Dat het nu "gratis" is, is pas sinds relatief korte tijd. Dankzij tientallen mensen die zich, mede dankzij dit topic hebben ingezet voor de strijd tegen de netbeheerders. Voorheen werd, geheel ten onrechte 600+ euro in rekening gebracht door de netbeheerders, ook wanneer zij geheel op eigen initiatief de boel kwamen verwijderen.pentaw1nz schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:26:
[...]
Ja daar lees ik over eventuele schade. Maar los daarvan... verwijdering is dus gewoon gratis. Ik dacht dat het er hier on ging dat er vaak facturen kwamen van de verwijdering die men dan niet betaalt.
Ik zie ook meerdere mensen die 'onder protest' toch iets hebben betaald. Hoe zit dit dan als het in beginsel gewoon gratis js?
Het risico van schade snap ik.
Maar welke schade verwacht je....
Is dat maandenlang brieven sturen en getouwtrek waard?
Wat betreft de schade: er zijn hier al meerdere gevallen bekend waar er daadwerkelijk schade is ontstaan aan de tuin. Gebroken bestrating, verzakking, bestrating die niet op professionele wijze is teruggelegd. En als je er niet vooraf op hamert, zijn er zelfs netbeheerders die aangeven dat ze de bestrating of beplanting sowieso niet herstellen.
En wanneer je de voorwaarden die door sommige netbeheerders worden opgelegd wanneer je een "gratis" verwijdering aanvraagt heel letterlijk leest, staat daarin dat jij als opdrachtgever zelfs aansprakelijkheid bent voor schade aan derden. Loopt de monteur met zijn stalen gereedschapskist tegen de auto van jouw buurman aan, dan zou jij volgens die voorwaarden dus het schadeherstel aan je buurman moeten vergoeden.
Nee dank u, daar ga ik niet mee akkoord (los van de vraag of zo'n uitsluiting van aansprakelijkheid überhaupt is toegestaan...)
Hun aansluiting. Als ze daarmee iets willen doen zijn ze prima in staat om daarvoor zelf een werkopdracht aan te maken en met mij contact op te nemen voor een afspraak. Zolang ze dat niet doen is er kennelijk geen wens voor het uitvoeren van werkzaamheden.
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.