Die worden nog gedicht, onderin de kast zitten stoffilters voor de inlaten, en de uitlaat zie ik geen stof naar binnen komen door overdruk van de ventilator!Damic schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 16:03:
@HomegrownBGP je kast heeft dak ventilatie gaten, die kast is dus niet stof dicht![]()
Algemeen vraagje: als je meer dan 1 batterij op een systeem zet, moeten die dan dezelfde capaciteit hebben?
Dat is niet nodig als je de accu's parallel zet (wel ieder met eigen zekering). Ik draai een hobby 12V setup met 1 x 230Ah en 1 x 280 Ah. Dat gaat prima omdat de accu met meer capaciteit minder interne weerstand heeft dus de 'load' / 'charge' wordt over de accu's verdeeld.Damic schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 16:03:
Algemeen vraagje: als je meer dan 1 batterij op een systeem zet, moeten die dan dezelfde capaciteit hebben?
[ Voor 6% gewijzigd door Q op 14-05-2026 17:35 ]
Mits evenveel cellen in serie EN dezelfde chemie.Q schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 17:34:
[...]
Dat is niet nodig als je de accu's parallel zet (wel ieder met eigen zekering). Ik draai een hobby 12V setup met 1 x 230Ah en 1 x 280 Ah. Dat gaat prima omdat de accu met meer capaciteit minder interne weerstand heeft dus de 'load' / 'charge' wordt over de accu's verdeeld.
Pylontech heeft bijv accu’s met slechts 15 cellen in serie…
Het zou gaan om te beginnen met een 32kWh batterij (51.2V) en later misschien een 48 of hoger bij zetten, maar in principe zitten er toch laad regelaars in de batterijen.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Het is meer dat de overgebleven accu de load niet aankan en dan stoppen de multiplussen er mee.Damic schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:00:
Het zou gaan om te beginnen met een 32kWh batterij (51.2V) en later misschien een 48 of hoger bij zetten, maar in principe zitten er toch laad regelaars in de batterijen.
Heh? De overgebleven accu? Dat snap ik niet.Q schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:58:
[...]
Het is meer dat de overgebleven accu de load niet aankan en dan stoppen de multiplussen er mee.
edit:
ik denk dat ik het snap. Bij het laden zou de 32kWh eerst stoppen met laden en die van 48kWh gaat nog even door.
Of bedoel je wanneer de kleinste leeg is en de grote er nog wat inzit?
IK vermoed dat je die kunt instellen dat de ene sneller (on)laad dan de andere.
ik denk dat ik het snap. Bij het laden zou de 32kWh eerst stoppen met laden en die van 48kWh gaat nog even door.
Of bedoel je wanneer de kleinste leeg is en de grote er nog wat inzit?
IK vermoed dat je die kunt instellen dat de ene sneller (on)laad dan de andere.
[ Voor 35% gewijzigd door Damic op 14-05-2026 19:03 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ik had het over ontladen.
Accu’s van verschillende capaciteit zullen relatief gezien gelijk laden of ontladen. Maar er is altijd een klein verschil dus er kan een punt zijn dat de kleinere accu eerder vol of leeg is.
En dan krijgt de overgebleven accu de boel voor de kiezen.
Overigens bestaat er niet zoiets als een 48kWh accu en dat lijkt me ook onwaarschijnlijk dat zoiets er komt.
Accu’s van verschillende capaciteit zullen relatief gezien gelijk laden of ontladen. Maar er is altijd een klein verschil dus er kan een punt zijn dat de kleinere accu eerder vol of leeg is.
Overigens bestaat er niet zoiets als een 48kWh accu en dat lijkt me ook onwaarschijnlijk dat zoiets er komt.
Tja dat hangt natuurlijk af wat je er door trekt aan vermogenQ schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 19:07:
Ik had het over ontladen.
Moet je wat meer op Alibaba enzo zitten ~940Ah is niets raar
Maar goed ik heb mogelijke antwoorden, nu zien wat mijn financiële trekt
[ Voor 10% gewijzigd door Damic op 14-05-2026 19:12 ]