Buiten het feit dat het regelmatig gebeurd dat het scherm laat opstart (2 tot 5 minuten), heb ik de laatste 2 weken ook dat het scherm wél snel opstart, maar na ong 5 a 6 sec weer volledig uitschakeld, en weer inschakeld, om dan weer uit te vallen. Meestal gebeurd dat 10 tot 15 keer, maar 1 keer duurde dat gedurende een hele rit van ong 40 minuten. Ik heb een vermoeden dat het enkel gebeurd als de auto in de hete zon geparkeerd stond.Enrico Sarto schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:45:
Na drie maanden zonder problemen gereden te hebben, heb ik vanaf vandaag opeens dat het beeldscherm elke keer uitschakelt. Niet alleen het scherm maar er staat echt in beeld dat ie gaat afsluiten.
Even geprobeerd zonder Bluetooth en dan blijft het scherm wel aan.
Kwam er overigens achter dat ook bij mij de DAB niet werkt, FM radio wel. Normaal gesproken reed ik altijd met Apple CarPlay, maar dat gaat dus nu niet.
Overigens vandaag ook contact gehad met de dealer over de trekhaak. Daar is nog helemaal niets over te zeggen wanneer die leverbaar wordt.
Vervelend want ik heb een jaar geleden deze auto besteld met trekhaak, eerst negen maanden moeten wachten en nu al drie maanden zonder trekhaak.
De vakantie staat voor de deur en kan dus gewoon de fietsen niet meenemen.
Moet binnenkort binnen voor een eerste onderhoud (volgens de app moet dat op 12.500km, terwijl dat vóór de laatste update 25.000km was), en dan breng ik het tet sprake. Maar ik stel er weinig hoop in.
En zeker als ze weer zeggen van "oke, we houden de auto een weekje hier" ... dan houd ik het voor bekeken.
Wat de trekhaak betreft, bij Citroën heb ik er na aflevering niet meer naar gevraagd, maar wel 4 verschillende trekhaakbedrijven aangesproken. Geen van hen kon een datum geven.
Ik wil er bij het onderhoud bij Citroën nog wel eens navraag over doen, maar dan enkel uit nieuwsgierigheid, want bij ons is de kans klein dat er een trekhaak op komt.
Eens de auto 3 jaar wordt, gaan we waarschijnlijk toch proberen ervan af te geraken.
Ik zeg wel ... proberen ...