Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:29
Ik twijfel tussen de pro en pro xl. De pro is voor mij fijner qua formaat maar de xl heeft volgens mij een langere accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 15:26
Zonet mijn Pixel 9 ontvangen welke mijn Pixel 5 zal vervangen.

Ik had ook een case, 2 screenprotectors en 2 camera protectors besteld.
Van de camera protectors zat er maar eentje in de doos.

Met Google chat en ze gaan het nakijken. Benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:58
Kom zelf van een Samsung. Ben dus saturatie nogal gewend op het scherm. Bijv hier dus op tweakers vindt ik de rode bar beetje vaag rood. Op de Samsung popte de rood echt meer. In de instellingen kan ik ook niet echt dit wijzigen of ik kijk verkeerd?

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 09:59
Pukson schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:10:
Kom zelf van een Samsung. Ben dus saturatie nogal gewend op het scherm. Bijv hier dus op tweakers vindt ik de rode bar beetje vaag rood. Op de Samsung popte de rood echt meer. In de instellingen kan ik ook niet echt dit wijzigen of ik kijk verkeerd?
Kan alleen met root.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prodygee
  • Laatst online: 11-10 09:43
pdavie2311 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:29:
[...]

Tja. Krijg voor mijn werk volgende maand de iPhone 15. Dacht dan prive maar een pixel. Maar mss haal ik ook wel de 16 pro volgende maand. Haha!
Ik wil mezelf ook uit Apple breken. Ik ga ook niet heel mijn leven Toyota rijden (hoewel ze het super doen). Ik eet ook niet elke dag aareplen met speklap. Wordt heel saai.

Plus de ‘halve’ wereld loopt met hetzelfde spul. Tuurlijk, omdat het goed werkt, maar ik wil me een beetje differentiëren en horizon verbreden.

/einde filosofie

Heel benieuwd naar Pixel 9 Pro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:36
Tweakriez schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:54:
Ik twijfel tussen de pro en pro xl. De pro is voor mij fijner qua formaat maar de xl heeft volgens mij een langere accuduur?
Belangrijk verschil is dat de normale 9 Pro met 27w oplaadt, en de 9 Pro XL met 37w. Maar check betaal de Tweakers review voor meer details :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 02:15
prodygee schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:46:
[...]

Ik wil mezelf ook uit Apple breken. Ik ga ook niet heel mijn leven Toyota rijden (hoewel ze het super doen). Ik eet ook niet elke dag aareplen met speklap. Wordt heel saai.

Plus de ‘halve’ wereld loopt met hetzelfde spul. Tuurlijk, omdat het goed werkt, maar ik wil me een beetje differentiëren en horizon verbreden.

/einde filosofie

Heel benieuwd naar Pixel 9 Pro!
In theorie klinkt het vrij makkelijk idd :p

Praktijk is dat ik naast mijn Apple telefoon ook mijn Apple Watch moet vervangen, met beide apparaten bedien ik mijn TV via Apple TV waardoor ik al jaren geen afstandsbediening meer gebruikt heb.

Via mijn Telefoon en Horloge gebruik ik Apple Pay en heb daar zowel mijn Visa als mijn beide rekeningen aangekoppeld voor het contact loos betalen. (Google Pay accepteert geen ICS)

Via mijn horloge ontgrendel ik mijn MacBook Pro

Mijn Telefoon en mijn Horloge zijn beide een sleutel voor mijn Tesla.

Kijk ik geloof best veel functies die ik dagelijks gebruik met mijn IPhone en Apple Watch ook gewoon net zo goed werken als met een Google telefoon en een Google smartwatch, maar als ik naar mezelf kijk is het niet even een ander merk telefoon kopen maar moet ik meerdere apparaten gaan vervangen en heel wat zaken zal ik moeten overzetten/opnieuw configureren.

Hoe graag ik de Pixel 9 Fold ook zou willen hebben is het mede door al het bovenstaande niet zo makkelijk als sommige het hier omschrijven :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prodygee
Ik snap je volledig. Het is een investering die je niet te niet wilt gaan doen. Maar dat is de kracht van Apple, je bent volledig locked in.

Hier staat ook alle Apple meuk. Toch ga ik er nu voor om er uit te breken en voor het meer open Android te gaan. Randapparatuur werkt misschien minder magisch samen zoals met het Apple sausje, maar het voelt zo gezegd bevrijdend deze stap te maken.

Mijn vrouw noemt me gewoon dom, dat ik voor een Pixel ga, maar goed. Eigen keus.

Ik ga eerst maar eens aan de slag met de Pixel voor ik me druk maak om de rest van het spul in huis. Dat laat ik voorlopig wel even staan.

[ Voor 12% gewijzigd door prodygee op 23-08-2024 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midan
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-10 12:18
Iemand enig idee hoe je de fotoresolutie veranderd op de pixel 9? volgens de specs zou het 50 megapixel moeten zijn, maar de foto's worden genomen in 12,5 megapixel. Ik zie nergens een optie om dit aan te passen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
Gerjannn schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:29:
[...]

Belangrijk verschil is dat de normale 9 Pro met 27w oplaadt, en de 9 Pro XL met 37w. Maar check betaal de Tweakers review voor meer details :)
Het sneller laden doet mij persoonlijk vrij weinig. Ik laad mijn telefoon meestal in de nacht langzaam op.
Het gaat mij voornamelijk om de accuduur. Net de xl in mijn handen gehad en vind die toch eigenlijk net te groot om lekker met 1 hand te bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-10 06:43
Midan schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:54:
Iemand enig idee hoe je de fotoresolutie veranderd op de pixel 9? volgens de specs zou het 50 megapixel moeten zijn, maar de foto's worden genomen in 12,5 megapixel. Ik zie nergens een optie om dit aan te passen? :?
Links onderin naar instellingen en dan boven het tabje pro kiezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vPPRQc1I0s4jnFkP7cR8Shr8xHQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kQr1wPOBS91kO1WHk3LoLiQu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midan
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-10 12:18
Rox92 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:58:
[...]

Links onderin naar instellingen en dan boven het tabje pro kiezen.

[Afbeelding]
Ik heb geen "pro" tabje. Volgens mij is dat niet beschikbaar op de pixel 9(dus geen pro versie).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-10 21:50
prodygee schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:37:
Ik snap je volledig. Het is een investering die je niet te niet wilt gaan doen. Maar dat is de kracht van Apple, je bent volledig locked in.

Hier staat ook alle Apple meuk. Toch ga ik er nu voor om er uit te breken en voor het meer open Android te gaan. Randapparatuur werkt misschien minder magisch samen zoals met het Apple sausje, maar het voelt zo gezegd bevrijdend deze stap te maken.

Mijn vrouw noemt me gewoon dom, dat ik voor een Pixel ga, maar goed. Eigen keus.

Ik ga eerst maar eens aan de slag met de Pixel voor ik me druk maak om de rest van het spul in huis. Dat laat ik voorlopig wel even staan.
Ja ik heb ook alleen maar Apple en twijfel ook enorm om over te stappen naar de Pixel 9 Pro. Misschien de sprong maar gewoon wagen :?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Als fervent Apple gebruiker (Mac/iPad/iPhone/AirPods/Apple watch /Apple TV) heb ik maar weer eens sinds lange tijd een Android, Pixel 9 pro XL, geprobeerd.

Merk gewoon al weer dat ik met de diensten als iCloud mail, iCloud contacts en iCloud calendar enorm loop te kutten om 't eenvoudig te laten werken op deze keer dus de Pixel.
Ik vind 't niks.

Hoeveel kritiek ik ook heb op sommige dingen bij Apple, al de diensten die ik gebruik werken zo prettig synchroon onderling op al mijn Apple apparaten.

Ik ben ook dan wel een boomer van bijna 50, vroeger had ik er nog wel lol in, Android proberen in mijn Apple huishouden.
Merk dat ik daar nu gewoon geen zin meer in heb.

Evengoed, prachtig toestel, de 9 Pro XL

[ Voor 18% gewijzigd door _Bailey_ op 23-08-2024 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5KyNAlN5JZiMHPIXhgzFzdA5wAA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aUkW2ZCaEg3LoLKMCQCh5YFW.png?f=fotoalbum_large
Net voorbij de 50% en dan ruim 6 uur schermtijd. Lang niet verkeerd. Scherm helderheid stond ongeveer in het midden met de volledige resolutie optie aan.

Edit.
Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

_Bailey_ schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:27:
Als fervent Apple gebruiker (Mac/iPad/iPhone/AirPods/Apple watch /Apple TV) heb ik maar weer eens sinds lange tijd een Android, Pixel 9 pro XL, geprobeerd.

Merk gewoon al weer dat ik met de diensten als iCloud mail, iCloud contacts en iCloud calendar enorm loop te kutten om 't eenvoudig te laten werken op deze keer dus de Pixel.
Ik vind 't niks.

Hoeveel kritiek ik ook heb op sommige dingen bij Apple, al de diensten die ik gebruik werken zo prettig synchroon onderling op al mijn Apple apparaten.

Ik ben ook dan wel een boomer van bijna 50, vroeger had ik er nog wel lol in, Android proberen in mijn Apple huishouden.

Hey @_Bailey_ Ik precies hetzelfde! Mijn 9 Pro XL gaat ook weer retour. Apple werkt zo smooth en mijn 15 Pro Max is echt retesnel, denk nog sneller dan de 9 Pro.

Wellicht haal ik volgende maand de 16 Pro! Het blijft gewoon altijd goed werken om over de hardware maar te zwijgen!

[ Voor 0% gewijzigd door PaT op 23-08-2024 16:46 ]

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 't niks.

Ik herken het. Ik ben dan een “older” boomer van bijna 70 maar heb ook al 50 keer vergelijkingen gemaakt tussen mijn huidige iPhone 15 pro Max, de pixels en de Fold 6. Stuk voor stuk fantastische toestellen. Maar, in tegenstelling tot vroeger, wordt switchen een steeds groter struikelblok. Zit dan ook met iPad Pro 2024, watcht ultra 2, MacBook Air, Apple TV en nog het nodige kleinspul ………

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
Pixel screenshot en pixel studio beide werkend op mijn XL pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fms2754
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-01 12:52
Hoe heb je dat gedaan? Denk dat menigeen dat wel wil weten 😊.
certefied schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:50:
Pixe screenshot en pixel studio beide werkend op mijn XL pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
fms2754 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:55:
Hoe heb je dat gedaan? Denk dat menigeen dat wel wil weten 😊.

[...]
Heb de apk via sideload er op gezet daarna kwam de update binnen via play store.
Pixel studio download het ai model wel op NL taal, maar voor ai in screenshot app moet je de taal op engels zetten. En die werkt ook alleen als je de taal op Engels laat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:55
prodygee schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:37:

Ik zit er ook zo in. Ooit Windows Phone gehad, omdat ik graag afwijk van de meute. En Windows Phone beviel ook echt goed! Jammer dat dat nooit een derde speler is gebleven.

Omdat een vouwtelefoon ook (nog) echt anders is neig ik naar de Fold.
Jammer dat daar nog geen reviews van zijn…

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodygee
Ja de fold heb ik ook echt aandachtig bekeken! Ik denk dat ik me te druk ga maken om het zachte binnenscherm. Maar ik volg de ontwikkelingen graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakriez
Dit is precies juist bij mij waarom ik geen uitstap naar Apple overweeg. Je bent zo afhankelijk van het Apple ecosysteem. Vond het destijds met mijn MacBook Pro en iPhone 3g al erg met iTunes e.d. ik zou helemaal geen behoefte hebben aan Apple randapparatuur en dan heb je denk ik niet veel aan zo'n toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anduuuw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 13:42
Hijdaar95 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:43:
[Afbeelding]
Net voorbij de 50% en dan ruim 6 uur schermtijd. Lang niet verkeerd. Scherm helderheid stond ongeveer in het midden met de volledige resolutie optie aan.
Ik ben wel nieuwsgierig om de type pixel, wel mooie SOT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Tweakriez schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 17:46:
Dit is precies juist bij mij waarom ik geen uitstap naar Apple overweeg. Je bent zo afhankelijk van het Apple ecosysteem. Vond het destijds met mijn MacBook Pro en iPhone 3g al erg met iTunes e.d. ik zou helemaal geen behoefte hebben aan Apple randapparatuur en dan heb je denk ik niet veel aan zo'n toestel.
Heb alles van Apple maar iTunes gebruik ik al tig jaar niet meer! Dat was een keer…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
Anduuuw schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 17:49:
[...]

Ik ben wel nieuwsgierig om de type pixel, wel mooie SOT :)
Dat was wel handige geweest om er bij te vermelden.
Een Pixel 9 Pro XL 256GB. Al zal de opslag niet veel verschillen in energieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:14
pdavie2311 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 17:52:
[...]

Heb alles van Apple maar iTunes gebruik ik al tig jaar niet meer! Dat was een keer…
Itunes gelukkig niet meer idd, maar Apple is erg goed in tegenwerken (of, in elk geval niet mee werken) van gebruik van Apple diensten op alles wat niet apple is.
Ik wou apple tv af sluiten vanwege de goeie series, hebben ze niet eens een Android app... (Alleen 1 voor Android tv, dan doe je gewoon je best om het te weren... Ach ja, dan maar ooglapje op)

Kan me dus voorstellen dat je iCloud dingen ook niet meer kan gebruiken idd... Switchen van ecosysteem is gewoon ruk, hoe dieper je er in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
Apple als bedrijf staat mij persoonlijk ook niet echt aan als ik bijvoorbeeld de artikelen lees over het omzeilen van de externe stores en het dwarsliggen van andere zaken zoals usb-c en het moeilijk maken van reparaties. Maar dat is een andere discussie. Ik heb best wel eens met een schuin oog naar iPhone gekeken ivm stabiliteit e.d. maar er kleven voor mij gewoon te veel nadelen aan Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anduuuw
schumi1986 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:32:
[...]
Hoe graag ik de Pixel 9 Fold ook zou willen hebben is het mede door al het bovenstaande niet zo makkelijk als sommige het hier omschrijven :9
Moet zeggen dat ik door de M1, steeds meer apple producten heb aangeschaft (watch/pods/Iphone), Toen ik de Pixel had preordered, dacht ik heb dan maar niks meer aan de Watch (tweakers reviews gelezen en nu heb ik een niet al te dure smartwatch dat 11-12 dagen mee gaat op een charge! zo kan het ook.

Airpods werken goed op android, M1 kan je Parralels installeren voor Windows mocht er dingen zijn die niet lekker syncen (zie hier boven ergens iCloud dat e.v.t niet lekker meewerkt).

Behalve de TV heb ik een nvidiashield, toen ik iets moest overzetten moest ik zoveel rare sprongen maken wat simpel had gekund met een android. Toen was het zaadje geplant. Ik wilde wat Sideloaden omdat Apple Kodi niet ondersteunt, volgens mij is Jailbreaken makkelijker en scheelt minder tijd. Uiteindelijk toch gelukt op de normale manier, maar zoveel hoops, trukjes en als je gebruik wil maken van meer apps er verborgen kosten zitten als zijnde ' ontwikkelaar' dacht ik ja, laat mij maar Android een keer proberen en tegelijkertijd een Fold.

To be fair, Wellicht heb ik de eene tech gigant vervangen voor de ander, time will tel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
Zijn er mensen die van een kleiner toestel naar een 9 pro XL gegaan zijn? Ik twijfel erg. Heb een Pixel 7 pro gehad maar vond deze toch net iets te lomp. Hij lag gewoon niet altijd lekker in de hand. Deze had wel een curve. Ik heb nu een Galaxy S23+ en die is qua formaat goed te doen. Ik zat te denken dat ik evt voor de Pro XL kan gaan en mocht deze later toch te groot blijken zal er vast wel iemand te vinden zijn die bijvoorbeeld wilt ruilen tegen zijn of haar non XL pro bijvoorbeeld over een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anduuuw
Tweakriez schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 18:12:
Zijn er mensen die van een kleiner toestel naar een 9 pro XL gegaan zijn? Ik twijfel erg. Heb een Pixel 7 pro gehad maar vond deze toch net iets te lomp. Hij lag gewoon niet altijd lekker in de hand. Deze had wel een curve. Ik heb nu een Galaxy S23+ en die is qua formaat goed te doen. Ik zat te denken dat ik evt voor de Pro XL kan gaan en mocht deze later toch te groot blijken zal er vast wel iemand te vinden zijn die bijvoorbeeld wilt ruilen tegen zijn of haar non XL pro bijvoorbeeld over een paar weken.
https://www.gsmarena.com/...one1=12083&idPhone2=13217

Ietsjes groter, ietsjes zwaarder, ik geloof dat meerdere winkels de Pro XL in de winkel hebben dat je ermee kan knutselen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
Komende van een OP7T pro moet ik zeggen dat de P9pro xl wel wat lomper aanvoelt.
Het toestel heeft dezelde afmeting maar is wat dikker. Zal een kwestie van wennen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivanzoomski
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 18:28

... Merk gewoon al weer dat ik met de diensten als iCloud mail, iCloud contacts en iCloud calendar enorm loop te kutten om 't eenvoudig te laten werken op deze keer dus de Pixel.
Ik vind het niks....
Je zou moeten gaan werken met Gmail, Contacten en Google Calendar voor een fijne ervaring. Anders wordt het een lastig verhaal idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 19:01

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Tweakriez schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:54:
Volgens MrWhosetheBoss scheelt het een half uur screentijd.
Persoonlijk vind ik dat geen issue.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
Mad-Matt schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:00:
[...]

Volgens MrWhosetheBoss scheelt het een half uur screentijd.
Persoonlijk vind ik dat geen issue.
Dat is inderdaad geen wezenlijk verschil nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
Ik denk dat je de pixel pas goed kunt gebruiken als je ook alle google diensten gebruikt. En niet proberen de Apple diensten op een google device te laten lopen. Apple heeft het niet voor niets zo lastig gemaakt. Ik denk dat vice versa hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
.

[ Voor 100% gewijzigd door Tweakriez op 23-08-2024 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

certefied schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:12:
Ik denk dat je de pixel pas goed kunt gebruiken als je ook alle google diensten gebruikt. En niet proberen de Apple diensten op een google device te laten lopen. Apple heeft het niet voor niets zo lastig gemaakt. Ik denk dat vice versa hetzelfde geld.
Zelfde geld dan voor Samsung, OnePlus etc.
Je moet gewoon geen Apple diensten gebruiken buiten Apple :+
Ik gebruikte al best veel Google diensten a la Meet en de calender dus vermoed dat mijn overstap van iPhone naar Pixel iets makkelijker gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• certefied
Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:25:
[...]

Zelfde geld dan voor Samsung, OnePlus etc.
Je moet gewoon geen Apple diensten gebruiken buiten Apple :+
Ik gebruikte al best veel Google diensten a la Meet en de calender dus vermoed dat mijn overstap van iPhone naar Pixel iets makkelijker gaat zijn.
Android diensten voor android, ios diensten voor ios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:20
Zijn er meer mensen die van een iPhone komen hun Pixel 9/pro retour sturen? Ik twijfelde teveel om de overstap te maken en had op tijd mijn bestelling kunnen annuleren bij Mobiel.nl en dat was in een oogwenk geregeld gelukkig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 10:58
Valt mij wel op dat er veel meer iPhone gebruikers in dit forum zitten dan voorheen de 7 of 8. Al blijkt het geen succes en moeilijk om over te stappen.

Voor alle overstappers! Ja het is moeilijk, Nee niet alles werkt hetzelfde, ja je gezin die allemaal op apple ziten verklaren je voor gek.

Dit forum zal je geen antwoord geven. Of je nu overstapt naar een pixel of Samsung of Oppo of oneplus is allemaal hetzelfde. Bezoek aub het grote van iOS naar Android forum of maak er zelf een aan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Th_mas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-09 13:33
Mensen die van iOS komen en Android willen proberen kunnen inderdaad het beste voor Pixel gaan, denk ik. Als je daar vervolgens niet aan kunt wennen kun je beter bij iOS blijven want Pixel komt het meest in de buurt van de Apple ervaring. Geen dubbele apps, updates vanaf het eerste moment en met de Pixel 9 serie zelfs telefoons die zich qua bouwkwaliteit kunnen meten met de nieuwste iPhones. Maar ja, het is en blijft Android. Persoonlijk prefereer ik PixelOS boven al het andere, maar ik ben dan ook een Gmail, Google Maps, Google Keep (etc., etc.) gebruiker. Als je jarenlang gewend bent aan iOS en in het Apple ecosysteem zit zou ik nog even twee weken geduld hebben en geen gekke uitstapjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fms2754
Vraagje voor degenen die het toestel al in gebruik hebben (Pro XL), hoeveel geheugen neemt het besturingssysteem out of the box in beslag? Kon de info niet zo snel online vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimaPlan
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11-10 15:58
fms2754 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 00:20:
Vraagje voor degenen die het toestel al in gebruik hebben (Pro XL), hoeveel geheugen neemt het besturingssysteem out of the box in beslag? Kon de info niet zo snel online vinden.
Het besturingssysteem neemt 14gb in beslag op de pro xl. Als ik dan bij apps kijk zie ik dat er nog een paar naar mijn inziens cruciale android dingen zoals Google Play services en dergelijke nog 1gb innemen. Dus om en nabij de 15gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

PrimaPlan schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 00:31:
[...]

Het besturingssysteem neemt 14gb in beslag op de pro xl. Als ik dan bij apps kijk zie ik dat er nog een paar naar mijn inziens cruciale android dingen zoals Google Play services en dergelijke nog 1gb innemen. Dus om en nabij de 15gb
Het systeem op de pixel 6 neemt 25GB in 8)7. Plus dan nog 3GB voor apps die cruciale dingen doen. Wat een verschil

[ Voor 8% gewijzigd door EWK op 24-08-2024 04:14 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
schumi1986 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:32:
[...]

In theorie klinkt het vrij makkelijk idd :p

Praktijk is dat ik naast mijn Apple telefoon ook mijn Apple Watch moet vervangen, met beide apparaten bedien ik mijn TV via Apple TV waardoor ik al jaren geen afstandsbediening meer gebruikt heb.

Via mijn Telefoon en Horloge gebruik ik Apple Pay en heb daar zowel mijn Visa als mijn beide rekeningen aangekoppeld voor het contact loos betalen. (Google Pay accepteert geen ICS)

Via mijn horloge ontgrendel ik mijn MacBook Pro

Mijn Telefoon en mijn Horloge zijn beide een sleutel voor mijn Tesla.

Kijk ik geloof best veel functies die ik dagelijks gebruik met mijn IPhone en Apple Watch ook gewoon net zo goed werken als met een Google telefoon en een Google smartwatch, maar als ik naar mezelf kijk is het niet even een ander merk telefoon kopen maar moet ik meerdere apparaten gaan vervangen en heel wat zaken zal ik moeten overzetten/opnieuw configureren.

Precies zoals Apple het bedoeld heeft 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

elaho schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 22:25:
Zijn er meer mensen die van een iPhone komen hun Pixel 9/pro retour sturen? Ik twijfelde teveel om de overstap te maken en had op tijd mijn bestelling kunnen annuleren bij Mobiel.nl en dat was in een oogwenk geregeld gelukkig.
Ja, ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:20
@pdavie2311 Wat was voor jou de grootste reden om het toestel terug te sturen?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-10 21:33
De switch terug gaat wel erg of topic.
Waarbij een proef periode van 1-2 dagen met Android na jaren van IOS gebruik, misschien ook niet helemaal eerlijk is voor Android / pixel 9 (pro)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 19:41
Ik ben van (jaren) iPhone toen der tijd naar de Pixel 7 gegaan en heb er geen spijt van. Eerste maand is onwennig en twijfels,maar nu tevreden. Ze nu ook de kijken voor de Pixel 9 pro. Twijfels tussen de normale of XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arms2Short
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-10 13:55
Hoe zit het met WhatsApp en dual sim op de Pixel 9 Pro? Op dit moment heb ik een Huawei P30 Pro en daar kan ik WhatsApp klonen zodat ik 2 versies van dezelfde app heb, een voor privé en 1 voor zakelijk. Dit is echter een Huawei specifieke functie lijkt het. Heeft de Pixel iets soortgelijks? Zo niet, hoe scheiden jullie dan de WA account van beide simkaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03:36
Arms2Short schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:02:
Hoe zit het met WhatsApp en dual sim op de Pixel 9 Pro? Op dit moment heb ik een Huawei P30 Pro en daar kan ik WhatsApp klonen zodat ik 2 versies van dezelfde app heb, een voor privé en 1 voor zakelijk. Dit is echter een Huawei specifieke functie lijkt het. Heeft de Pixel iets soortgelijks? Zo niet, hoe scheiden jullie dan de WA account van beide simkaarten?
Deze app (Island) of shelter via f-droid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:22
Arms2Short schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:02:
Via de "gewone" whatsapp kun je twee nummers gebruiken (add account of iets dergelijks voor het tweede nummer). En dan installeer ik nog whatsapp business voor een derde nummer op de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

elaho schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:50:
@pdavie2311 Wat was voor jou de grootste reden om het toestel terug te sturen?
Smoothness. Mijn 15 Pro Max is ook echt nog sneller dan de 9 Pro XL. En hardware is Apple ook super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net naar de Mediamarkt geweest om de pixel te zien en ik twijfel nog een beetje tussen de S24 Ultra of de Pixel XL. Ben wel om betreft Android en heb zojuist de iPhone verkocht.

Wellicht zijn er hier mensen die dezelfde overweging hebben gehad betreft de Ultra 24?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x360junkie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-10 21:17
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 12:49:
Net naar de Mediamarkt geweest om de pixel te zien en ik twijfel nog een beetje tussen de S24 Ultra of de Pixel XL. Ben wel om betreft Android en heb zojuist de iPhone verkocht.

Wellicht zijn er hier mensen die dezelfde overweging hebben gehad betreft de Ultra 24?
Ik ben nogal een "hopper" m.b.t. telefoons ik gebruik nu een iPhone 15 pro max en heb nu ook een Pixel 9 Pro XL, ik vind de ervaring van de pixel weer veel snappier dan bijvoorbeeld de iPhone. misschien met gamen en zware applicaties is de iPhone sneller maar ik vind bij de pixel de 120hz veel duidelijker aanwezig en lekker snel. ook heb ik een s24 Ultra gehad ook een geweldige telefoon maar ik als leek kan er totaal geen goede bewegende foto's van maken. zoals dochter haar hockey acties of paardrijden gingen voor geen meter de s24 ultra. met de Pixel 8 Pro , en nu ook de 9 Pro XL gaat dat wel super. ook met de iPhone perfect. maar voor mij vind ik het leuk om te rooten en lekker te tinkeren en aankloten dus vandaar dat ik ook mijn iPhone van de hand ga doen en mijn Pixel houd. misschien over anderhalve week toch de fold 9 nemen :) dat is het leuke van android de keuze is reuze O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 19:58

Samsung Galaxy S24 ultra is prachtige telefoon maar zo onhandig in de hand en broekzak ivm die vierkante vorm. Rondere hoeken is zoveel prettiger imo. De normale 9Pro heeft ideale afmetingen en vormgeving voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Edit: dacht in het accesoires topic te zitten.

[ Voor 94% gewijzigd door Pukson op 24-08-2024 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hijdaar95

De "scherpe" hoeken passen niet bij mijn gebruik. Ik heb vaak de telefoon met 1 punt in de handpalm staan. En verder vind ik de Samsung Android schil helemaal niks.
De S pen is ook geen verkoopargument voor mij. Mijn vorige telefoon had zo'n pen en die heb ik misschien 2 weken gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door Hijdaar95 op 24-08-2024 14:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@Hijdaar95 @NeWSJuNK

Dank voor de input! Ik heb zojuist een Pixel 9 Pro XL besteld!
Helaas niet op voorraad bij KPN, maar dat komt vast wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-10 19:30
Ik zag net in mijn app-drawer dat de nieuwe weather app ertussen staat. Werkt ook gewoon, kan hem alleen niet als default op het startscherm zetten.

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
Pixel studio werkt hier doormiddel van de apk te installeren van apkmirror.

Pixel Screenshots geïnstalleerd die update maar niet terug te vinden in de app drawer. Wel kon ik hem openen eenmalig na installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Hoe presteert de batterij?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 21:10
pdavie2311 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:39:
[...]

Smoothness. Mijn 15 Pro Max is ook echt nog sneller dan de 9 Pro XL. En hardware is Apple ook super!
Had je smooth display dan wel ingeschakeld? Zo nee dan draait ie op 60 Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Wim8282 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:48:
[...]

Had je smooth display dan wel ingeschakeld? Zo nee dan draait ie op 60 Hz.
Oja zeker wel!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -TheNose-
Komende van een iPhone en alles Apple (vorig jaar) vind ik mijn Pixel veel meer de snappy ervaring geven dan mijn iPhone. Ook dat enorm dichtgetimmerde van Apple irriteert me mateloos. Gebruik je alles Apple dan werkt het leuk hoor, maar Google werkt overal op.

Nu een blije Pixel Android en Linux gebruiker weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Laatst online: 10-10 07:03
Pukson schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:22:
Pixel studio werkt hier doormiddel van de apk te installeren van apkmirror.

Pixel Screenshots geïnstalleerd die update maar niet terug te vinden in de app drawer. Wel kon ik hem openen eenmalig na installatie
In feite komt het er dus op neer om gewoon een apk te installeren van pixel studio en pixel screenshots en dan werken ze? Geen vpn, US accounts of andere taalinstellingen nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 07:14

Christiano007

Ich bin der champion

Xyanta schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 18:39:
[...]

In feite komt het er dus op neer om gewoon een apk te installeren van pixel studio en pixel screenshots en dan werken ze? Geen vpn, US accounts of andere taalinstellingen nodig?
Moet je alleen wel de taal op Engels zetten voor die app

In de winkel hadden ze volgens mij pixel studio, maar daar kon je een bestaande foto aanpassen. Zo zaten er mensen op een muur en kon je bijv de muur selecteren en aangeven wat je erop wilde hebben.

Weet iemand wat dat precies was ?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Laatst online: 10-10 07:03
Christiano007 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 19:03:
[...]

Moet je alleen wel de taal op Engels zetten voor die app

In de winkel hadden ze volgens mij pixel studio, maar daar kon je een bestaande foto aanpassen. Zo zaten er mensen op een muur en kon je bijv de muur selecteren en aangeven wat je erop wilde hebben.

Weet iemand wat dat precies was ?
Wat jij beschrijft is volgens mij de magic editor van de photo app. Reimagine heet dat als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
Net apk studio gedownload. Het is altijd even zoeken naar de juiste link tussen alle reclame maar het werkt prima. Screenshot app zie ik niet zo meerwaarde van in en die komt ook nog wel officieel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 07:14

Christiano007

Ich bin der champion

Xyanta schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 19:19:
[...]

Wat jij beschrijft is volgens mij de magic editor van de photo app. Reimagine heet dat als ik het goed heb.
Ik heb het gevonden, je moet rechts onder het lege vak aanklikken om iets te typen :')

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-10 11:03

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

De eerste 24 uur zitten erop. Gister alles overgezet en vandaag om 9:45 van de lader gehaald en nu nog 53% over. Wat ik erg netjes vind want een nieuwe telefoon gebruik je relatief veel op een dag.

Ik heb veel gefotografeerd, genavigeerd met Waze (zo'n 55 minuten) en gebrowsed. Daarnaast Nova Launcher geïnstalleerd en Crayon sausje eroverheen. Qua stock Android net iets cleaner dan die van Sony (de Sony apps ontbreken, verder nagenoeg gelijk). Natuurlijk niet meegeteld alle extra mogelijkheden die deze telefoon heeft tov mijn 4 jaar oude Sony Xperia 1 II.

Al met al behoorlijk tevreden. De kwaliteit van de foto's is ook goed.

Ik kon echter geen jaar, maar 1 maand gratis AI afsluiten icm 2TB Google One. Iemand een idee hoe dat kan? had even tijd nodig. Je krijgt vanzelf de check + melding in de Google One app.

[ Voor 7% gewijzigd door Tjebakka op 24-08-2024 20:20 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
@Tjebakka zoek even in dit forum over het One abbo. Zijn meer mensen mee bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-10 11:03

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

jvang schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:15:
@Tjebakka zoek even in dit forum over het One abbo. Zijn meer mensen mee bezig.
Ik opende net weer de One app en kreeg de aanbieding meteen in beeld. Had dus even tijd nodig.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -TheNose-
Een andere launcher op een Pixel haalt net de mooie cohesie van Pixel Android weg vind ik, maar goed keuze is mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:21
Ik zag dat Lawnchair launcher ook weer ontwikkeld word, in het verleden mooie launcher lijkt op pixel maar dan met meer opties. Maar eerst van Stock genieten

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• fms2754
Ik vind dit echt een geweldig nuttige video. Vooral voor mensen die overstappen van een ander besturingssysteem: YouTube: Google Pixel 9 Pro - First Things To Do ( 28+ Tips & Tricks )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvang
10uur sot en nog 23% over. Pro XL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xzUxifWXLLfhA1J0u151Z9IOfVQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6c3jiUQMbhoYcSkB6cc1OA3R.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7OKCxxpLdDxG6pG1AU6rpWE6owk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VPvE2UbVkEr3hDmNxUWVBLvF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anduuuw
Hi, Goedemorgen. Volgens mij zitten er een paar Pre orders van de Fold ook hier; Ik heb deze vraag ook gesteld heeft de Fold 9 Pro een vapor chamber, sommige geven aan ja andere nee, MadeByGoogle gaf op stage ' all pro models have the vapor chamber'. Er schijnen nu zelfs ook aan naamwijziging rond te gaan naar Fold 2 xD annyhow source pic van een post op reddit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0tpE4xN-TjKqOEsjeeMvGyxfCjc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/feSzeZ5zaqeepAHwHiNbEr7B.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvang
@Anduuuw Heb de JRE sloop sessies van de foldables bekeken en zag alleen bij de fold 6 en flip een vapor chamber. Al zijn die ook minder dun dan de nieuwe pixel fold. Ergens moet dat toch gecompenseerd worden. Vraag me ook af hoeveel het de prestaties bevordert als de warmte al beter weg kan door het dunne design en scherm. Andere dan de fold met metaal en dik glas rondom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anduuuw
@jvang ik heb JRE gekeken, idd vorige folds hebben geen vapor chamber, die hebben ook geen tensor die staan bekend om heet te worden en throttle. Dat is imo op dit moment de enige “issue”, dat ervoor kan zorgen dat ik pre order annuleer en een Fold 6 haal.

Het is mijn eerste pixel en foldable hoor, pixel xl ondanks mindere bench score is XL wel stabiel onder load. Dat stelt mij gerust, enkele geven aan dat de pixel 9 wel snel heet/throttheled, gezien het front screen wat vermoedelijk hetzelfde is als de pixel 9 pro Fold gezien de camera lay-out van andere foldables. Heb ik zo’n vermoeden dat de pixel 9 soortgelijke prestaties gaat geven als pixel 9 pro Fold.

Ik zal m’n feed daarop focussen de komende tijd, throtthrlen onder normaal gebruik zoals Android auto, gps, bellen of opnemen vind ik echt een no go 🙂‍↕️ mosterd na de maaltijd is het niet hoor, ik weet dit heb je met een pre order al is wel benoemd bij “all pro models have the vapor chamber” ik heb daarbij mij nodige zorgen wel gerust gesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
@Anduuuw ook wel benieuwd naar. Dicht geklapt uren lang navigeren in de autohouder zo wel weer eens voor over verhitting kunnen zorgen bij de pixel fold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 12:35
Meer mensen die een MagSafe lader gebruiken? Als ik Reddit mag geloven, zijn daar nogal wat problemen mee. Ik heb zelf een hoesje met ingebouwde ring, een officiële Apple MagSafe puck en een Anker 20W PIQ 3.0 lader. Maar laden gaat behoorlijk traag. Van 20% naar 100% duurt een uur of 6. Van 95% naar 100% een halfuur.

De ring zit centraal op het G-logo. Dat is ook de enige positie waarop het laden werkt, dus de positie zal wel kloppen met de coil. Heel iets lager laadt hij ook wel, maar niet sneller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -TheNose-
KlaasjeNL schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:34:
Meer mensen die een MagSafe lader gebruiken? Als ik Reddit mag geloven, zijn daar nogal wat problemen mee. Ik heb zelf een hoesje met ingebouwde ring, een officiële Apple MagSafe puck en een Anker 20W PIQ 3.0 lader. Maar laden gaat behoorlijk traag. Van 20% naar 100% duurt een uur of 6. Van 95% naar 100% een halfuur.

De ring zit centraal op het G-logo. Dat is ook de enige positie waarop het laden werkt, dus de positie zal wel kloppen met de coil. Heel iets lager laadt hij ook wel, maar niet sneller.
Ik snap die hele MagSafe flex niet van alle hoesjes fabrikanten. Laat die magneet zooi lekker bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied

Bij mij zit de ring niet centraal op het logo, het logo zit iets uit het midden, zit een klein stukje verder naar boven. Laden gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels-mas
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20-09 21:55
Mensen hier met slechte batterijduur op de Pixel 9? Mijn "Mobile data" gebruikt super veel batterij terwijl ik op WiFi zit. Heb nu 5G gedisabled (schijnt bij eerdere Pixels een issue te zijn) met de hoop dat het beter wordt.
Maar vooralsnog hield mijn Pixel 7 het een stuk langer vol.

Heb wij bij het instellen alles over gezet van de 7, hoop niet dat dat nog problemen kan opleveren. Nu geen zin meer om alles te factory resetten..

Macbook Pro - Pixel 7 - Seat Ibiza 1.5 TSI Sport 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:07

mphilipp

Romanes eunt domus

Maar laden gaat behoorlijk traag. Van 20% naar 100% duurt een uur of 6. Van 95% naar 100% een halfuur.
Laden tot 80% gaat (relatief) snel. Daarboven begint ie te throttlen en gaat het steeds langzamer. Dat is bij alle telefoons zo. In principe is laden tot 80% het beste voor de levensduur van de accu en het gaat ook best snel. Ik doe nu al 2 jaar niet anders en het gaat prima. Ik gebruik AccuBattery en die geeft een piepje als ie op 80% is en dan koppel ik 'm af. Gewoon eens proberen.

En draadloos laden gaat altijd erg traag en het is ook erg inefficiënt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
niels-mas schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 12:08:
Mensen hier met slechte batterijduur op de Pixel 9? Mijn "Mobile data" gebruikt super veel batterij terwijl ik op WiFi zit. Heb nu 5G gedisabled (schijnt bij eerdere Pixels een issue te zijn) met de hoop dat het beter wordt.
Maar vooralsnog hield mijn Pixel 7 het een stuk langer vol.

Heb wij bij het instellen alles over gezet van de 7, hoop niet dat dat nog problemen kan opleveren. Nu geen zin meer om alles te factory resetten..
Nee, sorry. Dat ziet er bij mij goed uit. Heb zelf ook de overzet-functie gebruikt. Motorola naar Pro XL.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/StWPl21Za4QQYyPJjtR4rhTaUn0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aYdvQgoVBV3sxDUNuALL2upP.png?f=fotoalbum_large
Is je simkaart misschien oud of defect? Dan kunnen er vreemde dingen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels-mas
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20-09 21:55
Hijdaar95 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 12:34:
[...]

Nee, sorry. Dat ziet er bij mij goed uit. Heb zelf ook de overzet-functie gebruikt. Motorola naar Pro XL.
[Afbeelding]
Simkaart is een jaar of 4 oud denk ik zo onderhand. Ik dacht misschien is het handig om gewoon een nieuwe eSim te regelen ipv een fysieke kaart. Misschien helpt dat inderdaad.

Macbook Pro - Pixel 7 - Seat Ibiza 1.5 TSI Sport 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-10 06:43
Hijdaar95 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 12:34:
[...]

[Afbeelding]
Op welke resolutie gebruik je de xl? De maximale of de andere optie?
Zelf heb ik er tot nu toe niet meer uit kunnen halen dan 5 uur sot verdeeld over 1,5 dag. Al was dit wel met 2 uur Flitsmeister aan op de achtergrond in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hijdaar95
Rox92 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 12:41:
[...]

Op welke resolutie gebruik je de xl? De maximale of de andere optie?
Zelf heb ik er tot nu toe niet meer uit kunnen halen dan 5 uur sot verdeeld over 1,5 dag. Al was dit wel met 2 uur Flitsmeister aan op de achtergrond in de auto.
Die 85% klopt niet helemaal, had tussentijds opgeladen.
Ik haal 12uur SOT, met de helderheid rond 40-50%. Ik gebruik de maximale resolutie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5KyNAlN5JZiMHPIXhgzFzdA5wAA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aUkW2ZCaEg3LoLKMCQCh5YFW.png?f=fotoalbum_large
Dit screenshot is zonder tussentijds opladen.
Flitsmeister gebruikt ontzettend veel energie. Mijn vorige telefoon raakte zelfs oververhit er van. Als je FM 2uur hebt gebruikt, verbazen die 5uur SOT me niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mole
  • Laatst online: 09-10 16:09
-TheNose- schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 11:32:
[...]

Ik snap die hele MagSafe flex niet van alle hoesjes fabrikanten. Laat die magneet zooi lekker bij Apple.
Ik kan juist niet wachten tot ik er gebruik van kan maken. Het lijkt me een uitkomst voor bv in de auto met een magsafe +qi mount.

Dat er dan ook nog een wereld aan accessoires beschikbaar is is wat mij betreft kers op de taart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 16:18

DJT

Ik ben van P7 naar P9PXL gegaan en ben onder de indruk van de schermtijd. Beetje browsen, Tidal, Instagram, Netflix.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qSiWuTgmdqLoeudKXQTN_BEaNYU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gUd2pIESyUiBE3xtpuBB0YMG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
Ik ga toch de gok wagen met de Pro XL al ben ik bang dat hij toch te groot gaat zijn. Ik heb de P7pro gehad en vond die best lomp.

Als hij niet bevalt qua formaat gaat hij binnen 14 dagen terug en bestel ik alsnog de non XL pro. Zo jammer dat deze niet al leverbaar is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
certefied schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 11:45:
[...]

Bij mij zit de ring niet centraal op het logo, het logo zit iets uit het midden, zit een klein stukje verder naar boven. Laden gaat prima.
Welk hoesje heb je, als ik vragen mag?
-TheNose- schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 11:32:
[...]

Ik had er eerder nooit ervaring mee. Ik laadde mijn oude Pixel altijd draadloos op, maar als ik dan in bed lag en de batterij was bijna leeg, kon ik de telefoon niet gebruiken tijdens het laden, tenzij ik hem zou inpluggen. En dat inpluggen wil ik juist niet. Dus dan is MagSafe een prima oplossing.

[ Voor 46% gewijzigd door KlaasjeNL op 25-08-2024 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iFkT_7dqq7td_hPY10MGxuauJG8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DMkSQTYenaTshE77nkTPZrdv.png?f=fotoalbum_large
Als ik een beetje goochel met wat lijnen op een teardown foto, zie ik dat de spoel iets hoger dan het midden zit in een P9XL. Maar het scheelt niet veel. De Magsafe interface in een hoesje verwacht ik dan ook rond die plek.

[ Voor 9% gewijzigd door Hijdaar95 op 25-08-2024 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Hijdaar95 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:30:
[Afbeelding]
Als ik een beetje goochel met wat lijnen op een teardown foto, zie ik dat de spoel iets hoger dan het midden zit in een P9XL. Maar het scheelt niet veel. De Magsafe interface in een hoesje verwacht ik dan ook rond die plek.
Ik heb precies met diezelfde teardown-foto vergeleken 😅. Kijk je naar waar de spoel geïnstalleerd zou moeten worden en je vergelijkt de hoogte van de meetlat met een andere foto van het toetsel met logo, dan lijkt het logo redelijk in het midden van de spoel te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fms2754
Ik hoop dat dit een niet te simplistische vraag is voor hier maar kom er niet uit. Ik ga switchen van een Samsung S21 naar een Pixel Pro XL. Op de S21 wordt mijn hele photo gallery gesynched met OneDrive. Ik heb 1TB aan ruimte. Hoe ik eraan kom weet ik niet, geen abonnement op. Dus ik neem aan service van Samsung? Wat gebeurt er nu wanneer ik overstap naar de Pixel? Ik wil die foto's niet op de Pixel zelf omdat ze 34GB aan ruimte gaan opslokken. Maar ik wil ze ook niet kwijtraken of een extra abbo moeten betalen alleen maar omdat ik overstap.

Weet iemand toevallig hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

fms2754 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 14:02:
Ik hoop dat dit een niet te simplistische vraag is voor hier maar kom er niet uit. Ik ga switchen van een Samsung S21 naar een Pixel Pro XL. Op de S21 wordt mijn hele photo gallery gesynched met OneDrive. Ik heb 1TB aan ruimte. Hoe ik eraan kom weet ik niet, geen abonnement op. Dus ik neem aan service van Samsung? Wat gebeurt er nu wanneer ik overstap naar de Pixel? Ik wil die foto's niet op de Pixel zelf omdat ze 34GB aan ruimte gaan opslokken. Maar ik wil ze ook niet kwijtraken of een extra abbo moeten betalen alleen maar omdat ik overstap.

Weet iemand toevallig hoe dat zit?
Je vraagt in een pixel 9 topic hoe je je ruimte op onedrive behoudt? Dat is een stretch :).
offtopic:
Denk dat je eerst eens moet uitzoeken hoe je aan die TB komt, maar dan gaan we wel heel offtopic. Staat vast wel in je mail (heb je vast wel eens mail van gehad) of staat het ergens als je inlogt? Heb je niet een office 365 abo?

[ Voor 7% gewijzigd door EWK op 25-08-2024 14:26 ]

Hoi!

Pagina: 1 ... 9 ... 28 Laatste

Let op:
Berichten over accessoires horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Accessoires
Berichten mbt prijzen en levertijden horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Levertijden en prijzen