ik speel hem op de ps5 pro en ik ben het hier helemaal mee eens, die FOV is echt veel te laag, echt veel lager dan in oudere borderlands games en je kunt het niet aanpassen. Ik heb er nu een paar uur inzitten en hink op twee gedachten. Gameplay is echt fantastisch, ik speel als harlowe en binnen een uur voel je je al een badass met die skills die je tot dan toe al hebt.
Maar kwalitatief valt het me een beetje tegen op de ps5 pro:
- quality mode vind ik onspeelbaar, de framerate en framedrops zijn echt te laag voor een soepele ervaring op deze mode (check maar eens op quality mode in je eerste safe house, daar dropt de fps tot ver onder de 30), dit is overigens op te lossen door hem op performance mode te zetten, daarin loept het super soepel en de graphics zijn nog steeds erg goed te noemen, dus in de praktijk is dit geen issue.
- FOV is enorm laag ik vind het zelfs zo laag dat ik het storend vind om te spelen. Je kunt het niet aanpassen en vaak zie je niet eens vanwaar je wordt aangevallen omdat het de hele tijd lijkt alsof je in een zoom mode speelt. Wel apart want in de youtube filmpjes is het me niet opgevallen, dus misschien is het een Console design beslissing om de performance up te par te houden, maar ik vind het echt niet lekker spelen zo.
- die overbelichting buiten vind ik ook niet geweldig, het voelt te veel buiten alsof je brightness te hoog staat, lijkt een beetje op de HDR issue die je ook in vroegere games zag op de ps5. De brightness slider (is ook de enige slider die je hebt) naar beneden zetten heeft hier geen invloed op. In de binnenruimtes is de overbelichting compleet verdwenen, dus lijkt een beetje een design beslissing geweest te zijn.
Maar goed, ondanks die minpunten (voor mij altans), maakt de gameplay de rest wel goed, het voelt allemaal intuitief aan, er is genoeg te ontdekken, het looten voelt veel beter aan dan in borderlands 3, etc.
Dus ik ben er op zich wel blij mee, maar die 10-en in reviews die ik voorbij zie komen dat is echt veel te hoog naar mijn mening.