Gisteren kreeg ik ook voor het eerst een dashboard vol met dezelfde meldingen, dus allemaal lampjes die gingen branden.
Om even duidelijk te maken wat hier vooraf was gegaan, ik was aan het laden geweest bij een snellader, vanaf 35% en tot 58% en toen de actie gestopt. Na honderd meter rijden en gestopt voor een stoplicht stopte ook de radiateur ventilator, de ventilator wel eerder gehoord, maar dat is niet bijzonder, zeker niet met deze buitentemperatuur van gisteren.
Na een paar kilometer rijden kreeg ik de melding zes keer te zien voor een seconde of vijf en met een tussenpauze van c.a. 15 seconden, daarna gewoon 100 km verder gereden naar huis zonder problemen.
Wat mij wel op viel is dat het accupercentage 55 % aan gaf na het laden en de reikwijdte maar 85 km was i.p.v. het dubbele, de reikwijdte liep weer verder op door te rijden, je zou verwachten dat deze nog verder om laag zou gaan omdat ik vind dat dit storing is maar op een gegeven moment zie je ook deze weer aflopen omdat ik natuurlijk de kilometers heb gereden. Misschien hoort dit wel, het is mij nooit eerder opgevallen maar tijdens de storingsmeldingen viel mij dit op.
Wat mij de laatste tijd ook op valt is bij het wegdraaien van b.v. een parkeerplaats het stuurhuis een schurend geluid maakt (ontstaan door het gevolg van de terugroepactie? ) en dat de vering (of iets anders?) begint te piepen, dit na het onderhoud en toen was het niet het bloedhete weer van de laatste dagen dus dit heeft niks met misschien uitdroging of uitzetting te maken.
[
Voor 14% gewijzigd door
LookieChameleon op 23-06-2026 12:18
]