• iceman314
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:42
wat zijn de verschillen tussen 1.0 en 1.2?
ik zie in mijn Explorer 1.0 versie nog steeds Blue Oval Charge Network... ik verwacht dat er een update zal uitgerold.

• dirixmjm
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09:35
KiberHD schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 13:52:
[...]

Ik wel dacht dat het misschien aan de telefoon lag. Ik heb soms ook dat het beeld donker blijft maar wel de muziek start. Soms start het zelfs normaal op en dan switch ik naar rijhulp scherm om piepjes uit te zetten en terug is het scherm zwart...
Wat ook totaal niet werkt is wisselen van telefoon. Als de telefoon van mijn echtgenote is aangemeld omdat deze het laatste heeft gereden en de bluetooth deze telefoon als eerst oppikt, om dan terug mijn eigen telefoon aan de praat te krijgen dan moet je sowieso herstarten.

Eerlijkheidshalve, had ik ook android auto problemen met mijn aftermarket android radio in mijn vorige auto.

• pseek
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 16:38
pseek schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:01:
Sinds november 24 heb ik een Explorer en sinds de update valt mijn adaptive cruise control continue uit en is deze niet meer beschikbaar en 'even'  later is de adaptive cruise control wel weer beschikbaar. Soms duurt dit 5 seconden, soms 5 minuten en soms de rest van de rit.  Hebben meer rijders hier last van en misschien een oplossing voor? Hij geeft geen echte foutmelding, dus de garage heeft geen idee.

Daarnaast heb ik sinds een half jaar ook een airbag storing. Hier heeft de garage naar gekeken, maar ze kunnen het probleem niet vinden. Waarschijnlijk in de software geven ze aan. De foutmelding is 'De module voor aanvullende veiligheidsystemen (o.a. airbags) heeft een storing met het classificatiesysteem 'stoel bezet' gedetecteerd.' Heeft iemand hier een oplossing voor?
Inmiddels is de fout achterhaald. De gordel ontvanger had een kapotte sensor. Dit gaf de airbag storing en daardoor werd ook de cruise control uitgeschakeld. Heeft een jaar geduurd, maar eindelijk opgelost.

• dutchhornet
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 15:04
iceman314 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 14:48:
wat zijn de verschillen tussen 1.0 en 1.2?
ik zie in mijn Explorer 1.0 versie nog steeds Blue Oval Charge Network... ik verwacht dat er een update zal uitgerold.
Volkswagen heeft nu een update van 4.xx naar 5.63. Dat geeft nogal wat opties wat ik heb begrepen. Deze update kan niet over the air. Ben benieuwd wat er naar Ford komt.
Op youtube circuleert er een filmpje over deze updates

• bdw80
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:19
dirixmjm schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 15:43:
[...]

Wat ook totaal niet werkt is wisselen van telefoon. Als de telefoon van mijn echtgenote is aangemeld omdat deze het laatste heeft gereden en de bluetooth deze telefoon als eerst oppikt, om dan terug mijn eigen telefoon aan de praat te krijgen dan moet je sowieso herstarten.

Eerlijkheidshalve, had ik ook android auto problemen met mijn aftermarket android radio in mijn vorige auto.
Als je naar instellingen gaat en dan naar netwerk, kan je wisselen van telefoon / CarPlay-Android Auto :)

• tweebel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:24
KiberHD schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 13:52:
[...]

Ik wel dacht dat het misschien aan de telefoon lag. Ik heb soms ook dat het beeld donker blijft maar wel de muziek start. Soms start het zelfs normaal op en dan switch ik naar rijhulp scherm om piepjes uit te zetten en terug is het scherm zwart...
Herkenbaar. Ik heb meestal 2 telefoons mee, een S22 en een S23. Sowieso: meestal pakt ie de 23, terwijl ik de 22 wil. En de 22 geeft dan soms een zwart scherm. Als ik dan via instellingen/netwerk de Android auto uit en aan zet, gaat het weer goed. Blijft bijzonder.

• dirixmjm
bdw80 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 20:31:
[...]

Als je naar instellingen gaat en dan naar netwerk, kan je wisselen van telefoon / CarPlay-Android Auto :)
Dat zou zo moeten werken, maar meestal moet ik daarna alsnog het entertainmentsysteem voor herstarten.

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:31
dutchhornet schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 19:43:
[...]

Volkswagen heeft nu een update van 4.xx naar 5.63. Dat geeft nogal wat opties wat ik heb begrepen. Deze update kan niet over the air. Ben benieuwd wat er naar Ford komt.
Op youtube circuleert er een filmpje over deze updates
https://www.youtube.com/watch?v=nmOE6CrqjTE

• Mr.Bluestar
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:38
Hier in blijde verwachting van de bestelling die ik via mijn werkgever mocht plaatsen.
Blue my mind Explorer Premium RWD Extended range met AGR-stoelen, panoramisch dak, drivers assistance pack, trekhaak,B&O soundsysteem en een warmtepomp.
Bestelling bij de dealer op 15/12, voorziene levering op 07/03/2026. Nog 79 keer slapen :D

• JayDub
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 20:36
Hier nu ruim 2 weken de Capri in bezit. Voor de bestelling heb ik best wat reviews bekeken en gelezen en ik kan niet anders dan concluderen dat Ford wel luistert naar de kritiek. Zoals ik pas al aangaf viel me op dat de pianolak delen uit het interieur zijn verdwenen en vervangen voor mat grijs. Een hele verbetering. Daarnaast zijn er nog een paar zaken me opgevallen.

In de reviews lees/hoor je vaak dat men de knoppen op het stuurwiel maar niks vindt, omdat je vaak per ongeluk de stuurwielverwarming aan zou zetten. Dat zal vast de reden zijn waarom ze de knop voor de stuurverwarming weggehaald hebben van het stuur. Dat voorkomt onbedoelde aanrakingen.

Een ander iets wat me opvalt is de telefoonlader. Ik las vooral veel kritiek op de draadloze lader, dat deze slecht zou werken. Hier merk ik niets van. Zowel op mijn Samsung als op de iPhone van mijn werk werkt de draadloze lader probleemloos en maakt deze direct verbinding.

Tot slot, de cruise control. Deze was in te stellen met stapjes van 1 of 10 km/u, maar dit instellen ging nog wel eens mis. Blijkbaar heeft Ford nu besloten om enkel stapjes van 10 km/u mogelijk te maken. Wat ik ook probeer, hoe zacht/voorzichtig ik ook op de knopjes tik, hij verspringt direct met stapjes van 10 km/u. Dit had van mij wat geleidelijker gemogen, maar aan de andere kant voorkomt het wel irritaties door onbedoelde instellingen.

• whooptiedoe
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:28
JayDub schreef op woensdag 17 december 2025 @ 22:40:
In de reviews lees/hoor je vaak dat men de knoppen op het stuurwiel maar niks vindt, omdat je vaak per ongeluk de stuurwielverwarming aan zou zetten. Dat zal vast de reden zijn waarom ze de knop voor de stuurverwarming weggehaald hebben van het stuur. Dat voorkomt onbedoelde aanrakingen.
Ik denk dat je een instelling hebt aangepast / of aanstaat, want in mijn Capri zit de knop voor stuurverwarming nog wel op het stuurwiel.
Als ik ook even kijk naar de foto die jij een tijdje geleden hebt geplaatst, zie ik dat het lampje van je stuurverwarming uitstaat maar het knopje er nog wel zit.

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:22
JayDub schreef op woensdag 17 december 2025 @ 22:40:
Tot slot, de cruise control. Deze was in te stellen met stapjes van 1 of 10 km/u, maar dit instellen ging nog wel eens mis. Blijkbaar heeft Ford nu besloten om enkel stapjes van 10 km/u mogelijk te maken. Wat ik ook probeer, hoe zacht/voorzichtig ik ook op de knopjes tik, hij verspringt direct met stapjes van 10 km/u. Dit had van mij wat geleidelijker gemogen, maar aan de andere kant voorkomt het wel irritaties door onbedoelde instellingen.
Bij mij gaat die altijd in stappen van 10, bij mijn vriendin in dezelfde auto met stappen van 1. Het zal wel te maken hebben met hoe groot je vinger is en/of hoe geleidend je lichaam is?

Als er ooit een mod komt om de knoppen te vervangen door drukknoppen, sta ik vooraan in de rij. Alleen bij het volumebeheer op het stuur zie ik de voordelen van een swipe-actie om het geluid snel zachter te zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Skit3000 op 18-12-2025 08:53 ]

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mij is stappen van 1 km ook nooit gelukt. 10 vind ik persoonlijk onhandig veel dus ik wacht op de juiste snelheid en druk dan de cruise control aan.

Drukknoppen inderdaad het enige dat ik uit mijn oude auto mis, daar kon ik de stuurknoppen blind bedienen, dat lukt nu niet.

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:03
Ik heb het inmiddels redelijk in de vingers met de cruise-control snelheid maar het is idd nogal een gepruts als je (bijv. op de A2) precies 103km/h wil rijden.

• KiberHD
  • Registratie: Februari 2019
  • Nu online
Werkt perfect hier. Zacht drukken voor 1km lukt ook gemakkelijk snel achter elkaar. Harder drukken voor 10km.

• dirixmjm
KiberHD schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:08:
Werkt perfect hier. Zacht drukken voor 1km lukt ook gemakkelijk snel achter elkaar. Harder drukken voor 10km.
Aha! Dat ga ik eens proberen. Ik dacht altijd dat langzaam (met tussenpauzes) drukken hij 1 km stapt en kort achter elkaar drukken hij ineens naar het volgende tiental springt.

• JayDub
whooptiedoe schreef op donderdag 18 december 2025 @ 08:21:
[...]

Ik denk dat je een instelling hebt aangepast / of aanstaat, want in mijn Capri zit de knop voor stuurverwarming nog wel op het stuurwiel.
Als ik ook even kijk naar de foto die jij een tijdje geleden hebt geplaatst, zie ik dat het lampje van je stuurverwarming uitstaat maar het knopje er nog wel zit.
Haha! Naar aanleiding van jouw opmerking ben ik nog eens naar mijn eigen foto gaan kijken en ik zie echt nu pas dat er wel degelijk een knopje voor de stuurverwarming zit, maar dat dit lampje uitstaat idd. Totaal niet gezien. De vraag is dan dus of ik dit knopje ook ergens in een menuutje aan kan zetten, als ik dat zou willen...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRT7f-dwcihKGz77qfwTGx78K0A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J0cdqOLufOhzu4AEC34XBwmW.jpg?f=fotoalbum_large

• Cruisix
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:59
Dit, kwestie van 'soft touch' ;)

Waar ik meer benieuwd naar ben zijn die berichten van versie 1.2 in nieuwe explorers/capris en dat wij met oude auto's van nog geen jaar oud maar op 1.0 moeten blijven.

Iemand van de 'oude garde' hier al eens de dealer over gesproken?

• JayDub
Toch denk ik echt dat hier iets in aangepast is in de tussentijd. Kort/lang of hard/zacht drukken... het maakt allemaal geen verschil.
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste