Korte review na tien maanden en 10.000 kilometer. Gemiddeld verbruik ligt op 20 kWh per 100 kilometer (op basis van laadoverzicht). Perfecte stadsauto waar als het moet 5 mensen en een hond in passen. In die samenstelling zou ik er niet mee naar Sevilla rijden, maar prima voor een paar keer naar de Achterhoek. Vanuit Utrecht red je in de zomer een retour, in de winter is het zeker laden, maar waar in Nederland zijn er geen laadpalen? Auto doet eigenlijk alles wat ie moet doen. Echt maar een paar bugs: achterklep die niet via de knop onder de nummerplaat opengaat als je na ontgrendelen te lang wacht. Opnieuw sluiten en openen lost dat op. Scherm dat automatisch afsluit - en weer opstart, en weer afsluit -, als ik de bluetooth van m'n telefoon aan laat staan. Beetje wonderlijke dingetjes, maar rijdt altijd.
Hoop voor de aankomende update: dat de fysieke knop voor het in- en uitschakelen van de snelheidswaarschuwing het gewoon doet. Lane assistance mag er gewoon uit, vermoed dat het meer levens kost dan spaart. Verder geen klacht over dit toffe karretje. Ok, eentje dan: geluidsisolatie is niet fantastisch. Boven de 100 km/h is een Volvo 850/V70 (waar ik eerder mee reed) een fijnere auto. V70 is geen stadsauto, met een grondige hekel aan drempels. Die zijn voor de e C3 geen probleem dankzij de hydraulische vering, ook de eerste reden waarom ik enthousiast werd over deze auto, ik dacht gelijk aan de Xantia met veerbollen. Zo soepel als de Xantia is de e C3 niet, weegt ook een stukkie meer met 1400 kg, maar het rijdt in de stad en erbuiten fabuleus en fluks, en met max 135 km/h eigenlijk altijd hard zat.
[ Voor 20% gewijzigd door Bummerd op 15-11-2025 02:23 . Reden: tekst verbeterd ]
:strip_exif()/f/image/vd3mc5aXD5s4H0rwKOgLAWPQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yahw4MQuH1WWZLP0h01GyEh1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KLvhYQJ8HVXE3QqgThSRyz81.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/teKvkzhc34j38FsH3mAn0oRm.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/guURhftiNP1V9wlxKf3DIVn2.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/U68ZYv0vZ1LpJcxtMK7952Dz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ANpNSuUUpNprCAREx47E4owh.png?f=user_large)