mvdklip schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:48:
Besteld december en geleverd december maar ja dat was voorraad.
Weet iemand of je het infotainment systeem kunt resetten/rebooten? Ik heb nu al meerdere keren gehad dat het niet goed opstart. Je kan dan gewoon rijden en zelfs de achteruitrijcamera doet het, maar geen muziek en/of navigatie. Bij de Tesla kon je twee knoppen tegelijk indrukken bij wijze van CTRL-ALT-DEL.
Edit: wat betreft de range heb ik nu een aantal keer hetzelfde stuk gereden van ongeveer 30km, startend met ofwel een 100% volle batterij ofwel ergens tussen de 70 en 80%. In het eerste geval gebruikt de auto bijna twee keer zoveel als in het tweede geval. Dat kan natuurlijk niet echt zo zijn maar is toch apart. Bij de Model 3 was dit effect in ieder geval niet zo duidelijk aanwezig.
Wel handig als jou keuze reeds op voorraad staat!
Ik ben daar moeilijker in ... enerzijds omdat ik mijn auto's het liefst van al in het wit heb (mijn Hyundai Tucson is ook een witte), en die zetten ze niet zo snel in de showroom, en anderzijds omdat ik geen duokleur wilde.
Als je een oplossing vindt voor dat scherm, laat maar weten.
1/3 van mijn ritten duurt het enkele minuten voordat het scherm opstart, en twee keer veel langer, een keertje ongeveer 45 minuten, en een keertje ongeveer 10 minuten.
Net als bij jouw deed in alle gevallen de achteruitrijcamera het wel, maar verder gewoon een groot Citroën logo op het scherm.
De range;
Na volgeladen te zijn gaan de eerste procenten er idd erg snel door. Ik probeer pas te kijken van zodra de batterij de 90% aantikt, anders is het mij te stresserend geworden.
Om het verbruik houdbaar te houden, rijd ik 's morgens over de provinciale wegen naar het werk (duurt net geen urrtje, of net wel), maar om 14u naar huis rijden neem ik grotendeels de snelweg, maar kom dan zelden boven de 90km/u uit.
Verwarming staat meestal VOLLEDIG uit.
Op deze manier lukt het mij, bij zeer rustig rijden, om het verbruik toch net onder de 20kWh te houden, wat nog steeds te veel is.
Btw: enkele dagen geleden mijn auto gekuist, en weer wat mankementen ontdek, beide koplampen en achterlichten krijgen vocht binnen, en de rechterdeuren schuren tegen elkaar als je de achterdeur opent zonder eerst de voordeur te openen .... man man man ...
*****************************************************************************************************
Anyway ... algemene samenvatting en "toekomstplan":
10 Februari gaat de auto binnen in verband met een terugroepactie.
Volgens de brief duurt dat max 3u, maar door alle probleempjes die ik ermee ervaar gaan ze hem een week houden
Vervangwagen? Vergeet het, hetzij tegen betaling

(gelukkig heb ik mijn oude motorfiets nog niet verkocht, en heb ik motorpak en helm ook nog, die gaan dus toch effe opnieuw tot leven komen).
Ik vroeg hun ook of Citroën de auto niet terugneemt als het niet in orde geraakt. Lachte ze eens mee. Waarop ik zei dat ik geen vertrouwen heb in een auto die nog vóór aflevering 3 weken in een softwareprobleem zat, en een maand later alweer binnen moet.
Kortom, ik heb het ermee gehad, met deze ë-C3, en nog meer met de dienst na verkoop van garage waar ik deze gekocht heb.
Enerzijds hoop ik dat het in orde komt, en hoop ik ook dat de range bij warmer weer daadwerkelijk merkbaar langer wordt.
Anderzijds zal het een soort uithoudingsrace worden, sowieso zien drie jaar te halen (om geen deel van die Vlaamse premie te moeten terugbetalen), en dan proberen te verkopen, in de hoop dat er iemand voldoende voor wil betalen zodat ik bij verkoop ook mijn lening kan aflossen.
Maar één ding weet ik zeker, er komt na deze geen Citroën meer. Het zit mij zelfs zo diep dat ik momenteel mijn passie voor Citroën old-timers een beetje verloren ben ... erg he ...