lopen, gauw 5-8 maanden.
Ik hen zojuist de bestelling geplaatst. Extended range collection met drivers assistance package, warmtepomp en B&O systeem.
Kom net van de dealer en die had het over juni.

Zou mooi zijn als jij gelijkt hebt!

• BatteryBoost
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 20:27
Ljsvv schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:20:
Is er al iemand die live data voor elkaar gekregen heeft in ABRP? Ook hier weer bijzonder dat alle VW modellen vlekkeloos werken maar dat in de Capri er niet eens een OBD optie is (Explorer wel namelijk).

De developers van ABRP beweren dat de live Ota data die ze vanuit ford krijgen niet compatible is.

Nee wat dat betreft is de Explorer of Capri niet de beste keuze voor tweakers onder ons…
ABRP met OBD werkt met Explorer prima
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste