In samenwerking met de partij ZPS hebben ze inderdaad nieuwe pakketten geïntroduceerd (ook via meerder Tweakers en ze lezen hier ook mee). Ik kan vooral zeggen; uit je expertise kies daar iets uit, leg je situatie voor voor een passende oplossing. Zeer sympathiek daar, heb er alleen maar lovende woorden voor. Veel kennis van zaken. Eigenaar is ex Victron medewerker die o.a. aan de Victron 3 fase meter heeft gewerkt. WO niveau.Japie.G schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:19:
[...]
Ik was zelf een en ander aan het samenstellen en kwam via die weg ook op deze set uit. Ik heb je posts dus met veel interesse gelezen. Ik zie dat ze het aansluitschema inmiddels wat hebben aangepast, evenals de inhoud van het pakket. Is dat naar aanleiding van jouw build en het commentaar hier? Dat geeft wel vertrouwen in die shop.
Ik zit met flink wat pv teruglevering, heb een 3f full electric huis en een ev. En heb een bovengemiddelde hobbymatige interesse in energiemanagement en electronica/domotica. Begin nu dus steeds meer zin te krijgen om zo’n systeem te bouwen. Wat me wel tegenhoudt is de matige efficientie. Mijn solar systemen zijn allemaal microinverters en een solaredge systeem. Maw, ik kan zonder rigoureuze pv ombouw niet dc naar de multi’s toe vanaf de pv sets. Stel dat ik de auto een stuk zou laden vanuit se accu is het dus:
DC solar -> AC naar meterkast -> DC naar batterij -> AC naar autolader -> dc auto in.. koekoek..
Nog tips / tricks / do’s / don’ts?
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A