Eerste lange vakantierit achter de rug met de AWD Explorer. Eerst naar Kiel, Duitsland, dan met de ferry, daarna van Oslo naar de eindbestemming in Noorwegen (en weer terug natuurlijk

).
Wel een aantal bijzondere verrassingen gehad mbt de navigatie software. Voor woon-werk is android auto meer dan prima en hoef ik over laadstops enzo niet na te denken dus ik dacht voor deze lange rit: laat de auto het maar uitzoeken.
De geplande route liep over een snelweg die afgesloten was, daar kwamen we achter toen we de weg af moesten. Google had deze afsluiting er wel gewoon in staan. De onboard navigatie was vanaf dat moment ook niet meer voor rede vatbaar want elke nieuwe route ging weer terug naar de afgesloten snelweg. Geen hele grote ramp maar wel omrijden en de laadplanning ineens anders... Sinds dat moment dus elke voorgestelde route via Google gechecked om niet weer in een omrit te eindigen.
Het aankomst SoC% (bij vertrek) is niet heel zuiver en heb em meerdere keren met meer dan 5% zien afwijken naar beneden (je komt dus met minder aan dan de planner je geeft). Het getal zit ook best diep verstopt in de UI, geen idee waarom.
Op de terugweg kreeg ik een 10 minuten voor een geplande stop (met op dat moment nog 20% in de accu) te horen "De laadplanning is vanwege een blokkade aangepast" en moest ik ineens nog een heel stuk verder met een al bijna lege accu. Een check op ABRP vertelde dat de lader gewoon bereikbaar was en dat bleek ook het geval. De rest van de rit hebben we volgens een planning van ABRP gedaan.
Het rijden zelf is wel helemaal top, ook bij -12C met sneeuw en glad wegdek. Eindelijk een goed excuus voor de "Traction" modus