Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:05
Ik ben toch ook maar voor de bijl gegaan en zojuist de super deluxe editie gepreordered O-)
Twijfelde even omdat precies op de dag dat de game uitkomt ik een weekje weg ga... maar ach, kan ik kijken of met Apollo/Moonlight over het internet streamen naar mijn steam deck goed werkt. :9 Al even via 5G getest en dat ging verrassend goed, maar ik ben die week bij mijn moeder die nog op een oud dsl lijntje zit, dus... :+
En anders gewoon maar een weekje later beginnen (want ik verwacht eigenlijk niet dat hij goed gaat draaien op de steam deck zelf).

Weten jullie al welke vaulthunter je mee begint? Ik had laatst deze video van Moxsy zitten kijken en eigenlijk maar halverwege gekomen (want toen kwam er weer wat anders tussendoor)... maar Vex zag er al zo cool uit dat ik gewoon weer met haar begin. De siren is sowieso eigenlijk bijna altijd mijn favoriet geweest. Alleen Amara vond ik iets minder... maar de skills klonken voor Vex weer erg aantrekkelijk en ik hou altijd wel van minion builds dus kijken hoe dat in Borderlands uitpakt :)

En tja, ik wil toch weer alle DLC... en vooral extra vaulthunters vind ik altijd geweldig, ik speel altijd op zijn minst met elke vh de campaign door en waarschijnlijk naar max level. Dus gewoon maar gelijk voor de super deluxe versie. Alleen wel via Loaded (voormalig cdkeys), scheelt toch €34. En ik heb elke Borderlands zoveel gespeeld dat ik me niet voor kan stellen dat het mij niet het geld waard wordt (1, 2, TPS en 3 respectievelijk 375, 855, 219 en 174 uur gespeeld volgens Steam, hoewel BL3 eigenlijk wel meer want die had ik in eerste instantie via Epic, maar die houden geen tijd bij geloof ik en Xbox zegt dat ik hem daar ook 82 uur gespeeld heb)

De preview video's zien er in ieder geval erg goed uit... hyped! :D

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naxul
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 23:08
Waarschijnlijk ga ik voor Amon, vooral omdat zijn looks me het meest aanspreken. Zijn skill tree vind ik iets minder, want melee ligt me niet altijd, dus ik ben benieuwd hoe viable hij is met een niet-melee build. In BL3 was FL4K mijn main, dus Vex sla ik voorlopig even over, terwijl Harlowe me qua tree juist weer meer aanspreekt. Omdat je nieuwe characters straks meteen op level 30 kunt starten na een playthrough, is het gelukkig makkelijk om ze allemaal te proberen. Meestal vind ik de DLC Vault Hunters ook erg tof, dus daar kijk ik ook zeker naar uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:51
Ik ga voor Harlowe. Niet de Siren maar wel degene die het meest als Siren speelt en dat was toch altijd wel mijn favoriete speelstijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:33
grappig om te zien hoe goed zo'n gratis game bij een kaart weggeven dan werkt, want ik heb nu gewoon zin in het spelen van een nieuwe franchise, anders nooit op mn pad gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naxul
fib3rlight schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:57:
grappig om te zien hoe goed zo'n gratis game bij een kaart weggeven dan werkt, want ik heb nu gewoon zin in het spelen van een nieuwe franchise, anders nooit op mn pad gekomen.
Wat ik wel interessant vind, en wat hopelijk niet offtopic is wat je dan doet besluiten om ook in deze topic op te zoeken en te reageren. Informatie kan je overal vinden, ik zou dan niet perse hier uitkomen, eerder YouTube. Is het wel het soort spel wat je vaker speelt? Hopelijk bevalt de game je :)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fib3rlight
Naxul schreef op zondag 7 september 2025 @ 18:18:
[...]

Wat ik wel interessant vind, en wat hopelijk niet offtopic is wat je dan doet besluiten om ook in deze topic op te zoeken en te reageren. Informatie kan je overal vinden, ik zou dan niet perse hier uitkomen, eerder YouTube. Is het wel het soort spel wat je vaker speelt? Hopelijk bevalt de game je :)!
haha ja, relevante vraag :)
ik vind A: tweakers (vaak) fijne gasten, B: NL C: ik help anderen ook graag met andere games indien mogelijk (CS 2 bijv.) en over het algemeen krijg op je dit forum een goed te volgen chronologisch verhaal.

op youtube vind ik het allemaal 'teveel' er zijn 3901293021930129301239 versies van 'what to know before playing etc.'

ever verder, ik ben een behoorlijke 'loot' goblin met andere games, en ik houd van FPS, dus dan moet dit toch een klik zijn ? xD

wel een vraag, speel je dit vooral alleen, of in coop online?

[ Voor 11% gewijzigd door fib3rlight op 07-09-2025 19:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
Eigen voorkeur... Ik speel vooral alleen, soms met een vriend samen maar hij speelt veel minder dan ik (en is nog de vraag wanneer hij de game gaat kopen).
Ik hou gewoon niet zo van online spelen met mensen die ik niet of niet goed ken. De meeste mensen spelen me ook veel te gehaast.
Maar het is ook een veel gehoorde mening dat Borderlands juist leuk is in coop multiplayer en minder solo. Ik stop er echter dus iedere keer weer honderden uren in ook al speel ik meer dan 90% daarvan alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
Finraziel schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:18:
Eigen voorkeur... Ik speel vooral alleen, soms met een vriend samen maar hij speelt veel minder dan ik (en is nog de vraag wanneer hij de game gaat kopen).
Ik hou gewoon niet zo van online spelen met mensen die ik niet of niet goed ken. De meeste mensen spelen me ook veel te gehaast.
Maar het is ook een veel gehoorde mening dat Borderlands juist leuk is in coop multiplayer en minder solo. Ik stop er echter dus iedere keer weer honderden uren in ook al speel ik meer dan 90% daarvan alleen.
duidelijk :) ik heb niet veel tijd, en als ik dat wel heb speel ik CS 2, dus ik ga ook solo :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naxul
fib3rlight schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:44:
[...]

ever verder, ik ben een behoorlijke 'loot' goblin met andere games, en ik houd van FPS, dus dan moet dit toch een klik zijn ? xD

wel een vraag, speel je dit vooral alleen, of in coop online?
Tof, leuk om te weten! Als je FPS + Loot bij elkaar optelt dan kom je al gauw op Borderlands uit. Ben benieuwd of je het leuk gaat vinden.

Ik speel Borderlands meestal (tijdens launch) samen met mijn vriendin in local co-op. De eerste playthrough doen we altijd samen, daarna ga ik vaak zelf verder met looten, gearen en trophies halen. Soms sluit zij weer aan als het uitkomt. Sinds de release van BL3 hebben we twee jonge kinderen rondlopen, dus mijn tempo ligt een stuk lager. Af en toe speel ik ook online, maar omdat ik niet zo flexibel ben leun ik vooral op matchmaking. In eerdere Borderlands-delen werkte dat niet altijd geweldig, hopelijk gaat dat nu beter. Naast Borderlands speel ik vooral COD, dat is makkelijk op te pakken met kinderen erbij. Andere, langere games laat ik momenteel liggen omdat ik daar gewoon geen tijd voor heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fib3rlight
Naxul schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:06:
[...]

Tof, leuk om te weten! Als je FPS + Loot bij elkaar optelt dan kom je al gauw op Borderlands uit. Ben benieuwd of je het leuk gaat vinden.

Ik speel Borderlands meestal (tijdens launch) samen met mijn vriendin in local co-op. De eerste playthrough doen we altijd samen, daarna ga ik vaak zelf verder met looten, gearen en trophies halen. Soms sluit zij weer aan als het uitkomt. Sinds de release van BL3 hebben we twee jonge kinderen rondlopen, dus mijn tempo ligt een stuk lager. Af en toe speel ik ook online, maar omdat ik niet zo flexibel ben leun ik vooral op matchmaking. In eerdere Borderlands-delen werkte dat niet altijd geweldig, hopelijk gaat dat nu beter. Naast Borderlands speel ik vooral COD, dat is makkelijk op te pakken met kinderen erbij. Andere, langere games laat ik momenteel liggen omdat ik daar gewoon geen tijd voor heb.
nice!!! herkenbaar :) hier 3 kids, en mn vrouw haar gaming skills is niveau patience :p ik ben zeer benieuwd!! en ga dit topic blijven volgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 16:28
Bazziek schreef op zondag 7 september 2025 @ 08:57:
Ik ga voor Harlowe. Niet de Siren maar wel degene die het meest als Siren speelt en dat was toch altijd wel mijn favoriete speelstijl.
Apart, dat ze bij dit character de speelstijl van Maya lijken te kiezen. Zou het een klein goedmakertje zijn voor BL3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:41
Alex_79 schreef op maandag 8 september 2025 @ 08:39:
[...]

Apart, dat ze bij dit character de speelstijl van Maya lijken te kiezen. Zou het een klein goedmakertje zijn voor BL3?
Gewoon Maya weer tot leven wekken, dat zal een goedmakertje zijn voor de belemmerde writing in Borderlands 3. Na haar dood ben ik dan ook gestopt met Borderlands 3 en niet meer aangeraakt. Ook zat er weinig tot geen leuke humor in en voelde gewoon slecht en saai aan tegenover deel 2. Maargoed, meningen en smaken verschillen.

Ik denk dat veel mensen (waaronder ik) meer gehyped worden wanneer Maya zou terugkeren.
spoiler:
De nieuwe villain in Borderlands 4 is Timekeeper. Ik neem aan dat deze persoon iets met de tijd kan doen. Op dit moment gaan er namelijk geruchten rond dat Maya waarschijnlijk zal terug keren. Misschien als speelbare personage (DLC) of een personage die je missies geeft of helpt met missies. Er gaat al een theorie rond dat ze terug gebracht kan worden met een of andere crystal. Ook Roland zou hiermee terug gebracht kunnen worden.
Maargoed, het zijn maar geruchten.

Op dit moment twijfel ik nog altijd of ik Borderlands 4 zal kopen.

[ Voor 61% gewijzigd door Toonen1988 op 08-09-2025 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Of Vex, met haar reaper skills O-)
Rest van die video ondertussen ook gekeken en inderdaad Harlowe ziet er ook wel erg interessant uit... ik twijfel :+
Maar ach, ga ze uiteindelijk toch allemaal spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger M
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-10 13:06
Deluxe versie, heb bij B3 de DLC nauwelijks aangeraakt dus dit leek me een mooie middenweg met toch de Vault hunter kaart erbij.

PSN: Tripp0r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartis
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:36
Review embargo is woensdag. Ik koop deze week sowieso de game want ik ben gek op Borderlands, maar ik heb nog wat keuzestress over het platform. Mijn pc zal het waarschijnlijk net kunnen draaien, al geeft Unreal 5 engine me weinig vertrouwen. Ik hoop met de reviews toch eindelijk wat meer info van te krijgen over de performance van de console versies want daar hebben we tot nu toe het raden naar. Ik hoef niet persé de mooiste versie te hebben, wel een die smooth draait

Eens beslist welk platform het wordt, begint de volgende keuzestress: welk personage ga ik spelen? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09
Nu de game best goed lijkt, heb ik juist weer problemen met de classes, geen trekt me echt. Geen mose, geen roland, nooit echt Siren fan geweest, nog even zoeken welke ik ga nemen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:40
Als Borderlands leek, kunnen jullie wat vragen beantwoorden?

- Is dit spel leuk solo?
- Speelt dit lekker weg op de console of echt een muis en keyboard nodig?
- Zijn de games lang / replayable?
- Zou deel 4 een goede zijn om in de reeks te stappen of even de reviews afwachten? Al doe ik dat laatste sowieso wel denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Naxul
Piet_Piraat7 schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:27:

- Is dit spel leuk solo?
- Zou deel 4 een goede zijn om in de reeks te stappen of even de reviews afwachten? Al doe ik dat laatste sowieso wel denk ik.
  • Solo - Borderlands is prima solo te spelen. Eventueel kan je matchmaking proberen mocht je eens samen willen te spelen. Voorgaande delen heb ik praktisch enkel solo gespeeld.
  • Console vs. muis/keyboard - Op console speelt het heel lekker weg, de besturing is goed geoptimaliseerd. M&K geeft je wat meer precisie, maar verder onbekend mee.
  • Lengte & replayability - De main story zelf is vaak 25–35 uur, maar de echte charme zit in side missions, bosses, looten en meerdere Vault Hunters proberen. Endgame en DLC’s maken het behoorlijk replayable.
  • Instappen met deel 4 - Ja, dat kan prima. Je mist wat lore en inside jokes, maar gameplaytechnisch kan je gewoon instappen. Reviews afwachten is altijd slim, maar Borderlands 4 is duidelijk gemaakt als “entry point” voor nieuwe spelers. Momenteel zijn de reviews positief, a.s. woensdag verdwijnt het embargo dus dan zul je nog meer geluiden horen hoe de game speelt.
Via Maxroll kan je trouwens je skill tree uitstippelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Naxul op 08-09-2025 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Laatst online: 25-09 10:20

Dazzler2120

FP ProMod
Ik ben wel redelijk hyped voor BL4! Maar ik twijfel wel nog over de class ik ga spelen.
Van oudsher houd ik van Pistol & Sniper classes, dus dan zou je snel bij een Rafa aankomen waarschijnlijk qua skills, maar qua speelstijl lijkt mij Harlowe juist het gaafste. Die crowd-control abilities vind ik altijd heerlijk om mee te spelen.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naxul
Dazzler2120 schreef op maandag 8 september 2025 @ 13:26:
Ik ben wel redelijk hyped voor BL4! Maar ik twijfel wel nog over de class ik ga spelen.
Van oudsher houd ik van Pistol & Sniper classes, dus dan zou je snel bij een Rafa aankomen waarschijnlijk qua skills, maar qua speelstijl lijkt mij Harlowe juist het gaafste. Die crowd-control abilities vind ik altijd heerlijk om mee te spelen.
Of juist Vex als je het onderstaande filmpje mag geloven;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-10 09:43
Piet_Piraat7 schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:27:

- Is dit spel leuk solo?
ha :)
- ik speel het altijd solo; heb 2 en 3 uitgespeeld dus het kan zeker. Persoonlijk snap ik de co-op-manier wel (samen lullen en spelen) maar solo is zeker en vast te doen
- ik heb er toch altijd minstens 30u inzitten; hangt beetje van je speelstijl af maar lang zal het duren :)
- doe maar dit gewoon; je hebt het niet echt nodig imo

Geniet ervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Ja klopt.. ik twijfel echt tussen bepaalde. Psi-krachten is niet zo mn ding maar die sidekicks van de ene, het schild van de andere.. keuzestress :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ja? Straks in de trein eens even checken... Vex lijkt mij ook inderdaad wel erg gaaf, en het lijkt een beetje de FL4K richting op te gaan met de pet build en dan pistol/sniper combi. Dus dat zal zeker een optie zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naxul
Derbiss schreef op maandag 8 september 2025 @ 13:40:
[...]
- ik heb er toch altijd minstens 30u inzitten; hangt beetje van je speelstijl af maar lang zal het duren :)
Na het verhaal begint de game pas voor de doorgewinterde Borderlands-speler, je kan je er helemaal in verliezen.
Dazzler2120 schreef op maandag 8 september 2025 @ 13:44:
[...]

Ja? Straks in de trein eens even checken... Vex lijkt mij ook inderdaad wel erg gaaf, en het lijkt een beetje de FL4K richting op te gaan met de pet build en dan pistol/sniper combi. Dus dat zal zeker een optie zijn
Het voordeel is dat je, zodra je een playthrough hebt afgerond, eenvoudig andere characters meteen op level 30 kunt starten. Zo kun je, als je je eerste keuze toch niet leuk genoeg vindt, makkelijk iets anders proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Naxul schreef op maandag 8 september 2025 @ 13:51:
[...]

Na het verhaal begint de game pas voor de doorgewinterde Borderlands-speler, je kan je er helemaal in verliezen.

[...]

Het voordeel is dat je, zodra je een playthrough hebt afgerond, eenvoudig andere characters meteen op level 30 kunt starten. Zo kun je, als je je eerste keuze toch niet leuk genoeg vindt, makkelijk iets anders proberen.
Ik moet zeggen dat ik dat altijd vervelend vind/ niet graag doe.
Ik gebruik het levelen juist heel erg om te wennen aan een character en de speelstijl ervan, als ik dan 'start' op level 30 voel ik meestal geen connectie met dat character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Naxul schreef op maandag 8 september 2025 @ 13:51:
[...]

[...]

Ja ik weet het maar 30u is al enorm veel voor mij ifv de vrije tijd die ik heb.. maar effectief, je kan blijven spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Derbiss schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:22:
[...]

Ja ik weet het maar 30u is al enorm veel voor mij ifv de vrije tijd die ik heb.. maar effectief, je kan blijven spelen ;)
Ik dacht ook al doe daar voor mij maar een nulletje bij :+
Maar alles valt of staat natuurlijk met hoeveel tijd je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Finraziel schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:11:
[...]

Ik dacht ook al doe daar voor mij maar een nulletje bij :+
Maar alles valt of staat natuurlijk met hoeveel tijd je hebt.
Nice :)
Langste bij mij is Elden Ring; 120u ofzo maar dat spel was gewoon speciaal.
Ik kijk bij Borderlands wel uit naar gewoon op mn eigen tempo spelen. Ik hoop enkel dat die toevoegingen zoals de grapplehook het niet teveel op Doom Eternal laten lijken (je snapt me wel; spelen op speed).
We zien wel. Doet me altijd pijn in Borderlands om een favoriet wapen te moeten laten vallen. Vind ik altijd een goed teken in een spel ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:35

JSchut

.....

Ik was niet echt hyped en eigenlijk vergeten dat hij nu al uit kwam.

Alle borderlands games gespeeld. Vond 3 nou niet echt heel bijzonder leuk. Borderlands 2 was goud en persoonlijk vond ik Pre-Sequel ook echt leuk.

Ik twijfelde of ik B4 zou gaan halen maar begin nu toch wel een beetje zin te krijgen. Zolang het ergens tussen 2 en 3 in zit zal ik het wel leuk vinden.

Speel trouwens ook alleen maar solo. Dat is met alle voorgaande versies ook prima geweest. Ik ga er vanuit dat dat nu ook wel weer prima is.

Heb nog heel weinig mee gekregen over de game dus kan er lekker blanco in. Stiekem nu toch wel erg veel zin in. :D

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
cool om te lezen dat die eerste ' 30 u' dus bedoeld is om de game en mechanics te leren kennen, en daarna kan je dungeon achtige shit doen?

nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
fib3rlight schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:13:
cool om te lezen dat die eerste ' 30 u' dus bedoeld is om de game en mechanics te leren kennen, en daarna kan je dungeon achtige shit doen?

nice.
Hoe bedoel je, 'dungeon achtige shit'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
Dazzler2120 schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:16:
[...]

Hoe bedoel je, 'dungeon achtige shit'?
sorry, 'vaults' :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:08
Heb er zin in man!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Naxul
fib3rlight schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:13:

nice.
Wat betreft end-game (spoilers);
spoiler:
Borderlands 4 Endgame

Na de campaign begint het echte werk pas. Borderlands 4 introduceert een aantal nieuwe en uitgebreide endgame-modi die zorgen voor meer variatie en langere speelduur.
  • Ultimate Vault Hunter Mode
    vernieuwde moeilijkheidsmodus met unlockbare gradaties en curated challenges, waardoor iedere run weer anders aanvoelt.
  • Moxxi’s Big Encore Machine
    Daag bazen opnieuw uit zonder save-reload. Ideaal om gear te farmen of gewoon je favoriete fights nog eens te spelen.
  • Invincible Bosses & Weekly Events
    Terugkerende uitdagingen met gegarandeerde loot drops en seizoensgebonden beloningen.
  • Loot Progression
    Nieuwe loot-tier Pearlescent gear (DLC) boven Legendary, plus Enhancements en Firmware & Specialisations voor diepere build-opties.
  • DLC Roadmap
    Regelmatige content updates met extra Vault Hunters, story packs en bounty missions zorgen dat het endgame fris blijft.
Daarnaast komt er ook nog een ‘verrassing’, als we de laatste BL stream mochten geloven. Raids behoren namelijk tot de mogelijkheden. Verwacht geen uitbundige raids zoals in WoW of Destiny, in eerdere delen kon je raids zelfs solo’en als je sterk genoeg was. Je kunt het beter zien als een extreem uitdagende dungeon die flink wat loot oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
Naxul schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:20:
[...]

spoiler:
Borderlands 4 Endgame

Na de campaign begint het echte werk pas. Borderlands 4 introduceert een aantal nieuwe en uitgebreide endgame-modi die zorgen voor meer variatie en langere speelduur.
    vernieuwde moeilijkheidsmodus met unlockbare gradaties en curated challenges, waardoor iedere run weer anders aanvoelt.
    Daag bazen opnieuw uit zonder save-reload. Ideaal om gear te farmen of gewoon je favoriete fights nog eens te spelen.
    Terugkerende uitdagingen met gegarandeerde loot drops en seizoensgebonden beloningen.
  • Loot Progression
    Nieuwe loot-tier Pearlescent gear (DLC) boven Legendary, plus Enhancements en Firmware & Specialisations voor diepere build-opties.
  • DLC Roadmap
    Regelmatige content updates met extra Vault Hunters, story packs en bounty missions zorgen dat het endgame fris blijft.
Daarnaast komt er ook nog een ‘verrassing’, als we de laatste BL stream mochten geloven. Raids behoren namelijk tot de mogelijkheden. Verwacht geen uitbundige raids zoals in WoW of Destiny, in eerdere delen kon je raids zelfs solo’en als je sterk genoeg was. Je kunt het beter zien als een extreem uitdagende dungeon die flink wat loot oplevert.
dit is wel vet zeg!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Naxul schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:20:
[...]

spoiler:
Borderlands 4 Endgame

• Loot Progression
  • DLC Roadmap
Ok dit heeft me over de streep getrokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naxul
JSchut schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:30:
[...]

Ok dit heeft me over de streep getrokken :)
Ik ga zelf ook pre-orderen maar dit is wat we mogen verwachten. Ik ben wel hyped maar sta er zelf goed bij stil of het je geld waard is. Ze moeten het nog gaan waar maken, maar ik heb goede hoop. Tot nu toe is de game positief ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik neem aan dat wanneer ik de basis game koop, dat ik later nog kan upgraden naar een hogere editie als ik dat wil.

Want als ik Borderlands 4 koop, wil ik eerst beginnen met de basis. Leuk dat er meer skins erin komen en 2 extra vault hunters, maar als ik deze allemaal niet leuk vind, is het ook weggegooid geld.

Als ik Borderlands 4 ga spelen, dan speel ik ook met Vex. Niet alleen de gamestyle maar ook de cosmetics. De standaard look vind ik niet veel aan, maar ze heeft wel een aantal skins waar ik juist wel weer interesse in heb.

[ Voor 34% gewijzigd door Toonen1988 op 08-09-2025 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-10 09:10
Bij mij ook een beetje van de radar verdwenen, maar end game/weekly resets in Borderlands? Wacht het heel even een week of twee af maar ik schat de kans op kopen in op zo’n 99% :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

steam download normaal op 500 Mbps steady, nu nog maar 93.
ik vermoed BL4 populariteit...

d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Naxul
Toonen1988 schreef op maandag 8 september 2025 @ 23:23:
Ik neem aan dat wanneer ik de basis game koop, dat ik later nog kan upgraden naar een hogere editie als ik dat wil.

Want als ik Borderlands 4 koop, wil ik eerst beginnen met de basis. Leuk dat er meer skins erin komen en 2 extra vault hunters, maar als ik deze allemaal niet leuk vind, is het ook weggegooid geld.

Als ik Borderlands 4 ga spelen, dan speel ik ook met Vex. Niet alleen de gamestyle maar ook de cosmetics. De standaard look vind ik niet veel aan, maar ze heeft wel een aantal skins waar ik juist wel weer interesse in heb.
*Pre-Purchase offer available until launch, after which the Gilded Glory Pack will be available for separate purchase (base game required). Internet connection required to redeem bonus content. Items will be automatically entitled in-game at launch. Terms apply.

**Borderlands 4 Bounty Pack Bundle consists of 4 separate post-launch DLC packs. The Bounty Pack Bundle is included with the Deluxe and Super Deluxe Editions of Borderlands 4. The Bounty Pack Bundle, and the individual DLC packs that make up the bundle, will also be available for separate purchase at launch (base game required). Exact release timings of each DLC pack to be announced at a later date and will be subject to change. Terms apply.
Zie FAQ. Wat betreft de cosmetics: ik (en volgens mij niemand) weet nog precies wat er standaard in de game zit. De ‘Vault Cards/Bounty Pack’ voegen in ieder geval cosmetische opties toe voor je Vault Hunter, en die zitten niet in de base-game.

Het komt dus neer op een afweging: of je kiest voor een editie met alle extra’s (DLC's + cosmetics) en betaalt meer, met het risico dat je sommige dingen niet gebruikt, óf je gaat voor de basis en koopt later apart bij wat je mist, maar dan heb je in het begin minder opties.
Jack_Mojo schreef op maandag 8 september 2025 @ 23:38:

Bij mij ook een beetje van de radar verdwenen, maar end game/weekly resets in Borderlands? Wacht het heel even een week of twee af maar ik schat de kans op kopen in op zo’n 99% :)
Bedoel je het onderstaande met 'weekly resets'?
In that same vein of embracing new challenges, all players will get the same Weekly Wildcard Mission marked on their map, ensuring that everyone takes on the same set of additional enemy traits so the community can collectively figure out the optimal ways to overcome this challenge. Best of all, Weekly Wildcard Missions will have a guaranteed Legendary drop that you can repeatedly earn to get your ideal roll.
Je kan op de website lezen wat endgame precies betekent, een paar posts geleden had ik een korte samenvatting gegeven;
spoiler:
    Vernieuwd systeem met vijf oplopende moeilijkheidsgraden. Elke tier wordt vrijgespeeld door uitdagingen te voltooien. Vijanden krijgen extra modifiers (meer health, resistances, element boosts), maar de beloningen groeien mee: betere loot, meer XP, Cash en Eridium.
  • Wildcard Missions
    Na het afronden van challenges speel je Wildcard Missions vrij. Dit zijn bestaande missies opnieuw, maar met zwaardere vijanden en unieke buffs. Overleef je dit, dan stijg je naar een hogere moeilijkheidsgraad.
  • Loot Farming & Dedicated Drops
    Loot is gevarieerder en doelgerichter. Naast random drops zijn er nu ook dedicated drops: specifieke vijanden hebben verhoogde kans op bepaalde Legendary of Pearlescent items. Zo kun je gericht farmen zonder eindeloos te grinden.
  • Buildcrafting
    Firmware, Specialisations en Enhancements zorgen voor diepere progression. Deze systemen geven extra bonussen en build-opties, ook account-breed, waardoor je meerdere characters kunt versterken.
  • Events & Raids
    Wekelijkse events, invincible bosses en speciale raid-achtige encounters zorgen voor constante uitdaging en nieuwe loot. Raids zijn geen gigantische MMO-content, maar eerder extreem pittige dungeons die je soms zelfs solo kunt proberen.
  • Post-launch Content
    Borderlands 4 krijgt een uitgebreide DLC-roadmap met nieuwe Vault Hunters, story packs, bounty missions en cosmetische opties via Vault Cards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Ben al aan het bedenken met wie ik ga spelen maar dat is nog niet zo makkelijk.Alle classes hebben wel iets tofs.
Net zoals bij de vorige games ga ik een 1e run lekker solo doen.

Enige waar ik nog een beetje bang voor ben is de framerate op PS5.Met een nieuwe UE5 titel is dat denk ook niet zo gek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Naxul
Afkomstig van Reddit, wellicht helpt het iemand om een keuze te maken.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/found-these-for-anyone-on-the-fence-and-wanting-an-easy-to-v0-xn1ws2io3inf1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=099c6a2dbf20f72ad94d95d64b65561242b43c42 Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/found-these-for-anyone-on-the-fence-and-wanting-an-easy-to-v0-ujjcm3io3inf1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=7f479cd8dd2087e939d6426e1e45e2cb94c4465a
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/found-these-for-anyone-on-the-fence-and-wanting-an-easy-to-v0-nb8t73io3inf1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=4391d0479f0e58179c8506a2cbb235c255f05d6d Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/found-these-for-anyone-on-the-fence-and-wanting-an-easy-to-v0-strpn3io3inf1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=3a1049cd1eb8400285e91060926d3444b8b16312

[ Voor 8% gewijzigd door Naxul op 09-09-2025 13:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:40
Vex is een dame.
Hier kan je zeker geen man van maken? zoals je de keuze hebt in Diablo 4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Aggressor schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:07:
Vex is een dame.
Hier kan je zeker geen man van maken? zoals je de keuze hebt in Diablo 4
Nee, de karakters zijn de karakters.
Vex is een dame, Amon is een man etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Naxul schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:22:
Afkomstig van Reddit, wellicht helpt het iemand om een keuze te maken.
[Afbeelding] [Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding]
Denk dat ik mijn 1e run met AMON ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ik neig nu het meeste naar Vex, maar twijfel nog beetje over de build paths

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Ik heb de super deluxe editie gekocht voor 94.
Een steam key.

Ik twijfelde tussen de edities.. 94 is nog wel te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fib3rlight
ik ga dat eens goed onderzoeken welke class ik doe, ik heb de normale versie... bij mn kaart gekregen, ik ga later pas kijken naar upgraden denk ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
fib3rlight schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:08:
ik ga dat eens goed onderzoeken welke class ik doe, ik heb de normale versie... bij mn kaart gekregen, ik ga later pas kijken naar upgraden denk ik :)
Ik ga precies hetzelfde doen als ik Borderlands 4 koop. Eerst met de basis game beginnen en dan verder kijken of ik nog meer geld wil uitgeven. Misschien ben ik tegen die tijd dat de nieuwe contact uitkomt, alweer uitgekeken op Borderlands 4 en dan speel ik de DLC toch niet.

Maar eerst even de reviews afwachten, op Steam kan ik eventueel ook binnen twee uur weer refunden.

[ Voor 10% gewijzigd door Toonen1988 op 09-09-2025 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 16:28
ik deed eigenlijk nooit echt moeite over waar ik wilde beginnen: in BL1 koos ik Brick vanwege het "Brick as himself" in de intro. In BL2 had ik net het abominabele Bulletstorm gespeeld, dus koos ik Salvador (moet nog steeds gniffelen om zijn geneuriede "In the hall of the mountain king". En in BL3 moest ik zo hard lachen om Zane's Ierse one liners dat ik hem koos. In geen van drie gevallen was het de beste speelstijl, maar het was een leuke introductie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VqzBOIHJ_5Qx9LOrGdi1t1YDCyA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x8VhJiRTdV9UCRRvYg8hlYAD.jpg?f=fotoalbum_medium
de actuele timer stand (PS5)

[ Voor 30% gewijzigd door JJ Le Funk op 10-09-2025 12:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
Deze timer is voor de console, ik dacht dat de PC versie eerder wordt gereleased.

Edit: Even opgezocht, de PC komt inderdaad eerder uit. Pc versie 11-09-25 om 18:00 CEST, console versie 12-09-25 om 00:00 CEST.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ww4ZhBePSJlqjHm-sgmLOeFRmzg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8lY1E8lJbjKRDVLkIIOU01ts.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Toonen1988 op 10-09-2025 09:53 ]

• Piet_Piraat7
Wanneer komen de reviews online? 15:00 weer?

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:17
Deze game staat behoorlijk hoog op mijn lijstje, maar ben erg benieuwd hoe ie speelt op de PS5. Borderlands 3 was daarin zo enorm slecht. Het speelde totaal niet lekker en veel menu zaken die niet werkte.

Geen pre-order dus, maar wellicht wel snel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
crimby schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:26:
Deze game staat behoorlijk hoog op mijn lijstje, maar ben erg benieuwd hoe ie speelt op de PS5. Borderlands 3 was daarin zo enorm slecht. Het speelde totaal niet lekker en veel menu zaken die niet werkte.

Geen pre-order dus, maar wellicht wel snel!
Qua shooter mechanics was het stukken beter dan deel 2.Het verhaal en humor was in 3 gewoon ruk.
Persoonlijk speel ik een Borderlands game puur voor de gameplay.

• jori040
Had de reviews al online verwacht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stylze
  • Laatst online: 21:54
Zag op Reddit dit:

"The review embargo lifts at 12PM Eastern, I don’t wanna get anyone in trouble but there’s a YouTuber live right now that let it slip.

Also I pay attention to every single BL YouTuber and have been catching slip ups like this on my YT channel for the past two weeks in order to bring any SLIVER of information I find to you guys.

JayyMIDD on YT"

Dat zou volgens mij 18:00 nederlandse tijd betekenen, maar dus niks officieels van tijd van embargo aangekondigd zover ik weet, afwachten dus.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Stylze schreef op woensdag 10 september 2025 @ 17:08:
Zag op Reddit dit:

"The review embargo lifts at 12PM Eastern, I don’t wanna get anyone in trouble but there’s a YouTuber live right now that let it slip.

Also I pay attention to every single BL YouTuber and have been catching slip ups like this on my YT channel for the past two weeks in order to bring any SLIVER of information I find to you guys.

JayyMIDD on YT"

Dat zou volgens mij 18:00 nederlandse tijd betekenen, maar dus niks officieels van tijd van embargo aangekondigd zover ik weet, afwachten dus.
Ja, het is ook 18:00 uur. De embargo verloopt binnen 24 uur voor release, wat dus 18:00 (over 40 minuten) zou betekenen.

• Stylze
Toonen1988 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 17:18:
[...]

Ja, het is ook 18:00 uur. De embargo verloopt binnen 24 uur voor release, wat dus 18:00 (over 40 minuten) zou betekenen.
top ben benieuwd!

Playstation 5

• Bazziek
Nog geen reviews te bekennen. Ben wel benieuwd inmiddels.

Edit: Blijkbaar nog langer wachten. Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/reviews-only-when-game-launches-tomorrow-no-reviews-v0-pfl1uves2dof1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=5a131ecc99a1873010760d5fae0aa3e5faac8ca1

Nooit een groot fan van reviews pas vlak voor of na de release uitbrengen.

[ Voor 73% gewijzigd door Bazziek op 10-09-2025 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Schijnbaar verloopt de embargo niet om 12 EST maar om 4 EST. Dat betekent dat de embargo voor ons om 22:00 verloopt.

Iedereen dacht dat het om 18:00 (onze tijd) zou zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door Toonen1988 op 10-09-2025 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Toonen1988 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 18:24:
Schijnbaar verloopt de embargo niet om 12 EST maar om 4 EST. Dat betekent dat de embargo voor ons om 22:00 verloopt.

22:00 Hallo zeg. Er zijn mensen met kleine kinderen hier :'(

• Bazziek
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 18:33:
[...]

22:00 Hallo zeg. Er zijn mensen met kleine kinderen hier :'(
Dan kunnen we mooi reviews lezen als ze wakker worden vannacht :+

• jori040
Om 22:00 de reviews pas online heb ik als gamer nog nooit zo ervaren.

• Stylze
Toonen1988 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 18:24:

Waar heb je die info vandaan dan? Nergens een officieel bericht te zien wanneer de reviews online komen zover ik kan zien?

Playstation 5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:12
Ik heb er altijd een hard hoofd in als recensies zo laat pas vrijgegeven worden, dat belooft vaak - maar niet altijd - weinig goeds …

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
Niemand weet waar de reviews blijven. Dat de reviews om 22:00 online zouden komen, kwam van iemand die zelf ook toegang heeft tot een review versie. Maar schijnbaar komen de reviews dus niet.

Er zijn wel dit soort videos verschenen.

[ Voor 61% gewijzigd door Toonen1988 op 10-09-2025 22:06 ]

• Yonix
Toonen1988 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:02:
Niemand weet waar de reviews blijven. Dat de reviews om 22:00 online zouden komen, kwam van iemand die zelf ook toegang heeft tot een review versie. Maar schijnbaar komen de reviews dus niet.

[YouTube: Borderlands 4 - I Have Good and Bad News...All New Updates! And About Those Reviews...]
Rare gang van zaken en, zoals ik al eerder zei, is dat niet veelbelovend.

• Toonen1988
Yonix schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:06:
[...]

Rare gang van zaken en, zoals ik al eerder zei, is dat niet veelbelovend.
Zover ik hoor van meerdere youtubers, is dat er zorgen zijn over de performance van het spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Yonix
Toonen1988 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:07:
[...]

Zover ik hoor van meerdere youtubers, is dat er zorgen zijn over de performance van het spel.
Zou mij niet verbazen. Performance van Borderlands 3 (UE4) was ook om te huilen op pc en met het gebruik van UE5 (lees: Unreal Stutter 5) in B4 verwacht ik dat het niet beter zal zijn. :s

Het spel crashte zelfs tijdens een sessie van Conan O’Briens ‘Clueless Gamer’:

Zie 04:10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Yonix schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:19:
[...]

Zou mij niet verbazen. Performance van Borderlands 3 (UE4) was ook om te huilen op pc en met het gebruik van UE5 (lees: Unreal Stutter 5) in B4 verwacht ik dat het niet beter zal zijn. :s

Het spel crashte zelfs tijdens een sessie van Conan O’Briens ‘Clueless Gamer’:
[YouTube: Clueless Gamer: "Borderlands 4" | Team Coco]
Zie 04:10.
Schijnbaar gaan de geruchten rond dat Borderlands 4 verplicht "full" ray/path tracing forceert. Vandaar dat de minimale specs een RTX 2070 en RX 5700 XT is. De huidige hardware is nog niet helemaal klaar voor full ray tracing en vooral path tracing. Ontwikkelaars en Nvidia/AMD gooien daarom zoveel op upscaling technieken, ray reconstruction en frame-gen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Toonen1988 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:26:
[...]

Schijnbaar gaan de geruchten rond dat Borderlands 4 verplicht "full" ray/path tracing forceert. Vandaar dat de minimale specs een RTX 2070 en RX 5700 XT is. De huidige hardware is nog niet helemaal klaar voor full ray tracing en vooral path tracing. Ontwikkelaars en Nvidia/AMD gooien daarom zoveel op upscaling technieken, ray reconstruction en frame-gen.
Haha, als dat waar is, dan schieten ze zichzelf daarmee wel in de voet. 8)7
Een spel als Borderlands heeft toch geen full RT / path tracing nodig? Het is een ‘looter shooter’, geen Cyberpunk 2077. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Insider Gaming zegt de 11e om 8AM ET.Hoop dat het morgen geen drama gaat worden.

• jori040
PS5/Series X gameplay is nog nergens te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik weet niet of dit al eerder is gepost, maar dit is een tweet van Randy Pitchford, CEO van Gearbox Software.

https://x.com/DuvalMagic/status/1964424122861064640

The Day 1 patch does a lot! That said, the expectation for using a below min-spec machine should be that the game is unplayable. That the game runs at all on your system is a miracle. That you can get 55 - 60 fps out of heavy combat is actually incredible given how the engine and what's going on under the hood. Your specification doesn't indicate if you're on SDD or HDD, but that could also explain some of the hitching. It's a big, bold, new, seamless world and I'm sorry to say that older hardware may not provide buttery smooth performance for the latest gen AAA games, as has always been the case since the dawn of PC gaming.

Met andere woorden, het spel is dus helemaal niet speelbaar als je niet minimaal een RTX 2070 en RX 5700 XT hebt. Het zou een wonder zijn als je kunt spelen, volgens Randy Pitchford. De geruchten worden toch steeds geloofwaardiger op deze manier.

Nu heeft de RX 5700 XT geen dedicated hardware aanboort voor Ray Tracing, maar het zou wel kunnen werken via de "processing units", maar zorgt wel voor gignatische lage framerates.

En wat is "ouder" hardware. Alles onder de RTX 2070 en RX 5700 XT, of vallen deze kaarten ook al onder "oudere hardware"?

[ Voor 18% gewijzigd door Toonen1988 op 10-09-2025 23:25 ]

• fib3rlight
Ik vond het gek dat ik deze game kreeg bij mn 5070ti maar als ik dit zo lees geen overbodige luxe dus?

Maar heel eerlijk, alles onder een 3060 is toch ook wel een beetje oud?

Ik snap dat BL geen cyberpunk graphics nodig heeft, maar een beetje game uit 2025/2026 mag ook wel wat powe hebben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xrX2Qurigacd2E22YhwwSISfQQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/gv0R5C84wbeAkgFLEsdvM4qn.webp?f=user_large

• Piet_Piraat7
Raar dit...nog altijd geen reviews

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:32
Hahahaha
HAHAHAHAHAHAHA

:'(

dan voel je je toch ook genaaid.

Als dezelfde analogie voor de game geldt....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Finraziel
Jongens, leer trollen spotten :)
Geen bronvermelding, en wat is een ripper set? Op gegoogled maar die lijkt niet te bestaan. Dat plaatje heb ik alleen op 9gag terug gevonden waar iemand ook aangeeft dat dat "final product" het gratis masker is wat ze op pax en gamescom weg gaven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Ik wacht hier de reviews even af maar als het smooth draait op de ps5 dan haal ik hem.

Jammer dat reviews zo laat komen. Maar Will niet altijd wat zeggen idd.

Weet niet hoe lang dit er op zal staan maar dit is PS5 gameplay. Ik heb er snel doorheen geklikt en lijkt goed te runnen. Maar ik heb alleen korte stukjes gekeken omdat ik niet te veel wil zien.

YouTube: Borderlands 4 – Du loot, de l’action et du chaos en direct sur PS5 P...

[ Voor 57% gewijzigd door JSchut op 11-09-2025 07:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naxul
JSchut schreef op donderdag 11 september 2025 @ 07:28:
Ik wacht hier de reviews even af maar als het smooth draait op de ps5 dan haal ik hem.

Eens! Het is gewoon even afwachten. Op Reddit zijn er wat ervaringen van console-spelers geplaatst en die zijn positief. We zullen nog even geduld moeten hebben. De marketingmachine draait overuren nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
JSchut schreef op donderdag 11 september 2025 @ 07:28:

Weet niet hoe lang dit er op zal staan maar dit is PS5 gameplay. Ik heb er snel doorheen geklikt en lijkt goed te runnen. Maar ik heb alleen korte stukjes gekeken omdat ik niet te veel wil zien.

YouTube: Borderlands 4 – Du loot, de l’action et du chaos en direct sur PS5 P...
Schijnbaar was iemand op een PS5 aan het streamen, de reacties van mensen waren positief die keken. Maar uiteindelijk is de stream offline gehaald en hij heeft een 2 dagen ban gekregen. Volgens een YouTuber waren de reacties van mensen zéér positief over wat ze keken.

Maargoed, laten we even afwachten. Ik denk dat ik Borderlands 4 koop, om 18:00 speel en als het niks is, kan ik het nog altijd refunden.

[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 11-09-2025 07:50 ]

• JSchut

JSchut

.....

Toonen1988 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 07:45:
[...]

Schijnbaar was iemand op een PS5 aan het streamen, de reacties van mensen waren positief die keken. Maar uiteindelijk is de stream offline gehaald en hij heeft een 2 dagen ban gekregen. Volgens een YouTuber waren de reacties van mensen zéér positief over wat ze keken.

Maargoed, laten we even afwachten. Ik denk dat ik Borderlands 4 koop, om 18:00 speel en als het niks is, kan ik het nog altijd refunden.
De video doet het hier nog hoor.

• Toonen1988
JSchut schreef op donderdag 11 september 2025 @ 08:03:
[...]

De video doet het hier nog hoor.
Ik had het over een live stream op Twitch.

[ Voor 4% gewijzigd door Toonen1988 op 11-09-2025 08:06 ]

• JSchut

JSchut

.....

Toonen1988 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 08:06:
[...]

Ik had het over een live stream op Twitch.
Ah ja dat had ik ook gelezen idd.

Ik ben positief van wat ik gezien heb. Benieuwd naar de reviews!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Als het op PC zo'n zware specs nodig heeft dan verwacht ik op base PS5 1080p/ ?fps in performance mode.Bij een game die zo leunt op snelle/drukke gameplay zou je toch denken dat framerate prioriteit nummer een is tijdens de ontwikkeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
18.00 spelen toch?
De game heb ik net toegevoegd aan mijn steam account :)

• jori040
Ook wel vreemd dat ze Conan O'Brien op een PC set-up laten spelen.Als een game in goede staat is dan is het toch veel makkelijker om daar een console neer te zetten.Op deze manier zorgt Gearbox er zelf voor dat mensen bepaalde conclusies al trekken..

Niet heel duidelijk wanneer de reviews komen is ook al zo vaag.

• jori040
Aggressor schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:18:
18.00 spelen toch?
De game heb ik net toegevoegd aan mijn steam account :)
Op de PC ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
jori040 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:27:
Ook wel vreemd dat ze Conan O'Brien op een PC set-up laten spelen.Als een game in goede staat is dan is het toch veel makkelijker om daar een console neer te zetten.Op deze manier zorgt Gearbox er zelf voor dat mensen bepaalde conclusies al trekken..

Niet heel duidelijk wanneer de reviews komen is ook al zo vaag.
Klopt, iedereen verwachte de reviews binnen 24 voor release (vanaf 18:00 gister avond). Streamers en YouTubers die actief waren om de reviews te bespreken. Daarna werd er geroepen door iemand met een review copy dat de reviews om 22:00 (onze tijd) online zouden komen, en dat is ook niet gebeurt. Ondertussen zijn erook al livestreams van mensen die spelen offline gehaald.

Nu blijken de reviews pas na de release te komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Toonen1988 op 11-09-2025 09:33 ]

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

jori040 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 08:59:
Als het op PC zo'n zware specs nodig heeft dan verwacht ik op base PS5 1080p/ ?fps in performance mode.Bij een game die zo leunt op snelle/drukke gameplay zou je toch denken dat framerate prioriteit nummer een is tijdens de ontwikkeling.
target is toch 60 met kans op framedrops tijdens intense battles.
op PS5Pro is steady 60 wel consistent.

• jori040
JJ Le Funk schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:33:
[...]

target is toch 60 met kans op framedrops tijdens intense battles.
op PS5Pro is steady 60 wel consistent.
Dat zou het beste scenario zijn.Maar Randy roept wel meer.

• jori040
@Toonen1988
Dus om 14:00 vandaag geen reviews ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9LAGkH5_HNdBd-Xr50ZSiCofIvY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BTT47cMhEWRheWbnF3Fc4Eum.jpg?f=fotoalbum_medium
PS5'ers nog even geduld :)

• jori040
Ik durf hem nu op PSN nog niet te kopen.Als het straks een drama blijkt te zijn dan zit ik met een game van 80 Euro te kijken.

Bij Bordelands 3 waren er al veel eerder wat reviews online.

[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 11-09-2025 09:57 ]

• Piet_Piraat7
Heb de game net besteld voor de PS5. Had 'm beter gisteren kunnen bestellen dan was die vandaag met de post bezorgd of niet?
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Let op:
Alles over Performance in games: Performance in games (FPS)

Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld