Wellicht dat de diehards in dit topic het niet willen horen, maar de hele gang van zaken rondom het verwijderen van de gasaansluiting via mijnaansluiting is op dit moment wezenlijk anders dan hier in de openingspost beschreven.
In mijn geval heb ik vorige week via mijnaansluiting de optie "Einde gebruik/Verwijderen aansluiting" gekozen. Dit is nu een gecombineerde optie. Nergens wordt gevraagd om goedkeur te geven op enige algemene voorwaarden. Je geeft enkel nog toestemming om de ingevulde gegevens door te sturen naar de netbeheerder.
Voor de volledigheid heb ik ik het opmerkingenveld wel ingevuld dat ik in geen geval opdrachtgever ben, dit slechts een melding einde gasgebruik betreft en geen enkele aansprakelijkheid voor directe en/of indirecte schade aanvaard.
Vanuit de netbeheerder (Rendo in mijn geval) gisteren de bevestigingsbrief ontvangen met "offerte" voor in totaal 0 euro. In deze offerte worden de werkzaamheden opgesomd die ze willen gaan doen, namelijk
- Het afkoppelen van de gasleiding van de hoofdleiding
- Het verwijderen van de aansluitleiding uit het perceel (tuin of oprit)
Het verwijderen van de invoering en de meterkastopstelling in het pand
Met daarbij gelijk de opmerking dat wanneer een van deze stappen technisch niet mogelijk zijn dat ze zich zullen beperken tot het afkoppelen van de hoofdleiding en het verwijderen van de meteropstelling.
Het antwoordformulier geeft enkel aan dat gebruiker ermee akkoord gaat dat de gasaansluiting verwijderd wordt voor 0 euro. Let wel, ook hier geen enkele verwijzing naar enige algemene voorwaarden of iets dergelijks.
Deze dus getekend en retour gemaild met nogmaals de opmerking dat ik geen aansprakelijkheid accepteer en ze alleen stap 1 en 3 hoeven uit te voeren omdat ik geen toestemming geef dat ze mijn oprit slopen.
Feitelijk hebben we dus de volgende situatie:
- Melding einde gasgebruik gedaan via mijnaansluiting
- Netbeheerder stuurt ontvangstbevestiging van aanvraag en geeft aan de spullen te willen verwijderen voor 0 euro
- Gebruiker antwoord dat hij daarmee akkoord is.
Met deze procedure heb ik er echt geen zin on om moeilijk te gaan lopen doen. Maar wellicht gaat het bij andere netbeheerders minder makkelijk