Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Victron ontwerp topic

Pagina: 1 ... 40 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:00
Weet iemand hoe het zit met de Victron Multi RS 6000 in belgie ? Puur als enkel fase is het niet toegestaan omdat het meer dan 5kVA is maar hoe zit het dan als je er 3 hebt in 3 fase ?

Lees nogal tegenstrijdige berichten op internet betreffende Fluvius.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• pmaene
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:39
Cyrus The Virus schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 10:59:
Weet iemand hoe het zit met de Victron Multi RS 6000 in belgie ? Puur als enkel fase is het niet toegestaan omdat het meer dan 5kVA is maar hoe zit het dan als je er 3 hebt in 3 fase ?

Lijkt me in orde in dat geval, je mag driefasig tot 25 kVA plaatsen met een maximale onbalans van 5 kVA (zie https://www.fluvius.be/nl...zonnepanelen-installateur). Ik geloof dat de Multi RS ook op de lijst met gehomologeerde toestellen van Synergrid staat, maar dat kijk je best nog eventjes na.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:27
Cyrus The Virus schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 10:59:

Lijst nakijken, als hij daar staat kan het anders niet. Eerste conditie, daarna de onbalans.

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:00
HyperBart schreef op zondag 16 november 2025 @ 00:34:
[...]

Lijst nakijken, als hij daar staat kan het anders niet. Eerste conditie, daarna de onbalans.
Hij staat in de lijst maar wel met rood gemarkeerd dus ik had dat gelezen met dat het niet mocht. Gisteren toevallig ook een installateur gesproken maar die regel geld alleen als je een monofase aansluiting hebt.
Dus voor een 3 fase systeem mag je hem gewoon hangen. Enige wat je dan krijgt is de belasting aangifte, waar ook verrassend weinig officiële informatie over te vinden is op de FIOD.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• pmaene
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:39
Cyrus The Virus schreef op zondag 16 november 2025 @ 12:47:
[...]

Hij staat in de lijst maar wel met rood gemarkeerd dus ik had dat gelezen met dat het niet mocht. Gisteren toevallig ook een installateur gesproken maar die regel geld alleen als je een monofase aansluiting hebt.
Dus voor een 3 fase systeem mag je hem gewoon hangen. Enige wat je dan krijgt is de belasting aangifte, waar ook verrassend weinig officiële informatie over te vinden is op de FIOD.
Voor driefasige aansluiting mag de onbalans maximaal 5 kVA bedragen (lijkt me geen probleem als er drie omvormers geplaatst worden, maar ééntje mag dus niet).

Hoewel de website van Fluvius nog steeds aangeeft dat je je als zelfstandige moet registreren wanneer je meer dan 10 kVA plaatst, is dit een bevoegdheid van de BTW-administratie. Er is in april nog een parlementaire gesteld hierrond en het antwoord komt er min of meer op neer dat dit niet nodig is wanneer je je eigenverbruik wenst te dekken (zie https://www.minfin.fgov.b...3/elektriciteitsproductie).

• TLDNL
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Dank voor jullie info over de OSB van zonnepanelen. Ik ga ze toepassen.
Alleen twijfel ik nog over DC beveiliging van de strings.
Pagina: 1 ... 40 41 Laatste