Even ter aanvulling 3 pagina's van het instructie boekje.
:strip_exif()/f/image/2dxuep0MeJWRR4715PNsruSV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mInxpupt66j5hrQ196vu70A2.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door Grizzlyb1 op 29-08-2024 20:52 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Grizzlyb1 op 29-08-2024 20:52 ]
Als ik kijk naar het praktisch verbruik dan doe je het gemiddeld:DKP schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 22:52:
Zeer ONTEVREDEN over mijn ë-C3!!!
Buiten het feit dat de rijervaring/comfort echt heel goed zit, stoort mij het ENORME elektriciteitsverbruik!
Bij een kruissnelheid van 90km/u, 21kWh/100km.
Geprobeerd ZONDER snelweg, amper minder.
Hoe je het ook probeert, je moet immens veel moeite doen om 200km te halen!
/f/image/JLWydLlDYKDpsMbFzNMkDIrf.png?f=fotoalbum_large)
Was het niet Fastned die in het verleden laadcurves publiceerde van elektrische auto's? Zoiets zou nu ook welkom zijn.gobelijn schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 21:40:
Het zou leuk zijn als citroen een laad simulator zou publiceren waarbij de omgevingstemperatuur kan ingegeven worden.
/f/image/o0wWUxXTdLOyYQXZwu9f0P0U.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door mvdklip op 24-01-2025 09:24 ]
Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2
Weet je zeker dat je je niet vergist?DKP schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:18:
Superchargers in België meestal tussen 0,69 en 0,90 €/kWh. Met uitschieters tot 1,20€/kWh 🫣
/f/image/1e54tkVJcl7Lt3fAB6ZELXVl.png?f=fotoalbum_large)
Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2
:strip_exif()/f/image/yCsibYF5fMjjE7iYu3f2piM3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7pJ2HZcSbBZY8PDj2NWvI9fI.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat klopt. En gelukkig hebben wij thuis zonnepanelen.HandyLumberjack schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:43:
[...]
Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat je vooral goedkoper uit bent met een EV als je zelf je stroom maakt met bijvoorbeeld zonnepanelen.
Als je aangewezen bent op openbaar laden kun je in veel qua kosten net zo goed ICE rijden.
Veel EV's worden zakelijk gereden en dan is er door de berijder vaak weinig incentive om goedkoper te laden. En dus is er ook weinig concurrentie qua laadtarieven.
/f/image/tu5389Or98Nur4dkmR3odl2R.png?f=fotoalbum_large)
Dit zijn de prijzen bij dezelfde Supercharger zonder korting/abo:DKP schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:26:
Een laadpas die mij 120€/jaar kost is mij teveel, aangezien ik zelden publiekelijk laad.
Als er een moment komt dat meer nodig wordt (mogelijk gebeurt dat ook), dan is het noodzakelijk om mij te verdiepen in de zee van laadpassen
/f/image/QZnwRoTQzNgslamtFsAwI7Ss.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Q7O64HzwnzVMFRtasCM2iXjW.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pepCH5Gkx5Rx3Ri4MitjB7Ja.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uUtrgu2wjThibqEivBqOieYv.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 63% gewijzigd door mvdklip op 19-02-2025 11:15 ]
Bij mij weigert die software om überhaupt de e-C3 toe te voegen:timelezzzzz schreef op maandag 17 februari 2025 @ 17:34:
Ik was wat aan het zoeken naar navigatie updates voor de nieuwe C3 van mn schoonvader en het is me opgevallen dat er al wel een update beschikbaar is voor het touchscreen van de nieuwe C3 in de Citroën Update applicatie. Iemand die deze al geinstalleerd heeft?
Beetje van hetzelfde hier.mvdklip schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:07:
Ik heb die privacy modus al lang geleden uitgezet in de auto maar de app blijft met status "abonnement in behandeling" op de e-remote control staan en ik zie dan ook niks in de app. Alleen de laatste handmatig ingevoerde kilometerstand en wanneer de auto service moet hebben.
:strip_exif()/f/image/1GhMPpp6ma3sjEMJdrqcGVFA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VJZgaaeRerywiNsJyFWxs9Tc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QNvWrAz3dn0HrgHX3Vjs7I0N.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/ByZHrOsZhhqQNpn6rltU4YqS.png?f=fotoalbum_large)
SFjunior schreef op zondag 23 februari 2025 @ 21:29:
Toch even het handboek doorgenomen. Op bladzijde 91 staat toch wat anders. Als ik het goed lees wordt bij activeren van C ook het regeneratief remmen actief.
De C wordt dan ook op het instrumentenpaneel weergegeven.
Wat denk jij #controlfreak
:strip_exif()/f/image/yAzczKZoDjt4h8fC8SUksE7s.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door ControlFreak op 23-02-2025 21:46 ]
Hier kwam ik ook pas achter na een week gefrustreerd vanalles te hebben geprobeerd en zelf al met de Citroën service te hebben gebeld. Las dit uiteindelijk toen ik nietsvermoedend een beetje een diep-dive aan het doen was in de online handleiding.SFjunior schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:16:
Ik heb het delen van data voorelkaar gekregen door de privacy opties uit te zetten en deze dus te delen. Via de linkerhandel bij het stuur. In het midden zit een mogelijkheid om een menu op het instrumentenpaneel te doorlopen. Daar zit de optie privacy.
/f/image/WMgH3mPdRJpmImo4VNtvYKlm.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door TheBlue217 op 10-03-2025 14:43 . Reden: afbeelding erbij ]
Screenshot genomen op 27 oktober 2024, datum onderaan leesbaar.Frankiede schreef op zondag 9 maart 2025 @ 21:57:
Wel een bijzonder verhaal van de stoelverwarming. Ik heb de overzichten van de prijslijsten van de eC3 vanaf april 2024, en stoelverwarming staat er nooit in genoemd, niet als basis, ook niet als optie, in geen van de uitvoeringen. Ik had ook graag stoelverwarming gehad maar het was mij al heel lang duidelijk dat die niet in de auto zou zitten. Desondanks heb ik wel voor de C3 gekozen. Dat hij heel comfortabel is en ruim en bovendien Europees waren doorslaggevend.
:strip_exif()/f/image/lpBUAmj99ybWWRd9ZkImZczn.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb deze informatie, zoals hjet Storybook van Setember, de persoonlijke email van Citroën, en de screenshots van zelfs NOVEMBER, op hun verzoek, naar verschillende kopers van de Citroen ëC3 MAX gestuurd. Dat is uitgebreid gedocumenteerd op het FB forum over de ë-C3 groep.Frankiede schreef op zondag 9 maart 2025 @ 21:57:
Wel een bijzonder verhaal van de stoelverwarming. Ik heb de overzichten van de prijslijsten van de eC3 vanaf april 2024, en stoelverwarming staat er nooit in genoemd, niet als basis, ook niet als optie, in geen van de uitvoeringen. Ik had ook graag stoelverwarming gehad maar het was mij al heel lang duidelijk dat die niet in de auto zou zitten. Desondanks heb ik wel voor de C3 gekozen. Dat hij heel comfortabel is en ruim en bovendien Europees waren doorslaggevend.
[ Voor 20% gewijzigd door Grizzlyb1 op 10-03-2025 17:37 ]
De BOX mag 750kg trekken.DKP schreef op maandag 10 maart 2025 @ 23:10:
[...]
Als ik dit zo lees heb ik nu NOG MEER spijt van mijn ë-C3.
Maar ... mag een Dongfeng Box een (lichte) trailer trekken?
Ik snap je reactie, maar volgens de verkoopvoorwaarden mag het model zonder voorafgaand bericht gewijzigd worden… dat je onder je auto uitgekomen bent komt uiteindelijk gewoon omdat ze geen ontevreden klant willen hebben die precies doet wat jij doet…Grizzlyb1 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:24:
[...]
Screenshot genomen op 27 oktober 2024, datum onderaan leesbaar.
Dat mensen het zelf nooit zoeken, en zelf dus niets ervan begrijpen, wil niet zeggen dat het niet waar is.
[Afbeelding]
Ik heb ook nog het "wk2824_Nieuwe_CITROEN_E-C3_STORY_C-BOOK" van 26-9-2024 voor je.
Daar staat op pagina 13 dat o.a. het verschil tussen de YOU en de MAX is, dat er op de MAX het "winterpakket"standaard is. Het is dirrect van de Site van Citroën NL gedownload op 26-9-2024.
Halverwegen oktober is het daar pas veranderd. Ik heb alle bewijzen, dus mensen die proberen te vertellen dat het niet waar is, weten er niet veel van, hebben er slecht/geen onderzoek naar gedaan, of liegen gewoon.
Zeg maar waar ik kan uploaden voor de ongelovige Thomassen in deze wereld.
Daarnaast een persoonlijke email aan mij gericht van Citroën NL.
Wedden dat het allemaal ECHT waar is en geen "bijzonder verhaal".
Zet er maar €1000 op dat het niet waar zou zijn, dat is dan voor mij de makkelijkst verdiende rug in mijn leven.
:strip_exif()/f/image/SK6CAzXnrADK7aEmiCXU1sBq.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat de nuance zit in het feit dat ze op het moment van jouw klacht de auto helemaal niet konden leveren aangezien de leveringen later zijn begonnen...Grizzlyb1 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:47:
[...]
Helemaal juist.
De verkopers en dealers (en sommige andere financieel belang hebbende) zullen je altijd met dit soort onzin bestoken, dat zij in hun "recht" staan om je te bedonderen.
Gelukkig is er een flink onderdeel in het Burgerlijk Wetboek, dat precies beschrijft wat "in gebrekenstelling" betekent.
https://wetboekplus.nl/bu...kel-82-ingebrekestelling/
Zelfs de BOVAG onderkent dat en heeft dit opgenomen in hun regels.
Citroën is daar ook lid van en kan er niet onderuit.
Als zij blijven zitten met een lading paarse met oranje strepen ë-C3,s, kunnen zij die wettelijk niet door je strot persen, als je een witte hebt besteld.
Je wint dit in de rechtzaal altijd.
/f/image/surOIT5Xwkg9G1OCjjxxZktY.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 1% gewijzigd door ControlFreak op 11-03-2025 14:36 . Reden: betere zin ]
:strip_exif()/f/image/Cq4MeMyDUZhwAyLpX5L5UVaE.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door Grizzlyb1 op 11-03-2025 16:34 ]
:strip_exif()/f/image/mxfAyurqZzUzaRAvYIH3ElUB.jpg?f=fotoalbum_large)
Zonet even uitgetest bij die van ons… als je het middelste knopje (geel omcirkelt) naar achteren drukt (de richting van het pijltje wat erop staat) dan klappen de spiegels in en uit…Estherrrrrr schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:35:
[...]
Nee helaas. Ik ga eerdaags wel even bij de citroendealer langs.
Zo heeft mijn reservesleutel geen nut 😶
:strip_exif()/f/image/8NUoCSb7JzQVudyiUNuFlB6a.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is nice! De ë-C3 mag maar 550kg trekken. Al ben ik daar wel tevreden mee 👍Pople schreef op maandag 10 maart 2025 @ 23:50:
[...]
De DongFengBox mag 750 Kg trekken. Het is alleen nog wachten op een trekhaak die past, deze is nog nergens te bestellen.
:strip_exif()/f/image/M8zu5f7rmCcsG7cb3YZ9X7pQ.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/Q7O64HzwnzVMFRtasCM2iXjW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/JUbiHqQShvlGlPch52ZVMDYe.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/LryjU4cjYoS9VUBm1Q21nLTf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Nzqtkg2eULZY2diA6to2jBRP.png?f=fotoalbum_large)
Ook bij mijn c3 blijft dat ten allen tijde aan, en idd, als 't donker is hindert dat.Tomono schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:19:
4. Lampje van de 'passanger airbag on' is super fel (bij de sos knop en verlichting voor). Ik vind het echt hinderlijk in de avond als het donker is. Het lampje is echt heel fel. Zelf had ik verwacht dat het lampje na een paar minuten vanzelf uit zou gaan. Hoe is dat bij jullie?
/f/image/1gSPT64mPWCDXvtFUksuRTn6.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb het filmpje nog niet bekeken, maar na al mijn negatieve bevindingen, kom ik heden ten dage tot de volgende positieve test/conclusie:ControlFreak schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 18:19:
Er is een aantal dagen geleden een actieradius test gepubliceerd op Youtube...
Jullie kunnen hem ook kijken op: YouTube: Citroen e-C3 | Actieradius / rijbereik test
:strip_exif()/f/image/5YaamnM5a8ktolpMv6yhvXXe.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door DKP op 27-03-2025 08:16 ]
:strip_exif()/f/image/pojHxzUcYTxZl6302TJ2gJJ8.jpg?f=fotoalbum_large)
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Gerryvd schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 23:42:
[...]
Bijzonder, in mijn handleiding staat onder C "minder remmen op de motor". Dat is dan juist minder regeneratief, zou je denken.
Vandaag gelukt om 90 kW aan te tikken! Uiteindelijk in 17:36 minuten 20,8 kWh geladen (17 -> 61%) wat toch alleraardigst is.mvdklip schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 20:24:
[...]
Ik laad bijna elke week van 10% naar 80 á 90% aan een Supercharger. Tot nu toe heb ik weinig verschil kunnen ontdekken tussen winter en zomer. Het zal ongetwijfeld kloppen dat de batterij op temperatuur moet komen voordat er sneller dan 30kW geladen kan worden.
[ Voor 14% gewijzigd door Graeme op 22-04-2025 22:52 ]
ijk?
Ik denk dat dit wel een goede analyse is. Ik heb begin deze maand een wat langere rit gemaakt met een aantal snellaadstops. Ben met iets van 50% begonnen. Bij de eerste stop was de accu duidelijk nog niet warm:mvdklip schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:31:
[...]
Zelf vermoed ik dat het aan de (interne) temperatuur van de batterij ligt. Deze lijkt maar moeilijk op de voor snelladen ideale temperatuur te komen en dat moet dan tijdens het snelladen zelf gebeuren.
[...]
/f/image/oeDtlKuyh9OOLFfqQdpytgzW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/IE9zTmeqJ5Uy4qArE9FfJT7X.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jXshhY828fD1P6jcZRRWQvpz.jpg?f=fotoalbum_large)
Autootje, Services, Mijn services en dan onderaan:renecl schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 19:40:
Waar zie jij die knop ? ;-)
:strip_exif()/f/image/dMLQDb3VFT6hO7DjkkRAiYcX.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door DKP op 16-07-2025 19:23 ]
Ja! Je hoeft daarvoor alleen de Tesla app te downloaden en te installeren, een account te maken en je betaalmethode in te stellen. De Tesla laders worden inderdaad niet getoond in de meeste apps omdat ze anders werken. Je kan daar niet rechtstreeks je laadpas gebruiken maar alleen met de Tesla app starten en stoppen. Volgens mij kun je wel je laadpas als betaalmethode instellen trouwens.DKP schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 09:21:
Kan je bij die specifieke Tesla laders ook onze C3'tjes en andere EV's laden?
/f/image/gPwvZYvPVx5ADKekRQduPvLW.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 38% gewijzigd door mvdklip op 19-07-2025 15:17 ]
Is dat gewoon deze app die je moet installeren?mvdklip schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 15:05:
[...]
Ja! Je hoeft daarvoor alleen de Tesla app te downloaden en te installeren, een account te maken en je betaalmethode in te stellen. De Tesla laders worden inderdaad niet getoond in de meeste apps omdat ze anders werken. Je kan daar niet rechtstreeks je laadpas gebruiken maar alleen met de Tesla app starten en stoppen. Volgens mij kun je wel je laadpas als betaalmethode instellen trouwens.
:strip_exif()/f/image/4z3JJcA4ED4eA2lHwfMTrtGD.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 43% gewijzigd door renecl op 01-09-2025 19:43 ]
/f/image/Ho5cHzabfTGf8bYZNXIbmfbi.png?f=fotoalbum_large)
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq