Hoe ervaren de Pixel 9 gebruikers de brightness buiten (zou het meest heldere scherm van dit moment zijn, maar hoe snel zakt ie terug naar een lagere helderheid?), de warmte tijdens gebruik van Google maps en de relatief brede bezels?
Die keren dat mijn telefoons te heet werden bij gebruik van Android auto, dan wat dat onder andere omdat Flitsmeister op de achtergrond draaide. Sinds dat Flitsmeister niet meer automatisch connect via BT heb ik geen issues meer. Sterker nog, heel Flitsmeister gebruik ik niet meer.Hijdaar95 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 12:50:
[...]
Die 85% klopt niet helemaal, had tussentijds opgeladen.
Ik haal 12uur SOT, met de helderheid rond 40-50%. Ik gebruik de maximale resolutie.
[Afbeelding]
Dit screenshot is zonder tussentijds opladen.
Flitsmeister gebruikt ontzettend veel energie. Mijn vorige telefoon raakte zelfs oververhit er van. Als je FM 2uur hebt gebruikt, verbazen die 5uur SOT me niet.
@Marebito mooi! Ik niet helaas. Wel met apk studio geïnstalleerd maar in de app store geen update van deze. Ook geen update van de appstore zelf.
Zie je zo ook als losse app in de play store?
Was jij niet ook van het testpanel? Telefoons zijn even groot, vandaar dat ik ook voor de P9P XL ga. Ben er aan gewend geraakt en een kleiner toestel voelt nu opeens klein aan in mijn hand.Tweakriez schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:20:
Ik ga toch de gok wagen met de Pro XL al ben ik bang dat hij toch te groot gaat zijn. Ik heb de P7pro gehad en vond die best lomp.
Als hij niet bevalt qua formaat gaat hij binnen 14 dagen terug en bestel ik alsnog de non XL pro. Zo jammer dat deze niet al leverbaar is!
Nope, hier niet. Toestel herstart en op updates gecontroleerd. Heb jij het One abbo geaccepteerd? Dat heb ik namelijk niet. Geen idee of dat het verschil maakt.Marebito schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:08:
Sinds vandaag staan zowel de pixel studio app als de screenshots app ineens op mijn pixel 9 pro xl. Zijn deze nu toch officiëel beschikbaar geworden in Nederland? Kan er niks over vinden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja ik zie ze ook in de play store.jvang schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:12:
@Marebito mooi! Ik niet helaas. Wel met apk studio geïnstalleerd maar in de app store geen update van deze. Ook geen update van de appstore zelf.
Screenshots app
https://play.google.com/s....android.apps.pixel.agent
Pixel studio
https://play.google.com/s...s.pixel.creativeassistant
Screenshot app kan ik niet installeren, is niet beschikbaar.
De Pixel Studio app is al geïnstalleerd, want die kan ik "verwijderen" in de Playstore.
Maar ik heb die niet op de telefoon..... Que?
De Pixel Studio app is al geïnstalleerd, want die kan ik "verwijderen" in de Playstore.
Maar ik heb die niet op de telefoon..... Que?
Bijzonder dat ik hem via jouw url kan zien en zie dat hij geïnstalleerd is, meer nergens op het toestel terug te vinden...Marebito schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:27:
[...]
Ja ik zie ze ook in de play store.
Screenshots app
https://play.google.com/s....android.apps.pixel.agent
Pixel studio
https://play.google.com/s...s.pixel.creativeassistant
/f/image/Fv8pjCytU2EIMWNYoXZgu5et.png?f=fotoalbum_large)
@Marebito dank. Systeem taal ook op NL zie ik. Dan zal het kwestie van tijd zijn voordat deze update naar iedereen is uitgerold. Of jij hebt mazzel
Ja ik heb de Google One trial gisterochtend geaccepteerd, maar ik denk niet dat het daarmee samenhangt. Ik kan pixel studio ook met mijn andere account zonder abbonement gewoon gebruiken.Hijdaar95 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:20:
[...]
Nope, hier niet. Toestel herstart en op updates gecontroleerd. Heb jij het One abbo geaccepteerd? Dat heb ik namelijk niet. Geen idee of dat het verschil maakt.
Lijkt opgelost bij mij door 5G uit te zetten. Batterij nu 10% verbruikt door 1,5 uur SOT.Hijdaar95 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 12:34:
[...]
Nee, sorry. Dat ziet er bij mij goed uit. Heb zelf ook de overzet-functie gebruikt. Motorola naar Pro XL.
[Afbeelding]
Is je simkaart misschien oud of defect? Dan kunnen er vreemde dingen gebeuren.
Macbook Pro - Pixel 7 - Seat Ibiza 1.5 TSI Sport 2022
Verwijderen uit de app storeKlaasjeNL schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:33:
[...]
Bijzonder dat ik hem via jouw url kan zien en zie dat hij geïnstalleerd is, meer nergens op het toestel terug te vinden...
[Afbeelding]
Downloaden via apkmirror
VPN naar USA
Installeren
App is beschikbaar
/f/image/W2P29gXLp3TCTWJL0eLWvU3C.png?f=fotoalbum_large)
Werkt de APP ook alleen als je VPN aanhoudt in USA? Kan je het weer terug naar NL switchenCedricD schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 16:04:
[...]
Verwijderen uit de app store
Downloaden via apkmirror
VPN naar USA
Installeren
App is beschikbaar
[Afbeelding]
Werkt ook zonder VPN en de studio app werkt dacht ik ook in het Nederlands. Screenshot app moet in het EngelsAnduuuw schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 16:12:
[...]
Werkt de APP ook alleen als je VPN aanhoudt in USA? Kan je het weer terug naar NL switchen
Stoor je je niet aan de knopjes die in het hoesje vallen? Of zijn ze prima in te drukken?
1. Fantastisch, volle zon en je kunt het scherm nog zien.Too5 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 14:36:
Hoe ervaren de Pixel 9 gebruikers de brightness buiten (zou het meest heldere scherm van dit moment zijn, maar hoe snel zakt ie terug naar een lagere helderheid?), de warmte tijdens gebruik van Google maps en de relatief brede bezels?
2. Warmte is er wel, minder als de P7P. Geen performance drops, tenminste nog niks tegen gekomen
3. Beetje wennen, vooral in de breedte. Nu al aan gewend.
Met alle toeters en bellen aan (nav, fm, muziek, hotspot voor twee schermen) laad ik liever niet draadloos.Mole schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 12:52:
[...]
Ik kan juist niet wachten tot ik er gebruik van kan maken. Het lijkt me een uitkomst voor bv in de auto met een magsafe +qi mount.
Dat er dan ook nog een wereld aan accessoires beschikbaar is is wat mij betreft kers op de taart.
eSIM is sowieso erg handig. Ik kon op vakantie in Marokko gewoon een simmetje daar kopen en voor een prikkie toch lekker internetten met dat Marokkaanse nummer. Je hebt op die manier eigenlijk dual sim...niels-mas schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 12:36:
[...]
Simkaart is een jaar of 4 oud denk ik zo onderhand. Ik dacht misschien is het handig om gewoon een nieuwe eSim te regelen ipv een fysieke kaart. Misschien helpt dat inderdaad.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ja dat is iets waar ik ff aan moet wennen, is inderdaad wel een dingetje.prodygee schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 19:43:
[...]
Stoor je je niet aan de knopjes die in het hoesje vallen? Of zijn ze prima in te drukken?
Maar heb je nu een esim van bijvoorbeeld kpn in je oude toestel, dan moet je naar de kpnwinkel om die esim over te zetten naar je nieuwe toestelmphilipp schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 22:36:
[...]
eSIM is sowieso erg handig. Ik kon op vakantie in Marokko gewoon een simmetje daar kopen en voor een prikkie toch lekker internetten met dat Marokkaanse nummer. Je hebt op die manier eigenlijk dual sim...

Edit:het lijkt nu ook via de kpn app te kunnen
[ Voor 5% gewijzigd door EWK op 26-08-2024 06:27 ]
Hoi!
Abonnement van het werk hier.EWK schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 06:22:
[...]
Maar heb je nu een esim van bijvoorbeeld kpn in je oude toestel, dan moet je naar de kpnwinkel om die esim over te zetten naar je nieuwe toestel
eSIM in oud toestel. Ik moet bij de verantwoordelijke eerst een nieuwe fysieke simkaart halen, ze moeten het nummer omzetten naar deze simkaart en dan moet ik de simkaart zelf omzetten naar eSIM.
Wat een gedoe

Dit kan inderdaad via de MijnKPN app, heb dit gedaan met de overstap naar de Pixel en was zo groot gepieptEWK schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 06:22:
[...]
Maar heb je nu een esim van bijvoorbeeld kpn in je oude toestel, dan moet je naar de kpnwinkel om die esim over te zetten naar je nieuwe toestel
Kan iemand van de Pixel pro XL hier eens zijn of haar (eerlijke) ervaringen delen met intensief gebruik?
Bv. Android auto gecombineerd met een aantal andere Apps (Spotify, flitsmeister) en misschien wat bellen tegelijk? Hoe presteert het toestel en hoe zit het met de hitteproductie?
Verder ben ik wat verbaasd te lezen over een oudere sim die meer batterij zou slurpen. Iemand daar een bron van?
Bv. Android auto gecombineerd met een aantal andere Apps (Spotify, flitsmeister) en misschien wat bellen tegelijk? Hoe presteert het toestel en hoe zit het met de hitteproductie?
Verder ben ik wat verbaasd te lezen over een oudere sim die meer batterij zou slurpen. Iemand daar een bron van?
Dat was een bericht van mij. In de laatste 10 jaar ofzo, al vaker berichten gelezen over vage problemen met mobiele verbindingen en hoog energieverbruik. Regelmatig was een nieuwe sim kaart de oplossing.Cloclo100 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 07:59:
Kan iemand ........
Hoe dat technisch inelkaar steekt kan ik je niet vertellen.
Het is niet specifiek voor deze Pixel reeks.
Hmm, op basis van enkele videoreviews en uitgebreide fotovergelijkingen, lijkt de P9P (XL) het af te leggen op portrait shots. Ook valt me op dat de kleuren minder dynamisch zijn ten opzichte van een iPhone 15PM, en uiteraard minder saturated dan de S24U. Er lijkt soms een soort magenta hue over de foto's heen te zitten. Is dit iets dat met updates van de camera app kan veranderen?
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
/f/image/Lam1kiq6oSD4HkM4aByev5Lz.png?f=fotoalbum_large)
Pixel 9, batterij doet het super
Android 15 beta zit ik op
[ Voor 3% gewijzigd door Pukson op 26-08-2024 11:59 ]
Add me op Stadia: Gloogle
Hebben meer mensen last van gestotter (lag) op de Pixel bij het swipen? Ik heb dit eerlijk gezegd nog nooit zo erg meegemaakt. Vrijwel in alle apps, en de Google feed spant de kroon. Nu heb ik wat onderzoek gedaan en het blijkt dat meer mensen hier last van hebben, ook in voorgaande Pixel telefoons. Google heeft blijkbaar een fix in Android 15.
Maar het valt me wel tegen voor een nieuwe high-end telefoon in 2024.
Google heeft helaas lag met uitleveren van de 9 Pro, dus ik kan je helaas niet helpen. (Ik heb geen geduld, nog meer dan 2 weken wachten)
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Merk wel wat maar niet heel veel opzich. Had hiervoor een s24 ultra maar die vond ik vergelijkbaar.Th_mas schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:59:
Hebben meer mensen last van gestotter (lag) op de Pixel bij het swipen? Ik heb dit eerlijk gezegd nog nooit zo erg meegemaakt. Vrijwel in alle apps, en de Google feed spant de kroon. Nu heb ik wat onderzoek gedaan en het blijkt dat meer mensen hier last van hebben, ook in voorgaande Pixel telefoons. Google heeft blijkbaar een fix in Android 15.
Anoniem: 525104
Je hebt tenminste een ETAMad-Matt schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:09:
Google heeft helaas lag met uitleveren van de 9 Pro, dus ik kan je helaas niet helpen. (Ik heb geen geduld, nog meer dan 2 weken wachten)
Incidenteel wel, voelt wel iets minder consistent dan bij m'n S24 Ultra. Over het algemeen wel lekker snel en vloeiend maar af en toe toch wel wat haperingen hier en daar. Hopelijk komt Android 15 snel onze kant op.Th_mas schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:59:
iemand de pixel 9 al, zoja, wat is de ervaring?
Aangezien de pixel 9 pro pas vanaf eind oktober beschikbaar gaat zijn, lijkt deze al af te vallen voor mij.
*******Update*******
Levertijd eind oktober is at this moment alleen voor de grijsgroene versie. De andere kleuren zijn afaik nog in september.
Aangezien de pixel 9 pro pas vanaf eind oktober beschikbaar gaat zijn, lijkt deze al af te vallen voor mij.
*******Update*******
Levertijd eind oktober is at this moment alleen voor de grijsgroene versie. De andere kleuren zijn afaik nog in september.
[ Voor 31% gewijzigd door uwedp op 26-08-2024 13:42 ]
Om die reden ben ik voor de XL gegaan. Er zijn hier al zat mensen met de "normale" 9.uwedp schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:43:
Goedemorgen, ik overweeg bij een Google Pixel 9 Pro xl aan te schaffen. Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe van de camera kwaliteit 🤔
Voorspelling is toch tussen 9 en 11 september? Zo staat het ook bij Google zelf op de site.uwedp schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:43:
Genoeg reviews te vinden toch?zuukie schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:47:
Goedemorgen, ik overweeg bij een Google Pixel 9 Pro xl aan te schaffen. Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe van de camera kwaliteit 🤔
Hoi!
Nergens last van, had het bij eerste x opstarten en moest 120Hz aanzetten. Heb je die toggle wel omgezet?Th_mas schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:59:
Add me op Stadia: Gloogle
Wil je Gemini Live in het Nederlands gebruiken? Volg deze stappen:
Ga naar de instellingen van je telefoon.
Zoek naar "Systeem" of "Systeem en updates" en tik daarop.
Selecteer "Talen en invoer" of "Taal en regio".
Bij "Systeemtaal" kies je "Engels (Verenigde Staten)".
Verwijder alle andere talen uit de lijst.
Herstart je telefoon. Gemini Live zal nu in het Engels werken.
Ga terug naar "Talen en invoer" of "Taal en regio".
Voeg "Nederlands" toe aan de lijst met talen.
Sleep "Nederlands" naar de eerste plaats in de lijst.
Nu zou je Gemini Live in het Nederlands moeten kunnen gebruiken!
Ga naar de instellingen van je telefoon.
Zoek naar "Systeem" of "Systeem en updates" en tik daarop.
Selecteer "Talen en invoer" of "Taal en regio".
Bij "Systeemtaal" kies je "Engels (Verenigde Staten)".
Verwijder alle andere talen uit de lijst.
Herstart je telefoon. Gemini Live zal nu in het Engels werken.
Ga terug naar "Talen en invoer" of "Taal en regio".
Voeg "Nederlands" toe aan de lijst met talen.
Sleep "Nederlands" naar de eerste plaats in de lijst.
Nu zou je Gemini Live in het Nederlands moeten kunnen gebruiken!
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Gewoon wat gedachtenspinsels... Ik heb de Pixel 9 Pro al een tijd in gebruik en dat is veruit de fijnste Pixel die ik afgelopen jaren gebruikt heb, waarbij het formaat wel een grote rol speelt. Ik ben een amateuristische fotografie-fanaat en optische zoom vind ik een pré, waardoor ik afgelopen jaren altijd liep met de grootste Pixels. Dat is met de 9 Pro niet meer nodig en dat bevalt echt wel prima. Die paar millimeter kleiner aan elke zijde is fijn, het scherm is scherp zat en ook de accuduur is goed genoeg voor mijn gebruik.
Daarbij zijn de 9 Pro's wel echt een stukje degelijker dan de vorige modellen en een Pixel 8 Pro lijkt meer op een dinky toy dan op een high-end smartphone van de vorige generatie. Het glimmende frame vind ik persoonlijk wel een minpunt en ik had graag iets gezien á la de Pro's van Apple. De bovenzijde van het camera-eiland is dan wel weer mat afgewerkt, dus Google kan het wel. De Pixel 9 Pro lijkt in z'n geheel wel heel veel op de toestellen van Apple en verliest daarmee een beetje z'n eigen smoel. Best zonde, maar soit.
De Pro XL is ook een erg fijn apparaat, maar gewoon een slag groter en voor mij hoeft dat niet altijd. Ik vind het dan ook heel fijn dat Google ervoor gekozen heeft om een kleinere Pro uit te brengen en ik gok dat dat best veel mensen aantrekt in het toestel. De prijzen zijn wel aan de hoge kant, helemaal omdat Google begint met 128GB interne opslag, waar dat gewoon 256GB had moeten zijn. Over AI-mogelijkheden is inmiddels genoeg gezegd, maar hier in Nederland spelen we niet de hoofdrol op dat gebied. Nu is er redelijk wat mogelijk met sideloaden en / of je toestel in het Engels zetten, iets wat mij op dit moment genoeg is.
Op fotografiegebied gebruik ik al jaren privé Pixels en de 9 Pro doet daar uiteraard niet voor onder. Grote verschillen met de 8-serie? Die zijn ook niet per se te melden en verschillen worden pas duidelijker als je nog met een prachtige Pixel 6 (Pro) of 7 (Pro) loopt denk ik. Al met al gaan we weer verder met testen hier...
Daarbij zijn de 9 Pro's wel echt een stukje degelijker dan de vorige modellen en een Pixel 8 Pro lijkt meer op een dinky toy dan op een high-end smartphone van de vorige generatie. Het glimmende frame vind ik persoonlijk wel een minpunt en ik had graag iets gezien á la de Pro's van Apple. De bovenzijde van het camera-eiland is dan wel weer mat afgewerkt, dus Google kan het wel. De Pixel 9 Pro lijkt in z'n geheel wel heel veel op de toestellen van Apple en verliest daarmee een beetje z'n eigen smoel. Best zonde, maar soit.
De Pro XL is ook een erg fijn apparaat, maar gewoon een slag groter en voor mij hoeft dat niet altijd. Ik vind het dan ook heel fijn dat Google ervoor gekozen heeft om een kleinere Pro uit te brengen en ik gok dat dat best veel mensen aantrekt in het toestel. De prijzen zijn wel aan de hoge kant, helemaal omdat Google begint met 128GB interne opslag, waar dat gewoon 256GB had moeten zijn. Over AI-mogelijkheden is inmiddels genoeg gezegd, maar hier in Nederland spelen we niet de hoofdrol op dat gebied. Nu is er redelijk wat mogelijk met sideloaden en / of je toestel in het Engels zetten, iets wat mij op dit moment genoeg is.
Op fotografiegebied gebruik ik al jaren privé Pixels en de 9 Pro doet daar uiteraard niet voor onder. Grote verschillen met de 8-serie? Die zijn ook niet per se te melden en verschillen worden pas duidelijker als je nog met een prachtige Pixel 6 (Pro) of 7 (Pro) loopt denk ik. Al met al gaan we weer verder met testen hier...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
De knoop doorgehakt en toch de 9 Pxl besteld. Wil niet nog twee of meer weken wachten. Wel kan ik bij Belsimpel het toestel ik geloof binnen. 14 dagen ruilen dus mocht ik niet kunnen omgaan met de XL bestel ik dan alsnog de gewone 9 pro.CLB schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 12:13:
Gewoon wat gedachtenspinsels... Ik heb de Pixel 9 Pro al een tijd in gebruik en dat is veruit de fijnste Pixel die ik afgelopen jaren gebruikt heb, waarbij het formaat wel een grote rol speelt. Ik ben een amateuristische fotografie-fanaat en optische zoom vind ik een pré, waardoor ik afgelopen jaren altijd liep met de grootste Pixels. Dat is met de 9 Pro niet meer nodig en dat bevalt echt wel prima. Die paar millimeter kleiner aan elke zijde is fijn, het scherm is scherp zat en ook de accuduur is goed genoeg voor mijn gebruik.
Hoe kom je bij eind oktober? De bevestiging van Google zelf is begin septemberuwedp schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:43:
Als je op google store de pixel 9 pro wil kopen kan je de postcode ingeven. Dan krijg je een schatting van levertijd.-TheNose- schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:52:
[...]
Voorspelling is toch tussen 9 en 11 september? Zo staat het ook bij Google zelf op de site.
Bij mij was dit tussen 19okt - 25 okt. (waarbij dit gisteren nog inderdaad 9-11 september was)
********Update*********
Dit is alleen voor de grijsgroene versie.
:fill(white):strip_exif()/f/image/gXaXE2sIoUYgbCSDTmo3a2ks.png?f=user_large)
[ Voor 23% gewijzigd door uwedp op 26-08-2024 13:41 ]
Heb net buiten mijn pro XL getest. Een foto met portret modus heeft een klein kleurverschil. Het is minimaal, maar wel zichtbaar. De front facing camera heeft het niet (niet zichtbaar) bij mij.Jedi_Pimp schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 08:31:
Hmm, op basis van enkele videoreviews en uitgebreide fotovergelijkingen, lijkt de P9P (XL) het af te leggen op portrait shots. Ook valt me op dat de kleuren minder dynamisch zijn ten opzichte van een iPhone 15PM, en uiteraard minder saturated dan de S24U. Er lijkt soms een soort magenta hue over de foto's heen te zitten. Is dit iets dat met updates van de camera app kan veranderen?
[ Voor 4% gewijzigd door Hijdaar95 op 26-08-2024 12:36 ]
Ik zie het nu ook staan ja.uwedp schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 12:34:
[...]
Als je op google store de pixel 9 pro wil kopen kan je de postcode ingeven. Dan krijg je een schatting van levertijd.
Bij mij was dit tussen 19okt - 25 okt. (waarbij dit gisteren nog inderdaad 9-11 september was)
[Afbeelding]
Denk dat ze vol zitten en niet genoeg toestellen kunnen uitleveren op tijd.
Ben benieuwd hoe het met mijn bestelling gaat, of ze die nog op tijd leveren.
Uit de mail:
Wordt geleverd op 10 sep ‑ 14 sep
Om verwarring toch te vermijden. Dit zou blijkbaar alleen voor de grijsgroene versie gelden... (wat imo de mooiere kleur is, maar als je een cover hebt, maakt dit toch niet veel uit)
Vraag die ik me stel en mee zal bepalen of ik de gewone 9 bestel dan wel de 9 Pro XL (de 9 Pro zou pas einde oktober beschikbaar zijn wat me doet denken aan de beginperiode met iPhones en daar heb ik geen zin in); hoeveel verschil maakt de vapor chamber. Mijn Pixel 8 werd soms wel heel erg warm en dat stoorde me enorm. Ik heb al wel enkele reviews gezien en de hitte zou aanzienlijk minder zijn met deze chipset maar echt gerust ben ik daar toch niet in. Heeft iemand hier ervaring mee?
Heb toch verschillende posts gezien op reddit over warmte bij de 9, al schijnt het al een stuk beter te zijn!Qbic schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:37:
Vraag die ik me stel en mee zal bepalen of ik de gewone 9 bestel dan wel de 9 Pro XL (de 9 Pro zou pas einde oktober beschikbaar zijn wat me doet denken aan de beginperiode met iPhones en daar heb ik geen zin in); hoeveel verschil maakt de vapor chamber. Mijn Pixel 8 werd soms wel heel erg warm en dat stoorde me enorm. Ik heb al wel enkele reviews gezien en de hitte zou aanzienlijk minder zijn met deze chipset maar echt gerust ben ik daar toch niet in. Heeft iemand hier ervaring mee?
Voor mij is dat ook de reden geweest om voor een Pro te gaan.
Heb het vanmorgen hier ook gevraagd maar nog niemand van de gebruikers van de xl echt gereageerd. Graag iemand met de ervaring met Android Auto en verschillende andere Apps open, quid warmte en prestaties/lag etc..Anoniem: 525104 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:39:
[...]
Heb toch verschillende posts gezien op reddit over warmte bij de 9, al schijnt het al een stuk beter te zijn!
Voor mij is dat ook de reden geweest om voor een Pro te gaan.
@Cloclo100 op youtube pushen ze de pixel tot de max. En ook reviewers zijn gebruikers.
Ik heb genoeg gelezen over de bias van de reviewers, dat is het ‘em net
.
Ik wil real life ervaringen van mede-tweakers..
Ik wil real life ervaringen van mede-tweakers..
Er staan honderden reviews en de bias ones haal je erg wel uit. Pak de indiërs met honderd(en) views. Die hebben hem niet cadeau gekregen hoor. En de expert tech reviewers die elke test doen onder dezelfde omstandigheden geloof ik meer dan de buurman of anonieme tweaker met een ritje in de auto.
Dan verschillen wij 100% van mening. Ik hecht nog veel waarde aan de persoonlijke ervaringen van gebruikers die samen komen in een specifiek forum.
Hoop voor je dat er dan een john doe komt die zegt dat hij hem getest heeft volgens jouw omstandigheden en dat jouw dan overtuigd hem wel of niet te kopen.
Niet zo moeilijk doen, allemaal niet nodig. Ik laat er niet alles vanaf hangen, ik vraag gewoon naar iemand zijn of haar heavy use case met Android Auto. Als je je niet aangesproken voelt, carry on en nog een fijne dag verder.
Ik gebruik bijna elke rit android auto met google maps en spotify. Ik kan helaas pas een reactie geven als ik de telefoon binnen heb.
Ja, de toggle heb ik meteen op 120Hz gezet, heb in ontwikkelaarsopties ook aangezet dat hij constant 120Hz draait. Dat hielp allemaal niet echt. Uiteindelijk heb ik maar (bijna) al mijn apps eraf gegooid en dat lijkt wel te helpen. Misschien dus een veeleisende app op de achtergrond. Maar het blijkt dus een erkend probleem bij Google en het heeft te maken met de optimalisatie van de cpu en de software. Of eigenlijk het gebrek daaraan. En het is dus wachten op Android 15.Pukson schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:59:
[...]
Nergens last van, had het bij eerste x opstarten en moest 120Hz aanzetten. Heb je die toggle wel omgezet?
Bedankt voor de reacties!
Vanochtend gereden met Waze en BNR nieuws app, verbonden met de autoradio via bluetooth. Geen Android Auto.
De telefoon, pro XL, had na de rit van een uur geen noemenswaardige temperatuur.
Waze verbruikt beduidend minder energie dan Flitsmeister, iets om rekening mee te houden.
Straks een paar potjes Brawl Stars spelen tegen mijn zoontje. Kijken wat de temperatuur dan doet.
De telefoon, pro XL, had na de rit van een uur geen noemenswaardige temperatuur.
Waze verbruikt beduidend minder energie dan Flitsmeister, iets om rekening mee te houden.
Straks een paar potjes Brawl Stars spelen tegen mijn zoontje. Kijken wat de temperatuur dan doet.
En de telefoon is dan nog voldoende responsief bij/tijdens het gebruik van Waze?Hijdaar95 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 15:02:
Vanochtend gereden met Waze en BNR nieuws app, verbonden met de autoradio via bluetooth. Geen Android Auto.
Rij over een half uurtje naar huis. Kom er straks op terug. Heb Waze namelijk niet bediend tijdens het rijden.
Ik kreeg de melding dat de telefoon te warm werd met Android Auto aan constant bij de P7P. Ook laadde de telefoon niet draadloos op, tenminste het laadde wel, maar het batterij gebruik van Android auto was groter dan de laadsnelheid. Beide issues niet tegengekomen met een uur of 8 rijden sinds ik dit toestel heb, met daarbij een rit van 2 keer anderhalf uur in de zon. Loopt vloeiend.Cloclo100 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:35:
Niet zo moeilijk doen, allemaal niet nodig. Ik laat er niet alles vanaf hangen, ik vraag gewoon naar iemand zijn of haar heavy use case met Android Auto. Als je je niet aangesproken voelt, carry on en nog een fijne dag verder.
Nu kan hij hem met gerust hart aankopen denk ik? ;-)codex schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 15:25:
[...]
Ik kreeg de melding dat de telefoon te warm werd met Android Auto aan constant bij de P7P. Ook laadde de telefoon niet draadloos op, tenminste het laadde wel, maar het batterij gebruik van Android auto was groter dan de laadsnelheid. Beide issues niet tegengekomen met een uur of 8 rijden sinds ik dit toestel heb, met daarbij een rit van 2 keer anderhalf uur in de zon. Loopt vloeiend.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
ID.3 werkt perfect met AA (Waze/maps en Spotify).codex schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 15:25:
[...]
Ik kreeg de melding dat de telefoon te warm werd met Android Auto aan constant bij de P7P. Ook laadde de telefoon niet draadloos op, tenminste het laadde wel, maar het batterij gebruik van Android auto was groter dan de laadsnelheid. Beide issues niet tegengekomen met een uur of 8 rijden sinds ik dit toestel heb, met daarbij een rit van 2 keer anderhalf uur in de zon. Loopt vloeiend.
Telefoon wordt wel warm (niet heet). En AA is altijd een batterij slurper op elk toestel bij mij. Bedraad laad hij iig meer op dan hij verbruikt. Draadloos heb ik niet echt bijgehouden. Wel opgevallen dat het toestel bijgeladen had ipv leeglopen . De P8p die ik hiervoor had liep iig leeg met AA en draadloos laden.
/f/image/C8f2LJDAiBqM7Dgvh4vBdt4m.png?f=fotoalbum_large)
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Goed, ik heb de pixel 9 pro XL 512gb in gebruik en zie een aantal vragen staan die ik wel kan beantwoorden. Dit is geen review, gewoon mijn persoonlijke ervaring. Geen aandelen en ik snap oprecht niet waarom mensen nu overstappen van een Iphone 15 Pro Max, maargoed;
Ik heb voor het werk een iphone 15 pro en gebruikte deze regelmatig voor photos omdat deze natuurlijk een klasse beter is dan mijn vorige Oneplus 8T.
De Pixel is echter in mijn persoonlijke optiek, nog een klasse beter en gebruik hem echt graag voor portretten en andere fotos.
Ook heb ik nu een aantal lange ritten gemaakt met Android auto. Spotify, waze, maps en de zon op het scherm.
Waar de Iphone zeer snel heel erg heet kan worden, lijkt de pixel hier op de 1 of andere manier minder snel last van te hebben.
Maar, dit is MIJN persoonlijke ervaring met een aantal ritten.
Ik heb voor het werk een iphone 15 pro en gebruikte deze regelmatig voor photos omdat deze natuurlijk een klasse beter is dan mijn vorige Oneplus 8T.
De Pixel is echter in mijn persoonlijke optiek, nog een klasse beter en gebruik hem echt graag voor portretten en andere fotos.
Ook heb ik nu een aantal lange ritten gemaakt met Android auto. Spotify, waze, maps en de zon op het scherm.
Waar de Iphone zeer snel heel erg heet kan worden, lijkt de pixel hier op de 1 of andere manier minder snel last van te hebben.
Ik vond deze foto, die wel is gecropped omdat er mensen liepen, erg sterk. Vooral de verlichting wordt in mijn optiek erg mooi vastgelegd: https://photos.app.goo.gl/SB2NMf59D9gGt14t8
Ik ben verreweg van een pro met fotograferen, maar ik vind dit wel een mooi resultaat.
Ik ben verreweg van een pro met fotograferen, maar ik vind dit wel een mooi resultaat.
Ik kom heb nog een 8t en wil ook switchen. Hoe is de accuduur ten opzichte van de 8T? En mis je het snelladen niet?kleefei schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:16:
Goed, ik heb de pixel 9 pro XL 512gb in gebruik en zie een aantal vragen staan die ik wel kan beantwoorden. Dit is geen review, gewoon mijn persoonlijke ervaring. Geen aandelen en ik snap oprecht niet waarom mensen nu overstappen van een Iphone 15 Pro Max, maargoed;
Ik vond de accuduur van de 8T niet zo denderend meer. Maar het snelladen zorgde dat ik geen issues had aan het eind van de dag. (even laden tijdens het douchen en de avond was weer prima scrollen)RutgerVitesse schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:58:
[...]
Ik kom heb nog een 8t en wil ook switchen. Hoe is de accuduur ten opzichte van de 8T? En mis je het snelladen niet?
Op dit moment maak ik mij geen zorgen om de batterij meer, hij is op moment van schrijven op 55% en gisteravond van de lader gehaald voor het slapen. Maar dit zegt niet zo veel. (behalve dat bij gelijk gebruik de oneplus nu wel leeg zou zijn)
Maar draadloos laden is wel handig. Heb op Temu van die draadloze stand besteld (tijdens het werk bezet door de iphone 15) en dat is ideaal.
Maar, ik denk dat ik snelladen wel zou missen als ik het nodig had. Dat van de oneplus was echt ideaal.
Thuis, ruim uur gereden. Opladen via slome adapter, YouTube music achtergrond, Waze voorgrond (scherm aan). Bluetooth naar autoradio.Hijdaar95 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 15:07:
Rij over een half uurtje naar huis. Kom er straks op terug. Heb Waze namelijk niet bediend tijdens het rijden.
Telefoon is nauwelijks warmer geworden. Alles prima.
Pro XL.
Ben benieuwd wanneer er meer (echte) reviews komen van de Fold. Er is nog maar bar weinig te vinden.
Het stotteren was mij ook opgevallen, maar twijfelde nog of het kwam door de animaties.Th_mas schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 15:01:
[...]
Ja, de toggle heb ik meteen op 120Hz gezet, heb in ontwikkelaarsopties ook aangezet dat hij constant 120Hz draait. Dat hielp allemaal niet echt. Uiteindelijk heb ik maar (bijna) al mijn apps eraf gegooid en dat lijkt wel te helpen. Misschien dus een veeleisende app op de achtergrond. Maar het blijkt dus een erkend probleem bij Google en het heeft te maken met de optimalisatie van de cpu en de software. Of eigenlijk het gebrek daaraan. En het is dus wachten op Android 15.
Bedankt voor de reacties!
Op mijn poco x3 heb ik dit dirty opgelost door de animation scale aan te passen in de Android Developer settings. (Ik dacht "Transition" )Misschien het proberen waard.
Ik heb een nieuw hoesje gekocht. Een willekeurig zwart hoesje met MagSafe Ring van Amazon. De ring is uitgelijnd met het Google logo (pro xl). Ook heb ik een Anker MagGo 321 gekocht. Dat is een kleine MagSafe accu.KlaasjeNL schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:34:
Meer mensen die een MagSafe lader gebruiken? Als ik Reddit mag geloven, zijn daar nogal wat problemen mee. Ik heb zelf een hoesje met ingebouwde ring, een officiële Apple MagSafe puck en een Anker 20W PIQ 3.0 lader. Maar laden gaat behoorlijk traag. Van 20% naar 100% duurt een uur of 6. Van 95% naar 100% een halfuur.
De ring zit centraal op het G-logo. Dat is ook de enige positie waarop het laden werkt, dus de positie zal wel kloppen met de coil. Heel iets lager laadt hij ook wel, maar niet sneller.
Deze laadt met en zonder de MagSafe hoes, precies even snel op. Max 7.5W.
Geen idee welke problemen die mensen hebben. Sorry.
Waarmee meet je het wattage? Als ik Ampere gebruik, zie ik 3.8 volt en max 700 mili ampere, dus zo'n 2,6 watt. 🫤Hijdaar95 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 20:16:
[...]
Ik heb een nieuw hoesje gekocht. Een willekeurig zwart hoesje met MagSafe Ring van Amazon. De ring is uitgelijnd met het Google logo (pro xl). Ook heb ik een Anker MagGo 321 gekocht. Dat is een kleine MagSafe accu.
Deze laadt met en zonder de MagSafe hoes, precies even snel op. Max 7.5W.
Geen idee welke problemen die mensen hebben. Sorry.
En als je hem zonder hoesje draadloos laadt?KlaasjeNL schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 21:03:
[...]
Waarmee meet je het wattage? Als ik Ampere gebruik, zie ik 3.8 volt en max 700 mili ampere, dus zo'n 2,6 watt. 🫤
Gebruik ik ook. Ik kwam op ruim 5W uit*. Gezien mijn telefoon bijna vol is, ging ik er van uit dat de telefoon die keuze maakte. Sorry, probeerde je niet op het verkeerde spoor te zetten.
Morgen nog eens opnieuw proberen als de powerbank vol is en de telefoon een stuk leger.
* Bij Ampère moet je eerst kijken wat de telefoon gebruikt zonder op te laden. Bij mij was dat -400mA. Met het opladen werd dat +750mA bij ruim 4V. Delta tussen -400 en +700 is 1150mA. Dat is namelijk wat er bruto wordt toegevoegd aan de telefoon.
Morgen nog eens opnieuw proberen als de powerbank vol is en de telefoon een stuk leger.
* Bij Ampère moet je eerst kijken wat de telefoon gebruikt zonder op te laden. Bij mij was dat -400mA. Met het opladen werd dat +750mA bij ruim 4V. Delta tussen -400 en +700 is 1150mA. Dat is namelijk wat er bruto wordt toegevoegd aan de telefoon.
Ah, dom...Hijdaar95 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 21:14:
Gebruik ik ook. Ik kwam op ruim 5W uit*. Gezien mijn telefoon bijna vol is, ging ik er van uit dat de telefoon die keuze maakte. Sorry, probeerde je niet op het verkeerde spoor te zetten.

Met mijn oude max 5W oplaadpuck van Ikea haal ik dezelfde snelheid, zelfs iets meer. Die piekt op 720mA.
Met of zonder hoesje maakt overigens geen verschil (@Mole)en ik heb verschillende laders gebruikt. Of het moet zo zijn dat Apple de MagSafe lader capt op max 5W. Hij zou 15W moeten halen, maar ik las al ergens dat hij dat alleen doet icm een wallbrick van Apple zelf.
Kijk eens naar de Qi standaard.KlaasjeNL schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 21:31:
[...]
Ah, dom...heb het reguliere verbruik inderdaad niet meegerekend. -300, dus dan zit ik op zo'n 1000mA bij 3,7V. Hoger komt hij niet. Maar dan zit ik nog laag qua snelheid.
Met mijn oude max 5W oplaadpuck van Ikea haal ik dezelfde snelheid, zelfs iets meer. Die piekt op 720mA.
Met of zonder hoesje maakt overigens geen verschil (@Mole)en ik heb verschillende laders gebruikt. Of het moet zo zijn dat Apple de MagSafe lader capt op max 5W. Hij zou 15W moeten halen, maar ik las al ergens dat hij dat alleen doet icm een wallbrick van Apple zelf.
15W geldt alleen als je een Qi gecertificeerde lader gebruikt die ook specifiek daarvoor is ontwikkeld.
https://www.wirelesspowerconsortium.com/products/
[ Voor 7% gewijzigd door zunrob op 26-08-2024 22:40 ]
Blijkbaar had ik niet goed gekekeken en kon het abbo pas vanaf de 9e verlengd worden. Helaas pindakaas, toestel blijft dus nog tot dan liggen bij Belsimpel. Wel al betaald. Maar laat de order maar liggen tot die tijd. Zou niet de eerste keer zijn dat de prijs ineens omhoog schiet.
Wie weet is de gewone Pro dan ook al lever aar en kies ik toch voor dat model dan.
Valt me op dat er zoveel meer mensen tevreden zijn over de 9 serie tov de vorige series. Goed om te zien dat veel pijnpunten zijn aangepakt.
Wie weet is de gewone Pro dan ook al lever aar en kies ik toch voor dat model dan.
Valt me op dat er zoveel meer mensen tevreden zijn over de 9 serie tov de vorige series. Goed om te zien dat veel pijnpunten zijn aangepakt.
Vandaag mijn Pixel 9 Pro XL mogen ontvangen. Bij het instellen is het mij opgevallen dat gemini niet werkt (zowel bij het opstarten van de app, als bij het inhouden van de knop aan de zijkant). Ik krijg dan "Gemini is niet beschikbaar" met foutcode 1035. Daarnaast krijg ik bij het opstarten van de Google One app de melding "de aanbieding is niet beschikbaar". Zijn er mensen die dit ook ervaren, of gaat er wat mis bij mij?
@DoctorCodez alle updates al gedraaid?
Zojuist voor de zekerheid nog even nagelopen, en ja: mijn apparaat is helemaal up to date.
Ik gebruik een officiële laadpuck van Apple. Staat overigens niet op die lijst, maar lijkt mij vreemd als die niet gecertificeerd zou zijn. Verder icm een Anker 20W PiQ.3.0 lader. Op die website staan alleen draadloze laders op zich. Geen bricks, dus dat zegt volgens mij niet alles.zunrob schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 22:38:
[...]
Kijk eens naar de Qi standaard.
15W geldt alleen als je een Qi gecertificeerde lader gebruikt die ook specifiek daarvoor is ontwikkeld.
https://www.wirelesspowerconsortium.com/products/
Alle app updates ook? Ook de play store zelf? Anders restart. Zo niet dan hele reboot. Enige wat ik kan verzinnen.DoctorCodez schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 23:12:
[...]
Zojuist voor de zekerheid nog even nagelopen, en ja: mijn apparaat is helemaal up to date.
Zijn er mensen hier die voor een "gewone" Pixel 9 zijn gegaan? Heb er vandaag eentje besteld omdat ik normaal meer een midrange smartphone gebruiker ben, maar ben na het lezen van alle comments wel een beetje aan het twijfelen of ik een goede keuze heb gemaakt. Kom overigens van een iPhone XR dus alles is wel een upgrade wat dat betreft.
[ Voor 13% gewijzigd door Captain Obvious op 26-08-2024 23:31 ]
Zeker. Zowel binnen de Google Play store als in de instellingen van de telefoon zelf zijn geen updates meer beschikbaar. De telefoon opnieuw opstarten helpt ook niet.jvang schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 23:29:
[...]
Alle app updates ook? Ook de play store zelf? Anders restart. Zo niet dan hele reboot. Enige wat ik kan verzinnen.
Wat bedoel je met reboot? Het toestel weer naar fabrieksinstellingen zetten?
Misschien heeft het te maken met het feit dat ik voor deze telefoon een nieuw gmail account aangemaakt heb.
@DoctorCodez Full reset.
Kreeg je wel een update bij de eerste x opstarten? Kan je Gemini wel vinden tussen de apps? Daar zou Gemini in moeten zitten.
Anders weet ik t ook niet.
Kreeg je wel een update bij de eerste x opstarten? Kan je Gemini wel vinden tussen de apps? Daar zou Gemini in moeten zitten.
Anders weet ik t ook niet.
[ Voor 5% gewijzigd door jvang op 27-08-2024 06:04 ]
@jvang
Bij de eerste keer opstarten kreeg ik twee kleine updates van ongeveer 75mb. Gemini staat ook tussen de apps, maar die geeft dus de foutmelding.
Ik zal morgen wel even contact opnemen met de google klantenservice voordat ik het zaakje weer reset.
Bedenkt voor je help in ieder geval!
Bij de eerste keer opstarten kreeg ik twee kleine updates van ongeveer 75mb. Gemini staat ook tussen de apps, maar die geeft dus de foutmelding.
Ik zal morgen wel even contact opnemen met de google klantenservice voordat ik het zaakje weer reset.
Bedenkt voor je help in ieder geval!
@DoctorCodez Gemini uit je apps verwijderen en opnieuw installeren?
Kunnen jullie bevestigen dat je youtube premium krijgt bij aankoop? (En hoe te activeren? Het is wel fijn voor de kleine hier dat ik YT aan kan zetten zonder reclame.)
@Mad-Matt Ik kan nergens een mogelijkheid vinden om de drie maanden YT premium te claimen.
Ik had het vermoeden al dat dat een wassenneus was en lastig is om te claimen.DJT schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 08:48:
@Mad-Matt Ik kan nergens een mogelijkheid vinden om de drie maanden YT premium te claimen.
(Op de Google site kan ik er ook niets over terug vinden dat je dat erbij krijgt)
Dit verteld google (zoekmachine mij):
If you follow the link to Google One in your Welcome email, it will take you to a page in your Google One app. Scroll down and you will see YouTube Premium 3 month trial. Hope that helps.
[ Voor 25% gewijzigd door Mad-Matt op 27-08-2024 08:57 ]
Ik heb de pixel 9. Heb je specifieke vragen?Captain Obvious schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 23:31:
Zijn er mensen hier die voor een "gewone" Pixel 9 zijn gegaan? Heb er vandaag eentje besteld omdat ik normaal meer een midrange smartphone gebruiker ben, maar ben na het lezen van alle comments wel een beetje aan het twijfelen of ik een goede keuze heb gemaakt. Kom overigens van een iPhone XR dus alles is wel een upgrade wat dat betreft.
Ik ben zelf tevreden met de pixel 9. Ik kom van een oneplus nord dus ook voor mij zou alles een upgrade zijn.
Als ik toch kritisch moet zijn:
- Camera zou 50 megapixel zijn, maar op de gewone pixel 9 kan je de resolutie niet veranderen en is het altijd 12,5 megapixel. Schijnbaar hierdoor. Ik vind het misleidend, want als je adverteert dat het 50 megapixel is dan verwacht ik dat ik 50 megapixel foto's mee kan maken. Op de pro versies kan je wel kiezen voor 50 megapixel foto's, terwijl die precies dezelfde camera en lens hebben, waarom dan die optie ook niet geven aan de gewone pixel 9? Ook andere functies zoals zelf sluitertijd kiezen, handmatige focus, etc. is softwarematig beperkt tot de pro versies.
- Beetje jammer dat mijn oneplus en samsung snelladers niet werken. De pixel laad wel mee op maar op max 5 watt oid.
[ Voor 4% gewijzigd door Midan op 27-08-2024 09:12 ]
Pixel binning wordt al jaren gebruikt, maar ik begrijp dat niet iedereen de term kent of begrijpt. Waarom zou je een 50 megapixel-foto willen maken van tientallen MB's vraag ik me altijd af, ga je hem printen op een luchtballon of ga je er behang van laten drukken. Een RAW-image, daar is nog wat voor te zeggen vind ik, maar doe mij maar een kleinere foto waarbij pixel binning wordt gebruikt voor een beter kiekje eerlijk gezegd.
En Google moet wat om verschil aan te duiden tussen de reguliere versie en de Pro-varianten, dat doen ze onder andere door hardware, maar ook wat softwarematige verschillen. Logisch ook wat mij betreft.
En Google moet wat om verschil aan te duiden tussen de reguliere versie en de Pro-varianten, dat doen ze onder andere door hardware, maar ook wat softwarematige verschillen. Logisch ook wat mij betreft.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb geen mail ontvangen vanuit One. Gemini premium en 2TB cloud storage heb ik wel kunnen claimen maar in One zie ik verder niets terug over YT.Mad-Matt schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 08:55:
[...]
Ik had het vermoeden al dat dat een wassenneus was en lastig is om te claimen.
(Op de Google site kan ik er ook niets over terug vinden dat je dat erbij krijgt)
[...]
Bij croppen kan het fijn zijn als je begint met een hogere resolutie. Is pixel binning niet vooral nuttig bij slechte licht omstandigheden? Waarom krijg ik niet de optie om foto's van 50 megapixel te maken als de lichtomstandigheden goed zijn?CLB schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:16:
Pixel binning wordt al jaren gebruikt, maar ik begrijp dat niet iedereen de term kent of begrijpt. Waarom zou je een 50 megapixel-foto willen maken van tientallen MB's vraag ik me altijd af, ga je hem printen op een luchtballon of ga je er behang van laten drukken. Een RAW-image, daar is nog wat voor te zeggen vind ik, maar doe mij maar een kleinere foto waarbij pixel binning wordt gebruikt voor een beter kiekje eerlijk gezegd.
Ik kan zo een beetje alles instellen op mijn oneplus nord. En dat is een telefoon van 4 jaar oud en kostte destijds 350 euro. Volgens mij hebben de budget modellen van andere fabrikanten ook een pro modus in de camera. Ik vind het raar dat google dat uitzet op een toestel van 900 euro.En Google moet wat om verschil aan te duiden tussen de reguliere versie en de Pro-varianten, dat doen ze onder andere door hardware, maar ook wat softwarematige verschillen. Logisch ook wat mij betreft.
Ik vermoed dat je het kan claimen in Youtube zelf in je account. Ik kan dit zelf niet testen omdat ik al Premium heb, maar als ik bijvoorbeeld in de Gemini-app kijk, vind ik daar de melding: "Probeer Gemini Advance kosteloos: Je Pixel geeft je kosteloos toegang tot een abonnement van 1 jaar op Gemini Advanced, met toegang tot onze krachtigste AI-modellen."Mad-Matt schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 08:55:
[...]
Ik had het vermoeden al dat dat een wassenneus was en lastig is om te claimen.
[...]
Ik kan mij ergens voorstellen dat dit voor Youtube op dezelfde manier werkt. Wellicht dat iemand dit kan bevestigen die nog geen Premium heeft?
Let op:
Berichten over accessoires horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Accessoires
Berichten mbt prijzen en levertijden horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Levertijden en prijzen
Berichten over accessoires horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Accessoires
Berichten mbt prijzen en levertijden horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Levertijden en prijzen