Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
rnldhfmmm schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:25:
Als je hem 2 jaar lang tot 80% oplaad is je batterij nog zo goed dat hij hem probleemloos tot 80% oplaad.

Laad je hem 2 jaar lang tot 100% op zal hij na 2 jaar nog maar 80% van de capaciteit overhebben 🤡
oke, ik hap :P

ik heb afgelopen jaren iPhones gebruikt welke ik vrijwel altijd naar 100% vol pompte.
Fast forward naar de verkoop van mijn iPhones afgelopen jaren; ik leverde de iPhones bijna altijd af met een battery health in de range van 94-97%.
Ik neem aan dat (flagship) Android smartphones, zoals de Pixel 9 series, soortgelijke batterijen hebben?
Of hebben die el cheapo batterijen erin zitten?

Nu hou ik op wat betreft de wondere wereld van het opladen van smartphones :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb een iPhone als 'main', de batterij gaat door een complete cycle per 1,5 dag. Die mag de volledige amplitude (100%) benutten en zodra de batterij slechter wordt laat ik hem vervangen.

De Pixel is voor af en toe en wordt het grootste deel van de tijd aangesloten aan de laptop gebruikt, daarom maak ik daar gebruik van de optie om tot 80% te laden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:24

mphilipp

Romanes eunt domus

Eindelijk! Ik heb een schildje gekregen... :+ Nooit gezien/opgevallen. Hij is nu 100%; ben benieuwd of ie morgen ophoudt bij 80%.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

_Bailey_ schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:33:
[...]
ik heb afgelopen jaren iPhones gebruikt welke ik vrijwel altijd naar 100% vol pompte.
Fast forward naar de verkoop van mijn iPhones afgelopen jaren; ik leverde de iPhones bijna altijd af met een battery health in de range van 94-97%.
Ik neem aan dat (flagship) Android smartphones, zoals de Pixel 9 series, soortgelijke batterijen hebben?
Of hebben die el cheapo batterijen erin zitten?
Geen idee. Ik ben ermee begonnen na de info uit AccuBattery op mijn vorige Pixel. Ik kom ruimschoots uit met die 80% in een dag, dus ik heb er geen problemen mee. Baat het niet, dan schaadt het niet. Ik probeer niemand te bekeren, dus je mag doen wat je wilt. Ik had vroeger moeite om na 2 à 3 jaar de dag door te komen met die oudere telefoons. En ik heb altijd de flagships gehad van Samsung. Maar dat is inmiddels ook al een jaar of 5 geleden, dus de Samsung flagship van 7 jaar geleden. Techniek was toen misschien anders en Apple gaat sowieso beter met zijn accu's om vanwege het eigen ecosysteem.

Maar ik doe gewoon wat ik doe. Het kost mij geen moeite en het kan geen kwaad.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:12
Ik loop op mijn pixel 9 pro xl er tegenaan dat ik van heel veel apps geen notificaties krijg.
Dit probleem is o.a. ook hier te vinden : https://www.googlenestcom...-notifications/m-p/640879

Iemand die dit herkend een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnldhfmmm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-06 19:10
Dit heb ik ook met enkele apps, oa Ziggo Sport en Coinstats.
Benieuwd naar een eventuele oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
pitchdown schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:40:
Ik loop op mijn pixel 9 pro xl er tegenaan dat ik van heel veel apps geen notificaties krijg.
Dit probleem is o.a. ook hier te vinden : https://www.googlenestcom...-notifications/m-p/640879

sinds ik deze app gebruik, Doze Stopper, krijg ik (vrijwel) instantly alle notificaties binnen, ben er zeer tevreden over:

https://play.google.com/s....nittan.dozestopper&hl=nl
gebruikt nauwelijks batterij (tot 2 a 3% over de hele dag)

(heb de tip via Reddit, waar meerdere users al enige tijd gebruik van maken)

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 14-03-2025 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
_Bailey_ schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:11:
[...]

sinds ik deze app gebruik, Doze Stopper, krijg ik (vrijwel) instantly alle notificaties binnen, ben er zeer tevreden over:

https://play.google.com/s....nittan.dozestopper&hl=nl
gebruikt nauwelijks batterij (tot 2 a 3% over de hele dag)

(heb de tip via Reddit, waar meerdere users al enige tijd gebruik van maken)
Doet dit iets anders dan background activity van een app op 'unrestricted' zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:55

Steeffoon

Smartphone-nerd

Meer mensen die problemen ervaren met de Pixel 9 Pro in combinatie met Telegram?
Op mijn (Garmin) smartwatch zie ik direct een nieuw Telegram-bericht. Wanneer ik Telegram open, gaat het 9 van de 10 keer fout. Hij blijft dan op 'verbinden' staan, en de nieuwe berichten zie ik voorlopig niet. Soms duurt het verzenden van een bericht ook veel langer.

Iemand een oplossing?

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Laatst online: 23:36
Steeffoon schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:33:
Meer mensen die problemen ervaren met de Pixel 9 Pro in combinatie met Telegram?
Op mijn (Garmin) smartwatch zie ik direct een nieuw Telegram-bericht. Wanneer ik Telegram open, gaat het 9 van de 10 keer fout. Hij blijft dan op 'verbinden' staan, en de nieuwe berichten zie ik voorlopig niet. Soms duurt het verzenden van een bericht ook veel langer.

Iemand een oplossing?
Hier ook ervaren met zowel een Pixel 7 als een Pixel 9 Pro. Weet nou niet het fijne ervan wanneer ik het nou precies ervaar. Wat vaak wel helpt is als ik op de WiFi zit ik even wissel naar mobiel internet en dan werkt het weer.

Vaak zie ik op mijn telefoon ook wel de pushmeldingen maar zie ik de berichten niet direct in Telegram zelf

[ Voor 7% gewijzigd door XoReP op 14-03-2025 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:39
Nog een toevoeging op de batterij ervaring. Ten eerste heb ik het idee dat m'n batterij langer mee gaat sinds de laatste update, haal nu bijna 2 volle dagen.
En wat de laad-cycle betreft heb ik ook na eenmaal naar 100% geladen en even wachten totdat ook het schildje in beeld was.
Nu stopt hij met laden ook weer bij 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:55

Steeffoon

Smartphone-nerd

XoReP schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:44:
[...]

Hier ook ervaren met zowel een Pixel 7 als een Pixel 9 Pro. Weet nou niet het fijne ervan wanneer ik het nou precies ervaar. Wat vaak wel helpt is als ik op de WiFi zit ik even wissel naar mobiel internet en dan werkt het weer.

Vaak zie ik op mijn telefoon ook wel de pushmeldingen maar zie ik de berichten niet direct in Telegram zelf
Hmmm apart. Ik heb het juist ook op het mobiele netwerk, als er geen wifi in de buurt is. Onhandig 😜

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Koekhapperrr schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:21:
[...]

Doet dit iets anders dan background activity van een app op 'unrestricted' zetten?
jazeker, een app op 'unrestricted' zetten zorgt nog steeds voor (zwaar) vertraagde notificaties.
Hele artikelen op diverse techsites over te vinden, onder andere hier;

https://www.androidauthor...ed-notifications-3480868/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
ik ben overgestapt van Samsung s22 ultra naar de pixel 9 pro XL.
Ik kan nu mijn samsung smart tag niet gebruiken om mijn telefoon terug te vinden.

Iemand die een (el cheapo) werkende tag heeft voor de pixel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-06 09:04
Sinds de laatste update is de Do Not Disturb optie in het Quick Menu vervangen door een submenu met allerlei andere modes. Hoe krijg ik het nou weer terug dat ik met één klik DND kan activeren in plaats van door die menu's moet gaan?

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:06
Pixel 9a gelekt

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:31
pitchdown schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:40:

Ik heb hetzelfde probleem op mijn nieuwe Pixel 9 Pro, telefoontjes van 3CX komen niet binnen, geen meldingen van de eufy deurbel en zo zijn er nog tig apps waarbij er niks gebeurt aan notificaties. Mocht iemand de oplossing weten, het liefste zonder allerlei extra apps dan houd ik mij warm aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-06 08:42
WvHeerde schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:19:
[...]

Same here. Ik laad wanneer en tot hoever me uitkomt. let er verder niet bijzonder op. Het enige is dat ik de optie tot 80% aan heb staan. Geen extra moeite verder.
Heb ik ook aan staan op mijn Pixel 6, maar het werkt niet meer, want het laadt steeds naar 100% :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revdz
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 20:32
LightLuke schreef op maandag 17 maart 2025 @ 22:01:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem op mijn nieuwe Pixel 9 Pro, telefoontjes van 3CX komen niet binnen, geen meldingen van de eufy deurbel en zo zijn er nog tig apps waarbij er niks gebeurt aan notificaties. Mocht iemand de oplossing weten, het liefste zonder allerlei extra apps dan houd ik mij warm aanbevolen!
Dit ligt volgens mij niet aan de telefoon. Heb zelf een pixel 9 pro xl maar mijn partner met een OnePlus krijgt de eufy meldingen ook niet binnen. Zodra je de eufy app weer opent doet ie t wel weer een tijdje.
Want voor de rest komt alles binnen namelijk bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Nu online
Ik heb het gevoel dat de batterij van mijn Pixel 9 Pro XL relatief veel sneller leegloopt wanneer ik de laadlimiet op 80% zet tov (adaptief) laden naar 100%.

Bij laden tot 80% is 'ie een halfuur later al 2% kwijt, en dit gaat de rest van de dag zo door. Ik haal met moeite het einde van de dag, ook als ik de telefoon vrij weinig gebruik.

Bij laden tot 100% gaat dit significant trager, uur later staat 'ie nog steeds op 100%. Vannacht weer eens tot 100% geladen, half 7 van de lader gehaald en nu pas 12% kwijt met een uurtje schermtijd door de dag heen.

Meer mensen hier last van? Zou dat kalibreren niet goed werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• babbelbox
@Koekhapperrr ik merk ook wel iets in die richting na. Laatst schreef ik dat ik bijna 2 dagen haal, maar dat was inderdaad tot 100% geladen. Maar nu de laatste keer geladen naar 80 en heb het idee dat het sneller gaat, al kan ik er niet zo een nummertje aanhangen. Heb onlangs ook een diabetes glucose tracking app op gezet, die is altijd actief dus verbruikt misschien ook iets meer daardoor....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Koekhapperrr schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:50:
Ik heb het gevoel dat de batterij van mijn Pixel 9 Pro XL relatief veel sneller leegloopt wanneer ik de laadlimiet op 80% zet tov (adaptief) laden naar 100%.

Bij laden tot 80% is 'ie een halfuur later al 2% kwijt, en dit gaat de rest van de dag zo door. Ik haal met moeite het einde van de dag, ook als ik de telefoon vrij weinig gebruik.
Nope. Ik heb de volgende ochtend vaak nog rond de 30% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Nu online
Volgens AccuBattery is m'n verbruik in deep sleep nu 0,3% per uur, afgelopen dagen met laden tot 80% was dit vaak rond de 2%. Zal vannacht weer eens naar 80% laden en kijken of dit morgen weer een verschil maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-06 22:31
Is er een mogelijkheid om bij een screenshot de tekst "screenshot+ timestamp" uit te schakelen? Moet dat steeds verwijderen of aanpassen als ik een screenshot deel met bijvoorbeeld Telegram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:33:
ik ben overgestapt van Samsung s22 ultra naar de pixel 9 pro XL.
Ik kan nu mijn samsung smart tag niet gebruiken om mijn telefoon terug te vinden.

Iemand die een (el cheapo) werkende tag heeft voor de pixel?
Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:08
Koekhapperrr schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:50:

Bij laden tot 100% gaat dit significant trager, uur later staat 'ie nog steeds op 100%. Vannacht weer eens tot 100% geladen, half 7 van de lader gehaald en nu pas 12% kwijt met een uurtje schermtijd door de dag heen.

Meer mensen hier last van? Zou dat kalibreren niet goed werken?
Ja, ik herken dit zeker! Mijn accu gaat echt beduidend langer mee als ik deze tot 100% laat laden. Op 80% moet hij een paar keer per dag aan de lader, bij gelijke SoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Nu online
Masterkev schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:20:
[...]

Ja, ik herken dit zeker! Mijn accu gaat echt beduidend langer mee als ik deze tot 100% laat laden. Op 80% moet hij een paar keer per dag aan de lader, bij gelijke SoT.
Weet het nu ook vrij zeker, zit volgens Accubattery een zeer groot verschil tussen gisteren (tot 100% laden) en vandaag (tot 80%).

- Gisteren: 0,4% per uur in Deep Sleep
- Vandaag: 3% per uur in Deep Sleep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 16:05
@Masterkev @Koekhapperrr Welke SoT's hebben jullie ongeveer bij deze settings qua 100% of 80% laden?

Ik kom, als ik hem met 80% van de lader haal als ik op sta, net de dag door. Als ik naar bed ga zit ik op ongeveer 15%. Dit is wel met weinig SoT (hooguit anderhalf tot 2 uur). Telefoon hangt dan over het algemeen thuis aan de WIFI en misschien een 3 kwartier buiten op Odido 5G en zo af en toe check ik Facebook, een Youtube filmpje of kort iets nuttigers doen :P

Wat ik overigens vervelender vind, is dat als ik tot 80% laat laden, de batterijstatistieken qua "sinds volledig opgeladen" niet resetten. Gelukkig kan je tegenwoordig wel goed per dag de statistieken zien, maar toch.

Ik ga toch ook nog eens proberen om terug te gaan naar 100%. Ik wil eigenlijk zo veel mogelijk de batterij sparen omdat ik van plan ben lang met mijn P9P te doen en over het algemeen ben ik veel in de buurt van stroomvoorziening (of ik neme deze mee in de vorm van een powerbank).

Maar het 'voelt' nu toch een beetje als een heel matige accuduur.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Nu online
eymey schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:35:
@Masterkev @Koekhapperrr Welke SoT's hebben jullie ongeveer bij deze settings qua 100% of 80% laden?

Ik kom, als ik hem met 80% van de lader haal als ik op sta, net de dag door. Als ik naar bed ga zit ik op ongeveer 15%. Dit is wel met weinig SoT (hooguit anderhalf tot 2 uur). Telefoon hangt dan over het algemeen thuis aan de WIFI en misschien een 3 kwartier buiten op Odido 5G en zo af en toe check ik Facebook, een Youtube filmpje of kort iets nuttigers doen :P

Wat ik overigens vervelender vind, is dat als ik tot 80% laat laden, de batterijstatistieken qua "sinds volledig opgeladen" niet resetten. Gelukkig kan je tegenwoordig wel goed per dag de statistieken zien, maar toch.

Ik ga toch ook nog eens proberen om terug te gaan naar 100%. Ik wil eigenlijk zo veel mogelijk de batterij sparen omdat ik van plan ben lang met mijn P9P te doen en over het algemeen ben ik veel in de buurt van stroomvoorziening (of ik neme deze mee in de vorm van een powerbank).

Maar het 'voelt' nu toch een beetje als een heel matige accuduur.
Vandaag 40 minuten SOT, 21% van de batterij verbruikt (80 -> 59%)

Maar dit zou niet uit moeten maken, gezien het grote verschil in batterijverbruik in Deep Sleep (met scherm uit). Vanochtend was 'ie een halfuur na afkoppelen van de lader al 3% kwijt terwijl ik aan het douchen was. Gisteren stond 'ie na 1,5u nog op 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 16:05
@Koekhapperrr Dat is best wel een bizar groot verschil ja. Of er moet iets compleet scheef zitten in de 'kalibratie' van hoe hij het batterijpercentage of afname daarvan telt ofzo.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-06 14:13
Sinds de laatste update heb ik een probleem met mijn lockscreen. Als ik navigatie software gebruik, zoals Waze of Google Maps, kan ik de telefoon niet meer ontgrendelen.
Na een tijdje vergrendelt de telefoon, maar blijven deze app zichtbaar als vervanging van het lockscreen. Dat was altijd al zo.
Maar nu mist de navigatie bar aan de onderkant van het scherm. Ik kan niet op home klikken en ontgrendelen, zoals het altijd was.
Swipen om te ontgrendelen werkt ook niet, want daarmee bedien je gewoon de navigatie app. De kaart verschuiven of iets dergelijks.

Google moet echt eens wat minder AI gebruiken om hun code te schrijven en/of testen. Wat is dit nou weer voor gepruts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Welke smarttag word door de tweakers gebruikt in combinatie met pixel 9?
Ik zou het liefst een smarttag hebben met de volgende eigenschappen:
- Kan net als bij samsung ook je telefoon terug vinden vanaf de tag
- Opladen via USB-c
- Compatible met de Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Naja! Liet net de Pixel Fold vallen met een beschermhoesje+screenprotector maar helaas, dat heeft niet mogen baten...

Kom thuis en klap mijn telefoon open, linker binnenscherm voor 50% zwart en een dikke witte streep er door, onbruikbaar. Gelukkig is het scherm aan de voorkant niet kapot. Morgen even bellen met Odido, telefoon is verzekerd.

https://www.spigen.com/pr...-series-case-ultra-hybrid
https://www.spigen.com/pr...-protector-glas-tr-ez-fit

Toch stom dat die kapot is met zo'n beschermcase, hij viel op de zijkant onderaan.

Edit: Claim ingediend bij Chubb. Toch wel geluk, heb hem 4 maanden verzekerd en dacht prima, er gebeurt toch niks. Vorige week verzekering opgezegd maar het is gelukkig nog geldig.

[ Voor 13% gewijzigd door Wackmack op 27-03-2025 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:32
Mijn pixel 9 blijft nog steeds doorladen tot 100%, gisteren tot 96%, gaf toen aan dat ie helemaal opgeladen was.

Beperken tot 80% staat aan, heb dit al een paar keer aan en uit gezet, telefoon gerestart maar niks helpt.

Las dat meerdere mensen dit probleem hadden na de update. Hoe hebben jullie dit opgelost uiteindelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
In mijn geval zag ik het iets als een probleem. Ik denk dat het een calibratie cylce was.
Door laten laden naar vol en aangesloten laten totdat er een schildje wordt getoond bij de batterij indicatoe.
De keren daarna ging hij bij mij weer tot 80%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:27
Na 87 maal nokkie nokkie vol laden is er hier nu 4% van de capaciteit af. Vind het wel prima :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ewTDkdEqOnrORucApHWLg0Xk1tU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oJA9ok7pdOkYKylfmwsjeMJa.png?f=fotoalbum_large

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperVerbeek
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-06 15:16

JasperVerbeek

Assistent Accountant

Brad Pitt schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 13:15:
Na 87 maal nokkie nokkie vol laden is er hier nu 4% van de capaciteit af. Vind het wel prima :)
[Afbeelding]
Welke app gebruik je hiervoor? Ik kan het in het instellingenmenu niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 16:13:
- Opladen via USB-c
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-06 13:42
Hier is er waarschijnlijk weinig ervaring mee, ondanks dat er wat links zijn gedeeld. Probeer het in het [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Accessoires topic; Verwacht hier niet veel meer. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:01
JasperVerbeek schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:16:
[...]

Welke app gebruik je hiervoor? Ik kan het in het instellingenmenu niet vinden
App heet Batt

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-06 14:16
https://www.notebookcheck...ging-cycles.991310.0.html

Late 1 april grap hoop ik? Enkele dagen terug nog iemand die ik ken de 9a aangereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 15:02

Epsilon

Waarom zou dat een grap zijn?
En de andere vraag, is hoeveel impact dit heeft. Het is nogal een sentatie stuk met "lijkt op de battery update from hell van de pixel 4a".

Dit is dus om een herhaling van de 4a situatie te voorkomen. En 200 cycles, als dat hele cycles zijn is dat praktisch gezien een jaar of langer.

Persoonlijk zie ik liever de aanpak zoals bij EV's waar maar een deel beschikbaar is van de batterij om de boel te sparen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• companion_cube
  • Laatst online: 22:10
Zag net een advertentie voorbij komen voor de Pixel 9a!

https://ibb.co/h6WSfK0

Kwam alleen op een 404 uit bij Vodafone, kon dus niet bestellen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
Ik probeer al 2 dagen om via google photo's, bewerkte foto's via die bewerker op te slaan. Ik kan de foto's genereren, groter maken, maar als ik wil opslaan krijg ik de melding "Kan wijzingen niet opslaan".

Heb hier nooit eerder problemen mee gehad, de cache van google photos al geleegd maar het lukt nog steeds niet.

Iemand die dit probleem ook ervaart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pitchdown
mijn pixel 9 pro xl is sinds vandaag enorm traag. Ook na opnieuw opstarten.
Iemand die dit herkend? eventueel hulp om dit te tackelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
NeWSJuNK schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 22:09:
Ik ervaar de laatste dagen een zeer traag toestel. Apps starten langzaam op of lijken helemaal niet op te starten. De app sluiten en opnieuw lost dat probleem wel op. Meer die dit of vergelijkbaars ervaren ? De telefoon opnieuw opstarten heeft ook geen nut tot dusver.
hoe heb je dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-06 18:12
Iemand anders ook problemen met de DigiD app icm het scannen van je rijbewijs, identiteitskaart? Ik krijg het gewoon niet voor elkaar.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
TheRicolaa10 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:44:
Iemand anders ook problemen met de DigiD app icm het scannen van je rijbewijs, identiteitskaart? Ik krijg het gewoon niet voor elkaar.
Bij mij werkt het rijbewijs ook niet, mijn paspoort werkt wel, een identiteitskaart heb ik niet kan ik dus niet testen op mijn P9P. Heb je al gekeken op op de site van DigiD
Ik vermoed dat de NFC oplossing in mijn rijbewijs door de tand des tijds, ruim 9 jaar oud, zijn werking heeft verloren, heb die dan ook altijd bij me. Mijn paspoort, even oud, ligt eigenlijk altijd thuis en functioneert prima.
Ook met andere tools kan ik mijn rijbewijs niet scannen en mijn paspoort wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marleen_050
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 11-04 21:43
Sinds vorige week overgestapt van de Samsung naar de Google Pixel 9 Pro. Erg blij mee.
Maar waar ik tegenaanloop is dat sommige whatsapp groepsgesprekken maar ook als ik iemand wil appen Whatsapp niet opent.
En dan krijg ik de melding. Whatsapp stopt steeds.
App-info
App sluiten

Ik heb whatsapp al verwijderd en opnieuw gedownload. Cache heb ik ook geleegd.
Iemand die hier ook tegenaan loopt en of tips heeft?
Dit is wel heel irritant.

Groeten Marleen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-06 18:12
BGLAdmin schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:26:
[...]

Bij mij werkt het rijbewijs ook niet, mijn paspoort werkt wel, een identiteitskaart heb ik niet kan ik dus niet testen op mijn P9P. Heb je al gekeken op op de site van DigiD
Ik vermoed dat de NFC oplossing in mijn rijbewijs door de tand des tijds, ruim 9 jaar oud, zijn werking heeft verloren, heb die dan ook altijd bij me. Mijn paspoort, even oud, ligt eigenlijk altijd thuis en functioneert prima.
Goed om te weten dat ik niet de enige ben. Ik heb nu maar een afspraak gemaakt bij het gemeentehuis, aangezien er wat spoed achter zit.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 15:46

TiMMieJ

PSN: Orixez

Sinds gisteren over gestapt van een S21 Ultra naar de gewone 9 Pro. Lekker compact weer maar wel even wennen. Nu ben ik misschien een van de weinigen die Google Discover wel fijn vind. Alleen ik krijg deze niet aan op mijn Pixel 9 Pro. Iemand misschien een idee hoe ik de dedicated Google Discover pagina aan kan krijgen op mijn Pixel? Ik heb wat filmpjes e.d. gevonden om het uit te zetten dus dacht het zo aan te zetten maar ik zie helaas niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-06 17:04

lohost

iemand had al localhost :-(

BGLAdmin schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:26:
[...]

Herkenbaar. id-kaart werkt niet, rijbewijs wel. Dat was al zo bij een eerdere telefoon, dus ik zou dat niet aan je telefoon wijten.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 15:46

TiMMieJ

PSN: Orixez

TiMMieJ schreef op donderdag 10 april 2025 @ 11:49:
Sinds gisteren over gestapt van een S21 Ultra naar de gewone 9 Pro. Lekker compact weer maar wel even wennen. Nu ben ik misschien een van de weinigen die Google Discover wel fijn vind. Alleen ik krijg deze niet aan op mijn Pixel 9 Pro. Iemand misschien een idee hoe ik de dedicated Google Discover pagina aan kan krijgen op mijn Pixel? Ik heb wat filmpjes e.d. gevonden om het uit te zetten dus dacht het zo aan te zetten maar ik zie helaas niets.
Gevonden! Als je de standaardzoek engine niet op google hebt staan dan heb je Discover dus niet. Met Google als standaard voor je bar onder aan je scherm werkt Discover wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02:49

GerkeP

Vragen mag altijd........

..

[ Voor 100% gewijzigd door GerkeP op 10-04-2025 22:56 ]

GerkeP

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Brad Pitt
April update kan er op worden gezet :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4VxHjXv4Hfa21ItEeuNPZV39D2I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/T8A8TTx9iubWmozS996TuU09.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De Google Pixel 9a is sinds vandaag te bestellen voor € 549,- inclusief gratis Google TV Streamer ter waarde van € 119,- en € 25,- Google Store-tegoed.

https://store.google.com/nl/product/pixel_9a?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
TexMex schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:17:
De Google Pixel 9a is sinds vandaag te bestellen voor € 549,- inclusief gratis Google TV Streamer ter waarde van € 119,- en € 25,- Google Store-tegoed.

https://store.google.com/nl/product/pixel_9a?hl=nl
En na 200x laden heb je eigelijk de 4a in handen, waardoor ik een vervanger voor heb moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:40
pitchdown schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:24:
mijn pixel 9 pro xl is sinds vandaag enorm traag. Ook na opnieuw opstarten.
Iemand die dit herkend? eventueel hulp om dit te tackelen?
Niet opgelost. Het probleem heeft zichzelf verholpen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERASER007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 21:24
Met 2 jarig Ben abonnement 408 euro voor de 128gb. Iemand anders nog een mooie aanbieding gezien voor de 9a?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ERASER007 schreef op maandag 14 april 2025 @ 19:24:
Met 2 jarig Ben abonnement 408 euro voor de 128gb. Iemand anders nog een mooie aanbieding gezien voor de 9a?
[Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Levertijden en prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukewerff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-06 21:17
pitchdown schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 16:13:
- Opladen via USB-c
Ik gebruik een pebblebee clip. Werkt zowel voor Android als Apple. Hij kan alles wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:21
Popcorna schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:01:
[...]

En na 200x laden heb je eigelijk de 4a in handen, waardoor ik een vervanger voor heb moeten aanschaffen.
Ik heb net de 9a hier op de kast liggen.
Geen goede keuze dus. Of niet zo veel van aantrekken. Google zal vast wel weten wat ze doen en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuantumWalrus
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 21:39
Weet toevallig iemand hoe je de drie knoppen onderaan om wisselt, zodat de back knop rechts zit ipv links? Werkt veel handiger wanneer je je telefoon vast hebt in rechter hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
QuantumWalrus schreef op donderdag 24 april 2025 @ 18:56:
Weet toevallig iemand hoe je de drie knoppen onderaan om wisselt, zodat de back knop rechts zit ipv links? Werkt veel handiger wanneer je je telefoon vast hebt in rechter hand.
In de Pixel Launcher kun je dat niet aanpassen, dan zul je aan alternatieve Launcher moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51

Cheezus

Luiaard

Vandaag de pixel 9 pro ontvangen hier. Conclusie: ik word oud. In plaats van blij te zijn met een nieuwe gadget/alles ontdekken vind ik het vooral irritant om van alles opnieuw in te moeten stellen en op te moeten zoeken :p

Maar goed, het zal allemaal wel weer wennen en dan gaat het toestel hopelijk weer een aantal jaar mee. Één ding kan ik niet vinden/uitzetten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yS1lxsGdi-7XdOuqFKMIT935vlI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ACSMrFayzgmRMK2yf55FqIic.png?f=user_large

Het 'snel overzicht' boeit me niet en wil ik uitzetten, alles ik alles uitzet (incl de 'snel overzicht gebruiken' slider) blijft dit nog staan. Als ik er op klik opent de Google Calendar maar daar vind ik ook niks qua settings. Ik kan het ook niet verplaatsen/andere widgets erop zetten.. hoe kom ik hier vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andere launcher installeren...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnldhfmmm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-06 19:10
Nova launcher bijvoorbeeld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMouPlyp6kmD4qRkFsYsXvZcnO8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IEhupkqtq33csejINp91ynCx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
BGLAdmin schreef op donderdag 24 april 2025 @ 19:19:
[...]
In de Pixel Launcher kun je dat niet aanpassen, dan zul je aan alternatieve Launcher moeten installeren.
Andere launcher verandert hier niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51

Cheezus

Luiaard

Ah, ik had inmiddels gevonden dat de Engelse naam ervoor 'at a glance' is en dat er meer mensen zijn die daar mee zaten, en dat je dit dus niet uit kunt zetten 8)7

Thnx in ieder geval, ik ga wel even kijken of ik er mee leer leven of het me blijft storen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Nu online
Cheezus schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:11:
Ah, ik had inmiddels gevonden dat de Engelse naam ervoor 'at a glance' is en dat er meer mensen zijn die daar mee zaten, en dat je dit dus niet uit kunt zetten 8)7

Thnx in ieder geval, ik ga wel even kijken of ik er mee leer leven of het me blijft storen :+
Persoonlijk vind ik het een van de fijnste (onderscheidende) features van een Pixel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
BGLAdmin schreef op donderdag 24 april 2025 @ 19:19:
[...]
Volgens mij kan dit niet in launchers. Hiervoor moet je root-toegang hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuantumWalrus
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 21:39
M!chiel schreef op donderdag 24 april 2025 @ 21:45:
[...]

Volgens mij kan dit niet in launchers. Hiervoor moet je root-toegang hebben.
Het lijkt erop dat je het inderdaad niet zomaar kan aanpassen. Heel vervelend als je het anders gewoon bent..
De linker beneden hoek is ook veel moeilijker bereikbaar met duim dan rechts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-06 19:25
Ach, ga een keer over naar gebaren navigatie, na een dag wennen wil je niet anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-06 21:23
Sinds ik een P9P heb krijg ik geen pushnotificaties meer van Strava. Heb al vanalles geprobeerd: gegevens wissen, verse install, alle settings doorgelopen. Helaas met nul resultaat. Iemand met een gouden tip?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-06 17:04

lohost

iemand had al localhost :-(

Dat heb ik ook sinds een tijd(je). Maar heeft wel gewerkt op mijn P9P. Vond het alleen niet zo erg, dus ben niet gaan zoeken naar de oorzaak.

Edit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mhy-awACqhQeJ5IPUZSOhpY00kg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sCVINCCaIryCFVOhwb52YCqA.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kijk net even en volgens Android heeft Strava geen meldingen geplaatst. Als ik kijk in Strava, dan staan er ruim voldoende push meldingen aan om me te informeren. Dus of er is met een van de laatste updates van Android iets omgevallen, of er is iets met Strava. Als ik zo nadenk, dan denk ik dat dit al zeker 2 maanden niet meer werkt voor mij.

[ Voor 72% gewijzigd door lohost op 25-04-2025 14:34 . Reden: screenshot en aanvullende info ]

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-06 21:24
Mensen, toch wat opvallend nieuws met betrekking tot de launch van de Pixel 9A.

Ben de lokale Mediamarkt en KPN winkel ingeweest en Google heeft alle demo modellen terug geroepen vanwege issues met het toestel. Heb dit verhaal bij meerdere medewerkers los gepeuterd gekregen en vonden dit ook vrij apart.

Waarschijnlijk vanwege dit probleem:

YouTube: Pixel 9a Disatster: Still Defective After Delays!

In geen enkele winkel is de 9A dus te zien op demo, omdat er dus problemen zouden zijn waarop Google de demo toestellen terug heeft geroepen @arnoudwokke iets voor jullie om te duiken?

Dat de toestellen nog steeds niet op demo staan geeft wel wat aan lijkt me ;)
@WoutF

Bij Amazon ook veel recensies met fastboot probleem en doa meldingen:
https://www.amazon.de/dp/...rageCustomerReviewsAnchor

[ Voor 50% gewijzigd door Otto Jans op 26-04-2025 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Maardiweb schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:22:
Sinds ik een P9P heb krijg ik geen pushnotificaties meer van Strava. Heb al vanalles geprobeerd: gegevens wissen, verse install, alle settings doorgelopen. Helaas met nul resultaat. Iemand met een gouden tip?
Mogelijk dit probleem?
Is bij mij opgelost na de Play System update naar die van 1 april

https://www.reddit.com/r/...ons_until_i_open_the_app/

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:11
Otto Jans schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 14:36:

In geen enkele winkel is de 9A dus te zien op demo, omdat er dus problemen zouden zijn waarop Google de demo toestellen terug heeft geroepen
Maar dan worden ze ook niet verkocht neem ik aan in die winkels? Zou wel verklaren waarom mensen zo lang moeten wachten als ik de posts in het leveringen topic lees. Maar op de websites staat vandaag dat ze voorraad hebben...
Ik ben ook zeker geïnteresseerd maar dit houd me wel even tegen totdat er meer duidelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-06 21:24
jongetje schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 14:42:
[...]

Maar dan worden ze ook niet verkocht neem ik aan in die winkels? Zou wel verklaren waarom mensen zo lang moeten wachten als ik de posts in het leveringen topic lees. Maar op de websites staat vandaag dat ze voorraad hebben...
Ik ben ook zeker geïnteresseerd maar dit houd me wel even tegen totdat er meer duidelijkheid is.
Jawel, en dat vonden de vier verkopers die ik heb gesproken van deze beide winkels heel apart want ze hadden de mensen die ze de 9A hadden verkocht de helft gelijk terug gekregen met hardware problemen gerelateerd aan bovenstaand issue. Dus losse verkoop wat gewoon doorloopt, ik heb er zo mijn twijfels over.

Ik kan deze cijfers natuurlijk niet met hard bewijs aantonen, maar dat er iets aan de hand is met de 9A launch en problemen met hardware matige issues lijkt me wel duidelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Otto Jans op 26-04-2025 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-06 10:40
Ik heb een pixel 9a ontvangen alleen als ik mijn simkaart erin doet zegt ie dat ie niet geschikt is.
Het is wel een nano simkaart(allerkleinste) maar daar zijn dus ook nog verschillen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
kadooosh schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:45:
Ik heb een pixel 9a ontvangen alleen als ik mijn simkaart erin doet zegt ie dat ie niet geschikt is.
Het is wel een nano simkaart(allerkleinste) maar daar zijn dus ook nog verschillen in?
Het kan zijn dat je een te oude sim kaart hebt die daardoor niet goed kan communiceren met je de hardware van je telefoon, het beste kun je contact opnemen met je provider voor een vervangende SIM kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
BGLAdmin schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:56:
[...]

Het kan zijn dat je een te oude sim kaart hebt die daardoor niet goed kan communiceren met je de hardware van je telefoon, het beste kun je contact opnemen met je provider voor een vervangende SIM kaart.
Ja oké, heb een nieuwe besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:21

Dennis1812

Amateur prutser

kadooosh schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:14:
[...]

Ja oké, heb een nieuwe besteld.
Tip, bestel een E sim. Dan heb je kans dat je direct een QR code krijgt en niet hoeft te wachten.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dennis1812 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:23:
[...]
Tip, bestel een E sim. Dan heb je kans dat je direct een QR code krijgt en niet hoeft te wachten.
E-Sim is altijd fijner. Heb je ook nog eens een sim slot over voor een extra kaartje als je ergens in een ver land op vakantie bent bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Dennis1812 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:23:
[...]

Heeft simpel niet 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-06 13:36
mphilipp schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:37:
[...]

E-Sim is altijd fijner. Heb je ook nog eens een sim slot over voor een extra kaartje als je ergens in een ver land op vakantie bent bv.
Imo kan dat beter andersom. In het buitenland is het eenvoudiger om een e-sim te regelen, dus je slot gebruiken voor je NL sim is handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Laatst online: 07:21

Dennis1812

Amateur prutser

Of gewoon 2 E sims. Dat werkt ook. Weet niet of dat Altijd werkt. Maar bij mijn vrouw werkt het prima

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jasper schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:19:
[...]
Imo kan dat beter andersom. In het buitenland is het eenvoudiger om een e-sim te regelen, dus je slot gebruiken voor je NL sim is handiger.
Dat is jouw ervaring. De twee keer dat ik het 'nodig' had, kon ik gewone simmetjes op het vliegveld krijgen. Dat was in Dubai en in Marokko.Ook niet echt gezocht naar e-sim. Ze zullen het er wel hebben, maar dit was het makkelijkste vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 08:26
mphilipp schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:43:
[...]

Dat is jouw ervaring. De twee keer dat ik het 'nodig' had, kon ik gewone simmetjes op het vliegveld krijgen. Dat was in Dubai en in Marokko.Ook niet echt gezocht naar e-sim. Ze zullen het er wel hebben, maar dit was het makkelijkste vond ik.
Airolo is een droom. Geen gezeik met lokale verkopers. Gewoon support. En redelijke prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixzus
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-05 13:58
Sinds een week een groene lijn in mijn pixel, van boven naar beneden. Ik denk dat 1 rij pixels niet meer werkt. Eerst ging de lijn nog soms weg, maar nu vast in beeld.

Google wil 'm wel maken, maar dan moet je altijd opsturen en 2 weken geen telefoon! Er is geen dayrepair onder garantie in Nederland. Echt balen. Zijn er nog meer mensen met deze display issue?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ZPbl11Bz7NoHCtQyrVPE5O6_6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nOA2cGA4KavCZUtA2WurWaaw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Nixzus op 02-05-2025 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier een Pixel 9 in bezit met een nagenoeg permanente roze lijn in beeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Nixzus schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:56:
Sinds een week een groene lijn in mijn pixel, van boven naar beneden. Ik denk dat 1 rij pixels niet meer werkt. Eerst ging de lijn nog soms weg, maar nu vast in beeld.

Google wil 'm wel maken, maar dan moet je altijd opsturen en 2 weken geen telefoon! Er is geen dayrepair onder garantie in Nederland. Echt balen. Zijn er nog meer mensen met deze display issue?

[Afbeelding]
Ja, een roze lijn bij de Pixel 8. Ik wist niet dat dit ook bij de P9 kon gebeuren. Ik had nog een oude Huawei liggen die ik voor 2 weken uit de kast heb getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squidie
  • Laatst online: 24-06 18:52
Sinds twee dagen ben ik in het bezit van een Pixel 9a, en gisteravond had ik hem naast mijn oude Pixel 7a liggen om nog wat dingen over te zetten. Aangezien het wat donkerder in huis was viel mij ineens op dat het display van de 9a veel minder licht gaf. Dus ben een beetje gaan schuiven met de helderheid op beide schermen en er valt mij iets geks op.

Ik heb op beide toestellen 'Aanpasbare helderheid' aan staan. Maar als ik dan op beide schermen het helderheidsniveau op 100% zet, dus de 'balk' helemaal naar rechts, dan is de 9a veel minder helder dan de 7a. Maar zodra ik aanpasbare helderheid op beide toestellen uitzet, en de helderheid op 100%, is het precies andersom. Er zal vast een logica in zitten, maar kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt.

Want de functie aanpasbare helderheid is vrij praktisch en ik neem aan ook energiezuiniger, maar met beide toestellen naast elkaar ziet alles op de 9a er veel fletser uit, wat toch een beetje jammer voelt.

Ik heb al een beetje rondgezocht en kwam op reddit deze thread tegen waarbij iets soortgelijks lijkt te zijn op de 9 pro xl; is het een nieuwe instelling in android of misschien laatste serie Pixels waar dit aan ligt?

https://www.reddit.com/r/...rvibrancy_pixel_9_pro_xl/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lecenten
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-06 16:27
Ik herken dit op mijn Pixel 9A. Met de helderheid van het scherm en de kleuren is niets mis, het ligt volgens mij inderdaad aan de manier waarop aanpasbare helderheid werkt. 100% helderheid is dan niet meer 100% van wat het scherm aankan, maar 100% van wat het scherm denkt dat nodig is. Het systeem leert, als je de helderheid telkens naar rechts schuift, dan wordt die 100% langzaam meer helder.

In het begin vond ik het scherm ook te donker, maar na 2 weken gebruik is het nu prima. Een voorbeeld van een "intelligente" functie die vroeger eigenlijk beter werkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-06 21:23
GerkeP schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 11:44:
[...]

Mogelijk dit probleem?
Is bij mij opgelost na de Play System update naar die van 1 april

https://www.reddit.com/r/...ons_until_i_open_the_app/
Thanks voor het meedenken! Ik heb Play Services geupdate, maar helaas geen verbetering. Mijn probleem is ook wel iets anders dan in de Reddit draad beschreven: Ik krijg helemaal geen meldingen (behalve als ik op mijn telefoon een opname start). Bij de Reddit draad krijgt de TS een sloot meldingen na het openen van Strava.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:24
Nixzus schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:56:

[Afbeelding]
Hier exact hetzelfde! Op mijn Pixel8 hiervoor ook gehad, maar dan met roze lijn. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squidie
  • Laatst online: 24-06 18:52
Lecenten schreef op zondag 4 mei 2025 @ 11:01:
Ik herken dit op mijn Pixel 9A. Met de helderheid van het scherm en de kleuren is niets mis, het ligt volgens mij inderdaad aan de manier waarop aanpasbare helderheid werkt. 100% helderheid is dan niet meer 100% van wat het scherm aankan, maar 100% van wat het scherm denkt dat nodig is. Het systeem leert, als je de helderheid telkens naar rechts schuift, dan wordt die 100% langzaam meer helder.

In het begin vond ik het scherm ook te donker, maar na 2 weken gebruik is het nu prima. Een voorbeeld van een "intelligente" functie die vroeger eigenlijk beter werkte.
Oke thanks, dat zou het wel kunnen verklaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

De mei update rolt hier nu binnen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/no5mF5N6sVnKdblW8XN5nMuOjNc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MLVq2E4M8WvfH0toHaLHXVXf.png?f=fotoalbum_large

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:40
Begrijp niet dat een update van nog geen 25 MB zolang moet duren.
Pagina: 1 ... 24 ... 26 Laatste

Let op:
Berichten over accessoires horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Accessoires
Berichten mbt prijzen en levertijden horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Levertijden en prijzen