Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweebel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:17
bluebug schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 08:46:
Ik vraag me af wat de range bij jullie is op dit moment. Afgelopen zomer had ik regelmatig ruim 600km bij 100% lading, maar de laatste weken mag ik blij zijn als dat 450km is. Nu, met 80% lading resterend, heb Ik 350km range. Dat is ongeveer 1/3 minder dan in de zomer, wat ik echt wel tegen vind vallen. Mijn vorige auto (Opel Ampera-e) viel namelijk minder terug bij kouder weer.
Meer dan 500km heb ik alleen zien staan bij aflevering en bij trage ritten onder warme omstandigheden :)
All season banden helpen niet mee.

Maar in de zomer: tegen de 500
In de winter: 375-425
Voornamelijk snelweg in Nederland.

Maar het blijft natte vingerwerk. Onder de huidige weersomstandigheden kan ik bij 130 km/h met wind tegen makkelijk boven de 25 kWh/100 km uitkomen. Het maakt gewoon enorm veel uit hoe warm de kachel staat (en hoeveel mensen aan boord het warm moeten hebben), buitentemperatuur, windrichting, regen, snelheid etc.

Ik rijd de auto nu exact een jaar en als ik dan de extreme waarden er uitlaat, dan krijg ik:
Best case: ca. 15 kWh/100 km
Worst case: 25 kWh/100 km

Dus ik denk dat je ervaring heel normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-10 19:47
Onder de huidige weersomstandigheden kan ik bij 130 km/h met wind tegen makkelijk boven de 25 kWh/100 km uitkomen
Hier afgelopen weekend hetzelfde bij een lagere snelheid vol tegen de wind in. Maar, dezelfde route de andere kant uit (maar dan wind mee) kwam het verbruik rond de 14 kWh/100 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbakker
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12:11
vanmorgen had ik 475km bij 100%, na 1,5 uur gereden te hebben in de file (65km totaal) staat hij nu op 341km / 82%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ljsvv
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-10 22:23
Inmiddels post (e-mail) van Ford gekregen over de verhuizing van het Blue Oval netwerk naar Octopus.

Ik krijg ook na de inmiddels afgeronde verhuizing naar Octopus in de verbonden diensten bij de FordPass app/ Ford site mijn IONITY Premium niet geannuleerd. Heb tig keer annuleren gedrukt. Krijg een pop up dat ik een mail zou moeten ontvangen maar de mail komt gewoon niet. Volgende verlenging is over een paar dagen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruisix
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10 19:28
bluebug schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 08:46:
Ik vraag me af wat de range bij jullie is op dit moment. Afgelopen zomer had ik regelmatig ruim 600km bij 100% lading, maar de laatste weken mag ik blij zijn als dat 450km is. Nu, met 80% lading resterend, heb Ik 350km range. Dat is ongeveer 1/3 minder dan in de zomer, wat ik echt wel tegen vind vallen. Mijn vorige auto (Opel Ampera-e) viel namelijk minder terug bij kouder weer.
365 bij 80% en dan rij ik ook nog eens flinke stukken in het open met westen wind kracht 7/8. Ja het is inderdaad minder maar dit had ik al verwacht en vindt het nog meevallen als ik bijvoorbeeld kijk naar de e-C4 die ik 4 jaar terug had. Die viel bijna 50% terug in range als het fris buiten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruisix
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10 19:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_ayN8A98zqtGMmx8MQDIa4cMTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/35SAp7XAten04R31oyGXZ6Lt.jpg?f=fotoalbum_large

De Capri is ook een prima bladzuiger. 8)7

Mijn hemel wat ligt (lag, het is eruit inmiddels) die bak vol zeg! Koste aardig wat moeite en de kleinere handen van mijn zoon om het er grotendeels uit te krijgen want je komt er ook niet bij zonder een brug en dan de bodemplaat te verwijderen.

Dit had Ford wel anders mogen oplossen want dit is voor het eerst dat ik deze hoeveelheden meemaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nkijkuit
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-10 16:48
Blue Oval Charging Network alweer bij grof vuil? Voelt niet alsof Ford is zeer gecommitteerd is aan het EV avontuur in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:38

elsinga

=8-)

Wellicht zijn ze er achter dat dit allemaal zelf regelen lastiger is dan ze dachten en partneren ze nu dus met een vrij grote speler op dit gebied?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nkijkuit
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-10 16:48
Daar lijkt het op. In de VS blijft BOCN wel actief volgens mij. Maar Ionity was toch ook al een flinke partner. Dit blijft dan weer betrokken. Dus het is onduidelijk met wie je nu zaken doet.

De hele migratie had overigens wel wat strakker geregeld kunnen worden; het systeem van Octopus was de laatste dagen niet in staat om nieuwe accounts te creëren (login met Apple werkte gisterenavond nog steeds niet ("is bekend, wordt aan gewerkt"). En je moet Plug & Charge voorlopig uitzetten anders kan het zijn dat je dubbel betaald en zorgen dat je Ionity Premium weer op tijd uitzet anders moet je daar voor gaan betalen.

De Octopus app werkt overigens niet verkeerd. Maar wel weer raar dat je nu 2 apps nodig hebt voor je auto. En een dongle voor je OBD2 poort als je niet de Ford Navigatie wilt gebruiken voor het plannen van je laadstops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPGP
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-10 19:57
Cruisix schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 19:07:
De Capri is ook een prima bladzuiger. 8)7

Mijn hemel wat ligt (lag, het is eruit inmiddels) die bak vol zeg! Koste aardig wat moeite en de kleinere handen van mijn zoon om het er grotendeels uit te krijgen want je komt er ook niet bij zonder een brug en dan de bodemplaat te verwijderen.

Dit had Ford wel anders mogen oplossen want dit is voor het eerst dat ik deze hoeveelheden meemaak.
Mijn Explorer hamstert ook graag blaadjes, had er niet zoveel als bij jouw Capri, maar toch nog een nette voorraad gevonden.
De grote exemplaren waren mooi droog en kon ik eruit peuteren, de kleintjes zal ik proberen met de stofzuiger er uit te halen.
Wordt dus af en toe kijken wat daar onderin verzameld is.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste