Citroën ë-C3 rijders

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen


  • Estherrrrrr
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 14:14
renecl schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:50:
[...]

De 5 piepjes en lampjes en zonder melding op scherm?
Dat is bij mij verholpen is de laatste update via de dealer.
Hoeveel het er waren weet ik niet. Wel veel.
Ik wacht nog wel even af of het nog een keer gebeurt. Zo dol ben ik niet op mijn dealer. Zo slecht als die communiceert 8)7

  • TheBlue
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04-06 15:52
TheBlue schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:35:
[Afbeelding]

Ik heb hem ook gekregen nu (had net hiervoor ook de crony update gedaan) via beetje goochelen met wifi zonder internet. Heb een schema kunnen toepassen, geen idee of hij het onthouden heeft en of hij het gaat doen hiermee, momenteel is mijn auto sws net te laag in percentage (46%) dus kan het sws niet uitproberen

Hierbij wel info scherm van de functie, andere screenshots werden om een of andere reden volledig zwart.
Ergens in Februari heb ik onderhoud voor 25000km gehad, en toen is er meteen software geüpdatet.

Sinds dien staat elke doordeweekse dag in de ochtend en middag mijn auto naar 23°C te verwarmen.
Pre-conditioning werkt dus, ook voor de ë-C3 (Max) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Punt alleen is dat ik sinds dien dat menu'tje nooit meer naar voren heb kunnen toveren. |:( :F
Ik kan het dan ook niet meer uitschakelen nu of aanpassen naar nieuwe (werk)tijden of een andere temperatuur.

Wellicht is er een apk-hack mogelijk die dat menutje forceert om te laten zien? ik heb alleen niet de kennis om dat te doen helaas. Misschien iemand die hier verstand van heeft?

Oh en ja, ook het spiegels niet altijd in of uitklappen met de sleutel de auto van slot / op slot zetten is bij mij sinds dien ook een probleem.

Verder was tijdelijk ook een oud probleem dat het mediascherm opeens crashed. Te voorkomen als ik bluetooth en wifi uitschakel (dus 0.0 connectie met telefoon maak), en dan 1 minuut wachten tot opeens eindelijk de DAB+ radio het doet, en dan, alleen dan pas weer de bluetooth en wifi aan en android auto verbinden.

[ Voor 3% gewijzigd door TheBlue op 03-06-2026 16:35 ]


  • TheBlue
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04-06 15:52
renecl schreef op zondag 22 maart 2026 @ 19:17:
[...]


Hmmmmm, dan moet je wss ook nog een auto update via de dealer. :-(

Ik zie em namelijk wel

[Afbeelding]
Rene, Heb jij een ë-C3 Aircross of een ë-C3?

  • renecl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-06 22:16
TheBlue schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 16:44:
[...]

Rene, Heb jij een ë-C3 Aircross of een ë-C3?
ë-C3

  • Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 11:07

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Estherrrrrr schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:23:
[...]

Hoeveel het er waren weet ik niet. Wel veel.
Ik wacht nog wel even af of het nog een keer gebeurt. Zo dol ben ik niet op mijn dealer. Zo slecht als die communiceert 8)7
Herkenbaar. Communicatie kost geld, volgens mij is dat het credo.

Ik heb al meerdere malen gehad dat ik centrale nummer belde en niemand op naam na meerdere keren doorschakelen, of dat ik uitkom bij iemand die zijn mobiel opneemt tijdens hardlopen :?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.


  • Gerryvd
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-06 14:37
TheBlue schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 16:34:
Punt alleen is dat ik sinds dien dat menu'tje nooit meer naar voren heb kunnen toveren. |:( :F
Ik kan het dan ook niet meer uitschakelen nu of aanpassen naar nieuwe (werk)tijden of een andere temperatuur.
Dat lijkt me bijna nog erger dan het menu nooit hebben kunnen vinden :? . Heb je de dealer gevraagd hoe het menu ineens verdwenen kon zijn?

  • SFjunior
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18-06 18:11
Nou! Nu worden we opeens opgeschrikt door allerlei alarmen tijdens de rit. Ik dacht dat het alleen tijdens de warme dagen gebeurd maar nu ook gewoon in de avond. Rustig aan het rijden en het hele Dashboard licht op. ASR/ABS/TPS. “ u moet direct naar de garage” Cruise Control werkt niet meer. Gebeurt totaal willekeurig. Soms een paar dagen niets en dan opeens tijdens het rijden. Je schrikt je rot. Afspraak voor garage staat maar zou graag van jullie willen weten of dit bekend is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwn0tJr1XESnunmIgb8sfy7Vz0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ifcuwJmZJx9l2ZGrgsRRpvZn.jpg?f=fotoalbum_large

Auto rijd verder gewoon door maar voelt niet lekker.

  • renecl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-06 22:16
SFjunior schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 07:46:
Nou! Nu worden we opeens opgeschrikt door allerlei alarmen tijdens de rit. Ik dacht dat het alleen tijdens de warme dagen gebeurd maar nu ook gewoon in de avond. Rustig aan het rijden en het hele Dashboard licht op. ASR/ABS/TPS. “ u moet direct naar de garage” Cruise Control werkt niet meer. Gebeurt totaal willekeurig. Soms een paar dagen niets en dan opeens tijdens het rijden. Je schrikt je rot. Afspraak voor garage staat maar zou graag van jullie willen weten of dit bekend is?

[Afbeelding]

Auto rijd verder gewoon door maar voelt niet lekker.
Hier is een update voor dacht ik, ik had het ook. Duurt 3 seconden bij mij, meerstal 2x achter elkaar., Daarna is het weg. Vooral het harde piepen (5x) schrik je ff van. Maar het is alleen optisch was me verteld, er is niets defect.

  • Estherrrrrr
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 14:14
SFjunior schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 07:46:
. Je schrikt je rot. Afspraak voor garage staat maar zou graag van jullie willen weten of dit bekend is?
Ik had het eind mei dus ook (zie berichtje daarover) en daarna gelukkig (nog) niet weer gehad.

  • SFjunior
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18-06 18:11
Estherrrrrr schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:18:
[...]

Ik had het eind mei dus ook (zie berichtje daarover) en daarna gelukkig (nog) niet weer gehad.
Ik las het berichtje. Dank je. Vraag me af of het hetzelfde is. De lampjes op de foto blijven de hele rit branden en daarnaast kregen we dus aan de andere kant van het dashboard allemaal “ga direct door naar de Garage” meldingen. ABS/ASR en TPS.

Hoop dat ze het kunnen oplossen.

  • LookieChameleon
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 11:37
Gisteren kreeg ik ook voor het eerst een dashboard vol met dezelfde meldingen, dus allemaal lampjes die gingen branden.

Om even duidelijk te maken wat hier vooraf was gegaan, ik was aan het laden geweest bij een snellader, vanaf 35% en tot 58% en toen de actie gestopt. Na honderd meter rijden en gestopt voor een stoplicht stopte ook de radiateur ventilator, de ventilator wel eerder gehoord, maar dat is niet bijzonder, zeker niet met deze buitentemperatuur van gisteren.

Na een paar kilometer rijden kreeg ik de melding zes keer te zien voor een seconde of vijf en met een tussenpauze van c.a. 15 seconden, daarna gewoon 100 km verder gereden naar huis zonder problemen.

Wat mij wel op viel is dat het accupercentage 55 % aan gaf na het laden en de reikwijdte maar 85 km was i.p.v. het dubbele, de reikwijdte liep weer verder op door te rijden, je zou verwachten dat deze nog verder om laag zou gaan omdat ik vind dat dit storing is maar op een gegeven moment zie je ook deze weer aflopen omdat ik natuurlijk de kilometers heb gereden. Misschien hoort dit wel, het is mij nooit eerder opgevallen maar tijdens de storingsmeldingen viel mij dit op.

Wat mij de laatste tijd ook op valt is bij het wegdraaien van b.v. een parkeerplaats het stuurhuis een schurend geluid maakt (ontstaan door het gevolg van de terugroepactie? ) en dat de vering (of iets anders?) begint te piepen, dit na het onderhoud en toen was het niet het bloedhete weer van de laatste dagen dus dit heeft niks met misschien uitdroging of uitzetting te maken.

[ Voor 14% gewijzigd door LookieChameleon op 23-06-2026 12:18 ]


  • renecl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-06 22:16
LookieChameleon schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:55:
Gisteren kreeg ik ook voor het eerst een dashboard vol met dezelfde meldingen, dus allemaal lampjes die gingen branden.

Om even duidelijk te maken wat hier vooraf was gegaan, ik was aan het laden geweest bij een snellader, vanaf 35% en tot 58% en toen de actie gestopt. Na honderd meter rijden en gestopt voor een stoplicht stopte ook de radiateur ventilator, de ventilator wel eerder gehoord, maar dat is niet bijzonder, zeker niet met deze buitentemperatuur van gisteren.

Na een paar kilometer rijden kreeg ik de melding zes keer te zien voor een seconde of vijf en met een tussenpauze van c.a. 15 seconden, daarna gewoon 100 km verder gereden naar huis zonder problemen.

Wat mij wel op viel is dat het accupercentage 55 % aan gaf na het laden en de reikwijdte maar 85 km was i.p.v. het dubbele, de reikwijdte liep weer verder op door te rijden, je zou verwachten dat deze nog verder om laag zou gaan omdat ik vind dat dit storing is maar op een gegeven moment zie je ook deze weer aflopen omdat ik natuurlijk de kilometers heb gereden. Misschien hoort dit wel, het is mij nooit eerder opgevallen maar tijdens de storingsmeldingen viel mij dit op.

Wat mij de laatste tijd ook op valt is bij het wegdraaien van b.v. een parkeerplaats het stuurhuis een schurend geluid maakt (ontstaan door het gevolg van de terugroepactie? ) en dat de vering (of iets anders?) begint te piepen, dit na het onderhoud en toen was het niet het bloedhete weer van de laatste dagen dus dit heeft niks met misschien uitdroging of uitzetting te maken.
Deze ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ne0T2mKT42-Y2dL16hw7PbXE-Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4WzOoOLPeob4Q5KDOEv5oiDR.png?f=fotoalbum_large

  • LookieChameleon
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 11:37
Helaas wel
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste