bij mij hoefde dat niet
via mijnaansluiting de gratis opzegging gekozen. ik krijg toen een bericht dat dit gedaan was en dat ik met dit bericht mijn contract bij eneco kon opzeggen..
dat toen (via de telefoon) gedaan en verwezen naar de afmeldings bericht van liander. en dat was geen enkel probleem bij eneco.
ik betaal nu al vanaf september niet meer voor mijn gas, terwijl de leiding pas nu verwijderd gaat worden.
hieronder de inhoud van de opzeggings mail van liander, er staat niks over dat de gasleiding eerst weg moet zijn alleen maar dat je dan geen gas meer mag gebruiken (wat ik niet meer doe)
Beste xxxx
Wij hebben uw aanvraag (aanvraagnummer: xxxxxx) in behandeling. Via deze e-mail informeren wij u over wat u van ons kunt verwachten.
U hoeft niets te betalen voor het verwijderen van de gasaansluiting
Zodra het in onze planning past, nemen we contact met u op om het werk uit te voeren. Wij streven ernaar om de werkzaamheden binnen één jaar uit te voeren. Maar, aan deze indicatie kunnen geen rechten worden ontleend. Wilt u toch de gasaansluiting zo snel mogelijk verwijderen? Annuleer deze aanvraag en vraag via
www.mijnaansluiting.nl een betaalde verwijdering van de gasaansluiting aan (gemiddeld drie maanden). Hiervoor worden dus kosten in rekening gebracht.
Vergeet niet uw energiecontract op te zeggen
Als u de ‘’Melding einde gebruik’’ heeft gemaakt op mijnaansluiting.nl, kunt u het energiecontract voor gas bij uw energieleverancier opzeggen. Vanaf de datum dat het contract voor gas is opgezegd, betaalt u niets meer. Let op: Het is belangrijk dat u vanaf dat moment geen gas meer gebruikt. Anders worden er alsnog kosten in rekening gebracht.
Zo bereiden wij uw aanvraag voor:
● Stap 1: Onze werkvoorbereider neemt contact met u op om uw aanvraag door te spreken. Daarna start de voorbereiding.
● Stap 2: Omdat we moeten graven in uw tuin moet er eerst een bodemonderzoek worden uitgevoerd. Dit geldt niet bij een flat of appartementencomplex. Bij vervuiling zijn er aanvullende maatregelen nodig. Het bodemonderzoek regelen wij voor u.
● Stap 3: We bekijken of er een vergunning nodig is. Als dat zo is, regelen wij dat ook voor u.
De uitvoering van uw aanvraag
Tijdens de werkzaamheden moet de aannemer graafwerkzaamheden uitvoeren in uw tuin. Na de werkzaamheden legt de aannemer de bestrating zo goed mogelijk terug. Maar u bent zelf verantwoordelijk voor het (laten) herstellen van uw eigen bestrating en eventuele beplanting. Is er gegraven in de openbare weg? Dan is de gemeente verantwoordelijk voor de herstelwerkzaamheden. Houd er rekening mee dat dit 8 weken kan duren.
[
Voor 72% gewijzigd door
milkman op 22-01-2025 10:10
]