Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:07

Dennis1812

Amateur prutser

Daar ga ik morgen eens naar kijken. Volgens mij zit die er inderdaad niet. Maar misschien wat verstopt. Heb er nooit naar gezocht. Dat kan zeker een idee zijn ja.

SD aansluiting (zitten de kaarten in voor navigatie van renault)
3.5mm jack aansluiting en USB aansluiting heb ik sowieso.
Mijn zus was laatst compleet verontwaardigd dat ze geen cd in mijn auto kon afspelen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:34
Dennis1812 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 19:46:
[...]

Ik ga wat offtopic/Slowchat nu:
Heb ze wel eens gezien ja. Maar ik rijd met name langere stukken. Ik heb maar 1 USB poort. Dus dan moet ik ook een splittertje kopen om een draadloos ladertje aan te sluiten en dan dus die dongle.
Dan wordt dus de stroom half/half verdeeld. Ik heb een voorgevoel dat dat niet lekker gaat werken.

Zonder op te laden 2 uur Android auto + Spotify + Flitsmeister + Google maps gebruiken zal een lege accu geven bij aankomst ben ik bang.
Ik gebruik een AAWireless dongle, niet de goedkoopste maar wel een bekende en vooral betrouwbare. Werkt zonder problemen en ik vind het batterij verbruik echt alles mee vallen! Ik zit niet vaak 2u achter elkaar alles aan, maar sowieso wel 1u heen en 1u terug en red zonder problemen de dag. Desnoods tussendoor op het werk nog even laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:59

DarkSide

theres no place like ::1

De nieuwe android 16 staat klaar.
Ik download hem. hij installeert hem. De telefoon reboot.
En dan zit ik nog op android 15 en een melding kan niet updaten.
Als je daar op klikt. Dan kom ik weer in hetzelfde scherm terecht: Update staat klaar, downloaden, installeren, reboot en nog steeds Android 15.

Herkent iemand dit?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VriendomYokid
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:26
Popcorna schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:26:
Ik had de beta gedownload, verder niks. Bij systeem update krijg ik niks nieuws te zien.

Heb versie 16 BP31.250502.008.A1

Iemand een idee hoe ik de 16 stable release krijg?

Werken de weer effecten bij fotos als wallpapers nu wel? Blijft steeds hangen hier, nog niet eenmaal werkend gekregen.
De weer effecten werken bij mij ook niet zowel in beta 1 en beta 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:36

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

DarkSide schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:04:
De nieuwe android 16 staat klaar.
Ik download hem. hij installeert hem. De telefoon reboot.
En dan zit ik nog op android 15 en een melding kan niet updaten.
Als je daar op klikt. Dan kom ik weer in hetzelfde scherm terecht: Update staat klaar, downloaden, installeren, reboot en nog steeds Android 15.

Herkent iemand dit?
Download het op dit moment, ik laat wel even weten wat het resultaat wordt...

edit:
Geen problemen gevonden, het werkt gewoon. Android 16 staat er op.

[ Voor 7% gewijzigd door majoh op 12-06-2025 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-07 08:55
Ik heb me aangemeld voor de beta versie van Android 16. Maar nu 12 uur later nog steeds geen update ontvangen. Bij vorige versie ook aangemeld, stond vrijwel direct de update klaar. Is dit veranderd? Of gaat er iets mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:14
T-bone88 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:56:
Ik heb me aangemeld voor de beta versie van Android 16. Maar nu 12 uur later nog steeds geen update ontvangen. Bij vorige versie ook aangemeld, stond vrijwel direct de update klaar. Is dit veranderd? Of gaat er iets mis?
Zit je al op de stabiele Android 16? Van Android 15 naar de QPR beta was bij mij vrijwel meteen zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-07 08:55
Gerjannn schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:08:
[...]

Zit je al op de stabiele Android 16? Van Android 15 naar de QPR beta was bij mij vrijwel meteen zichtbaar.
Ja draai nu de stabiele versie van Android 16. Was benieuwd naar het niet design. Dus dacht dan maar richting de beta. Maar krijg maar geen ota binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:04
Vandaag voor het eerst een Pixel telefoon in gebruik genomen (9A) wat een toestel zeg! Software is echt heerlijk! Leuke gimmick dingetjes erin. Altijd iPhone en Samsung gehad maar ik had veel eerder naar Pixel moeten overstappen, het voelt als IOS (want dat werkte altijd wel goed) maar dan voor Android!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Laatst online: 14:26
Inhumanous schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 19:38:
Vandaag voor het eerst een Pixel telefoon in gebruik genomen (9A) wat een toestel zeg! Software is echt heerlijk! Leuke gimmick dingetjes erin. Altijd iPhone en Samsung gehad maar ik had veel eerder naar Pixel moeten overstappen, het voelt als IOS (want dat werkte altijd wel goed) maar dan voor Android!
Is het scherm een beetje te zien tussen die enorme scherm randen?

Veel plezier met je Pixel. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
NeWSJuNK schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 00:52:
[...]

Is het scherm een beetje te zien tussen die enorme scherm randen?

Veel plezier met je Pixel. 8)
Valt IRL echt wel mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:47
Sinds de update naar Android 16 heb ik 2 keer een paarse lijn door mijn beeld gehad (van boven naar beneden) :'( . Gelukkig als ik het scherm uit en aan deed met de power knop was het weer weg.

Meer mensen last van sinds de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:53
Rox92 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 08:31:
Sinds de update naar Android 16 heb ik 2 keer een paarse lijn door mijn beeld gehad (van boven naar beneden) :'( . Gelukkig als ik het scherm uit en aan deed met de power knop was het weer weg.

Nog nooit van gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:51

Ook gehad enige tijd geleden. Opgestuurd naar Google onder garantie, nieuw scherm erin gezet en had hem binnen 1 week weer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:46
Morgen komt mijn nieuwe Pixel 9 pro, erg benieuwd 😛 kom van een iPhone 13.

Zijn er nog zaken die ik meteen het beste kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znight
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-07 13:24
Eergisteren Android 16 geïnstalleerd. Ik heb een P9 en kan sommige apps niet afsluiten. (terug knop werkt niet), bij Whatsapp laat hij het laatste bericht niet zien en mijn vriendin heeft een P9a waarmee zij de apps niet kan afsluiten. Naar boven wegvegen werkt niet.

Zijn er meer mensen waarbij de navigatie niet meer goed werkt?
Weer een update met aardig wat problemen volgens mij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18:52
znight schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:41:
Eergisteren Android 16 geïnstalleerd. Ik heb een P9 en kan sommige apps niet afsluiten. (terug knop werkt niet), bij Whatsapp laat hij het laatste bericht niet zien en mijn vriendin heeft een P9a waarmee zij de apps niet kan afsluiten. Naar boven wegvegen werkt niet.

Zelf geen last van hier, maar het is een bekende bug: https://www.androidauthor...ation-android-16-3567818/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:38

Al een herstart geprobeerd?
De update werkt hier feilloos op 3 apparaten (2x 9P en 1x 9a)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:48

Hier hetzelfde. Reboot werkt niet. Uit en aanzetten helpt ook niet. Super irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-07 14:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGOqkJLRjGNhqv_Koei5mhRq1Tw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ycGeeHh8avsNLfQD0Sm1svHq.png?f=fotoalbum_large

Ik loop er tegenaan dat alles ik een agenda afspraak wil maken of vraag hoe mijn dag eruit ziet, dit niet lukt.
Bij Android 16 staat expliciet dat dit zou moeten werken, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
brtkpr schreef op maandag 16 juni 2025 @ 18:06:
Morgen komt mijn nieuwe Pixel 9 pro, erg benieuwd 😛 kom van een iPhone 13.

Zijn er nog zaken die ik meteen het beste kan instellen?
Wat beviel je niet aan iPhone? De nieuwe aankomende software van Apple lijkt steeds meer op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtthw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 17:08
mtthw schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:29:
Ik heb een aantal weken de Pixel 9 in gebruik. Superfijn toestel! Er is echter één probleem met de bluetooth als hij verbonden is met mijn auto.
Het probleem is dat er haperingen zitten in de media die wordt afgespeeld vanuit Spotify. Regelmatig speelt de media dan wat sneller om de achterstand 'in te halen' en soms zit er een hele korte onderbreking in. Bijzonder storend.
Het gaat om een Mazda 5 uit 2011 met de standaard radio. Uiteraard zal de bluetooth technologie redelijk antiek zijn en een deel van het probleem daar zitten, maar met mijn oude telefoon (Samsung Galaxy S21 FE) een de telefoon van mijn vriendin (Xiaomi Poco X3 Pro en nu een Oneplus Nord 4) werkt het wel zonder problemen.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd (opnieuw pairen, spelen met het type audioapparaat vanuit de Pixel, zonder resultaat.
Zijn er mensen met vergelijkbare ervaringen en/of heeft iemand een idee of dit probleem op een andere manier op te lossen is?
Dit probleem was na een update verholpen. Echter na het updaten naar Android 16 i het probleem helaas weer terug. Anderen ook problemen met bluetooth sinds Android 16?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:59
Ik draai ook de 16 Beta. Weet iemand of je in de desktop mode de resolutie kunt veranderen? Bij staat die greyed out op 1080p, wat er niet uitziet op mn 1440p monitor.

Weet niet of het aan mn dock licht, of aan de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

jules schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:06:
[Afbeelding]

Bij mij hangen de navigatieknoppen over gboard heen. Heb inmiddels het formaat aangepast, waardoor het wel weer werkbaar is.

Verder nog weinig nieuwe features gevonden die wel werken of interessant zijn. Had wel wat van die Pixel Vips verwacht eigenlijk.
Helaas op meer plekken die bug, hopelijk snel een fix ben dus niet de enige gelukkig. Formaat is ook niet aan te passen omdat een knop is en geen toetsenbord in de volgende situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lEWN8i-kNTVCct28u1VMsMGo8rw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tWEBsmwBYeNdw3qlO5RzMEEf.png?f=fotoalbum_large

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
NeWSJuNK schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:10:
[...]

Wat beviel je niet aan iPhone? De nieuwe aankomende software van Apple lijkt steeds meer op Android.
Er was eigenlijk niets wat mij niet beviel, maar meer dat ik nieuwsgierig was naar de andere kant :)

En tot nu toe bevalt het goed >:)

Alleen krijg ik icloud niet aan de gang in Gmail ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
foekebooij schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:53:
[Afbeelding]

Ik loop er tegenaan dat alles ik een agenda afspraak wil maken of vraag hoe mijn dag eruit ziet, dit niet lukt.
Bij Android 16 staat expliciet dat dit zou moeten werken, iemand tips?
Je moet toegang geven in je Google-account dat Google de data tussen de verschillende applicaties mag delen. Dus als je op "Doorgaan" klikt dan zou je toegang moeten kunnen geven en daarna werkt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
brtkpr schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:18:
[...]

Er was eigenlijk niets wat mij niet beviel, maar meer dat ik nieuwsgierig was naar de andere kant :)

En tot nu toe bevalt het goed >:)

Alleen krijg ik icloud niet aan de gang in Gmail ...
Leuk, welkom! Ik vond dit op Reddit, blijkbaar nog best wat instellingen die je moet doen maar hopelijk helpt dit :) https://www.reddit.com/r/GooglePixel/s/HNaxxYbcMm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Gerjannn schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 18:02:
[...]

Leuk, welkom! Ik vond dit op Reddit, blijkbaar nog best wat instellingen die je moet doen maar hopelijk helpt dit :) https://www.reddit.com/r/GooglePixel/s/HNaxxYbcMm
Thanks!! Zit nu lekker al het forum door te spitten.

Helaas werkt ook deze optie niet, bij het opgeven van het imap adres controleert hij de gegevens maar blijft terugkomen dat het niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
brtkpr schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 19:09:
[...]

Thanks!! Zit nu lekker al het forum door te spitten.

Helaas werkt ook deze optie niet, bij het opgeven van het imap adres controleert hij de gegevens maar blijft terugkomen dat het niet werkt...
Balen! Ben deze link nog tegengekomen, weer een wat andere manier, misschien werkt dat?

Edit: whooops, de link: https://www.androidcentra...oud-email-account-android

[ Voor 10% gewijzigd door Gerjannn op 17-06-2025 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtkpr
Gerjannn schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 22:26:
[...]

Balen! Ben deze link nog tegengekomen, weer een wat andere manier, misschien werkt dat?

Edit: whooops, de link: https://www.androidcentra...oud-email-account-android
Haha ook die had ik al geprobeerd, tezamen met nog wat andere. Helaas ook geen oplossing.
Blijkbaar werkte het goed tot Android 13, daarna lijkt het nagenoeg niet meer te werken onder Gmail.
Heb maar besloten een Microsoft Outlook app te installeren, daarmee ging het vrijwel vlekkeloos (dan wel met app-wachtwoord)

Dank voor de hulp zover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:01
Ik heb een Pixel 9 Pro XL gekocht als los toestel bij Mobiel.nl. Had al een S25 Ultra, maar was toch te nieuwsgierig. Vooral omdat ik op de video's op YouTube zag dat het qua opzet net een iPhone is. Heb er een gekocht met het idee 'zien of het wat is', maar ik ben heel erg positief verrast.

Ik ben geen gamer op smartphones. Heb een iPhone 16 Pro Max, maar heb altijd een Android smartphone voor het ontwikkelen op beide platforms. Ik vind de Pixel wel een stuk intuïtiever en handzamer dan de S25 Ultra. Goede vorm ook. Mooi ding, hoor. Het eerste Android toestel waarover ik echt enthousiast ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Laatst online: 24-07 20:28
Vandaag heb ik mijn Pixel Fold teruggekregen nadat ik twee geleden de mijne had ingeleverd bij KPN met de vaker voorkomende bug rond het vraagteken bij het batterijpercentage. Of nou ja, terug. Ze hebben besloten een hele nieuwe Fold op te sturen! Nog nooit meegemaakt, maar blijkbaar was repareren te ingewikkeld of zou lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docc
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-07 06:59
Had een pixel 9 op het oog. Maar de prijs is hetzelfde als een s25. Waarbij de s25 bijna 2x zoveel hogere scores heeft in synthetische benchmarks als geekbench.

Ik vraag me af hoe ik dan een pixel
kan verantwoorden. De pluspunten, betere camera en custom roms dichten dat gat niet

[ Voor 23% gewijzigd door Docc op 22-06-2025 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:38
Als je de hele dag zware games of Geekbench draait zou ik de Samsung halen. Merk persoonlijk op geen enkel moment dat de telefoon niet de snelste is in benchmarks.

Alles is soepel, snel, stabiel, gewoon helemaal prima voor de meeste mensen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chiel
De Pixel is veiliger (hacks, ongeoorloofd inloggen) en je deelt alleen data met Google ipv met Google én Samsung. De P9 is ook wat groter en zwaarder, als ik het goed heb onthouden. Verder is de user interface van de Pixel een stuk kaler (minder instellingsmogelijkheden, maar ook minder bloat).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inhumanous
Docc schreef op zondag 22 juni 2025 @ 10:25:
Had een pixel 9 op het oog. Maar de prijs is hetzelfde als een s25. Waarbij de s25 bijna 2x zoveel hogere scores heeft in synthetische benchmarks als geekbench.

Ik vraag me af hoe ik dan een pixel
kan verantwoorden. De pluspunten, betere camera en custom roms dichten dat gat niet
Ik ben overgestapt van de S23 heel kort naar een iphone 15 pro maar daarna heel snel overgestapt naar een Pixel (9A)

In mijn ogen is de pixel veel fijner als de Samsung UI en de pixel voelt ook veel snappier aan. Ook de camera is beduidend beter & sneller.

Edit: en niet te vergeten de pixel drops en Updates als eerste (mocht je daar wat om geven)

[ Voor 6% gewijzigd door Inhumanous op 22-06-2025 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docc
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-07 06:59
Ja pixel UI spreekt mij ook wel aan.

mischien even wachten op de 10. Kijken wat er komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
Mijn Pro XL heeft een merkbaar slechtere accu duur met de Android 16 update. De SOT is al gauw 35% minder. Toestel is ook altijd warm~ish.
In het accu verbruik menu staat niks opvallends.
Iemand een tip?

[ Voor 4% gewijzigd door Hijdaar95 op 25-06-2025 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
Hijdaar95 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:14:
Mijn Pro XL heeft een merkbaar slechtere accu duur met de Android 16 update. De SOT is al gauw 35% minder. Toestel is ook altijd warm~ish.
In het accu verbruik menu staat niks opvallends.
Iemand een tip?
Herstart en dan Accubattery installeren, hopelijk valt daarin dan wat op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Ik heb de laatste dagen wat problemen met mijn pixel 9 pro. Het scherm flikkert snel achter elkaar en lijkt dan te crashen. Een nieuwe opstart heeft het probleem eerst verholpen, iemand die het herkent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Is er een P10 (speculatie)topic?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10:51
Inhumanous schreef op zondag 22 juni 2025 @ 15:17:
[...]

Ik ben overgestapt van de S23 heel kort naar een iphone 15 pro maar daarna heel snel overgestapt naar een Pixel (9A)

In mijn ogen is de pixel veel fijner als de Samsung UI en de pixel voelt ook veel snappier aan. Ook de camera is beduidend beter & sneller.

Edit: en niet te vergeten de pixel drops en Updates als eerste (mocht je daar wat om geven)
Ik zit al jaren met een pixel 5; overweeg nu naar iPhone 16 pro of pixel 9 pro. Eigenlijk geeft voor mij de doorslag dat ik bij Google Cloud/ Android ecosysteem wil blijven.. is dat ook de reden dat jij van iPhone terug naar pixel/Android bent gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mole
nel!s schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 08:39:
[...]

Ik zit al jaren met een pixel 5; overweeg nu naar iPhone 16 pro of pixel 9 pro. Eigenlijk geeft voor mij de doorslag dat ik bij Google Cloud/ Android ecosysteem wil blijven.. is dat ook de reden dat jij van iPhone terug naar pixel/Android bent gegaan?
Ik zou nu geen pixel 9 Pro meer aanschaffen, maar afwachten wat de 10 serie gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10:51
Mole schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 08:46:
[...]

Ik zou nu geen pixel 9 Pro meer aanschaffen, maar afwachten wat de 10 serie gaat brengen.
Ok, k heb nog geen leaks gezien waar ik mega enthousiast van wordt maar als jij als 9 gebruiker dat aanraadt dan lijkt dat me een goed idee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inhumanous
nel!s schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 08:39:
[...]

Nee, niet persee. Ik vind de weg die Apple inslaat niet zo best de laatste jaren. Ben op dit moment juist alle Apple devices aan het vervangen voor Android/google

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mole
nel!s schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 08:49:
[...]

Ok, k heb nog geen leaks gezien waar ik mega enthousiast van wordt maar als jij als 9 gebruiker dat aanraadt dan lijkt dat me een goed idee :)
Mijn opmerking behoeft natuurlijk enige nuance. Ik heb zelf sinds launch de 9 Pro, en hoewel het de beste telefoon is (UX) die ik ooit heb gehad, kun je niet ontkennen dat de processor echt achterblijft op de concurrentie.

In mijn afweging maakte dat niet zo veel uit, want ik game er niet op, maar of deze tensor g4 het 7 jaar uitzit is nog maar de vraag. Wat meespeelde is dat ik er zon 650e voor betaalt heb.

Als ik nu zou moeten kiezen tussen wachten op meer duidelijkheid over de 10, of een 9 Pro kopen, zou ik wachten, tenzij die < 500e zou kosten.

Edit: vaak zijn er bij de launch allerlei aanbieden, trade-in programmas en cashbacks beschikbaar die de prijzen redelijk gelijktrekken met de serie van het jaar ervoor. Ik zou dan altijd voor de nieuwste gaan, gezien hoe lang je blijkbaar met je toestel doet.

[ Voor 13% gewijzigd door Mole op 28-06-2025 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:07
Er is gewoon erg weinig vooruitgang te merken bij smartphones. Pixels gebruiken nog steeds UFS 3.1 terwijl zelfs mid range phones van andere merken UFS 4 hebben.
Je betaald een hoge prijs voor een 9 Pro en dan zit je nog altijd met een magere 128gb storage.
En het camera systeem staat ook al enkele iteraties stil, en zal bij de Pixel 10 zelfs een stap ACHTERUIT nemen (net zoals ze dat gedaan hebben bij de 9a), en bij de 10 Pro weeral blijven stilstaan.

Spijtig. Ik vind Pixel de beste qua OS maar zo spijtig dat ze crap hardware specs hebben voor zoveel geld.
Voor de prijs van een 9 Pro wil ik UFS 4, 256gb storage, een 1inch camera sensor en een cpu uit de topklasse.

[ Voor 11% gewijzigd door phobosdeimos op 28-06-2025 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Zijn er meer mensen die last hebben van een waterval effect als ruis bij weinig licht op de front camera? Bij het videobellen zie je het echt heel erg. We hebben het dan over een donkere slaapkamer met een klein nachtlampje aan. Ik heb dat in de logeerkamer bij mijn ouders.

Bij mijzelf thuis geen last van. Verder ben ik blij met de Pixel 9 Pro XL. Ik gebruik al 15 jaar iPhones. Mijn daily driver is nu nog een iPhone 16 Pro Max. Maar met Liquid Glass als designtaal weet ik niet of ik een iPhone 17 Pro Max zal kopen (ik upgrade jaarlijks). Het is niet dat ik het niet mooi vind, maar van sommige animaties word ik duizelig door mijn ziekte. Ik zal dus iets anders moeten proberen. Had een S25 Ultra, maar te boxy en ik vind OneUI te kinderachtig. Een bonte kleurenkermis waar ik niet aan kon wennen.

De Pixel is wat meer als een iPhone en zeker met Android 16 QPR 2 is het precies goed. Ik vind met name de Now Playing functie een droom die uitkomt. Ik speel nooit games, dus geen last van underperformance. Het ronde ontwerp maakt de stap van een iPhone naar een Pixel wel kleiner. En het camerasysteem ziet er mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:45
Het weereffect bij wallpapers werkt nu in de nieuwe update van de Beta (2.1).
Het is wel aardig, maar minder spectaculair dan ik dacht. (Heel erg vreemde uitsnedes soms).
Het effect met de regenbui is mijn favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
Ik mis nog steeds een mogelijkheid om dagelijks of elke unlock een nieuwe achtergrond uit je favorieten map te krijgen, zoals in IOS. Zou mooie toevoeging zijn.

Ook een suffe bug in mijn Find My device app. Daar lijkt het icoon van de Pixel 9 Pro op een Google Nexus 1...

[ Voor 26% gewijzigd door Mole op 30-06-2025 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
Sinds 2 weken een super tevreden gebruiker van een Pixel 9A (mijn eerste pixel toestel)

Nu loop ik tegen 1 raar puntje aan, als mijn telefoon te warm word valt de 5G verbinding weg en staat er bij het driehoekje met bereik een uitroepteken.

Is dit normaal bij een Pixel ? Ik heb met een warme iPhone of Samsung nooit gehad dat mijn internet weg viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-07 10:12
Is dit ook de plek om accessoires te bespreken?
Ik overweeg een 9a 256 GB te kopen, zwart, en deze in een witte hoes te doen. Voor een Stormtrooper uiterlijk, zeg maar. Is de officiële hoes (back cover) van Google aan te bevelen, of zijn er populaire toppers die ik echt moet overwegen?

En dan ook het glas beschermen: zit er vanuit de fabriek een schermbeschermer op, of niet? Een van glas is ideaal, mits dit goed past bij de hoes.

Mijn doel is om vele jaren met deze telefoon te doen, dus een beetje bescherming is wel gepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rox92
erikieperikie schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 20:08:
Is dit ook de plek om accessoires te bespreken?
Ik overweeg een 9a 256 GB te kopen, zwart, en deze in een witte hoes te doen. Voor een Stormtrooper uiterlijk, zeg maar. Is de officiële hoes (back cover) van Google aan te bevelen, of zijn er populaire toppers die ik echt moet overwegen?

En dan ook het glas beschermen: zit er vanuit de fabriek een schermbeschermer op, of niet? Een van glas is ideaal, mits dit goed past bij de hoes.

Mijn doel is om vele jaren met deze telefoon te doen, dus een beetje bescherming is wel gepast.
Eigenlijk niet, voor accessoires mag je hier naartoe: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Accessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-07 23:52
Voor 224 euro de Pixel 9a aangeschaft (i.c.m. 2 jaar 15 euro Odido abbonement). Prima deal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Laatst online: 19:30
b00ster schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 07:05:
Voor 224 euro de Pixel 9a aangeschaft (i.c.m. 2 jaar 15 euro Odido abbonement). Prima deal! :)
Via...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 03:12
Dat kan allemaal in:
[Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Levertijden en prijzen
[Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Levertijden en prijzen

[ Voor 16% gewijzigd door Golf2vr6 op 07-07-2025 16:26 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brad Pitt
Juli update is gereed te worden geïnstalleerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ugThIyqidvYg7E_KsDL1Wj0sL8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RvpxvWQZ8xb0r9vcBUXW5ubb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Hoe moet ik dit interpreteren? Krijgen P9Pro owners nu nog eens een jaar gratis Gemini Pro?

https://blog.google/products/pixel/pixel-drop-july-2025/

(Niet dat ik er iets op tegen heb :) )

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inhumanous
Beefhead schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 13:08:
Hoe moet ik dit interpreteren? Krijgen P9Pro owners nu nog eens een jaar gratis Gemini Pro?

https://blog.google/products/pixel/pixel-drop-july-2025/

(Niet dat ik er iets op tegen heb :) )
ik lees het meer als: bij een aanschaf van een Pixel 9 pro kreeg/krijg je een jaar gratis gemini pro, we hebben nu Veo 3 ook toegevoegd als functie dus je kan deze functie gebruiken in combinatie met je jaar gratis gemini pro die je hebt gekregen of gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Inhumanous schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 13:17:
[...]

ik lees het meer als: bij een aanschaf van een Pixel 9 pro kreeg/krijg je een jaar gratis gemini pro, we hebben nu Veo 3 ook toegevoegd als functie dus je kan deze functie gebruiken in combinatie met je jaar gratis gemini pro die je hebt gekregen of gaat krijgen.
Je hebt waarschijnlijk (helaas) gelijk. :'(

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Niet zo een succes qua "nieuw speeltje maar weer eens na een jaar upgraden" maar wellicht wel goed voor de portemonnee (uiteraard eerst nog de definitieve versie afwachten).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pbsLH6UI3OQQp8RE7OIfGpXo1DY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/y3HqNNmboDxsXshYL1pY5ccX.png?f=fotoalbum_large

Bron: https://www.notebookcheck...-Geekbench.1055149.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Zwakke broeder in de competitie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:36
Brad Pitt schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 02:26:
Niet zo een succes qua "nieuw speeltje maar weer eens na een jaar upgraden" maar wellicht wel goed voor de portemonnee (uiteraard eerst nog de definitieve versie afwachten).

[Afbeelding]

Bron: https://www.notebookcheck...-Geekbench.1055149.0.html
Dit gaat niet over een Pixel 9 variant, wellicht tijd om dit in een nieuw topic te bediscussiëren, wellicht kun je er één openen met als titel: [Google Pixel 10 / 10 Pro / 10 Pro XL] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dit is juist wel boeiend nieuws voor 9-eigenaars imho die willen upgraden of mensen die willen wachten op de 10 vanwege de zogenaamd radicaal betere TSMC chip. Maar ymmv 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik heb sinds gisteren een permanente streep en sinds vandaag nog een tweede een groene streep op mijn scherm. Begon van het weekend af en toe te verschijnen, maar verdween gelukkig weer. Dacht dat het wellicht softwarematig was, want bij aan- of uitzetten van het scherm verdween het weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7S-FnTRDDIl6Lj_qPK00Zi7n3Ao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P3WmWBD7wSiq5bWBmRMDcGKS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-uzDUyywy4D_mwKREzONn8LaBcU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sYWiIqkpR7NeoU8iOaKw7L1S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iT-SxswW3ByPi9XSVVKjb3-7If8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/npS2w1ZFEYPgnEGca1b3QWew.jpg?f=fotoalbum_large

Mooi klaar mee. Heb hem bijna een jaar en wilde er zeker meer dan twee jaar mee doen. Eerste toestel sinds 15 jaar dat een defect vertoond. Aanmelden voor reparatie dan maar. Meer mensen iets soortgelijks gehad? Kon niets vinden in het topic. Wel wereldwijd.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Ik heb een iPhone 16 Pro Max en kocht de Pixel 9 Pro XL als mogelijke vervanger, een tijdje terug. Inmiddels is de Pixel toch weer retour. Dat ligt vooral aan de Pixel zelf.

Ik vind de UI echt fantastisch en dicht bij iOS komen. De overstap is dan niet zo groot. Maar ik heb me enorm geërgerd aan de saaie kleuren die het display produceert. Het oog allemaal enorm koeltjes. De iPhone oogt een stuk levendiger. Ik heb ze weleens naast elkaar gehouden en je ziet dan dat de Pixel tekortschiet.

Tweede reden: de selfie camera is enorm slecht bij zeer weinig licht. Ik zie veel waterfalling en de kwaliteit is niet om aan te gluren. Je ziet het ook vooral bij videobellen en het is duidelijk heel veel slechter dan mijn iPhone.

Ten slotte zou ik dan ook overstappen naar een Pixel Watch. Maar aluminium en een enorm fragiel scherm, is een serieuze downgrade van mijn Apple Watch Ultra. Ik heb nu de S25 Ultra (ook voor het devven), maar ik denk dat ik gewoon bij Apple blijf. Zit enorm diep in het ecosysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

jules schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 23:12:
Ik heb sinds gisteren een permanente streep en sinds vandaag nog een tweede een groene streep op mijn scherm. Begon van het weekend af en toe te verschijnen, maar verdween gelukkig weer. Dacht dat het wellicht softwarematig was, want bij aan- of uitzetten van het scherm verdween het weer.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi klaar mee. Heb hem bijna een jaar en wilde er zeker meer dan twee jaar mee doen. Eerste toestel sinds 15 jaar dat een defect vertoond. Aanmelden voor reparatie dan maar. Meer mensen iets soortgelijks gehad? Kon niets vinden in het topic. Wel wereldwijd.
Met zoeken op 'groen' in dit topic vind je toch anderen?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:36

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat lijkt op een defect scherm, terug naar de winkel waar je de telefoon gekocht hebt en je garantieclaim indienen. De wettelijke rechten die je hebt vind je bij ConsuWIjzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Momenteel ligt mijn telefoon bij kpn met hetzelfde euvel.
Maandag is hij daar aangekomen en sinds woensdag de status in reparatie. Als ik iemand anders uit dit topic moet geloven doet google het in een week. Zodra ik hem terug heb laat ik wel weten hoe het is verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-07 21:55

RoyK

Hobby tekenaar

Ik lees veel reacties over 128gb te laag is aan opslag anno 2025. Ik heb altijd 128gb gehad met mijn pixel 6a, die helaas uit mijn handen is geglipt en 200 euro schade had, waar ik geen trek in had. Ik ben overgegaan op een Samsung A16 omdat ik niet veel geld aan een nieuwe telefoon uit wilde geven, maar dat bevalt me echt voor geen meter. Ik dacht goedkoop uit te zijn met een lekker goedkope budget phone, maar je merkt pas wat dat echt inhoud als je leuke kiekjes wil maken tijdens dierbare momentjes. Ik heb besloten de A16 na 2 maanden te gaan vervangen en wat meer te investeren, en zo kom ik op de Pixel 9a uit.

Zodra ik in mijn wifi kom en oplaad dumpt mijn telefoon alles naar Onedrive en die backuped op zijn beurt elke nacht naar mijn NAS. En zo blijft je telefoon qua opslag best goed beschikbaar. Maar misschien mis ik iets zoals een groter OS of iets anders wat ik over het hoofd zie waarom 256gb een betere keuze is. Op dit moment is dit smaakje namelijk bijna 100 euro duurder.

[ Voor 3% gewijzigd door RoyK op 18-07-2025 20:39 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
RoyK schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 20:39:
Ik lees veel reacties over 128gb te laag is aan opslag anno 2025. Ik heb altijd 128gb gehad met mijn pixel 6a, die helaas uit mijn handen is geglipt en 200 euro schade had, waar ik geen trek in had. Ik ben overgegaan op een Samsung A16 omdat ik niet veel geld aan een nieuwe telefoon uit wilde geven, maar dat bevalt me echt voor geen meter. Ik dacht goedkoop uit te zijn met een lekker goedkope budget phone, maar je merkt pas wat dat echt inhoud als je leuke kiekjes wil maken tijdens dierbare momentjes. Ik heb besloten de A16 na 2 maanden te gaan vervangen en wat meer te investeren, en zo kom ik op de Pixel 9a uit.

Zodra ik in mijn wifi kom en oplaad dumpt mijn telefoon alles naar Onedrive en die backuped op zijn beurt elke nacht naar mijn NAS. En zo blijft je telefoon qua opslag best goed beschikbaar. Maar misschien mis ik iets zoals een groter OS of iets anders wat ik over het hoofd zie waarom 256gb een betere keuze is. Op dit moment is dit smaakje namelijk bijna 100 euro duurder.
Denk dat dat wel prima lukt als je weinig offline beschikbaar moet hebben, hier wat screenshots van mijn opslag na +/- 3 kwart jaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R6T4UI5Hof_gFcMKErlvXWms_Tk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ci3YpLvF9IE8YMEEqVd8tMzK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUekP4ji4Qf-84gwLtq3qtBlNFc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QSSWqVBGwFoOp9L1z6ZqfbrT.png?f=fotoalbum_large

Waar je dus vooral rekening mee moet houden is hoeveel je offline nog wilt opslaan (zoals Spotify, Netflix, kaarten downloaden in Maps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:30
Zit met een vraag op de pixel pro: waar zijn de meegeleverde specifieke geluiden van apps voor meldingen?

Voorbeeld: ik heb een app voor het elektronisch kattenluik. Die gaf op mij oude telefoon een 'miauw' geluid als de kat binnenkwam/naar buiten ging.

Ik kan dat specifieke geluid niet vinden onder de geluiden bij apps - meldingen - geluid.

Maar ook WhatsApp had op mijn oude telefoon specifieke geluiden voor normale en groepschats.

Ik vind nu alleen de standaard Pixel — geluidjes en standaard staat alles op Eureka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

wmeester schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 07:55:
Zit met een vraag op de pixel pro: waar zijn de meegeleverde specifieke geluiden van apps voor meldingen?

Voorbeeld: ik heb een app voor het elektronisch kattenluik. Die gaf op mij oude telefoon een 'miauw' geluid als de kat binnenkwam/naar buiten ging.

Ik kan dat specifieke geluid niet vinden onder de geluiden bij apps - meldingen - geluid.

Maar ook WhatsApp had op mijn oude telefoon specifieke geluiden voor normale en groepschats.

Ik vind nu alleen de standaard Pixel — geluidjes en standaard staat alles op Eureka.
Mogelijk zijn dat geluiden die bij je oude telefoon hoorden?
Was dat wat anders dan een Pixel? - dan kan ik mij goed voorstellen dat die geluiden dan niet meer te vinden zijn.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:12

Flipm0de

geen

Zou iemand met een pixel dit eens willen testen? M’n meest gebruikte functie op de iPhone is de Live Photo. Dan heb je van elke foto die je neemt een paar seconden voor en nadat je op de knop drukt beweging en geluid. Eigenlijk een kort filmpje. Voor zover ik weet zat er nooit geluid bij de pixels. Beweging was er wel (top foto). Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dshr5cnw3ok23VH8SXiImIRwbrQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pnqlAu1XKjChyFkh5S0dP771.jpg?f=fotoalbum_large

Als het nu eindelijk werkt is de tijd gekomen om over te stappen 😀.

[ Voor 5% gewijzigd door Flipm0de op 19-07-2025 20:47 ]

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inhumanous
Flipm0de schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 20:46:
Zou iemand met een pixel dit eens willen testen? M’n meest gebruikte functie op de iPhone is de Live Photo. Dan heb je van elke foto die je neemt een paar seconden voor en nadat je op de knop drukt beweging en geluid. Eigenlijk een kort filmpje. Voor zover ik weet zat er nooit geluid bij de pixels. Beweging was er wel (top foto). [Afbeelding]

Als het nu eindelijk werkt is de tijd gekomen om over te stappen 😀.
Zo juist geprobeerd, geen geluid helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:12

Flipm0de

geen

Inhumanous schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 20:53:
[...]

Zo juist geprobeerd, geen geluid helaas.
Damn jammer maar bedankt!
Dan heeft Googles eigen AI nog wat te trainen.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-07 21:55

RoyK

Hobby tekenaar

Zojuist na een week wikken en wegen een pixel 9a 128gb besteld. Ook dit keer een goed hoesje bij gedaan. Deze. Toch altijd weer een ripje uit je lijf, maar als ik hem straks voor het eerst opstart ben ik dat hoop ik snel vergeten haha :D

Stiekem kan ik al niet meer wachten om weer in een eenvoudig os te werken, want android op de Samsung manier kan ik maar niet wennen. Helaas moet ik toch even tot woensdag uitzitten.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inhumanous
RoyK schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 21:31:
Zojuist na een week wikken en wegen een pixel 9a 128gb besteld. Ook dit keer een goed hoesje bij gedaan. Deze. Toch altijd weer een ripje uit je lijf, maar als ik hem straks voor het eerst opstart ben ik dat hoop ik snel vergeten haha :D

Stiekem kan ik al niet meer wachten om weer in een eenvoudig os te werken, want android op de Samsung manier kan ik maar niet wennen. Helaas moet ik toch even tot woensdag uitzitten.
Ga je geen spijt van krijgen!

Ik ben recent (maandje geleden) voor het eerste Pixel telefoon gaan gebruiken (9a) en totaal geen spijt van. Twijfel zelfs om hem te upgraden naar een 9 pro aangezien pixel zo goed bevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Laatst online: 14:50
Ik maak graag foto's van de kleinkinderen.Is de Pixel 9 Pro XL wat in vergelijk met de Xiaomi 15 ultra. Vind het een lastige keuze. Wat zouden jullie adviseren 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
De Xiaomi 15 Ultra is een beter toestel, maar hun Android versie ziet er anders uit.
Ik kon er prima mee omgaan, geef het zelfs de voorkeur, maar voor sommigen is het een afknapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:21
Iemand al graphene er op gezet ? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chiel
Signs schreef op zondag 20 juli 2025 @ 20:03:
Zeker, vanaf de dag van aankoop. Gaat heel goed, sinds vorige week ook op Android 16.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galukon
  • Laatst online: 18:56
Signs schreef op zondag 20 juli 2025 @ 20:03:
Yes, hier sinds vorige week. Werkt goed. Ik heb het stock-OS niet gebruikt maar batterylife is wel echt goed. Het vereist wel wat tweaking dat alles werkt. Ik zou niet beginnen met een multiprofile setup zoals je veel ziet op YouTube. Werd me ook afgeraden in de Discord van Graphene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:00

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Ik heb hem sinds launch en merk dat m'n telefoon de laatste tijd erg warm wordt met goed gebruik en de batterij valt me ook tegen. Ik was enorm enthousiast, maar heb tegenwoordig toch wat twijfels, ik vraag me af of ik er de 2 jaar die ik gepland had ermee vol ga maken.

De camera is wel top, jammer dat er niet meer kleinere formfactors (zoals de 9P) zijn met zoom functie.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Checkte het weer een verrassend genoeg doet de animatie het nu opeens, regendruppels op de achtergrond vallen omlaag.
Nog niet eerder gezien dus misschien met Android 16 actief geworden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5P8IBjVEyK5RTdtY0HXINH4_ffc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/o4ioDG0jS31rMFsLf4P1wuFJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Brad Pitt schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 00:06:
Checkte het weer een verrassend genoeg doet de animatie het nu opeens, regendruppels op de achtergrond vallen omlaag.
Nog niet eerder gezien dus misschien met Android 16 actief geworden.
[Afbeelding]
Trimotor maakt overuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:03
Ik heb sinds kort de 9a, nu merkte ik gisteren op dat de batterij heet wordt tijdens het opladen.
Toestel zit in bookcase maar voelde het aan de onderzijde.

Ik kom van de pixel 6a af, waar batterij softwarematig werd terug geschroefd ivm oververhitting

Meerdere hier waarbij het opladen telefoon zo warm/heet wordt?

[ Voor 11% gewijzigd door ivo1969 op 22-07-2025 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ivo1969 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 07:03:
Ik heb sinds kort de 9a, nu merkte ik gisteren op dat de batterij heet wordt tijdens het opladen.
Toestel zit in bookcase maar voelde het aan de onderzijde.

Ik kom van de pixel 6a af, waar batterij softwarematig werd terug geschroefd ivm oververhitting

Meerdere hier waarbij het opladen telefoon zo warm/heet wordt?
Moet zeggen dat ik hier geen last van heb met mijn 9a
Hij word alleen erg warm en ongelukkig als ik hem wireless oplaad en Android Auto gebruik.
Wat ik dus niet doe en gewoon een kabel gebruik in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat ze er binnenkort echt aankomen alvast: [Google Pixel 10 (Pro)] Geruchten & Discussie

Pixel 10's vind ik qua kleur niet echt bijzonder en / of leuk:
Afbeeldingslocatie: https://www.androidheadlines.com/wp-content/uploads/2025/07/Exclusive-Google-Pixel-10-renders-colors-AH-1154x649.webp

[ Voor 47% gewijzigd door CLB op 22-07-2025 14:42 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Toch overstag gegaan voor een Pro 9 XL. De aanbieding (699) was te mooi om te laten liggen...

Tjielp... een vogel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:07
Bas schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 15:25:
Toch overstag gegaan voor een Pro 9 XL. De aanbieding (699) was te mooi om te laten liggen...
9 pro XL voor die prijs? Waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik zag hem via pepper maar het was bij belsimpel. Wel de 128gb versie, maar dan nog…

Tjielp... een vogel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooni
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:48
Rammelend geluid

Nog mensen die een rammelend geluid ervaren bij hun Pixel 9 (Pro)?

Sinds vandaag merk ik (horen en voelen) een rammeltje bovenaan in de telefoon. Precies alsof er iets loszit. Een online search wijst in de richting van de (OIS) lenzen. Op zich klinkt dit plausibel. Alleen, ik gebruik de telefoon al 8 maand en ik merk het vandaag pas. Ik moet echt geen vreemde of heel snelle repetitieve bewegingen doen om het te horen/voelen en ik ben iemand die doorgaans gevoelig is voor rammeltjes, piepjes en kraakjes. Voor mij voelt dit echt als een nieuw verschijnsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:48
Cooni schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:02:
Rammelend geluid

Sinds vandaag merk ik (horen en voelen) een rammeltje bovenaan in de telefoon. Precies alsof er iets loszit. Een online search wijst in de richting van de (OIS) lenzen. Op zich klinkt dit plausibel. Alleen, ik gebruik de telefoon al 8 maand en ik merk het vandaag pas. Ik moet echt geen vreemde of heel snelle repetitieve bewegingen doen om het te horen/voelen en ik ben iemand die doorgaans gevoelig is voor rammeltjes, piepjes en kraakjes. Voor mij voelt dit echt als een nieuw verschijnsel.
Is normaal. Heeft de mijne ook. Is gewoon die lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes1987
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:50
Cooni schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:02:
Rammelend geluid

Is inderdaad de optische sensor van de cameralens. Die moet kunnen bewegen om het beeld de stabiliseren.
Ik hoor het niet in het normaal gebruiken van de telefoon. Alleen wanneer ik het toestel heen en weer schud. Dat is naar mijn idee niet iets wat je doorgaans met je telefoon doet.
Zou wel kunnen als je bijvoorbeeld gaat hardlopen met je telefoon. Maar in hoeverre je het dan hoort, durf ik niet te zeggen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rox92

Om hier even op terug te komen met de paarse en groene streep door mijn scherm.
Aangeboden bij kpn ter reparatie. 15-7 aangekomen, 16-7 status in reparatie en 23-7 was hij weer bij mij terug.

Vreemd genoeg hebben ze mij gewoon een nieuwe telefoon opgestuurd ipv die van mij gemaakt. Ander imei nummer heb ik nu en hij zat in een nieuwe verpakking met de stickers er nog op.

Uiteraard allemaal onder garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SensLike
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:04
Wellicht was het toeval, maar wellicht werkt het bij anderen ook;

Ik ben eergisteren van het Beta-programma afgestapt en daarbij moest ik mijn mobiel (P9P) opnieuw instellen, een fabrieksreset zeg maar. Bij het opnieuw inloggen met mijn al bestaande Google-account kreeg ik de aanbieding om nogmaals gebruik te maken van een 12-maanden AI+2TB opslag a €21,- (ofzo) per maand af te nemen voor €0,-. Ondanks dat ik al een abonnement hierop had heb ik het nog maar een keer geprobeerd of het zou werken en jawel hoor weer een bevestiging dat ik tot Juli 2026 een actie geniet.

Wellicht voor de liefhebbers een poging waard? Misschien werkt het ook wel met een standaard fabrieksreset.

TL;DR - Bij factoryreset actie periode van 12-maanden Google One a €21,- (ofzo) weer voor €0,- kunnen afnemen.

PSN: SensLike_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mole
SensLike schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 13:23:

TL;DR - Bij factoryreset actie periode van 12-maanden Google One a €21,- (ofzo) weer voor €0,- kunnen afnemen.
Nice, ga ik gelijk proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SensLike
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:04
Mole schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 14:09:
[...]

Nice, ga ik gelijk proberen.
En? Ik ben toch benieuwd

PSN: SensLike_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
Ik heb me unenrolled uit de Beta. Duurt dan even voor ik de update met factory reset aangeboden krijg.

Zodra ik meer weet laat ik het weten!
Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Let op:
Berichten over accessoires horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Accessoires
Berichten mbt prijzen en levertijden horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Levertijden en prijzen