Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 22:02
Ik ben 'n paar dagen geleden opnieuw begonnen, Amon werd wat saai, dit maal met Harlowe op hard maar moet zeggen dat ik geen verschil merk tussen normal en hard. Ondanks de 10% more damage ga ik niet vaker dood dan de vorige keer.

Gister de eerste vault gedaan, 1x doodgegaan omdat ik de moves nog niet kende maar de 2e keer was de klus snel geklaard. Wel viel me op dat in BL4 het gebruik van de juiste elemental véél bepalender is dan voorgaande delen. De vault boss had een shield en ik géén shock weapons, kostte me bijna al m'n ammo enkel om door z'n shield te komen. Voor de 2e poging shock weapon meegebracht en binnen no-time vrat die zich er doorheen. Dat ging in eerdere delen wel iets makkelijker zonder de juiste elementals, vanaf nu maar wat meer variatie meenemen dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:52
Ontwikkelaar werkt hard aan patches en game verkoop gaat goed.

Fijn dat Gearbox zo goed communiceert.

Skill Up Review

Dat dit een dikke game is wist ik een week geleden al. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door jori040 op 21-09-2025 17:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Ja mee eens! ik zei het volgens mij hier ook al gisteren of eergisteren ofzo maar heb echt het idee dat dit (voor mij) zo maar eens de beste borderlands in de reeks kan zijn. Gameplay wise vooral vind ik. Het voelt wat meer live service mmo-esk dan de voorgangers wat mij betreft. Of in ieder geval op een betere manier gedaan en een redelijk mooie roadmap.

Wat ik wel echt blijf vinden is dat het niet meer die humor heeft die 1 en 2 had. Dat is het enige wat ik een beetje mis. Verder echt een top game!

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:54
De eerste zone uitgespeeld, eindbaas daar gedaan maar inmiddels het spel verkocht. Het was mijn eerste Borderlands maar helaas niks voor mij. Gelukkig wel echt een kans gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:20
Piet_Piraat7 schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:24:
De eerste zone uitgespeeld, eindbaas daar gedaan maar inmiddels het spel verkocht. Het was mijn eerste Borderlands maar helaas niks voor mij. Gelukkig wel echt een kans gegeven.
Dat blijft toch wel het voordeel van consoles met fysieke games.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geleihoofd
Ricmaniac schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:23:
Ja mee eens! ik zei het volgens mij hier ook al gisteren of eergisteren ofzo maar heb echt het idee dat dit (voor mij) zo maar eens de beste borderlands in de reeks kan zijn. Gameplay wise vooral vind ik. Het voelt wat meer live service mmo-esk dan de voorgangers wat mij betreft. Of in ieder geval op een betere manier gedaan en een redelijk mooie roadmap.

Wat ik wel echt blijf vinden is dat het niet meer die humor heeft die 1 en 2 had. Dat is het enige wat ik een beetje mis. Verder echt een top game!
Deze mening deel ik volledig met je. Borderlands 4 is voor mij puur als game zeker de beste Borderlands ooit, ondanks dat ik vantevoren een grote flop verwachtte. Uiteraard los van alle launchproblematiek, al lijkt dat eerder normaal te zijn dan een uitzondering tegenwoordig. De open wereld icm mechanics van TPS speelt heerlijk weg, al is 't wel soms irritant dat je door de klifs alsnog vaak beperkt wordt in je beweging en je regelmatig moet zoeken hoe je ergens komt (ook best veel onzichtbare muren). Echo-4 zou daarbij moeten helpen maar die lijkt meer dan eens zelf ook de weg kwijt te zijn, maar da's redelijk patchbaar.

Alleen de humor... Het is veel beter dan BL3 maar haalt zeker niet het niveau van 1, 2 en TPS. Ook de bosses ogen vrij generiek (voor wat ik tot nu toe ben tegengekomen) en zijn erg "vergeetbaar". Geen Captain Flint and his 1st mate Boom (and his brother Bewm), Bad Maw and his merry midgets, geen talking gun (Boganella) die je met een Australisch accent helemaal de huid volscheldt, geen Handsome Jack die iemand met een verminkt gezicht uitlacht omdat hij het vindt lijken alsof ze met een bandschuurmachine is bewerkt, het is allemaal een stuk milder. Maar ik vrees dat dat de prijs is die je in de huidige woke-samenleving moet betalen als AAA-game, ik zie bijv. GTA 6 ook wel tegenvallen op dat vlak eerlijk gezegd, maar ik dwaal af...

Al met al, een zeer Borderlandswaardig deel die met wat patches en DLC alleen maar beter kan worden. Vind van Randy Pitchford wat je vindt, maar hij weet wel games te maken en luistert ook goed naar de community (alleen daarop reageren kan hij niet). O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:18
ik speel het nu een ff een dik uur achter elkaar, en omdat ik hele hele genre/reeks niet ken weet ik niet of het goed 'doe' maar ik vermaak me echt prima, het ziet er echt fantastisch uit, en in de gevechten gebeurd zoveel op je scherm dat je denkt dat je een dikke einbaas bent haha.

ik speel met harlowe, denk wel goeie keus. haha.

op level 30 kan ik andere chars proberen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R5chN-ye8AePtitIpb6XtF6o_As=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lkZha4fRKcgQtJQ6T1teFdsv.png?f=fotoalbum_large

Main story afgerond :D vette shit hoor en tof gevecht!

[ Voor 8% gewijzigd door Ricmaniac op 21-09-2025 21:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geleihoofd
fib3rlight schreef op zondag 21 september 2025 @ 21:21:
ik speel het nu een ff een dik uur achter elkaar, en omdat ik hele hele genre/reeks niet ken weet ik niet of het goed 'doe' maar ik vermaak me echt prima, het ziet er echt fantastisch uit, en in de gevechten gebeurd zoveel op je scherm dat je denkt dat je een dikke einbaas bent haha.

ik speel met harlowe, denk wel goeie keus. haha.

op level 30 kan ik andere chars proberen?
Als jij je voelt als de grootste badass die Kairos ooit gezien heeft, dan heb je het Borderlands-gevoel goed te pakken en doe je sowieso niks fout. Alles tot in de puntjes bestuderen en verfijnen kan later altijd nog, maar het leukste is om onwetend erin te duiken imho.

Harlowe ligt mij ook het meest (seize the day-build), dat ligt het dichtstbij een echte Siren-build (ondanks dat zij geen Siren is), dat geeft de meest veelzijdige gameplay wat mij betreft.

Je kan altijd nieuwe characters proberen uiteraard, al begin je wel vanaf 0. ALS(!) ik het goed heb kan je wel, als je eenmaal door de story heen bent en UVHM1 hebt unlocked, een nieuwe character aanmaken die op level 30 begint en het verhaal al af heeft. Let wel op, de map is weer blank, SDUs moeten weer gefarmed worden, je wapens zijn crap en alle (side)missions zijn al gedaan die juist weer erg handig kunnen zijn om later XP te farmen na de campaign. Je moet dus heel veel weer opnieuw ontdekken terwijl er geen campaign meer is, je kan ze enkel individueel opnieuw starten. Dus doe dat enkel en alleen als UVHM jouw ding is. Wil je het spel opnieuw beleven, beter om dan vanaf 0 te beginnen (of 2 als je de prologue skipt).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:40
Zo, dat was ‘m weer voor vanavond. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pcppWwIJai4jUFPssWlxpfWbEZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9eIDkux8CWPc1yiz9DFMUO5e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jge4FTtyknFD6gnKHU-i5akMoZw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NG0OhWZCGI4cijd1NNViMAEM.png?f=fotoalbum_large

Heist gedaan (side quest) en als klap op de vuurpijl:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5MNk0TVdDl2zqFBHKPD1YqnGowI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Yfqj6clidABhxMyFrb8UGOQr.png?f=fotoalbum_large
8)

Inmiddels zo’n 21 uur in het spel gestopt en net de eerste échte boss gesloopt. Ben nog wel wat uurtjes zoet dus. :p

[ Voor 5% gewijzigd door Yonix op 21-09-2025 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
Geleihoofd schreef op zondag 21 september 2025 @ 22:03:
[...]

Als jij je voelt als de grootste badass die Kairos ooit gezien heeft, dan heb je het Borderlands-gevoel goed te pakken en doe je sowieso niks fout. Alles tot in de puntjes bestuderen en verfijnen kan later altijd nog, maar het leukste is om onwetend erin te duiken imho.

