BE_Jan schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 17:21:
Omdat ik op zoek ben naar een "betaalbare" elektrische wagen die met name als 2e auto door mijn vrouw zal worden gebruikt hier in het dorp en voor ritjes naar de stad kwam ik al snel uit bij de E-C3. Deze kreeg goede reviews her en der en ook door de voor zijn klasse ruime achterbank (handig met tieners) leek me dit een goede kandidaat. Qua design ook niet de lelijkste, maar dat is uiteraard persoonlijk.
Door mijn zoektocht kwam ik bij dit topic uit, waarvan ik nu de laatste 5 en de eerste 5 pagina's heb gelezen. Uiteraard heeft een nieuw model wel wat kinderziektes (ik denk aan de VW ID modellen), maar het gros van de rijders hier kampt toch best wel met wat hardnekkige problemen.
Is de auto nu een aanrader, of beter te vermijden voorlopig door de vele issues die ik lees? Ik ben me ervan bewust dat mensen eerder de problemen posten dan hun positieve ervaringen, maar dan nog :-).
Ik heb deze nu meer dan een jaar en 27100 KM op de teller.
In begin, veel softwareproblemen maar deze zijn nu eigenlijk allemaal wel onder controle met de laatste updates. Op zit moment doet ie het gewoon en is er slecht heel af en toe nog een softwareglitchje te merken en is dan ook weer snel weg
De auto doet wat ie moet doen, niet meer en niet minder.
De Auto rijdt heerlijk, en heeft ook een goede en hoge zit.
Heeft me nog nooit laten staan, en range is na een jaar zon 290KM (op wegen van 60 en 80km vooral) , hij haalt vlot 120/130 maar dan is je verbruik niet zo leuk meer ;-)
Dus best tevreden eigenlijk
Enige irritatiepuntje is nog steeds de APP, dat is een drama.
Enige dat goed werkt in de APP is het controleren van laden en uitgesteld laten. Voor de rest van de functies gebruik ik HomeAsistant en de Stellantis integratie.
Ga je zoeken op problemen, dan kom je ze op internet tegen. Want alleen mensen met problemen (of tweakers) klimmen in een forum. Dat is ook zo met andere merken en modellen.
[
Voor 13% gewijzigd door
renecl op 15-05-2026 21:57
]