Citroën ë-C3 rijders

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 17:29
DKP schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 20:17:
Is dat gewoon deze app die je moet installeren?
Klopt. Er is maar één Tesla app, voor zowel eigenaars van een Tesla voertuig als voor mensen die willen laden bij Tesla. :)

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
@DKP Gelukt met de Tesla app en al eens geprobeerd te laden?

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 09-09 11:50

DKP

mvdklip schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:46:
@DKP Gelukt met de Tesla app en al eens geprobeerd te laden?
Nog niet geprobeerd 🫣
Zien dat ik er volgende week eens tijd voor kan maken 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
DKP schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:39:
Nog niet geprobeerd 🫣 Zien dat ik er volgende week eens tijd voor kan maken 😉
Ben benieuwd of het laden in een keer lukt of dat je ook een "ritme" moet vinden voordat het werkt. Snelheid en volgorde lijken uit te maken. ;) Bij de e-208 hebben we dit niet dus lijkt (in ieder geval gedeeltelijk) aan de e-c3 te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 09-09 11:50

DKP

mvdklip schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 07:53:
[...]

Ben benieuwd of het laden in een keer lukt of dat je ook een "ritme" moet vinden voordat het werkt. Snelheid en volgorde lijken uit te maken. ;) Bij de e-208 hebben we dit niet dus lijkt (in ieder geval gedeeltelijk) aan de e-c3 te liggen.
Heb de app geïnstalleerd op mijn gsm, maar bij het toevoegen van de auto lukt het niet, de app aanvaardt mijn VIN nummer niet.

Edit: ik ben er nu uit dat dat ook helemaal niet gaat, ik had op "tweedehands Tesla toevoegen" (of zoiets) geklikt.

[ Voor 10% gewijzigd door DKP op 03-08-2025 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogHenk
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 09-08 17:28
Sinds februari rij ik met veel plezier in de ë-C3. In het begin even wennen, maar dat ging prima. Tot woensdag 23 juli. Ik wil 's ochtends in de auto stappen maar de deur gaat niet open. Drukken op de afstandsbediening werkt niet. De deur met de sleutel open gemaakt en de sleutel in het contact gedaan, maar er gebeurde niks. Heel vreemd. Geen lampje op het dashboard, niks. Dus maar gebeld met de garage. Maar die had het hardstikke druk. Of ik de assistence wil bellen, of de ANWB. Na enige tijd komt er een wegenwachter die meteen constateert dat de 12V accu leeg is. Hij sluit een lader aan en meet al snel 14V. Ef is iets anders aan de hand. Pakt z'n doormeet apparaat en plugt hem in bij de auto. 18 errors worden er gemeten. Of de auto lang stil heeft gestaan, vraagt hij. Afgelopen zondag nog 200 km gereden, probleemloos. De wegenwachter probeert enkele errors te verwijderen, maar dat werkt niet. Na een uur besloten de auto af te slepen naar de garage. Ik krijg een leenauto mee. Na een week maar eens geïnformeerd hoe het met de auto ging. Er moesten nog een paar updates uitgevoerd worden, volgens de werkplaats medewerker.
Vandaag weer eens contact opgenomen met de garage. En vandaag hoor ik dat de auto nog steeds geblokkeerd is. En dat ze het druk hebben. En dat het vakantie is. En dat er weer een call is uitgezet naar de importeur. En dat ik vrijdag weer gebeld ga worden.
En ik kan ds auto niet eens ophalen om naar een andere garage te gaan. De auto gaat niet voor- of achteruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renecl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 13:14
HertogHenk schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 16:43:
Sinds februari rij ik met veel plezier in de ë-C3. In het begin even wennen, maar dat ging prima. Tot woensdag 23 juli. Ik wil 's ochtends in de auto stappen maar de deur gaat niet open. Drukken op de afstandsbediening werkt niet. De deur met de sleutel open gemaakt en de sleutel in het contact gedaan, maar er gebeurde niks. Heel vreemd. Geen lampje op het dashboard, niks. Dus maar gebeld met de garage. Maar die had het hardstikke druk. Of ik de assistence wil bellen, of de ANWB. Na enige tijd komt er een wegenwachter die meteen constateert dat de 12V accu leeg is. Hij sluit een lader aan en meet al snel 14V. Ef is iets anders aan de hand. Pakt z'n doormeet apparaat en plugt hem in bij de auto. 18 errors worden er gemeten. Of de auto lang stil heeft gestaan, vraagt hij. Afgelopen zondag nog 200 km gereden, probleemloos. De wegenwachter probeert enkele errors te verwijderen, maar dat werkt niet. Na een uur besloten de auto af te slepen naar de garage. Ik krijg een leenauto mee. Na een week maar eens geïnformeerd hoe het met de auto ging. Er moesten nog een paar updates uitgevoerd worden, volgens de werkplaats medewerker.
Vandaag weer eens contact opgenomen met de garage. En vandaag hoor ik dat de auto nog steeds geblokkeerd is. En dat ze het druk hebben. En dat het vakantie is. En dat er weer een call is uitgezet naar de importeur. En dat ik vrijdag weer gebeld ga worden.
En ik kan ds auto niet eens ophalen om naar een andere garage te gaan. De auto gaat niet voor- of achteruit
Ja onderbezetting, terurroepactie airbags en vakantie. Daar is geen garage tegen opgewassen :-(

Hoe krijg je em dan naar de (N)eutrale stand om te slepen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HertogHenk
Hij is op verrijdbare bokken gezet. Gister de auto weer opgehaald. De veiligheidspal in de versnellingsbak bleek geblokkeerd. Vandaar dat hij niet voor- of achteruit wou. Maar hij doet het gelukkig weer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HertogHenk
renecl schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 17:55:
[...]

Ja onderbezetting, terurroepactie airbags en vakantie. Daar is geen garage tegen opgewassen :-(

Hoe krijg je em dan naar de (N)eutrale stand om te slepen?
Hij is op verrijdbare bokken gezet. Gister de auto weer opgehaald. De veiligheidspal in de versnellingsbak bleek geblokkeerd. Vandaar dat hij niet voor- of achteruit wou. Maar hij doet het gelukkig weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renecl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jT-DXcIosnbI-eO0Jx7t6OOF1Rw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4z3JJcA4ED4eA2lHwfMTrtGD.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels een Android tool gevonden die via OBD het e.e.a. kan uitlezen.

OBD Trip (niet in de store, maar via losse .apk)

Download hier: https://dl.hs3d.com/
Link naar forum: https://www.planete-citro...c/153755-prise-diag-obd2/
Ik gebruik deze OBD Adapter (maar denk dat de goedkopen ook wel werken) :gate vLinker MC+ OBD2

Nu alleen nog naar android auto zien te krijgen.

[ Voor 43% gewijzigd door renecl op 01-09-2025 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12:24

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

HertogHenk schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 17:01:
Mijn vriendin heeft hetzelfde gehad met die 12V accu. Ik had het gepost op vrijdag 11 juli 2025 09:10 in dit forum.

De eC3 van haar staat nog steeds bij de garage, al 2 maanden nu... Inderdaad vakantie en airbag problemen die niet meehelpen. Gelukkig zat er ook een vakantie van ons tussen maar het begint toch wel lang te worden. Ik meen dat ze deze week weer eens gaat bellen, en ook meteen naar de private lease maatschappij (Stellantis meen ik).

Wat hebben ze bij jou gedaan om het accuprobleem te verhelpen? Weet je dat?

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

• SFjunior
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14-09 18:20
Hoi allemaal, sinds februari rijd ik met mijn C3. Gaat prima, ondanks de software issues, waarvan ik hoop dat we snel een update krijgen. Waar ik wel van baal is de trekhaak. Al betaald maar nog steeds geen bericht dat hij er op kan. Hoe is dat bij jullie?

MVG, beste wel tevreden EC3 rijder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renecl
SFjunior schreef op woensdag 10 september 2025 @ 23:17:
Hoi allemaal, sinds februari rijd ik met mijn C3. Gaat prima, ondanks de software issues, waarvan ik hoop dat we snel een update krijgen. Waar ik wel van baal is de trekhaak. Al betaald maar nog steeds geen bericht dat hij er op kan. Hoe is dat bij jullie?

MVG, beste wel tevreden EC3 rijder
Ik wacht er ook nog op, in oktober de afsrpaak ervoor. (hopen dat het doorgaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enrico Sarto
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 14-09 09:37
Ik ben ook best tevreden, met uitzondering van de trekhaak en het infotainment systeem, waar ik geen Apple CarPlay op kan aansluiten.

Rijdt voor de rest super en ik vind het gewoon ook een mooie auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LookieChameleon
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 13-09 20:01
Zoals ik al eerder hier heb aangegeven rijd ik al enige maanden met een trekhaak zonder enig probleem,
het 10 inch display startte twee keer in die tijd niet volledig op maar verder geen enkel probleem met de auto.
Persoonlijk vind ik het fijne auto maar dat heeft ook alles te maken waarvoor je hem gebruikt en wat je er van verwacht. Ik heb deze auto gekozen omdat hij relatief kort is, 4 meter lang is nog makkelijk in te parkeren, vrij hoge in - en uitstap i.v.m. rugklachten.

• renecl
LookieChameleon schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 11:57:
Zoals ik al eerder hier heb aangegeven rijd ik al enige maanden met een trekhaak zonder enig probleem,
het 10 inch display startte twee keer in die tijd niet volledig op maar verder geen enkel probleem met de auto.
Persoonlijk vind ik het fijne auto maar dat heeft ook alles te maken waarvoor je hem gebruikt en wat je er van verwacht. Ik heb deze auto gekozen omdat hij relatief kort is, 4 meter lang is nog makkelijk in te parkeren, vrij hoge in - en uitstap i.v.m. rugklachten.
Helemaal mee eens. Ik lease deze auto, en ik wilde gewoon een zeer laag maandbedrag daar wij niet superveel rijden.

Dus tot nu toe (8 maanden) super tevreden. En ja natuurlijk ben ik wel eens wat jalours op mensen die 500KM kunnen tijden, super veel features en gadgets erin hebben,........echter kijk ik dan weer naar mijn maandbedrag, dan mis ik dat niet zo.

Ik heb deze auto gekocht wetende dat het een basis EV was. En er tot toe ook geen problemen mee gehad. Brengt me netjes van A naar B en ook weer terug. :-)

Alleen ze moeten wel de remote voorverwarm feature een keer fixen (maar heb daar wel mijn bedenkingen over of ze dat gaat lukken)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste