Evcc slim laden met de zon en dynamische tarieven

Pagina: 1 ... 28 29 Laatste
Acties:

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:46

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Ik heb nu een paar keer gehad dat EVCC dacht dat mijn auto een gastauto was en hierdoor is het plan niet uitgevoerd. Heeft iemand een idee of het mogelijk is om te zeggen dat de auto die verbonden is altijd gewoon mijn auto is en daardoor altijd het plan uit moet voeren?

Ik heb bij het charging point de default vehicle op die van ons gezet wat volgens de beschrijving precies doet wat ik hierboven vraag maar toch staat ie soms op 'guest vehicle'.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:36
Dat heb ik de laatste dagen ook een paar keer gehad @Koen Hendriks , ik zou denken dat die default vehicle dat gedrag wegneemt (heb ik niet geoconfigureerd omdat evcc mijn "line of defense" is tegen ongeauthoriseerd laden) maar ik ik begrijp dan uit jouw bericht dat zelfs met die config hij soms naar Guest Vehicle springt. Bijzonder. Issue aanmaken?

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Allewijn schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 13:57:
Vandaag heb ik (als home assistant en evcc NOOB), nav dit topic en wat AI-hulp, evcc geïnstalleerd en ingesteld als docker/container in mijn Synology NAS.

Ingesteld via de evcc web-interface.
Nog niet via yaml. Nog weinig ervaring mee...
Ik hoop dat dat geen 'beperkingen met zich mee brengt'?

Aantal vragen:

.......
Heb het nu nog even draaien zonder mijn Tesla MY in evcc toegevoegd te hebben (want heb nog geen sponsortoken gekocht), dus enkel in de evcc webinterface p1 HomeWizard, Envoy Metered S en Tesla TWC3 lader gekoppeld en load balancing ingesteld.
Alleen is de TWC3 nou helemaal niet in staat om qua Amperes te wijzigen? Te dom?
Kan evcc dat in praktijk helemaal niet aansturen?
Hij blijft nml op 10A staan bij bijv Min+PV (een waarde die ik ooit in de Tesla zelf had ingesteld).

• J82
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 22:43

J82

Je kan een en ander met een trialtoken proberen.
https://docs.evcc.io/docs/sponsorship#trial

Volgens mij is de TCW een uitzondering waarbij de aansturing via de auto gaat en niet via de lader. Weet niet precies hoe het zit. Geen Tesla hier…

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
@Allewijn
Als je de Tesla via bluetooth koppelt, kun je die als een "virtuele" laadpaal.instellen.
Je kan de Tesla tot 2amp terugschakelen. Je laadpaal blijft gewoon voluit laden maar wordt beperkt door de auto.

En je hebt op deze manier ook geen sponsortoken nodig omdat je via home assistant koppelt.

Een andere oplossing kan uiteraard ook...
Pagina: 1 ... 28 29 Laatste