Ieduladha schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:50:
Ik ben (denk ik) een van de eerste die inmiddels de ë-C3 1 jaar in bezit heeft. Helaas loopt dan ineens een service af en is het in de MyCitroen app niet meer mogelijk om te zien hoe vol je accu is, of hij aan het opladen is, hoe lang het opladen nog duurt enz. Enorm irritant, vooral omdat het al 2 dagen niet werkt en hoofdbrekens kost en ik vandaag een mail krijgt,
...
Ik heb die van mij nog net geen jaar in gebruik, ik dacht vanaf half december pas (moet ik is nakijken thuis op mijn excell file), maar officieel al vanaf de tweede helft van november, want had die toen al ingeschreven. Maar omdat er software problemen waren, pas afgeleverd gekregen ergens half december.
Dat drong nu opnieuw tot mij door omdat ik uw melding las dat de app service na een jaar niet meer werkt. Ik keek net mijn app na hier op mijn werk ... en die doet het nu idd ook niet meer ...
Jammer, maar het zij zo, en ik ga er echt geen 100€/jaar aan betalen. Als je de auto inplugged, komt er op het dashboard toch te staan hoe lang het laden duurt, en uit ervaring weet ik dat die tijd redelijk correct is.
Daarbuiten weet ik ook hoeveel kW hij laadt aan x aantal A, zowel monofasig als driefasig, en kan je ze zelf ook snel ruwweg uitrekenen hoeveel je moet laden en hoelang het duurt.
Voor elke % die erbij moet tel ik aan 0,5kWh (is iets teveel, maar geeft je "reserve")
Dus zelfs als het niet meer verschijnt op het dashboard, kan ik mijne plan trekken:
Bijvoorbeel, ik kom thuis van 't werk, batterij nog 60%, dat is 40% eruit, 40x0,5 betekent dat er 20kWh bij moet, en om vol te laden vóór ik weer naar 't werk moet die in 12u opgeladen zijn, dat is 20 gedeeld door 12, dat is laden aan minstens 1,67kW.
Dan gaan we rekenen ... (al ken ik het al uit mijn hoofd 🤪);
Monofasig aan 6A, 230x6=1380W, oeps, da's te weinig
Monofasig aan 8A, 230x6=1840W, ja, dat word laden aan 8A.
Verder hoef ik dan niet meer te rekenen 👍
Inpluggen, en voor 't werk weer uitpluggen.