De ë-C3 heeft GÉÉN adaptieve crouse controle, en die optie is ook NIET mogelijk.
Of het moest intussen wél verkrijgbaar zijn, maar daar vrees ik toch wat voor.
De ë-C3 heeft GÉÉN adaptieve crouse controle, en die optie is ook NIET mogelijk.
Het viel me gisteren op dat ik op de heenweg (81 km afstand) heel even de verwarming aanhad op 22, maar het accupercentage wel erg snel zag dalen en schrok ervan, dus na 4 KM de verwarming uitgezet. (met -1 graden buiten totaal niet comfortabel) . Ik begon met 100% en eindige op 71% bij aankomst. (80 km per uur wegen) Op de terugweg verwarming toch maar op 21 graden gezet en was aangenaam warm. ik kwam thuis met 40% , oftewel ietsje onzuiniger maar bijna niet merkbaar.DKP schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 18:22:
Toch nog even een korte update over het verbruik ...
Door het vriesweer, het aan vriezen van de ramen langs buiten, EN langs binnen, was het toch noodzakelijk tijdens de laatste ritten de verwarming aan te zetten.
Die moet (of toch bij die van mij), op minstens 24°C staan om voelbaar warme lucht naar binnen te blazen.
Daarbij géén snelweg gedaan, en niet sneller dan 70km/u gereden.
Resultaat: een verbruik van maar liefst 26,94kWh /100km!!!![]()
Dat is gewoon insane.
Helaas ervaar ik het anders, zolang de verwarming aanstaat, verslindt hij kWh's ... al wil ik dat komende dagen ook wel eens proberen, na korte tijd de verwarming van 24 naar 21 graden zetten.renecl schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:07:
[...]
Het viel me gisteren op dat ik op de heenweg (81 km afstand) heel even de verwarming aanhad op 22, maar het accupercentage wel erg snel zag dalen en schrok ervan, dus na 4 KM de verwarming uitgezet. (met -1 graden buiten totaal niet comfortabel) . Ik begon met 100% en eindige op 71% bij aankomst. (80 km per uur wegen) Op de terugweg verwarming toch maar op 21 graden gezet en was aangenaam warm. ik kwam thuis met 40% , oftewel ietsje onzuiniger maar bijna niet merkbaar.
Ik denk dat als de auto op temperatuur is, het verbruik erg snel normaliseerd.
Wel moet ik vaak de verwarming even op 23 zetten voor 30 seconden, en dan terugzetten naae 21 of 22. Dan blijft hij lekker warm.
Dit komt overeen met mijn ervaring. Alsof je 'm eerst even moet overtuigen dat verwarmen écht nodig is.renecl schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:07:
[...]
Wel moet ik vaak de verwarming even op 23 zetten voor 30 seconden, en dan terugzetten naae 21 of 22. Dan blijft hij lekker warm.
Misschien dat de strategie van "eerst hoog zetten en daarna lager" het verbruik wat omlaag kan brengen.DKP schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 18:22:
Resultaat: een verbruik van maar liefst 26,94kWh /100km!!!![]()
Dat is gewoon insane.
Dit is ook mijn ervaring en ook de hele reden waarom fabrikanten het voorverwarmen van een auto terwijl deze nog aan het laden is mogelijk zou moeten maken, maar dat vertikt Citroën helaas nog steeds..renecl schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:07:
[...]
Ik denk dat als de auto op temperatuur is, het verbruik erg snel normaliseerd.
Moet zeker lukken als je 100 rijdt. Nog wat tips:Utmost schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:06:
[...]
Dit is ook mijn ervaring en ook de hele reden waarom fabrikanten het voorverwarmen van een auto terwijl deze nog aan het laden is mogelijk zou moeten maken, maar dat vertikt Citroën helaas nog steeds..![]()
Volgende week zaterdag ga ik 182 km naar mijn grootouders rijden, ben heel benieuwd of ik het zonder snel laden ga halen.
Zaterdag met -1 160KM gereden met nog 41% over. (de heenweg geen heating, dat was niet fijn, terug wel)Utmost schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:06:
[...]
Dit is ook mijn ervaring en ook de hele reden waarom fabrikanten het voorverwarmen van een auto terwijl deze nog aan het laden is mogelijk zou moeten maken, maar dat vertikt Citroën helaas nog steeds..![]()
Volgende week zaterdag ga ik 182 km naar mijn grootouders rijden, ben heel benieuwd of ik het zonder snel laden ga halen.
Dat had ik ook... tot ik bedacht dat de airco ook uit kan. Die airco is in feite gewoon een warmtepomp maar zonder omkeerklep kan ie, volgens mij, alleen koelen en niet verwarmen. Met de airco uit kan ik de verwarming ineens gewoon op 21 zetten voor een behaaglijke temperatuur.DKP schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 18:22:
Die moet (of toch bij die van mij), op minstens 24°C staan om voelbaar warme lucht naar binnen te blazen.
Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Kia Niro EV - Peugeot e-208 - Zappi v2
Ik had juist de gewoonte AC uit te zetten in de winter maar met de C3 deed de verwarming op 20C alsog niet echt veel. De laatste tijd zet ik AC wel aan. Heel veel verschil lijkt 't niet te veroorzaken.mvdklip schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 08:29:
[...]
Dat had ik ook... tot ik bedacht dat de airco ook uit kan. Die airco is in feite gewoon een warmtepomp maar zonder omkeerklep kan ie, volgens mij, alleen koelen en niet verwarmen. Met de airco uit kan ik de verwarming ineens gewoon op 21 zetten voor een behaaglijke temperatuur.
Zoek maar eens op hoe dat ontvochtigen werkt (hint: condensatie) en dan zul je zien dat dat niet echt mogelijk is zonder te koelen. Bij mij maakt het in ieder geval een groot verschil. Met airco aan moet ik de verwarming op 24 zetten en met airco uit op 21. Nog nooit meegemaakt zoiets met een auto maar ja...Graeme schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 16:56:
Daarnaast is "air conditioning" niet synoniem met "verkoelen". Het vermindert ook de luchtvochtigheid om bijv. beslagen ramen tegen te gaan.
Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Kia Niro EV - Peugeot e-208 - Zappi v2
Extended range? Wist niet dat dat verkrijgbaar was.Marcot71 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 19:57:
Over twee weken krijgen wij onze eC3 Aircross Max extended range. ZIjn er hier al meer extended range rijders?
Ik heb eens een factory reset gedaan, dat doet al wonderen.SFjunior schreef op zondag 30 november 2025 @ 09:00:
Beste e-C3 rijders,
Onlangs de laatste versie van het mediasysteem er op gezet. Helaas nog steeds problemen met het kiezen van zenders. In het begin kan ik nog meerdere instellen maar nu staat hij vast op 1 zender. Hebben anderen hier last van?
Wat mij vooral opvalt is bij het opstarten zie ik een blauwe lijn, van links naar rechts, oplopen onderin het scherm. Alsof hij het systeem aan het laden is. Deze gaat echter maar tot de helft van het scherm. Zou dit iets betekenen? Hoor graag of jullie dit bekend voor komt.
Verder zeker tevreden e-C3 rijder.
Ga ik zeker proberen. Bedankt voor de tip.renecl schreef op zondag 30 november 2025 @ 22:38:
[...]
Wellicht is het toeval, maar sindsdien weinig tot geen problemen meer met het apparaat.
Nog opvolging hierop - de eC3 staat na zo'n 2 maanden nog steeds bij de garage in afwachting van levering vervangende onderdelen. Welke onderdelen dat precies waren kon de garage mij niet vertellen, de communicatie is sowieso heel summier. Vanuit de private lease inmiddels wel een vervangende auto uit dezelfde klasse ontvangen. In ieder geval heel blij dat we deze Citroën niet met onze eigen centen hebben gekochtcasgr25 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 11:41:
Enkele weken geleden ontvingen wij onze nieuwe eC3 Max via private lease. Helaas is het van begin af aan drama geweest. Toen de auto bij ons op locatie werd afgeleverd gaf de chauffeur al aan dat de auto een foutmelding geeft (Storing elektrisch aandrijfsysteem: laat de auto repareren). Bij elke rit kwam de melding inderdaad terug. Soms wilde de auto alleen na een tweede poging starten.
Vanwege drukte de auto pas afgelopen week kunnen langsbrengen bij de lokale Citroën-garage. Daar hebben ze geprobeerd een update uit te voeren waarbij de eC3 volledig is vastgelopen. Nu dus aangewezen op een deelauto omdat vervangend vervoer regelen een eeuwigheid duurt, leasemaatschappij en garage wijzen naar elkaar. Fijn met een vakantie later deze week in het vooruitzicht...
Iemand eerder vergelijkbare problemen gehad? En wat was daarbij de doorlooptijd?
Precies dit heb ik ook, het is de laatste twee weken of veel te warm in de auto, of onaangenaam koud. Ik krijg het maar niet voor elkaar de juiste instellingen te vinden voor een comfortabele temperatuur in de EC3.mvdklip schreef op woensdag 26 november 2025 @ 09:20:
[...]
Met airco aan moet ik de verwarming op 24 zetten en met airco uit op 21. Nog nooit meegemaakt zoiets met een auto maar ja...
Ik rijd nu een nieuwe eC3 voor twee weken en ik herken dit beiden niet.Utmost schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 13:00:
[...]
Precies dit heb ik ook, het is de laatste twee weken of veel te warm in de auto, of onaangenaam koud. Ik krijg het maar niet voor elkaar de juiste instellingen te vinden voor een comfortabele temperatuur in de EC3.
Daarnaast begin ik me ook mateloos te irriteren aan de parkeersensor. Elk verkeerslicht waar ik stop slaat hij aan en kan ik hem niet wegdrukken waardoor het scherm eigenlijk onbruikbaar is tot ik weer doorrijd. Iemand een idee hoe dit uitgezet kan worden?
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Ik herken dit totaal niet, temp is prima. Maar soms moet je even spelen door em iets hoger te zetten bij hogere buitentemeratuur.Utmost schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 13:00:
[...]
Precies dit heb ik ook, het is de laatste twee weken of veel te warm in de auto, of onaangenaam koud. Ik krijg het maar niet voor elkaar de juiste instellingen te vinden voor een comfortabele temperatuur in de EC3.
Daarnaast begin ik me ook mateloos te irriteren aan de parkeersensor. Elk verkeerslicht waar ik stop slaat hij aan en kan ik hem niet wegdrukken waardoor het scherm eigenlijk onbruikbaar is tot ik weer doorrijd. Iemand een idee hoe dit uitgezet kan worden?
Tjah, dat was wel te verwachten met een accu die niet voorverwarmd is. Temp op 22 a 23 graden doet het voor mij en is goed te doen. En als de auto eenmaal warm is, is de drain wel minder dan in het begin.Estherrrrrr schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:29:
Ik rij nu met koude dagen met dikke jas en handschoenen aan. Net als mijn moeder vroeger in haar lelijke eend.
Ik vind het belachelijk dat het nodig is maar de keer dat ik het lekker warm stookte (daarvoor moest de verwarming op 26) trok het mijn batterij nóg zoveel sneller leeg dat ik dat nu wel laat.
Ik haal met koud weer (onder de 5 graden) amper de 200 km nog.
Bijvoorbeeld: als mijn ramen beslaan en ik zet de blazer aan op 22 graden, gaat hij wanneer ik de blazer op de voorruit weer uit heb gezet opeens hele warme lucht blazen terwijl ik niets heb gedaan met de temperatuur. Daarnaast heb ik ook soms het idee dat de auto veel warmer is bij het instellen op 22 graden dan andere keren (waar ik dan ook koude handen heb).Tukk schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 13:03:
[...]
Ik rijd nu een nieuwe eC3 voor twee weken en ik herken dit beiden niet.
Verwarimg staat op AUTO en 21 graden, altijd comfortabel. En hoe bedoel je parkeersensor die aan gaat bij een verkeerslicht?
Ik denk dat dit inderdaad niet kwaad kan. Ik ga even een afspraak maken!renecl schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 20:23:
[...]
Ik herken dit totaal niet, temp is prima. Maar soms moet je even spelen door em iets hoger te zetten bij hogere buitentemeratuur.
Parkeersensor werkt perfect ook bij stoplicht. Iets is er niet goed met je auto. Gewoon teruggaan
[ Voor 10% gewijzigd door LookieChameleon op 08-12-2025 13:52 ]
Mijne niet.renecl schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:00:
[...]
En als positief puntje, de auto is wel na 2 minuten al warm ;-)
Daar zit je meeste belasting, boven de 90KM per uur is hij niet echt meer aerodynamisch. Het is ook een stadsauto die ook gewoon op de snelweg kan, maar echt zuinig is hij dan helaas niet nee.Tomono schreef op maandag 15 december 2025 @ 16:27:
Vorige week de auto een dag kwijt geweest voor een terugroepactie. Wiellagers moesten vervangen worden. Ben benieuwd of dat bij andere ook het geval is.
Daarnaast valt het verbruik mij ook enorm tegen. Ik rijd zo goed als alleen snelweg en kom op een verbruik uit van 21,77 KWH/100KM
https://www.rdw.nl/uw-voe.../terugroepacties-opzoekenTomono schreef op maandag 15 december 2025 @ 16:27:
Vorige week de auto een dag kwijt geweest voor een terugroepactie. Wiellagers moesten vervangen worden. Ben benieuwd of dat bij andere ook het geval is.
Daarnaast valt het verbruik mij ook enorm tegen. Ik rijd zo goed als alleen snelweg en kom op een verbruik uit van 21,77 KWH/100KM
Volgens die link van RDW ook geen terugroepactie voor die van mij maar die was toch echtEstherrrrrr schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 11:36:
[...]
https://www.rdw.nl/uw-voe.../terugroepacties-opzoeken
Iedereen die wil kan checken via de link.
Mijn EC3 zat er niet bij gelukkig.
[ Voor 9% gewijzigd door Tomono op 16-12-2025 19:42 ]
Dit probleem heb ik precies ook, vrijwel altijd de sensor links- en rechtsvoor die af gaan. Ik ga hiervoor denk ik nog een keer terug naar de dealer, het is mateloos irritant.Marcot71 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 14:11:
Sinds gisteren rijd ik in een eC3 aircross max extended version (54Kwh accu) en ik zie dat mijn crony versie al 3.55.5 is. Dat is dus de nieuwste versie blijkbaar.
Ik heb tot nu toe (125km) 1 zeer irritant probleem. Wanneer ik bijna stil sta voor bv een stoplicht gaat mn park distance control als een gek piepen en 'ziet' de auto allerlei obstakels (auto voor me, stoeprand etc) Is die PDC op een of andere manier uit te schakelen? ik word er nu al mesjogge van
[ Voor 5% gewijzigd door mm01 op 20-12-2025 09:26 ]
Ik heb een mail van Stellantis dat dit aan de communicatiemodule ligt. Deze moet vervangen worden, en hiervoor staat hij nu bij de dealer......... al 2 weken nu.mm01 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 09:23:
De vraag blijft nog steeds waar het voorverwarmen blijft in de Citroën ec3 app blijft, heb inmiddels deze al bijna een jaar! Gezien deze geen warmte pomp heeft zou dit fijn zijn als je langere afstanden moet rijden!
Iemand of misschien Citroën zelf😜
Wij rijden ook vooral snelweg. Meestal overdag dus maximaal 100 km/uur. Gemiddeld verbruik over de periode mei-december tot is rond 17 KWH/100km. Het verbruik stijgt stevig als je harder gaat rijden dan 100km/uur en als het koud is.Tomono schreef op maandag 15 december 2025 @ 16:27:
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
[ Voor 3% gewijzigd door Tukk op 02-01-2026 15:33 ]
Het lijkt me dat je dat al op je klompen kon aanvoelen aangezien er een 44-kWh batterij inzit ten opzichte van de 58-kWh accu in de standaard id.3Tukk schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 15:13:
Range
De range is lager dan de standaard id.3 Vooral het gebrek aan verwarming van de batterijen is erg goed te merken.
Wat betreft range, ik heb er één keer méér dan 400km uitgehaald, al moest ik daar wefl heel assertief voor rijden.
Ja klopt, de 44kWh batterij.Marcot71 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 13:19:
@DKP Jij hebt de 44kwh versie? Ik sinds een maand de 54kwh versie. In de huidige vrieskou haal ik ongeveer 280km (alleen snelweg) met de verwarming op 21,5c met 4 volwassenen in de auto. Snelheid 100km/u. Met hogere temperaturen moet ik de 350km makkelijk halen hoop ik.
Klopt, en alsnog valt het me tegen door het gebrek aan verwarming in de accus. De koude maakt een groter verschil dan een 44kWh en 58kWh normaal mag hebben.Estherrrrrr schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 11:46:
[...]
Het lijkt me dat je dat al op je klompen kon aanvoelen aangezien er een 44-kWh batterij inzit ten opzichte van de 58-kWh accu in de standaard id.3
[ Voor 198% gewijzigd door Tukk op 05-01-2026 09:28 ]
De meeste mensen "struikelen" over de (lage) actieradius van EV's. Als die hoog genoeg is, vinden ze het goed, maar de meesten vergeten dat een EV met hoge(re) actieradius niet perse zuiniger is, maar gewoon een veel grotere batterij heeft.Tukk schreef op maandag 5 januari 2026 @ 09:25:
[...]
Klopt, en alsnog valt het me tegen door het gebrek aan verwarming in de accus. De koude maakt een groter verschil dan een 44kWh en 58kWh normaal mag hebben.
Kan zijn,ik herken me in geen van de 'meeste mensen' waar jij het over hebt. Ik werk momenteel in de electrische wereld en kan ook nog wel de chemie van een accu uitleggen.DKP schreef op maandag 5 januari 2026 @ 13:15:
[...]
De meeste mensen "struikelen" over de (lage) actieradius van EV's. Als die hoog genoeg is, vinden ze het goed, maar de meesten vergeten dat een EV met hoge(re) actieradius niet perse zuiniger is, maar gewoon een veel grotere batterij heeft.
(Een hoge actieradius is uiteraard wel praktischer, vooral voor uitstapjes/vakanties).
Het zijn ook diezelfde groep mensen die nog steeds gelooft dat elektrisch rijden spotgoedkoop is, terwijl dat al lang niet meer zo is, integendeel, in de meeste situaties is het zelfs een pak duurder dan benzine, en zeker veel duurder dan diesel.
[ Voor 3% gewijzigd door Tukk op 05-01-2026 15:28 ]
Je hebt het over de Anwb, dat is NL?LookieChameleon schreef op maandag 5 januari 2026 @ 14:07:
Maar volgens de Anwb gaat het om kleine verschillen en in dit geval komt de elektrische auto er als het goedkoopste uit.
Maar wie heeft de wijsheid in pacht, we leven nu in 2026 en de overheidsregels veranderen continue. De NOS zegt afgelopen zaterdag "Accijns op benzine omhoog en er volgt meer: 'Wennen aan 2,50 per liter'.
Wie slim is zoekt werk in de buurt, ook nadat het bedrijf waar ik werkte failliet ging heb gezocht naar een werkgever waar ik zo min mogelijk kilometers hoefde te rijden.
Daarnaast hebben wij mensen ook benen gekregen om te lopen, en als ik zo om mij heen kijk worden deze alleen gebruikt om de hond uit laten omdat dat nu eenmaal moet.
Gelukkig ben ik ook niet een van die "meeste mensen", maar het is wel zo dat de meeste mensen geen idee hebben hoeveel een EV verbruikt, zeker als je graag een beetje door rijdt, en ook je verwarming gebruikt, in combinatie met publiekelijk laden ipv thuis (bij voorkeur met zonnepanelen).Tukk schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:09:
[...]
Kan zijn,ik herken me in geen van de 'meeste mensen' waar jij het over hebt. Ik werk momenteel in de electrische wereld en kan ook nog wel de chemie van een accu uitleggen.
[ Voor 11% gewijzigd door DKP op 05-01-2026 15:40 ]
Soort van. Zoals ik het begrijp, slijt dit type accu veel minder snel dan andere technologieën. Maar technisch gezien slijt ie alsnog sneller op een hoge SoC dan op een lage. Dus als ik de auto een tijdje niet gebruik (ivm. bijvoorbeeld vakantie), probeer ik 'm niet 100% vol te hebben.Marcot71 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:56:
De ëC3 heeft toch een LFP accu? Die zou veel beter bestand moeten zijn tegen (vaak) opladen tot 100%.
Dit kan je aanpassen in de instellingen van de app, staat standaard uit inderdaad.Dgoderis schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 19:53:
Alvast bedankt en sorry voor de foto van de foto, maar de app laat geen print-screens toe... PS: ik weet dat hij nu niet gekoppeld is.
Is me gelukt, merciTheBlue schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 22:05:
[...]
Dit kan je aanpassen in de instellingen van de app, staat standaard uit inderdaad.
En dan nog koop je een auto waarvan je al weet dat die tegenvalt t.o.v. je vorige auto?Tukk schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:09:
[...]
Kan zijn,ik herken me in geen van de 'meeste mensen' waar jij het over hebt. Ik werk momenteel in de electrische wereld en kan ook nog wel de chemie van een accu uitleggen.
Ik heb niet gekocht, het is een lease-auto.Estherrrrrr schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 11:40:
[...]
En dan nog koop je een auto waarvan je al weet dat die tegenvalt t.o.v. je vorige auto?
[ Voor 8% gewijzigd door Tukk op 08-01-2026 13:11 ]
Hier nog een ontwikkeling? Ik ben zelf nog niet toegekomen aan langs gaan bij de dealer.Marcot71 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 20:27:
Ik heb al een afspraak staan bij de dealer. Het is bij mij alleen linksvoor. Ik heb de sensoren al schoongemaakt maar dat helpt absoluut niet
Geeft ook iets aan over de kennis en interesse van de dealer............Dgoderis schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 14:51:
Vandaag bij Citroën in Roeselare geweest. Met de hoofdverantwoordelijke gesproken, erg vriendelijke man.
Hier waren ze totaal niet op de hoogte van de falende app, het niet kunnen toepassen van de Climate-control en de andere functies van de E-remote. Ze gingen zelf eens luisteren bij Stellantis Belgium.
Ik verwacht ongeveer hetzelfde. Welke leenauto kreeg je ondertussen?renecl schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 19:30:
[...]
Geeft ook iets aan over de kennis en interesse van de dealer............
Ik heb inmiddels een brief van Stellantis dat ze toegeven dat de climate functie niet werkt, en waarom. En hoe het is op te lossen door de dealer.
Dus auto naar dealer gebracht voor modificatie........ dat was 10 weken geleden........en rij nu nog steeds in de leen auto ;-)
Peugeot e-208 2025, moet zeggen dat deze wel wat volwassender aanvoelt (maar ook duurder)Dgoderis schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 19:32:
[...]
Ik verwacht ongeveer hetzelfde. Welke leenauto kreeg je ondertussen?
[ Voor 21% gewijzigd door TheBlue op 27-01-2026 09:38 ]
:strip_exif()/f/image/ANpNSuUUpNprCAREx47E4owh.png?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door renecl op 29-01-2026 19:38 ]
Uitgesteld opladen, interessant. Is mij nog niet gelukt. Hou ons op de hoogte.renecl schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 19:37:
Ne 10 weken bij de garage vanwege TRACTION meldingen, en andere random meldingen heeft deze auto een update gehad via stellantis. Volgens de monteur is er een nieuwe sofwareversie ingezet op zowel de auto als entertainmentsysteem. Na heel veel contact met de leverancier stellantis.
Dus ben benieuwd hoe het zal gaan de komende tijd
Entertainment systeem heeft iig al een paar andere fucties, dit weekend eens uittesten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook benieuwd waarom ik zelf de 3.55.5-prod nergens kan vinden.Dgoderis schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 19:48:
[...]
Uitgesteld opladen, interessant. Is mij nog niet gelukt. Hou ons op de hoogte.
Thx :-) , ga ik deze ook maar eens in de gaten houden ;-)Gerryvd schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 20:37:
Voor de You (NoNav) is die hier beschikbaar
https://sites.google.com/view/nac-rcc/system/crony2/var-1
Nog niet voor de Max (Nav)
[ Voor 12% gewijzigd door renecl op 30-01-2026 21:04 ]
Erg benieuwd of het op afstand verwarmen werkt. Baal daar zo van dat het niet werkt...renecl schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 21:02:
Eerste kleine update na de 10 weken durende ziekehuisopname van mijn e-C3
- Het brandende gordellampje gaat nu uit tijdens rijden
- Rare random piepjes bij starten zijn weg.
- 20 graden is ook echt 20 graden (ik hoef em niet meer op 24 te zetten)
- Ruitenwisser AUTO stand reageert vele malen meter op motregen. (niet meer ineens op stand paniek)
Morgen ga ik de telefoon weer koppelen, want alles was gewist tijdens de mega update.
Volgens de garage is mijn auto (met mijn vele tickets naar stellantis) gebruikt om software aan te passen bij citroen.
Helaas, steeds noppes ook niet na vervangen van de communicatie module.Tomono schreef op maandag 2 februari 2026 @ 19:13:
[...]
Erg benieuwd of het op afstand verwarmen werkt. Baal daar zo van dat het niet werkt...
Voel het zelfde. Auto is prima maar ik hoop dat de software snel een update krijgt. Nu nog steeds temp. op 24 staan. Binnenkort mag ik voor een eerste onderhoud. Krijg dan ook de afneembare trekhaak. Begrijp dat deze nu beschikbaar is. Krijg van de garage door dat het afneembaar moet zijn omdat anders de camera continue aan het piepen is. We gaan het zien.renecl schreef op maandag 2 februari 2026 @ 20:59:
[...]
Helaas, steeds noppes ook niet na vervangen van de communicatie module.
Een mail naar stallantis is weer onderweg.
Ik vindt het ook geen ramp, maar meer iets van als je iets beloofd dan wel doen. En niet change de deal after the sale.
Mijn Android telefoon geeft dezelfde (gebrek aan) info als bij jou. Op de iPad krijg ik deze aanvullende informatieLookieChameleon schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 21:05:
Als ik nu in mijn My Citroen app kijk bij Mijn terugroepacties en dan de button Controleren gebruik dan zie nu de tekst " Campagnes om te realiseren", daar achter is een pijltje naar beneden wijzend maar als je daar op drukt gebeurt er niets, dus dan is er geen terugroepactie?
Vervolgens staat er wel onder in het scherm " neem contact op met de dealer".
Zijn er hier forumleden die bekent zijn of er terugroepacties zijn?
LookieChameleon schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 21:05:
Als ik nu in mijn My Citroen app kijk bij Mijn terugroepacties en dan de button Controleren gebruik dan zie nu de tekst " Campagnes om te realiseren", daar achter is een pijltje naar beneden wijzend maar als je daar op drukt gebeurt er niets, dus dan is er geen terugroepactie?
Vervolgens staat er wel onder in het scherm " neem contact op met de dealer".
Zijn er hier forumleden die bekent zijn of er terugroepacties zijn?
Rechtsboven klikken op het mannetje, erna "mijn terugroepacties"Marcot71 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:54:
Waar in de app zien jullie terugroep acties? Ik zie die helemaal niet. (En dat kan aan de software liggen of aan mijn onkunde om deze geweldige UI te snappen )
Is dit nu echt een fout?, of weer zon EU betuttelings dingetje (zoals het piepen bij overschijden van de snellheid met 4km en die je dus ALTIJD uitzet als eerste)Dgoderis schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 16:38:
[...]
Rechtsboven klikken op het mannetje, erna "mijn terugroepacties"
Ik weet niet wat voor app developers ze hebben, maar zelf met wat vibe coding moet je iets beters kunnen maken. Bij 80% laden stoppen bijvoorbeeld beloven ze al maanden en is kinderlijk eenvoudig. KM uitlezen hetzelfde....LookieChameleon schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 20:12:
Ik heb ook eens een account aangemaakt op een Ipad en inderdaad dan zie ik ook de terugroepactie zoals Gerryvd zegt. Aan het Android platform moet nog even aan gewerkt worden denk ik, daarop is het niet te zien. En op RDW site zie ook geen terugroepacties, misschien zie je daar alleen terugroepacties die met veiligheidsissues te maken hebben.
Waar hebben ze dit al maanden geleden beloofd? Heb wel zin om dit als uitgangspunt te gaan gebruiken bij volgende bezoek aan de garage.renecl schreef op zondag 8 februari 2026 @ 11:39:
[...]
Ik weet niet wat voor app developers ze hebben, maar zelf met wat vibe coding moet je iets beters kunnen maken. Bij 80% laden stoppen bijvoorbeeld beloven ze al maanden en is kinderlijk eenvoudig. KM uitlezen hetzelfde....
In mijn mailbox, communicatie met Citroen via het klachtenformulier.Tukk schreef op maandag 9 februari 2026 @ 13:29:
[...]
Waar hebben ze dit al maanden geleden beloofd? Heb wel zin om dit als uitgangspunt te gaan gebruiken bij volgende bezoek aan de garage.
De auto staat na ruim 4 maanden nog steeds bij de garage zonder uitzicht op reparatie. Inmiddels hebben we via de rechtsbijstand het leasecontract laten ontbinden.casgr25 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:07:
[...]
Nog opvolging hierop - de eC3 staat na zo'n 2 maanden nog steeds bij de garage in afwachting van levering vervangende onderdelen. Welke onderdelen dat precies waren kon de garage mij niet vertellen, de communicatie is sowieso heel summier. Vanuit de private lease inmiddels wel een vervangende auto uit dezelfde klasse ontvangen. In ieder geval heel blij dat we deze Citroën niet met onze eigen centen hebben gekocht
Toch raar dat de garage niet weet wat ze zelf besteld hebben.....casgr25 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 14:59:
[...]
De auto staat na ruim 4 maanden nog steeds bij de garage zonder uitzicht op reparatie. Inmiddels hebben we via de rechtsbijstand het leasecontract laten ontbinden.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq