Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 07:49
Hijdaar95 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:01:
En niemand die even test of video out werkt. Dan toch morgen zelf maar testen.
Gevonden op Android Authority
The Pixel 9 series supports display output over USB-C out of the box

[ Voor 12% gewijzigd door Koen87 op 21-08-2024 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:18
Let's go!

Vriendelijk bedankt voor de link.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-10 14:14
Ben eens door wat reviews gegaan ivm Pro XL en het is toch overal redelijk MEH. Bij GSM-arena vind ik die sliderfunctie wel tof ivm hoe je je phone gebruikt (browsen/gamen/bellen/video kijken) en dan valt me wel op dat die gecombineerd even goed uitkomt dan mijn S24u.

Voorts is het toch vooral een paar dagen uittesten en zien of het iets is voor jouw gebruik. Ik speel bv. Forge of Empires, denk niet dat dit het zwaarste spel is maar zou niet willen dat de Pixel kokend heet wordt. Tenslotte is het een behoorlijke aanfluiting dat alle mooie AI-gimmicks niet werken in de EU, dat is wat mij betreft niet te verantwoorden. Dat het nog niet in je taal beschikbaar is ok, maar zelfs in general? En dan zou je na een jaar wegvallen van het abo terwijl je het nooit écht allemaal gehad hebt, hallucinant eigenlijk.

Ik ga dus mijn order cancellen denk ik..

[ Voor 8% gewijzigd door Cloclo100 op 21-08-2024 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:33
Ik ben eigenlijk wel wat afgeknapt op de Pixel. Video lijkt eigenlijk nauwelijks verbeterd op wat AI enhance features na.... Waar je dan weer genoeg Google Photos/drive ruimte voor nodig hebt...

Na wat ik tot.nu toe heb gezien zie ik mezelf toch weer naar de iPhone neigen met hun videokwaliteit. Toch eigenlijk de belangrijkste reden om een smartphone te hebben. Vandaag ook op vakantie de camera weer veel gebruikt en de video werkt gewoon feilloos.

Op zich niet vreemd dat de video weinig anders is, want de camera's en processing power zijn weinig anders. Features als "best shot" die voor groepsfoto's kunnen zorgen waar iedereen goed op staat zou erg leuk zijn, maar is het missen van goede video me niet waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 16:15
Heb nu een aantal reviews zitten kijken over met name de pro en pro xl, en mijn enthousiasme is aardig getemperd.
Het zal een best een goede telefoon zijn, maar ik vind deze te duur voor hetgeen je krijgt. Ik heb sowieso geen haast en wacht dus maar op de S25U of desnoods op de OP13. Apple is geen optie met hun gesloten iOS.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 10:58
Ik snap sowieso niet als je een s24u of iphone15pro hebt waarom je zou willen overstappen? En dan het niet doen om redenen als Gemini die niet aan Google liggen maar aan eu wetgeving die jouw privacy veel beter beschermen dan in de VS.

Het is gewoon zoeken naar redenen voor een nieuwe gadget en als die er dan niet zijn, teleurgesteld zijn in Google en pixel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 12:35
Ik ben na verschillende reviews nog steeds net zo enthousiast en dat is gematigd enthousiast, want hoe enthousiast kun je nog worden van een telefoon? Innovaties op het gebied van hardware zien we al jaren nauwelijks nog. Telefoons worden elk jaar een stukje beter. Beter scherm, betere camera, betere batterijduur etc. Maar nergens is het baanbrekend. Bovendien, betere foto's en video's moet je naar mijn mening niet zoeken in opnieuw een marginaal betere camera. Wil je echt beter, dan koop je een dedicated camera en/of volg je een cursus fotografie/videografie.

De AI-features vind ik dan wel weer echt tof omdat ze daadwerkelijk iets nieuws brengen. Al valt het dan tegen dat we hier niet alles (direct) krijgen.

Al met al moet je denk ik realistische verwachtingen hebben van wat telefoonmakers nog brengen en hoeveel risico ze durven te nemen en dan is deze generatie Pixels denk ik prima. Ziet er goed uit, het scherm is prima en de camera voldoet en dat is volgens mij wat voor de meeste gebruikers van belang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:58
Na het bekijken van een aantal reviews weet ik nog steeds niet hoe de belkwaliteit is van de Pixel 9. Toch ook wel handig om te weten bij een telefoon. Het missen van een aantal AI features vind ik zeker bij de Google Pixel best teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:25

codex

Geen OpenAI agent :)

Reviews zijn nou niet echt positief tbh. Krijg het toestel morgen binnen, mocht het echt erg tegenvallen dan ruil ik het in voor wat nieuws. Ik heb nu een P7P, mijn grootste irritatie is wat overheating en ik vind de groothoeklens met filmen bagger. Voor mijn gevoel gaat dat wel gefixt worden, maar we gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anduuuw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 13:42
KlaasjeNL schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 22:32:
Ik ben na verschillende reviews nog steeds net zo enthousiast en dat is gematigd enthousiast,.
Same, voor mij is de pixel en fold ervaring al erg nieuw, al ben ik een tweakers en specs junky normaliter dat geeft mij soms wel wat tegengas. Hoe dan ook, ik had het in mijn handen en het voelde wel solide!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
jvang schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 22:28:
Ik snap sowieso niet als je een s24u of iphone15pro hebt waarom je zou willen overstappen? En dan het niet doen om redenen als Gemini die niet aan Google liggen maar aan eu wetgeving die jouw privacy veel beter beschermen dan in de VS.

Het is gewoon zoeken naar redenen voor een nieuwe gadget en als die er dan niet zijn, teleurgesteld zijn in Google en pixel.
Ik loer al een 4-tal jaar naar een Pixel, met weemoed terug denkende aan de Nexus-lijn. Dat ik nu een s24u heb, komt door de ridicule kortingen bij aankoop waar ik maar een paar 100 euro moest bij leggen op de s23u. Daarvoor had ik jarenlang een iPhone via het werk, dus niet persé elk jaar op zoek naar het nieuwste. Ik ben er eigenlijk helemaal niet zo tevreden over en neig naar stock Android. Zal het toch een jaartje extra gaan uitzweten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Laatst online: 22:25
Meh, dat is toch wel het overheersende gevoel wat ik krijg bij deze nieuwe iteratie. Dat AI geneuzel vind ik niet bijster interessant en als je leest dat een groot deel niet eens gaat werken in Europa dan slaat team Pixel de plank wel wat mis. Ik vind het design erg goed gelukt, maar om daarvoor mijn Pixel 7 van de hand te doen, nee.

Als dan ook nog eens de accuduur achterloopt op de concurrentie, dan hou ik het nog maar even bij mijn huidige telefoon.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvang
Cloclo100 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 07:01:
[...]

Ik loer al een 4-tal jaar naar een Pixel, met weemoed terug denkende aan de Nexus-lijn. Dat ik nu een s24u heb, komt door de ridicule kortingen bij aankoop waar ik maar een paar 100 euro moest bij leggen op de s23u. Daarvoor had ik jarenlang een iPhone via het werk, dus niet persé elk jaar op zoek naar het nieuwste. Ik ben er eigenlijk helemaal niet zo tevreden over en neig naar stock Android. Zal het toch een jaartje extra gaan uitzweten.
Ik heb heimwee naar de Htc m7. Maja dat is niet meer van deze tijd. De nexus lijn waren leuk maar zeker geen flagships voor die tijd. Ben ook geen fan van Samsung. Mooie hardware maar de software niet.

De upgrades gaan nooit heel groot meer zijn. In je vorige reactie heb je het over de AI. Vraag mij sowieso af hoe blij we daar mee moeten zijn in het grotere plaatje en wat de meerwaarde is als het wel allemaal zou werken. Veel gebruiken in het begin en daarna nooit meer?

De accuduur gaat wel flink vooruit als ik Tweakers review lees en van tech spurt op YT die 9uur sot haalt. Dat vind ik wel een belangrijk upgrade en geld waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hijdaar95
Ik snap wel wat hierboven gezegd wordt. Het is allemaal goed genoeg, maar niks is geweldig.
Voor mijzelf gaat het een mooie upgrade worden van mijn Motorola Edge 30 pro. Deze begon heel goed, maar heeft van Motorola brakke updates gehad.
Wat ik zocht was een vlak scherm en video out. Er is dan plots niet zoveel keuze. De S24 Ultra vind ik te hoekig en de Samsung Android is het net niet. Een pen had ik ook bij die Motorola. 2 weken gebruikt....
Pluspunt is natuurlijk de vele jaren software updates. Zo houdt het toestel meer waarde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloclo100
jvang schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 07:16:
[...]

Ik heb heimwee naar de Htc m7. Maja dat is niet meer van deze tijd. De nexus lijn waren leuk maar zeker geen flagships voor die tijd. Ben ook geen fan van Samsung. Mooie hardware maar de software niet.

De upgrades gaan nooit heel groot meer zijn. In je vorige reactie heb je het over de AI. Vraag mij sowieso af hoe blij we daar mee moeten zijn in het grotere plaatje en wat de meerwaarde is als het wel allemaal zou werken. Veel gebruiken in het begin en daarna nooit meer?

De accuduur gaat wel flink vooruit als ik Tweakers review lees en van tech spurt op YT die 9uur sot haalt. Dat vind ik wel een belangrijk upgrade en geld waard.
Ik ben een courante gebruiker van Gemini en ook wel copilot op het werk dus ja, was voor mij wel een dingetje. Hoe meer je het gebruikt, hoe nuttiger het wordt en hoe vaker je het gebruikt.
Gisteren stonden we nog op mijn bouwwerf en wou de architect even de laatste offerte van Facq bekijken. Ik heb alles van de bouw in Drive zitten dus een simpele "hey Google, toon me de laatste offerte van Facq" en 1 seconde later hadden we em vast. Ook de goedkoopste vlucht vanuit verschillende luchthavens gisteren nog snel opgezocht zo..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Ik snap al dat meh niet zo goed. De telefoon heeft alle pijnpunten van de P8 aangepakt, is in alles een veel betere telefoon. Heeft nu eindelijk een "pro" phone in een kleinere formfactor wat redelijk bijzonder is tegenwoordig in Android land.

De camera's is opeens kritiek op terwijl ze hetzelfde zijn en iets beter dan de 8, die vorig jaar de grote blinde camera test glansrijk won.

Lijkt wel alsof Marques een #teampixel punt wil maken of zo.

Review van mrwhosthebos was wel heel positief terwijl hij vorig jaar de 8 afbrandde.

De Samsung S24U heeft betere hardware ja, maar de software is echt niks voor mij bijvoorbeeld (S23u en S24U gehad), die software ervaring bepaald voor mij wel het belangrijkste deel van de telefoon ervaring.

• codex

codex

Wat voor mij wel een deal-breaker zou zijn is dezelfde oververhitting die ik bij mijn P7P ervaar. Met name rijden met Android Auto is ellendig, ik heb dan mijn telefoon aan de laadkabel en Maps, Flitsmeister en Spotify aan en continu last van een oververhit toestel, compleet met stotterende muziek een waarschuwingen. Hetzelfde geldt voor filmen met een warm weer, binnen een paar minuten de melding dat de resolutie wordt aangepast.

Nu las ik in de review van Techradar al het volgende :
Additionally, my Pixel 9 Pro overheated the first time I took it out to take photos on a sunny day. It wasn’t hot, it was only 79F / 26C, and it had just rained, so the weather was a bit cool, not too humid. I was using the Pixel 9, iPhone 15 Pro Max, and Pixel 9 Pro, with the same settings on each camera. The screens were all set to maximum brightness. The Pixel 9 Pro complained within minutes, and forced the camera resolution lower. Neither the Pixel 9 nor the iPhone had any trouble.
Dit is dan niet met de Pro XL, waarbij ik verwacht dat de grotere omvang wel eens voor meer koeling zou kunnen zorgen, maar wel een aandachtspunt. Ik ga het een week aankijken en anders ruil ik het toestel in voor een Honor Magic 6 Pro of iets dergelijks (geen Samsung fan en al helemaal geen iPhone).

Bron: https://www.techradar.com...-9-pro-review-performance

• -TheNose-
codex schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 07:32:
Wat voor mij wel een deal-breaker zou zijn is dezelfde oververhitting die ik bij mijn P7P ervaar. Met name rijden met Android Auto is ellendig, ik heb dan mijn telefoon aan de laadkabel en Maps, Flitsmeister en Spotify aan en continu last van een oververhit toestel, compleet met stotterende muziek een waarschuwingen. Hetzelfde geldt voor filmen met een warm weer, binnen een paar minuten de melding dat de resolutie wordt aangepast.

[...]

Dit is dan niet met de Pro XL, waarbij ik verwacht dat de grotere omvang wel eens voor meer koeling zou kunnen zorgen, maar wel een aandachtspunt. Ik ga het een week aankijken en anders ruil ik het toestel in voor een Honor Magic 6 Pro of iets dergelijks (geen Samsung fan en al helemaal geen iPhone).

Apart aangezien de 9pro de nieuwe vaporchamber heeft die de 9 niet heeft.

• Koen87
codex schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 07:32:

[...]

Het is tot nu toe wel de enige die hier over schrijft, het kan een brakke vapor chamber zijn.
Ik verwacht dat er meer mensen zijn die dit gaan uittesten, maar zeker een punt van aandacht.

Het stopt ze niet van het geven van een goede score overigens :+

• Hijdaar95
Koen87 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 07:37:
[...]

Het is tot nu toe wel de enige die hier over schrijft, het kan een brakke vapor chamber zijn.
Ik verwacht dat er meer mensen zijn die dit gaan uittesten, maar zeker een punt van aandacht.

Het stopt ze niet van het geven van een goede score overigens :+
Is techradar een betrouwbare reviewer? Heb al in geen jaren meer op hun site gekeken.

• Koen87
Hijdaar95 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 07:41:
[...]

Is techradar een betrouwbare reviewer? Heb al in geen jaren meer op hun site gekeken.
Goede vraag, geen idee.
De situatie die hij schetst wanneer het gebeurde (zie hieronder) is een normale situatie waarmee alle reviewers geconfronteerd konden worden. Daarom vind ik het wel frappant dat andere reviewers er niets over schrijven (wat ik tot nu toe heb kunnen vinden)
Additionally, my Pixel 9 Pro overheated the first time I took it out to take photos on a sunny day. It wasn’t hot, it was only 79F / 26C, and it had just rained, so the weather was a bit cool, not too humid.
Het is overigens wel merkwaardig dat de helft van de foto's een verkeerde beschrijving hebben

[ Voor 7% gewijzigd door Koen87 op 22-08-2024 07:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 12:35
-TheNose- schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 07:29:
Ik snap al dat meh niet zo goed. De telefoon heeft alle pijnpunten van de P8 aangepakt, is in alles een veel betere telefoon. Heeft nu eindelijk een "pro" phone in een kleinere formfactor wat redelijk bijzonder is tegenwoordig in Android land.

De camera's is opeens kritiek op terwijl ze hetzelfde zijn en iets beter dan de 8, die vorig jaar de grote blinde camera test glansrijk won.

Lijkt wel alsof Marques een #teampixel punt wil maken of zo.

Review van mrwhosthebos was wel heel positief terwijl hij vorig jaar de 8 afbrandde.

De Samsung S24U heeft betere hardware ja, maar de software is echt niks voor mij bijvoorbeeld (S23u en S24U gehad), die software ervaring bepaald voor mij wel het belangrijkste deel van de telefoon ervaring.
Het lijkt erop dat Google heeft ingezet op grote veranderingen op het gebied van software, o.a. met AI/Gemini, maar dat de reviewers meer verbetering/verandering hadden verwacht op het gebied van hardware.

• Texhnolith
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 18:59
Blijft lastig de keuzen te maken voor een nieuwe telefoon. Ik zit al langer naar de pixels te kijken en zit zelf nog op een OnePlus 8 Pro. Die doet het eigenlijk nog goed genoeg voor mij op de batterij na, die is naar een halve dag wel redelijk leeg. Nu zit ik vaak achter een bureau dus kan altijd wel laden. Maar op dagen dat ik van huis/werk weg ben is het altijd goed opletten.

Nu zal de P9Pro(xl) op alle vlakken wel beter zijn. Maar is het de stap wel waard. De nieuwe OnePlus toestellen zijn het hem ook niet helemaal meer.

• JasperVerbeek
  • Laatst online: 06-10 14:47

JasperVerbeek

Assistent Accountant

Texhnolith schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:20:
Blijft lastig de keuzen te maken voor een nieuwe telefoon. Ik zit al langer naar de pixels te kijken en zit zelf nog op een OnePlus 8 Pro. Die doet het eigenlijk nog goed genoeg voor mij op de batterij na, die is naar een halve dag wel redelijk leeg. Nu zit ik vaak achter een bureau dus kan altijd wel laden. Maar op dagen dat ik van huis/werk weg ben is het altijd goed opletten.

Nu zal de P9Pro(xl) op alle vlakken wel beter zijn. Maar is het de stap wel waard. De nieuwe OnePlus toestellen zijn het hem ook niet helemaal meer.
Voor €82 heb je al een nieuwe batterij bij Phonelab, Deze geven dan ook nog eens garantie omdat ze reparatiepartner zijn van Oneplus. Als dat nu het enige pijnpunt is dan is dat het overwegen wellicht waard.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:01

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
YT staat inmiddels vol met reviews. Helaas geen tijd om vandaag wat te bekijken, misschien van het weekend.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:15

WoutF

Hoofdredacteur
Als mensen nog vragen hebben n.a.v onze review, shoot :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-10 06:43
Texhnolith schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:20:

Grappig, toevallig zit ik ook nog op de OnePlus 8 pro en doet hij het ook voor mij nog prima op de accu na en andere kleine irritaties. Zo vind ik dat de camera slechter begint te worden en ben ik ook wel klaar met dat edge scherm.

Had al langer de pixel serie op het oog maar vind dit de eerste versie die mooi is + 7 jaar lang updates was voor mij de reden om te upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
WoutF schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:08:
Eerste vraag!

Er gingen verhalen rond dat als je de systeemtaal op Engels zet er diverse AI-features wel toegankelijk zijn.
Kunnen jullie dit bevestigen? (Pixel Studio zou ik toch graag willen gebruiken)

• Texhnolith
JasperVerbeek schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:53:
[...]

Voor €82 heb je al een nieuwe batterij bij Phonelab, Deze geven dan ook nog eens garantie omdat ze reparatiepartner zijn van Oneplus. Als dat nu het enige pijnpunt is dan is dat het overwegen wellicht waard.
Ik heb er aan zitten denken inderdaad. Maar om toch nog geld in een telefoon te steken die al geen android updates meer krijgt weet ik ook niet. Mijn punt zit hem vooral in, ga ik echt een stap maken die ik merk/he twaard is voor die prijs.
Rox92 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:08:
[...]

Grappig, toevallig zit ik ook nog op de OnePlus 8 pro en doet hij het ook voor mij nog prima op de accu na en andere kleine irritaties. Zo vind ik dat de camera slechter begint te worden en ben ik ook wel klaar met dat edge scherm.

Had al langer de pixel serie op het oog maar vind dit de eerste versie die mooi is + 7 jaar lang updates was voor mij de reden om te upgraden.
Klopt er zijn nog wat meer kleine irritaties, zoals ze nog steeds niet opgelost hebben dat als je in de browser zit en je de slider gebruikt je ineens "Find in page" opent. Curved was ik al nooit een fan van maar was 1 van de minpunten die ik maar accepteerde toen ik van m'n 3T naar de 8Pro ging. En in dat opzicht ben ik ook op zoek naar een betere camera.
Gezien telefoons tegenwoordig langer mee gaan ben ik dus zelf benieuwd hoe nieuwe toestellen zijn vergelken met 4 jaar oude modellen zoals mijn OnePlus 8 Pro. Dit is info die in vergelijkingen vaak niet mee genomen word. Is het een idee om in reviews stats zelf te kunnen kiezen tussen welke telefoons er vergeleken word. Of mogelijk ook wat oudere toestellen erbij te nemen zodat er beter gezien kan worden wat de stap is die iemand zal maken met een upgrade.

[ Voor 5% gewijzigd door Texhnolith op 22-08-2024 09:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Mad-Matt schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:12:
[...]

Eerste vraag!

Er gingen verhalen rond dat als je de systeemtaal op Engels zet er diverse AI-features wel toegankelijk zijn.
Nope, heeft geen effect. Enige is dat je voor Gemini Live de taal van Gemini op Engels moet zetten. Alle andere features, zoals studio, zijn niet beschikbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
WoutF schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:20:
[...]

Nope, heeft geen effect. Enige is dat je voor Gemini Live de taal van Gemini op Engels moet zetten. Alle andere features, zoals studio, zijn niet beschikbaar
Bedankt voor je reactie, erg jammer. Bij bestellen wist ik niet dat er zoveel features niet mogelijk zouden zijn, zou mogelijk wel mijn beslissing kunnen wijzigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mad-Matt schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:12:
Dat was even mogelijk ja, maar is weer onmogelijk gemaakt door Google. Apps als Pixel Studio en Pixel Screenshots zijn daardoor standaard niet te gebruiken, ook niet in het Engels. Of je ze kunt sideloaden om deels te gebruiken weet ik zo snel niet direct. Wanneer en of ze wel beschikbaar komen in het Nederlands? Daar laat Google zich niet over uit.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Koen87
Vraag 1:
Jullie schrijven dat het opvallend is dat alle toestellen weer met 128GB aan opslag beginnen. Is hier nog navraag bij Google waarom ze dat doen? Het lijkt een push om Google One te gebruiken.

Vraag 2:
Daarnaast wordt er bij 1 techwebsite geschreven over een oververhitting probleem. Is daar nog specifiek naar gekeken? Aangezien dit een bekend Pixel probleem is.

Vraag 3:
Is er gekeken naar het bereik van de Pixel telefoons? Nu ze een nieuwe chipset voor de modem hebben. Ook hier lopen de Pixels vaak achter de concurrentie aan. Het wordt benoemd dat dit niet goed was, maar er is geen vervolg.
Vooral bij de eerste Pixels liet de kwaliteit van de verbinding eveneens te wensen over.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Texhnolith schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:18:
Gezien telefoons tegenwoordig langer mee gaan ben ik dus zelf benieuwd hoe nieuwe toestellen zijn vergelken met 4 jaar oude modellen zoals mijn OnePlus 8 Pro. Dit is info die in vergelijkingen vaak niet mee genomen word. Is het een idee om in reviews stats zelf te kunnen kiezen tussen welke telefoons er vergeleken word. Of mogelijk ook wat oudere toestellen erbij te nemen zodat er beter gezien kan worden wat de stap is die iemand zal maken met een upgrade.
Als we een toestel getest hebben, dan kun je de resultaten zelf terugzien in de Pricewatch. Die staan dan op de Kenmerken-pagina onder de specificaties. Als je een vergelijking aanmaakt met een ander toestel, kun je de waardes naast elkaar zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fnQhkgDgNqoGcV4vfwvXcWrwCuY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nhK5gwawsgQz1icJ0uO5hZGQ.png?f=user_large

Onze tests wijzigingen wel om de zoveel tijd, dus er zijn geen garanties dat we dezelfde test hebben gedraaid op beide toestellen.In dit geval geldt dat voor de accutest wel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i5VgfyMPH4_O43wQBrDLrXbaRbA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X4mnKeLtxBK4oUaV7Rbt9uuu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
CLB schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:22:
[...]

Dat was even mogelijk ja, maar is weer onmogelijk gemaakt door Google. Apps als Pixel Studio en Pixel Screenshots zijn daardoor standaard niet te gebruiken, ook niet in het Engels. Of je ze kunt sideloaden om deels te gebruiken weet ik zo snel niet direct. Wanneer en of ze wel beschikbaar komen in het Nederlands? Daar laat Google zich niet over uit.
Toch jammer dat we allemaal niet zo serieus genomen worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jvang
Mijn pixel 9 is zojuist geleverd! Ik meld mij later weer met duizend en 1 vragen.

• Texhnolith
WoutF schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:27:
[...]

Als we een toestel getest hebben, dan kun je de resultaten zelf terugzien in de Pricewatch. Die staan dan op de Kenmerken-pagina onder de specificaties. Als je een vergelijking aanmaakt met een ander toestel, kun je de waardes naast elkaar zien.
Thanks. dacht dat daar enkel de spec vergelijking te vinden was. Niet de testresultaten.
Ik ga het eens checken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Koen87 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:26:
[...]

Vraag 1:
Jullie schrijven dat het opvallend is dat alle toestellen weer met 128GB aan opslag beginnen. Is hier nog navraag bij Google waarom ze dat doen? Het lijkt een push om Google One te gebruiken.
Niet gevraagd, op dat soort vragen krijg je vrijwel altijd een ontwijkend antwoord.
Vraag 2:
Daarnaast wordt er bij 1 techwebsite geschreven over een oververhitting probleem. Is daar nog specifiek naar gekeken? Aangezien dit een bekend Pixel probleem is.
We hebben een stresstest gedaan en warmtebeelden gemaakt: review: Google Pixel 9 en 9 Pro (XL) - Heeft Google het eindelijk voor elkaar?. We hebben de telefoon niet buiten in felle zon voor langere tijd gebruikt, dus daar kan ik niks over zeggen.
Vraag 3:
Is er gekeken naar het bereik van de Pixel telefoons? Nu ze een nieuwe chipset voor de modem hebben. Ook hier lopen de Pixels vaak achter de concurrentie aan. Het wordt benoemd dat dit niet goed was, maar er is geen vervolg.
Bereik is enorm lastig te testen in zo'n korte tijd. Dat hangt van veel factoren af. Het is niet zo makkelijk als twee telefoons naast elkaar houden en naar signaalsterkte te kijken. We hebben in ieder geval niks geks gezien, maar echte inzichten moeten op langere termijn komen als meer mensen deze telefoons gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
jvang schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:31:
Mijn pixel 9 is zojuist geleverd! Ik meld mij later weer met duizend en 1 vragen.
oh tof!
Ik vind het wel jammer dat ik nog zolang moet wachten op de Pro.

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:55
Is er iets gezegd of nagevraagd vanuit Google over waarom de releasedatum van de verschillende modellen niet allemaal op dezelfde datum is?

[ Voor 4% gewijzigd door TheRicolaa10 op 22-08-2024 09:37 ]

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:02

greatgonzo

schit-te-rend!

tja, het blijft lastig. Mijn vrouw zit voor een overstap. Focus nu vooral op Pixel 9, S24 of half jaar wachten op de Iphone SE gen4. Voor nu focus ik dan maar op de iphone 15.
Prijzen liggen bij elkaar bij verlengen bij KPN.

Voor haar moet het onderscheidend vermogen vooral op de foto kwaliteit liggen. Alle reviews die ik lees zeggen... meh... maar als ik toch onderstaande video bekijk lijkt er gewoon meer warmte en detail in de pixel 9:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-10 11:56
Koen87 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:26:
[...]

Vraag 2:

Vraag 3:

[...]
De reviews zijn inmiddels ook uit van de grote YouTubers, die behandelen deze punten i.m.o. wel.

Om er even kort antwoord op te geven:

2. Dit schijnt zeker erg verbeterd te zijn.

3. Dit schijnt ook heel veel beter te zijn.

Bronnen:
YouTube: Google Pixel 9 Pro Review - Redemption Time!?
YouTube: Pixel 9 Pro XL vs iPhone 15 Pro Max vs S24 Ultra - Heavy Workload Test
YouTube: Google Pixel 9/Pro Review: Gimmick or Good?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
TheRicolaa10 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:37:
[...]

Is er iets gezegd of nagevraagd vanuit Google over waarom de releasedatum van de verschillende modellen niet allemaal op dezelfde datum is?
Niks gezegd, maar het lijkt erop dat ze bezig zijn met een race tegen de klok :)

• codex

codex

greatgonzo schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:40:
tja, het blijft lastig. Mijn vrouw zit voor een overstap. Focus nu vooral op Pixel 9, S24 of half jaar wachten op de Iphone SE gen4. Voor nu focus ik dan maar op de iphone 15.

Voor haar moet het onderscheidend vermogen vooral op de foto kwaliteit liggen. Alle reviews die ik lees zeggen... meh... maar als ik toch onderstaande video bekijk lijkt er gewoon meer warmte en detail in de pixel 9:

[YouTube: Google Pixel 9 VS iPhone 15 VS Galaxy S24 Camera Test Comparison]
Waar in mijn optiek ook wel het verschil in zit tussen Pixels en iPhones is de kwaliteit van een simpele point en shoot foto. Voor een gemiddelde gebruiker die niet zo bezig is met rommelen met instellingen of hyper kritisch op zaken als artifacts en overprocessing zal vaak de Pixel een mooiere foto schieten dan een iPhone.

Een goede vriend van mij heeft een iPhone 13 Pro Max en ik een Pixel 7 Pro. Als wij een random foto schieten van iets, bijvoorbeeld op een feestje, dan vinden wij beide de foto's die de Pixel maakt mooier. Dat terwijl hij helemaal Apple minded is, qua camera zou hij wel willen ruilen.

Er zit in mijn optiek wel een aardige verschil tussen het verwachtingspatroon van de gemiddelde gebruiker en reviewers.

• x360junkie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:17
Lees op XDA dat hij al gelijk te rooten is, misschien dat dat een uitkomst bied m.b.t. AI functies buiten de Benelux ?

• Koen87
codex schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:54:
[...]

Waar in mijn optiek ook wel het verschil in zit tussen Pixels en iPhones is de kwaliteit van een simpele point en shoot foto. Voor een gemiddelde gebruiker die niet zo bezig is met rommelen met instellingen of hyper kritisch op zaken als artifacts en overprocessing zal vaak de Pixel een mooiere foto schieten dan een iPhone.

Een goede vriend van mij heeft een iPhone 13 Pro Max en ik een Pixel 7 Pro. Als wij een random foto schieten van iets, bijvoorbeeld op een feestje, dan vinden wij beide de foto's die de Pixel maakt mooier. Dat terwijl hij helemaal Apple minded is, qua camera zou hij wel willen ruilen.

Er zit in mijn optiek wel een aardige verschil tussen het verwachtingspatroon van de gemiddelde gebruiker en reviewers.
Ditzelfde kan ik beamen. Mijn vrouw heeft de S22 ultra en ik heb een pixel 6. 9 van de 10x prefereert ze mijn foto's. Dit is ook de reden dat ik zeker voor een Pixel ga boven andere merken.

• Kjil
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:22
Objectief gezien zijn de reviews die de accuduur en processor performance van de Pixel 9 (Pro/XL) in lijn met wat er verwacht mocht worden op basis van de specificaties en ervaringen uit het verleden met o.a. Tensor.

Is het niet alleen een beetje misleidend om de Pixels te benchmarken aan toestellen die enkel in de list price momenteel concurreren, maar waarin de royale instapbonus niet is meegenomen? Daar mag op zijn minst melding over gemaakt worden. Als je de nettoprijs van het toestel vergelijkt met toestellen die momenteel in die prijs range zitten dan denk ik dat de toestellen in een meer positief licht komen te staan.

Mijn huidige telefoon is echt op. Dat de Pro XL voor mij persoonlijk nu 200 euro goedkoper is dan een Oneplus 12 heeft voor mij de doorslag gegeven. Op basis van de specificaties en de eerste reviews kan ik met dat prijsverschil nog steeds niet aan mezelf verantwoorden om toch voor de de Oneplus 12 te gaan.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Net de review van tweakers zitten lezen en aangenaam verrast door de fotokwaliteit (mijn hoofdreden voor de aanschaf). En ik moet zeggen dat ik de foto's van de Iphone keer op keer de slechtste van de serie vond.
De S24 Ultra heeft ook erg mooie foto's, maar altijd wat kleurig.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Kjil schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:59:
Objectief gezien zijn de reviews die de accuduur en processor performance van de Pixel 9 (Pro/XL) in lijn met wat er verwacht mocht worden op basis van de specificaties en ervaringen uit het verleden met o.a. Tensor.

Is het niet alleen een beetje misleidend om de Pixels te benchmarken aan toestellen die enkel in de list price momenteel concurreren, maar waarin de royale instapbonus niet is meegenomen? Daar mag op zijn minst melding over gemaakt worden. Als je de nettoprijs van het toestel vergelijkt met toestellen die momenteel in die prijs range zitten dan denk ik dat de toestellen in een meer positief licht komen te staan.

Mijn huidige telefoon is echt op. Dat de Pro XL voor mij persoonlijk nu 200 euro goedkoper is dan een Oneplus 12 heeft voor mij de doorslag gegeven. Op basis van de specificaties en de eerste reviews kan ik met dat prijsverschil nog steeds niet aan mezelf verantwoorden om toch voor de de Oneplus 12 te gaan.
Volgens mij is die bonus niet zo heel royaal. En als je nu een S24 Ultra besteld krijg je er een Smartwatch bij of je kan hem al bij andere sites bestellen voor 999. Stuk goedkoper dan de 9 Pro (XL)

• Hijdaar95
Laat maar, mijn fout.

[ Voor 89% gewijzigd door Hijdaar95 op 22-08-2024 10:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 09:59
greatgonzo schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:40:

[YouTube: Google Pixel 9 VS iPhone 15 VS Galaxy S24 Camera Test Comparison]
Video's van dit kanaal (en vele vele anderen) zijn fake.

Nickname does not reflect reality

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-10 11:03

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ik ben heel benieuwd hoe de Pixels het gaan doen op Android 15. Je zou verwachten dat ze daar veel beter op zijn geoptimaliseerd.

If it aint fixed, it's broken.

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-10 16:09
Ik zit na het lezen van de reviews ook in dubio wat doen. De conclusies zijn eigenlijk geen verrassing, maar tegen beter weten in hoopte ik toch op meer.

Ik heb de 9 Pro in pre-order staan voor voor een nettopriojs van ~650e. Ik wil hem heel graag willen, en merk dat ik mezelf probeer te overtuigen dat het voor mijn usecase meer dan voldoende is. Desalniettemin, ik vind het lastig om een oude Poco F3 in te ruilen voor een toestel met gelijke of marginaal betere prestaties, tegen een meerprijs van 650euro.

Het gerucht dat er volgend jaar een (zeer) sterk verbeterde SOC in de Pixels zit maakt het ook niet eenvoudiger, want zodra Pixels vanaf de volgende generatie aanzienlijk krachtiger zijn, kun je er vanuitgaan dat software in de jaren erna veeleisender gaat worden. Wat betekent dat dan voor de midrange soc die nu in de Pixel 9s zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvang

Even 165apps downloaden op de P9...

Helemaal eens. Ik ruil nu een oude OP in voor 259 en verkoop de pixel 8pro rond de 550. Betaal ik nog ff ruim 100e voor de pixel 9pro xl 256gb bij kpn met verlenging 16,- p/m 150min 12gb. Top deal om zo na 10 maanden weer een upgrade te krijgen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Mole schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:12:
Het gerucht dat er volgend jaar een (zeer) sterk verbeterde SOC in de Pixels zit maakt het ook niet eenvoudiger, want zodra Pixels vanaf de volgende generatie aanzienlijk krachtiger zijn, kun je er vanuitgaan dat software in de jaren erna veeleisender gaat worden. Wat betekent dat dan voor de midrange soc die nu in de Pixel 9s zit?
Ik zie vaker op het forum dat mensen op basis van geruchten tot conclusies overgaan, maar vergeet niet dat het puur om geruchten gaat. Het enige wat nu redelijk zeker lijkt, is dat Tensor G5 bij TSMC gemaakt gaat worden en meer een inhouse design wordt dan de voorgaande versies. Op dit moment zijn de TSMC-nodes wat efficiënter, maar dat betekent niet dat de chip daarmee meteen goed is. Een soc ontwerpen is gigantisch complex en door weg te gaan bij Samsung neemt Google ook een risico. Er wordt altijd genoeg kritiek geuit op Samsung, maar wie zegt dat Googles eerste zelfontworpen chip beter gaat zijn? Samsung heeft immers veel meer ervaring dan Google op dit vlak.

Als mensen willen wachten en nog een jaar met hun telefoon doen is dat natuurlijk alleen maar goed, maar ik zou oppassen met alles wat in het geruchtencircuit langskomt aannemen voor feit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur

We proberen in onze reviews zoveel mogelijk weg te blijven bij kortingen, cashbacks en andere deals. We weten dat ze bestaan, maar hier zit zoveel verschil in en die acties zijn vaak ook tijdelijk. Zeker als het gaat om telefoons i.c.m een abonnement zijn er ontelbaar veel combinaties. Iemand die een review na drie maanden leest, moet er ook wat aan hebben. De meest eerlijke vergelijking is die van de losse verkoopprijs en als je zelf een betere deal weet te scoren, dan is dat alleen maar mooi meegenomen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvang
pdavie2311 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 08:19:
Vraag met overzetten van iPhone naar Pixel. Zal ongetwijfeld met kabeltje tussen beide kunnen maar met name Whatsapp. Gisteren bij vriendin die notabene van Samsung naar Samsung ging overzetten, is echt heel veel kwijt van WhatsApp.

Hele historie en mediabestanden tussen ons en ook gewoon namen en groepen die niet op nieuwe tel zichtbaar zijn? Er zit veel emotionele waarde in de berichten en foto’s die verstuurd zijn via whatsapp maar ze is het kwijt. Hoe kan ik dat volgende week voorkomen als ik van iPhone naar Pixel ga? Ik heb nu nog al onze berichten namelijk..

Gaat elk jaar wel mis als ik dat doe. Ondanks backup die ik dan gemaakt heb op WhatsApp…

Iemand de gouden tip?

Heel erg bedankt.

Edit, zie nu net dit on WhatsApp bij chats.
Verplaats naar Android?

[Afbeelding]
Net gedaan van Android naar Android van phone naar phone en niet via back up. Duurt even maar echt alles staat erin.

Settings / chats / Chats overzetten. Dan gaat het via wifi. Stuk nauwkeuriger als ik het zo zie. Allerlaatste foto en bericht staan in de nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
jvang schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:51:
[...]

Net gedaan van Android naar Android van phone naar phone en niet via back up. Duurt even maar echt alles staat erin.

Settings / chats / Chats overzetten. Dan gaat het via wifi. Stuk nauwkeuriger als ik het zo zie. Allerlaatste foto en bericht staan in de nieuwe.
Dat is echt geweldig ja, zie hier ook niet meer zo tegenop als dat het vroeger was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 15:24
Wanneer fold reviews?

Inventaris - Koop mijn meuk!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

jvang schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:51:
[...]

Maar hier zou het moeten van IPhone 15 pro naar Pixel…

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
pdavie2311 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:21:
[...]

Maar hier zou het moeten van IPhone 15 pro naar Pixel…
Schijnt dat er best veel mogelijk is:
https://www.android.com/switch-to-android/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
De embargomomenten zijn ook onder embargo :) Kan ik niet delen helaas.

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
Mooie test op mobiele data.
Google Pixel 9 Pro XL- Battery Test on Cellular Data (Solid!)
YouTube: Google Pixel 9 Pro XL- Battery Test on Cellular Data (Solid!)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
WoutF schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:28:
[...]

Wat een censuur vanuit Google zeg.
Maar goed, we zien het vanzelf.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 15:24
WoutF schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:28:
[...]

Dat is ook wel een beetje gek, maar begrijpelijk, dankjewel.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Ivanzoomski
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 18:28
Ik heb de Fold 1 en die heb laatst in het zand laten vallen. Binnenscherm stuk en daardoor meteen niets meer waard.

Heb toch de Fold 2 ge-preorderrd maar omdat die ook een IPX8 rating heeft zit daar wel nog mijn twijfel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Mad-Matt schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:01:
[...]

Volgens mij is die bonus niet zo heel royaal. En als je nu een S24 Ultra besteld krijg je er een Smartwatch bij of je kan hem al bij andere sites bestellen voor 999. Stuk goedkoper dan de 9 Pro (XL)
Hoort hier eigenlijk niet, maar icm een abbonement kan je de 9 Pro XL voor €696/€749 vinden bij Voda, afhankelijk van abo en nieuw contract of verlenging. KPN volgens mij nog een stukje goedkoper.

Los zal het anders zijn, maar veel mensen kopen toch bij een verlenging of nieuw contract. Dan is het een flinke bonus.

• Midan
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-10 12:18
Waarom zit "pro" functionaliteit niet in de camera app van de gewone pixel 9?

Tegenwoordig laat zo een beetje iedere Android smartphone je toe om je sluitertijd, iso, focus etc. zelf in te stellen.

• ralph075
  • Niet online
Bij het Google One AI Premium-abonnement staat een voorwaarde dat het o.a. niet geldt voor Google One-leden met een gezinsabonnement. Weet iemand of het zin heeft om het gezinsabonnement (tijdelijk) stop te zetten?

Het AI deel is minder interessant, maar 2TB opslag is wel prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvang
Eerste indruk. Wat een genot. Maja nieuw en komende vd pixel pro8.

Voelt lichter maar is dat volgens de specs niet.
Animaties direct op 0.5 gezet. Voelt hij stuk snappier.
Camera opent sneller, schiet sneller, en processed de foto sneller
Youtube revanced werkt ook nog.
Voor de taskbar kan je altijd nog Custom Statusbar gebruiken om het te verlagen. Zit in darkmode en de selfie cutout is nog niet vervalend geweest. Ik gebruik deze app om iconen als wifi en batterij te verbergen.

Enige issue tot nu is dat de knab app niet registreerd. Kan geen selfie maken terwijl hij wel toegang heeft tot de camera. Dan maar met ID.

Extra: Nog niet gezien in reviews. De sim tray zit nu onder op de plek van de speaker slot die geen speaker was zeg maar.

[ Voor 8% gewijzigd door jvang op 22-08-2024 13:06 ]

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
hoe bedoel je "animaties op 0.5"?

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-10 11:03

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Animaties op 1 keer de helft

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen87
Dit is mogelijk als je developer options activeert.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Dit doe ik al sinds mijn eerste androidtelefoon denk ik, zelfs helemaal uit.
Vensteranimatieschaal, overgangsanimatieschaal en duur van animatischaal.Allemaal uit.
Het leven is te kort om op animaties te wachten ;) .

Hoi!

• jvang
@Mad-Matt je kan in de developer options de animatieschaal aanpassen. Dat is de fade out in die hij laat zien van app naar app of als je de taakbalk naar beneden haalt, app sluit etc. Die staat op 1,0 snelheid zodat hij vloeit. Vind dat op de helft of helemaal uit prettiger.

@Tjebakka ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
EWK schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:58:
[...]

Dit doe ik al sinds mijn eerste androidtelefoon denk ik, zelfs helemaal uit.
Vensteranimatieschaal, overgangsanimatieschaal en duur van animatischaal.Allemaal uit.
Het leven is te kort om op animaties te wachten ;) .
Ik heb ze via ADB op 0.1s gezet. Levert soms wel bijzondere animaties op, bijv. als een website een loading spinner toont.. die draait dan rete snel rondjes :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Mad-Matt schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:35:
[...]

Wat een censuur vanuit Google zeg.
Maar goed, we zien het vanzelf.
chaoscontrol schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:40:
[...]

Dat is ook wel een beetje gek, maar begrijpelijk, dankjewel.
Is niet ongebruikelijk bij reviewembargo's, die willen ook nog wel eens een beetje verschuiven.

• Koen87
ralph075 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:41:
Bij het Google One AI Premium-abonnement staat een voorwaarde dat het o.a. niet geldt voor Google One-leden met een gezinsabonnement. Weet iemand of het zin heeft om het gezinsabonnement (tijdelijk) stop te zetten?

Het AI deel is minder interessant, maar 2TB opslag is wel prettig.
De voorwaarden heb ik zojuist laten bevestigen via de Google support, helaas kan het dus niet als je inderdaad gezinsdelen aan hebt staan. Of het dan voor jou interessant is, moet je zelf bepalen.

Voor mijzelf is het wel jammer, geen enkele van de promoties (One, YT Premium, Fitbit) kan ik gebruiken. Teleurstellend. 2TB heb ik met gezinsdelen, dan zou het gesplitst moeten worden, maar dan behaal ik geen kostenvoordeel meer. Zelfde geld voor de andere 2.
Heb er dan dit jaar het geld er niet voor over.

• pdavie2311

pdavie2311

Ik kan toch straks even de Pro XL aanzetten en spul overzetten van iPhone? Kijken of alles goed overkomt en eerste indruk Pixel. Dan wis ik de iPhone ook niet, mocht ik de Pixel weer retour willen sturen binnen 14 dagen. Dat mag toch volgens retourbeleid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Koen87 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:25:
[...]

De voorwaarden heb ik zojuist laten bevestigen, helaas kan het dus niet als je inderdaad gezinsdelen aan hebt staan. Of het dan voor jou interessant is, moet je zelf bepalen.

Voor mijzelf is het wel jammer, geen enkele van de promoties (One, YT Premium, Fitbit) kan ik gebruiken. Teleurstellend. 2TB heb ik met gezinsdelen, dan zou het gesplitst moeten worden, maar dan behaal ik geen kostenvoordeel meer. Zelfde geld voor de andere 2.
Denk dat ik een tweede account aanmaak, dat ik het abo in ieder geval kan claimen. Mochten er binnen het jaar AI functies mogelijk worden in EU, kan ik er eventueel nog mee spelen.Voor de rest zonde, maar inderdaad, huidig abo en dergelijke stoppen is weinig efficiënt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prodygee
  • Laatst online: 11-10 09:43
pdavie2311 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:25:
Ik kan toch straks even de Pro XL aanzetten en spul overzetten van iPhone? Kijken of alles goed overkomt en eerste indruk Pixel. Dan wis ik de iPhone ook niet, mocht ik de Pixel weer retour willen sturen binnen 14 dagen. Dat mag toch volgens retourbeleid?
Dat mag. Wel even netjes oppoetsen met een schone (bril-/microvezel-)doek dan.

• fms2754
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-01 12:52
Hopelijk wat meer succes met deze vraag: heeft iemand de Pro 9 XL in rozekwarts nog ergens gezien in combinatie met een abonnement? Lijkt alleen als los toestel bij Google verkrijgbaar. Mediamarkt, Belsimpel, Mobiel.NL, KPN hebben allemaal maar 3 kleuren. Ik wil perse rozekwarts 😭.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -TheNose-
KlaasjeNL schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:14:
[...]

Het lijkt erop dat Google heeft ingezet op grote veranderingen op het gebied van software, o.a. met AI/Gemini, maar dat de reviewers meer verbetering/verandering hadden verwacht op het gebied van hardware.
Vanuit de Marques kant werd er al veel gezeurd over het Pixel event waar teveel over de software gesproken zou worden en minder over de hardware. Google is ook software, de hele reden waarom ik het zo fijn vind om een Pixel te gebruiken ipv een Samsung die toch hele mooie apparaten maken.

Ik ben zelfs in de markt voor een chromebook nu!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeWSJuNK
pdavie2311 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:25:
Als het goed is blijven alle gegevens ook op iPhone staan. Die kun je dan indien nodig gewoon gebruiken .

• jvang
Toetsenbord in WhatsApp is wel wat Buggie. Smiley overlappen het tekstveld, na zoeken in berichten werkt de pijl naar onder niet. Heeft een kleine update nodig naar het net ander scherm formaat denk ik.

• jvang
Google one 2TB had ik al voor 9.99 per maand. Kon nu in de One app 12 maanden claimen incl Gemini ai. Dat scheelt weer 120€. Krijg ondertussen geld toe.

• codex

codex

Ik zit het toestel (Pro XL) van dichtbij te bekijken en ik zie iets op het glas van de camera. Lijkt wel een gaatje. Of dit nu zo hoort of een beschadiging is, is mij niet duidelijk. Iemand dit dit ook terug ziet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9oGimiSCdusoP4hhPCHVCudEjVw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BnnmuRm5Ufy4qluhSrMephpf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeWSJuNK
codex schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:32:
Ik zit het toestel (Pro XL) van dichtbij te bekijken en ik zie iets op het glas van de camera. Lijkt wel een gaatje. Of dit nu zo hoort of een beschadiging is, is mij niet duidelijk. Iemand dit dit ook terug ziet?
[Afbeelding]
Microfoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:29
Is idd een microfoon

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
fms2754 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:12:
Hopelijk wat meer succes met deze vraag: heeft iemand de Pro 9 XL in rozekwarts nog ergens gezien in combinatie met een abonnement? Lijkt alleen als los toestel bij Google verkrijgbaar. Mediamarkt, Belsimpel, Mobiel.NL, KPN hebben allemaal maar 3 kleuren. Ik wil perse rozekwarts 😭.
Aanbieder die je wil bellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bobbika
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 23:34
Koen87 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:25:
[...]

De voorwaarden heb ik zojuist laten bevestigen via de Google support, helaas kan het dus niet als je inderdaad gezinsdelen aan hebt staan. Of het dan voor jou interessant is, moet je zelf bepalen.

Uit een aantal Reddit posts haal ik dat je als Family manager wel het aanbod krijgt en de promotie kan toepassen. Als een gezinslid/family member een P9P aanschaft, krijgt die geen aanbod voor een gratis jaar. Ik heb alleen geen idee verder welke voordelen er dan voor de familie leden zijn in die 12 maanden (opslag, AI of geen van beide).

• Th_mas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-09 13:33
Vraagje: Is de 1 jaar gratis Gemini Advanced promotie voor de Pro modellen ook beschikbaar voor Nederlandse gebruikers? Of US only?

• ralph075
  • Niet online
Bobbika schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:07:
[...]

Uit een aantal Reddit posts haal ik dat je als Family manager wel het aanbod krijgt en de promotie kan toepassen. Als een gezinslid/family member een P9P aanschaft, krijgt die geen aanbod voor een gratis jaar. Ik heb alleen geen idee verder welke voordelen er dan voor de familie leden zijn in die 12 maanden (opslag, AI of geen van beide).
Dank voor de tip. Nog even inlezen voordat ik mijn pixel activeer, zojuist binnen gekomen met DHL via Belsimpel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvang
@Th_mas ja. heb net geactiveerd. Incl google one 2TB cloud storage. Al heb je niet all mogelijkheden van gemini.

• JasperVerbeek

JasperVerbeek

Assistent Accountant

Domme vraag misschien, maar hoe kom je bij die aanbieding? In Google One app krijg ik wel de optie om te upgraden, maar dat kost me nu €99

• pdavie2311

pdavie2311

Zo! Alles over gezet. Hij pakte alles goed over van iPhone. Alleen werd de pixel wel warm bij alles overzetten. Meer dan een uur. Ik legde hem toen op een koelding en toen kwam er vocht achter de camerabar.

Iets om zorgen over te maken of verschil warm/koud te groot?

Draai nu gewoon stock Android. Nog tips voor instellen, wel weer nova launcher of andere instellingen?

Thanx!

• jvang
JasperVerbeek schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:43:
Domme vraag misschien, maar hoe kom je bij die aanbieding? In Google One app krijg ik wel de optie om te upgraden, maar dat kost me nu €99
inloggen bij one met dezelfde google account als op je pixel 9. En dan stond er al een bericht in. Het is wel een abbo maar de eerste 12 maanden gratis. daarna 29,99 p/m. Zoek even naar het gemini advanced abbo misschien?

• jvang
Nog een nieuwe vinding. De bovenste speaker heeft veel meer volume. Misschien wel meer dan de onderste. Wellicht was er meer ruimte door de sim tray te verplaatsen naar beneden en de selfie cam ook iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JasperVerbeek

JasperVerbeek

Assistent Accountant

jvang schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:55:
[...]

inloggen bij one met dezelfde google account als op je pixel 9. En dan stond er al een bericht in. Het is wel een abbo maar de eerste 12 maanden gratis. daarna 29,99 p/m. Zoek even naar het gemini advanced abbo misschien?
Ja die popup komt dus alleen bij mijn secundaire google account. Op mijn primaire heb ik al een 100GB abonnement, die zou ik natuurlijk willen upgraden, maar die optie is er niet.

• pdavie2311

pdavie2311

Pinpas Rabo lukt niet in wallet toe te voegen! Komt dat omdat Apple Pay nog aan staat op iPhone? Hoe anders wel voor elkaar te krijgen?

Pagina: 1 ... 7 ... 28 Laatste

Let op:
Berichten over accessoires horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Accessoires
Berichten mbt prijzen en levertijden horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Levertijden en prijzen