Ik ben bezig met een nieuwbouw woning (momenteel nog ruwbouw fase), en heb besloten hier een victron installatie te plaatsen. Nu was ik opzoek naar een installateur voor advies, maar heb er niet echt één gevonden, dus heb ik besloten dit zelf te gaan plaatsen (Mede ook omdat ik alle andere electriciteit en domotica ook al zelf plaats).
Na een aantal maanden research ben ik begonnen met het tekenen van mijn installatie, en wil deze in 2 fase plaatsen. (Eerst fase 1 laten keuren en dan pas verder werken met fase 2)
Fase 1: Victron installatie en kleine electriciteitskast ter ondersteuning (langs de nieuwe meter)
Fase 2: Verdere electriciteit met een grote electriciteitskast voor de woning en domotica
:strip_exif()/f/image/jaL7de429icorBcLYdmbP5D3.jpg?f=fotoalbum_large)
Alle feedback / wijzigingen zijn zeker welkom.
De kabeldiktes voor de DC kant dien ik nog verder uit te zoeken.
En ik zou graag nog een DC schakelaar plaatsen tussen de zonnepanelen en de omvormer.
EDIT: het gaat hier over een belgische installatie
Na een aantal maanden research ben ik begonnen met het tekenen van mijn installatie, en wil deze in 2 fase plaatsen. (Eerst fase 1 laten keuren en dan pas verder werken met fase 2)
Fase 1: Victron installatie en kleine electriciteitskast ter ondersteuning (langs de nieuwe meter)
Fase 2: Verdere electriciteit met een grote electriciteitskast voor de woning en domotica
:strip_exif()/f/image/jaL7de429icorBcLYdmbP5D3.jpg?f=fotoalbum_large)
Alle feedback / wijzigingen zijn zeker welkom.
De kabeldiktes voor de DC kant dien ik nog verder uit te zoeken.
En ik zou graag nog een DC schakelaar plaatsen tussen de zonnepanelen en de omvormer.
EDIT: het gaat hier over een belgische installatie
[ Voor 12% gewijzigd door ghost616 op 13-12-2025 11:32 ]
/f/image/fQbUngYA2d7dP25zlVxi1PBS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vdsPAlnOiUZ4PTxJ4tFHW8SQ.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dFuk2YYUAcO9FOI514mnGcoZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vPtpbbITr4DRKCO0sNkK9JDh.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/6CALsJfWZzqOKBji8FWieMbM.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZbeSmMIMgTc1YhNhuh5E0LAi.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5q69P21fynHfQLaE9T6NFdH2.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZspErWKjCt4qDgyu5jBZp6pO.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lTUTQdQzOOPeMbk2qap45KCO.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/qtEjIDR5F7cB2LMo0dLnsNwF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/CccFjeVeJ4qIA5h2EvlrBX2N.png?f=fotoalbum_large)