Evcc slim laden met de zon en dynamische tarieven

Pagina: 1 ... 37 38 Laatste
Acties:

• Marcher
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:42
RoelsRules schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 21:40:
Token kun je via github kopen. Per maand of lifetime uit m'n hoofd.
kijk hier eens ...

https://docs.evcc.io/en/sponsorship/

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:01
Dank jullie! Ik heb namelijk evcc draaien in HA, ooit begonnen met testen maar ik vond dat in mijn setup niet lekker werken. Ik heb echter nergens een beperking ervaren door het niet hebben van een token… dus ik ga me er eens in verdiepen!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
..
edit: Marcher was me voor met de link.

[ Voor 93% gewijzigd door IvoB2 op 14-07-2026 21:50 ]

Wonend in Vlaanderen (BE)

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Gramser schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 21:37:
Ik lees hier over betalen voor evcc, maar ik zie nergens hoe dat werkt. Hoe betaal je ervoor..? Ik las iets over tokens?
Ga naar evcc website en ze hebben er tegenwoordig een mooie uitleg pagina bij.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:24
Get!em schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 17:19:
[...]

Extra tip:

Je kunt een herhalend schema instellen op vertrekpagina met bijv een laag SOC% doel, aangevuld met een ander schema met een hoger SOC% als doel.
In andere woorden: je kunt planningen stapelen.

Usecase van jou past daarin:

Stel, je komt elke dag om 17u thuis, en wil zeker weten dat je elke dag om 23u diezelfde dag minimaal 40% hebt, maar dat je over 2 dagen om 7u ochtend 80% hebt, dan stel je dus twee planningen in.
Hij moet dan in modus PV staan. Hij zal dan, met je prognose PV en tarief, de meest optimale momenten kiezen om te gaan laden, maar sowieso laad hij dus met PV. Vertrek je over 2 dagen dus niet om 7u strikt, maar om 9u pas, dan zal hij tussen 7 en 9u nog PV laden tot aan je Limiet op de frontpage als die hoger is dan de 80% van je 2e planning.
Ga ik van de week even testen!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:56
Ik dacht dat als je EVCC in HA draaide er geen token nodig was? (Geen ervaring zelf mee)

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

ASW1 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 22:54:
Ik dacht dat als je EVCC in HA draaide er geen token nodig was? (Geen ervaring zelf mee)
Heeft er niets mee te maken. Gaat om welke devices je aansluit op evcc.

Als je je devices doorlust , door ze eerst in Homeassistant te integreren ev vervolgens via de HA api alle entiteiten in EVCC te zetten is dat wel gratis ja, maar werking is niet optimaal. Je wil eigenlijk alle devices rechtstreeks hebben, bijv met modbus.
Pagina: 1 ... 37 38 Laatste