Evcc slim laden met de zon en dynamische tarieven

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste
Acties:

• jaapzb
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Unauthorized zou ik zeggen dat je API token misschien niet goed hebt gekopieerd... Maar ik neem aan die je die al gedriedubbelchecked hebt.

Misschien dat je voor je API token binnen solcast nog een vinkje aan moet zetten dat hij bij bepaalde gegevens mag...

Er staat bij solcast documentatie in evcc ook dat er maximum 10 requests per dag mogen. Misschien hit je die limit en krijg je dan een 401 terug (wat wel vreemd is voor een API, meestal krijg je dan een andere code terug).

Bosch Compress 7400i 7kW (2023) - 16x 395Wp JASolar met SolarEdge SE8K omvormer (2022) - Kia e-Niro DynamicLine (MY2020) - Zaptec Go 2

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:21
WirelessErik schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 16:00:
Ok blijf dus deze foutmelding krijgen.

cannot create tariff type 'template:solcast': cannot create tariff type 'solcast': unexpected status: 401 (Unauthorized) GET [URL]
Ik weet niet of iemand anders met het ID (1c54...) achter jouw locatie kan komen, dus ik laat aan jou of je dat laat staan ;) Een 401 houdt in dat je request unauthorized is, m.a.w. je gebruikt niet de juiste credentials. Zoals solcast zelf in hun API docs schrijft:
The request did not correctly include a valid API Key. Check the API Key used in the request is correct, active, and properly added to the request using one of the available authentication methods.
Weet je zeker dat je de juiste API key gebruikt? Je kunt 'm ook regeneraten en dan opnieuw in evcc configureren, dan heb je in ieder geval een verse.

[ Voor 5% gewijzigd door Sandro! op 26-05-2026 17:17 ]

• WirelessErik
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:16
Nou, dan maar eens verversen, maar heb de juiste api. Ook al geprobeerd met een ander account met een ander email adres, zelfde probleem. Geen idee of ze achter mijn adres komen. Heb 2 Rottweilers 🤣

• WirelessErik
Ik zie in de url die ik kopieer bij solcast, dezelfde site ID staan, dus dat lijkt goed. Kan de api ook niet vernieuwend bij Solcast.

En daar ging het dus mis. Ik gebruik de URL ipv de API die ergens anders staat 🥸

[ Voor 24% gewijzigd door WirelessErik op 26-05-2026 18:13 ]

• WirelessErik
Vind het wel wat verwarrend, er staat boven die URL, API. Ging er even vanuit dat die URL dus de API was.

Bedankt voor het meedenken
Pagina: 1 ... 33 34 Laatste