[ZT] Performance (FPS) en Issues in games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:08

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:55

Mog

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AN3sBaaFLnrX5V13CGD39fao4vY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mJFnVkskatgfBuFBT5r98fyn.jpg?f=fotoalbum_large

Het komt vaker voor dat er in een game de FPS een groot insue is of dat men daar graag over wilt praten. Of de FPS nu te laag is of dat er andere trucjes worden doorgevoerd om iets te verbeteren. Natuurlijk komt het ook vaker voor dat games te veel fouten bevatten en hierdoor onspeelbaar is. In dit topic kan hier over gepraat worden.

Wat verwachten we van jullie in dit topic
  • Discussieer op feiten
  • Blijf beleefd naar elkaar. Het is prima om het niet eens te zijn met iemand, accepteer dat.
  • Mocht je iets zien wat volgens jou niet door de beugel kan, maak een Topic Report aan, en reageer hier niet op.
Wat willen we niet zien
  • Reageren op de man
  • Fanboy gedrag
  • Blijf niet doorgaan als je iemand niet van je standpunt kunt overtuigen.
  • Discussie over consoles die niet goed zijn, iedereen heeft recht om te gamen waar hij op wilt, respecteerd die keuze.
Gezien de (recente) geschiedenis is dit een zero-tolerance topic. Houd er rekening mee dat bij het niet houden aan bovenstaande regels,of het andersinds niet houden aan de forumregels, versneld maatregelen genomen worden, denk hierbij aan een langere, danwel pemanente ban.

Dit is jullie kans om te laten zien dat fans van beide partijen op een normale manier met elkaar het gesprek met elkaar aan kunnen gaan. d:)b

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:10
Moeten we nu dan bij elke individuele game de performance in dit topic bespreken?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:20
Is die versplintering van alle topics echt nodig? Dit kan toch gewoon in het topic van de desbetreffende game of in het Xbox/PS5 topic?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:08

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Wij willen geen discussie afkappen, maar juist wel een alternatief bieden voor mensen die specifiek over Performance in games willen praten. Echter als er normaal wat gepraat word in het game topic over FPS, dan kan dat gewoon en daar zullen wij niet direct op ingrijpen. Echter wel een alternatief achter de hand op moment dat een discussie uit de hand land of als er te extreem afgeweken word. En om in plaats van die berichten, die misschien toch wel goed zijn te verwijderen, kunnen deze ook hierheen verplaatst worden.

Het is een beetje het zelfde idee als bij de Recente ontwikkelingen in de gameswereld discussie, die soms in bepaalde topics plaats vinden.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
vanaf steady 60fps met vsync aan ben ik tevreden, in een game kan ik dan comfortabel rondkijken terwijl dit vloeiend en natuurlijk aanvoelt i.p.v. vermoeiend. alles daarboven ga ik niet van profiteren vermoed ik omdat mijn monitor max 60Hz (full hd scherm, geen 4K) aan kan.

vervolgens is het zoeken naar de sweet spot qua grafische settings waarbij framedrops onder de 60fps zoveel als mogelijk meevallen.
dit komt mede doordat mijn PC oud is met 16GB DDR3 RAM bijvoorbeeld. anders zou ik hier niet eens over nadenken en altijd voor de Ultra pre-set gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door JJ Le Funk op 25-08-2024 12:30 ]

~

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19:11
Timothy3000 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:54:
Moeten we nu dan bij elke individuele game de performance in dit topic bespreken?
Ja maar als het afbuigt naar teveel over één console moet je naar het topic daarvoor. En als het te ver naar toekomstige ontwikkelingen neigt moet je naar het topic daarvoor en als het teveel over de game zelf gaat naar het game specifieke topic. En vergeet niet dat je nieuwe aankopen in het nieuwe aankopen topic doet. Gesprekken hierover horen dan weer in het feedback topic en via PM. Lijkt me logisch toch. Welk probleem hiermee opgelost wordt weet ik niet maar zo hebben we wel lekker veel topics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ik vermoed dat voornamelijk 30 vs 60 fps voor problemen zorgt.
op een console valt er weinig te tweaken aan de settings. dus dan kan het zijn bij een veeleisende game dat je voor de binaire keuze komt te staan: genieten van grafisch realisme of vloeiend beeld. en in sommige gevallen maakt de game developer die keuze, waar logischerwijs één helft van het publiek het dan niet mee eens is.
en omdat over smaak niet valt te twisten lijkt mij die discussie weinig zinvol met name omdat het enige alternatief is dezelfde game op de PC spelen wat tot nieuwe issues leidt: vaak zijn ports van console naar PC niet efficiënt geprogrammeerd om de PC capaciteiten goed te benutten met tegenvallende prestaties tot gevolg ondanks zgn. ondersteuning van ray tracing e.d.

~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:06
Kan er ook een algemene topic geopend worden waarin we kunnen discussiëren over de versplintering van alle topics?

Volgens mij moeten we eerder minder topics dan meer... Deze versplintering zorgt alleen maar voor frustratie en dat men nog minder gaat lezen. Dit soort dingen kan imo gewoon in het betreffende game of console topic besproken worden.

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18:53
Neem aan dat met FPS , frames per second bedoeld word?

Volgens mij, is dat tegenwoordig voor de gemiddelde gebruiker handig, maar voor de echte tweaker/nerd minder zeggend dan frametimes

paar gamers nexus videos :
YouTube: FPS Benchmarks Are Flawed: Introducing Animation Error | Engineering...
YouTube: Framerate Isn't Good Enough: Latency Pipeline, "Input Lag," Reflex, ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:18
Precies dit soort topics zijn de reden waarom alle gamers wegrennen van het Tweakers forum. Bijna elke discussie in de hardware en game topics worden meteen bestempeld als offtopic waardoor pagina’s in het topic moet worden gemodereerd en daardoor het hoofdtopic niet meer fatsoenlijk te lezen is. Vervolgens moet die discussie in een ander topic verder gaan.. En wat blijkt het andere topic is ook niet meer goed genoeg dus komt er nog een ander topic..

Ik moet er van lachen maar het is eigenlijk om te huilen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FateTrap
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-03 21:11
JJ Le Funk schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 12:26:
vanaf steady 60fps met vsync aan ben ik tevreden
Bepaalde games zoals Hellblade: Senua's Sacrifice (2019) zijn wat mij betreft al een goede ervaring als de FPS consistent boven 15 FPS blijven.
Dan ga ik waarschijnlijk de grafische instellingen maximaliseren zolang ik boven 15 FPS haal.

Competitieve games speel je best met framerates boven 45 FPS.

Op OpenBSD haal ik met een RX 7600 makkelijk 60 FPS in alle games aangezien de games voor dit besturingssysteem vaak gedateerd zijn.
Enkele voorbeelden van de typische games die OpenBSD biedt.

0 A.D.
OpenMW (The Elder Scrolls III: Morrowind)
Xonotic
OpenSONIC
dhewm3 (originele Doom3)
Julius
OpenArena
Amnesia: The Dark Descent
Naev
OpenRA
Taisei Project
Urban Terror
OpenTTD
+ Een groot aantal games die via console emulators prima werken.

In OpenSONIC haal ik tussen 60 en 100 FPS en er is waarschijnlijk een FPS limiet ingesteld door het spel.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Jr2Doi2.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:52
Bericht komt vanuit het S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl topic

Geen triple A game die ze wel voor een triple A prijs verkopen.

[ Voor 39% gewijzigd door Linksquest op 29-12-2024 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
P-Rock schreef op zondag 29 december 2024 @ 11:17:
Geen triple A game die ze wel voor een triple A prijs verkopen.
Dit is voor de stalker fans geen probleem. Het oude stalker gevoel, mods en crashes maken het spel herkenbaar. Ik snap voor de AAA gamers die nieuw zijn dat het anders beleefd wordt.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
utbone schreef op zondag 29 december 2024 @ 11:23:
[...]

Dit is voor de stalker fans geen probleem. Het oude stalker gevoel, mods en crashes maken het spel herkenbaar. Ik snap voor de AAA gamers die nieuw zijn dat het anders beleefd wordt.
Wat een kulargument. Dus omdat Shadow en Clear Sky vreselijk buggy waren bij release moeten we 15 jaar na dato maar accepteren dat dit vervolg ook in een abominable staat is uitgebracht?

Weet je waarom spellen in zo'n staat worden uitgebracht? Omdat gamers zoals jij dit normaliseren.

[ Voor 9% gewijzigd door P-Rock op 29-12-2024 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Nu online
P-Rock schreef op zondag 29 december 2024 @ 11:26:
[...]

Wat een kulargument. Dus omdat Shadow en Clear Sky vreselijk buggy waren bij release moeten we 15 jaar na dato maar accepteren dat dit vervolg ook in een abominable staat is uitgebracht?
Klopt. Het buggy element is voor mij acceptabel omdat dit bij het nostalgische gevoel hoort. Dat je het argument dan gelijk weg zet als ‘kul’ voegt niets toe. Zeker omdat je het spel helemaal niet hebt 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door utbone op 29-12-2024 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
utbone schreef op zondag 29 december 2024 @ 11:29:
[...]

Klopt. Het buggy element is voor mij acceptabel omdat dit bij het nostalgische gevoel hoort. Dat je het argument dan gelijk weg zet als ‘kul’ voegt niets toe.
Maar het is naar mijn mening een kulargument?

Ik word niet nostalgisch van een product waar ik 60 tot 110 euro voor neertel, maar wat niet naar behoren werkt. Het is een slap excuus van STALKER simps om de abominabele staat van het spel goed te praten en geeft ontwikkelaars vrij spel om hun games onaf op de markt te brengen. Als de makers het een Early Access hadden genoemd dan viel er nog wat voor te zeggen, maar ze vragen topprijzen voor een product wat in principe kapot is en waarbij dingen ontbreken (A-LIfe) waarmee ze wel hebben geadverteerd.

Om maar eens één van de tegenargumenten te gebruiken: Accepteer jij het ook dat wanneer je een auto voor de volledige prijs koopt de wielen en stoelen ontbreken, waarna je de opmerking van de fabrikant krijgt dat die later nog worden toegevoegd?? Nee, dacht het niet.

En daarbij genomen was Call of Pripyat bij release nagenoeg bugvrij en perfect speelbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door P-Rock op 29-12-2024 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Nu online
P-Rock schreef op zondag 29 december 2024 @ 11:51:
[...]

Maar het is naar mijn mening een kulargument?

Ik word niet nostalgisch van een product waar ik 60 tot 110 euro voor neertel, maar wat niet naar behoren werkt. Het is een slap excuus van STALKER simps om de abominabele staat van het spel goed te praten en geeft ontwikkelaars vrij spel om hun games onaf op de markt te brengen. Als de makers het een Early Access hadden genoemd dan viel er nog wat voor te zeggen, maar ze vragen topprijzen voor een product wat in principe kapot is en waarbij dingen ontbreken (A-LIfe) waarmee ze wel hebben geadverteerd.

Om maar eens één van de tegenargumenten te gebruiken: Accepteer jij het ook dat wanneer je een auto voor de volledige prijs koopt de wielen en stoelen ontbreken, waarna je de opmerking van de fabrikant krijgt dat die later nog worden toegevoegd?? Nee, dacht het niet.
Je hebt het spel niet toch? Wat is de ervaring met de game? Nul. Koop het en praat dan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
utbone schreef op zondag 29 december 2024 @ 11:54:
[...]

Je hebt het spel niet toch? Wat is de ervaring met de game? Nul. Koop het en praat dan mee.
Wéér zo'n kulargument, en bovendien negeer je (opzettelijk?) mijn tegenargumenten.

Nope, ik kan nog wel een jaar wachten. Tegen die tijd zijn hopelijk alle bugs eruit gehaald en zijn er genoeg mods beschikbaar om alles uit het spel te halen zoals door GSC bedoeld.

Dit topic is niet alleen voor mensen die het spel hebben gekocht; Iedereen kan meepraten. Dat doe ik namelijk al vanaf het moment dat deze werd aangekondigd (10 jaar geleden) in het vorige STALKER topic.

[ Voor 13% gewijzigd door P-Rock op 29-12-2024 12:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• utbone
  • Nu online
P-Rock schreef op zondag 29 december 2024 @ 11:57:
[...]

Dit topic is niet alleen voor mensen die het spel hebben gekocht; Iedereen kan meepraten.
Je mag mee praten, je voegt alleen weinig zinvols toe omdat je niet mee speelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:17

HugoBoss1985

Xenotech

utbone schreef op zondag 29 december 2024 @ 12:00:
[...]

Je mag mee praten, je voegt alleen weinig zinvols toe omdat je niet mee speelt.
Dat is jouw mening (geen feit) en ik ben het daar niet mee eens.
Je hebt nu al twee keer benoemd dat hij het spel niet heeft.
Weer zo'n zelfde soort reactie die niets toevoegd.

Waarom geeft men nou eigenlijk +1 voor dit soort reacties maar niets voor reacties die wel iets bijdragen?
Op de mening modden en niet op bijdrage?
utbone schreef op zondag 29 december 2024 @ 11:23:
[...]

Ik noem mezelf ook echt een Stalker fan vanaf SOC.
Wellicht past Stalker 2 bij het oude Stalker gevoel w.b.t. crashes en jank maar ik ben teleurgesteld en had er meer van verwacht (ook door de "A-life 2.0" reclame).
En ik ben het met @P-Rock eens dat dit spel geen €59,99 waard is.

Ik vind het "ja maar ik heb geen problemen/bugs" argument nu ook wel vermoeiend worden.

Wat is nou het nadeel van wachten met de game kopen:
-Je moet wachten... nou ik wacht al 13 jaar dus dat vind ik prima.

De voordelen:
-Waarschijnlijk goedkoper t.z.t.
-Het spel is dan "af" met géén of weinig grote gameplay veranderingen.
-De performance zal dan waarschijnlijk beter zijn (zeker als/mits UE5 in Stalker geupdate wordt)
-De mods zijn dan allemaal afgestemd en getest op een definitieve versie.
-De bugs zijn er dan uit, dus minder frustratie en minder gedoe.
-Wellicht hebben we dan één of andere variant van A-life 2.0 (But don't hold your breath).
-Misschien haal je de game dan in één keer binnen op Steam i.p.v. elke keer gedoe met immense, record brekend formaat, updates.

Mmm lastige keuze voor een rationeel persoon!

[ Voor 92% gewijzigd door HugoBoss1985 op 29-12-2024 13:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:15

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Prima toch als mensen wachten? Wat minder toegevoegde waarde heeft is het continue afzeiken van een game waar mensen nu gewoon plezier aan beleven. Zeker als dat gebeurd door mensen die de game niet spelen.

Er zit geen grammetje positiviteit in dat soort posts. Enkel toxic gedrag. En dat is inderdaad mijn mening. Maar een mening die meerdere mensen delen zo te lezen.

De vraag is dan vooral. Wat voor GoT user wil je zijn. Iemand die het plezier van anderen probeert te devalueren doordat een product niet aan zijn verwachtingen voldoet en dat blijkbaar geen plek kan geven want het moet continue gepost worden, of iemand die gewoon lekker een andere game gaat spelen en over een jaartje weer lekker gaat kijken wat voor updates er dan uit zijn gekomen.

Niet zo’n lastige keuze voor een rationeel persoon zou je denken.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

uchiha tijntje schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:36:
Prima toch als mensen wachten? Wat minder toegevoegde waarde heeft is het continue afzeiken van een game waar mensen nu gewoon plezier aan beleven. Zeker als dat gebeurd door mensen die de game niet spelen.

Er zit geen grammetje positiviteit in dat soort posts. Enkel toxic gedrag. En dat is inderdaad mijn mening. Maar een mening die meerdere mensen delen zo te lezen.

De vraag is dan vooral. Wat voor GoT user wil je zijn. Iemand die het plezier van anderen probeert te devalueren doordat een product niet aan zijn verwachtingen voldoet en dat blijkbaar geen plek kan geven want het moet continue gepost worden, of iemand die gewoon lekker een andere game gaat spelen en over een jaartje weer lekker gaat kijken wat voor updates er dan uit zijn gekomen.

Niet zo’n lastige keuze voor een rationeel persoon zou je denken.
Er zijn ook genoeg mensen die dankbaar zijn voor beide standpunten (het spel is goed - het spel is niet goed).
Er zijn ook mensen die blij zijn dat ze de game (nog) niet gekocht hebben.
Omdat ze een weloverwogen keuze kunnen maken doordat ze verschillende standpunten lezen.
Iedereen kan hier meelezen en kiezen of dat ze de game nu willen kopen en spelen of dat ze willen wachten.
Alleen maar positief doen over de game schept een verkeerd beeld wat onjuist is.
En nee, de game is ook weer niet alleen maar slecht en niet alles is negatief.

Dat jij een conclusie trekt uit het post gedrag van anderen wil nog niet zeggen dat alle anderen dat ook vinden van die poster(s).
Je reactie voelt nogal persoonlijk.
Jij hebt het spel al en speelt het met plezier nou hou dat vast zou ik zeggen.
Als het jou niet bevalt dat de game mij niet bevalt dan heb je ook gewoon pech en dat is jouw probleem.

Een rationeel persoon kijkt objectief naar het spel.
Er zitten leuke kanten aan er zitten minder leuke kanten aan.
En er mag hier over beide standpunten gepost worden.
Dus wellicht kan die discussie hier ophouden, dan hoef ik er ook niet meer aan mee te doen.

En ik kan hier wel posten dat ik zelf inderdaad nogal emotioneel ben over Stalker 2.

[ Voor 8% gewijzigd door HugoBoss1985 op 29-12-2024 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:15

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

HugoBoss1985 schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:46:
[...]

Er zijn ook genoeg mensen die dankbaar zijn voor beide standpunten (het spel is goed - het spel is niet goed).
Er zijn ook mensen die blij zijn dat ze de game (nog) niet gekocht hebben.
Omdat ze een weloverwogen keuze kunnen maken doordat ze verschillende standpunten lezen.
Iedereen kan hier meelezen en kiezen of de ze game nu willen kopen en spelen of dat ze willen wachten.
Alleen maar positief doen over de game schept een verkeerd beeld wat onjuist is.
En nee, de game is ook weer niet alleen maar slecht en niet alles is negatief.

Dat jij een conclusie trekt uit het post gedrag van anderen wil nog niet zeggen dat alle anderen dat ook vinden van die poster(s).
Je reactie voelt nogal persoonlijk.
Jij hebt het spel al en speelt het met plezier nou hou dat vast zou ik zeggen.
Als het jou niet bevalt dat de game mij niet bevalt dan heb je ook gewoon pech en dat is jouw probleem.

Een rationeel persoon kijkt objectief naar het spel.
Er zitten leuke kanten aan er zitten minder leuke kanten aan.
En er mag hier over beide standpunten gepost worden.
Dus wellicht kan die discussie hier ophouden, dan hoef ik er ook niet meer aan mee te doen.

En ik kan hier wel posten dat ik zelf inderdaad nogal emotioneel ben over Stalker 2.
Volgens mij beweert hier niemand die de game speelt dat de game perfect is.

Volgens mij wordt hier wel beweerd dat dat de game uitermate slecht is en nooit verkocht had mogen worden voor 70 euro, zelfs door users die de game niet eens spelen.

Twee compleet verschillende invalshoeken.

En als je denkt dat dit topic een en al positiviteit over deze game laat zien en je van mening bent dat een kritisch tegengeluid nodig blijft… scroll aub weer eens door dit topic want geen enkele “rationele” user zal na het lezen van dit topic een kat in de zak kopen.

Het is niet noodzakelijk om een status quo te houden, waarbij na een positieve blik op de game er direct een negatieve moet komen…

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

uchiha tijntje schreef op zondag 29 december 2024 @ 14:07:
[...]

Volgens mij beweert hier niemand die de game speelt dat de game perfect is.

Volgens mij wordt hier wel beweerd dat dat de game uitermate slecht is en nooit verkocht had mogen worden voor 70 euro, zelfs door users die de game niet eens spelen.

Twee compleet verschillende invalshoeken.

En als je denkt dat dit topic een en al positiviteit over deze game laat zien en je van mening bent dat een kritisch tegengeluid nodig blijft… scroll aub weer eens door dit topic want geen enkele “rationele” user zal na het lezen van dit topic een kat in de zak kopen.

Het is niet noodzakelijk om een status quo te houden, waarbij na een positieve blik op de game er direct een negatieve moet komen…
Je leest hier toch ook vaak zat enkele ongefundeerde (oneliners) reacties met hoe geweldig de game wel niet is en dat men geen enkele problemen/bugs ervaart.
Als dat hoofdzakelijk is wat er hier te lezen valt dan schept dat een verkeerd beeld want dat is ook op eigen ervaring gebaseerd.
Nota bene van mensen die de game wel spelen!

Gelukkig mag ik hier wel posten ondanks dat ik teveel voor de game had betaald en maarliefst 7,9 uur gespeelt heb en nu niet meer in mijn bezit heb.
Natuurlijk kan ik daardoor geen gegronde mening vormen :S
Want de game is nu inmiddels na een waslijst aan patches en meerdere updates zo geweldig goed (werkend en zoals beloofd)!

Het is ook vaak zo dat er direct een (offtopic) en onnodige persoonlijke aanval plaats vind op mensen die kritisch zijn op de game.
mike0001 in "[XB/PC] S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl"
Men kan ook gewoon niet reageren.
En vervolgens niet met zijn 6'en +1 geven op dit soort reacties die helemaal niets toevoegen aan het topic.

Gelukkig mogen wij als niet eigenaars van de game hier ook gewoon onze mening posten.
Misschien kan een moderator dat nogmaals even met een rood kader benadrukken.

Laten we aub actueel houden hoe goed en hoe slecht deze game is en laten we aub doorgaan met beide standpunten posten.

[ Voor 8% gewijzigd door HugoBoss1985 op 29-12-2024 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 12:36

Distortion

Bottle to Throttle

Ik snap waarom er geen verrekijkers in de game zitten. Npc’s die poppen op 100 meter ineens op. Stealth werkt voor geen meter. Ik ben nu bezig met wat mods om het wat beter te krijgen, maar als dat niet gaat lukken wacht ik toch eerst op betere patches. Ik wil genieten van een playtrough, maar op dit moment is dat voor mij geen optie helaas.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Distortion schreef op maandag 30 december 2024 @ 08:03:
Ik snap waarom er geen verrekijkers in de game zitten. Npc’s die poppen op 100 meter ineens op. Stealth werkt voor geen meter. Ik ben nu bezig met wat mods om het wat beter te krijgen, maar als dat niet gaat lukken wacht ik toch eerst op betere patches. Ik wil genieten van een playtrough, maar op dit moment is dat voor mij geen optie helaas.
Ook geen nachtkijkers, terwijl die wel in de voorgaande games zitten. Ik heb begrepen dat de dag-nachtcyclus op dit moment behoorlijk buggy is en je voornamelijk in het donker loopt met een vrij waardeloze zaklamp, dus een nachtkijker zou geen overbodige luxe zijn. Waarom dit er niet standaard in zit..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 12:36

Distortion

Bottle to Throttle

P-Rock schreef op maandag 30 december 2024 @ 09:30:
[...]

Ook geen nachtkijkers, terwijl die wel in de voorgaande games zitten. Ik heb begrepen dat de dag-nachtcyclus op dit moment behoorlijk buggy is en je voornamelijk in het donker loopt met een vrij waardeloze zaklamp, dus een nachtkijker zou geen overbodige luxe zijn. Waarom dit er niet standaard in zit..?
Ik denk dat ze eerst A Life op orde willen hebben voordat ze kijkers toe gaan voegen. De dag/nacht cyclus is veel te kort. Heel veel dingen is met mods op te lossen. Zonder mods zou ik zeker niet kunnen spelen. Het risico is alleen dat wanneer er patches komen, je savegame waarschijnlijk is gebricked. Ik zit de laatste dagen alleen maar te kloten met instellingen en mods ipv te gamen.😔

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:11
Distortion schreef op maandag 30 december 2024 @ 09:46:
[...]

Ik denk dat ze eerst A Life op orde willen hebben voordat ze kijkers toe gaan voegen. De dag/nacht cyclus is veel te kort. Heel veel dingen is met mods op te lossen. Zonder mods zou ik zeker niet kunnen spelen. Het risico is alleen dat wanneer er patches komen, je savegame waarschijnlijk is gebricked. Ik zit de laatste dagen alleen maar te kloten met instellingen en mods ipv te gamen.😔
Dag/Nacht cyclus vind ik wel ok, mag ietsje langer dag, maar niet te lang.

Er zijn NPC's die ronlopen met Nachkijkers op hun hoofd (omhoog geklapt) en minimaal 1 speciaal wapen heeft een Nachtkijker er op, ze hebben ook stukjes uit de game gehaald, waarschijnlijk omdat er geen tijd was om hem anders dit jaar uit te bregen.

Persoonlijk had ik liever wat langer gewacht, en NV en ontbrekende stukken er in gehad, dan hoe het nu is.

Edit: denk dat ik nu weer een memory leak ben tegen gekomen, game crashed nu steeds na een paar minuten in een van de laatste missies van de game, CPU ID laat 101% GPU gebruik zien, en de volle 16GB VRAM en 16GB RAM in gebruik zijn geweest.

[ Voor 11% gewijzigd door WhiteSnake76 op 31-12-2024 00:13 ]

Pagina: 1

Let op:
Zero Tolerance topic: ongewenst gedrag (bijvoorbeeld trollen, flamen, op de man spelen) kan direct een ban tot gevolg hebben.

Veranderingen met betrekking tot een game serie: [ZT] Invloed en veranderingen van bestaande game series

Alles over recente ontwikkelingen in de gameswereld: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld