Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-10 16:09
Mole schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 15:44:
[...]

Ik heb me unenrolled uit de Beta. Duurt dan even voor ik de update met factory reset aangeboden krijg.

Zodra ik meer weet laat ik het weten!
Beta exit update uitgevoerd met de bijbehorende factory reset.

Ellende.

Bij opnieuw instellen van toestel vindt het toestel geen apparaat backup in mijn Google account, dus moet alles weer handmatig instellen.

Helaas ook geen aanbieding om gebruik te maken van een jaar gratis Gemini Pro met 2 TB opslag.

Dus hier helaas voor niets geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:47
jules schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 23:12:
Ik heb sinds gisteren een permanente streep en sinds vandaag nog een tweede een groene streep op mijn scherm. Begon van het weekend af en toe te verschijnen, maar verdween gelukkig weer. Dacht dat het wellicht softwarematig was, want bij aan- of uitzetten van het scherm verdween het weer.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi klaar mee. Heb hem bijna een jaar en wilde er zeker meer dan twee jaar mee doen. Eerste toestel sinds 15 jaar dat een defect vertoond. Aanmelden voor reparatie dan maar. Meer mensen iets soortgelijks gehad? Kon niets vinden in het topic. Wel wereldwijd.
Ik heb gisteren een tijdelijke groene streep gehad, zoals jij ook op de foto hebt gezet. Die was nadat het scherm was uitgeweest weer weg. Ik heb mijn toestel (pixel 9 pro 256GB nog lang geen jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:04
AMD1800 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 06:48:
[...]

Ik heb gisteren een tijdelijke groene streep gehad, zoals jij ook op de foto hebt gezet. Die was nadat het scherm was uitgeweest weer weg. Ik heb mijn toestel (pixel 9 pro 256GB nog lang geen jaar)
Duurt niet lang voordat deze streep weer terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SensLike
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 20:57
Mole schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:08:
[...]

Beta exit update uitgevoerd met de bijbehorende factory reset.

Ellende.

Bij opnieuw instellen van toestel vindt het toestel geen apparaat backup in mijn Google account, dus moet alles weer handmatig instellen.

Helaas ook geen aanbieding om gebruik te maken van een jaar gratis Gemini Pro met 2 TB opslag.

Dus hier helaas voor niets geweest.
Ohh blegh, sorry man :-(

PSN: SensLike_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
Geen probleem. Eigen schuld dikke bult. Had ik maar niet zo gierig moeten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05:51
AMD1800 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 06:48:
[...]

Als je rechts onderin je scherm drukt heb je kans dat hij terug komt :P
Maar sterkte! In mijn geval begon het ook zo totdat hij niet meer weg ging. Duurde een week of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Rox92 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 15:05:
[...]

Als je rechts onderin je scherm drukt heb je kans dat hij terug komt :P
Maar sterkte! In mijn geval begon het ook zo totdat hij niet meer weg ging. Duurde een week of 2.
Ik probeer dit en hij komt gelijk terug en gaat ook weer weg zodra ik het scherm loslaat :'(

Is dit permanent te repareren? Of kan ik over een jaar weer voor garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
AMD1800 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 21:12:
[...]

Ik probeer dit en hij komt gelijk terug en gaat ook weer weg zodra ik het scherm loslaat :'(

Is dit permanent te repareren? Of kan ik over een jaar weer voor garantie?
Ik neem aan dat ze het gewoon kunnen maken en dat het dan niet meer zou moeten gebeuren. Anders gaan er nog heel veel terugkomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Rox92 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 22:29:
[...]

Ik neem aan dat ze het gewoon kunnen maken en dat het dan niet meer zou moeten gebeuren. Anders gaan er nog heel veel terugkomen :P
Dat is ook zo. Maar bizar hoor. Je hebt het erover en een paar dagen later krijg ik er ook ineens last van. Volgende week maar eens mijn oude telefoon in orde maken en deze backuppen, zodat ik m terug kan gaan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:22
AMD1800 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 23:53:
[...]

Dat is ook zo. Maar bizar hoor. Je hebt het erover en een paar dagen later krijg ik er ook ineens last van. Volgende week maar eens mijn oude telefoon in orde maken en deze backuppen, zodat ik m terug kan gaan sturen.
Op reddit en dergelijke staat het helaas vol met meldingen over groene of roze strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-09 20:30
phobosdeimos schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 02:33:
[...]

Op reddit en dergelijke staat het helaas vol met meldingen over groene of roze strepen.
Dit is ook het enige wat mij tegenhoudt om een Pixel te nemen bij de overweging voor een volgende telefoon. Dat het bij de P8 gebeurde, dat kan. Dat het ook bij de P9 voorkomt is toch wel erg bijzonder. Nul zekerheid dat het niet ook bij de P10 gaat voorkomen. Binnen de garantie is het erg vervelend en neemt het wat vertrouwen weg. Maar als je 4 jaar met een telefoon wilt doen is de kans aanzienlijk dat het buiten de garantie gebeurt.

5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat gebeurt (helaas) bij heel veel telefoons van heel veel merken...
Weleens threads opgezocht van Samsung-toestellen bijvoorbeeld?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:32
Ik ben in de markt voor een Pixel 10 Pro XL. Ik kwam erachter dat de sensor die de helderheid bepaalt, niet goed werkt door een verkeerde screen protector. Dat was blijkbaar een goedkoop Chinees plastic ding en geen tempered glass. Ik merkte het pas toen ik hem eraf haalde. Geldt ook voor de front camera.

Blijft alleen de trage chip over. Die wordt sneller op de Pixel 10 Pro XL. Dus het lijkt me een goede daily driver. Ik vind Android 16 wel echt een verademing.

Heb nu een iPhone 16 Pro Max, maar Liquid Glass jaagt me weg. Die vervormingen trek ik niet met mijn Meniere. En je koopt niet zo’n dure telefoon om vervolgens van alles uit te gaan schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Ik gebruik een flitsmeister in de auto. Het tootlje zelf. Deze was altijd gekoppeld met mijn app. Daar hebben ze een stokje voor gestoken en de automatische connectie achter een abonnement geprikt. Dit was weer op te vangen via automatiseren in mijn Samsung telefoon. Nu ben ik uiteraard over op Android 15 en krijg het niet voor elkaar. Ik wil tegen de telefoon zeggen: Als je een bluetooth verbinding tot stand brengt met de auto, start je de flitsmeister app op. Verschillende tips online hebben me niet kunnen helpen. Het lijkt er ook uit gehaald te zijn vanuit Google. Nu moet ik het waarschijnlijk opvangen met een 3rd party applicatie wat wel jammer is, ik probeer het zo clean en simpel mogelijk te houden. Iemand toevallig nog een meesterlijke supertip?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:41
RoyK schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 12:06:
Ik gebruik een flitsmeister in de auto. Het tootlje zelf. Deze was altijd gekoppeld met mijn app. Daar hebben ze een stokje voor gestoken en de automatische connectie achter een abonnement geprikt. Dit was weer op te vangen via automatiseren in mijn Samsung telefoon. Nu ben ik uiteraard over op Android 15 en krijg het niet voor elkaar. Ik wil tegen de telefoon zeggen: Als je een bluetooth verbinding tot stand brengt met de auto, start je de flitsmeister app op. Verschillende tips online hebben me niet kunnen helpen. Het lijkt er ook uit gehaald te zijn vanuit Google. Nu moet ik het waarschijnlijk opvangen met een 3rd party applicatie wat wel jammer is, ik probeer het zo clean en simpel mogelijk te houden. Iemand toevallig nog een meesterlijke supertip?
De Tasker app kan dit, wel eenmalige aankoop. Als gratis alternatief vond ik YouBlue, maar geen idee of dat goed werkt.
https://play.google.com/s...m.kevinersoy.youbluereact

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rox92
De gratis app automate. Kan je zelf scripts schrijven hiervoor. Enig nadeel bij het uit/aan zetten van de telefoon moet je hem even opnieuw openen.

Dit script gebruik ik en werkt (vind ik) perfect. Alleen voor automatisch afsluiten gebruik ik de functie vanuit Flitsmeister zelf bij 5 minuten geen beweging afsluiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2TTMz7G6pGMuuZ0fiqXJrEwlbA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UA7me0nB8AUX3WrewGpfrzXG.png?f=fotoalbum_large

Ik heb in het script ook een geluidje gezet zodat je een geluidje hoort bij het opstarten van Flitsmeister. Vind ik persoonlijk handig dan weet je dat Flitsmeister aan staat. Als je op het blokje van het geluidje drukt kan je een geluidje kiezen en uit welk kanaal van de telefoon het geluid komt. Als je het op het alarm kanaal zet komt hij over de speaker van je telefoon.

Ik heb er een paar loops in zitten zodat als de bluetooth verbinding verbroken word hij weer opnieuw begint. Enig nadeel als je 5 minuten in de file stil staat sluit hij af en start hij niet opnieuw op. Eventueel kan je de laatste loop eruit halen maar dan blijft hij telkens Flitsmeister openen zolang de bluetooth verbinding er is (ook niet handig).

[ Voor 9% gewijzigd door Rox92 op 27-07-2025 06:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:19
Ik overweeg sterk een Pixel 9 te kopen. Mijn intussen 7 jaar oude Poco F1 werkt op zich nog goed, maar begint wat gedateerd te voelen. Vooral de lichtsterkte van het scherm en het haperen door gebrek aan RAM begint te irriteren, zeker als je soms een minuut moet wachten vooraleer de Gcam app opent. Hij heeft me erg goed gediend gedurende die jaren, zeker als je weet dat ik 'm via import maar 230€ heb betaald.

De camera (vooral foto's, filmen minder) is zowat de belangrijkste factor voor mij op een telefoon en na het bekijken van talloze vergelijkingsvideo's vind ik die van de Pixel toch altijd zowat het beste eruit komen. Vorige maand nog bijna een S25 gekocht door de deal met een gratis Watch 7, maar op het laatste moment me toch bedacht door de verouderde camerasensors en de toch wel stevige aanwezigheid van bloat bij Samsung.

De Pixel 9 128GB staat momenteel bij Amazon.de voor 499€, wat het goedkoopste is dat ik hem al gezien heb dus dat maakt 'm best aantrekkelijk. Zijn er redenen waarom jullie hem zouden afraden? Ik weet dat de Pixel 10 er over een maand is en dat vooral de nieuwe SoC daarvan interessant wordt, maar die zal sowieso 899€ kosten en dat heb ik er niet voor over. De SoC van de Pixel 9 doet onder voor de concurrentie in zijn segment, maar gezien ik niet game op mijn smartphone is dat minder belangrijk, zolang ie maar vlot aanvoelt en snelle en goede foto's neemt.

Collega van me had een Pixel 9 Pro XL maar heeft 'm retour gestuurd omdat ie constant 'throttlede' en erg traag aanvoelde. Hij heeft nu een OnePlus 13 waar hij zeer tevreden van is, maar dat formaat is voor mij te groot en ik hou niet van de artificiële foto's die dat toestel trekt.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mole
Largamelion schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:51:
Ik overweeg sterk een Pixel 9 te kopen. Mijn intussen 7 jaar oude Poco F1 werkt op zich nog goed, maar begint wat gedateerd te voelen. Vooral de lichtsterkte van het scherm en het haperen door gebrek aan RAM begint te irriteren, zeker als je soms een minuut moet wachten vooraleer de Gcam app opent. Hij heeft me erg goed gediend gedurende die jaren, zeker als je weet dat ik 'm via import maar 230€ heb betaald.

De camera (vooral foto's, filmen minder) is zowat de belangrijkste factor voor mij op een telefoon en na het bekijken van talloze vergelijkingsvideo's vind ik die van de Pixel toch altijd zowat het beste eruit komen. Vorige maand nog bijna een S25 gekocht door de deal met een gratis Watch 7, maar op het laatste moment me toch bedacht door de verouderde camerasensors en de toch wel stevige aanwezigheid van bloat bij Samsung.

De Pixel 9 128GB staat momenteel bij Amazon.de voor 499€, wat het goedkoopste is dat ik hem al gezien heb dus dat maakt 'm best aantrekkelijk. Zijn er redenen waarom jullie hem zouden afraden? Ik weet dat de Pixel 10 er over een maand is en dat vooral de nieuwe SoC daarvan interessant wordt, maar die zal sowieso 899€ kosten en dat heb ik er niet voor over. De SoC van de Pixel 9 doet onder voor de concurrentie in zijn segment, maar gezien ik niet game op mijn smartphone is dat minder belangrijk, zolang ie maar vlot aanvoelt en snelle en goede foto's neemt.

Collega van me had een Pixel 9 Pro XL maar heeft 'm retour gestuurd omdat ie constant 'throttlede' en erg traag aanvoelde. Hij heeft nu een OnePlus 13 waar hij zeer tevreden van is, maar dat formaat is voor mij te groot en ik hou niet van de artificiële foto's die dat toestel trekt.
899€ is de (vermoedelijke?) volledige prijs.

Vorig jaar heb ik via een launch aanbieding mn oude Poco F3 voor 239e (39€ plus 200€ bonus) in kunnen ruilen. Dat maakte de P9P toen voor mij wel interessant.

Ik zou de launch van de 10 en de bijbehorende promotieacties even afwachten, en daarna pas de knoop doorhakken.
De 9 is dan waarschijnlijk nog voordeliger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-10 13:43
Rox92 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 06:21:
[...]

De gratis app automate. Kan je zelf scripts schrijven hiervoor. Enig nadeel bij het uit/aan zetten van de telefoon moet je hem even opnieuw openen.

Dit script gebruik ik en werkt (vind ik) perfect. Alleen voor automatisch afsluiten gebruik ik de functie vanuit Flitsmeister zelf bij 5 minuten geen beweging afsluiten.

[Afbeelding]

Ik heb in het script ook een geluidje gezet zodat je een geluidje hoort bij het opstarten van Flitsmeister. Vind ik persoonlijk handig dan weet je dat Flitsmeister aan staat. Als je op het blokje van het geluidje drukt kan je een geluidje kiezen en uit welk kanaal van de telefoon het geluid komt. Als je het op het alarm kanaal zet komt hij over de speaker van je telefoon.

Ik heb er een paar loops in zitten zodat als de bluetooth verbinding verbroken word hij weer opnieuw begint. Enig nadeel als je 5 minuten in de file stil staat sluit hij af en start hij niet opnieuw op. Eventueel kan je de laatste loop eruit halen maar dan blijft hij telkens Flitsmeister openen zolang de bluetooth verbinding er is (ook niet handig).
Nice, ik heb het ook via automate gedaan. Automate kan je volgens mij ook automatisch laten runnen bij startup, zodat je na een reboot van je phone niet zelf hoeft te starten (ik doen dat nooit althans, hij start vanzelf op).

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uwedp
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-10 09:00
Largamelion schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:51:

Proficiat, ik dacht dat ik vorig jaar in september de laatste was met een pocophone f1, niet dus.
Ik heb die toen vervangen door de pixel 9 pro 256GB. (mijn pocophone was ook nog niet kapot, maar batterij begon beetje op zijn einde te lopen en vooral het aspect dat er geen updates meer kwamen was een minpunt)

In uw geval zou ik toch minstens voor 256GB gaan, zit snel vol, zeker toekomst gericht met de hogere resolutie van foto's. (ook al komen die in de cloud te staan)

Ik ben opzich tevreden van mijn pixel, alleen is de batterij wel redelijk snel leeg. (pocophone was daar wel goed in) Foto's ben ik heel tevreden van. Ook hoe intuitief het werkt om foto's te maken.

Eventueel wel als het kan nog wachten tot de 10 uit is, dan verlagen de prijzen nog wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
Maardiweb schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:13:
[...]

Nice, ik heb het ook via automate gedaan. Automate kan je volgens mij ook automatisch laten runnen bij startup, zodat je na een reboot van je phone niet zelf hoeft te starten (ik doen dat nooit althans, hij start vanzelf op).
Nooit geweten dat die functie er op zat. Thanks! Heb het vinkje aan gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Rox92 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 06:21:
[...]

[Afbeelding]

Heel gaaf gedaan. Dit ga ik uitproberen. Dankejwel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
uwedp schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:22:
[...]

Proficiat, ik dacht dat ik vorig jaar in september de laatste was met een pocophone f1, niet dus.
Ik heb die toen vervangen door de pixel 9 pro 256GB. (mijn pocophone was ook nog niet kapot, maar batterij begon beetje op zijn einde te lopen en vooral het aspect dat er geen updates meer kwamen was een minpunt)

In uw geval zou ik toch minstens voor 256GB gaan, zit snel vol, zeker toekomst gericht met de hogere resolutie van foto's. (ook al komen die in de cloud te staan)

Ik ben opzich tevreden van mijn pixel, alleen is de batterij wel redelijk snel leeg. (pocophone was daar wel goed in) Foto's ben ik heel tevreden van. Ook hoe intuitief het werkt om foto's te maken.

Eventueel wel als het kan nog wachten tot de 10 uit is, dan verlagen de prijzen nog wat...
Dank voor de reactie. De zwarte Pixel 9 was de dag na mijn post jammer genoeg uitverkocht dus ik heb besloten sowieso te wachten op de release van de 10. De 9 zal na de release van de 10 sowieso ook nog voor 500€ (of hopelijk minder) te vinden zijn. Met 128GB denk ik wel genoeg te hebben. Om te filmen heb ik een DJI Osmo dus daar gebruik ik mijn telefoon niet voor en met enkel foto's kom je niet snel aan 128GB. Alles staat idd in de cloud en af en toe kuis ik lokaal wat op.

De batterij van mijn Poco heb ik na 4 jaar zelf vervangen, de nieuwe doet het ondertussen al 3 jaar probleemloos. Bij de Pixel 9a is het bijna onmogelijk de batterij te vervangen zag ik maar bij de 9 zou dat wel moeten lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Waze installeren, doet bijna hetzelfde. Flits, file en pech langs de weg meldingen. Alleen de meldingen van nood voertuigen komen niet meer door.
Iedereen die de pay wall zat was van Flitsmeister is op Waze overgestapt. Sindsdien is Waze ook accurater geworden en Flitsmeister juist weer gedaald.

Daarnaast heb ik gemerkt dat Flitsmeister een enorme energie vreter is. Sinds de app niet meer actief is, laad mijn telefoon weer altijd op in de auto.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
Jup, Flitsmeister maakte mijn telefoons heter dan welk spel dan ook.
Waze werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ik zit gelukkig niet achter de paywal van Flitsmeister. Ik heb ooit voor een paar tientjes zo een klein tootlje gekocht die in de auto zit. Toen maakte ik veel kilometers omdat ik 3 a 4x per week van Rotterdam naar Utrecht op en neer ging. Ik gebruik het niet om te navigeren. En misschien knikker ik de hele handel er ook wel uit. Ik rij toch als een opa :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb de nieuwe Google-dialer -contacten hier op de Pixel 9 Pro, dat is eerlijk gezegd allemaal nog wel even wennen... Gesprekken opnemen werkt heel anders, dialer ziet er totaal anders uit... Niet dat ik zeg: wow.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 08:37
CLB schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 20:22:
Heb de nieuwe Google-dialer -contacten hier op de Pixel 9 Pro, dat is eerlijk gezegd allemaal nog wel even wennen... Gesprekken opnemen werkt heel anders, dialer ziet er totaal anders uit... Niet dat ik zeg: wow.
Ik ben er zeer content mee. Vooral de veranderde swipe om telefoontjes aan te nemen. Ik had regelmatig al iemand aan de lijn bij het pakken van mijn telefoon uit mijn broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:20

mphilipp

Romanes eunt domus

Kleine augustus update rolt net binnen. Slechts 11,22MB. Zit ook niet veel in, 2 fixes en wat algemene stability improvements zo te zien.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gerjannn
mphilipp schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 10:13:
Kleine augustus update rolt net binnen. Slechts 11,22MB. Zit ook niet veel in, 2 fixes en wat algemene stability improvements zo te zien.
Ik zag op AndroidPolice dat hier ook de fix in zit voor de terug-swipe die niet altijd leek te werken, geen idee of mensen hier last van hadden maar nu dan iig gefikst :) https://www.androidpolice...ack-button-finally-fixed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-10 12:12
Gerjannn schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 10:51:
[...]

Ik zag op AndroidPolice dat hier ook de fix in zit voor de terug-swipe die niet altijd leek te werken, geen idee of mensen hier last van hadden maar nu dan iig gefikst :) https://www.androidpolice...ack-button-finally-fixed/
Hmm, ik heb juist dat deze regelmatig per ongeluk werkt, Hopelijk is het ook in die zin accurater.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-10 15:04

lohost

iemand had al localhost :-(

[...]

Ah, dat was dus daadwerkelijk een bug. En of ik daar last van heb.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-10 13:43
[...]

Oe dat is wel fijn, had er voornamelijk in mijn rabo app last van, dus hopelijk is dat hieraan gerelateerd en nu dus opgelost :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:00
Ik merk net dat ook de snel koppeling op de lock screen voor de zaklamp is verandert. Je moet nu iets langer drukken, voorkomt in mijn geval wel wat ongewenste schijnsels :)
Even een andere vraag. Sinds kort doet de zelfscan functie van de AH app vreemd. Die gaat naar full screen, maar tegelijkertijd blijft de notificatie balk ook zichtbaar. De terug knop en als je lijstje gevuld is dus ook de betaal knop zijn dan dus niet te bedienen. Draaien helpt niet, de app draait niet en ook kan ik geen instelling vinden waarbij ik iets van full screen kan instellen. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
babbelbox schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 23:55:
Ik merk net dat ook de snel koppeling op de lock screen voor de zaklamp is verandert. Je moet nu iets langer drukken, voorkomt in mijn geval wel wat ongewenste schijnsels :)
Even een andere vraag. Sinds kort doet de zelfscan functie van de AH app vreemd. Die gaat naar full screen, maar tegelijkertijd blijft de notificatie balk ook zichtbaar. De terug knop en als je lijstje gevuld is dus ook de betaal knop zijn dan dus niet te bedienen. Draaien helpt niet, de app draait niet en ook kan ik geen instelling vinden waarbij ik iets van full screen kan instellen. Iemand tips?
Dat hebben meerdere apps bij mij. Ik heb er nog geen oplossing voor. Dit is een Google probleems trouwens, want op andere telefoons werken de apps zoals het hoort. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-10 22:10
masterjorie schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:43:
[...]

Hmm, ik heb juist dat deze regelmatig per ongeluk werkt, Hopelijk is het ook in die zin accurater.
Mocht je hier vaak last van hebben dan kun je de breedte van het gebied waar de telefoon een terugswipe registreert (links en rechts) verkleinen in de instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-10 12:12
Koekhapperrr schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:01:
[...]

Mocht je hier vaak last van hebben dan kun je de breedte van het gebied waar de telefoon een terugswipe registreert (links en rechts) verkleinen in de instellingen
Bedankt voor de tip, ga het testen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 11:48
Ik heb hetzelfde, geen oplossing helaas. Ik heb dat wel in de AH app bij "deel je feedback" ingestuurd, wellicht kun jij dat ook doen, misschien helpt dat iets. Het ergste is dat als je eenmaal aan het scannen bent met je telefoon je die bonuskaart ook niet kunt gebruiken op dat moment bij de zelfscan, dus daar sta je dan. De app kun je niet mee betalen en bij de zelfscan kun je je bonuskaart niet meer gebruiken op dat moment. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Wim8282 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:02:
[...]

Ik heb hetzelfde, geen oplossing helaas. Ik heb dat wel in de AH app bij "deel je feedback" ingestuurd, wellicht kun jij dat ook doen, misschien helpt dat iets. Het ergste is dat als je eenmaal aan het scannen bent met je telefoon je die bonuskaart ook niet kunt gebruiken op dat moment bij de zelfscan, dus daar sta je dan. De app kun je niet mee betalen en bij de zelfscan kun je je bonuskaart niet meer gebruiken op dat moment. :|
Sindsdien check ik dus bij binnenkomst of het effect weg is, zo niet haal ik een scanner :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik ga vandaag denk ik akkoord geven voor een 9 Pro 256GB! Kan deze via Vodafone scherp krijgen en het verschil met de 10 Pro is mij te weinig! Kan ik prima mee vooruit een jaartje denk ik haha!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-10 12:45
Het valt mij de laatste tijd op dat mijn telefoon (Pixel 9 pro) weer naar de 100% op laadt, terwijl ik toch echt het vinkje aan heb gezet tot 80% om de accu te beschermen. Begreep dat die dan zo nu en dan wel eens tot de 100% gaat, maar nu is het elke keer als ik laadt. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@brtkpr Welke lader gebruik je?
Hier een normale lader en snel lader. Wat mij opvalt snellader nooit boven de 80%. De normale lader zo af en toe naar de 100%.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
RobbyTown schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 09:25:
@brtkpr Welke lader gebruik je?
Hier een normale lader en snel lader. Wat mij opvalt snellader nooit boven de 80%. De normale lader zo af en toe naar de 100%.
Het is een Voomy snellader met 2 stopcontacten en 2 usb-aansluitingen.
Voorheen leek het namelijk prima te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
brtkpr schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 08:58:
Het valt mij de laatste tijd op dat mijn telefoon (Pixel 9 pro) weer naar de 100% op laadt, terwijl ik toch echt het vinkje aan heb gezet tot 80% om de accu te beschermen. Begreep dat die dan zo nu en dan wel eens tot de 100% gaat, maar nu is het elke keer als ik laadt. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Wacht je wel lang genoeg als de 100% bereikt is? Je moet wachten tot dat schild symbooltje er ook staat. Mijn ervaring is dat ie daarna wel weer tot 80% gaat. Als je bij 100 zonder schildje loskoppelt, gaat ie de keer erna weer naar 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
babbelbox schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 11:57:
[...]

Wacht je wel lang genoeg als de 100% bereikt is? Je moet wachten tot dat schild symbooltje er ook staat. Mijn ervaring is dat ie daarna wel weer tot 80% gaat. Als je bij 100 zonder schildje loskoppelt, gaat ie de keer erna weer naar 100.
Nooit op gelet eigenlijk, ga ik vanaf nu doen😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-10 11:31
Ik zie dat Google stopt met verkoop (refurbished) 6a: https://global.techradar....oestellen-die-vlam-vatten Nooit geweten overigens dat Google überhaupt refurbished producten verkoopt.

Stoppen van verkoop 6a zal vooral vanuit publicitaire overwegingen zijn. Hopelijk krijgt de 6a door die stop niet nog meer negatieve publiciteit en krijg je daarom straks nog minder of helemaal niets als je je 6a inlevert, aangezien niemand dan nog een refurbished 6a gaat willen hebben... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Nieuwe pixel 9 pro maar laadt echt heel langzaam op.
Gebruik blok die ook ook voor iPhone gebruikte. Welke voordelige adapter raden jullie aan? Dit schiet echt niet op...thanx!!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Even [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Accessoires checken en het ding laadt gewoon langzaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
Voor waarde oordelen is het forum niet bedoeld.

[ Voor 75% gewijzigd door rens-br op 12-08-2025 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
pdavie2311 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:31:
Nieuwe pixel 9 pro maar laadt echt heel langzaam op.
Gebruik blok die ook ook voor iPhone gebruikte. Welke voordelige adapter raden jullie aan? Dit schiet echt niet op...thanx!!
Echt voordelig is ie niet perse maar ik gebruik de Google eigen 45W USB charger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 09:53
Wim8282 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:02:
[...]

Hee, dat is toevallig! Ik had hier gisteren in de AH ook ineens last van. Heel irritant! :|

En dat terwijl ik mijn Pixel 9 Pro nu bijna een jaar heb en er al tig keer zelf de boodschappen mee heb gescand in de AH. Sinds de vorige keer dat het nog gewoon goed werkte en gisteren is er ook geen update van m'n P9P geweest. Maar dus kennelijk wel van de AH app?.....

In ieder geval reuze irritant als je al je boodschappen er al in hebt staan en wilt gaan betalen. Uiteindelijk maar alsnog langs de gewone kassa met een mens erachter gegaan.

Google en 'het internet' gooien het erop, dat apps met dit probleem gewoon niet compatible zijn gemaakt met Android 15+ en dat het echt aan de app ontwikkelaar ligt (er zijn kennelijk ook wel Oneplus telefoons die dit hebben).

Ik heb in ieder geval feedback ingediend via de optie in de app.

Er schijnt wel een workaround voor te zijn, door developer mode aan te zetten en dan de "camera cutout" optie te veranderen. Maar geen van de beschikbare opties is echt om aan te zien (misschien nog wel als tijdelijke workaround voor als het probleem optreedt).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Toevallig was het vandaag bij mij opeens weer weg, alleen als je op betalen hebt geklikt, dan staat de terug knop toch weer achter de status balk. Maar dat is niet zo'n groot probleem want de Android-eigen-swipe-terug-functie werkt ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:23
Zijn er niet mensen die nog wat extra zaken uitzetten zoals achtergrond gegevens voor specifieke apps etc om het batterijverbruik te optimaliseren?

Wat ik merk, is dat ik het batterij verbruik toch wat tegen vind vallen, en ik ben aan het kijken hoe ik die nog wat verder kan verbeteren. Ik gebruik echt maar een handjevol apps, en de telefoon is nog maar een week oud.

Waar ik wel achterkwam, is dat mijn OnePlus 8 die ik al 5 jaar heb, en waarvan de batterij altijd tot 100 procent geladen is geweest en ik hem ook geregeld tot volledig uitgaan heb gebruikt. Nu al vanaf vrijdag nog steeds batterij heeft. Er zit dan geen simkaart meer in, maar ik gebruik hem nog voor wat kleine zaken op wifi thuis.

Eigenlijk zie je daarmee dat alle data die gevraagd wordt van je telefoon, op de achtergrond zo gigantisch veel batterij vreet. Ik ben dus nu aan het kijken wat de sweetspot is voor zoveel mogelijk data voor apps uit te zetten, zonder echt functionaliteit te missen, want het is bizar dat een telefoon die oud is, en waarvan de batterij zo misbruikt is, het nog steeds doet. En ja ik begrijp heel goed dat ik mijn primaire telefoon veel meer gebruik. Maar 6 dagen en nog steeds batterij hebben terwijl ik hem ook nog heel af en toe pak, is best indrukwekkend.

Alle tips zijn welkom 😊

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:49

GerkeP

Vragen mag altijd........

Wachten... schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 09:30:
Zijn er niet mensen die nog wat extra zaken uitzetten zoals achtergrond gegevens voor specifieke apps etc om het batterijverbruik te optimaliseren?

Wat ik merk, is dat ik het batterij verbruik toch wat tegen vind vallen, en ik ben aan het kijken hoe ik die nog wat verder kan verbeteren. Ik gebruik echt maar een handjevol apps, en de telefoon is nog maar een week oud.

Waar ik wel achterkwam, is dat mijn OnePlus 8 die ik al 5 jaar heb, en waarvan de batterij altijd tot 100 procent geladen is geweest en ik hem ook geregeld tot volledig uitgaan heb gebruikt. Nu al vanaf vrijdag nog steeds batterij heeft. Er zit dan geen simkaart meer in, maar ik gebruik hem nog voor wat kleine zaken op wifi thuis.

Eigenlijk zie je daarmee dat alle data die gevraagd wordt van je telefoon, op de achtergrond zo gigantisch veel batterij vreet. Ik ben dus nu aan het kijken wat de sweetspot is voor zoveel mogelijk data voor apps uit te zetten, zonder echt functionaliteit te missen, want het is bizar dat een telefoon die oud is, en waarvan de batterij zo misbruikt is, het nog steeds doet. En ja ik begrijp heel goed dat ik mijn primaire telefoon veel meer gebruik. Maar 6 dagen en nog steeds batterij hebben terwijl ik hem ook nog heel af en toe pak, is best indrukwekkend.

Alle tips zijn welkom 😊
Ik ben een zware gebruiker en haal met gemak 2 dagen met mijn XL pro? Alles staat dan aan, BT, Wifi.
Ik zou het zoeken in je radio's
Hoe is je mobiele ontvangst?
Of mogelijk heb je een app die de boel leeg trekt.
Mijn Pixel is met verve het beste toestel wat ik heb gehad m.b.t. de accuduur

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:23
GerkeP schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:43:
[...]

Ik ben een zware gebruiker en haal met gemak 2 dagen met mijn XL pro? Alles staat dan aan, BT, Wifi.
Ik zou het zoeken in je radio's
Hoe is je mobiele ontvangst?
Of mogelijk heb je een app die de boel leeg trekt.
Mijn Pixel is met verve het beste toestel wat ik heb gehad m.b.t. de accuduur
Zoals ik zei, heb ik echt maar een handjevol apps en bij de meeste de achtergrond gegevens uit staan.

Laadt jij overigens tot 100 procent of 80?

En ik kom dus wel de dag door, zo is het niet, maar als je dus meeneemt dat ik echt weinig apps heb draaien (en geen enkele social media apps), en voornamelijk browse op Tweakers en af en toe Youtube kijk, had ik mee verwacht. Daarnaast heb ik de telefoon ook niet op volle resolutie staan

Ik laadt dus zelf overigens tot 80 procent.

Ik kan ook helaas niet de SOT zien van apps per dag, aangezien ik maar tot 80 procent oplaad.

[ Voor 3% gewijzigd door Wachten... op 13-08-2025 11:57 ]

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Dan zou ik denken aan je verbinding die de batterij leeg trekt.
Ik laad tot 80% en bij 20 gaat de pixel weer aan de lader (en dat is om de dag, soms zelfs pas op de 3e dag)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vokx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:32
Welke provider heb je? Gewone sime of e-sim?

Ik haal dit echt niet, meer dan 1,5 dag heb ik niet gehaald. Heb KPN met een e-sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Vokx schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:14:
[...]

Welke provider heb je? Gewone sime of e-sim?

Ik haal dit echt niet, meer dan 1,5 dag heb ik niet gehaald. Heb KPN met een e-sim.
Esim Odido en gewone sim KPN
Slecht tot geen ontvangst in huis, maar dat vang ik op met voice over wifi

[ Voor 11% gewijzigd door GerkeP op 13-08-2025 13:26 ]

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hijdaar95
GerkeP schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:22:
[...]

Esim Odido en gewone sim KPN
Slecht tot geen ontvangst in huis, maar dat vang ik op met voice over wifi
De slechte ontvangst is de boosdoener. Op kantoor heb ik matig ontvangst en dan gaat de accu rap achteruit, ondanks dat wifi en wifi bellen aan staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Hijdaar95 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:43:
[...]

De slechte ontvangst is de boosdoener. Op kantoor heb ik matig ontvangst en dan gaat de accu rap achteruit, ondanks dat wifi en wifi bellen aan staat.
Dat gaf ik al aan in mijn erste reaktie op de OP 😉
Maar door Voice over Wifi te gebruiken heb ik daar dus geen last van

GerkeP

• znight
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:19
Mijn vriendin heeft een 9a, maar heeft een aantal rare problemen die ik op internet niet gevonden krijg. Is iemand van jullie wellicht bekend met 1 / meerdere van onderstaande?

1. Raar tik geluid (1 keer, goed hoorbaar, lijkt niet van speakers af te komen) á 2 keer per dag bij kijken van filmpjes.
2. Bij het unlocken van de telefoon krijgt ze een blauw scherm met blanco achtergrond. Het duurt dan een paar seconden voordat ze de apps krijgt
3. Vierkantje onderin werkt niet goed. Lijkt dat die blijft hangen want ineens doet die het dan wel duurt ook paar seconden. Dit is bij meer mensen een probleem zover ik kan vinden, maar je zou zeggen dat het na 3 maanden Android 16 toch wel opgelost zou zijn.

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:59
Ik had altijd Magic editor maar die is ineens verdwenen in de foto app. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• znight
znight schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:27:
Mijn vriendin heeft een 9a, maar heeft een aantal rare problemen die ik op internet niet gevonden krijg. Is iemand van jullie wellicht bekend met 1 / meerdere van onderstaande?

1. Raar tik geluid (1 keer, goed hoorbaar, lijkt niet van speakers af te komen) á 2 keer per dag bij kijken van filmpjes.
2. Bij het unlocken van de telefoon krijgt ze een blauw scherm met blanco achtergrond. Het duurt dan een paar seconden voordat ze de apps krijgt
3. Vierkantje onderin werkt niet goed. Lijkt dat die blijft hangen want ineens doet die het dan wel duurt ook paar seconden. Dit is bij meer mensen een probleem zover ik kan vinden, maar je zou zeggen dat het na 3 maanden Android 16 toch wel opgelost zou zijn.
Toch maar even fabrieksinstellingen gedaan. Lijkt alle problemen opgelost te hebben. Goed om te weten als Android 17 ooit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
znight schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 12:45:
[...]

Toch maar even fabrieksinstellingen gedaan. Lijkt alle problemen opgelost te hebben. Goed om te weten als Android 17 ooit komt.
Scheelt dan weer dat het geen hardware defect was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-10 10:02
Heeft iemand ervaringen met de omloopsnelheid van reparaties bij Pixel toestellen? Mijn P9P is al sinds 1 augustus in het repaircentrum in Polen omdat de camera van het frame loszat. Ik begrijp niet waarom een reparatie zo lang moet duren, maar volgens Google is dat normaal. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y9nvy0RyDpAgeX5BuhakdQOcS0g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCwaXh8udGZltFgwTRD62scE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fascinerend
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 10-10 14:17
Dat is vreemd. Ik had mijn Pixel binnen 5 dagen terug inclusief weekend. Dat ging wel om een scherm reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:22
maximiliaan! schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 15:50:
Heeft iemand ervaringen met de omloopsnelheid van reparaties bij Pixel toestellen? Mijn P9P is al sinds 1 augustus in het repaircentrum in Polen omdat de camera van het frame loszat. Ik begrijp niet waarom een reparatie zo lang moet duren, maar volgens Google is dat normaal.
Ik hoop dat Google in de toekomst afstapt van dat camera eiland dat uitsteekt.
Veel te fragiel. Elk dag wel iemand op reddit waarbij het eiland los komt van de telefoon. En dan vaak gezeur met de fabrikant alsof het je eigen schuld zou zijn.
Doe mij maar gewoon vlak, zoals de pixel 9a.
En liefst ook stoppen met die crappy schermen die groene / roze lijnen krijgen na een paar maanden.

[ Voor 10% gewijzigd door phobosdeimos op 16-08-2025 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
Fascinerend schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 08:00:
Dat is vreemd. Ik had mijn Pixel binnen 5 dagen terug inclusief weekend. Dat ging wel om een scherm reparatie.
Hmm okay vreemd, misschien onderbemanning in de zomer oid. Deze reparatie lijkt me ook niet heel moeilijk, de back cover hoeft volgens mij alleen vervangen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
phobosdeimos schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:39:
[...]

Veel te fragiel. Elk dag wel iemand op reddit waarbij het eiland los komt van de telefoon. En dan vaak gezeur met de fabrikant alsof het je eigen schuld zou zijn.
Inderdaad en ook erg frustrerend dat Google het probleem niet publiekelijk erkent. De support agents konden op voorhand niet bevestigen dat het onder garantie gedekt zou worden, en bij eventuele waterschade, die door het defect makkelijk kan ontstaan omdat het niet meer waterdicht is, krijg je sowieso geen hulp.
Ik ben benieuwd het probleem bij de Pixel 10 Pro verholpen is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

phobosdeimos schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:39:
Ik hoop dat Google in de toekomst afstapt van dat camera eiland dat uitsteekt.
Serieus, er zijn mensen waarbij het eiland er spontaan af springt als ie gewoon op tafel ligt ofzo? Ik heb momenteel mijn tweede Pixel en ik kraak mijn hersens om te bedenken hoe iemand dát voor elkaar krijgt. Ik kan mij heel goed voorstellen dat Google zegt dat het eigen schuld is.
Mijn foon is zelfs al een keer of 4 van mijn fiets gepleurd omdat diie mooie stealth houder niet goed meer klemt na een jaar. Maar ja, ik heb er een hoesje omheen dat werkelijk de boel beschermd. Dom, ik weet het, maar mijn eiland is er nog niet af gesprongen... :+
En liefst ook stoppen met die crappy schermen die groene / roze lijnen krijgen na een paar maanden.
Want dat gebeurt ook bij iedereen?

Je moet je vooral niet blind staren op dergelijke meldingen op internet. Als je kijkt naar hoeveel exemplaren er zijn verkocht, kan het best zijn dat elke week 1 of 2 mensen zich melden met een of ander probleem. Maar dat zijn er dan een krappe 100 per jaar, terwijl er vorige jaar 10 miljoen van die dingen verkocht zijn. Elk apparaat kan kapot. Rolls Royces gaan kapot, Rolexen gaan kapot. Dat zegt helemaal niets. En een paar honderd of zelfs een paar duizend exemplaren met problemen is nog steeds insignificant tegenover het totaal aantal apparaten dat in omloop is. En het valt mij ook op dat - typisch consumentengedrag - niemand ooit iets geks doet met zijn/haar foon, maar ze toch spontaan ineens kapot gaan. Sommige mensen krijgen alles kapot. Ik daarentegen heb daar vrijwel nooit last van.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maximiliaan!
mphilipp schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 15:59:
[...]

Serieus, er zijn mensen waarbij het eiland er spontaan af springt als ie gewoon op tafel ligt ofzo?
Ja, ik heb telefoon nooit laten vallen en zat altijd in hoesje. Op reddit staan veel voorbeelden van zo goed als nieuwe telefoons waarbij camera bar er uitvalt, de bevestiging met 2 kleine schroefjes is duidelijk onvoldoende. Op zich is een ontwerpfout niet erg, zeker niet omdat Google veel innoveert op designvlak itt Samsung of Apple, maar ze moeten wel verantwoordelijkheid voor nemen.
Je moet je vooral niet blind staren op dergelijke meldingen op internet. Als je kijkt naar hoeveel exemplaren er zijn verkocht, kan het best zijn dat elke week 1 of 2 mensen zich melden met een of ander probleem. Maar dat zijn er dan een krappe 100 per jaar, terwijl er vorige jaar 10 miljoen van die dingen verkocht zijn. Elk apparaat kan kapot. Rolls Royces gaan kapot, Rolexen gaan kapot. Dat zegt helemaal niets. En een paar honderd of zelfs een paar duizend exemplaren met problemen is nog steeds insignificant tegenover het totaal aantal apparaten dat in omloop is. En het valt mij ook op dat - typisch consumentengedrag - niemand ooit iets geks doet met zijn/haar foon, maar ze toch spontaan ineens kapot gaan. Sommige mensen krijgen alles kapot. Ik daarentegen heb daar vrijwel nooit last van.
Wat een onzinnige redeneringen. Omdat jij toevallig geen probleem hebt, bestaat het dus niet? Aantallen zeggen weinig en we kennen de aantallen ook niet. Als er structureel meldingen binnenkomen van hetzelfde probleem is het waarschijnlijk een productiefout of ontwerpfout. Feit is dat veel mensen hetzelfde probleem hebben, en dan ligt het eerder aan de bouwkwaliteit dan aan “domme gebruikers”. Elk apparaat kan inderdaad kapot, maar er is een verschil tussen normale slijtage en ontwerpfouten. Wegwuiven met “elk apparaat gaat kapot” is kroegpraat, als een onderdeel spontaan loslaat bij normaal gebruik, is dat een ontwerpfout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 08:37
Heeft iemand ervaringen met de omloopsnelheid van reparaties bij Pixel toestellen? Mijn P9P is al sinds 1 augustus in het repaircentrum in Polen omdat de camera van het frame loszat. Ik begrijp niet waarom een reparatie zo lang moet duren, maar volgens Google is dat normaal. [Afbeelding]
Tot nu toe had ik mijn telefoon ook bij elke operatie binnen een week terug. Maar kan te maken hebben met vakantietijd uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

maximiliaan! schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 17:31:
Aantallen zeggen weinig en we kennen de aantallen ook niet.
Aantallen zeggen alles. Als het massaal gebeurt, is er echt een structureel probleem. Het kan een probleem zijn van een bepaalde productierun bijvoorbeeld, waarbij iets niet goed is uitgevoerd, dat later gecorrigeerd is.
Als er structureel meldingen binnenkomen van hetzelfde probleem is het waarschijnlijk een productiefout of ontwerpfout.
Daarom zijn aantallen belangrijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
mphilipp schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:25:
[...]

Aantallen zeggen alles. Als het massaal gebeurt, is er echt een structureel probleem. Het kan een probleem zijn van een bepaalde productierun bijvoorbeeld, waarbij iets niet goed is uitgevoerd, dat later gecorrigeerd is.
Nee, als er structureel meldingen van exact hetzelfde probleem zijn, hoe groot of klein de aantallen ook zijn, dan wijst dat op een ontwerpfout. Autofabrikanten doen recalls voor een paar honderd gevallen op miljoenen verkochte auto’s. Er vallen geen cameraonderdelen van andere smartphonemerken of van andere Pixel series he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Heeft iemand zich op gegeven voor de beta, een melding ontvangen dat er een update klaar staat, maar vervolgens zegt het toestel dat het al up to date is.

Heb me ook al af- en aangemeld voor de beta, maar geen resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

maximiliaan! schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 14:13:
Nee, als er structureel meldingen van exact hetzelfde probleem zijn, hoe groot of klein de aantallen ook zijn, dan wijst dat op een ontwerpfout. Autofabrikanten doen recalls voor een paar honderd gevallen op miljoenen verkochte auto’s. Er vallen geen cameraonderdelen van andere smartphonemerken of van andere Pixel series he.
Helaas, niet mee eens. Zijn genoeg voorbeelden van productierun problemen (met andere producten). Machines die tussen de runs door verkeerd zijn afgesteld bv. Er zijn talloze oorzaken te noemen.

Waar het eerder op duidt, is een gebrek aan of in de QA/QC procedures. Ik begrijp bv dat BMW elke 25ste auto van de band haalt om wat strenger te controleren dan de reeds gedane standaard controles. Als er dan iets uitkomt, weten ze precies welke 24 auto's ze moeten aanpakken. Een en ander is natuurlijk afhankelijk van het aantal stuks dat er per dag van de band rolt. Dat zal met telefoons ietsje meer zijn :+
Maar dezelfde principes zijn van toepassing: je kunt zo makkelijk bepaalde fouten identificeren. Kan zomaar zijn dat ze die controles niet goed uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znight
Hijdaar95 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:44:
[...]

Scheelt dan weer dat het geen hardware defect was.
Helaas... Problemen zijn weer terug. Iemand nog een mogelijke oplossing? Of zou contact opnemen met Google de beste oplossing zijn voor een RMA o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:58
Vandaag de Pixel 9 in ontvangst mogen nemen nadat ik dmv het "battery-replacement" program van de 6a een vrije goedkope "upgrade" kon doen naar de 9.

Eerste indrukken ergernissen tot nu toe:
De 9 wordt nog heter dan m'n 6a.
Die mega zoekbalk op home screen kan nog steeds niet weg.
De search (omhoog swipen vanaf home screen) laat geen settings zien ondanks dat ik enkel "Settings" heb aangevinkt bij de 'Control search results'.

Vooral dat laatste vind ik heel vervelend aangezien ik die zoekfunctie eigenlijk enkel gebruik om snel naar bepaalde settings toe te gaan.
Hopelijk maakt de 9 verschrikkelijk mooie foto's tov de 6a en kan ik weer langer dan 1 dag met een accu doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannie87
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-08 20:47
Zijn er hier ervaringen met scherm reparatie van een pixel? Heb een kapot scherm in mijn pixel 9.

Bij officieel opsturen naar Google geeft de website aan dat het rond de 125 euro gaat kosten. Echter ben ik hem dan 1-2 weken kwijt.

Kan hem ook niet officieel ergens laten repareren dan gaan de kosten richting de 300 euro. Dan heb ik hem wel binnen 30 min weer terug.

Ik neig toch naar de eerste optie mits de rekening achteraf niet ineens veel hoger wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rox92
Mannie87 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 19:47:
Zijn er hier ervaringen met scherm reparatie van een pixel? Heb een kapot scherm in mijn pixel 9.

Bij officieel opsturen naar Google geeft de website aan dat het rond de 125 euro gaat kosten. Echter ben ik hem dan 1-2 weken kwijt.

Kan hem ook niet officieel ergens laten repareren dan gaan de kosten richting de 300 euro. Dan heb ik hem wel binnen 30 min weer terug.

Ik neig toch naar de eerste optie mits de rekening achteraf niet ineens veel hoger wordt.
Je moet even goed de kleine letters lezen. Google kan alleen je toestel volledig refurbishen. Dus alles andere gebreken worden dan ook gemaakt of je wil of niet. Als je geen andere gebreken hebt dan kan het prima via google. Ik was hem +-2 weken kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online

Opsturen naar Google is ook goedkoper dan zelf een nieuw scherm kopen ( https://www.ifixit.com/en...le-pixel-9-screen-genuine ), tenzij je een 9a hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-10 12:04
Vandaag gaat mijn Pixel 9 arriveren.
Met korting en inruil heb ik ongeveer EUR 460 betaalt voor de 256GB versie.
Mijn oude 6a gaat dan retour (de inruil).
Volgens mij is dit weer mijn eerste smartphone met draadloos laden mogelijkheden na mijn Nexus 5 van 12 jaar geleden.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-10 20:57
Wat een toeval, ook hier komt de Pixel 9 vandaag binnen volgens DHL. En dezelfde telefoon gaat worden ingeruild.
Alleen wel de 128gb versie, Krijg ik mogelijk spijt van, al probeer ik regelmatig de foto's van de telefoon af te kopieren. Tot nu toe geen problemen mee gehad met ruimte.

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
@GarBaGe @atacama ik ben benieuwd of het zoeken vanuit de "app launcher" bij jullie wel fatsoenlijk werkt.

Ik had trouwens het gevoel dat de 60hz op de Pixel 6a soepeler oogde dan de 60hz op de 9. Op de 9 in de developer options de refresh rate op 120hz is gelijk zoveel fijner voor je ogen (maar minder voor je batterij, schijnt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-10 12:04
atacama schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:27:
Wat een toeval, ook hier komt de Pixel 9 vandaag binnen volgens DHL. En dezelfde telefoon gaat worden ingeruild.
Alleen wel de 128gb versie, Krijg ik mogelijk spijt van, al probeer ik regelmatig de foto's van de telefoon af te kopieren. Tot nu toe geen problemen mee gehad met ruimte.
Ik heb op mijn oude telefoon 85GB in gebruik. Daarom voor 256 gekozen.
Hij is net binnen.
ff koppelen, data kopieren en apps installeren.
meeste gaat automatisch goed.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800

Ik heb mijn Pixel 9 pro bij KPN gekocht en hem daar ook voor garantie aangeboden. Hij is al sinds 8 augustus bij het reparatiebedrijf en sinds maandag zijn ze hem aan het repareren. Ik heb geen idee wat ze aan het doen zijn en ik wacht naar mijn idee al langer dan ik had verwacht. De definitieve garantie moet nog worden vastgesteld, maar ik ga ervanuit dat dit bij mij geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
HowsMyApple schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:57:
@GarBaGe @atacama ik ben benieuwd of het zoeken vanuit de "app launcher" bij jullie wel fatsoenlijk werkt.
Als ik het juiste begrijp van wat je wilt, nee het werkt niet. Als ik via de zoekbalk op het eerste scherm zoek op bijvoorbeeld ringtone komen er geen resultaten vanuit de settings naar voren. Opvallend detail, voordat ik de Android versie update werkte het volgens mij wel. Maar dat kan ik nu niet met zekerheid zeggen.

Ik ben best tevreden over de telefoon. Werkt soepel, alle functies die ik gebruikte op de 6a zijn nog gewoon aanwezig. Uiteraard zou ik bijna zeggen, het is dezelfde Android versie. Qua nieuwe features heb ik nog weinig ontdekt. Enige puntje dat ik anders had verwacht is de bovenbalk rondom de camera. Deze vind ik onzinnig hoog. Qua design snap ik het, maar ben meer van practisch gebruik😅

[ Voor 26% gewijzigd door atacama op 21-08-2025 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hijdaar95
Hey toetsenbord staat er voor. De online resultaten hebben de prioriteit over de lokale resultaten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4TuUd-W-wHlWLQR6gMNvh0R13U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tlM7l2Ji3r08MhOedZrzAxkB.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zVQsUBma0Q8StHQB5kJLHckozqw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JzHc2Owx2f4u3XtNzNc9AhT8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HowsMyApple
Hijdaar95 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 07:53:
Hey toetsenbord staat er voor. De online resultaten hebben de prioriteit over de lokale resultaten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb webresultaten altijd uitstaan. Geen lokale resultaten helaas.
Pixel 9:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGnF5s6aTJzCPmCkfbLKkUlXEgI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fBEMno0WRYgoMPgHESNMKq9M.png?f=fotoalbum_large

Op mn oude pixel 6a:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6gBcd0_EkFVTNZPb5SirIabvw7g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/B6PdWoz9Qe99A9gOAfULWZ52.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door HowsMyApple op 21-08-2025 08:05 ]

• atacama
Na een reboot zie ik de instellingen wel terug komen in de zoekresultaten... Geen idee of het met een update is mee gekomen of door iets anders. Wel jammer dat het zoeken van de telefoon niet mogelijk is als je een andere zoekmachine instelt.

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik heb de QPR2 Beta, en ben geen fan van de kleuren. Ze moeten gebasseerd zijn op de achtergrond, en dat zijn ze technisch ook, maar het is allemaal net alsof ik kleurenblind ben. Tijd om daar mee te puzzelen.

• Largamelion
uwedp schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:22:
[...]

Intussen is de 10 aangekondigd en Google geeft tijdelijk een inruilbonus van 250€ + waarde inruiltoestel. Door m'n ongebruikte A33 in te ruilen kan ik de 10 dus krijgen voor 617€ nu (128GB). De Pixel 9 heb ik de laatste maand sterk gevolgd qua prijs en enkel de groene versie kwam nog in de buurt van 500€, de zwarte/witte zag ik minimum voor 530€.

Voor 'n kleine 100€ meer ga ik dan toch maar voor de 10 gaan denk ik, nog ff de echte reviews afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
Heeft iemand ervaringen met naar een fysieke winkel kunnen gaan als de binnenste screenprotector van de 9 Pro Fold vervangen moet worden? Ik weet dat je bij Samsung dat zo kunt laten doen, en ik weet ook dat Google samenwerkt met winkels in Nederland, maar ben benieuwd of dat een beetje vergelijkbaar is met Samsung, of dat je je toestel dan echt een tijd kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znight
AMD1800 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 13:53:
[...]

Ik heb mijn Pixel 9 pro bij KPN gekocht en hem daar ook voor garantie aangeboden. Hij is al sinds 8 augustus bij het reparatiebedrijf en sinds maandag zijn ze hem aan het repareren. Ik heb geen idee wat ze aan het doen zijn en ik wacht naar mijn idee al langer dan ik had verwacht. De definitieve garantie moet nog worden vastgesteld, maar ik ga ervanuit dat dit bij mij geen probleem is.
Hoe is het met de afhandeling van de garantie bij jou? Heb je de telefoon alweer in ontvangst mogen nemen?
Ik heb die van mijn vrinedin (9a) vandaag opgestuurd, dus ben benieuwd hoe lang dat duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
znight schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 15:22:
[...]

Hoe is het met de afhandeling van de garantie bij jou? Heb je de telefoon alweer in ontvangst mogen nemen?
Ik heb die van mijn vrinedin (9a) vandaag opgestuurd, dus ben benieuwd hoe lang dat duurt.
Sinds 18-08 is bij mij de status in reparatie. Ik heb geen idee wat ze aan het doen zijn, want er is verder geen update. Ze hebben het toestel op 08-08 in ontvangst genomen.

[ Voor 5% gewijzigd door AMD1800 op 23-08-2025 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• znight
AMD1800 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 17:08:
[...]

Sinds 18-08 is bij mij de status in reparatie. Ik heb geen idee wat ze aan het doen zijn, want er is verder geen update. Ze hebben het toestel op 08-08 in ontvangst genomen.
Lekker dan! Dacht toch ergens te lezen dat het normaal 10 werkdagen ofzo duurt voordat je hem weer terug moet hebben.
Hopelijk wordt hij snel gemaakt en opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
atacama schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:41:
Na een reboot zie ik de instellingen wel terug komen in de zoekresultaten... Geen idee of het met een update is mee gekomen of door iets anders. Wel jammer dat het zoeken van de telefoon niet mogelijk is als je een andere zoekmachine instelt.
Ik ben een aantal dagen van huis geweest en had de Pixel 9 thuis gelaten. Zojuist thuisgekomen en op miraculeuze wijze verschijnen de settings nu ineens wel in de zoekresultaten. Voordat ik wegging was alles geupdatet en stond de telefoon in vliegtuigmodus. Enige wat ik kan verzinnen is dat de telefoon alles nog moest indexeren oid.

Hoe dan ook, ik ben blij dat dit weer werkt zoals vanouds. M'n 6a batterij is wel echt aan z'n eind namelijk..
------

Heeft iemand toevallig dé tip om bij het kopieren van data van oude naar nieuwe telefooon te voorkomen dat je je foto's twee keer hebt?
Oude telefoon heeft backup voor camera folder aan.
Nieuwe telefoon initieert kopieren van oud naar nieuw.
Nieuwe telefoon vraagt om automatische backups aan te zetten. Dat wil ik weer.
Maar dan denkt Google Photos ineens dat al die foto's nieuw zijn en krijg ik alles dubbel in de gallery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
Ik heb dit dubbelingen probleem gepareerd door de foto's eerst eraf te halen. Die staan dus ook niet op de nieuwe pixel. Zie de toegevoegde waarde niet om al mijn foto's daar te bewaren als er tig backups zijn...

fijn dat nu alles weer werkt zoals verwacht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maximiliaan!
Heeft iemand ervaringen met de omloopsnelheid van reparaties bij Pixel toestellen? Mijn P9P is al sinds 1 augustus in het repaircentrum in Polen omdat de camera van het frame loszat.
Voor wie het interessant vindt: ik heb vandaag bericht gekregen dat ik een vervangend toestel krijg omdat het onderdeel niet beschikbaar is. Toch nog netjes opgelost, ondanks het lange wachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QLMKctoa1r19CjIUOmz641ULO8w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EWtITfFTaRRS2S5NQqSeXuvk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD1800
@maximiliaan! Mooi dat je een nieuw toestel krijgt! Misschien dat het bij mij daarom ook al zo lang duurt.

Maar dat er nu al een tekort aan reparatieonderdelen is, na nog niet eens een jaar, terwijl dit toestel 7 jaar lang software updates krijgt, voorspelt niet veel goeds.
Pagina: 1 ... 27 28 Laatste

Let op:
Berichten over accessoires horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Accessoires
Berichten mbt prijzen en levertijden horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Levertijden en prijzen