Dat kun je ook zonder zon vrij eenvoudig testen.smuldersbram schreef op maandag 23 december 2024 @ 18:23:
[...]
Fase switching heb ik nog niet kunnen testen want mn PV installatie levert nu in de winter niet genoeg om naar 3 fasen op te schalen. Ik moet even kijken of ik hem kan laten opschalen wanneer de prijs laag is.
Als je hem op Min+PV zet, zou ie op 1-fase 6A moeten gaan laden (1,4 kW). Als je dan wisselt naar Snel, zou ie moeten overschakelen op 3-fase en 11kW. En ook vice versa.
Helder verhaal. Ik zou er nog wel 200 euro voor over hebben, voor een nieuwe meter. Is goedkoper dan een 3-fase kWh meter en een nieuwe kast en installatie etc. Maar ik snap ook dat het wat gek voelt als ze hem op langere termijn sowieso kosteloos vervangen...rogervdh schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:22:
[...]
Helaas geen plek daarvoor in mijn vrij uitgebreide groepenkast.Dan zou het handiger zijn om de DSMR meter door (in mijn geval) Enexis te laten vervangen door een state-of-the-art DSMR 5.x exemplaar (die iedere seconde nieuwe data geven). Kost iets van ~€ 200,00 als ze het komen vervangen op verzoek. Maar aangezien mijn huidige meter GPRS-only is, hoop ik dat ze binnen afzienbare tijd (kostenloos) de meter komen vervangen. Tot die tijd is het dan maar wat minder accuraat...
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut