EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
bijna goed, teruglevertarief is vaak iets lager. Bij mijn Frank Energie contract zit er bv 3 cent tussen. ofwel, maar ook dat kun je prima met epexprijzen.nl in evcc regelen. Dan moet je zowel bij grid import prijs als terugleverd vergoeding gewoon epexprijzen.nl en dan je provider ingeven, maar dan een negatieve charge (in mijn geval dus -0,03) in de geavanceerde instellingen van het teruglevertarief zettenMillert schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 09:32:
[...]
Bij een dynamisch contract is het teruglevertarief gelijk aan de actuele stroomprijs van het moment waarop je teruglevert. Je hebt het in de basis goed ingesteld. Zonneplan heeft ook nog een inkoopvergoeding en zonnebonus, als je die wilt meenemen moet je met een aangepaste formule gaan werken. Wanneer de salderingsregeling vervalt krijg je de belasting niet meer terug bij terugleveren, wat dit een stuk minder interessant maakt.
hola,HyperBart schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 08:01:
@master1104 Tesla sliep 12h en stond in low power mode. Ik heb zonet een laadbeurt gestart op minPV en dat gaag ook prima.
ik heb hier paar maand geleden redelijk veel onderzoek naar gedaan. Je ziet meerdere issues op evcc en ook posts of reddit. Dan zijn er ook altijd mensen die reageren die ze geen problemen hebben en mensen die reageren dat ze alles al geprobeerd hebben en het niet voor elkaar krijgen. (zelfs met zelfde type auto). Tesla wisselt ook vaker onderliggende hardware in modellen zonder daarover te communiceren., Ik heb dus het idee dat het auto specifiek is en dat als je pecht hebt ben je gewoon het haasje, waar het voor andere prima werkt...