• HRV
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08:45

HRV

TimoDimo schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 13:16:
[...]

Nu nog de Multi RS19 230V. Of komt die niet?
Geen idee, maar met de minimale accucapaciteit die dat ding nodig heeft is het niet echt een oplossing voor thuis denk ik. Eerder voor een buurtaccu...

• TimoDimo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-07 17:25
HRV schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 17:21:
[...]

Geen idee, maar met de minimale accucapaciteit die dat ding nodig heeft is het niet echt een oplossing voor thuis denk ik. Eerder voor een buurtaccu...
Doel je daarbij misschien op een MPPT-loze variant van de Multi HS19 Solar? Want de Multi RS19 Solar is gewoon een 19"-variant van de Multi RS Solar.

• blaaspijp
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:42
Hoe zou je met een MULTI HS19 een mooi systeem kunnen bouwen met 64 of 128 kWh.

En wat zou dat dan kosten. Want met die rackmounted accu's schiet het niet echt op qua capaciteit

Home Assistant Y. , Victron MultiRS (3x) + 64kWh (Yixiang MB31), 4kWp Enphase, 4,5kWp Solis.

• NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
HRV schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 08:50:
Dus wat is wijsheid? Ik zou het graag met 1 switch doen, maar zoek ik daarmee de limiet toch op?
Je maakt het jezelf steeds te moeilijk met die "X ampère voor Y minuten" berekeningen. Dit is hetzelfde issue als met de kabeldikte.

Kies een zekering die bij de kabels past, reken voor alles daar achter met de nominale stroom van die zekering.

Dus als je maximaal 350A door je schakelaar wilt hebben uit twee batterijen moet je een 175A zekering per batterij plaatsen.

• HRV

HRV

TimoDimo schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 17:25:
[...]

Doel je daarbij misschien op een MPPT-loze variant van de Multi HS19 Solar? Want de Multi RS19 Solar is gewoon een 19"-variant van de Multi RS Solar.
Klopt, ik dacht aan de HS versie

• HRV

HRV

Maakt het nog uit of ik de beveiliging van AC-Out (selectieve aardlek en rem automaat) plaats in de garage waar alle Victron apparatuur hangt, of in de bestaande groepenkast in de meterkast in de woning, aan de andere kant van de 7 meter lange kabel?

Gezien de ruimte is het makkelijker als ik het in de garage kan afmonteren. In dat geval kan een van beide ook als mijn werkschakelaar fungeren.

In de meterkast komt hoe dan ook een mooie rode knop om op afstand de Victrons uit te schakelen, dus daar kan ik de AC-Out ook spanningsvrij maken in een noodgeval.

• MJ de Bruijn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09:11
HRV schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 08:45:
Maakt het nog uit of ik de beveiliging van AC-Out (selectieve aardlek en rem automaat) plaats in de garage waar alle Victron apparatuur hangt, of in de bestaande groepenkast in de meterkast in de woning, aan de andere kant van de 7 meter lange kabel?
In de herhaling...
Je moet sowieso werkschakelaars plaatsen tussen de 'ingang' en de Victrons.
Zie MJ de Bruijn in "Het grote Victron ontwerp topic"

Een mens leert van zijn fouten. Ik heb in mijn leven heel veel geleerd.

• tjib
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:37
Goedemorgen,

We overwegen 3 stuks Multiplus II 6k5. Weet iemand een showroom waar ik deze in bedrijf kan beluisteren? (Liefst omgeving Rotterdam/Rockanje)

We gaan ze ophangen aan een oude stenen muur ca 20cm dik in een aparte ruimte op de begane grond. Indien nodig ga ik het plafond nog extra isoleren zodat er geen geluid naar de verdieping straalt. (we hebben oud huis met houten balken)

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@tjib dat wil ik ook wel weten; omgeving Hellevoet voor vriendin.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:47
MJ de Bruijn schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 09:11:
[...]

In de herhaling...
Je moet sowieso werkschakelaars plaatsen tussen de 'ingang' en de Victrons.
Zie MJ de Bruijn in "Het grote Victron ontwerp topic"
En hoe zit het wanneer je dus met S99 FW werkt (ETS) en dus een relais hebt en de AC-OUT is aangesloten "op afstand" ?

Onmogelijk om een werkschakelaar bij "woning zijde" te plaatsen?

Er gaat immers geen aanvoer (de AC-IN is enkel voor controle en/of meting) naar de Victron, en de AC-OUT ofwel "retour" is in de garage zelf "op afstand".
Deze AC-OUT is voor het laden/ontladen/noodstroom...

Woonachtig in België | 6200 Wp | eGolf 32kWh

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De 6k5s maken niet zoveel geluid, aller belangrijkste is dat je ze niet koud op de muur duwt.

Bij lage belasting staat er geen ventilator aan en bij full laden gaat de ventilator aan en die klinkt heel "diep", dus geen hoge tonen zoals je van kleine ventilatoren gewend bent.

Waar je dan vooral rekening mee moet houden is het resoneren, door de spoelen, dus proberen een frame te maken die je loskoppelt van de muur, wat door je voorbereiding voor brandvertraging toch dan gelijk kan meenemen.

Plaats je hem onder (of aan) je woonruimtes zou ik de ruimte >60 minuten brandvertragend maken door o.a. te werken met fermacel en een brandwerend kozijn & deur.

Nooit in je vluchtweg plaatsen.

Hier heb ik 3 6k5s en qua geluid vallen zij mij 100% mee.
Pagina: 1 ... 79 80 Laatste