• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:08

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

dit is het gasverlaterstopic, niet het onderbuikgevoelens over de VEH topic.

Wise enough to play the fool

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:43
Brent schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 20:37:
Ik dacht dus hierop te reageren (per mail) met een optie, en uiteraard de strekking van wat jij zegt: ik geef geen opdracht, ik accepteer geen kosten, ik geef u slechts toegang. Of moet ik dat anders aanpakken?
Ik denk dat je de mail al verstuurd hebt, maar inderdaad zo.
En zoals @Ivow85 aangeeft, geef enkele momenten of tijdsvakken ('volgende week de hele week, 's middags tot 17:00'). En/of vraag of zij 3 of 5 tijdstippen voor kunnen stellen als dit hun niet uitkomt en dan kijk jij of je kunt.
Geef inderdaad wel ook weer aan dat je de kosten niet zult accepteren, omdat je wel meewerkt en er geen wettelijke grondslag is.

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-02 21:25
onetime schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:00:
@Trichoglossus Dat zie ik net even een fractie anders; alleen als die dienstleiding lekt is hij gasvoerend anders staat hij alleen maar onder druk. En ja daar heb je gelijk in. Maar je weerspreekt niet dat de aansluiting niet meer actief is, of er zelfs helemaal niet meer is. Ik hoop dat je begrijpt wat ik zeg.
Dat kan dat jij dat anders ziet. Dat is echter niet correct. Een gasleiding die gas bevat is gasvoerend, lek of niet lek. Bij werkzaamheden gaan wij daar ook vanuit.
Anders spreek je van een gasloos systeem.

Uit de viag:
Drukloos en gasloos
Drukloos houdt in dat de druk in een (deel van een) gasvoorzieningsysteem gelijk is aan de atmosferische druk.
Een drukloos systeem kan gevuld zijn met aardgas. Werkzaamheden aan een drukloos systeem mogen pas
beginnen nadat alle maatregelen genomen zijn om gevaren met aardgas te voorkomen.

De term gasloos wordt op twee manieren gebruikt:
- Gasloos systeem: dit is een gasvoorzieningsysteem of deel daarvan, waarin de gasconcentratie kleiner
of gelijk is aan 10% LEL (Lower Explosion Level).
- Gasloos werken: hierbij wordt vrije gasuitstroming voorkomen en komt (vrijwel) geen gas vrij. Hiervan
is bijvoorbeeld sprake bij het gasloos plaatsen van gasblazen of het gasloos aanboren van een leiding.

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-02 21:25
Ivow85 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:17:
[...]

Ja wat wil je hiermee zeggen? Dat de netbeheerder eindelijk eens zonder morren en leugens haar verantwoordelijkheid moet nemen en haar eigendommen op correcte en wettelijke wijze moet beheren?
Daar pleiten we in deze topic reeks al 10 jaar voor!
Alleen blijven de netbeheerders gruwelijk dwars liggen en vinden ze veiligheid totaal niet belangrijk.
Ze nemen de veiligheid van de gasleidingen zeer serieus. Er wordt niet voor niets elk jaar een aanzienlijk deel van het gasleidingnetwerk gecontroleerd, hetzij lopend, hetzij door auto's met sensoren.

ik zou de SodM aanklagen, die hebben uiteindelijk vele touwtjes in handen. De netbeheerders voeren slechts uit.

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:48
Dronium schreef op zondag 25 januari 2026 @ 17:02:
@Hippe Lip @onetime Van hun eigen uitspraken die ik uit het start topic gehaald heb staat er (toevallig?) ook geen een op die pagina vermeld.

Ik heb het volgende nog aan de 3de alinea toegevoegd:

[...]
Naar aanleiding van mijn klacht vandaag de volgende melding ontvangen:
Geachte heer Dronium,

Dank voor uw oplettendheid; wij nemen uw bevindingen mee in de update/aanpassing van de website.

Met vriendelijke groet,

mr. Voornaam Achternaam

Jurist
Maar goed, aangezien de laatste update(s) uit 2020 lijken te komen kan dat dus nog wel even duren :N
Trichoglossus schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 17:21:
[...]

Ze nemen de veiligheid van de gasleidingen zeer serieus. Er wordt niet voor niets elk jaar een aanzienlijk deel van het gasleidingnetwerk gecontroleerd, hetzij lopend, hetzij door auto's met sensoren.

ik zou de SodM aanklagen, die hebben uiteindelijk vele touwtjes in handen. De netbeheerders voeren slechts uit.
Verklaar dan die vele gevallen in dit topic waar slotjes met beperkte veiligheid zijn geplaatst terwijl al lang duidelijk was dat de gasaansluiting nooit meer gebruikt zou worden. Er zijn zelfs genoeg voorbeelden waarbij het slotje is geplaatst nádat de "veilige" termijn van 12 maanden zonder gascontract al verstreken was.

En wat mijn woning betreft: hier is de gasaansluiting al bijna 4 jaar buiten gebruik en zit het slotje er ook alweer ruim 3 jaar op.
Ik heb Enexis zelfs meermaals nadrukkelijk gewezen op deze onveilige situatie. Dat heeft tot 0,0 actie geleid. Zo laag staat veiligheid dus op de agenda bij Enexis.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:47

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ivow85 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:10:
[...]
Verklaar dan die vele gevallen in dit topic waar slotjes met beperkte veiligheid zijn geplaatst terwijl al lang duidelijk was dat de gasaansluiting nooit meer gebruikt zou worden. Er zijn zelfs genoeg voorbeelden waarbij het slotje is geplaatst nádat de "veilige" termijn van 12 maanden zonder gascontract al verstreken was.
Maar bij de plaatsing van dat slotje is de veiligheid gecontroleerd en een nieuwe termijn van 12 maanden ingegaan O-) :X

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Trichoglossus schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 17:21:
[...]

Ze nemen de veiligheid van de gasleidingen zeer serieus.
Je voorbeelden zijn argumenten tegen gas op zich. Afsluiters bieden juist een kans die infra weg te halen, en dragen dus bij aan de mogelijkheid tot vergroten van veiligheid. Als netbeheerders die kans aangrepen en niet eerst soms tot jaren toe kosten en risico's af probeerden te wentelen en letterlijk de gerechtelijke macht misbruiken alvorens ze eens wat doen had je een punt.

Veiligheid staat bij de netbeheerders verre van voorop. Ze verspillen veel teveel tijd met de mensen treiteren die uberhaupt het weghalen van zulke kennelijk gevaarlijke infrastructuur mogelijk maken.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Pagina: 1 ... 42 43 Laatste

Let op:
Ja, via mijnaansluiting.nl is het ook kostenloos, dat is niet het punt van dit topic :)