Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-09 13:38
RonJ schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:28:
Als je de auto in de app als eigendom claimt, krijgt de vorige eigenaar een melding in zijn/haar app en een e-mail om dat verzoek goed te keuren c.q. te bevestigen dat de auto verkocht is. Meestal drukken die mensen wel snel op de knop en wordt er verder niks gecheckt, al upload je een foto van je hond.

Als de vorige eigenaar niet reageert gaat een medewerker van Tesla na een werkdag of 3 naar de documenten kijken en de overdracht alsnog goedkeuren en dan moet er idd echt een kentekenbewijs getoond worden. Als dit proces dus snel gaat wordt er verder geen document gecheckt, iig niet vooraf.
Dit. Daarbij heeft de vorige eigenaar meestal ook een incentive om de auto gewoon over te dragen, aangezien vaak nog zijn/haar betaalmethode is verbonden vwb het superchargen. Dat was bij mij wel het geval.

De vorige eigenaar deed bij mij niks met de overdrachtsverzoeken, maar heeft na een dag of 3 zelf de auto van zijn account verwijderd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:20
Voor als iemand speciaal gaat rijden voor deze:

https://www.autotrack.nl/...ektriciteit-2019-56882993

Ik heb gisteren gebeld met Wim Hofman Auto. Alleen op de bumper zouden wat krasjes zitten. Gelukkig zocht ik nog op het vin nummer:

https://carsbat.com/en/detail/5yj3e7eb9lf593753-tdyaek/

In zo'n staat ben ik ze nog niet tegengekomen.

• Renetje6
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 30-08 18:04
JSTPS schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:26:

Ik heb gisteren gebeld met Wim Hofman Auto. Alleen op de bumper zouden wat krasjes zitten. Gelukkig zocht ik nog op het vin nummer:

Wow! Wat een slechte staat en dan ook nog zoveel geld voor vragen! Terwijl inkoop bij carsbat €6000 lager was.

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:36
Deze auto hebben wij gekocht en schrok best wel bij het zien van de foto's toen ik carbat ontdenkte. https://carsbat.com/en/detail/5yj3e7ea7lf547653-dqivew/

Hij was blijkbaar eerst weer netjes gemaakt met een nieuwe stoel en wat deukjes weggewerkt. Aanschafwaarde was dan ook een stuk hoger dan de veilingprijs.

Kale plek bij de kofferbak zit er nog, maar deze was van aluminium begreep ik en twijfel of ik het moet laten behandelen.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:06

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Renetje6 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:17:
[...]

Wow! Wat een slechte staat en dan ook nog zoveel geld voor vragen! Terwijl inkoop bij carsbat €6000 lager was.
Denk 3400? Je vergeet de btw. En dan veilingkosten nog, kom je op 2900 ofzo. Hebben ze best netjes gedaan zou ik dan denken.

Ben alsnog blij dat mijn auto zonder gekkigheid op Carsbat stond.

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Toch wel bijzonder dat veel dealers zeker geen puntgave M3's inkopen. Ik dacht ik doe even een check met een auto die bij Auto Pedro staat (Pedro word goed aangeschreven hier, toch?):

-Autoscout: https://www.autoscout24.n...rce=dealerpage_stock-list
-Carsbat: https://carsbat.com/en/de...470143-dtzt5j/#gallery-39

Daar word je toch niet vrolijk van? Check die voorkant.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:31

franssie

Save the albatross

-Muncky- schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:13:
Toch wel bijzonder dat veel dealers zeker geen puntgave M3's inkopen. Ik dacht ik doe even een check met een auto die bij Auto Pedro staat (Pedro word goed aangeschreven hier, toch?):

Hoe leg je eigenlijk de connectie tussen kenteken en VIN? op ovi.rdw.nl lijk ik het niet te vinden?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bose321
  • Laatst online: 15-09 15:39

Ik ben daar eerder geweest en zij lossen alles op met een lakstift :+

Goed dat websites zoals deze bestaan want zulke schade zou ik echt niet oke vinden aangezien het niet altijd even knap op te lossen is. Als het uberhaupt herstelt is, of niet goed dan heb je daar allen maar gezeur mee als je graag een knappe auto met mooie lak wil.

Ik zou ze niet zo snel aan raden ook meer, ook al zijn ze zogenaamd Tesla repair shop van de omgeving. Ze vragen inderdaad ook best een stuk meer dan gemiddeld. Als je dan ziet hoe slordig hun auto's eruit zien...

[ Voor 5% gewijzigd door Bose321 op 27-02-2025 22:44 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
franssie schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:27:
[...]

Hoe leg je eigenlijk de connectie tussen kenteken en VIN? op ovi.rdw.nl lijk ik het niet te vinden?
Ik denk dat mensen ze gewoon uit de
foto’s van de advertentie halen. De VIN is bij de Model 3 o.a. te vinden in het menu, en vaak staat er wel een foto tussen van tussen. Ook achter de voorruit staat het VIN.

Zie bijv:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lklkwOavLlmQZY_D46_P4Egoc9I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6ZFV3KpFqYhXMoQkxWZP5BxJ.png?f=fotoalbum_large

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

[ Voor 7% gewijzigd door ZXRY op 28-02-2025 00:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Nu online
franssie schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:27:
[...]

Veel advertenties geven een foto van de VIN weer. Die kun je als search dan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enyan
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 10:22

Brokencore schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:44:
Deze auto hebben wij gekocht en schrok best wel bij het zien van de foto's toen ik carbat ontdenkte. https://carsbat.com/en/detail/5yj3e7ea7lf547653-dqivew/

Hij was blijkbaar eerst weer netjes gemaakt met een nieuwe stoel en wat deukjes weggewerkt. Aanschafwaarde was dan ook een stuk hoger dan de veilingprijs.

Kale plek bij de kofferbak zit er nog, maar deze was van aluminium begreep ik en twijfel of ik het moet laten behandelen.
Wat je inderdaad bij de veiling ziet is natuurlijk niet altijd precies wat je bij de verkoop krijgt (bij Jan Bogert denk ik wel). Ik heb ook wel eens een advertentie gezien waar de achterklep die bij de veiling zo ongeveer door de midden was zeker was vervangen.
Maar als een auto er aan de buitenkant zo uitziet bij de veiling wil ik er al niet meer achterkomen hoe het staat met wat je niet kunt zien, los van of de optische schade is hersteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:17
holy shit wat een afgetrapte hokken zeg. ongekend. Nou heb ik een paar collega's die hun lease auto ook totaal uitwonen, maar die paar hierboven zijn wel pareltjes zeg. Dan weet je iig ook 100% zeker dat de ophangingen en accu het ook zwaar te voorduren gehad hebben

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
anti elppa schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:10:
holy shit wat een afgetrapte hokken zeg. ongekend. Nou heb ik een paar collega's die hun lease auto ook totaal uitwonen, maar die paar hierboven zijn wel pareltjes zeg. Dan weet je iig ook 100% zeker dat de ophangingen en accu het ook zwaar te voorduren gehad hebben
Er zijn veel geleasede Model 3's afgetrapt ja, in ieder geval voor mijn gevoel procentueel veel meer dan de gemiddelde leaseauto. Zal wellicht deels door de bouwkwaliteit komen, waardoor er bijv. in het interieur wat sneller krasjes ontstaan, maar dat gaat niet op voor die bumperschades etc.

Misschien speelt het ook wel mee dat je zo'n Model 3 voor een lachwekkend laag bedrag per maand kon rijden in de bijtelling. Kan me voorstellen dat als je netto 400-500 euro per maand aan bijtelling betaalt op basis van de cataloguswaarde, je psychologisch gezien wat meer geneigd bent om je leaseauto netjes te houden. Je moet er tenslotte wel 4-5 jaar mee rijden.
Maar dat is puur een gedachtespinsel. Ik ben zelf geen leaserijder, ben wel thuis opgegroeid met een leaseauto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
ZXRY schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:09:
[...]

Er zijn veel geleasede Model 3's afgetrapt ja, in ieder geval voor mijn gevoel procentueel veel meer dan de gemiddelde leaseauto. Zal wellicht deels door de bouwkwaliteit komen, waardoor er bijv. in het interieur wat sneller krasjes ontstaan, maar dat gaat niet op voor die bumperschades etc.

Misschien speelt het ook wel mee dat je zo'n Model 3 voor een lachwekkend laag bedrag per maand kon rijden in de bijtelling. Kan me voorstellen dat als je netto 400-500 euro per maand aan bijtelling betaalt op basis van de cataloguswaarde, je psychologisch gezien wat meer geneigd bent om je leaseauto netjes te houden. Je moet er tenslotte wel 4-5 jaar mee rijden.
Maar dat is puur een gedachtespinsel. Ik ben zelf geen leaserijder, ben wel thuis opgegroeid met een leaseauto.
ik behandel mijn lease auto ook gewoon alsof ie van mezelf is. Nu kwam dat goed uit, want heb mijn oude M3 overgenomen van de LM als 2e auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:36
anti elppa schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:10:
Die van mij had dan wel weer met 150k km nog een setje voorbanden uit 2019 eronder zitten en achterbanden uit 2022. Van die voorbanden was dan wel weer opvallend, waren wel totaal kaal en uitgedroogd overigens. Zelfs met zomer / winterbanden is er extreem lang mee gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Brokencore schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:42:
[...]

Die van mij had dan wel weer met 150k km nog een setje voorbanden uit 2019 eronder zitten en achterbanden uit 2022. Van die voorbanden was dan wel weer opvallend, waren wel totaal kaal en uitgedroogd overigens. Zelfs met zomer / winterbanden is er extreem lang mee gereden.
das wel bizar ja. Mijne stond op 116k km toen ik hem overkocht van de lease. In die 5 jaar exact 1 set winterbanden opgereden. 1 set zomerbanden opgereden. En 2e set ligt er nu op en heeft nog iets van 5mm rondom. Best netjes al zeg ik het zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:29
anti elppa schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:16:
[...]

ik behandel mijn lease auto ook gewoon alsof ie van mezelf is. Nu kwam dat goed uit, want heb mijn oude M3 overgenomen van de LM als 2e auto
Maar ik denk dat dat juist een belangrijk punt is. Degene die hem overnemen, zorgen ervoor dat hij netjes is.

Als je weet dat je hem toch niet gaat overnemen, dan kan je hem lekker aftrappen. En vandaar dat er nu ook zoveel afgetrapte Tesla's te koop staan vanuit de lease.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:27
evleerdam schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:04:
[...]

Maar ik denk dat dat juist een belangrijk punt is. Degene die hem overnemen, zorgen ervoor dat hij netjes is.

Als je weet dat je hem toch niet gaat overnemen, dan kan je hem lekker aftrappen. En vandaar dat er nu ook zoveel afgetrapte Tesla's te koop staan vanuit de lease.
Ik denk dat tweakers een ander slag volk is, maar ik heb mijn voormalige lease wagen piekfijn gehouden, alsof het mijn wagen was. Ik snap ook niet hoe je een auto zo snel af kunt raggen, als ik dat zou willen kom ik niet eens zo ver.

Het zou voor iedereen beter zijn als een auto lang mee kan gaan.

Bijvoorbeeld deze, kijk dat stuur en rechtsachter bank, helemaal kapot

https://drive.google.com/...aring&sort=13&direction=a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcob12
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-09 21:15
Ben nu bij 2 wezen kijken en stonden beide op winterbanden, zaten ook geen zomerbanden bij verder, is dit normaal omdat ze tijdens de winter uit de lease zijn gekomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
marcob12 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 06:48:
Ben nu bij 2 wezen kijken en stonden beide op winterbanden, zaten ook geen zomerbanden bij verder, is dit normaal omdat ze tijdens de winter uit de lease zijn gekomen ?
Degene die ik had gezien stonden allemaal op winter banden maar dat is niet overal zo dacht ik.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 09:22
marcob12 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 06:48:
Veel staan op winterbanden ivm het inlever moment inderdaad. Die van mij ook, ik rij ze gewoon op (dus ook in zomer, niet ideaal maargoed) en ga daarna over op all-season.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 18:15

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Dix0r schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:17:
[...]

Veel staan op winterbanden ivm het inlever moment inderdaad. Die van mij ook, ik rij ze gewoon op (dus ook in zomer, niet ideaal maargoed) en ga daarna over op all-season.
Ook precies mijn idee. Nog ruim voldoende profiel op.
Nog even oprijden en dan over op all-season.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 19:55
-Muncky- schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:13:

Nu keek ik toevallig naar deze auto.

Boel lakschade zo te zien. Nu is mijn vraag: hoe erg is dat, en hoe is het weggewerkt? Koop je dan een kat in de zak? Of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

WouterL schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 20:46:
[...]

Boel lakschade zo te zien. Nu is mijn vraag: hoe erg is dat, en hoe is het weggewerkt? Koop je dan een kat in de zak? Of valt dat wel mee?
Zou hem in het echt gaan bekijken en de schades bestuderen. Met een beetje geluk is hij goed gerepareerd en zit hij beter in de lak dan dat hij origineel had. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:30
Met kleurwas uitpoetsen is vaak hoe dit soort auto's de gebruikte markt worden op geschopt.
Is tientjeswerk qua kosten en er wordt heel veel lakschade mee gemaskeerd.
In die zin koop ik liever bij een dozenschuiver die de auto's ongewassen doorzet, dan zie je beter wat je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
ASW1 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 22:41:
Met kleurwas uitpoetsen is vaak hoe dit soort auto's de gebruikte markt worden op geschopt.
Is tientjeswerk qua kosten en er wordt heel veel lakschade mee gemaskeerd.
In die zin koop ik liever bij een dozenschuiver die de auto's ongewassen doorzet, dan zie je beter wat je koopt.
Ligt eraan wat er gefixt is, als op carsbat alleen gebruikerssporen zijn gefixt zoals steenslag, krasjes op glas dan zou ik het niet erg vinden als die gefixt zijn. Maar zonder carsbat wil je inderdaad een auto zo uit veiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
megabeat schreef op zondag 2 maart 2025 @ 06:46:
[...]

Ligt eraan wat er gefixt is, als op carsbat alleen gebruikerssporen zijn gefixt zoals steenslag, krasjes op glas dan zou ik het niet erg vinden als die gefixt zijn. Maar zonder carsbat wil je inderdaad een auto zo uit veiling.
Waar kan ik dan het beste kijken naar een goede occasion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
WouterL schreef op zondag 2 maart 2025 @ 14:25:
[...]

Die is er niet echt, er zijn ervaringen in dit topic gedeeld waar men bij Tesla zelf teleurgesteld naar huis gingen.

Hoe het voor bijna alle Tesla en ook alle andere merken gaat, inkopen, netjes maken en zo snel mogelijk weer verkopen, een auto echt piekfijn maken doen de meeste niet meer.

Generieke advies is bij voorkeur niet kopen bij een handelaar die geen garantie wil verlenen. Koop bij een gerenommeerd bedrijf, evt bij Bovag aangesloten. @minetorpia heeft een telegram bot gemaakt waar alle nieuwe Tesla advertenties op gepost worden en indien beschikbaar de bca veiling data erbij zet waarin te zien is wat de staat van de auto was voor de veiling. Zoek zijn posts maar op. Die data zegt veel meer dan een willekeurige advertentie wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
megabeat schreef op zondag 2 maart 2025 @ 18:30:
[...]

Die is er niet echt, er zijn ervaringen in dit topic gedeeld waar men bij Tesla zelf teleurgesteld naar huis gingen.

Hoe het voor bijna alle Tesla en ook alle andere merken gaat, inkopen, netjes maken en zo snel mogelijk weer verkopen, een auto echt piekfijn maken doen de meeste niet meer.

Generieke advies is bij voorkeur niet kopen bij een handelaar die geen garantie wil verlenen. Koop bij een gerenommeerd bedrijf, evt bij Bovag aangesloten. @minetorpia heeft een telegram bot gemaakt waar alle nieuwe Tesla advertenties op gepost worden en indien beschikbaar de bca veiling data erbij zet waarin te zien is wat de staat van de auto was voor de veiling. Zoek zijn posts maar op. Die data zegt veel meer dan een willekeurige advertentie wat mij betreft.
Dank; dat helpt :) ik zal het eens terugzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoga
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15-09 19:13
WouterL schreef op zondag 2 maart 2025 @ 14:25:
[...]

De hoos 30000 stuks model 3, dec 2019 is al redelijk opgedroogd.

En de prijzen stijgen, de parels hebben blije rijders

In geheel 2020 zijn er 8000 verkocht in nl

Ik weet niet wat je budget is en time frame en welk uitvoering je wilt. AWD rijdt het beste

Anders boven op 2020 bouwjaar gaan zitten en de mooiste gelijk pakken, waarschijnlijk 2k duurder dan 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
yoga schreef op zondag 2 maart 2025 @ 19:07:
[...]

Ik weet niet wat je budget is en time frame en welk uitvoering je wilt. AWD rijdt het beste

Anders boven op 2020 bouwjaar gaan zitten en de mooiste gelijk pakken, waarschijnlijk 2k duurder dan 2019
Geen haast. Komen de 2020’s dan nog? Ik hoef niet perse een AWD, ik kijk naar zowel SR als LR

[ Voor 5% gewijzigd door WouterL op 02-03-2025 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoga
WouterL schreef op zondag 2 maart 2025 @ 19:13:
[...]

Geen haast. Komen de 2020’s dan nog? Ik hoef niet perse een AWD, ik kijk naar zowel SR als LR
https://www.autotrack.nl/..._share&utm_medium=at_link

Hoeveel km ga je rijden?

Ik denk dat ze makkelijk 300k halen

Ik ga uit van 4 × 60k per jaar, 4 jaar, gestart met 85k 2019 AWD FSD - 23k aanschaf

Ik ben benieuwd wat de totale kosten gaan worden in principe weinig onderhoudskosten, tenzij.

Nu een maandje in bezit, rijdt fantastisch, voelt als nieuw.
Niet elke lease rijden is onvoorzichtig, ook voldoende voorzichtige mensen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
yoga schreef op zondag 2 maart 2025 @ 19:48:
[...]

https://www.autotrack.nl/..._share&utm_medium=at_link

Hoeveel km ga je rijden?

Ik denk dat ze makkelijk 300k halen

Ik ga uit van 4 × 60k per jaar, 4 jaar, gestart met 85k 2019 AWD FSD - 23k aanschaf

Ik ben benieuwd wat de totale kosten gaan worden in principe weinig onderhoudskosten, tenzij.

Nu een maandje in bezit, rijdt fantastisch, voelt als nieuw.
Niet elke lease rijden is onvoorzichtig, ook voldoende voorzichtige mensen _/-\o_
Er zal met name woon werk mee gereden worden. Eigenlijk niet super veel. Nog geen 10k per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoga
WouterL schreef op zondag 2 maart 2025 @ 20:23:
[...]

Er zal met name woon werk mee gereden worden. Eigenlijk niet super veel. Nog geen 10k per jaar.
Dan kun je kijken naar rond de 150k km 2020, ruime keuze.

Elke maand weer nieuwe, maar in Frankrijk krijgen ze duizenden euro subsidie op 2e hands de vraag blijft.

https://www.autowereld.nl...%2F%2Fwww.gaspedaal.nl%2F

Ik heb prima ervaring met Jan
Hij heeft er veel staan, zoek er maar 1 uit, geen verkoop praatjes, prijs is vast en graag gelijk meenemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
yoga schreef op zondag 2 maart 2025 @ 20:45:
[...]

Dan kun je kijken naar rond de 150k km 2020, ruime keuze.

Elke maand weer nieuwe, maar in Frankrijk krijgen ze duizenden euro subsidie op 2e hands de vraag blijft.

https://www.autowereld.nl...%2F%2Fwww.gaspedaal.nl%2F

Ik heb prima ervaring met Jan
Hij heeft er veel staan, zoek er maar 1 uit, geen verkoop praatjes, prijs is vast en graag gelijk meenemen
Helaas aan de andere kant van de wereld voor mij, en erg enthousiast word ik niet van de Google reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoga
WouterL schreef op zondag 2 maart 2025 @ 21:27:
[...]

Helaas aan de andere kant van de wereld voor mij, en erg enthousiast word ik niet van de Google reviews
Haha die reviews, tja persoonlijke aandacht krijg je niet

ik zoek altijd op gaspedaal.nl

Genoeg keuze, succes met proefrijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwinnn
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:40
[...]

Voordel van de 2020 facelift is lagere nieuwprijs en daardoor ook wat korting op de verzekering, alleen die facelifts zijn nog wat zeldzaam. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 15:30
WouterL schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 20:46:
[...]

Persoonlijk zou ik niet meer gaan voor een model met HW2.5; de camera's werken aanzienlijk trager en je visuals zijn een pak minder dan HW3. En dan weet je zeker dat je niet meer in de toekomst een upgrade kan doen mbt autpliot. Ook al geef je er zelf niets om, mogelijk ga je het dan wel voelen in de restwaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SNG
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-07 10:06

SNG

Mijn ervaring met de aanschaf van een occasion Tesla Model 3, wellicht interessant/leerzaam voor potentiële kopers van een M3:

Circa twee weken geleden tekende ik een koopovereenkomst voor een occasion Model 3 bij een bekende dealer met meerdere vestigingen in de randstad. De SOH was ten tijde van de proefrit nog niet bekend (auto stond pas net aangeboden) en zou nagestuurd worden. Ik tekende de koopovereenkomst en liet daarin een clausule opnemen dat de SOH ten minste 85% zou moeten zijn. Twee weken passeerden zonder bericht van de verkoper over de SOH, een dag voor de geplande afleverdatum kreeg ik bericht dat de batterij het inmiddels begeven had (BMS a066 error). De Model 3 zou terugmoeten naar Tesla, dit kon op z'n vroegst pas over 1 maand. De verkoper vertelde mij "goed nieuws, je krijgt een nieuwe batterij" waarna ik hem informeerde dat Tesla refurbished batterijen plaatst ipv nieuwe batterijen. Er zijn redelijk wat verhalen te vinden van eigenaren die meermaals een a066 error hebben gekregen en opnieuw de batterij moesten laten vervangen.

Ik heb de koopovereenkomst vervolgens laten ontbinden o.b.v. de clausule in de koopovereenkomst. Ik zou daarom aan andere kopers ook adviseren om een dergelijke clausule op te nemen in de koopovereenkomst indien de SOH nog niet bekend is..

Ik kan dus op zoek naar een andere occasion, hoewel het mij aan het denken zette. Als de M3's over 2-3 jaar uit garantie zijn kan je dus zomaar aankijken tegen de kosten van een refurbished accu (ik vond op Reddit prijzen beschreven tussen de €7k-€15k)..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@SNG ik kwam toevallig https://evshop.eu/en/batt...ack-75kwh-long-range.html tegen, wat mij meeviel qua prijs.

Ik denk dat er op (korte) termijn meer en meer aanbod en reparatieservices zullen ontstaan voor EV batterijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verderf
Beekforel schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:40:
@SNG ik kwam toevallig https://evshop.eu/en/batt...ack-75kwh-long-range.html tegen, wat mij meeviel qua prijs.

Ik denk dat er op (korte) termijn meer en meer aanbod en reparatieservices zullen ontstaan voor EV batterijen.
Het is wel te hopen ja, de aantal EV's op de weg gaan alleen maar toenemen.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
SNG schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:09:
Mijn ervaring met de aanschaf van een occasion Tesla Model 3, wellicht interessant/leerzaam voor potentiële kopers van een M3:

Circa twee weken geleden tekende ik een koopovereenkomst voor een occasion Model 3 bij een bekende dealer met meerdere vestigingen in de randstad. De SOH was ten tijde van de proefrit nog niet bekend (auto stond pas net aangeboden) en zou nagestuurd worden. Ik tekende de koopovereenkomst en liet daarin een clausule opnemen dat de SOH ten minste 85% zou moeten zijn. Twee weken passeerden zonder bericht van de verkoper over de SOH, een dag voor de geplande afleverdatum kreeg ik bericht dat de batterij het inmiddels begeven had (BMS a066 error). De Model 3 zou terugmoeten naar Tesla, dit kon op z'n vroegst pas over 1 maand. De verkoper vertelde mij "goed nieuws, je krijgt een nieuwe batterij" waarna ik hem informeerde dat Tesla refurbished batterijen plaatst ipv nieuwe batterijen. Er zijn redelijk wat verhalen te vinden van eigenaren die meermaals een a066 error hebben gekregen en opnieuw de batterij moesten laten vervangen.

Ik heb de koopovereenkomst vervolgens laten ontbinden o.b.v. de clausule in de koopovereenkomst. Ik zou daarom aan andere kopers ook adviseren om een dergelijke clausule op te nemen in de koopovereenkomst indien de SOH nog niet bekend is..

Ik kan dus op zoek naar een andere occasion, hoewel het mij aan het denken zette. Als de M3's over 2-3 jaar uit garantie zijn kan je dus zomaar aankijken tegen de kosten van een refurbished accu (ik vond op Reddit prijzen beschreven tussen de €7k-€15k)..
Interessant. Om wat voor uitvoering ging het? En heb je ook gekeken naar wat voor range de auto aangaf tijdens de testrit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNG
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-07 10:06

SNG

ZXRY schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:13:
[...]

Interessant. Om wat voor uitvoering ging het? En heb je ook gekeken naar wat voor range de auto aangaf tijdens de testrit?
Betrof een Long Range uit december 2019, km stand rond de 100k. Range stond op ~350km bij ~80% bij aanvang van de proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Laatst online: 15-09 15:39
Ik zoek nog steeds een LR met trekhaak en FSD in zwart of blauw, en kwam net deze tegen: https://www.autowereld.nl...ltp-41071661/details.html

Vind de prijs wel aan de hogere kant, maar de km-stand en de foto's lijken wel OK.

Tot ik dan hier ga kijken: https://carsbat.com/en/detail/5yj3e7eb3lf543625-cbzmha/

Deze auto verkeerd echt niet in een dusdanige mooie/goede staat dat hij 24k waard is IMO. Dan moet je wel héél graag FSD willen... Fijn dat deze website bestaat want anders was ik voor niks heen en weer het hele land doorgegaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Bose321 op 03-03-2025 20:00 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwinnn
Bose321 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:59:
Ik zoek nog steeds een LR met trekhaak en FSD in zwart of blauw, en kwam net deze tegen: https://www.autowereld.nl...ltp-41071661/details.html

Vind de prijs wel aan de hogere kant, maar de km-stand en de foto's lijken wel OK.

Tot ik dan hier ga kijken: https://carsbat.com/en/detail/5yj3e7eb3lf543625-cbzmha/

Deze auto verkeerd echt niet in een dusdanige mooie/goede staat dat hij 24k waard is IMO. Dan moet je wel héél graag FSD willen... Fijn dat deze website bestaat want anders was ik voor niks heen en weer het hele land doorgegaan.
Ik heb sowieso het idee dat de meeste zwarte model 3 niet heel netjes in de lak staan.
Of het valt gewoon meer op dat kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:20

Wel een mooi prijsverschil tussen de eerste en tweede site :+ Een flinke marge, als het verkocht wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Verderf

Zo te zien ook redelijk vochtig van binnen, zit schimmel op het stuur en op de gordels :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:44
[...]

Denk dat dat wel meevalt hoor. Of 50% is echt geëxporteerd naar het buitenland. De gemiddelde statijd van een occasion is vaak echt wel een paar maanden (zeker als je nog partijen hebt die hem even netjes prepareren)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaatdoek82
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 27-08 10:57
Hierbij even een update vwb voorraad Model 3.
Gister was ik bij een auto groothandel die mij vertelde dat de Model 3's op zijn. (verkopen honderden per maand)
Daarmee bedoeld hij denk ik dat hij ze niet meer bij lease maatschappijen kan inkopen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
Vaatdoek82 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:19:
Hierbij even een update vwb voorraad Model 3.
Gister was ik bij een auto groothandel die mij vertelde dat de Model 3's op zijn. (verkopen honderden per maand)
Daarmee bedoeld hij denk ik dat hij ze niet meer bij lease maatschappijen kan inkopen oid.
Op bca zie ik aanbod dalen, echter er kan nog een kantelpunt komen. Als de huidige 900+ nog even blijven staan en de carsbat data klopt dan is er ruim marge om wat te zakken met prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaatdoek82
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 27-08 10:57
megabeat schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:02:
[...]

Op bca zie ik aanbod dalen, echter er kan nog een kantelpunt komen. Als de huidige 900+ nog even blijven staan en de carsbat data klopt dan is er ruim marge om wat te zakken met prijs.
Je hebt wel kans dat je iets meer moet uitkijken omdat het aantal slechte modellen meer zal overblijven. Al hoorde ik wel dat reparaties relatief erg goedkoop zijn voor die model 3's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0wter
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:38
Hallo,

Ik heb sinds twee maanden een Model 3 uit 2019 aangeschaft. Op slechtere wegen valt het me op dat het stuur merkbaar heen en weer beweegt, alsof het als het ware aan het "zoeken" is.

Is dit normaal voor een Model 3 uit 2019? Ik vergelijk het met onze Model Y uit 2024, waarbij ik dit verschijnsel niet ervaar.

Op snelwegen en goede wegen merk ik helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
w0wter schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 20:31:
Hallo,

Ik heb sinds twee maanden een Model 3 uit 2019 aangeschaft. Op slechtere wegen valt het me op dat het stuur merkbaar heen en weer beweegt, alsof het als het ware aan het "zoeken" is.

Is dit normaal voor een Model 3 uit 2019? Ik vergelijk het met onze Model Y uit 2024, waarbij ik dit verschijnsel niet ervaar.

Een keertje laten uitlijnen kan sowieso geen kwaad. Het kan ook aan de banden en/of een verkeerde bandenspanning liggen.

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
w0wter schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 20:31:
Hallo,

0 last van bij mijn M3 uit 2019. Wel word het wat instabiel boven de 190 a 200km/h. Dat is echt 100x beter bij de M3P uit 2024 op sport stand

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Motorbike33
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-07 10:00
[...]

De prijzen stijgen 8)7

Het gaat duidelijk maar één kant op, en dat is verder omlaag.

Het aanbod is nog steeds enorm als je het vergelijkt met soortgelijke modellen (bijvoorbeeld 2x zoveel als elektrische Kia Niro's en 10x zoveel als Polestar 2). Er is simpelweg onvoldoende vraag voor dat soort aantallen.

De kwaliteit van de eerste generatie Model 3 is matig (>2020) tot slecht (2019), zoals je ook op de afgelopen pagina's leest. De meeste auto's zijn een jaar of 5 oud, naarmate ze ouder worden zullen de kwaliteitsproblemen (draagarmen, vocht overal, bekleding, stuur, etc. etc.) in vergelijking met de concurrentie bekender worden. Velen op dit forum stappen hier makkelijk overheen, of geven leaserijders de schuld. De gemiddelde autokoper is m.i. toch gewend dat een 4-5 jaar oude auto helemaal niks mankeert, juist ook als het ex-lease is.

Tegelijkertijd gaat de wegenbelasting volgend jaar omhoog en komen er in hoog tempo concurrerende alternatieven bij, zowel tweedehands als nieuw.

De enige reden dat de bodem niet volledig uit de markt valt is dat er wat vraag is in buurlanden (BE, D, FR) waardoor de prijzen hier nooit heel veel onder het prijsniveau in die landen kunnen zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Nu online
anti elppa schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:33:
[...]

Wel word het wat instabiel boven de 190 a 200km/h. Dat is echt 100x beter bij de M3P uit 2024 op sport stand
Ja, op een stukje autobahn öhne Tempolimit merk je al vrij snel waarom de performance een spoiler heeft. Dan wordt ie achter héél erg licht. Als je regelmatig in Duitsland komt zou ik er zeker één aanschaffen, deze bijvoorbeeld.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0wter
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:38
RonJ schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:17:
[...]

Een keertje laten uitlijnen kan sowieso geen kwaad. Het kan ook aan de banden en/of een verkeerde bandenspanning liggen.
Er zitten 4 nieuwe banden op van Vredestein + gebalanceerd en uitgelijnd.
Dacht ook eerst dat het inderdaad te maken had met uitlijnen/balanceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Nu online
w0wter schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:53:
[...]

Er zitten 4 nieuwe banden op van Vredestein + gebalanceerd en uitgelijnd.
Dacht ook eerst dat het inderdaad te maken had met uitlijnen/balanceren
Uitlijnen is niet altijd persé meteen goed, zie mijn post hierboven (en ik heb het vaker meegemaakt). Maar laten we daar voor nu maar even van uitgaan.

Dan kan het ook simpelweg zijn dat die Vredestein banden anders reageren dan je gewend bent op bijv. spoorvorming of ander slecht wegdek (ik had winterbanden van ze onder mijn eerdere model 3, die waren er ook vreselijk gevoelig voor op bepaalde wegen terwijl de zomerbanden geen krimp gaven).

Ik zou dan beginnen met wat te experimenteren met je bandenspanning in stapjes van 0.2 Bar (bijv. 0.2 en 0.4 boven en onder het voorschrift) en eens kijken wat er dan veranderd in het gedrag.

[ Voor 5% gewijzigd door RonJ op 05-03-2025 16:04 ]

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerwinnn
Motorbike33 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:42:
[...]

De prijzen stijgen 8)7

Het gaat duidelijk maar één kant op, en dat is verder omlaag.

Het aanbod is nog steeds enorm als je het vergelijkt met soortgelijke modellen (bijvoorbeeld 2x zoveel als elektrische Kia Niro's en 10x zoveel als Polestar 2). Er is simpelweg onvoldoende vraag voor dat soort aantallen.
Ik heb wel het idee dat de huidige prijzen op de veilling wat hoger liggen, dat lijkt ook bevestigd te worden door carsbat: https://carsbat.com/en/detail/5yj3e7eb3lf570243-xrw3qg/

Als ik iets naar onderen scroll dan staan bijna elke recente auto een percentage hoger, vooral de LR schieten er bovenuit.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• IFerran
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-08 10:29
Afgelopen maandag een SR+ uit 2019 met trekhaak en 19” LM velgen opgehaald voor mijn vrouw. 60.000 Km, nieuwe banden, nieuwe voorruit (zat klein barstje in), nieuwe draagarmen, onderhoud door Tesla voor aflevering. Auto ziet er keurig uit en is enkel als 2e auto naast de Xpeng G9, dus qua range is de SR prima. Gekocht voor €17.500 rechtstreeks bij de leasemaatschappij.

[ Voor 5% gewijzigd door IFerran op 05-03-2025 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:20
IFerran schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:18:
Afgelopen maandag een SR+ uit 2019 met trekhaak en 19” LM velgen opgehaald voor mijn vrouw. 60.000 Km, nieuwe banden, nieuwe voorruit (zat klein barstje in), nieuwe draagarmen, onderhoud door Tesla voor aflevering. Auto ziet er keurig uit en is enkel als 2e auto naast de Xpeng G9, dus qua range is de SR prima. Gekocht voor €17.500 rechtstreeks bij de leasemaatschappij.
Alweer?😋

IFerran in "Tesla Model 3 occasion kopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IFerran
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-08 10:29
Ja inderdaad nu pas opgehaald. Voorruit was slecht leverbaar. Uit enthousiasme niet meer doorgehad dat ik al wat had geplaatst erover 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
IFerran schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:18:
Dat is wel extreem cheap, 17,5k. Over het algemeen staan ze rond die kilometers op de 21k+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doumisco
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-06 10:33
Ik ben me ook aan het oriënteren op een gebruikte Tesla. Nu kwam ik de onderstaande advertentie tegen. Wel iets meer kilometers dan ik zou willen overigens, maar qua prijs volgens mij best aantrekkelijk.

https://link.marktplaats....m_content=app_ios_tabletN

Ik heb het VIN-nummer ook opgezocht en daar op Carsbat dit uit gekregen.

https://carsbat.com/en/detail/5yj3e7eb0lf565128-bj3crk/

Ook tijdens de veiling zoals te zien op carsbat volgens mij best een nette auto in vergelijking tot de gevallen die ik op dit Forum voorbij zie komen.

In een oriënterend gesprek geeft de verkoper al aan geen ruimte op de prijs te hebben en dat deze vast staat. Als ik kijk naar de veilingkosten is die ruimte er nog wel, maar daar hoop ik nog uit te komen :)

Wat denken jullie van bovenstaande model 3?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@Doumisco mag er niks meer verdiend worden?

Net geen 2k is een keurige marge. Voor jou 10 anderen. Ik heb die handelaar ook een tijdje in de gaten gehouden maar vond dat ze vooral hoge kilometer modellen hebben. Is niks mis mee maar ik wilde lager.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-09 17:08
Doumisco schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:37:
Ik ben me ook aan het oriënteren op een gebruikte Tesla. Nu kwam ik de onderstaande advertentie tegen. Wel iets meer kilometers dan ik zou willen overigens, maar qua prijs volgens mij best aantrekkelijk.

https://link.marktplaats....m_content=app_ios_tabletN

Ik heb het VIN-nummer ook opgezocht en daar op Carsbat dit uit gekregen.

https://carsbat.com/en/detail/5yj3e7eb0lf565128-bj3crk/

Ook tijdens de veiling zoals te zien op carsbat volgens mij best een nette auto in vergelijking tot de gevallen die ik op dit Forum voorbij zie komen.

In een oriënterend gesprek geeft de verkoper al aan geen ruimte op de prijs te hebben en dat deze vast staat. Als ik kijk naar de veilingkosten is die ruimte er nog wel, maar daar hoop ik nog uit te komen :)

Wat denken jullie van bovenstaande model 3?
Als je de belasting van de verkoop prijs van €19k aftrekt, blijft er een bedrag van €15700 over. De kale veilingsprijs is €14000. Dan is er dus een bruto marge van €1700, waar ook nog de transportkosten, veilingkosten, verkoopkosten etc. van afgetrokken moeten worden. Vervolgens moet er nog wettelijke garantie gegeven worden. Dan blijft er niet gigantisch veel marge meer over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• megabeat
Beekforel schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:59:
@Doumisco mag er niks meer verdiend worden?

Net geen 2k is een keurige marge. Voor jou 10 anderen. Ik heb die handelaar ook een tijdje in de gaten gehouden maar vond dat ze vooral hoge kilometer modellen hebben. Is niks mis mee maar ik wilde lager.
Ik heb mijn vorige auto ingeleverd voor 5k en hij staat nu voor 6,9k op de site, dus 2k is inderdaad een hele keurige marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
megabeat schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:03:
[...]

Ik heb mijn vorige auto ingeleverd voor 5k en hij staat nu voor 6,9k op de site, dus 2k is inderdaad een hele keurige marge.
Mijne kreeg ik nog 1,5 voor en stond 2 dagen later voor net geen 4 te koop, maja hij liep ook niet helemaal lekker meer (daarom ging hij ook weg :w )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
Hmm sinds een paar dagen kreeg ik een storingsmelding in mijn Model 3; A447 climate control heeft onderhoud nodig.
Na een tijdje ging de melding weer weg. Vervolgens kreeg ik de climate control niet meer aan via de app.
Fysiek merkte ik niet veel, alles werkte wel naar mijn idee. Ik heb de Tesla pas anderhalve week (Sr+2019) dus veel vergelijk heb ik niet.
Toch maar een service verzoek ingediend via de app, met de wetenschap dat er mogelijk een sensor vervanging werd geoffreerd.
Wat blijkt: ‘Superbottle’ vervangen, koelmiddel opnieuw vullen, drie uur werk, 1069 euro ingeschatte kosten…
Shit.

Hopelijk is de beloofde garantie bij de verkoper ook een gegarandeerde garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 11:21
Gruijters schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:35:
Hmm sinds een paar dagen kreeg ik een storingsmelding in mijn Model 3; A447 climate control heeft onderhoud nodig.
Na een tijdje ging de melding weer weg. Vervolgens kreeg ik de climate control niet meer aan via de app.
Fysiek merkte ik niet veel, alles werkte wel naar mijn idee. Ik heb de Tesla pas anderhalve week (Sr+2019) dus veel vergelijk heb ik niet.
Toch maar een service verzoek ingediend via de app, met de wetenschap dat er mogelijk een sensor vervanging werd geoffreerd.
Wat blijkt: ‘Superbottle’ vervangen, koelmiddel opnieuw vullen, drie uur werk, 1069 euro ingeschatte kosten…
Shit.

Hopelijk is de beloofde garantie bij de verkoper ook een gegarandeerde garantie.
Tijdens de proefrit ook naar een supercharger gereden of ingevuld dat is ook een moment om de superbottle te controleren. Het kan ook gewoon puur pech zijn. Hopelijk valt dit voor je onder de 'garantie' maar gezien de marges die ze pakken zal het denk ik lastig worden.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• punk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:17
Interessant artikel over restwaarden EV’s waar de Tesla Model 3 ook in genoemd wordt.

In de grafieken in het artikel is te zien dat we de piek in aanbod gehad hebben en dat de prijzen redelijk zijn gestabiliseerd.

https://www.linkedin.com/...p-id3-bart-kuijpers-myxee

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gruijters
Daniel. schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 23:53:
[...]

Tijdens de proefrit ook naar een supercharger gereden of ingevuld dat is ook een moment om de superbottle te controleren. Het kan ook gewoon puur pech zijn. Hopelijk valt dit voor je onder de 'garantie' maar gezien de marges die ze pakken zal het denk ik lastig worden.
Heb ik gedaan. Alles werkte, incl climate control via app activeren tot afgelopen weekend.
Net met de verkoper contact gehad: bevestigd dat dit kan worden geregeld. :)

Edit: meteen de droog zak vervangen, kost nu maar 130 euro extra aangezien ze toch bezig zijn met het opnieuw toevoegen van koelmiddel.

[ Voor 10% gewijzigd door Gruijters op 07-03-2025 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• megabeat
Ook Jan Bogert heeft de prijzen omhoog gedaan, gemiddeld zoon 1k, voorheen was hij de hoofdleverancier in mijn filters maar nu vallen ze eruit qua prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jayjay2
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:34
megabeat schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:41:
Ook Jan Bogert heeft de prijzen omhoog gedaan, gemiddeld zoon 1k, voorheen was hij de hoofdleverancier in mijn filters maar nu vallen ze eruit qua prijs.
Dit viel mij ook op. Jan Bogert staat ook niet meer op mijn lijst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Gruijters schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:18:
[...]

Heb ik gedaan. Alles werkte, incl climate control via app activeren tot afgelopen weekend.
Net met de verkoper contact gehad: bevestigd dat dit kan worden geregeld. :)

Edit: meteen de droog zak vervangen, kost nu maar 130 euro extra aangezien ze toch bezig zijn met het opnieuw toevoegen van koelmiddel.
Droog zak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

Dat is een onderdeel van de airco bij Tesla: https://www.tesla.com/nl_nl/support/vehicle-maintenance
Onderhoudsadvies is om deze na 6 jaar te laten vervangen, dus als de Tesla is gekocht met uitgebreide garantie/onderhoudsbeurt aan denken om te claimen dat deze nog onder garantie moet worden vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoga
Sebastiaan schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 23:15:
[...]

Dat is een onderdeel van de airco bij Tesla: https://www.tesla.com/nl_nl/support/vehicle-maintenance
Onderhoudsadvies is om deze na 6 jaar te laten vervangen, dus als de Tesla is gekocht met uitgebreide garantie/onderhoudsbeurt aan denken om te claimen dat deze nog onder garantie moet worden vervangen
Bepaalde onderdelen vallen niet onder de garantie, een airco na 6 jaar, ik denk het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-09 18:46
yoga schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:23:
[...]

Bepaalde onderdelen vallen niet onder de garantie, een airco na 6 jaar, ik denk het niet
Ik kreeg “uitgebreide fabrieksbeurt” bij aankoop. Heb toen ook vervanging van droogzak geeist, want die was overdue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03:22
rover12345 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 13:15:
[...]

Ik kreeg “uitgebreide fabrieksbeurt” bij aankoop. Heb toen ook vervanging van droogzak geeist, want die was overdue.
Zo een droogzak kost aftermarket tussen €5 en een paar tientjes. Daar ga jij toch niet €130 voor betalen 🤡

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-09 18:46
TeslaNerd schreef op zondag 9 maart 2025 @ 13:25:
[...]

Zo een droogzak kost aftermarket tussen €5 en een paar tientjes. Daar ga jij toch niet €130 voor betalen 🤡
Droogzak en vullen airco kostte verkoper 200 meen ik .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
TeslaNerd schreef op zondag 9 maart 2025 @ 13:25:
[...]

Onzin.
Weet niet waar jij die voor een paar tientjes weet te vinden.

1129679-00-A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Nu online
Gruijters schreef op zondag 9 maart 2025 @ 23:20:
[...]

Onzin.

1129679-00-A
Bij tesla kost ie 70 euro en ongeveer 20min werk.

CFM, COND, IRD SERVICE KIT
1129679-00-A
Includes cap with o-rings, integrated screen, and desiccant bag.
Verkocht door Tesla
Prijs per stuk: € 70,62

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcob12
Goedemorgen

Wil vandaag bij een LR 2019 gaan kijken maar is geen SOH document aanwezig, heb wel gevraagd de accu op te laden voor het bezoek, hoeveel zou dan de range moeten zijn bij 80 en 100%

En wat zou ik nog zelf kunnen controleren qua accu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 17:05
marcob12 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:06:
Goedemorgen

Wil vandaag bij een LR 2019 gaan kijken maar is geen SOH document aanwezig, heb wel gevraagd de accu op te laden voor het bezoek, hoeveel zou dan de range moeten zijn bij 80 en 100%

100% zou +/- 500km zijn.

80% dan 400km. De mijne zit na vijf jaar en drie maanden op 448km bij 100%

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03:22
Gruijters schreef op zondag 9 maart 2025 @ 23:20:
[...]

Onzin.

1129679-00-A
Google op:

ac receiver drier desiccant

https://www.google.com/se...BAB&biw=375&bih=628&dpr=3

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Nu online
...en voeg nu even "tesla model 3" toe aan je zoekopdracht. Ipv gare generieke onderdelen te gebruiken.

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Motorbike33 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:42:
[...]

De kwaliteit van de eerste generatie Model 3 is matig (>2020) tot slecht (2019), zoals je ook op de afgelopen pagina's leest. De meeste auto's zijn een jaar of 5 oud, naarmate ze ouder worden zullen de kwaliteitsproblemen (draagarmen, vocht overal, bekleding, stuur, etc. etc.) in vergelijking met de concurrentie bekender worden. Velen op dit forum stappen hier makkelijk overheen, of geven leaserijders de schuld. De gemiddelde autokoper is m.i. toch gewend dat een 4-5 jaar oude auto helemaal niks mankeert, juist ook als het ex-lease is.
Goede observatie. De beperkingen in bouwkwaliteit en afwezigheid van QA komen zeker na een paar jaar evident aan het licht. Laten we niet statistiek bedrijven op individuele gevallen, maar dan blijkt een occasion van een willekeurig Duits of Japans merk er een stuk duurzamer uit te komen.

Tevens, en dat wordt door de meerderheid van de hier aanwezige beter ingelezen en Tesla adapten misschien over het hoofd gezien, de Tesla model 3 was met name in de lage bijtellingsjaren gewoon de goedkoopste auto die zakelijke leasend Nederland kon kiezen.
Dus vrijwel iedereen die niets met auto's op heeft, er niks om geeft en er ook zo mee omgaat had zo'n ding. Het was tenslotte na de Megane diesel, Outlander hybrid nu de goedkoopste optie. En dat is te zien aan het aanbod.

Divide and conquer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 17:05
Herken ik wel. We hadden hier tien Model 3's in de lease. Drie autoliefhebbers, zeven die er weinig tot niks om geven.

Het verschil laat zich raden. De liefhebbers poetsen beter, houden het interieur netjes (dus minder slijtage), gaan spaarzaam om met de batterij, houden hun banden beter op spanning, melden het netjes bij de LM als er kleine issues of beschadigingen zijn, hielden zich netjes aan het Tesla aanbevolen onderhoudsschema etc etc. Zo'n simpele 'terugroepactie' als met dat camera kabeltje in de achterklep.... 'Waarom zou ik dat doen, het is toch niet stuk?'

God wat een zwijnen zijn sommige mensen. Vooral als er kinderen in het spel zijn. Hele achterbank en bodem vol met fastfood afval, waarom toch :?

[ Voor 9% gewijzigd door EvaluationCopy op 10-03-2025 10:55 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
Goedemorgen

Bij mij 93k teller lr awd 100% 453km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Goedemorgen

mijn LR 2019 staat op 100% op 442km bij 119k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
anti elppa schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:42:
[...]

mijn LR 2019 staat op 100% op 442km bij 119k km
Bij mij ook zoiets, ook 119k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcob12
Dank voor de antwoorden , erg helpvol 👍

Dan nog de thuis lader, zijn daar nog voorkeuren voor een bepaald type of merk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nu iets onder 100k km, minimaal 2e eigenaar via LM eigenaar. Rond 70k km vanuit de lease gekregen en nu maand privé.

Tesla heeft aangegeven dat er 86% SOH aanwezig zou moeten zijn.geen derde test gedaan. Zie ook benchmark LR AWD 2019. Is stukken beter geworden laatste maand.

We laden 80-90%
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcPYl1snLRCHcCzlskxmO1CnxkQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KV4paMJbRBaCTLhW6FFJyjfb.png?f=fotoalbum_large

Weet niet wat de relatie exact is tussen SOH en aantal kilometers per lading .

Data komt uit teslafi.com en gebruiken we eigenlijk om (gemakkelijk) zakelijke trips te administreren.

[ Voor 8% gewijzigd door dr.nld op 10-03-2025 19:44 ]

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
marcob12 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:30:

Dan nog de thuis lader, zijn daar nog voorkeuren voor een bepaald type of merk ?
Ik ben zelf voor een Easee gegaan via tibber (zonder contract) DIe waren maandje terug nog 500. Moest alleen nog een load balancer bij a 150 euro.

Top ding, ziet er mooi uit, app is top. d:)b

Wil deze nog een keer uitbreiden met deze kabel, die heeft een knopje om het laad klepje open te doen/ te ontgrendelen :)
https://www.evchargeking....a-laadkabel-driefasig-16a

[ Voor 17% gewijzigd door Verderf op 10-03-2025 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antoine_
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-09 16:26
Ik had al een Wallbox voordat ik een Tesla had. Prima lader en een vaste kabel is echt superfijn want dan kan je de blauwe kabel gewoon in de auto laten liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Nu online
marcob12 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:30:

Is een apart draadje voor. Hangt een beetje van de gewenste features af.

All-electric.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gijs46
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 10:25
Ik ben sinds oktober vorig jaar ook eigenaar van een tweedehands M3 LR. Ik wou dat ik destijds dit topic had gevonden - dan had ik misschien een aantal problemen kunnen voorkomen :')

Bij de testrit leek er eigenlijk niks mis met de auto en ben ik redelijk snel tot aankoop overgegaan. Gekende problemen zoals krakende draagarmen en lekkages waren er niet, verder ook geen errors op het scherm gezien. Wel een kras aanwezig en wat vlekken in het interieur, maar daar stoor ik mij zelf niet echt aan. De vlekken heb ik overigens allemaal probleemloos van de witte stoelen kunnen verwijderen.

Eens ik de auto had opgehaald verscheen er kort de 'vermogen beperkt, rijden OK' melding op het scherm. Vreemd, maar na gestopt te zijn was de melding weg en kwam deze ook niet meer terug. Pas toen ik voor het eerst een lange rit ging maken en de auto een Supercharger inplande in de route kwam deze melding terug op het scherm en ging deze ook niet meer weg. Zoals ik ergens al eens had voorbij zien komen in dit topic: defecte superbottle. Geschatte kosten voor vervanging rond de 1100 euro. Dat was een zure verrassing! Direct contact opgenomen met de verkoper en gelukkig waren ze bereid om deze kosten voor hun rekening te nemen. De auto stond een dag bij Tesla om dit te repareren. Geen vervangwagen of fiets of iets dergelijks gekregen, al woon ik niet heel ver van het service center. Uiteindelijk kosten vielen nog wat hoger uit, 1250 euro incl. BTW. De reden hiervoor was 'extra diagnose', ook al was de geboden oplossing exact wat er in de offerte was berekend.

De achteruitrijcamera leek altijd vies te zijn, hiervoor afspraak bij Tesla ingepland en de camera laten vervangen. De lens van de oude camera was op de een of andere manier beschadigd geraakt. Kosten ongeveer 130 euro, vervanging bij mij thuis. Bij het aankopen van een tweedehands auto ga ik er altijd vanuit dat er iets defect is, dus dit viel me nog aardig mee.

Na het lezen van een aantal posts in dit topic besef ik dat de stoelsensor van de bestuurdersstoel niet meer werkt. Ik dacht altijd dat het uitvallende scherm een rare feature was, maar blijkbaar is dat nog iets wat ik zal moeten vervangen. Garantie heb ik niet meer, ook niet de verlengde, aangezien ik boven de 100k km zit. Hopelijk valt dat mee qua kosten :(

Ondanks al deze problemen vind ik het wel nog een enorm fijne auto. Ik heb sinds aankoop ongeveer 6000 km afgelegd en dat waren enorm ontspannen kilometers. Het opladen gaat veel sneller dan ik van tevoren had gedacht en het goede audiosysteem maakt rijden een stuk leuker. Het Supercharger netwerk is fantastisch en zorgt ervoor dat ik goedkoper kan rijden dan met mijn oude benzineauto. Toch ergens wel jammer dat er zoveel dingen defect kunnen gaan aan de auto en dat deze niet onder garantie of uit coulance worden vervangen. Ik hou maar in het achterhoofd dat ik die kosten bespaar op het vlak van jaarlijks onderhoudr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcob12
RonJ schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:40:
[...]

Is een apart draadje voor. Hangt een beetje van de gewenste features af.
Had hier al gelezen inderdaad maar gaat weinig over soorten boxen zeker voor een EV noob als ik iets teveel informatie 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
gijs46 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:09:

Na het lezen van een aantal posts in dit topic besef ik dat de stoelsensor van de bestuurdersstoel niet meer werkt. Ik dacht altijd dat het uitvallende scherm een rare feature was, maar blijkbaar is dat nog iets wat ik zal moeten vervangen. Garantie heb ik niet meer, ook niet de verlengde, aangezien ik boven de 100k km zit. Hopelijk valt dat mee qua kosten :(
Kan je dit niet nog bij de verkoper neerleggen? Valt toch gewoon onder de wettelijke garantie?

Bij mij komen ze volgende week de PWS installeren, via de app besteld en komen ze gewoon thuis installeren, dat is echt zo fijn dat dat kan!

Je kan checken of je auto compatible is met de upgrade door even rechts voor onder de auto te kijken en dan moet je als het goed is een roostertje zien zitten in de bodemplaat. Dan zit de bedrading er al wel maar alleen geen speaker.

Gemerkt dat het zeker op parkeerplaatsten van supermarkten mega onhandig is dat veel mensen je niet horen.

Pagina: 1 ... 20 ... 26 Laatste

Let op:
Autoverzekeringen bespreken is offtopic.

Voor algemene vragen over de Tesla Model 3 kan je terecht in: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3.