Harlowe ligt mij ook het meest (seize the day-build), dat ligt het dichtstbij een echte Siren-build (ondanks dat zij geen Siren is), dat geeft de meest veelzijdige gameplay wat mij betreft.

Je kan altijd nieuwe characters proberen uiteraard, al begin je wel vanaf 0. ALS(!) ik het goed heb kan je wel, als je eenmaal door de story heen bent en UVHM1 hebt unlocked, een nieuwe character aanmaken die op level 30 begint en het verhaal al af heeft. Let wel op, de map is weer blank, SDUs moeten weer gefarmed worden, je wapens zijn crap en alle (side)missions zijn al gedaan die juist weer erg handig kunnen zijn om later XP te farmen na de campaign. Je moet dus heel veel weer opnieuw ontdekken terwijl er geen campaign meer is, je kan ze enkel individueel opnieuw starten. Dus doe dat enkel en alleen als UVHM jouw ding is. Wil je het spel opnieuw beleven, beter om dan vanaf 0 te beginnen (of 2 als je de prologue skipt).
Thx. Uvhm is? En sdu? 🙈

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geleihoofd
Je kan items direct vanuit je backpack naar je bankmachine sturen kom ik net achter. :o

Selecteer item in inventory, markeer als "bank" en er verschijnt een extra optie bij om het item direct te versturen. Nooit meer zeulen met spul dat je niet zozeer nu nodig hebt maar wel wilt bewaren (ipv te vergeten, alles verkopen en er te laat achter komen om nog terug te kunnen kopen :$).
UVHM is Ultimate Vault Hunter Mode. Simpelweg gezegd: 'n nieuwe campaign beginnen, maar dan moeilijker tegenover meer beloning. Naar ik dacht loopt 't op t/m UVHM5.
Ben je van 0 begonnen heb je dus een goed uitgerustte level 30 voor UVHM maar máák je een lvl 30 aan, zit je met een compleet gestripte lvl 30 (dus bijv. ook een lege kaart en minste draagcapaciteit ammo, bank(!), etc.)

SDU is Storage Deck Upgrade, de tokens die je nodig hebt om o.a. je max. ammo of backback te verhogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fib3rlight
Geleihoofd schreef op maandag 22 september 2025 @ 00:06:
Je kan items direct vanuit je backpack naar je bankmachine sturen kom ik net achter. :o

Selecteer item in inventory, markeer als "bank" en er verschijnt een extra optie bij om het item direct te versturen. Nooit meer zeulen met spul dat je niet zozeer nu nodig hebt maar wel wilt bewaren (ipv te vergeten, alles verkopen en er te laat achter komen om nog terug te kunnen kopen :$).

[...]

UVHM is Ultimate Vault Hunter Mode. Simpelweg gezegd: 'n nieuwe campaign beginnen, maar dan moeilijker tegenover meer beloning. Naar ik dacht loopt 't op t/m UVHM5.
Ben je van 0 begonnen heb je dus een goed uitgerustte level 30 voor UVHM maar máák je een lvl 30 aan, zit je met een compleet gestripte lvl 30 (dus bijv. ook een lege kaart en minste draagcapaciteit ammo, bank(!), etc.)

SDU is Storage Deck Upgrade, de tokens die je nodig hebt om o.a. je max. ammo of backback te verhogen.
Haha! Check! Thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Geleihoofd schreef op maandag 22 september 2025 @ 00:06:

Wtf gebruikte wel soms die piggybank mark optie maar is me nooit opgevallen dat je hem gelijk kan sturen.
Ik bank nu bijna alles wat firmware stats heeft. Weet nog niet welke build ik nu wil gaan nu ik in endgame zit.

Specialization levels gaan redeijk rap nu de eerste paar.
Had na het finishen van de Main story nog even gauw UHV1 unlocked dus daar kan ik nu op spelen. De difficulty is prima voor mijn huidige power dus denk dat ik vrij snel door kan naar UHV2.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Oke, puntje van negativiteit waar ze echt wat aan moeten doen net als wat @Bazziek eerder zei :P

Heeeel irritant dat je met een nieuwe character die je zelfs in UVH1 aanmaakt met campaign skip en dus op 30 begint gewoon niks heeft. Niet eens de map exploration voor teleports.

Zie mezelf ook niet zo snel nu een 2e character spelen.
Heb die character wel naar boven gereden naar Carcadia though voor die vending machine sidequest met de achievement er achter omdat ik die mistte de vorige keer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slicey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 13:32
Na 55 uur de main story uitgespeeld, moet nog aardig wat side story missies.
Wat me wel verbaast, de specializations zijn niet account wide? Ik kan me herinerren dat op de BL4 website stodn dat deze wel accoutn wide zouden zijn maar elke character moet het nu apart levelen (2e character gemaakt op lvl 30 en specialization was 0 ipv 20)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 08:40
Ik heb even op de eerste heisa gewacht in verband met alle performance meldingen. Nu heb ik BL4 ook geïnstalleerd en afgelopen weekend een aantal uren gespeeld. Er waren nog wel wat hickups in de cutscenes maar geen lag tijdens het spelen zelf, dus dat is mooi
Ik heb het iets anders aangepakt en ben met alle vier de characters een playthrough gestart. Ik wilde eerst gaan kijken welke speelstijl het beste past en heb tot en met verhaalmissie A lot to Process gespeeld
spoiler:
daarin speel je de missies vrij om achter de drie luitenanten van Timekeeper aan te gaan
- De exo soldier is een scifi versie van Rico Rodriguez, de platform speelwijze met jumps, jetpack en grappler past heel goed bij hem, evenals zijn latino accent. die shoulder cannons zijn geweldig, al heeft ie wel wat minder health en moet je veel dodgen
- de Viking (de klasse heet Forgeknight maar het is zuiver een viking) heeft zijn grote bijlen met elemental damage als sterke punt, er zit namelijk een heel korte cooldown op vergeleken bij de rest. Verder vind ik het contrast in zijn voiceacting leuk, het is bijna een bard of heraut met die welluidende stem
- Siren 1 is als 'vampier' die snel health kan stelen levensgevaarlijk maar heeft een hoge cooldown. Andere trees nog niet echt geprobeerd, de Cat familiar lijkt interessant, de andere speelwijze Dead Ringer doet me aan een combi van Gauge (BL2) en Zane (BL3) denken
- Siren 2 (het lijkt zoveel op Maya (BL2) dat ze bijna een inofficiële siren is) heb ik twee trees van geprobeerd. Stasis wordt leuk als je meerdere tegenstanders tegelijk gewichtloos kan maken, die energiebom doet onder de juiste omstandigheden veel radiation en cryo damage.
spoiler:
Ik denk dat ik zowaar keuzestress ga krijgen en elk van die drie luitenanten met een ander karakter ga aanpakken. Amon de Viking naar Carcadia, Rafa naar die engerd Sol en Harlowe mag de bergen in

[ Voor 6% gewijzigd door Alex_79 op 22-09-2025 15:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geleihoofd
Alex_79 schreef op maandag 22 september 2025 @ 14:06:
- De exo soldier is een scifi versie van Rico Rodriguez, de platform speelwijze met jumps, jetpack en grappler past heel goed bij hem, evenals zijn latino accent. die shoulder cannons zijn geweldig, al heeft ie wel wat minder health en moet je veel dodgen
En bedankt, waar Rafa mijn minst interessante character leek (en dus 1 minder om naar lvl 50 te brengen), heb ik nu opeens 25% meer Borderlands 4 te spelen, just (be)cause... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Yeah ik vind Rafa het coolst door zijn dialogue en accent haha. :D
En ziet er het tofst uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
inmiddels druk bezig UVH levels te unlocken.

Vind wel dat je dat ingame wat duidelijker mag zien. gebruik nu https://maxroll.gg/border...timate-vault-hunter-guide wat het overzichtelijker maakt maargoed.

Moest eerst nog wat sidequests completen voordat ik deze kon doen. Moet zeggen dat ik de sidequests wel een aanwinst vind in deze game zeg maar :P leuke verhaaltjes ipv sommige games waar je niks bijzonders doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Net ook een hele zieke upgrade gekregen van zo'n random world event rift.
Wist niet eens dat dps zo hoog kon scalen haha. en zit pas op UVH1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_pZqRNXcrV8CZQXTGqv_u9PXXgQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PmwIf2VPUpbSjpu5O7IFQ28p.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
Jup, heb m’n nieuwe favoriete wapen gevonden vanavond:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J0qgu3RjoZkP5XqKCJIWFN_k-Qk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f9fb4KdoFQNFiG8T26S8ayAj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kpoCV_RuCojeNC5RkPcqaY2ySDs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aJbPILVJsq48tF3fg6DKYNG3.png?f=fotoalbum_large

In combinatie met:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WcgKqYEvw8IFyTHRycwC-s7F-no=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Uxp4feo8qVMUayv45Zxt1akl.png?f=fotoalbum_large

Is stickies spammen en knallen maar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U79j1zrxOaa_xQxjEZzSGfImKxQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/wxDMjTIzvYVGFRoPlCmlOTzN.gif?f=user_large

Chaos! :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Geleihoofd
Nog een paar golden key Shift-codes. Naar 't schijnt nog ongeveer 24 uur geldig, dus wees er snel bij!

J9XBB-KK9T3-CRTBW-BBT3T-KTBTW
JHFTJ-R5HBT-KF3TK-TBJT3-JJTHH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geleihoofd
Wat ik trouwens wel een héél groot gemis vind in Borderlands 4 is dat er geen slotmachines meer inzitten. Tenminste, ik ben ze nog niet tegengekomen. Dat was zo'n beetje het enige waar ik vrijwillig BL$ aan uitgaf, op een buitenkansje uit de vending machines na dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_79
Blijkbaar heeft een van de sound engineers of een voorliefde voor shostakovich 7e symphonie, of hij luisterde naar alles neu van peter fox. Tijdens een paar fauna gevechten in Terminus Range kwam herhaaldelijk het vioolriedeltje voorbij dat beiden gebruiken.

YouTube: Peter Fox - Alles neu (offizielles Video)

• Ricmaniac
  • Nu online
Prima avondje weer gehad :) UVH2 unlocked en wat specilization levels er bij :)
Mijn build begint ook sterker te worden maar moet nog even wat specifieke items gaan farmen.

Toch ook begonnen aan een 2e character levelen :P Vex

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:01
Geleihoofd schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 20:31:
Wat ik trouwens wel een héél groot gemis vind in Borderlands 4 is dat er geen slotmachines meer inzitten. Tenminste, ik ben ze nog niet tegengekomen. Dat was zo'n beetje het enige waar ik vrijwillig BL$ aan uitgaf, op een buitenkansje uit de vending machines na dan.
Is dat niet wegens gok wetten? Dat is wat ik zo snel las

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Oeeeh de grind heeft voor mij als collector nog een extra level gekregen :o :D

Kijk deze timelink. Er zijn blijkbaar 69 legendaries in de game die ook een "Shiny" variant hebben zoals we het een beetje van pokemon kennen :P

In borderlands 4 heet dit Phosphenes. Is gewoon een rare chance dat je legendary dropped als phosphene. voor de stats maakt het niet uit het is puur cosmetic en als je er eenmaal 1 geloot heb kan je dat type wapen altijd die skin geven als de nieuwe die je vind bijv beter is.

Er is ook een challenge alle 69 phosphenes te vinden en dan krijg je een aparte weapon skin maar niemand heeft die nog in principe. Ik heb er zelf nog 0 uiteraard :P

• Geleihoofd
Aschtra schreef op woensdag 24 september 2025 @ 06:36:
[...]

Is dat niet wegens gok wetten? Dat is wat ik zo snel las
Ik heb die geruchten ook gelezen maar nog nergens als officieel statement gezien. Daarnaast lijkt mij die gokwet enkel gelden als het tegen echt geld zou zijn, niet tegen (in Borderlands' geval totaal nutteloze) ingame currency. Of hebben ze poker ook uit Red Dead Redemption 2 gepatched inmiddels (of het veel ergere Casino in GTA online)?
Kortom, lijkt mij totaal onlogisch maar ik zou er ook weer niet gek van opkijken vandaag de dag. Vraag blijft wel, waar moet ik dan mijn Borderlands Dollars naartoe brengen? Kan ze ook niet door de ingame plee spoelen (I've tried)....

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 23:42
luxzenburcht schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 19:58:
[...]

Heb Splashzone gefarmed. En hier is ie dan :)

[Afbeelding]
Ik heb nu zo'n 80 uur in de game zitten en vele, vele uren Splashzone. Ook al aardig wat messen gezien, maar geen met de Penetrator augment... helaas.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:42

RawChild

PSN: Rawchild

Wat is de splashzone? Sorry mijn eerste Borderlands. Heb ooit Destiny gespeeld, dus ken het type looter shooter, maar blijf het soms lastig vinden. Zoals bij mijn skill tree heb je 3 verschillende “kleuren” die je kan levelen. Moeten ze allemaal? Of moet ik mij op 1 focussen?
Wat houdt banken in?
En wat is de end game content? Heb je raids of iets dergelijks?
Het concept van telkens nieuwe gave wapens vinden vind ik top. Speelt lekker, oogt prachtig. Krijg echt een Destiny vibe. Maar ook die game vond ik soms wat overweldigend op sommige gebieden.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 23:42
Spalshzone is een van de eerste bosses die je tegenkomt in de game. Deze boss kun je zelfs met een slechte build binnen een paar seconden verslaan, waardoor deze ideaal is om te farmen.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Geleihoofd
RawChild schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:52:
Wat is de splashzone? Sorry mijn eerste Borderlands. Heb ooit Destiny gespeeld, dus ken het type looter shooter, maar blijf het soms lastig vinden. Zoals bij me skill tree heb je 3 verschillende “kleuren” die je kan levelen. Moeten ze allemaal? Of moet ik mij op 1 focussen?
Wat houdt banken in?
En wat is de end game content? Heb je raids of iets dergelijks?
Het concept van telkens nieuwe gave wapens vinden vind ik top. Speelt lekker, oogt prachtig. Krijg echt een Destiny vibe. Maar ook die game vond ik soms wat overweldigend op sommige gebieden.
Splashzone is de allereerste boss die je tegenkomt, die kan je farmen voor throwing knives met een penetrator upgrade. Erg handig als je met Vex speelt en de Vexcalation route kiest.

Je moet niks, je kan helemaal zelf kiezen wat jij nodig denkt te hebben of het beste bij elkaar past qua skills. De enige beperking is je max level, die bepaalt hoeveel punten je in je character kan stoppen.

Banken doelt denk ik op de ingame bankmachines. Iedere grote base heeft er 1 en daarin kan je gear opbergen om te bewaren, voor een andere build of zelfs voor een andere character.

End game is UVHM oftewel Ultimate Vault Hunter Mode. Simpel gezegd een nieuwe campaign starten op een hogere moeilijkheidsgraad maar met betere beloningen. UVHM loopt op tot, ik meen, UVHM5.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:01
Gisteren de Ripper Queen boss verslagen. Die dropte een legendary shotgun die regenbogen schiet (Rainbow Vomit ofzo) Wel grappige shotgun. Zo eentje is het;

Afbeeldingslocatie: https://cdn.mobalytics.gg/cdn-cgi/image/format=auto,width=800/uploads/images/borderlands-4/tooltips/rainbow-vomit.png

(Maar dan wat minder sterk op level 26 :p)

Range is niet zo groot. Schiet in een boogje (pun intended) en niet straight forward. Wel sterk
Op internet stond dat Leader Willem heb dropt (die heb ik nog niet) maar dus ook die ripper queen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Omg ik kom er nu dus na een ruime anderhalve week spelen achter hoe je gelijk bij de drop al kan zien welke items firmware erop hebben zitten >_> ... hoe heb ik dat nooit door gehad al die tijd.

voorbeeld: je ziet op het linker item die sparkles bij de beam.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PEfjPM3jd-Jzo7KP2fmY2TYvUxY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/21ECoyaeih6RHp7ldwVZzfRH.png?f=user_large

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-09 17:26
Ricmaniac schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:12:
Omg ik kom er nu dus na een ruime anderhalve week spelen achter hoe je gelijk bij de drop al kan zien welke items firmware erop hebben zitten >_> ... hoe heb ik dat nooit door gehad al die tijd.

voorbeeld: je ziet op het linker item die sparkles bij de beam.
[Afbeelding]
domme vraag maar firmware? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Een extra stat op een item.
bijv:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IgiOaXhjgYjwFOBKUth6kj5zHEI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/sfMms6Eg0ajjyLm1aK4Y5Ow6.png?f=user_large

Die stats kan je over zetten op items die je draagt via een machine die unlockt na de campaign. Dus als je items vind met firmware wil je ze misschien alvast banken ipv verkopen.

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-09 17:26
Ricmaniac schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:29:
[...]

Een extra stat op een item.
bijv:
[Afbeelding]

Die stats kan je over zetten op items die je draagt via een machine die unlockt na de campaign. Dus als je items vind met firmware wil je ze misschien alvast banken ipv verkopen.
ha ok
danku :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 23:20
yes, net de update gedownload op de ps5 en we hebben een field of view slider, dat is echt een HEEL stuk beter gamen met zo'n hogere FOV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Merk je het niet erg met de performance? of is FoV niet zo van invloed daar voor?

Gezien veel mensen met console al klaagde over de performance.

Edit: oh 11GB Patch ook op PC

[ Voor 10% gewijzigd door Ricmaniac op 25-09-2025 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 23:20
Ricmaniac schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:20:
Merk je het niet erg met de performance? of is FoV niet zo van invloed daar voor?

Gezien veel mensen met console al klaagde over de performance.
Ik draai op de performance mode op de ps5 pro, en ik merk geen verschil in framerate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Oeeeh me eerste Phosphene :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nTaZsqeAd9BK6gnSP1pOdYz7Vp8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1GTyHEQQbs8HfeeoF9aE1tVQ.png?f=fotoalbum_large

• Ricmaniac
  • Nu online
Gebruik nu deze in me build. Wat is die sterk zeg. ik heb increased elemental en projectile damage.
Ik hoef 1 mob te killen en die missiles die uit die gekillde mob komen killen bijna instant weer een andere mop en zo sneeuwballen al die missiles de vijanden af super vet haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Csv9OwDzJjQMwrLk6EZ56GKC_Sk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/8JlgUOX6vtaIbUJMKY3XtdxX.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:35
Gisteren eindelijk lvl 50 gehaald op Vex en zit op UVH1.
Zit alleen wat te prutsen met de builds, kreeg bloodletter nog niet werkend met mijn huidige gear.
Heeft iemand anders nog een goede easy to start build voor op 50?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Ultimate Vault Hunter 4 unlocked :)
Nog steeds geen shot gun met de stat die ik wil helaas.
(Maliwan shotgun met Alt Fire perk: Beam Tosser)

Zelfs blauwe items loot ik in de hoop er zo 1 te vinden maar helaas haha.
Gelukkig is me build sterk genoeg om het zonder aan te kunnen alleen duurt het wel een heel stuk langer.

Defensieve is wel soms een issue. wordt soms random 1 hit zonder dat ik echt zie wat er gebeurde :P meestal een explosie denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Hortz schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 11:29:

Heeft iemand anders nog een goede easy to start build voor op 50?
https://maxroll.gg/border...guides/vex-leveling-guide

Deze is een leveling guide maar al die leveling builds werken prima op 50 om UVH te unlocken enzo.
De game is eenmaal niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 16:22
Ben inmiddels level 24 in het spel en heb nu eens besloten naar de andere gebieden te gaan.
Waar ik in het eerste "gras" gebied zo'n 96fps constant haal (met FRS en FG) stort mijn FPS in het "Ripper" gebied echter dramatisch in. Gemiddels 56fps en soms hevige stotters of langere inkakkers tot soms wel in de 20-30fps. :?

Echt zo irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geleihoofd
Sinds de laatste patch nu wel veel stutters erbij gekregen. Gelukkig enkel wanneer ik op de gepimpte grasmaaier rij en niet tijdens 't lopen, gliden en/of vechten, dus erg storend is het nou ook weer niet. Zal vanavond eens de shader cache legen, misschien dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 16:22
Yonix schreef op maandag 22 september 2025 @ 22:02:
Jup, heb m’n nieuwe favoriete wapen gevonden vanavond:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

In combinatie met:
[Afbeelding]

Is stickies spammen en knallen maar:
[Afbeelding]

Chaos! :D
Haha, dat is mijn huidige combi ook met zo'n soortgelijke SMG. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
Bij de start valt nu op dat het opbouwen van de shader cache lang duurt. stotteren doet het nog niet. uiteindelijk Amon en Harlowe gekozen om een playthrough af te maken
- bij Amon ben ik het verst gekomen met zijn crucible tree. de bijlen met fire en ice damage heb ik bijna nauwelijks als melee wapen gebruikt maar als gooi wapen zodat de cooldown heel laag blijft. the onslaughter tree is ook wel handig als je tegenstanders kan primen waardoor ze makkelijker in elkaar te timmeren zijn. zowel de hamer met vuurschade als het zwaard met elektroschade heb ik uit geprobeerd. het zwaard is nuttiger omdat hij ook tegen vliegende tegenstanders gebruikt kan worden terwijl de hamer alleen op de grond schade doet.
- bij Harlowe zit ik op 49 Skill points en wissel ik af tussen twee builds. de eerste draait om die energiebom die je door het beeld kan schieten en die alles in feite klaar zet om op te blazen als je er met een radiation wapen op gaat schieten. de tweede maakt gebruik van die stasis skill waarmee je letterlijk met je slachtoffer kan gaan basketballen en hem als een sloopkogel tegen de rest kan gebruiken. beide erg lollig. de energie bom is het beste om het tegen eindbazen op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:42

RawChild

PSN: Rawchild

In mijn skills tree heb je na 5 punten 2 opties. Maar bij degene die ik die staat dat ik Scourge moet hebben. Wat is dat? Zag wel via Google dat er een Scourge rocketlauncher is. Betreft dit een speciaal wapen dat ik moet hebben wil dit functioneel zijn of zo? Ja, ik ben nieuw in borderlands. Pas level 7. Wellicht is dit dus een enorme noob vraag.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:48

Shabbaman

Got love?

RawChild schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 20:18:
In mijn skills tree heb je na 5 punten 2 opties. Maar bij degene die ik die staat dat ik Scourge moet hebben. Wat is dat? Zag wel via Google dat er een Scourge rocketlauncher is. Betreft dit een speciaal wapen dat ik moet hebben wil dit functioneel zijn of zo? Ja, ik ben nieuw in borderlands. Pas level 7. Wellicht is dit dus een enorme noob vraag.
Scourge is de action skill van de blauwe skilltree van Amon. Ik denk dat je naar een van z'n augments zit te kijken: je kan zo'n augment equippen om de action skill beter te maken.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
Klopt, je moet eerst de action skill van scourge aanklikken (zodat er bij de blauwe skill een vink staat). Scourge geeft Amon een schild dat damage opspaart en een zweep om die damage weer uit te delen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geleihoofd
Lag laatst al stervende in FFYL-mode vlak voor de voeten van Rush. En wat denk je?

He didn't got me... -O-
Geleihoofd schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 16:49:
Sinds de laatste patch nu wel veel stutters erbij gekregen.
Shader cache geleegd en voor de zekerheid limiet van 100GB meegegeven, nu draait alles weer zoals het hoort.

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:53

H.Boss

Hugo Boss

.

[ Voor 97% gewijzigd door H.Boss op 27-09-2025 07:43 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
Vanavond wat gespeeld met Universal Unreal Engine 5 Unlocker (UUU):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WqtgrKmRWtseYFPIG_ogmxE7KTc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d6fOjY3bzWIuXz78sXa6wfVF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xomg2GWoPKMijpoMvksBJ5ETQbM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fKb8yjU83gq7t42M11nNrxsM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oILvyOmjcffeh20jFjlaFLU24XQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UqSCwdVbq8AazdvjTjgQ6i0S.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nIoW0OtZZcSjNi6nH1X0IGbM9RQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dVPt4daouGYHRefE4KTSiZQ4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xg6VxXczYWqksMxP4UHM5E52hlA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JfewficgPTtlyJFeSkCT6jtY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqQ25q_RtWfD-2V0PIDPJ_5pqvQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u7kSDoMY5i33HGX1YK6wOBZN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/79jGoSNMsIS8ESwAW3ehZXuxOA4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J8hZmESNghS9yd9Qb0xv0Whm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tkmkJVkiZSzcEDpU4Y7h-VX7NVk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0gJrXFYVaGQ8yHjyEVxrhwJ4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vFP8qyKQR8NJjbhnyKr8ZQx5E7U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BRJTh7GRxVbL32cQN9r4ScL5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qbxy33F0HRTCPgnUCHvVVx79zw4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sMk8W6KRTyFtnc0VkGhOXnTO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Ik ben begonnen met area completions :)
Stuk voor stuk langzaam afwerken voor zowel sidequests als collectibles.

Gaan uiteraard voor die 100%

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Alles over Performance in games: Performance in games (FPS)

Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld