Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Citroën ë-C3 rijders

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17
Ik ben binnenkort geïnteresseerd, maar ik kan nergens definitief vinden, of de auto beschikbaar is met adaptieve cruise control. Dus kunnen jullie als rijders mij helpen?
Heeft de auto adaptieve cruise control, of is hij er als optie bij te krijgen?

• DKP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 21:42

DKP

cryforhelp schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:16:
Ik ben binnenkort geïnteresseerd, maar ik kan nergens definitief vinden, of de auto beschikbaar is met adaptieve cruise control. Dus kunnen jullie als rijders mij helpen?
Heeft de auto adaptieve cruise control, of is hij er als optie bij te krijgen?

• DKP

DKP

De ë-C3 heeft GÉÉN adaptieve crouse controle, en die optie is ook NIET mogelijk.
Of het moest intussen wél verkrijgbaar zijn, maar daar vrees ik toch wat voor.

• renecl
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
DKP schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 18:22:
Toch nog even een korte update over het verbruik ...

Door het vriesweer, het aan vriezen van de ramen langs buiten, EN langs binnen, was het toch noodzakelijk tijdens de laatste ritten de verwarming aan te zetten.
Die moet (of toch bij die van mij), op minstens 24°C staan om voelbaar warme lucht naar binnen te blazen.
Daarbij géén snelweg gedaan, en niet sneller dan 70km/u gereden.

Resultaat: een verbruik van maar liefst 26,94kWh /100km!!! 8)7
Dat is gewoon insane.
Het viel me gisteren op dat ik op de heenweg (81 km afstand) heel even de verwarming aanhad op 22, maar het accupercentage wel erg snel zag dalen en schrok ervan, dus na 4 KM de verwarming uitgezet. (met -1 graden buiten totaal niet comfortabel) . Ik begon met 100% en eindige op 71% bij aankomst. (80 km per uur wegen) Op de terugweg verwarming toch maar op 21 graden gezet en was aangenaam warm. ik kwam thuis met 40% , oftewel ietsje onzuiniger maar bijna niet merkbaar.

Ik denk dat als de auto op temperatuur is, het verbruik erg snel normaliseerd.

Wel moet ik vaak de verwarming even op 23 zetten voor 30 seconden, en dan terugzetten naae 21 of 22. Dan blijft hij lekker warm.

• DKP

DKP

renecl schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:07:
[...]

Het viel me gisteren op dat ik op de heenweg (81 km afstand) heel even de verwarming aanhad op 22, maar het accupercentage wel erg snel zag dalen en schrok ervan, dus na 4 KM de verwarming uitgezet. (met -1 graden buiten totaal niet comfortabel) . Ik begon met 100% en eindige op 71% bij aankomst. (80 km per uur wegen) Op de terugweg verwarming toch maar op 21 graden gezet en was aangenaam warm. ik kwam thuis met 40% , oftewel ietsje onzuiniger maar bijna niet merkbaar.

Ik denk dat als de auto op temperatuur is, het verbruik erg snel normaliseerd.

Wel moet ik vaak de verwarming even op 23 zetten voor 30 seconden, en dan terugzetten naae 21 of 22. Dan blijft hij lekker warm.
Helaas ervaar ik het anders, zolang de verwarming aanstaat, verslindt hij kWh's ... al wil ik dat komende dagen ook wel eens proberen, na korte tijd de verwarming van 24 naar 21 graden zetten.

Maar, met 81km enkel, en dus 162km heen en terug, dan maal jij er toch ook aardig wat km's door?
Zoals ik al zei, nog géén jaar (eerste rit was 12 december 2024), bijna 30.000km, maar dat is niet enkel woon-werk, daar zitten ook veel daguitstapjes met de fiets bij. Voor woon-werk alleen is het ongeveer 22.000km/jaar. (Binnenkort misschien een andere job, en dan wordt dat nog iets minder ... of, vèél minder, als ik weer meer met de fiets kan gaan werken).
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste