• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:43
Update:

Het is 20 mei en de termijn waarop ik moest besluiten om gasaansluiting te verwijderen of nieuw gascontract af te sluiten, is verstreken. Ik heb op 15 mei netjes via het contactformulier een reactie op de brief ingestuurd. Ik ben net gebeld door de heer RW van Liander klantenservice. Hij vertelde mij dat hij mijn reactie heeft doorgelezen en dat deze "juridisch niet helemaal correct is". RW kon mij niet vertellen wat er dan onjuist is in mijn reactie (heb gewoon de voorbeeldbrief gebruikt uit de TS). Liander zet het proces door en per vandaag wordt er een 2e brief verstuurd, met een termijn van 10 dagen. Vervolgens stelt de heer RW dat als ik hier niet op in ga cq de Tweakersroute blijf volgen, ik een derde brief zal krijgen met een termijn van 7 dagen. Ga ik hier wederom niet op in, dan draagt Liander het over aan een deurwaarder, wat voor mij kosten als gevolg zal hebben.

Ik heb RW gevraagd mij per e-mail een samenvatting van dit telefoongesprek te sturen, zodat ik het op schrift heb. RW geeft verder aan dat er nul komma nul kosten voor mij zitten via de Mijnaansluiting route, ook niet als LIander per ongeluk een aansluiting van een andere nutsvoorziening raakt bijv water of glasvezel. Hooguit kan er bij het dichtmaken van de grond / stoep onvolkomenheden ontstaan die ik via een klacht kan betwisten.

Resumé: Liander doet niks met mijn reactie en gaat gewoon vrolijk door. Ik weet nu niet zo goed wat ik nu zal doen: Mijnaansluiting of stug doorzetten en het gevecht aangaan. Vraag me af wat ik met de Tweakersroute feitelijk ga bereiken? Ben overigens wel netjes en vriendelijk behandeld door de heer RW en hij nam uitgebreid de tijd om mijn vele vragen te beantwoorden.

[ Voor 10% gewijzigd door f1r3b4ll op 20-05-2026 11:43 ]

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:21
@f1r3b4ll Fijn dat Liander je netjes te woord heeft gestaan. Beetje jammer dat ze de claim "juridisch niet helemaal correct" inhoudelijk niet kunnen onderbouwen. Want om die inhoud draait dit hele topic en alle rechtszaken die we hebben gewonnen.

Als Liander voor jou de uitspraken uit het telefoongesprek op schrift stelt kan je zelf inschatten of het nog zin heeft om de Tweakersroute te blijven volgen. Ik denk echter niet dat ze dat zullen doen, of niet in de bewoording zoals jij hem hier hebt neergezet.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Pagina: 1 ... 48 49 Laatste

Let op:
Ja, via mijnaansluiting.nl is het ook kostenloos, dat is niet het punt van dit topic :)