Update: opgelostDen_S85 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 13:30:
Vanochtend toch ineens een vervolg episode m.b.t. de op 20 maart jl. verwijderde gasaansluiting.
Rendo stuurt een factuur a 200 euro voor "tussenliggend verbruik en transportkosten in periode zonder leverancier".
In eerste instantie een belletje gepleegd, maar de debiteurenmedewerker begon gelijk te schreeuwen en bleef volhouden dat ik dit moest betalen, dat dit wettelijk verplicht was zolang ik een gasaansluiting had, het naar het incassobureau zou gaan, dat de aansluiting afgesloten zou worden etc.
Heb de beste man verteld dat ze vanmiddag nog langs mogen komen om af te sluiten, er zit namelijk niets
***members only***
Members only:
De "nul euro offerte" heb ik vorig jaar gewoon netjes ondertekend retour gestuurd, met daarop de opmerkingen dat ik geen aansprakelijkheid accepteer, geen opdrachtgever ben en enkel toestemming geef voor werkzaamheden in de meterkast en het afkoppelen van de hoofdleiding en nadrukkelijk geen toestemming geef om mijn oprit open te halen. Dat is natuurlijk een reactie die niet in lijn is met hun standaard flow, dus die hebben ze gewoon aan de kant gelegd.
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Het grappige is, dat ondanks dat de gasaansluiting nu al enkele maanden geleden is afgekoppeld, de melding op mijnaansluiting.nl nog steeds de status "ontvangen" heeft. Ook daar heb ik namelijk in het opmerkingen veld aangegeven geen opdrachtgever te zijn, geen aansprakelijkheid te erkennen etc.
Wat deze reactie vanuit Rendo overigens zwart op wit bevestigd: op het moment dat het contract met de energieleverancier wordt beëindigd en daarmee dus ook de ATO, vervalt formeel de verplichting om transportkosten te betalen aan de netbeheerder. Ondanks dat de gasaansluiting pas een jaar later is verwijderd, bestaat er geen verplichting tot het betalen van transportkosten gedurende die periode